abonnement Unibet Coolblue
pi_54127714
In navolging van

Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #7
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9

hier het vervolg:

Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen - 25 procent korting bij Easyjet
of kijk je op skyscanner, wegelo of een andere vergelijker

Voor je vluchtverslag deze:
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4

Voor algemene vragen over vliegen => [Centraal] Vragen over vliegen #2
Voor algemen vragen over de trein => Met de trein door Europa

En voor je reisverslag mag je een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: Landen, streken en steden en bijbehorende reisverslagen


Handige links voor vliegtickets:


  • www.vliegtarieven.nl
  • www.vluchtzoeker.nl
  • http://www.nl.lastminute.com
  • http://www.atp.nl
  • Opodo
  • http://www.wegolo.nl
  • http://www.cheaptickets.com

    www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

    www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

    Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....


    voor de trein kijk je op:

  • http://www.ns.nl
  • http://bahn.hafas.de
  • http://www.treinreiswinkel.nl


    En al je overige vragen kun je dus hier posten

    [ Bericht 17% gewijzigd door DutchTrain op 28-10-2007 21:38:41 (OP aangepast) ]
  • wie zaait zal oogsten.....
    pi_54127734
    In ieder geval, mijn vraag was:

    Ik ga van 28 december tm 31 december naar Helsinki. Ik zou graag een dagtrip willen maken naar St Petersburg.

    Wie weet wat een snelle en goedkope manier van reizen is van Helsinki naar St Petersburg? EN hoe zit dat met visa?
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_54128327
    Ik wil met zes personen tussen 4 en 11 januari vanaf Mumbai (Bombay) óf vanaf New Delhi via Duitsland terug naar NL. Hoeven niet alle zes tegelijk, als er telkens maar 2 vliegen (2 op 4 jan, 2 op 8 jan en 2 op 11 jan is ook prima).
    Rechtstreeks naar Amsterdam mag ook, als het maar goedkoop is..

    Tevens tvp
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_54138548
    In de kerstvakantie wil ik naar Londen, het liefst 21-25 december of zo maar de datum maakt niet uit. Het gaat er om dat het zo goedkoop mogelijk is, dus als een week later de prijs lager is is dat ook prima. Het vervoer (vliegtuig, trein, boot) maakt ook niets uit, zolang het maar een rechtstreekse lijn is. Bij voorkeur vertrekken vanaf Eindhoven, Rotterdam, Brussel of Hoek van Holland. We zijn met 3 volwassenen (1 16-jarige, bij sommige maatschappijen zal dat misschien onder kinderen vallen).

    Wat is de goedkoopste manier om in Londen te komen? Ik had met Ryanair al een enkeltje gevonden voor 0.99 cent pp, wat met luchtvaartbelastingen uitkwam op 84 euro in totaal. Kan dat goedkoper?

    --

    Ten tweede zoek ik nog een zo goedkoop mogelijke manier om in Zwitserland (Geneve of Zurich) te raken in de voorjaarsvakantie (15-22 februari 2008). Ook hier maakt het niet uit of het met de trein, bus, of vliegtuig is, als het maar zo goedkoop mogelijk is.
    Ik heb zelf met Easyjet van 15-22 feb een retourtje A'dam Geneve gevonden voor 66,98 euro.

    Sorry dat ik misschien een beetje vaag ben, maar het maakt ons niet zo gek veel uit hoe we reizen Alvast bedankt.
      Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 20:16:44 #5
    45833 crew  Fogel
    pi_54142334
    Met Eurolines (http://eurolines.nl/eurolines/ssl_index.asp) is het misschien nog goedkoper te krijgen, maar dan zit je wel akelig lang in de bus...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 24 oktober 2007 @ 20:27:00 #6
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_54142673
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 17:20 schreef grizegrijn het volgende:
    Ten tweede zoek ik nog een zo goedkoop mogelijke manier om in Zwitserland (Geneve of Zurich) te raken in de voorjaarsvakantie (15-22 februari 2008). Ook hier maakt het niet uit of het met de trein, bus, of vliegtuig is, als het maar zo goedkoop mogelijk is.
    Ik heb zelf met Easyjet van 15-22 feb een retourtje A'dam Geneve gevonden voor 66,98 euro.

    Sorry dat ik misschien een beetje vaag ben, maar het maakt ons niet zo gek veel uit hoe we reizen Alvast bedankt.
    Als je nog goedkoper wilt dan dat wens ik je veel succes in het hoogseizoen
    pi_54170595
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 08:41 schreef cohen het volgende:
    In ieder geval, mijn vraag was:

    Ik ga van 28 december tm 31 december naar Helsinki. Ik zou graag een dagtrip willen maken naar St Petersburg.

    Wie weet wat een snelle en goedkope manier van reizen is van Helsinki naar St Petersburg? EN hoe zit dat met visa?
    Vliegen is de snelste manier en met de trein is de beste optie. Ook kun je met een taxibusje. Visum zul je dan wel van tevoren moeten regelen => http://www.visum.nl/rusland-info.htm

    Een dagje naar Tallinn is overigens veel meer aan te raden en is ook veel makkelijk te doen op één dag.
    pi_54170821
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:27 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Als je nog goedkoper wilt dan dat wens ik je veel succes in het hoogseizoen
    Ook niet met de bus of zo? Ik heb in een ander topic iets gelezen van een goedkoop OV kaartje in Duitsland voor 7 euro of zo, ik weet niet of er ook zoiets voor zwitserland is en of de reistijd dan extreem lang is..

    Iig bedankt voor je reply.
    pi_54231785
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 22:48 schreef grizegrijn het volgende:

    Ook niet met de bus of zo? Ik heb in een ander topic iets gelezen van een goedkoop OV kaartje in Duitsland voor 7 euro of zo, ik weet niet of er ook zoiets voor zwitserland is en of de reistijd dan extreem lang is..
    Dan moet je wel met een meervoud van 5 personen reizen en dan ligt het er nog maar net aan waarvandaan je in Nederland komt.

    68 euro met Easyjet is het goedkoopste. Als je echter in de buurt van Arnhem woont, dan is de www.citynightline.ch een paar euro goedkoper.
    pi_54231900
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 17:20 schreef grizegrijn het volgende:
    In de kerstvakantie wil ik naar Londen, het liefst 21-25 december of zo maar de datum maakt niet uit. Het gaat er om dat het zo goedkoop mogelijk is, dus als een week later de prijs lager is is dat ook prima. Het vervoer (vliegtuig, trein, boot) maakt ook niets uit, zolang het maar een rechtstreekse lijn is. Bij voorkeur vertrekken vanaf Eindhoven, Rotterdam, Brussel of Hoek van Holland. We zijn met 3 volwassenen (1 16-jarige, bij sommige maatschappijen zal dat misschien onder kinderen vallen).
    Dit kan meestal het goedkoopste met een lokale busonderneming uit het huis aan huisblad. Kijk eens bij milot reizen, bex, peter langhout of iets soortgelijks.
      zondag 28 oktober 2007 @ 21:44:37 #11
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_54231933
    Ik zou 2 januari 2007 vanuit Zürich naar Milaan willen en dan op 4 of 5 januari terug vanuit Milaan naar Rotterdam. Goedkoopste wat ik vind, is met Alitalia ¤ 305 ongeveer p.p. (via cheaptickets.nl) Dat kan vast ( zoveel mogelijk .) goedkoper? Trein is ook okay, maar vliegen is net wat fijner denk ik qua tijd.

    -edit- en uit nieuwsgierigheid; van Zurich naar Venetië en Venetië naar R'dam?
    Whatever I want.
    pi_54232022
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 21:44 schreef PeRi het volgende:
    Ik zou 2 januari 2007 vanuit Zürich naar Milaan willen en dan op 4 of 5 januari terug vanuit Milaan naar Rotterdam. Goedkoopste wat ik vind, is met Alitalia ¤ 305 ongeveer p.p. (via cheaptickets.nl) Dat kan vast ( zoveel mogelijk .) goedkoper? Trein is ook okay, maar vliegen is net wat fijner denk ik qua tijd.
    Terug vanuit Milaan Malpensa naar Rotterdam Airport gaat met www.volareweb.it op 4 januari voor ¤ 17,15 inclusief tax. Wel vroeg ( 06.40 ) vertrekken
      zondag 28 oktober 2007 @ 21:52:29 #13
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_54232123
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 21:48 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Terug vanuit Milaan Malpensa naar Rotterdam Airport gaat met www.volareweb.it op 4 januari voor ¤ 17,15 inclusief tax. Wel vroeg ( 06.40 ) vertrekken [afbeelding]
    ! Das geen geld! Wel erg vroeg.. Dan zou ik liever de 5e 's ochtends weggaan voor ¤35 p.p. denk ik.
    Whatever I want.
    pi_54232315
    En de Cisalpino trein van Zurich naar Milaan rechtstreeks kost rond de 100 Zwitserse Franken als ik het goed begrijp. Er gaan in ieder geval genoeg treinen.
    Venetië is wel een grote omweg en ook eigenlijk alleen te doen met trein of auto, want goedkoop vliegen vanuit Zwitserland is alleen vanuit Geneve mogelijk
      maandag 29 oktober 2007 @ 14:57:55 #15
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54244905
    Ik wil 7 januari van ergens in Nederland (of eventueel Brussel/Duitsland (dichtbij dan)) naar Nairobi.
    Ongeveer 4 maanden later wil ik terug. Overstappen vind ik niet zo erg, maar liever niet. Maar wel zo goedkoop mogelijk graag
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:18:36 #16
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_54321609
    Hoi,

    Hopelijk heb ik het goede topic vast!

    Zoals ik al in een andere topic gemeld heb studeer ik de eerste helft van 2008 in Slovakije (Trnava, vlakbij Bratislava). Nu wil ik eens in die periode richting Moskou trekken. Ik heb al de goedkoopste (zo denk ik) oplossing gevonden met het vliegtuig (vanuit Wenen) met Air Berlin, maar ik zou graag met de trein gaan, kwestie dat je dan beter de omgeving kan zien. Op Fok staat er een link naar Europese treintickets maar Moskou/Rusland vind ik daar niet. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is richting de Russische hoofdstad te treinen, of is er een ander goedkoop vervoersmiddel dat aan te raden is vanuit centraal Europa?

    Bij voorbaat dank!

    edit: laat ons als periode vooropstellen: 10-20 maart
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_54322536
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 18:18 schreef Masanga het volgende:
    Hoi,

    Hopelijk heb ik het goede topic vast!

    Zoals ik al in een andere topic gemeld heb studeer ik de eerste helft van 2008 in Slovakije (Trnava, vlakbij Bratislava). Nu wil ik eens in die periode richting Moskou trekken. Ik heb al de goedkoopste (zo denk ik) oplossing gevonden met het vliegtuig (vanuit Wenen) met Air Berlin, maar ik zou graag met de trein gaan, kwestie dat je dan beter de omgeving kan zien. Op Fok staat er een link naar Europese treintickets maar Moskou/Rusland vind ik daar niet. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is richting de Russische hoofdstad te treinen, of is er een ander goedkoop vervoersmiddel dat aan te raden is vanuit centraal Europa?

    Bij voorbaat dank!

    edit: laat ons als periode vooropstellen: 10-20 maart
    Bratislava - Moskou duurt tussen de 32-37 uur met de trein bahn.de gaf alleen geen prijsopgave maar die kun je vast bij treinreiswinkel.nl krijgen. Veel succes met in het donker naar buiten kijken. Oftewel, neem het vliegtuig maar.

    edit: zelfs rechtstreekse nachttreinen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2007 19:10:50 ]
    pi_54377990
    Ik wil graag op 21 December ('s ochtends) van Utrecht naar London met 2 personen en op 23 December ('s avonds) weer terug. Graag zo goedkoop mogelijk!

    Wat is er allemaal mogelijk? Vliegtuig, Trein, liefst geen bus...

    Ik heb zelf al lopen kijken en kwam op easyjet uit voor 236 euro... Kan dit goedkoper?
    pi_54409182
    Ik wil komende zomer naar Tallinn (Estland). Wat is de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Nederland (of vlak over de grens)? En dan het liefst per vliegtuig en/of trein. Overstappen is oké.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Grunner op 06-11-2007 17:44:40 ]
      dinsdag 6 november 2007 @ 17:56:33 #20
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_54409554
    Ik ben afgelopen zomer naar Tallinn geweest en de goedkoopste (en vooral handigste) manier om er te komen was per vlliegtuig. Kostte ongeveer 250 euro retour vanaf Schiphol, geen overstaps. De trein is iets duurder, en duurt vooral veel langer (minstens anderhalve dag). Maar als je er tijd voor hebt is het natuurlijk wel een leuke manier om ook wat van de rest van Europa te zien. Ik gok dat Eurolines nog goedkoper is, maar zo'n eind in de bus lijkt me niet echt comfortabel...
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 18:38:08 #21
    45833 crew  Fogel
    pi_54410332
    Met AirBerlin kan je vanaf Düsseldorf naar Helsinki vliegen voor ca 50¤ enkele reis en van Helsinki kost het weinig om met de boot naar Tallin te gaan.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_54410902
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:52 schreef S. het volgende:
    Ik wil graag op 21 December ('s ochtends) van Utrecht naar London met 2 personen en op 23 December ('s avonds) weer terug. Graag zo goedkoop mogelijk!

    Wat is er allemaal mogelijk? Vliegtuig, Trein, liefst geen bus...

    Ik heb zelf al lopen kijken en kwam op easyjet uit voor 236 euro... Kan dit goedkoper?
    Kijk zelf even op www.skyscanner.net wat je het beste uitkomt, bedenk wel dat je een beetje laat bent met boek precies zo voor de kerstdrukte. Voor een treinreis www.nsinternationaal.nl retour is daar 99 eu en zeer comfortabel al zeg ik het zelf.
    pi_54410976
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 17:38 schreef Grunner het volgende:
    Ik wil komende zomer naar Tallinn (Estland). Wat is de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Nederland (of vlak over de grens)? En dan het liefst per vliegtuig en/of trein. Overstappen is oké.
    Eerst met een schoneswochenende kaart naar Berlijn, 5 man voor 33 euro in alle stoptreinen 1 dag in het weekend en als je vroeg boekt komt een retourtje tallinn op 40/50 euro ofzo met easyjet?!
    pi_54412109
    Kijk, dat zijn goede tips. Ik zag eerst ook alleen vluchten voor 250 euro als minimum, maar gelukkig zijn er creatievelingen! Dank je wel.
      dinsdag 6 november 2007 @ 21:39:44 #25
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_54415216
    Beste mede reisfokkers,

    Ik zou graag rond de kerst ongeveer vanaf de 23e tm de 27e naar Florence in italië willen uiteraard zo elcheapo mogelijk. Ik woon zelf in Amsterdam.

    Het is de bedoeling om dit straks een aantal maal per jaar te gaan doen van weekdjes tot langer verblijf als iemand een idee heeft houd ik me aanbevolen.

    thanks
    Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_54415303
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 21:39 schreef Dwan het volgende:
    Beste mede reisfokkers,

    Ik zou graag rond de kerst ongeveer vanaf de 23e tm de 27e naar Florence in italië willen uiteraard zo elcheapo mogelijk. Ik woon zelf in Amsterdam.

    Het is de bedoeling om dit straks een aantal maal per jaar te gaan doen van weekdjes tot langer verblijf als iemand een idee heeft houd ik me aanbevolen.

    thanks
    Florence kun je vanuit Nederland goedkoop bereiken via Eindhoven - Pisa met Ryanair. Vanaf Pisa airport kun je voor 8 euro met de bus rechtstreeks naar Florence.
      dinsdag 6 november 2007 @ 22:21:10 #27
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_54416486
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 21:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Florence kun je vanuit Nederland goedkoop bereiken via Eindhoven - Pisa met Ryanair. Vanaf Pisa airport kun je voor 8 euro met de bus rechtstreeks naar Florence.

    wow jij bent echt briljant, thanks
    Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_54416946
    Iets makkelijker vanuit Amsterdam is Meridiana: http://www.meridiana.it/IG/pages/home_en.aspx .
      woensdag 7 november 2007 @ 14:27:43 #29
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54429318
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 14:57 schreef leolinedance het volgende:
    Ik wil 7 januari van ergens in Nederland (of eventueel Brussel/Duitsland (dichtbij dan)) naar Nairobi.
    Ongeveer 4 maanden later wil ik terug. Overstappen vind ik niet zo erg, maar liever niet. Maar wel zo goedkoop mogelijk graag
    pi_54539826
    Ik wil 21 december naar Minsk (Wit-Rusland) vanuit Eindhoven om op 1 of 2 januari weer terug te komen. Mijn eerste gedachte was de trein, maar de ns kan nog geen tickets boeken naar Minsk vanwege de nieuwe dienstregeling, en hebben eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat kan. Heeft iemand een idee hoe je er goedkoop per bus of vliegtuig kan komen? Ik zocht eigenijk iets goedkopers dan 450 euro dat een ticket amsterdam-minsk me kost via atp.nl.
    pi_54541848
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 23:27 schreef shadax het volgende:
    Ik wil 21 december naar Minsk (Wit-Rusland) vanuit Eindhoven om op 1 of 2 januari weer terug te komen. Mijn eerste gedachte was de trein, maar de ns kan nog geen tickets boeken naar Minsk vanwege de nieuwe dienstregeling, en hebben eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat kan. Heeft iemand een idee hoe je er goedkoop per bus of vliegtuig kan komen? Ik zocht eigenijk iets goedkopers dan 450 euro dat een ticket amsterdam-minsk me kost via atp.nl.
    250 eur met lufthansa. Check ff www.vliegtarieven.nl
    pi_54550411
    Het goedkoopst beschibare wat ik zie via lufthansa is 600 euro (inc. 150 euro belasting). Die 250 euro tickets zijn helaas niet meer beschikbaar.
      maandag 12 november 2007 @ 14:53:06 #33
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_54551458
    Voor treinreizen in de hele wereld kan je ook de Treinreiswinkel bezoeken, zit in Leiden en Amsterdam of op www.treinreiswinkel.nl.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      woensdag 14 november 2007 @ 14:59:52 #34
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54601747
    Ik had een retour Nairobi gevonden met KLM voor zo'n 700 euro..rechtstreekse vlucht

    Rond 10 januari vertrekken, rond 30 april terug. Maar ik kan het niet meer vinden! Kan iemand me helpen..
      woensdag 14 november 2007 @ 15:03:34 #35
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54601819
    Is het trouwens mogelijk om een retour te boeken met een flexibele retourvlucht datum?
    pi_54608914
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 15:03 schreef leolinedance het volgende:
    Is het trouwens mogelijk om een retour te boeken met een flexibele retourvlucht datum?
    De goedkoopste prijzen voor KLM vluchten vind je zeker op de website van KLM zelf. Gezien de periode dat jij wilt gaan, langer als 1 maand zal je ticket wellicht wel wijzigbaar zijn, maar let bij het boeken vooral op de voorwaarden, KLM staat niet echt bekend dat de goedkoopste tickets wijzigbaar zijn..... Dit is te verhelpen door een duurder ticket te kopen waardoor je deze wel kan wijzigen, al dan niet kosteloos.

