Als jij je daar geroepen toe voelt, mag je van mij/ons wel een tegeltjes maken hoor, leuk en lief zelfsquote:Op zondag 28 oktober 2007 10:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ohja, daar had ik niet aan gedacht. Mag ik ook een tegeltje maken? En hoe ga je die vastmaken? Of worden die er los op gelegd?
quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:35 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Als je de fotos zo ziet, is het idd de achterste rij, achter de heg, staan de muren waar men de mensen neerzet die gecremeerd zijn, naast Thijs vanaf de foto gezien heeft hij alleen aan de linker kant nog niemand naast zich liggend, en de andere kant is nog helemaal vrij en zouden we als we willen bij het plekje van Thijs mogen betrekken.
Tenzij er weer een kindje komt te overlijden, dan is de kanst aanwezig dat die rechts van Thijs komt te liggen.
Precies voor Thijs liggen alleen maar graven van kindjes, alleen tussen zeg maar het Voeteind van Thijs en het volgende grafje, daar ligt nog niks tussen dan een zandpad en daar gaan we dan ook een aantal tegeltjes neerleggen
Nee dat is helaas zo kaal, we hebben gesproken met de man die daar het onderhoud doet en dier vertelde ons dat daar al jaren nooit meer iemand komt...quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:08 schreef Bluezz het volgende:
Dat grafje naast Thijs, is dat nou zo kaal of lijkt dat maar zo?
Uhmm nee niet echt, meestal ben ik er alleen of met marco, of met vrienden of de burenquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
_Bar_: kom je wel eens iemand tegen bij het bezoeken van het grafje van Thijs? Een ouder die ook een kindje is verloren? 't Lijkt me dan dat je je op een gekke manier met elkaar verbonden voelt. Of is dat niet
zo?
Hihi zou wel gemakkelijk wezen he, een proefsteenquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:31 schreef YPPY het volgende:
Sterkte nog Irule.
Dat lijkt me moeilijk Bar, iets te verzinnen voor altijd. Je kan niet over twee jaar bedenken dat je toch iets anders wilt. Kunnen ze niet een soort van proef steen maken. Een soort van plastic iets. Dat je er een paar mee kunt nemen om te proberen wat mooi staat zeg maar. Of zeg ik nu iets heel stoms?
We hebben ideeen genoeg, het komt goed hoor, en het word ook erg mooi daar zijn we al over uitquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:40 schreef YPPY het volgende:
Dat je een beetje kunt kijken hoe het eruit ziet. Met die heg erachter is groen misschien wel niet leuk. Of wordt rood meteen zo kerstboom.
Ynske het plekje van Thijs hebben we niet zelf uitgezocht, heel eerlijk hebben we daar eigenlijk niet eens bij stil gestaan, we kregen het pas te zien, na de kerkdienst, en we zijn er wel "blij"mee, tegen die heg het is een mooie plek.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:38 schreef Ynske het volgende:
Bar, misschien een gekke vraag, maar ik hield me er op de een of andere manier mee bezig. Mochten jullie het plekje van Thijs zelf uitzoeken? Ik vind t zodat hij bij dat hegje ligt, rust achterzich, gewoon mooi.
Ik denk dat het helemaal niet makkelijk is om de beslissing te nemen van wat je op een grafje plaatst. Tis toch idd voor heel lang, en veranderen gebeurt niet zo snel. Wat doen jullie eigenlijk om er echt een plekje van jezelf en van de kindjes van te maken? Het lijkt me wel lastig dat het maar een heel klein plekje is. In vergelijking tot een volwassenengraf dan.
Ik besefte me van de week dat we weer richting December opaan gaan, tijden waar ik zelf op dit moment niet veel behoefte aan heb, kan me goed voorstellen dat jullie niet echt uitkijken naar de feestdagen. Iig eenvan deze kant. Jullie zijn toppers! En die kleintjes daarboven zullen echt met trots op jullie neerkijken.
Dat heb ik ook heel erg, en mede dankzij deze topicreeks sta ik nu elke ochtend ruim op tijd op om voordat ik weg ga naar m'n werk nog even Ethan te knuffelen of alleen maar naar 'm te kijken als hij slaapt. Ik ben me er heel erg van bewust dat ik vooral van hem moet genieten, elke dag weer.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:26 schreef MeNicole het volgende:
Ik moest meteen aan jullie hier denken. Dat jullie dat allemaal moeten missen en dat ik daar dan soms zo over loop te klagen.
Ja het ziet er heel verlaten uit, zo'n erg gezichtquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:13 schreef _Bar_ het volgende:
Nee dat is helaas zo kaal, we hebben gesproken met de man die daar het onderhoud doet en dier vertelde ons dat daar al jaren nooit meer iemand komt...
Zitten er ook aan te denken, om bij dat jongetje ook afentoe maar iets van een bloemetjes neer te zetten, vinden dat zo erg
Spuuglokje tochquote:Op zaterdag 3 november 2007 23:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Verdikke, Bar, ik moet zo huilen van je slaapliedje![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 14:51 schreef Lishe het volgende:
Mijn liefste kusjes geef ik mee
aan de vogels en de wolken
en de golven van de zee.