    (Als ik voor lange tijd, +2 maanden naar Azië / Australië moet, en niet precies weet wanneer ik terugga boek ik altijd bij een airline die kosteloos of tegen zeer geringe vergoeding wijzigen toestaat).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54641757
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 23:27 schreef shadax het volgende:
    Ik wil 21 december naar Minsk (Wit-Rusland) vanuit Eindhoven om op 1 of 2 januari weer terug te komen. Mijn eerste gedachte was de trein, maar de ns kan nog geen tickets boeken naar Minsk vanwege de nieuwe dienstregeling, en hebben eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat kan. Heeft iemand een idee hoe je er goedkoop per bus of vliegtuig kan komen? Ik zocht eigenijk iets goedkopers dan 450 euro dat een ticket amsterdam-minsk me kost via atp.nl.
    Eindhoven zit in het Oosten van NL. Het kan dus lonen om in DE te kijken. Voor EUR 40 incl belastingen vlieg je van Dortmund naar Warszawa met Wizzair. Daarvandaan kun je goedkoop met trein of bus (vertrekt vanaf W. Zachodnia station) naar Minsk.

    Als je liever de hele route vliegt kun je van Duesseldorf naar Minsk vliegen via Riga met AirBaltic. Dat kost EUR 262 incl belastingen, wat ik zelf vrij duur vind, maar het is iig stukken goedkoper dan ASD-MSQ (Minsk-2)

    * dion_b is een paar jaar terug met SAS naar Talinn gevlogen en daarvandaan in een gammele propellorbak naar MHP (Minsk-1, klein vliegveldje zowat in binnenstad) - wat erg jammer is als je ontvangstcomite op MSQ (Minsk-2) staat
    pi_54656578
    Ik heb er ook één; Kopenhagen, vrijdag 7 of zaterdag 8 vertrekken en maandag 10 december weer terug. Het moet op de goedkoopste manier Waar vandaan in Nederland maar hierom niet uit.. iemand enig idee wat het beste is?
      vrijdag 16 november 2007 @ 21:26:28 #39
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_54660630


    Met www.sterling.dk kom je uit op 118 euro + 12 euro boekingskosten, dus 130 euro.
    Vertrek vrijdag om V08:55 - A10:30 of V20:20 - A21:55
    Terug maandag om V07:00 - A08:20 of V18:30 - A19:50
    Met www.transavia.nl (Transvertragia) kom je uit op 144,83 euro + 4 euro / 7,5 euro boekingskosten, dus 148,83 euro.
    Vertrek vrijdag om V15:20 - A16:40
    Terug maandag om V09:45 - A11:10
    Met www.flysas.com kom je uit op euro 143,21 + 10 euro boekingskosten, dus 153,21
    Vertek vrijdag om V07:05 - A08:30 of V20:15 - A21:40
    Terug maandag om V15:10 - A16:35 of V18:10 - A19:35 of V20:05 - A21:30
    Met www.klm.nl kom je uit op 157 euro + 10 euro boekingskosten, dus 167 euro.
    Vertrek vrijdag om 10:00, 12:35, 15:10, 17:55 of 20:50 (voor het goedkoopste tarief)
    Terug maandag om 12:15, 14:45, 17:25 of 20:05 (voor het goedkoopste tarief)
    Met www.eurolines.nl kom je uit op 180 euro...
    Vertrek vrijdag om V15:45 - A05:15+1
    Terug maandag om V16:10 - 06:00+1

    [ Bericht 13% gewijzigd door ozzietukker op 16-11-2007 21:31:59 ]
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54670142
    Een week eerder zit ik voor 54 in cph met Sterling maar dat zal wel een tijdelijke aanbieding zijn geweest.

    Gezocht: goedkope citytrip met NYE. Vanaf zaterdag 29 dec (bv) t/m dinsdag 1 jan, waarheen maakt niet zo veel uit, zat zelf aan Oost-Europa te denken
    pi_54670337
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 11:26 schreef Erasmusch het volgende:
    Een week eerder zit ik voor 54 in cph met Sterling maar dat zal wel een tijdelijke aanbieding zijn geweest.

    Gezocht: goedkope citytrip met NYE. Vanaf zaterdag 29 dec (bv) t/m dinsdag 1 jan, waarheen maakt niet zo veel uit, zat zelf aan Oost-Europa te denken
    Zelf ook al veel lopen zoeken. Alleen Belfast of Birmingham blijven over, naast de bestemmingen die je met de trein kan bereiken.
    pi_54672167
    Budgetvluchten op precies die data zijn een crime, vorig jaar ben ik op 5-1 van Budapest naar Koeln gevlogen (Germanwings). Het kostte exact de helft van een vlucht op 3-1 en een derde van een vlucht op 1-1.

    Met die data zou ik de trein pakken, kijken wat treinreiswinkel voor aanbiedingen heeft. Als je nachttrein heen en terug pakt ben je nauwelijks meer wakende tijd kwijt dan met vliegen. Praha is fantastisch mooi, Beograd oud&nieuw is iets om meegemaakt te hebben (al moet je niet makkelijk schrikken ), Budapest is ook geweldig en wordt ook volop op straat gevierd.
    pi_54680704
    @ozzietukker, geweldig! Hartstikke bedankt voor dit mooie overzichtje!! Enig idee of het met bus/trein e.d. nog goedkoper kan?
    pi_54682709
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 20:38 schreef heaven7 het volgende:
    @ozzietukker, geweldig! Hartstikke bedankt voor dit mooie overzichtje!! Enig idee of het met bus/trein e.d. nog goedkoper kan?
    Eurolines is de bus, en is ook gelijk de duurste optie. (Niet verwonderlijk gezien de huidige Dieselprijsen en de korte termijn waarop je wegwilt). Tevens kan ik met niet voorstellen dat je 10 uur in een bus wilt zitten terwijl je dit in 1 uur kan vliegen.
    Trein, geen idee, internationaal prijzen opvragen gaat naar mijn weten via internet niet echt makkelijk.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54714012
    1 of 2 januari terug vanuit Zurich/Basel naar Amsterdam/Rotterdam. Vliegtuig of trein; de meest goedkope optie .

    Ik heb al gekeken voor de nachttrein, wat compleet vol zit qua betaalbare plaatsen. Vliegen met EasyJet van Basel naar Amsterdam is ongeveer 70E op 1 Januari. Zijn er nog andere opties? Ik heb nog gezocht om via Duitsland te vliegen en dan de trein oid, maar dat lijkt ook niet veel goedkoper. Als iemand me enigzins kan helpen, relaxed!
      maandag 19 november 2007 @ 19:10:52 #46
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_54722334
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
    1 of 2 januari terug vanuit Zurich/Basel naar Amsterdam/Rotterdam. Vliegtuig of trein; de meest goedkope optie .

    Ik heb al gekeken voor de nachttrein, wat compleet vol zit qua betaalbare plaatsen. Vliegen met EasyJet van Basel naar Amsterdam is ongeveer 70E op 1 Januari. Zijn er nog andere opties? Ik heb nog gezocht om via Duitsland te vliegen en dan de trein oid, maar dat lijkt ook niet veel goedkoper. Als iemand me enigzins kan helpen, relaxed!
    Helaas is het vliegen op 1 januari in korte tijd vanaf Basel flink in kosten omhoog gegaan, 2 weken geleden kon ik het boeken voor 40 euro, nu al 70.... Echt goedkope opties heb ik niet kunnen vinden.
    Gelukkig is heen op 31 december wel goedkoop, voor 33,50 euro all in, en terug heb ik de beschikking over iemand die 'toevallig' met de auto terug naar Nederland moet
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54725564
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
    1 of 2 januari terug vanuit Zurich/Basel naar Amsterdam/Rotterdam. Vliegtuig of trein; de meest goedkope optie .

    Ik heb al gekeken voor de nachttrein, wat compleet vol zit qua betaalbare plaatsen. Vliegen met EasyJet van Basel naar Amsterdam is ongeveer 70E op 1 Januari. Zijn er nog andere opties? Ik heb nog gezocht om via Duitsland te vliegen en dan de trein oid, maar dat lijkt ook niet veel goedkoper. Als iemand me enigzins kan helpen, relaxed!
    Reis je alleen of in gezelschap?

    Als je in gezelschap reist kun je met drie Laendertickets voor zo'n EUR 85 totaal van Basel naar Venlo. Dat is voor 1-5 personen (wat dus voor een enkele persoon niet zo idioot goedkoop is, maar met z'n 4-en of 5-en is het erg goed te doen ). Je bent dan wel aan de RB (stoptreinen) en RE (sneltreinen) in DE gebonden, IC/EC/ICE is geen optie. Maar het is in een dag te doen, als je 's morgens voor negenen vertrekt ben je voor zeven uur 's avonds in NL, dus voor negenen in A'dam/R'dam.

    Ik heb zelf paar jaar terug een vergelijkbare route gedaan, van Venlo naar Zuerich dmv Laendertickets. Als je eenmaal op weg bent is het heerlijk, je stapt ongeveer om de twee uur over, dus ideaal om je benen te strekken. En niet geheel te verwaarlozen: veel RE-treinen, zeker de dubbeldekkers in NRW, hebben een barrijtuig

    Wel is het belangrijk om te zorgen voor de goede kaartjes. De Laendertickets kun je in de regel alleen in het Bundesland in kwestie kopen. Die voor NRW koop je gewoon in Venlo (DB-automaat daar), maar Hessen en Baden-Wuerttemburg kan lastig zijn, omdat je de kaart voor Hessen nodig hebt voordat je Koblenz verlaat en de kaart voor B-W voordat je Frankfurt verlaat. Je kunt ze online van tevoren kopen, of je kunt *VOOR* het instappen naar de conducteur stappen. Doe je dat niet en wacht je tot hij bij je is, dan kun je een boete verwachten.
    pi_54733373
    Dank Dion! Gelukkig heb ik ook nog kunnen regelen met iemand mee terug te kunnen rijden, dus dat scheelt, maar voor de volgende keer zeker het overwegen waard.

    Een van de goedkopere opties die ik anders had gedaan was vliegen met Air-Berlin van Zurich naar Dusseldorf en daar dan de trein te nemen. Ben je voor 85 euro klaar voor alles.
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:03:58 #49
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54734247
    Zijn (KLM) studententickets ook nog verkrijgbaar? Ik heb gelezen dat dat veel geld kan schelen, maar kan het op de KLM site niet terugvinden. Ik wil naar Nairobi voor 4 maanden.

    De goedkope KLM tarieven gelden alleen als ik binnen een maand terug naar NL ga. Dat vind ik overingens wel raar..Het prijsverschil is echt groot! van zo'n 750 euro < 1 maand tot ruim boven de 1000 euro bij > 1 maand.
    pi_54736516
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:03 schreef leolinedance het volgende:
    Zijn (KLM) studententickets ook nog verkrijgbaar? Ik heb gelezen dat dat veel geld kan schelen, maar kan het op de KLM site niet terugvinden. Ik wil naar Nairobi voor 4 maanden.

    De goedkope KLM tarieven gelden alleen als ik binnen een maand terug naar NL ga. Dat vind ik overingens wel raar..Het prijsverschil is echt groot! van zo'n 750 euro < 1 maand tot ruim boven de 1000 euro bij > 1 maand.
    Geloof dat studententickets afgeschaft zijn.
      dinsdag 20 november 2007 @ 20:55:37 #51
    166212 UrAnus
    FlipperdeFlip
    pi_54746708
    1. waarvandaan je wilt reizen: Gelieve rechtstreeks naar bestemming
    2. wanneer je wilt reizen: 4 juli t/m 1 augustus max. 30 dagen
    3. waarnaartoe je wilt reizen: Manado, Indonesie vanaf Schiphol
    4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
    5. Zo goedkoop mogelijk
    This ain't Chingy nigga, this is Chino
    This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
    pi_54783655
    Hoe kom ik in Edinburgh rond 25 januari 2008 en weer terug op 28 januari?
      donderdag 22 november 2007 @ 16:52:21 #53
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54784334
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 12:53 schreef MCH het volgende:

    [..]

    Geloof dat studententickets afgeschaft zijn.
    Ik denk het ook.

    Maar ik heb zonder jullie hulp zelf een zeer goede vlucht gevonden:

    Van Dusseldorf naar Nairobi en terug met Brittisch Airways voor 610 euro. En dat is incl. alle kosten.

    En er was iets fout gegaan met de boeking, dus nu vlieg ik voor hetzelfde bedrag met Emirates Airlines. Een hoog aangeschreven vliegmaatschappij.

    Dusseldorf - Dubai - Nairobi en terug
    pi_54793201
    Ik wil graag twee dingen.

    Het eerste is met de trein van Barcelona naar Alicante of Vilajoyosa op 21 januari 2008.
    Het tweede is met de vliegtuig van Alicante naar Amsterdam of Rotterdam op 24 of 25 januari 2008.

    Danku
    pi_54797376
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 16:06 schreef jeoren het volgende:
    Hoe kom ik in Edinburgh rond 25 januari 2008 en weer terug op 28 januari?
    vanaf Amsterdam met Easyjet
    pi_54803811
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 00:42 schreef JeroenV het volgende:
    Ik wil graag twee dingen.

    Het eerste is met de trein van Barcelona naar Alicante of Vilajoyosa op 21 januari 2008.
    Het tweede is met de vliegtuig van Alicante naar Amsterdam of Rotterdam op 24 of 25 januari 2008.

    Danku
    Alicante - Amsterdam op de 24e voor ¤58,25 met transavia.com

    Barcelona - Alicante kan je de 21e evt. ook vliegen met Iberia voor ¤37,-
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_54805287
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 16:06 schreef Thetallguy het volgende:

    Barcelona - Alicante kan je de 21e evt. ook vliegen met Iberia voor ¤37,-
    Klopt, maar treinen zal denk ik niet veel schelen en bovendien zie je dan veel meer. In tijd zal het denk ik ook niet heel veel verschil maken. Is vaak nog relexter ook.

    Transavia had ik gezien, maar er gaat niks goedkopers of anders? Thnx anyway.
    pi_54805713
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 17:29 schreef JeroenV het volgende:

    [..]

    Klopt, maar treinen zal denk ik niet veel schelen en bovendien zie je dan veel meer. In tijd zal het denk ik ook niet heel veel verschil maken. Is vaak nog relexter ook.

    Transavia had ik gezien, maar er gaat niks goedkopers of anders? Thnx anyway.
    Anders is Ryanair vanaf Maastricht
    pi_54840541
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 16:06 schreef jeoren het volgende:
    Hoe kom ik in Edinburgh rond 25 januari 2008 en weer terug op 28 januari?
    Misschien ook handig om te melden waar je woont - Groningen, Vlissingen of Venlo scheelt nogal zeg maar...

    Zeker met dit soort korte stukjes kan het reizen van/naar vliegveld of haven je meer kosten dan je hoofdkaartje
    pi_54848717
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 03:27 schreef dion_b het volgende:

    [..]

    Misschien ook handig om te melden waar je woont - Groningen, Vlissingen of Venlo scheelt nogal zeg maar...

    Zeker met dit soort korte stukjes kan het reizen van/naar vliegveld of haven je meer kosten dan je hoofdkaartje
    Ik moet vanuit Delft naar Edinburgh.
    pi_54849670
    Dan lijkt mij Easyjet via Schiphol de enige logische oplossing.
    pi_54877405
    Nog één!

    1. waarvandaan je wilt reizen: Barcelona
    2. wanneer je wilt reizen: zaterdag 26 juli 2008
    3. waarnaartoe je wilt reizen: Een vliegveld in Nederland
    4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
    5. Zo goedkoop mogelijk

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2007 21:08:40 ]
    pi_54887565
    Meeste lowcosters komen nog niet tot in juli met hun schedules, 4/5 maanden vantevoren komen de meeste hiervan pas beschikbaar.

    Dan kan je de KLM nemen, maar dat kost je in vergelijking weer een half vermogen
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_54900105
    *Slik. Nee dankje Ik kwam met Ryanair geloof ik uit op 177 voor 2 personen, maar dat moet toch goedkoper kunnen
    pi_54900978
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 18:58 schreef heaven7 het volgende:
    *Slik. Nee dankje Ik kwam met Ryanair geloof ik uit op 177 voor 2 personen, maar dat moet toch goedkoper kunnen
    Ik wilde hier gisteren al op reageren, maar klaarblijkelijk is de post niet geplaatst....

    Clickair en Vueling komen pas in december met hun tarieven, de vanaf prijs enkele reis komt dan uit op 20 euro + 6,50 administatiekosten. (Dit is dan inclusief toeslagen en dergelijk)
    Je vliegt dan van Barcelona Airport naar Amsterdam, en niet van Girona naar Eindhoven, want Girona is gewoon geen Barcelona, en vertrekt op een ontzettende K*t tijd.

    Transvertragia is eventueel ook een optie, hoewel transavia 100 euro voor een enkele reis vraagt.. (wel inclusief toeslagen) dus mijn advies, wacht tot midden december ongeveer, dan moeten de tarieven wel vrijgegeven worden.

    KLM is zeker geen optie omdat je een enkele reis wilt, en dan kan je bij KLM alleen Europe select boeken voor 450 euro ofzo. (Dan kan je beter een retourticket kopen, als is dat officieel niet toegestaan als je deze als enkele reisticket wilt gebruiken).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator woensdag 28 november 2007 @ 20:02:21 #66
    45833 crew  Fogel
    pi_54901933
    KLM is begonnen om op enkele routes de regels wat betreft aantal overnachtingen etc te versoepelen, dus misschien zit Barcelona er ook bij tegen de tijd dat het nuttig is voor je.

    Uit de nieuwsbrief van de 21e:
    quote:
    Ander goed nieuws: u kunt voortaan van Amsterdam naar Londen(Heathrow en City), Wenen, Kopenhagen of Bristol vliegen voor het voordelige Economy Class-tarief zónder de gebruikelijke verblijfsverplichting van drie dagen of een zaterdagnacht. Dit nieuwe voordeel zult u de komende tijd op steeds meer Europese bestemmingen tegenkomen... Tip: vroeg boeken loont!
    SAS is ook voorzichtigaan begonnen met het one-way systeem enkele jaren geleden, maar al vrij snel was heel hun routenet "zonder restricties", ik neem aan dat het bij de KLM ook niet lang zal duren voordat de begrenzingen weg zijn op alle routes.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_54902436
    Bedankt voor jullie reacties! Dan hou ik het nog even in de gaten.
    pi_54902827
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 19:28 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ik wilde hier gisteren al op reageren, maar klaarblijkelijk is de post niet geplaatst....

    Clickair en Vueling komen pas in december met hun tarieven, de vanaf prijs enkele reis komt dan uit op 20 euro + 6,50 administatiekosten. (Dit is dan inclusief toeslagen en dergelijk)
    Je vliegt dan van Barcelona Airport naar Amsterdam, en niet van Girona naar Eindhoven, want Girona is gewoon geen Barcelona, en vertrekt op een ontzettende K*t tijd.

    Transvertragia is eventueel ook een optie, hoewel transavia 100 euro voor een enkele reis vraagt.. (wel inclusief toeslagen) dus mijn advies, wacht tot midden december ongeveer, dan moeten de tarieven wel vrijgegeven worden.

    KLM is zeker geen optie omdat je een enkele reis wilt, en dan kan je bij KLM alleen Europe select boeken voor 450 euro ofzo. (Dan kan je beter een retourticket kopen, als is dat officieel niet toegestaan als je deze als enkele reisticket wilt gebruiken).
    Hmm maar die 20 euro snap ik niet, de tarieven zijn nog niet bekend maar je weet dat het 26,50 inclusief alles wordt?
    pi_54904116
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 20:30 schreef heaven7 het volgende:

    [..]

    Hmm maar die 20 euro snap ik niet, de tarieven zijn nog niet bekend maar je weet dat het 26,50 inclusief alles wordt?
    Het is ook niet 100% zeker dat het 20 euro wordt, wel zijn dit de vanaf tarieven voor vertrek vanaf Barcelona naar Amsterdam tot in ieder geval maart 2008. (Gezien de concurrentie op deze route heel groot is, Clickair (Iberia), Vueling, Transvertragia en KLM vliegen rechtstreeks meerdere keren per dag op deze route, zal de prijs niet veel hoger worden). De creditcardkosten van ¤ 6,50 zullen niet veel gaan verschillen.

    Uiteraard kan het wel zo zijn dat voor dit bedrag maar enkele zitplaatsen te boeken zijn en bepaalde data de vanaf prijs hoger zal liggen, dat zal je zien als de tarieven daadwerkelijk te boeken zijn. Even afwachten dus nog.

    Weet overigens wel, Clickair heeft de vliegtuigen (A320) uitgevoerd in de sardinecan layout....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 30 november 2007 @ 18:55:50 #70
    53731 Flipper01
    Addicted Dolphin
    pi_54952009
    Ik ben op zoek naar een vlucht naar Luxor vanaf Brussel of Amsterdam vanaf 3 februari en uiterlijk 10 februari weer terug. Iemand tips voor een goedkope reis? Ik wil ong 300 euro uitgeven
    I don't shine if you don't shine
      zondag 2 december 2007 @ 10:18:15 #71
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_54984825
    Ik moet naar Athene op donderdag 17 juli tot en met zondag 20 juli.

    Ik heb al wat rond gekeken, en kom met Swiss Airlines (www.swiss.com) uit op 206 Euro inclusief belasting en boekingskosten. Nadeel is dat de goedkoopste vlucht pas om 00:10 aankomt in Athene, kom je dan nog een beetje makkelijk het centrum in zonder taxi?

    Of zijn er nog andere opties? Een keertje overstappen is voor mij niet erg, ik vlieg alleen uit principe niet met transvertragia.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54985813
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 10:18 schreef ozzietukker het volgende:
    Ik moet naar Athene op donderdag 17 juli tot en met zondag 20 juli.

    Ik heb al wat rond gekeken, en kom met Swiss Airlines (www.swiss.com) uit op 206 Euro inclusief belasting en boekingskosten. Nadeel is dat de goedkoopste vlucht pas om 00:10 aankomt in Athene, kom je dan nog een beetje makkelijk het centrum in zonder taxi?

    Of zijn er nog andere opties? Een keertje overstappen is voor mij niet erg, ik vlieg alleen uit principe niet met transvertragia.
    Kan misschien goedkoper, maar de budgetmaatschappijen hebben hun prijzen nog niet allemaal voor juli 2008 bekendgemaakt. Beetje jammer dat je niet aangeeft waar in NL je woont (in de Randstad ligt Schiphol meest voor de hand, elders zouden de vliegvelden in NRW een betere optie kunnen zijn).

    Sky Europe vliegt iig van Schiphol op Athene via Wenen, tijden zien er goed uit, maar al ik naar prijzen in maart kijk (EUR 105 retour ex belastingen, maar EUR 275 inc ) is dat niet echt een optie. Juli prijzen nog niet bekend, maar gaat niet goedkoper worden.

    Germanwings vliegt rechtstreeks vanaf Koeln, waarbij je met vertrek op 17-7 en retour op 21-7 op exact EUR 209 uitkomt incl toeslagen, maar je wel om 10u20 ter plekke bent op de heenweg. Dat geeft als nadeel wel weer dat je om 5u 's ochtends in moet checken op Koeln...

    LTU/Airberlin en Aegean vliegen rechtstreeks vanaf Duesseldorf, maar kosten minimaal EUR 250. Dat schiet ook niet op dus...

    En vanaf Zaventem vliegen Thomascook en Jetair, maar als je hun prijzen ziet begin je helemaal te huilen...


    Maar goed, het kan goedkoper als je meer tijd hebt...

    Wizzair vliegt voor EUR 77 incl belastingen van Dortmund op Sofia (BG), heen 16-7, terug 21-7. En een nachttrein vanaf Sofia naar Athene kost geen drol: retourtje Sofia - Athene kost BGN 131.04, wat neerkomt op EUR 67. Wil je couchettes? EUR 10/enkeltje erbij. Dus voor EUR 164 retour ben je er op een schappelijk tijdstip 's ochends - en heb je ook nog eens wat meer van dat deel van de wereld gezien
    pi_54986088
    Hoe kom ik goedkoop van:

    Utrecht
    naar
    Brugge

    datum : 27 dec heen, 28 dec terug

    liefst zo snel en goedkoop mogelijk!

    OV in NL is gratis voor ons! .
      zondag 2 december 2007 @ 12:04:05 #74
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_54986120
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef dion_b het volgende:

    [..]

    Kan misschien goedkoper, maar de budgetmaatschappijen hebben hun prijzen nog niet allemaal voor juli 2008 bekendgemaakt. Beetje jammer dat je niet aangeeft waar in NL je woont (in de Randstad ligt Schiphol meest voor de hand, elders zouden de vliegvelden in NRW een betere optie kunnen zijn).

    Sky Europe vliegt iig van Schiphol op Athene via Wenen, tijden zien er goed uit, maar al ik naar prijzen in maart kijk (EUR 105 retour ex belastingen, maar EUR 275 inc ) is dat niet echt een optie. Juli prijzen nog niet bekend, maar gaat niet goedkoper worden.

    Germanwings vliegt rechtstreeks vanaf Koeln, waarbij je met vertrek op 17-7 en retour op 21-7 op exact EUR 209 uitkomt incl toeslagen, maar je wel om 10u20 ter plekke bent op de heenweg. Dat geeft als nadeel wel weer dat je om 5u 's ochtends in moet checken op Koeln...

    LTU/Airberlin en Aegean vliegen rechtstreeks vanaf Duesseldorf, maar kosten minimaal EUR 250. Dat schiet ook niet op dus...

    En vanaf Zaventem vliegen Thomascook en Jetair, maar als je hun prijzen ziet begin je helemaal te huilen...


    Maar goed, het kan goedkoper als je meer tijd hebt...

    Wizzair vliegt voor EUR 77 incl belastingen van Dortmund op Sofia (BG), heen 16-7, terug 21-7. En een nachttrein vanaf Sofia naar Athene kost geen drol: retourtje Sofia - Athene kost BGN 131.04, wat neerkomt op EUR 67. Wil je couchettes? EUR 10/enkeltje erbij. Dus voor EUR 164 retour ben je er op een schappelijk tijdstip 's ochends - en heb je ook nog eens wat meer van dat deel van de wereld gezien
    Ik woon in de buurt van Utrecht, en mijn voorkeur gaat uit vanaf Schiphol, Eindhoven, Rotterdam of Dusseldorf mits de prijs daar aanleiding toe geeft de prijzen die jij noemde had ik ook bedacht met Sky Europe, prima maatschappij overigens, maar niet voor dit doel, die gebruik ik wel als ik naar Oost Europa moet.

    Ik zag ook Al Italia, maar iets weerhoud mij ervan om in de oude toestellen van Al Italia te stappen, als ze niet al failliet zijn in juli 2008... Ik moet overigens echt terug zijn op zondag de 20ste....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_54987541
    Wat vind je van het idee om via Sofia te reizen (sommige mensen houden absoluut niet van lang onderweg zijn, anderen zijn er juist dol op)? Variant daarop is om op Thessaloniki te vliegen en vanaf daar de trein te pakken, dat kost EUR 15.10 per enkeltje en duurt met IC zo'm 4 a 5 uur. En er zijn meer vluchten naar Thessaloniki dan naar Athene.

    Mbt reistijden, als je Dusseldorf het overwegen waard vind zou je zeker ook naar Koeln (verder weg, maar met ICE-station in het vliegveld, dus geen bustransfer nodig) en Dortmund (ICE naar Duisburg, daar even RE pakken) kunnen kijken. Met name Dortmund is interessant omdat de luchthavenbelasting er laag is en het de regionale hub is van Easyjet en Wizzair. Plus parkeren kan gratis (op de P+R terrein van station Holzwickede, waarvandaan om de 15 min een shuttlebus die EUR 1 kost en er 10 minuten over rijdt naar het vliegveld vertrekt). Als je dat met parkeren bij Schiphol vergelijkt...
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 15:49:09 #76
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_55036573
    Over een minuut of 10 gooit Transavia 50.000 stoelen op de markt voor slechts de belasting/toeslagprijs.
    Er zullen wel weer haken en ogen aan zitten, maar voor de geïnteresseerden:
    http://www.transavia.com/nl/megasale?osadcampaign=mail_sint&link=3

    Als ze het niet sneaky doen, en bijv. niet alleen Girona en Pisa in de verkoop gooien, heb je voor onder de 100 euro een retour Marrakesh, waar het momenteel nog ruim 20 graden is.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_55039638
    Vliegen!
    Van: Rio de Janeiro
    Naar: Buenos Aires
    Wanneer? Tussen 20 en 25 december.. Prijzige periode waarschijnlijk.

    Alle Nederlandse sites helpen me hier niet echt.. Dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Als iemand me kan helpen, graag!
      dinsdag 4 december 2007 @ 18:12:15 #78
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_55039768
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:02 schreef Sport_Life het volgende:
    Hoe kom ik goedkoop van:

    Utrecht
    naar
    Brugge

    datum : 27 dec heen, 28 dec terug

    liefst zo snel en goedkoop mogelijk!

    OV in NL is gratis voor ons! .
    Met hoeveel mensen ga je en hoe oud ben je? In België bestaat namelijk de Go-pass, waarmee je 10 enkele reizen in de trein kan maken voor 45 euro als je onder de 26 bent. Dus als je met een groep bent kan dat voordelig zijn. Je moet dan nog wel een grenskaartje kopen (van het laatste station voor de grens tot het eerste na de grens), en je kan de go-pass alleen in België kopen (dus als je daar iemand kent kan die er een voor je kopen en hem opsturen).
    Zie http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_55072792
    Is met United naar Buenos Aires vliegen nog alleen mogelijk via Dulles?

    Hoe ver liggen NY en DC uit elkaar?

    Als je Sao Paulo pakt als eindbestemming komt er dan een andere tussenstop in aanmerking?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 14:30:22 #80
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_55078441
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 18:06 schreef d.n3rd het volgende:
    Vliegen!
    Van: Rio de Janeiro
    Naar: Buenos Aires
    Wanneer? Tussen 20 en 25 december.. Prijzige periode waarschijnlijk.

    Alle Nederlandse sites helpen me hier niet echt.. Dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Als iemand me kan helpen, graag!
    Googlen op 'lowcost carriers' in Zuid-Amerika, leert dat het Braziliaanse GOL daar de marktleider is.
    Zij vliegen je in die periode vanaf een kleine 150 euro inc. tax van Rio naar Buenos Aires.
    Online boeken: http://www.voegol.com.br/INT/

    Meer lowcost airlines die naar/in Latijns Amerika vliegen:
    http://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/latinamerica/
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_55081262
    150 euro lukt wel. Ook naar SP of het zuiden van Brasil
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 6 december 2007 @ 20:54:51 #82
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_55086558
    Lieve mede Fokkers,

    Dankzij een tip op FOk in dit topic vlieg ik a.s 12 december naar mijn meisje in Florence, althans naar pisa en dan een stukje met de bus.

    Echter in verhouding met al het andere is uiteraard de NS jawel onze vrienden van het spoor het allerduurste zelfs met kortingskaart.

    ik zoek dus nog een lift op woensdag 12 december om de A2 vanuit amsterdam af te zakken richting eindhoven airport. ik moet hier om 14;50 zijn.

    Dus als er iemand die dag gezellig met een mede fokker een stukje wilt file rijden houd ik me aanbevolen.

    alvast bedankt.
    Dwannie is like god is rubbing your tummy
      vrijdag 7 december 2007 @ 01:28:10 #83
    183699 Nairua
    Professioneel autist
    pi_55092481
    1. Antwerpen.
    2. 24.12 laat of 25.12 vroeg (aankomen)
    3. Bielefeld / Detmold (DE)
    4. Trein/Liften.
    5. Zo goedkoop mogelijk.

    Dank! .


    Opgelost. Aanbieding Thalys + Aanbieding ICE.

    [ Bericht 14% gewijzigd door Nairua op 08-12-2007 00:38:22 ]
    pi_55093235
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 20:54 schreef Dwan het volgende:
    Lieve mede Fokkers,

    Dankzij een tip op FOk in dit topic vlieg ik a.s 12 december naar mijn meisje in Florence, althans naar pisa en dan een stukje met de bus.

    Echter in verhouding met al het andere is uiteraard de NS jawel onze vrienden van het spoor het allerduurste zelfs met kortingskaart.
    Dan neem je toch de http://www.airexpressbus.com/ voor 35 euro retourtje Amsterdam - Eindhoven Airport
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:10:40 #85
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_55098371
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 04:21 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dan neem je toch de http://www.airexpressbus.com/ voor 35 euro retourtje Amsterdam - Eindhoven Airport
    is een idee maar liften is goedkoper en gezelliger,

    thanks dude
    Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_55110303
    Ik wil graag op 30 december tot en met 5 januarie naar NEW YORK. Luchthavens belgie en duitsland.
    Ik kan niks onder 1000 pp vinden. Iemand een tip?
    Vertrek mag evt ook 31 of 1 zijn.
      vrijdag 7 december 2007 @ 22:28:06 #87
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55113394
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 20:42 schreef Lassekjus het volgende:
    Ik wil graag op 30 december tot en met 5 januarie naar NEW YORK. Luchthavens belgie en duitsland.
    Ik kan niks onder 1000 pp vinden. Iemand een tip?
    Vertrek mag evt ook 31 of 1 zijn.
    Het probleem zit hem in het feit dat jij maar 6 dagen wil, en GEEN zaterdagnacht in je vluchtplan hebt. Als je nu zoekt op vertrek 30 december en terug 6 januari kom je met United uit op 475 euro inclusief belastingen, komen dan alleen nog boekingskosten bij. (vanaf 10 euro tot 60 euro bij cheaptickets = expensivetickets).

    www.vliegtickets.nl kwam ik op dat bedrag uit, wel met overstap, en wie weet wat voor extra kosten er nog meer bij kunnen komen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55123052
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 22:28 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Het probleem zit hem in het feit dat jij maar 6 dagen wil, en GEEN zaterdagnacht in je vluchtplan hebt. Als je nu zoekt op vertrek 30 december en terug 6 januari kom je met United uit op 475 euro inclusief belastingen, komen dan alleen nog boekingskosten bij. (vanaf 10 euro tot 60 euro bij cheaptickets = expensivetickets).

    www.vliegtickets.nl kwam ik op dat bedrag uit, wel met overstap, en wie weet wat voor extra kosten er nog meer bij kunnen komen...
    Alleen is die niet meer beschikbaar... Wel bedankt voor het zoeken iig.
    pi_55269553
    Morgen van Florianopolis naar BA
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_55276208
    Hoi !

    Ik wil eind januari een weekend naar Manchester. Nu ben ik hier wel vaker geweest, en kon toen erg goedkoop vliegen met jet2.com

    Alleen, ik houd de website van jet2.com al weken in de gaten, maar de tickets zijn steeds maar niet 'available' !! Tot en met 6 januari kun je ze boeken staat er op de site, redelijk frustrerend, want ik ga dus daarna, en ik wil het eigenlijk onderhand wel eens rond hebben....

    Weet iemand enig idee hoe dit zit met jet2.com ? Hoe snel van te voren komen die tickets beschikbaar?

    Of iemand misschien nog andere ideeen hoe ik goedkoop naar Manchester kom?

    Alvast bedankt!
    You gotta learn to live
    and live and learn
    pi_55276809
    Leed Bradford (waar Jet2.com dan nog wel naartoe vliegt) is het dichtste bij. Vanuit Leeds Central kun je dan met http://www.nationalexpress.com voor 1 pond in een uur naar Manchester (als je op tijd boekt).
    Die bussen kun je ook vanuit Liverpool (Easyjet) of Birmingham (BMIbaby.com) nemen, maar dan doe je er nog wat langer over.
    pi_55277023
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 19:57 schreef DutchTrain het volgende:
    Leed Bradford (waar Jet2.com dan nog wel naartoe vliegt) is het dichtste bij. Vanuit Leeds Central kun je dan met http://www.nationalexpress.com voor 1 pond in een uur naar Manchester (als je op tijd boekt).
    Die bussen kun je ook vanuit Liverpool (Easyjet) of Birmingham (BMIbaby.com) nemen, maar dan doe je er nog wat langer over.
    Thanks, dat is inderdaad ook een goede optie... Ik kende die website nog niet! Maar uhm, hij geeft alleen geen beschikbare fares, welke Leeds moet ik kiezen? Ik zie geen Central staan...

    Maar stel dat ik nu lui ben en eigenlijk liever rechtstreeks naar Manchester wil vliegen? Enig idee wanneer ik kan verwachten dat ze de tickets open gooien? En of ze uberhaupt beschikbaar komen?
    You gotta learn to live
    and live and learn
      vrijdag 14 december 2007 @ 20:47:49 #93
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55277990
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 20:07 schreef Lethe het volgende:

    [..]

    Thanks, dat is inderdaad ook een goede optie... Ik kende die website nog niet! Maar uhm, hij geeft alleen geen beschikbare fares, welke Leeds moet ik kiezen? Ik zie geen Central staan...

    Maar stel dat ik nu lui ben en eigenlijk liever rechtstreeks naar Manchester wil vliegen? Enig idee wanneer ik kan verwachten dat ze de tickets open gooien? En of ze uberhaupt beschikbaar komen?
    of eigenlijk Ik ben bang dat ze helemaal geen tickets meer naar Manchester zullen gaan verkopen op de route Amsterdam - Manchester

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=22485

    En als je lui bent:
    quote:
    Door het wegvallen van Jet2.com op de route Amsterdam-Manchester blijft voor reizigers de keuze beperkt tot KLM (vanaf Amsterdam) en VLM Airlines (vanaf Rotterdam).
    Nu is VLM wel een goede maatschappy, dat zeker, maar kostentechnisch wat minder interessant.

    Je zult zien met de extra staatskasvulbelasting dat het aantal vluchten nog meer terug zal lopen vanaf Schiphol....

    [ Bericht 20% gewijzigd door ozzietukker op 14-12-2007 22:05:00 ]
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55278564
    Liverpool-Manchester is korter dan 1u toch? Eerst lokale bus naar het station en dan een half uurtje ofzo met de trein
    pi_55279111
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 21:17 schreef Erasmusch het volgende:
    Liverpool-Manchester is korter dan 1u toch? Eerst lokale bus naar het station en dan een half uurtje ofzo met de trein
    Liverpool Airport naar Liverpool centrum is inderdaad zo'n 40 minuten met de airportbus, maar dat kost best veel. In Leeds kun je meen ik met een lokale bus.


    VLM is natuurlijk heel erg OK om rechtstreeks te vliegen
    pi_55279160
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 20:47 schreef ozzietukker het volgende:

    bla bla bla

    Dat laatste hoef je écht niet in elk topic in elke reactie te vermelden. Jouw mening weten we nu wel.

    Open er een topic over zou ik zeggen. Oh nee dat was er al.
      vrijdag 14 december 2007 @ 22:06:19 #97
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55279750
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 21:43 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dat laatste hoef je écht niet in elk topic in elke reactie te vermelden. Jouw mening weten we nu wel.

    Open er een topic over zou ik zeggen. Oh nee dat was er al.
    Je hebt gelijk ook. Al is het wel jammer dat Jet2.com er de brui aan geeft, redelijke ervaringen mee. Gelukkig blijft Easyjet naar Liverpool inderdaad wel een goede optie, het is niet supergoedkoop met de bus vanaf Liverpool naar Manchester, maar zeker goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam met KLM of vanaf Rotterdam met VLM.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55280624
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 20:47 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    of eigenlijk Ik ben bang dat ze helemaal geen tickets meer naar Manchester zullen gaan verkopen op de route Amsterdam - Manchester

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=22485
    Maar daar staat toch eigenlijk na januari 2008 ? Is er dan misschien nog een kleine kans dat ze de vluchten nog vullen t/m eind januari? (Ze zeggen: Vanaf 31 januari 2008 houdt Jet2.com het voorlopig op twee vluchten per dag naar thuisbasis Leeds Bradford, waardoor het weer terug is bij het punt waarmee in 2003 werd gestart.)


    Hmm en anders wordt het inderdaad naar Leeds vliegen en dan met een lokale bus, maar ik kan alleen nog steeds niet vinden vanaf waar in Leeds ik dan de bus moet nemen, hij vind steeds geen beschikbare routes. Dutchtrain, jij had hier wel ervaringen mee of niet?
    You gotta learn to live
    and live and learn
    pi_55280882
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 22:40 schreef Lethe het volgende:
    Hmm en anders wordt het inderdaad naar Leeds vliegen en dan met een lokale bus, maar ik kan alleen nog steeds niet vinden vanaf waar in Leeds ik dan de bus moet nemen, hij vind steeds geen beschikbare routes. Dutchtrain, jij had hier wel ervaringen mee of niet?
    Zo te zien moet je eerst met de lokale bus naar het centrum van Leeds.

    De National Express bus naar Manchester stopt bij het bus and coach station op Dyer Street

    Via http://www.transportdirect.info/ kun je zien welke bus (757) je moet nemen en dat het zo'n 50 minuten is van/naar de luchthaven.

    Op http://www.wymetro.com/Ho(...)rnationalAirport.htm kun je de dienstregeling (elke 30 minuten) en de kosten (3 euro) vinden
    pi_55281061
    Hmm oke, ik ga het eens even allemaal bekijken!!

    Pfff daarom heb ik de voorkeur voor jet2 naar Manchester, lekker makkeljk

    Anyway, heel erg bedankt!
    You gotta learn to live
    and live and learn
      maandag 17 december 2007 @ 18:40:32 #101
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_55342008
    tvp

    EDIT: Heb een vraagje.

    Die wereld-reis tickets... Wat ik daar tot nu toe van begrijp is dat je zeg maar van A'dam naar Buenos Aires vliegt, daarna Buenos Aires naar Mexico City en Mexico City naar Melbourne, en van Melbourne naar A'dam zou kunnen.

    Mijn vraag is of het ook gebruikelijk is om niet te vertrekken van een luchthaven waar je aangekomen bent, zeg Buenos Aires aankomen, over land naar Mexico City (in theorie) en dan verder vliegen?

    BvD.

    [ Bericht 98% gewijzigd door jojomen4 op 17-12-2007 18:55:59 ]
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      maandag 17 december 2007 @ 19:27:51 #102
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_55343187
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 18:40 schreef jojomen4 het volgende:
    tvp

    EDIT: Heb een vraagje.

    Die wereld-reis tickets... Wat ik daar tot nu toe van begrijp is dat je zeg maar van A'dam naar Buenos Aires vliegt, daarna Buenos Aires naar Mexico City en Mexico City naar Melbourne, en van Melbourne naar A'dam zou kunnen.

    Mijn vraag is of het ook gebruikelijk is om niet te vertrekken van een luchthaven waar je aangekomen bent, zeg Buenos Aires aankomen, over land naar Mexico City (in theorie) en dan verder vliegen?

    BvD.
    Bij mijn ouders kon het in ieder geval wel, in Nieuw-Zeeland zijn ze aangekomen op Christchurch en vertrokken vanuit Auckland (of andersom)
    pi_55463104
    Ik wil pinksterweekend 2008 een weekendje naar Helsinki, Finland. Vrijdag 9 mei heenvliegen en zondag 11 (uiterlijk maandag 12) weer terug. Heb al wel ontdekt dat Blue1 een goedkopere maatschappij is dan Finnair, maar die geeft nog geen vluchten aan voor de periode mei. Zijn er ook nog alternatieve maatschappijen ofzo?
    Don't think twice, it's all right.
    pi_55466734
    Over een jaar heb ik 2x een enkeltje (8-)) Melbourne, AUS nodig. Moet ik zoiets vroeg boeken? Of juist laat? Ik kan natuurlijk vliegen vanaf Amsterdam, maar ook vanuit Duitsland of Belgie. Iemand die hier een uitspraak over kan doen?
      zaterdag 22 december 2007 @ 19:07:00 #105
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55469000
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:34 schreef Oksel het volgende:
    Over een jaar heb ik 2x een enkeltje (8-)) Melbourne, AUS nodig. Moet ik zoiets vroeg boeken? Of juist laat? Ik kan natuurlijk vliegen vanaf Amsterdam, maar ook vanuit Duitsland of Belgie. Iemand die hier een uitspraak over kan doen?
    Een enkele reis is vaak duurder dan een retourvlucht bij de traditionele maatschappijen.

    Ben je in voor een avontuur, heb ik nog wel een suggestie, met www.easyjet.com naar London Gatwick, (40 euro) vandaar met www.oasishongkong.com naar Hong Kong (280 euro), vandaar met de boot naar Macau (10 euro) met www.tigerairways.com naar singapore (45 euro), vanaf Singapore kan je dan (met tussenstop in Darwin) naar Melbourne (250 euro).

    Totaal kom je dan uit op 625 euro inclusief belastingen en boekingskosten, en moet je vaak overstappen, het is wel een avontuur..... (Wel een beetje optijd boeken voor de goedkoopste budgettarieven).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55542787
    1. waarvandaan : Amsterdam

    2. wanneer je wilt reizen: Rond de datum van 07 juli 2008

    3. waarnaartoe je wilt reizen: Ik wil een week verblijven in moskou en dan met de transmongolie express naar mongolie

    4. hoe je wilt reizen: Op de goedkoopst mogelijke manier.

    Het gaat dus om de route amsterdam - moskou de transmongolie express regelen we zelf. De vraag is alleen hoe kom ik het goedkoopst van nederland naar moskou?
    En wanneer moet er geboekt worden moet dit op tijd of kan dat ook op het laatste moment?
    Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
    Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
    Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
    pi_55552264
    Je kan met germanwings.de en http://www.geruxx.de/ redelijk goedkoop een enkele reis kopen naar Moskou. Die kun je het beste zo snel mogelijk kopen, want bij deze maatschappijen gaat de prijs alleen maar omhoog en zijn er nauwelijks acties. Kosten zijn ongeveer 80 - 100 euro.

    Je kan ook sinds kort weer met de trein rechtstreeks vanuit NL naar Moskou, dat kost ca. 230 euro plus een transitvisum voor Wit Rusland (kijk bij treinreiswinkel.nl )
    pi_55591343
    1. waarvandaan: Nederland/Duitsland/Belgie. Het liefts Nederland.

    2. wanneer: vertrek tussen januari 21 tot en met januari 24 . Verblijf 6 dagen.

    3. waarnaartoe: Doel New York (de bekende toeristische gebieden)

    4. hoe: per vliegtuig

    5. manier: zo goedkoop mogelijk

    Het goedkoopste wat ik gevonden heb is 385 euro. Ik zoek tickets voor twee personen.

    Alvast bedankt mensen!
      vrijdag 28 december 2007 @ 01:13:14 #109
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_55592162
    1. waarvandaan: NL vliegvelden
    2. wanneer: 6 feb aankomen in Cairo - 24 feb vertrekken vanuit Amman, Jordanie
    4. hoe: met vliegtuig
    5. welke manier: goedkoop, avontuurlijk reizen doe ik wel ter plekke overstappen geen probleem.

    via Turkish airlines kan ik met een overstap in Istanbul voor ~490 euro heen en weer. Er zijn naar mij weten geen lowcostairlines die tussen Amman en Europa vliegen. Feit dat ik vanaf een andere stad terugvlieg, en dat die in het MO ligt helpt niet echt voor de prijs.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_55595486
    1. waarvandaan : Amsterdam / Dusseldorf / Frankfurt

    2. wanneer je wilt reizen: Rond de datum van 07 juli 2008

    3. waarnaartoe je wilt reizen: 3 weken Kuala Lumpur (goedkoopst via Maleisie Airlines 835 euro) / 3 weken Hong Kong (goedkoopst AMS - London gatwick - HK 600 euro Easyjet/ Oasis)

    4. hoe je wilt reizen: Op de goedkoopst mogelijke manier.
    pi_55597088
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 00:43 schreef 455H07E het volgende:
    1. waarvandaan: Nederland/Duitsland/Belgie. Het liefts Nederland.

    2. wanneer: vertrek tussen januari 21 tot en met januari 24 . Verblijf 6 dagen.

    3. waarnaartoe: Doel New York (de bekende toeristische gebieden)
    Het goedkoopste wat ik gevonden heb is 385 euro. Ik zoek tickets voor twee personen.

    Alvast bedankt mensen!
    Kwam ook op soortgelijke bedragen uit bij het Amerikaanse cheaptickets.com. Sowieso een goede prijs, die je niet snel nog lager zal vinden,ook niet met een omweg met een low cost maatschappij via Engeland.
    pi_55597532
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 09:51 schreef DancePlaza het volgende:
    1. waarvandaan : Amsterdam / Dusseldorf / Frankfurt

    2. wanneer je wilt reizen: Rond de datum van 07 juli 2008

    3. waarnaartoe je wilt reizen: 3 weken Kuala Lumpur (goedkoopst via Maleisie Airlines 835 euro)
    4. hoe je wilt reizen: Op de goedkoopst mogelijke manier.
    Probeer te reizen naar Singapore; meestal zijn vluchten daar naartoe iets goedkoper. Het is een stad die je ook gezien moet hebben in die regio, en vanaf daar kun je de bus (ca. 5 euro), trein (30 euro) of vliegtuig via Johor Bahru, ca 15 euro) naar Kuala Lumpur nemen of verder het zuiden van Maleisië ontdekken.
    Ook via Bangkok (Evaair.com) of Phuket (Martinair, of andere pakketreizen) kun je soms goedkoper daar naartoe komen.

    Zie bijvoorbeeld ook www.airasia.com of www.tigerairways.com


    Edit: zie nu dat je data precies in het duurste seizoen vallen, en er nauwelijks tickets te krijgen zijn voor juli. Met EVA Air kun je bijvoorbeeld net buiten die data al veel goedkoper naar Bangkok vliegen.
    quote:
    / 3 weken Hong Kong (goedkoopst AMS - London gatwick - HK 600 euro Easyjet/ Oasis)
    Voor Hong Kong geldt eigenlijk hetzelfde, maar via Gatwick is in die tijd inderdaad de goedkoopste mogelijkheid. (Zou overigens niet weten wat je drie weken in Hong Kong in de zomer zou moeten doen, maar dat is een ander verhaal... )
    pi_55603642
    quote:
    Voor Hong Kong geldt eigenlijk hetzelfde, maar via Gatwick is in die tijd inderdaad de goedkoopste mogelijkheid. (Zou overigens niet weten wat je drie weken in Hong Kong in de zomer zou moeten doen, maar dat is een ander verhaal... )
    Nou ik wil een paar dagen in Hong Kong zijn en combineren met Maleisie.
    pi_55603745
    AirAsia Macau-Kuala Lumpur is er al vanaf zo'n 100 euro retour. Dat kan je dan combineren met je Oasis ticket naar Hong Kong
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_55603886
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:30 schreef DancePlaza het volgende:
    Nou ik wil een paar dagen in Hong Kong zijn en combineren met Maleisie.
    AH, ik begreep dat je of drie weken in HK of drie weken in KL wilde zitten.

    Ik ben net terug van een reis Singapore - Kuala Lumpur - Macau - Hong Kong . Voornamelijk de steden gezien, maar met een week erbij kun je makkelijk nog wat op het strand hangen in Maleisië (en ook in Hong Kong).

    Een 'open jaw' ticket Amsterdam - Singapore // Hong Kong - Amsterdam is dan het makkelijkst. Vanuit Singapore (via Johor Bahru) kun je makkelijk en goedkoop naar Maleisië en vanuit Maleisië (KLCC of Kota Kinabalu) weer makkelijk naar Macau, vanwaar je met de boot naar Hong Kong kan (zelfs rechtstreeks vanaf de luchthaven, uurtje varen voor 10 euro).
    pi_55606609
    moet nog steeds naar NYC 1 januari tot en met 5 of 6 januari..
    Kan maar niks vinden tegen een fatsoenlijke prijs.
    Iemand nog een idee?
      vrijdag 28 december 2007 @ 20:07:50 #117
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55608312
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:35 schreef Thetallguy het volgende:
    AirAsia Macau-Kuala Lumpur is er al vanaf zo'n 100 euro retour. Dat kan je dan combineren met je Oasis ticket naar Hong Kong
    En je kunt ook van Macau naar Singapore vliegen, en binnenkort (1 maart??) kan je met zowel Tiger Airways als Air Asia rechtstreeks gaan vliegen vanaf Singapore naar Kuala Lumpur en vice versa.
    (De open skies policy tussen deze 2 landen is lang tegengehouden door MAS en SIA, maar uiteindelijk gaat het er nu toch van komen).

    Tiger Airways heeft vaak goede promoties vanaf Macau, zo was het ten tijde van boeking goedkoper om Macau - Singapore - Bangkok te vliegen dan Macau - Bangkok met Air Asia.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55658906
    Iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om in St. Petersburg te belanden...? Zijn niet echt prijsvechters die daarop vliegen volgens mij...
      zondag 30 december 2007 @ 18:31:59 #119
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_55659163
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 18:21 schreef Laura 2000 het volgende:
    Iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om in St. Petersburg te belanden...? Zijn niet echt prijsvechters die daarop vliegen volgens mij...
    probeer eens te kijken naar de vluchten op Helsinki, en van daar kan je de trein pakken richting StP.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_55664536
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 11:41 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Kwam ook op soortgelijke bedragen uit bij het Amerikaanse cheaptickets.com. Sowieso een goede prijs, die je niet snel nog lager zal vinden,ook niet met een omweg met een low cost maatschappij via Engeland.
    Ok, bedankt voor de hulp. Waarschijnlijk zal ik die gaan boeken. Heb je toevallig ook tips voor hotels? Ik ben zelf nooit in NYC geweest en ik weet niet wat een mooie betaalbare plek is voor hotels als je de toeristische dingen wilt doen.

    Weet je misschien wat websites waar je hotel/vlucht combinaties kan boeken?
      maandag 31 december 2007 @ 00:15:15 #121
    168979 Plasterk
    Is de plas sterk?
    pi_55669083
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef 455H07E het volgende:

    [..]

    Ok, bedankt voor de hulp. Waarschijnlijk zal ik die gaan boeken. Heb je toevallig ook tips voor hotels? Ik ben zelf nooit in NYC geweest en ik weet niet wat een mooie betaalbare plek is voor hotels als je de toeristische dingen wilt doen.

    Weet je misschien wat websites waar je hotel/vlucht combinaties kan boeken?
    Voor onze tickets naar Costa Rica ben ik toch zeker goedkoper uit bij ebookers.de/nl

    Probeer anders reisbureau kilroy eens.
    pi_55669913
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 18:31 schreef ETA het volgende:
    probeer eens te kijken naar de vluchten op Helsinki, en van daar kan je de trein pakken richting StP.
    Dan is het sneller en goedkoper om met gexx.de of germanwings.de te vliegen door eerst de trein naar Dusseldorf of Keulen te pakken
      maandag 31 december 2007 @ 00:51:43 #123
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_55670199
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:40 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dan is het sneller en goedkoper om met gexx.de of germanwings.de te vliegen door eerst de trein naar Dusseldorf of Keulen te pakken
    Wat is nu mooier dan met de trein in Rusland te arriveren???
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_55670279
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef 455H07E het volgende:

    [..]

    Ok, bedankt voor de hulp. Waarschijnlijk zal ik die gaan boeken. Heb je toevallig ook tips voor hotels? Ik ben zelf nooit in NYC geweest en ik weet niet wat een mooie betaalbare plek is voor hotels als je de toeristische dingen wilt doen.

    Weet je misschien wat websites waar je hotel/vlucht combinaties kan boeken?
    bij expedia.nl of de amerikaanse versie daarvan, zijn nog wel eens interessante combinatie-aanbiedingen. Maar ook bij d-reizen kun je die tegenkomen.

    Kijk voor meer tips in => Het grote New York topic - deel XXXVII
    pi_55670360
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:51 schreef ETA het volgende:
    Wat is nu mooier dan met de trein in Rusland te arriveren???
    Mmm, ja, maar als je dat wil, dan kun je net zo goed de rechtstreekse trein nemen vanuit Amsterdam naar Moskou en dan de trein naar St.Petersburg.
    Of met Easyjet vanaf Berlijn naar Tallinn en dan met de trein.
    pi_55673994
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:51 schreef ETA het volgende:

    [..]

    Wat is nu mooier dan met de trein in Rusland te arriveren???
    jij hebt vorige week in europa gekeken
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_55674608
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Een enkele reis is vaak duurder dan een retourvlucht bij de traditionele maatschappijen.

    Ben je in voor een avontuur, heb ik nog wel een suggestie, met www.easyjet.com naar London Gatwick, (40 euro) vandaar met www.oasishongkong.com naar Hong Kong (280 euro), vandaar met de boot naar Macau (10 euro) met www.tigerairways.com naar singapore (45 euro), vanaf Singapore kan je dan (met tussenstop in Darwin) naar Melbourne (250 euro).

    Totaal kom je dan uit op 625 euro inclusief belastingen en boekingskosten, en moet je vaak overstappen, het is wel een avontuur..... (Wel een beetje optijd boeken voor de goedkoopste budgettarieven).
    Wil je me dood hebben.. Wel prachtig. Als ik geen andere dingen aan mijn hoofd had (emigratie) zou ik het doen. En een normale optie?
      maandag 31 december 2007 @ 10:55:26 #128
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_55675448
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:56 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Mmm, ja, maar als je dat wil, dan kun je net zo goed de rechtstreekse trein nemen vanuit Amsterdam naar Moskou en dan de trein naar St.Petersburg.
    Of met Easyjet vanaf Berlijn naar Tallinn en dan met de trein.
    Kan dat? Lijkt me een mooie manier om te reizen binnen Europa. Kan het alleen nergens vinden op de NS Internationaal site
    pi_55675858
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 10:55 schreef Blik het volgende:
    Kan dat? Lijkt me een mooie manier om te reizen binnen Europa. Kan het alleen nergens vinden op de NS Internationaal site
    Ja, je kan vanuit Utrecht met één keer overstappen naar Beijing

    Er zit een rijtuig in de nachttrein die naar Moskou gaat, maar dat staat inderdaad niet meer op de website van NS internationaalhispeed. Als het goed is kun je de trein wel vinden op http://bahn.hafas.de en binnenkort via http://www.russianrail.com .

    De kosten volgens treinreiswinkel, met tussenstop in Minsk
    quote:
    * Prijzen voor de nachttrein zijn:
    Utrecht - Minsk: 170 euro (3-persoonscoupe) of 190 euro
    (2-persoonscoupe)
    Minsk - Moskou: 65 euro (4-persoonscoupe) of 104 euro (2-persoonscoupe)
    Komt er ook nog een visum bij voor Rusland (35 euro) en een transitvisum voor Wit Rusland (30 euro)

    Zelf had ik via russianrail.com en bahn.de de volgende reis uitgestippeld
    quote:
    vr. 25 - vliegen Duss - Moskva aankomst in de avond (geruxx.de 77 euro)
    za. 26 - Saturday Night Party in Moskva!
    zo. 27 - sightseeing
    ma. 28 - dagje wandelen buiten de stad (is dat mogelijk?)
    di. 29 - sightseeing
    wo. 30 - sightseeing + vertrek om 22.00 naar Minsk, aankomst 6.44
    do. 1 - Minsk sightseeing + vertrek 20.40 naar Warschau, aankomst 6.11 (kan ook met dagtrein op volgende dag) sightseeing warschau (NL'se ambassade en shopping malls)
    vr. 2 - fridaynight party in warschau (moskou - warschau komt op 120 euro bij russianrail.com)
    za. 3 Door naar Berlijn (6 uur ca 40 euro pp enkele reis bij 4 personen)
    zo. 4 Berlijn naar Amsterdam (ca. 60 euro pp als je het als retourticket boekt)

    Totaal reiskosten AMS-DUS-Mosk-Minsk-WSW-BER-AMS ca. 350 euro, inclusief 2 overnachtingen.

    overige kosten overnachtingen gemiddeld ca 25 - 30 euro per nacht obv 2-4 persoons kamers, totaal ongeveer max 200 euro

    Totale kosten excl drank, eten en andere zaken 550 euro.
    pi_55705203
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 01:13 schreef ETA het volgende:
    1. waarvandaan: NL vliegvelden
    2. wanneer: 6 feb aankomen in Cairo - 24 feb vertrekken vanuit Amman, Jordanie
    4. hoe: met vliegtuig
    5. welke manier: goedkoop, avontuurlijk reizen doe ik wel ter plekke overstappen geen probleem.

    via Turkish airlines kan ik met een overstap in Istanbul voor ~490 euro heen en weer. Er zijn naar mij weten geen lowcostairlines die tussen Amman en Europa vliegen. Feit dat ik vanaf een andere stad terugvlieg, en dat die in het MO ligt helpt niet echt voor de prijs.
    Waar je eigenlijk naar op zoek bent is een maatschappij die zowel op Cairo als op Amman vliegt. Als die er niet is, dan zijn twee retourtjes wellicht het goedkoopst. Naar Cairo kun je proberen met jetairfly.com.

    Grote vraag is ook hoe je denkt van Cairo naar Amman denkt te komen
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:18:00 #131
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55729699
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wil je me dood hebben.. Wel prachtig. Als ik geen andere dingen aan mijn hoofd had (emigratie) zou ik het doen. En een normale optie?
    Singapore Airlines heeft wel eens aantrekkelijke enkele reis tarieven. Uiteraard met overstap in Singapore, maar dat is eigenlijk helemaal geen straf.
    Helaas zijn die tarieven van SIA niet altijd beschikbaar.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55729761
    Hm nog iemand een idee hoe ik zo goedkoop mogelijk per vliegtuig vanaf Barcelona ergens in Nederland geraak op zaterdag 26 juli 2008? Goedkoopste wat ik zelf heb kunnen vinden is Vueling, ¤90,- voor dat enkeltje.

    [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2008 20:20:55 ]
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:30:40 #133
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55730013
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef heaven7 het volgende:
    Hm nog iemand een idee hoe ik zo goedkoop mogelijk per vliegtuig vanaf Barcelona ergens in Nederland geraak op zaterdag 26 juli 2008? Goedkoopste wat ik zelf heb kunnen vinden is Vueling, ¤90,- voor dat enkeltje.
    Wacht nog even met boeken, www.clickair.com heeft nu de tarieven nog niet vrijgegeven, maar deze zullen ongetwijfeld vrijkomen voor het zomerseizoen 2008.
    Dit moet al kunnen vanaf 20 euro, zeker met de vlucht die om 6 uur 's ochtends vertrekt. De avondvlucht die om 19.00 uur vertrekt zal wellicht bij het beschikbaar komen van het boekingsproces wat duurder geprijsd zijn, maar zeker goedkoper dan 90 euro van Vueling.

    Toch snap ik niet helemaal waarom clickair de vluchtschema's en boekingen voor het zomerseizoen 2008 nog niet heeft vrijgegeven, het is al lang en breed bekend wat de concurentie doet, dus kunnen ze e.e.a. nu best vrijgeven.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55730078
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef heaven7 het volgende:
    Hm nog iemand een idee hoe ik zo goedkoop mogelijk per vliegtuig vanaf Barcelona ergens in Nederland geraak op zaterdag 26 juli 2008? Goedkoopste wat ik zelf heb kunnen vinden is Vueling, ¤90,- voor dat enkeltje.
    Dat lijkt op dit moment wel de enige mogelijkheid, zelfs 2 dagen ervoor of erna wordt het niet goedkoper. Op zich is het niet zo duur, omdat er de extra tax ook al bij zit.
    Je kan proberen om tot ongeveer april te wachten met boeken, omdat dan de prijzen van Ryanair ( Girona - Eindhoven) weer iets zullen dalen, en de kans dat er tussen door nog een aanbieding komt van Transavia of Vueling. Maar garanties daarvoor zijn niet te geven en je betaalt waarschijnlijk hooguit 10 - 20 euro minder.
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:36:43 #135
    1238 SlamD
    That's all Folks!
    pi_55730150
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Singapore Airlines heeft wel eens aantrekkelijke enkele reis tarieven. Uiteraard met overstap in Singapore, maar dat is eigenlijk helemaal geen straf.
    Helaas zijn die tarieven van SIA niet altijd beschikbaar.
    Op dit moment lijken de prijzen van Malaysia goedkoper (750 incl. vs 850 incl.) voor een enkeltje.
    pi_55730326
    Bedankt voor de tips! Hou het nog ff in de gaten dan
    pi_55730361
    Oh bij Clickair staat dit:
    Sorry, there are no fares available on this date. The flights are probably sold out. Please go back and search a different date or use the form to the left.

    Ik moet echt op de 26e reizen..
    pi_55730374
    Omdat Clickair ook al vanaf Brussel gaat vliegen en daar de vluchten van Iberia overneemt, denk ik niet dat je zeker moet zijn dat Clickair volgend jaar ook nog op Schiphol vliegt
    quote:
    De Spaanse prijsvechter Clickair, dat deels in handen is van Iberia, neemt vanaf maart 2008 de vluchten van Iberia tussen Brussel en Barcelona over. De maatschappij voert de route twee maal per dag uit en wordt de tweede prijsvechter op de route.
    Maar nog even wachten lijkt geen slechte optie
    resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

    -edit-
    ik zie wel dat ze twee keer zoveel slots hebben gekregen op Schiphol: Click Air XG 420 840 840
      woensdag 2 januari 2008 @ 21:16:06 #139
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55731132
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:45 schreef DutchTrain het volgende:
    Omdat Clickair ook al vanaf Brussel gaat vliegen en daar de vluchten van Iberia overneemt, denk ik niet dat je zeker moet zijn dat Clickair volgend jaar ook nog op Schiphol vliegt
    [..]

    Maar nog even wachten lijkt geen slechte optie
    resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

    -edit-
    ik zie wel dat ze twee keer zoveel slots hebben gekregen op Schiphol: Click Air XG 420 840 840
    Clickair heeft ook de vluchten van Iberia overgenomen op Amsterdam, sterker nog, afgelopen zomerseizoen vlogen ze ook nog de middagvlucht van Iberia.
    Barcelona - Amsterdam blijft een belangrijke bestemming voor Iberia (eventueel via Codeshare met Clickair), dat ze deze niet zomaar op zullen geven, (ook niet door de in te voeren vliegtax), zeker omdat Clickair graag direct de concurentie aan wil blijven gaan met Vueling. (En er blijft voldoende markt op deze route, niet voor niets vliegt alleen KLM al 5x vanaf Amsterdam per dag naar Barcelona, Vueling 2x per dag, Transavia 3x per dag).

    Noot, ook voor het winterseizoen was Clickair heel laat met het vrijgeven van de boekingsmogelijkheden, in eerste instantie werd alleen één vlucht per dag boekbaar gemaakt.... Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze ook in de zomer op Schiphol blijven vliegen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door ozzietukker op 02-01-2008 21:23:15 ]
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55732233
    Iberia was trouwens ¤484,- ofzo
      donderdag 3 januari 2008 @ 12:06:19 #141
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55742471
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 22:00 schreef heaven7 het volgende:
    Iberia was trouwens ¤484,- ofzo
    Je moet dan ook nooit enkele reizen boeken bij Iberia of KLM, omdat dan opeens er slechts business klasse plaatsen beschikbaar zijn.
    Overigens, als je boekt bij Iberia, en je boekt de vliegtijden van 06.00 uur of 19:00 uur, zal je gewoon in een clickair kist gestopt worden. Vorig jaar maart kan ik mij nog goed herinneren dat er mensen waren die Iberia prijzen hadden betaald voor een retourtje Barcelona, maar met Clickair (codeshare Iberia) meevlogen.

    Van mij mag Clickair de tarieven vrijgeven trouwens, want nu heb ik alleen Barcelona in maart geboekt, en ik wil er best nog een keer goedkoop heen. (Met Ryanair is geen optie, want Girona is nu eenmaal geen Barcelona).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55746184
    DutchTrain, klasse dat je iedereen zo helpt met reisinformatie. Hulde! echt waar.

    Nou wil ik komende zomer (uiteraard zo goedkoop mogelijk...) ergens naar de regio China/Japan/Laos/Cambodja, je kent het wel. Heb je misschien nog leuke, goedkope tips? Eventueel met tussenstops (dus via Londen)

    1. waarvandaan: Nederland

    2. wanneer: juli of augustus

    3. waarnaartoe: China/Japan/Laos/Cambodja of iets anders

    4. hoe: per vliegtuig

    5. manier: zo goedkoop mogelijk
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_55752579
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 14:57 schreef cohen het volgende:
    DutchTrain, klasse dat je iedereen zo helpt met reisinformatie. Hulde! echt waar.
    Vergeet ook Ozzie, Jag en de anderen niet
    quote:
    Nou wil ik komende zomer (uiteraard zo goedkoop mogelijk...) ergens naar de regio China/Japan/Laos/Cambodja, je kent het wel. Heb je misschien nog leuke, goedkope tips? Eventueel met tussenstops (dus via Londen)

    1. waarvandaan: Nederland

    2. wanneer: juli of augustus

    3. waarnaartoe: China/Japan/Laos/Cambodja of iets anders

    4. hoe: per vliegtuig

    5. manier: zo goedkoop mogelijk
    Probeer het eens met oasis naar Hong Kong via London Gatwick. Dat is - als je de goedkoopste tickets kán krijgen - de goedkoopste weg naar ZO-Azië. Maar meestal zijjn de standaard vluchten naar Bangkok of Singapore niet veel duurder.
    pi_55755495
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 12:06 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Je moet dan ook nooit enkele reizen boeken bij Iberia of KLM, omdat dan opeens er slechts business klasse plaatsen beschikbaar zijn.
    Overigens, als je boekt bij Iberia, en je boekt de vliegtijden van 06.00 uur of 19:00 uur, zal je gewoon in een clickair kist gestopt worden. Vorig jaar maart kan ik mij nog goed herinneren dat er mensen waren die Iberia prijzen hadden betaald voor een retourtje Barcelona, maar met Clickair (codeshare Iberia) meevlogen.

    Van mij mag Clickair de tarieven vrijgeven trouwens, want nu heb ik alleen Barcelona in maart geboekt, en ik wil er best nog een keer goedkoop heen. (Met Ryanair is geen optie, want Girona is nu eenmaal geen Barcelona).
    Is het dan wat om een spotgoedkoop (als dat er is) retourtje te boeken dan gewoon alleen terug te vliegen ipv heen? (Heen reizen we met de auto nl).

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2008 21:29:58 ]
    pi_55756308
    Nee, want als je de heenreis niet maakt bij KLM en Iberia, dan annuleren ze meteen je terugreis. En als je bij KLM alleen de heenreis gebruikt, dan kunnen ze de prijs van een enkele reis alsnog van je creditcard afschrijven.

    Lang leve Easyjet, Transavia, Ryanair etc. waar je gewoon enkele reizen kunt kopen tegen normale prijzen
    pi_55756461
    Pff zeurpieten. Nouja oké dan houden we de prijsvechters in de gaten en vraag ik jullie over een tijdje weer hulp Idd wat Cohen zegt, hulde aan jullie!
      donderdag 3 januari 2008 @ 22:03:20 #147
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55756584
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 21:29 schreef heaven7 het volgende:

    [..]

    Is het dan wat om een spotgoedkoop (als dat er is) retourtje te boeken dan gewoon alleen terug te vliegen ipv heen? (Heen reizen we met de auto nl).
    Je kunt natuurlijk altijd een retour vlucht boeken Barcelona - Amsterdam - Barcelona en nooit terugvliegen. (Niet andersom, want als je de heenvlucht niet maakt worden de retourvlucht automatisch gecancelled). Dit heeft echter alleen zin bij Iberia of KLM, maar het goedkoopste retour is bij beide rond de 160 euro.
    Tevens is het officieel niet toegestaan om de retourvlucht niet te gebruiken, het zogenaamde grijsvliegen, en kan de luchtvaartmaatschappij proberen je na te belasten. (Niet dat dat bij mij ooit geprobeerd is, maar het zou kunnen).

    Maar ik adviseer nog even te wachten, Clickair zal toch echt de tarieven vrij moeten geven, desnoods vlieg je naar Brussel ALS ze Amsterdam laten vallen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55756954
    Jup, doe ik!
    pi_55845117
    Ik wil van de zomer naar Groningen

    Waarvandaan: Rotterdam, Breda, Utrecht zijn mogelijk, andere plekken in Noord Brabant eventueel ook en Breda heeft m'n voorkeur.
    Waarheen: Groningen, eindbestemming Ezinge.
    Hoe; Zo goedkoop mogelijk, ik ben in 2006 met de trein geweest en die 30 euro vind ik vrij pittig voor een enkele reis. Ik zoek dus eigenlijk meer iets van streekacties, zoals het dagkaartje hier in brabant waarmee je voor 3 euro onbeperkt kan reizen in heel de provincie. Ik weet niet of andere regio's ook zoiets hebben.
    Hoelang en de precieze data weet ik niet, gewoon een paar dagen in de zomervakantie.

    Ik hoop dat er goedkopere manieren zijn
    pi_55852011
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 12:53 schreef grizegrijn het volgende:
    Ik wil van de zomer naar Groningen

    Waarvandaan: Rotterdam, Breda, Utrecht zijn mogelijk, andere plekken in Noord Brabant eventueel ook en Breda heeft m'n voorkeur.
    Waarheen: Groningen, eindbestemming Ezinge.
    Hoe; Zo goedkoop mogelijk, ik ben in 2006 met de trein geweest en die 30 euro vind ik vrij pittig voor een enkele reis. Ik zoek dus eigenlijk meer iets van streekacties, zoals het dagkaartje hier in brabant waarmee je voor 3 euro onbeperkt kan reizen in heel de provincie. Ik weet niet of andere regio's ook zoiets hebben.
    Hoelang en de precieze data weet ik niet, gewoon een paar dagen in de zomervakantie.

    Ik hoop dat er goedkopere manieren zijn
    Het hele stuk met lokale bussen doen lijkt me slecht te doen. Maare, misschien is een voordeel urenkaart een optie? kost wel wat om aan te schaffen maar als je nog iets vaker treint heb je et er zo weer uit.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      maandag 7 januari 2008 @ 17:21:43 #151
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_55852281
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 12:53 schreef grizegrijn het volgende:
    Ik wil van de zomer naar Groningen

    Waarvandaan: Rotterdam, Breda, Utrecht zijn mogelijk, andere plekken in Noord Brabant eventueel ook en Breda heeft m'n voorkeur.
    Waarheen: Groningen, eindbestemming Ezinge.
    Hoe; Zo goedkoop mogelijk, ik ben in 2006 met de trein geweest en die 30 euro vind ik vrij pittig voor een enkele reis. Ik zoek dus eigenlijk meer iets van streekacties, zoals het dagkaartje hier in brabant waarmee je voor 3 euro onbeperkt kan reizen in heel de provincie. Ik weet niet of andere regio's ook zoiets hebben.
    Hoelang en de precieze data weet ik niet, gewoon een paar dagen in de zomervakantie.

    Ik hoop dat er goedkopere manieren zijn
    Ik betwijfel of het de moeite waard is om alles met de bus te doen (voor wellicht 10 euro). Sowieso scheelt het al aardig wat of je vanuit Breda vertrekt of vanuit Utrecht qua kosten
    pi_55852968
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:21 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik betwijfel of het de moeite waard is om alles met de bus te doen (voor wellicht 10 euro). Sowieso scheelt het al aardig wat of je vanuit Breda vertrekt of vanuit Utrecht qua kosten
    6 euro dacht ik, da's ook de prijs van een buskaartje dus eigenlijk scheelt het niks.

    Een voordeelurenkaart is de moeite niet, het gaat de tweede keer worden in mn leven dat ik met de trein reis

    De reistijd maakt me niet zoveel uit, het zal best lang duren met bussen maar de vorige keer met de stoptrein was ik ook de hele dag onderweg.
      maandag 7 januari 2008 @ 19:00:01 #153
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_55854562
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:55 schreef grizegrijn het volgende:

    [..]

    6 euro dacht ik, da's ook de prijs van een buskaartje dus eigenlijk scheelt het niks.
    Op een totale reissom van 30 euro vind ik 6 euro best veel, namelijk 20%.

    Op hoeveel hoop je uit te komen als ik vragen mag? Want als ik de huidige bustarieven bekijk zul je echt niet veel goedkoper uitkomen dan 15-20 euro.

    En het voordeelkaartje in Brabant geldt ook alleen in Brabant, en niet voor "grensoverschrijdend" vervoer volgens mij. En aangezien je nogal veel verschillende provinciën aandoet wordt dat dus ook al lastig
    pi_55857534
    Als je vanuit Rotterdam of Utrecht vertrekt, kun je bijna de hele reis afleggen met Connexxion. Zij hebben het 'Buzzer' kaartje en in de zomer de zomerzwerfkaart.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 13:49:26 #155
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_55872121
    20 strippen is toch het maximum aantal te stempelen strippen? Dan mag je geloof ik nog 5 uur door reizen met de bus, dus als je dan een beetje de snellere buslijnen neemt, kom je wel een redelijk eind denk ik.
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
    pi_55873568
    Hoi,

    ik wil graag vanaf Schiphol of evt. Duitsland/Belgie naar Los Angeles of omringende luchthaven of Las Vegas.

    Voor een periode van ongeveer 2 weken, vertrek vanaf 3 t/m 11 februari.

    Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk ticket, rond de 400 euro maar tot nu toe niet gevonden.

    Alvast bedankt
      dinsdag 8 januari 2008 @ 14:45:42 #157
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_55873655
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef Browser27 het volgende:
    Hoi,

    ik wil graag vanaf Schiphol of evt. Duitsland/Belgie naar Los Angeles of omringende luchthaven of Las Vegas.

    Voor een periode van ongeveer 2 weken, vertrek vanaf 3 t/m 11 februari.

    Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk ticket, rond de 400 euro maar tot nu toe niet gevonden.

    Alvast bedankt
    400 LA retour, kan me niet voorstellen dat dat je gaat lukken... dacht dat je dan toch altijd wel richting de 700 gaat, maar weet 't niet zeker.
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
    pi_55874003
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 12:53 schreef grizegrijn het volgende:
    Ik wil van de zomer naar Groningen

    Waarvandaan: Rotterdam, Breda, Utrecht zijn mogelijk, andere plekken in Noord Brabant eventueel ook en Breda heeft m'n voorkeur.
    Waarheen: Groningen, eindbestemming Ezinge.
    Hoe; Zo goedkoop mogelijk, ik ben in 2006 met de trein geweest en die 30 euro vind ik vrij pittig voor een enkele reis. Ik zoek dus eigenlijk meer iets van streekacties, zoals het dagkaartje hier in brabant waarmee je voor 3 euro onbeperkt kan reizen in heel dae provincie. Ik weet niet of andere regio's ook zoiets hebben.
    Hoelang en de precieze data weet ik niet, gewoon een paar dagen in de zomervakantie.

    Ik hoop dat er goedkopere manieren zijn
    Met de bus van Groningen naar Utrecht (beide CS) is ongeveer 5 uur . De trein doet er 2 uur over . Tenminste dat was paar jaar geleden zo. Misschien kun je een student vinden die een OVkaart en met hem/haar reizen, krijg je 40% korting . Dus haal gewoon zo'n kortingskaartje uit de automaat en vraag in de trein of je met iemand z'n OV mee mag liften. De trein Utrecht-Groningen zit altijd vol studenten dus die zullen dat geen probleem vinden
    pi_55877862
    Afgelopen zomer hadden Kruidvat en/of Blokker ook aanbiedingen voor een dagkaart NS voor 10 euro. Foldertjes in de gaten houden dus
    pi_55877945
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef Browser27 het volgende:
    Hoi,

    ik wil graag vanaf Schiphol of evt. Duitsland/Belgie naar Los Angeles of omringende luchthaven of Las Vegas.

    Voor een periode van ongeveer 2 weken, vertrek vanaf 3 t/m 11 februari.

    Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk ticket, rond de 400 euro maar tot nu toe niet gevonden.

    Alvast bedankt

    400 is niet mogelijk, maar 550 wel en dat is ook zo'n beetje de laagste prijs waarvoor je er naar toe kan vliegen in het jaar. Bijvoorbeeld via vluchtzoeker.nl 5-19 februari.

    Continental Airlines is het goedkoopst naar Las Vegas; zo'n 460 euro via cheaptickets.com . (niet .nl)

    Ook naar LAX hebben ze nog een mooie deal met Delta Airlines... zo'n 420 euro

    [ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 08-01-2008 22:15:16 ]
    pi_55883826
    Op dinsdag 8 januari 2008 21:32 schreef Browser27 het volgende:
    hallo,
    net een ticket voor Las Vegas gevonden voor $456 (309 euro), 9 feb tot 23 feb. Via een amerikaanse site. www.cheapoair.com. Ik kan hem nu niet meer vinden.

    Inclusief alle toeslagen en tax.

    [ Bericht 100% gewijzigd door Browser27 op 09-01-2008 10:18:44 ]
    pi_55883900
    DutchTrain,

    Heb je suggesties voor een verre vakantie (buiten Europa)? Ik wil in de zomer richting HongKong, maar dat mag net zo goed een andere grote stad zijn aan de andere kant van de wereld. Ik begrijp dat het een beetje vaag is, maar misschien ben je de laatste tijd een goedkoop ticket tegengekomen voor een ver land. Als je iets weet hoor ik het graag.
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_55884611
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 21:32 schreef Browser27 het volgende:
    hallo
    net een ticket voor Las Vegas gevonden voor 309 euro, 9 feb tot 23 feb. Via een amerikaanse site.
    Ja, die kan ik ook vinden. Maar dat is dan wel zonder tax en toeslagen, die $ 252,00 bedragen.

    [ Bericht 10% gewijzigd door DutchTrain op 08-01-2008 22:13:28 ]
    pi_55884776
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 21:37 schreef cohen het volgende:
    Heb je suggesties voor een verre vakantie (buiten Europa)? Ik wil in de zomer richting HongKong, maar dat mag net zo goed een andere grote stad zijn aan de andere kant van de wereld. Ik begrijp dat het een beetje vaag is, maar misschien ben je de laatste tijd een goedkoop ticket tegengekomen voor een ver land. Als je iets weet hoor ik het graag.
    Op het moment zelf niet echt op zoek, dus houd het niet zo in de gaten, buiten de gebruikelijk nieuwsbrieven.

    Dat ligt maar net aan in welke periode je wil gaan. In februari/maart en oktober/november kun je doorgaans het goedkoopst vliegen naar verre bestemmingen.
    Voor andere aanbiedingen kun je het beste een abonnement nemen op de nieuwsbrief van vliegtarieven.nl en cheaptickets.nl.

    Hong Kong kun je 'goedkoop' komen met http://www.oasishongkong.com/gb/en/home.aspx , maar veel andere maatschappijen bieden concurrerende prijzen aan met een makkelijkere overstap.
      woensdag 9 januari 2008 @ 12:57:13 #165
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_55895764
    Lift gezocht morgen 9 januari van Amsterdam naar Zoetermeer.

    Gezellig samen in de file staan met welke Fokker mag ik meerijden?

    Rede: absoluut zero cash en ik wil een vriendin uit de brandhelpen wiens computer stuk is en haar mijn oude te geven. klein kastje dus geen verhuis acties

    Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_55895818
    Wat is de goekoopste manier om de transsiberie express te maken? is dat via de treinreiswinkel?
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_55898912
    Hee allemaal,

    ik en mijn zusjes willen dit jaar eens een weekendje weg met zun 3-en! Hopelijk kunnen we naar Edinburgh en vroeg me dus af hoe wel het goedkoopste daar komen? We wonen in Eindhoven, dus kunnen naar omliggende luchthavens in Belgie en Duitsland maar ook Amsterdam en zo ...Het gaat om het weekend van rond 20 t/m 23 juni (ook goed is 19 juni t/m 22 of 21 t/m 24 juni (max 2 vakantiedagen )

    Alvast bedankt!
      woensdag 9 januari 2008 @ 15:23:51 #168
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_55899151
    Heenreis


    Reg fare Normaal tarief volwassene 14.99 EUR



    vr, 20 jun 08
    Vlucht 7833 10:15 Vertrek Duesseldorf-Weeze (NRN)
    10:50 Aankomst Glasgow Prestwick (PIK)






    Terugreis


    Web fare Normaal tarief volwassene 4.99 EUR



    ma, 23 jun 08
    Vlucht 7832 07:15 Vertrek Glasgow Prestwick (PIK)
    09:50 Aankomst Duesseldorf-Weeze (NRN)







    Prijs


    Heenreis (Reg fare)
    3 @ 14.99 EUR 44.97 EUR
    Belastingen, toeslagen en boetes
    gegevens 44.94 EUR




    Tariefregels


    - Alle vluchten worden conform de algemene Ryanair vervoersvoorwaarden aangeboden

    - Alle vluchten, kosten en belastingen worden niet terug betaald.

    - Vluchtdata, tijden, routes en passagiersnamen zijn te wijzigen voor de bijbehorende omboekingskosten: kijk voor precieze informatie in de algemene voorwaarden.

    - Er worden verschillende kosten berekend voor: luchthaven check-in,het vervoer van bagage (15 kg per persoon, kan niet samengevoegd worden), overgewicht - Verdere informatie kunt u vinden in de algemene voorwaarden.






    Terugreis (Web fare)
    3 @ 4.99 EUR 14.97 EUR
    Belastingen, toeslagen en boetes
    gegevens 81.33 EUR








    Totaalprijs vlucht
    exclusief creditcardtoeslag (indien van toepassing)
    klik hier voor nieuwe informatie
    over creditcardtoeslagen
    186.21 EUR

    Dat valt qua kosten dus reuze mee, en vervolgens rijdt er van Glasgow naar Edinburgh elk kwartier een trein, die er 50 minuten over doet.
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
    pi_55900523
    Dank je wel! k ga dit even bespreken met mijn zusjes en dan boeken!
      woensdag 9 januari 2008 @ 19:14:24 #170
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55904510
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 16:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Dank je wel! k ga dit even bespreken met mijn zusjes en dan boeken!
    Wat ook kan, en wat mijn keus zou zijn (al woon ik wat dichter in de buurt van Schiphol) is met Easyjet vanaf Amsterdam naar Edinburgh

    ¤214.17 + 7,50 boekingskosten, want ik heb zo'n idee dat er met Ryanair nog 18 euro aan boekingskosten bijkomt. (Als je overigens een tas wilt inchecken komt er ook zowel met Ryanair 3 euro per tas (15kg) per persoon per vlucht als met Easyjet 6 euro per tas (20og) persoon per vlucht kosten bij.

    Heen vertrek je om 18.15 en kom je om 18.45 aan en terug vertrek je 15.20 en kom je 17.50 aan. Beetje spelen met data kan wat goedkoper / duurder zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 10 januari 2008 @ 19:02:21 #171
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55930856
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:45 schreef DutchTrain het volgende:
    Omdat Clickair ook al vanaf Brussel gaat vliegen en daar de vluchten van Iberia overneemt, denk ik niet dat je zeker moet zijn dat Clickair volgend jaar ook nog op Schiphol vliegt
    [..]

    Maar nog even wachten lijkt geen slechte optie
    resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

    -edit-
    ik zie wel dat ze twee keer zoveel slots hebben gekregen op Schiphol: Click Air XG 420 840 840
    Ik ben even kwijt welke poster ook weer goedkoop wilde vliegen op 26 juli van Barcelona naar Amsterdam, maar Clickair heeft heel geniepig, tijdens de actie die ze nu hebben de tarieven voor de zomer vrijgegeven.
    Je kan op de bewuste 26ste juli nu om 18.10 naar Nederland vliegen voor ¤ 45,06 + evt credit card kosten!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55966834
    Goedemorgen

    Ik wil op 21 Januari naar Madrid. Uiteraard per vliegtuig.

    Nu wil ik het liefst verstrekken vanaf Eindhoven maar Amsterdam mag ook.

    Nu wil ik wel graag een koffer meenemen met zoveel mogelijk bagage (Ik moet er zo'n 6 maanden blijven)

    Nu heb ik gekeken naar Vueling & Ryanair. Maar bij Ryanair mag ik maar 15 kg meenemen?

    Iemand tips?
      zaterdag 12 januari 2008 @ 09:03:44 #173
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_55967854
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:40 schreef Knoekie het volgende:
    Goedemorgen

    Ik wil op 21 Januari naar Madrid. Uiteraard per vliegtuig.

    Nu wil ik het liefst verstrekken vanaf Eindhoven maar Amsterdam mag ook.

    Nu wil ik wel graag een koffer meenemen met zoveel mogelijk bagage (Ik moet er zo'n 6 maanden blijven)

    Nu heb ik gekeken naar Vueling & Ryanair. Maar bij Ryanair mag ik maar 15 kg meenemen?

    Iemand tips?
    Ze hebben in Madrid ook winkels hoor!

    En je mag met Ryanair overigens ook handbagage meenemen, en dat mag ook 10 kilo zijn, als het maar aan de afmetingen voldoet, en ik zal geen 'vloeistoffen' in de handbagage doen.
    Met een reguliere maatschappij mag overigens 20 kg mee, dus zoveel meer is dat niet.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_55972501
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:40 schreef Knoekie het volgende:
    Goedemorgen

    Ik wil op 21 Januari naar Madrid. Uiteraard per vliegtuig.

    Nu wil ik het liefst verstrekken vanaf Eindhoven maar Amsterdam mag ook.

    Nu wil ik wel graag een koffer meenemen met zoveel mogelijk bagage (Ik moet er zo'n 6 maanden blijven)

    Nu heb ik gekeken naar Vueling & Ryanair. Maar bij Ryanair mag ik maar 15 kg meenemen?

    Iemand tips?
    Bij Vueling mag je 20 kg inchecken. Voor Vueling geldt verder dat zij enkel vanaf Amsterdam vliegen, en dat als je een dag later vertrekt, het voor een vergelijkbaar tarief met dat van Ryanair kan.
    pi_55996243
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:00 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Op een totale reissom van 30 euro vind ik 6 euro best veel, namelijk 20%.

    Op hoeveel hoop je uit te komen als ik vragen mag? Want als ik de huidige bustarieven bekijk zul je echt niet veel goedkoper uitkomen dan 15-20 euro.

    En het voordeelkaartje in Brabant geldt ook alleen in Brabant, en niet voor "grensoverschrijdend" vervoer volgens mij. En aangezien je nogal veel verschillende provinciën aandoet wordt dat dus ook al lastig
    Ik bedoel dat de 6 euro die ik op het treinkaartje bespaar nu alsnog uitgeef aan de bus, dus dat het totaalbedrag niks uitmaakt.

    15-20 euro zou al heel mooi zijn, ik vroeg me gewoon af of heet goedkoper kon dan de 30 euro. 5 uur reistijd maakt me niet uit, had ik de laatste keer ook Ik zal eens kijken voor dat buzzerkaartje en anders inderdaad even acties afwachten.

    Bedankt allen
    pi_56005297
    Hee allemaal,

    ik ben op zoek naar een vliegries vanuit Nederland / Belgie / Duitsland (woon in Eindhoven) naar Jonkoping, Zweden ergens in februari ... Mijn zusje studeert daar en als het een leuk tarief ik kan ik een keertje extra op en neer (ga in April met de camper daarheen).

    Alvast bedankt!
    pi_56006247
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 19:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Hee allemaal,

    ik ben op zoek naar een vliegries vanuit Nederland / Belgie / Duitsland (woon in Eindhoven) naar Jonkoping, Zweden ergens in februari ... Mijn zusje studeert daar en als het een leuk tarief ik kan ik een keertje extra op en neer (ga in April met de camper daarheen).

    Alvast bedankt!
    je kan met Ryanair vanaf Eindhoven (of Weeze) naar Nykoping (vanaf zo'n 60 euro). Vanaf daar kun je met de bus naar het treinstation (ca. 3 euro) en dan met de trein naar Jonkoping. Goedkoopste treinkaartje enkele reis is ca. 30 euro, maar met minder overstappen en sneller kom je al snel op het dubbele.

    Via Kopenhagen kan ook. Maar dan moet je eerst naar Schiphol, kost het vliegretour ook wat meer (vanaf 95 euro met SAS of Transavia) en kost de trein zo'n 75 euro enkele reis.
    Helemaal vliegen is dan waarschijnlijk nog goedkoper.

    Meer info
    www.sj.se
    www.flysas.com
    www.ryanair.com
    pi_56011203
    Dank je wel!

    Maar echt goedkoop wordt het nooit
    pi_56011784
    Niet echt een A naar B vraag, maar ik heb binnenkort voor 3 personen 3 nachten een hotel nodig in Seattle. Nu heb ik al wat rondgekeken op diverse sites, maar ik geloof dat een aantal users ook wel eens speciale sites met hotels/hostels voor Amerika hebben gegeven. Deze hebben misschien nog wel speciale offers. Specifieke aanraders mogen ook. Weet iemand trouwens of ze in Amerika ook veel aan 3 persoonskamers doen of wordt het dan al gauw een 4 persoonskamer en betalen we dan de volle mep?
    pi_56012848
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 23:21 schreef MCH het volgende:
    Niet echt een A naar B vraag, maar ik heb binnenkort voor 3 personen 3 nachten een hotel nodig in Seattle. Nu heb ik al wat rondgekeken op diverse sites, maar ik geloof dat een aantal users ook wel eens speciale sites met hotels/hostels voor Amerika hebben gegeven. Deze hebben misschien nog wel speciale offers. Specifieke aanraders mogen ook. Weet iemand trouwens of ze in Amerika ook veel aan 3 persoonskamers doen of wordt het dan al gauw een 4 persoonskamer en betalen we dan de volle mep?
    Ik zat in het Moore hotel in Seattle afgelopen zomer => http://www.moorehotel.com/rates.htm

    Goedkoop, centraal en zeer ruime kamers (althans de 1 queen die ik had). Geen ontbijt, maar dat stelt in Amerikaanse hotels toch niet veel voor en Seattle is de stad waar Starbucks en Seattle's Best vandaan komen. En vlakbij de grote winkelcentra en een super outlet store van een warenhuis waar je allerlei merkkleding voor zeer weinig kan krijgen.

    Als je voor 3 personen boekt, kan dat, maar dan krijg je een twinroom (zoals de 2 queen op bovenstaande site) met 2 grote bedden. Je kan er dan een extra roll-out bed bij vragen als je niet met elkaar in een bed wil liggen. Een 4 persoonskamers met 4 bedden bestaan ook, maar meestal heet het dan weer een suite.

    Op booking.com en hotels.com of hotelopia.com staat er altijd wel bij hoeveel bedden er zijn.
    pi_56035615
    De plannen zijn eindelijk bekend:

    Ik wil rond 10 juli voor (ongeveer) 9 nachten naar Peking.

    Nou zag ik bij Arke wel wat leuke reizen staan, maar ik vroeg me ergens af of er goedkopere reizen zijn, zoals deze:

    http://www.arke.nl/zoeken/prijzen.aspx?MasterDataTypeId=509&MasterDataId=53790

    Ik wil een reis + hotel in het centrum voor 2 personen. Waar boek ik dat het goedkoopst? Vlucht via Dusseldorf is geen probleem. (maar liever vanuit Nederland natuurlijk)

    [ Bericht 1% gewijzigd door cohen op 15-01-2008 08:07:22 ]
    wie zaait zal oogsten.....
      dinsdag 15 januari 2008 @ 07:05:08 #182
    51635 de_priester
    Nil nequit amor
    pi_56040943
    hoi, ik wil omstreeks maart, maar mag ook in augustus, naar suriname voor ongeveer 2 weken, met zn tweeen.
    Ik heb niet zo heel veel opties geloof ik, martinair, surinam airways en klm, waarvan surinam airways de goedkoopste is (125 euro goedkoper). Iemand ervaringen met die maatschappij?

    Overigens ben ik niet erg bedreven met vliegprijzen zoeken enzo. Wie weet wat ik het beste zou kunnen doen?
    Imperare sibi maximum imperium est
    pi_56041251
    edit
    wie zaait zal oogsten.....
      dinsdag 15 januari 2008 @ 17:17:11 #184
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_56052217
    Van Nederland/Rand van Duitsland naar Ibiza.

    Van 27 juli tot 1 augustus.

    Goedkoper dan 240 euro is me tot nu toe niet gelukt. Iemand die dit wel lukt ?
    pi_56057900
    Mijn ouders hebben het plan om in Juni een paar weken naar Hawaii op vakantie te gaan.

    Met betrekking tot Hawaii kan ik alleen indirecte vluchten vinden via o.a. San Francisco. Weet iemand of er vanuit Nederland of Duitsland ook directe vluchten naar Hawaii gaan?

    Ik mag zelf gvd niet mee .
    pi_56059936
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:09 schreef Catullus het volgende:
    Met betrekking tot Hawaii kan ik alleen indirecte vluchten vinden via o.a. San Francisco. Weet iemand of er vanuit Nederland of Duitsland ook directe vluchten naar Hawaii gaan?
    Commerciele passagiersvliegtuigen die zover kunnen vliegen, bestaan niet
    pi_56060020
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 07:05 schreef de_priester het volgende:
    hoi, ik wil omstreeks maart, maar mag ook in augustus, naar suriname voor ongeveer 2 weken, met zn tweeen.
    Ik heb niet zo heel veel opties geloof ik, martinair, surinam airways en klm, waarvan surinam airways de goedkoopste is (125 euro goedkoper). Iemand ervaringen met die maatschappij?

    Overigens ben ik niet erg bedreven met vliegprijzen zoeken enzo. Wie weet wat ik het beste zou kunnen doen?

    Zo snel mogelijk boeken bij Surinam als je voor het goedkoopste wilt gaan. Ze zijn in het begin niet echt betrouwbaar geweest, maar geen problemen meer gehoord.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:45:26 #188
    94688 EagleJ
    United will stand!
    pi_56060442
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:26 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Commerciele passagiersvliegtuigen die zover kunnen vliegen, bestaan niet
    Amsterdam - Honolulu is anders ruim 3500 km. minder ver dan de langste non-stop vlucht op dit moment, Singapore - Newark met Singapore Airlines (11677 km. versus 15345 km.)

    dat gezegd hebbend zijn er geen rechtstreekse vluchten vanuit Europa naar Hawaii, dus je zult altijd minimaal één keer moeten overstappen.
    "If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
    pi_56060455
    DutchTrain, heb je hier suggesties voor?

    De plannen zijn eindelijk bekend:

    Ik wil rond 10 juli voor (ongeveer) 9 nachten naar Peking.

    Nou zag ik bij Arke wel wat leuke reizen staan, maar ik vroeg me ergens af of er goedkopere reizen zijn, zoals deze:

    http://www.arke.nl/zoeken/prijzen.aspx?MasterDataTypeId=509&MasterDataId=53790

    Ik wil een reis + hotel in het centrum voor 2 personen. Waar boek ik dat het goedkoopst? Vlucht via Dusseldorf is geen probleem. (maar liever vanuit Nederland natuurlijk)
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_56060488
    Daarnaast wil ik van zaterdag 8 maart tm zaterdag 15 maart naar de zon. Wat is de goedkoopste optie, waar ik sowieso zon heb?
    wie zaait zal oogsten.....
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:48:57 #191
    94688 EagleJ
    United will stand!
    pi_56060548
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:47 schreef cohen het volgende:
    Daarnaast wil ik van zaterdag 8 maart tm zaterdag 15 maart naar de zon. Wat is de goedkoopste optie, waar ik sowieso zon heb?
    ik zou zeggen Tunesië, Egypte of de Canarische Eilanden
    "If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
    pi_56060893
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:45 schreef EagleJ het volgende:
    Amsterdam - Honolulu is anders ruim 3500 km. minder ver dan de langste non-stop vlucht op dit moment, Singapore - Newark met Singapore Airlines (11677 km. versus 15345 km.)

    dat gezegd hebbend zijn er geen rechtstreekse vluchten vanuit Europa naar Hawaii, dus je zult altijd minimaal één keer moeten overstappen.
    Ik bedoelde ook commercieel rendabele vluchten
    pi_56060947
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:46 schreef cohen het volgende:
    Ik wil een reis + hotel in het centrum voor 2 personen. Waar boek ik dat het goedkoopst? Vlucht via Dusseldorf is geen probleem. (maar liever vanuit Nederland natuurlijk)
    Loop even bij een reisbureau naar binnen. Die kunnen vaak hotels samen met je ticket boeken tegen gunstige tarieven.

    Anders via de in het begin genoemde sites een losse vlucht boeken en via booking.com oid een hotel boeken.
    pi_56061221
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 17:17 schreef Pizzaman het volgende:
    Van Nederland/Rand van Duitsland naar Ibiza.

    Van 27 juli tot 1 augustus.

    Goedkoper dan 240 euro is me tot nu toe niet gelukt. Iemand die dit wel lukt ?

    Keulen - Ibiza op 27 juli 19.25 met Germanwings.com voor 43 euro

    Ibiza - Stansted op 1 augustus 0.50 met Easyjet.com voor 34 euro

    Stansted - Amsterdam op 1 augustus 07.00 met Easyjet.com voor 34 euro (of naar Eindhoven met Ryanair voor 5 euro meer)

    Totaal 111 euro, komt er nog wel ongeveer 40 euro bij aan creditcard toeslag en bagagekosten.
    Wel voor middernacht vannacht boeken, want daarna gaan de prijzen van Easyjet weer om hoog
    pi_56062210
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:26 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Commerciele passagiersvliegtuigen die zover kunnen vliegen, bestaan niet
    Ze bestaan wel, maar niet op dit traject dus.

    Afijn, er zijn ergere dingen dan een tussenstop in San Francisco.
    pi_56109677
    Wat is de goedkoopste manier om met de trein of vliegtuig in Moskou te komen?
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_56110527
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 18:45 schreef cohen het volgende:
    Wat is de goedkoopste manier om met de trein of vliegtuig in Moskou te komen?
    een stukje eerder in dit topic staat een reisvoorbeeld met trein en vliegtuig.

    www.geruxx.de of www.germanwings.com zijn het goedkoopst.

    [ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 17-01-2008 19:26:39 ]
    pi_56111576
    van een nederlandse luchthaven, brussel of weeze inbegrepen
    naar Gomera earopuerto (1 van de canarische eilanden)

    2e week maart

    bedankt !!! ( we love dutchtain )
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
    pi_56116697
    Hoi lieve luitjes, weten jullie toevallig ook hoe wij zo goedkoop mogelijk van amsterdam naar kuala lumpur kunnen vliegen, zo rond half juli. wij kwamen uit met onze zoekactie op lufthanza op 600 p.p. alvast bedankt!
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
    pi_56117014
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef paaskannekoekje het volgende:
    van een nederlandse luchthaven, brussel of weeze inbegrepen
    naar Gomera earopuerto (1 van de canarische eilanden)

    2e week maart

    bedankt !!! ( we love dutchtain )
    Denk dat het goedkoopste is vanaf Tenerife met de boot (ong. 3 kwartier varen)

    Met Ryanair kan je via Girona naar Tenerife South vliegen, vanaf Eindhoven of Weeze of Charleroi. kost je rond de 100 euro voor het vliegen alleen, plus nachtjes doorhalen in Girona door vervelende vliegtijden. of Transavia rechtstreeks voor rond de 300 euro.
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_56160631
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef paaskannekoekje het volgende:
    Hoi lieve luitjes, weten jullie toevallig ook hoe wij zo goedkoop mogelijk van amsterdam naar kuala lumpur kunnen vliegen, zo rond half juli. wij kwamen uit met onze zoekactie op lufthanza op 600 p.p. alvast bedankt!
    ik heb er nog eens naar gekeken...

    en het is dus 1200 euro p.p.
    in plaats van 600
    het is wel in het hoogseizoen.. maar goedkoper zou toch moeten kunnen, of niet ?
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
      zaterdag 19 januari 2008 @ 20:13:48 #202
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_56161482
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 19:41 schreef paaskannekoekje het volgende:

    [..]

    ik heb er nog eens naar gekeken...

    en het is dus 1200 euro p.p.
    in plaats van 600
    het is wel in het hoogseizoen.. maar goedkoper zou toch moeten kunnen, of niet ?
    Kuala Lumpur is een dure bestemming, zeker vanaf Amsterdam omdat alleen KLM en Malaysia Airlines daarop rechtstreeks vliegen, en zij ook nog eens in dezelfde alliantie zitten.
    En met de belachelijke vliegticketbelasting van 45 euro wordt het nog duurder dan het al was.

    Ik zou vertrekken vanaf Dusseldorf, Emirates is een goede maatschappij bijvoorbeeld, maar ook daar zal je, in het hoogsezoen tussen de 800 - 900 euro kwijt zijn. (het kan tussen de 600-750 euro buiten het hoogseizoen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_56179098
    Waar boek ik het goedkoopste ticket met het vliegtuig van Irkoetsk naar Moskou?
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_56181710
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 15:27 schreef cohen het volgende:
    Waar boek ik het goedkoopste ticket met het vliegtuig van Irkoetsk naar Moskou?
    Bij Aeroflot kan het voor ongeveer 150 euro.

    En dat is goedkoper dan de trein.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Catullus op 20-01-2008 17:22:38 ]
    pi_56184662
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 15:27 schreef cohen het volgende:
    Waar boek ik het goedkoopste ticket met het vliegtuig van Irkoetsk naar Moskou?
    Ik heb namelijk een reis uitgestippeld, maar tot nu toe vind ik hem te duur.

    Ik wil vrijdag 4 juli naar Moskou (vanuit Dusseldorf?)
    Daarna op 8 juli naar Irkutsk (met de trein)
    Dan op 15 juli terug naar Moskou (met vliegtuig) of naar St Petersburg (wat het goedkoopst is)
    Dan op 18 juli terug naar Nederland (via Dusseldorf?)

    Hoe maak ik deze trip het goedkoopst? ik kom uit op 715 euro, reizend vanuit Leiden
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_56209325
    Voor een bezoekje aan een stage lopende vriend ben ik op zoek naar een ticket naar Curacao.
    Zo rond eind juni, begin juli zou ik daar willen aankomen en 2 weekjes later weer weg.
    Nou heb ik al begrepen dat 1100e een redelijke prijs is, maar toch vraag ik hier of er een goedkopere optie is?...
    Kan wss bij die vriend blijven slapen dus het gaat echt puur om het ticket
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
    pi_56210518
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 21:50 schreef Mute_Me het volgende:
    Voor een bezoekje aan een stage lopende vriend ben ik op zoek naar een ticket naar Curacao.
    Zo rond eind juni, begin juli zou ik daar willen aankomen en 2 weekjes later weer weg.
    Nou heb ik al begrepen dat 1100e een redelijke prijs is, maar toch vraag ik hier of er een goedkopere optie is?...
    Kan wss bij die vriend blijven slapen dus het gaat echt puur om het ticket
    24 juni - 11 juli kost bij Martinair 720 euro incl. Bijvoorbeeld via vluchtzoeker.nl
    pi_56282576
    in juli van amsterdam london of een duitse luchthaven net over de grens

    naar een luchthaven in new york

    2 personen, 17 tot 22 heen en 25 tot 31 terug
    zo ongeveer

    i love you
    "Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
    pi_56283263
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 20:01 schreef paaskannekoekje het volgende:
    in juli van amsterdam london of een duitse luchthaven net over de grens

    naar een luchthaven in new york

    2 personen, 17 tot 22 heen en 25 tot 31 terug
    zo ongeveer

    i love you
    Dusseldorf: www.LTU.de voor 718 euro, 22e heen 29e terug
    Londen: Gatwick-JFK met Flyzoom voor 814 pond retour voor 2 pers, dus zo'n 500 euro pp.
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_56286124
    Vanaf Amsterdam met IcelandAir via Keflavik komt op 812 euro.

    Vanaf Brussel met Iberia 17-26 juli maar 609 euro (www.vluchtzoeker.nl)
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Thetallguy het volgende:
    Dusseldorf: www.LTU.de voor 718 euro, 22e heen 29e terug
    Londen: Gatwick-JFK met Flyzoom voor 814 pond retour voor 2 pers, dus zo'n 500 610 euro pp.
    een pond is 1,5 euro
    pi_56286447
    www.gwk.nl gaf me voor 814 pond 1013 euro als resultaat
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
      donderdag 24 januari 2008 @ 22:20:47 #212
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_56286719
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 22:01 schreef DutchTrain het volgende:
    Vanaf Amsterdam met IcelandAir via Keflavik komt op 812 euro.

    Vanaf Brussel met Iberia 17-26 juli maar 609 euro (www.vluchtzoeker.nl)
    [..]

    een pond is 1,5 euro
    Een pond was vroegâh inderdaad rond de 1,5 euro, maar ook deze heeft de laatste tijd een daling ingezet, en kreeg vorige week donderdag 1 pond = 1,34 euro uit de ATM in Stansted.

    Dus dan kom je op 550 euro per persoon uit, maar je moet dan nog wel naar London, en hoewel niet extreem prijzig moet je toch rekenen op zo'n 80 euro per persoon retour vanaf Amsterdam.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_56286735
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 22:12 schreef Thetallguy het volgende:
    www.gwk.nl gaf me voor 814 pond 1013 euro als resultaat
    ze geven je inderdaad 1013 euro als je met 814 pond aankomt... als je 814 pond wil hebben, kost dat je 1100 euro. Tip: http://www.xe.com
    quote:
    Een pond was vroegâh inderdaad rond de 1,5 euro, maar ook deze heeft de laatste tijd een daling ingezet, en kreeg vorige week donderdag 1 pond = 1,34 euro uit de ATM in Stansted.
    Dat gaat snel inderdaad

    [ Bericht 11% gewijzigd door DutchTrain op 24-01-2008 22:28:40 ]
      vrijdag 25 januari 2008 @ 18:21:27 #214
    194524 tgs.
    unleash hell at my command
    pi_56304238
    Aan wie zich aangesproken voelt: Ik ben nu vanwege werk een paar dagen in Rotterdam en wilde na afloop even lekker er tussenuit bij een van onze buurlanden. Dacht zelf aan Duitsland of Frankrijk. Stel het wordt Duitsland welke gezellige stad kunnen jullie mij aanbevelen? en is die gemakkelijk te bereiken met de trein en wat kost zo iets?
    Is het Frankrijk dan dacht ik aan Rheims. Iemand die daarmee ervaringen heeft en hoe en wat? Dank alvast voor de informatie.
    "When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
    pi_56304668
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 18:21 schreef tgs. het volgende:
    Aan wie zich aangesproken voelt: Ik ben nu vanwege werk een paar dagen in Rotterdam en wilde na afloop even lekker er tussenuit bij een van onze buurlanden. Dacht zelf aan Duitsland of Frankrijk. Stel het wordt Duitsland welke gezellige stad kunnen jullie mij aanbevelen? en is die gemakkelijk te bereiken met de trein en wat kost zo iets?
    Is het Frankrijk dan dacht ik aan Rheims. Iemand die daarmee ervaringen heeft en hoe en wat? Dank alvast voor de informatie.
    Pak een Eurolines bus vanaf het Kruisplein. Hamburg, Berlijn en Keulen / Dusseldorf zijn aanraders. Of ga naar Brussel of Parijs. www.eurolines.nl

    Met de trein naar Berlijn of Hamburg is duur (omdat je laat boekt) en ben je net zo lang onderweg. Dusseldorf of Keulen kosten ongeveer 30 euro retour vanaf de grens bij Venlo met de trein.

    En anders www.nshispeed.nl
    pi_56304764
    Of je pakt de trein naar Eindhoven en gaat vanaf daar met www.ryanair.com naar Marseille of Valencia (65 euro retour)
    pi_56337274
    Beste mensen,

    Ik wil hier even m'n gal spuien op Ryan Air. Wat een misleidend bedrijf is dat met hun zogenaamd goedkope tickets. Ik wil binnenkort 2 dagen naar 'n vriendin in het centrum van Londen. Wat doet Ryan Air: trots presenteren dat me dat 12.99 euro kost! Echter tussendoor komt al een prijs van 67 euro om de hoek kijken en wanneer ik alle velden gehad heb rolt er 'n eindbedrag van 112 euro uit! Zo triest.

    Zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen, en zijn er nog wel ergens van die goedkope tickets te krijgen?
    Van 12 euro naar 112 euro vind ik grove misleiding, zou niet mogen gebeuren.
    pi_56337367
    Ik heb nog een vraag (ben nieuw hier): hoe vind ik dit topic terug op deze site? Ik word er even niet wijs uit.

    Groetjes
    pi_56337628
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:35 schreef Robbysilver het volgende:
    Beste mensen,

    Ik wil hier even m'n gal spuien op Ryan Air. Wat een misleidend bedrijf is dat met hun zogenaamd goedkope tickets. Ik wil binnenkort 2 dagen naar 'n vriendin in het centrum van Londen. Wat doet Ryan Air: trots presenteren dat me dat 12.99 euro kost! Echter tussendoor komt al een prijs van 67 euro om de hoek kijken en wanneer ik alle velden gehad heb rolt er 'n eindbedrag van 112 euro uit! Zo triest.

    Zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen, en zijn er nog wel ergens van die goedkope tickets te krijgen?
    Van 12 euro naar 112 euro vind ik grove misleiding, zou niet mogen gebeuren.
    pi_56337723
    ik wil met mijn vriendin komende zomer vanaf een vliegveld in nederland / ruhrgebied naar Hanoi (vietnam) vliegen in de maand Juli. In Augustus willlen we terugvliegen vanaf Bangkok, Thailand. Momenteel heb ik nog niet echt goedkope vluchten gevonden, maar heb gehoord dat het voor +-es 800 euro p.p. moet kunnen. Wie o wie helpt mij?

    dank u!
    pi_56341057
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:40 schreef Robbysilver het volgende:
    Ik heb nog een vraag (ben nieuw hier): hoe vind ik dit topic terug op deze site? Ik word er even niet wijs uit.

    Groetjes
    Klik daarboven eens op mijn actieve topics. Kijk ook eens naar de bookmarks.
    pi_56341067
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:35 schreef Robbysilver het volgende:
    Zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen, en zijn er nog wel ergens van die goedkope tickets te krijgen?
    Van 12 euro naar 112 euro vind ik grove misleiding, zou niet mogen gebeuren.
    Nee, nooit problemen mee. Meestal kost een vlucht dan ook maar een paar cent, als je tenminste op tijd boekt. Het is niet anders als bij andere maatschappijen.

    Een topic terugvinden doe je via de zoek functie, of via Travel en druk dan op CTRL + F en vul in wat je wil zoeken.

    Je reactie had beter gepast in => [Centraal] Ryanair #2
    pi_56341324
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:53 schreef krapula het volgende:
    ik wil met mijn vriendin komende zomer vanaf een vliegveld in nederland / ruhrgebied naar Hanoi (vietnam) vliegen in de maand Juli. In Augustus willlen we terugvliegen vanaf Bangkok, Thailand. Momenteel heb ik nog niet echt goedkope vluchten gevonden, maar heb gehoord dat het voor +-es 800 euro p.p. moet kunnen. Wie o wie helpt mij?

    dank u!
    Dat kan inderdaad:

    - Met Emirates vanaf Dusseldorf naar Bangkok 16juli/20augustus voor 701 euro (www.vluchtzoeker.nl)
    - een enkele reis met www.airasia.com van Bangkok naar Hanoi kost daarbij zo'n 60 euro

    Andere mogelijkheid is naar Singapore te vliegen en daar met www.tigerairways.com verder te vliegen naar Hanoi voor zo'n 50 euro.
    pi_56342679
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:29 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dat kan inderdaad:

    - Met Emirates vanaf Dusseldorf naar Bangkok 16juli/20augustus voor 701 euro (www.vluchtzoeker.nl)
    - een enkele reis met www.airasia.com van Bangkok naar Hanoi kost daarbij zo'n 60 euro

    Andere mogelijkheid is naar Singapore te vliegen en daar met www.tigerairways.com verder te vliegen naar Hanoi voor zo'n 50 euro.
    SUPER bedankt voor de snelle reactie...
    nu even wat kleine dingen uitzoeken en daarna morgen o.i.d. boeken.
    vermoedelijk gaat het schema er als volgt uitzien:
    7 juli dusseldorf - bangkok
    8 juli bangkok - hanoi
    5 augustus pnom peh - bangkok
    7 augustus bangkok - dusseldorf
    8-10 augustus - slapen
      maandag 28 januari 2008 @ 19:51:42 #225
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_56368983
    Hoi,

    ik zou graag 2 dingen willen weten, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen (vast wel want er zitten hier genoeg profs )

    - Het is mij ter ore gekomen dat er speciale 'vliegpassen' (of iets in die richting) bestaan. Voor een vast bedrag kun je dan een paar vluchten nemen in een bepaald gebied. Soms krijg je ook een gratis vlucht. Ik heb bijvoorbeeld al gehoord over een Caribische pas en een pas voor in de Verenigde Staten. Ik heb al gegoogled en o.a. op de KLM site gekeken, maar ik kan er helaas niets over vinden. Als er een dergelijke regeling zou bestaan, ben ik zeer geinteresseerd in die van Zuid-Amerika - als die bestaat, uiteraard. Sorry voor de vage omschrijving, maar weet iemand misschien wat ik bedoel - of iets in die richting? Ik zou er graag meer informatie over willen

    - Ik ben een rondreis door Zuid-Amerika aan het plannen met een vriend. Ik wil ook heel graag naar het zuiden van Argentinie/Chili om Parque Nacional del Torres te bekijken (gletsjers) en natuurlijk Punta Arenas/Vuurland. Ook wil ik graag het schiereiland in Argentinie bekijken (waarvan ik de naam nu ff kwijt ben.)
    Mijn vriend echter vindt het 'zonde' om helemaal naar het zuiden te reizen om 'maar' 3 dingen te bekijken, ook in verband met zijn budget. Hij neemt liever een zeer korte route die begint bij ongeveer Iguazu en dan door naar Bolivia, zeeer verkort dus. Zo slaan we ook Santiago en Buenos Aires over, twee steden die ik ook graag zou willen zien. Ik ben dus naar het zoeken naar oplossingen (bijvoorbeeld een goedkope vliegreis, treinreis of busreis) om van Santiago naar het zuiden te kunnen reizen en op de terugweg langs de oostkust van Argentinie te gaan om nog het schiereiland en Buenos Aires te bekijken. Heeft iemand hiervoor ideeen? Ik had wat opgezocht over vliegreizen, maar een binnenlandse vlucht kan al oplopen tot zo'n $500 (geloof ik, weet niet of ik het goed heb!) en dat vind ik toch wel vrij prijzig. Wederom zou een Zuid-Amerikaanse 'vliegpas' goed van pas komen.

    Alvast bedankt!
    pi_56369271
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 19:51 schreef Eva4Evah het volgende:
    Hoi,

    ik zou graag 2 dingen willen weten, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen (vast wel want er zitten hier genoeg profs )

    - Het is mij ter ore gekomen dat er speciale 'vliegpassen' (of iets in die richting) bestaan. Voor een vast bedrag kun je dan een paar vluchten nemen in een bepaald gebied. Soms krijg je ook een gratis vlucht. Ik heb bijvoorbeeld al gehoord over een Caribische pas en een pas voor in de Verenigde Staten. Ik heb al gegoogled en o.a. op de KLM site gekeken, maar ik kan er helaas niets over vinden. Als er een dergelijke regeling zou bestaan, ben ik zeer geinteresseerd in die van Zuid-Amerika - als die bestaat, uiteraard. Sorry voor de vage omschrijving, maar weet iemand misschien wat ik bedoel - of iets in die richting? Ik zou er graag meer informatie over willen
    Zoiets heet een round the world ticket. Google gaf dit als eerste hit http://www.roundtheworldticket.com/ heb er verder zelf geen ervaringen mee
    pi_56369392
    http://www.airtimetable.com/airpass_south_America.htm

    Die al gezien? Staan ze allemaal mooi op een rijtje. Als je verschillende landen aan wilt doen is een airpass van een alliantie wel makkelijk, verschillende maatschappijen die met elkaar samenwerken. OneWorld Visit South America lijkt mij wel okay aangezien die met LAN Chile/LAN Peru/LAN Argentina veel vluchten hebben in die regio. Star Alliance heeft er helemaal geen partners en SkyTeam doet geloof ik helemaal niet aan allianties.

    http://www.oneworld.com/o(...)/visit-south-america

    Vaste bedragen voor vluchten, je hoeft alleen voor de eerste een reservering te maken, de rest kan je qua datum gewoon open laten voor wanneer je wilt. Wel even voor naar het reisbureau gaan
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_56370376
    Aan een Round the World ticket heb je niet veel, als je eigenlijk alleen maar een enkele binnenlandse lucht wil maken. Dan kun je beter met de bus reizen aldaar (volgens de kenners zeer comfortabel en beter dan trein en vliegtuig). Enkeltje met het vliegtuig kun je ook vinden op sites als expedia.nl of vliegtarieven.nl .

    Het beste is om eerst te bedenken wat je wil gaan zien en hoe lang en daar je ticket voor de langste reis op af te stemmen. Met Iberia kun je waarschijnlijk wel heen naar Ushuaia en terug vanaf Buenos Aires vliegen bijvoorbeeld.
      maandag 28 januari 2008 @ 21:50:49 #229
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56371838
    Ik weet niet hoe de bussen in Argentinie zijn.. maar ik heb zelf veel in Mexico en die landen daar met de bus gedaan en in Mexico zelf waren de busreizen echt goed. Ten eerste omdat de wegen er goed waren. Ten tweede omdat ze veel verschillende categorien luxe bussen hadden. We hebben 1 keer de superdeluxe genomen, en dat is echt niet normaal hoe luxe. Gewoon een soort van Businessclass vliegtuig stoel, met je eigen t.v. en een beenruimte die je niet eens in de Maybach vind. Daarnaast een leuningen waar die dikke Jaap uit de goudenkooi z'n vette poten zelfs op kwijt zou kunnen.

    Echt, zulke bussen had ik nog nooit mee gemaakt. Nu mag iemand anders nog even confirmeren of ze die ook in Argentinie hebben.

    In zo'n bus zou ik makkelijk een 36 uurs reis kunnen maken. Ik ben vanaf baby naar Zuid Spanje gereden met de auto en dat was wel makkelijk te doen. Ik heb het 1x met Eurolines gedaan en dat wilde ik nooit meer in m'n leven. Dat was dan ook niet overnachten (wat eigenlijk geen probleem is omdat je toch de hele weg in de bus slaapt) maar in 1x straight naar Cadiz, ook 36 uur