Weet je wat, ik stuur ze nou,
want die kusjes zijn voor jou.
Zoveel wolken vandaag...
quote:Op woensdag 21 november 2007 14:56 schreef pepper_961 het volgende:
Ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat.
Ik las dat sommige een kaarsje gingen branden met allerzielen. Ik wilde eigenlijk ook mee doen met kaarsje branden, maar omdat ik moest werken die avond is het me compleet ontschoten dat ik dat had willen doen toen ik weer thuis kwam. :S
quote:Op woensdag 21 november 2007 15:19 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ah, thanks!
Ik miste hem ook zomaar ineens hoor.
Ik dacht aan het topic omdat ik hier volgens mij al eens geschreven had over dat tril oog wat ik eens in de zoveel tijd krijg. Die heb ik dus de afgelopen periode weer met regelmaat gehad dus vandaar.
Al denk ik niet dat het tril oog nu weer zal resulteren in zo`n nare jankbui, tenminste......dat hoop ik!![]()
Enfin, door het tril oog dacht ik automatisch aan het wel en wee van de andere "ovok" mensen en wilde er naar vragen, maar tsja daar heb je dus wel een open topic voor nodig. En zo ist gekomen he?![]()
![]()
![]()
Dus lieve mensen, hoe gaat he??
![]()
* ovok= ouders van overleden kind(eren)*
Mja opzich gaat het goed, maar december komt eraan enzo en dat merk ik toch wel erg goed.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:56 schreef pepper_961 het volgende:
Ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat.
Ik las dat sommige een kaarsje gingen branden met allerzielen. Ik wilde eigenlijk ook mee doen met kaarsje branden, maar omdat ik moest werken die avond is het me compleet ontschoten dat ik dat had willen doen toen ik weer thuis kwam. :S
Dankje wel blOemetjE, voor deze "les".quote:Op donderdag 29 november 2007 14:21 schreef bl0emetjE het volgende:
maar in deze donkere dagen stralen alle sterretjes extra hard
om degene die hen missen weer naar het licht te leiden
Dat gevoel herken ik ook heel goed.quote:Op donderdag 22 november 2007 00:46 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Mja opzich gaat het goed, maar december komt eraan enzo en dat merk ik toch wel erg goed.
Ben ook veel sneller in tranen, behoefte om soms mezelf helemaal terug te trekken enz enz..
Nee van mij mag het snel 1 januari zijn een nieuw jaar
Pfoe, lees dit nu pas.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:26 schreef _Bar_ het volgende:
Thijssie mama wilt je gewoon even een hele dikke knuffel geven
Grappig. van dat handschrift dan bedoel ik....quote:Op maandag 10 december 2007 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
Ik houd een soort van gedachten schrift bij, eigenlijk al sinds Thijs overleden is.
gisteren heb ik dat op het gemakje eens terug doorgenomen, en gelet op details.
In het begin, helemaal overstuur, een niet geaccepteerd overlijden, veel verdriet veel pijn.
Handschrift was lelijk, snel geschreven met tranen in de ogen.
Een jaar later ongeveer schreef ik weer in dat schrift, en dan een heel andere mannier van schrijven, niet meer het heftige verdriet, niet meer wanhopig, alsof ik het geaccepteerd heb.
Een vriend van mij heeft dat schrift ook doorgelezen, en die zei blijf jij maar lekker schrijven, en dan ben ik benieuwd hoe jij straks weer schrijft in juni ongeveer.
Het gaat echt stukken beter nu.
Maar blijf vooral schrijven, elke keer als je het moeilijk krijgt, elke keer als je wat kwijt moet, en blijf er over praten.
Maar het komt goed met jou daar ben ik van overtuigd, maar blijf schrijven, het werkt...
En hij heeft gewoon gelijk, en merk dat het mij echt helpt zolang ik maar blijf schrijven
Dat lijkt me toch een "fijn" gevoel... Dat zo'n ziekenhuis iig de fout erkend....quote:Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef phluphy het volgende:
Dank jullie wel. Voor de Katholiekenonder ons, de kaarsjes mogen vanaf 10.15 uur branden.
Oh, en voor de duidelijkheid (vamperotica): het ziekenhuis heeft al wel de verantwoordelijkheid genomen, want ze hebben onze aansprakelijkheidsstelling geaccepteerd. Oftewel: ze hebben de fout officieel erkend. Dat is natuurlijk al heel mooi! (En ook vrij uitzonderlijk, overigens).
Hoe de verzekeraar van het ziekenhuis daar vervolgens mee omgaat, is een ander verhaal.![]()
Als er mensen zijn die oprechte belangstelling hebben in de achtergrond hiervan, mogen ze me gerust pm'n. Een onbekende zal ik wellicht wat achterdochtig bejegenen, en als ik denk dat het haar/hem alleen om het sappige verhaal gaat, kan ie wieberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |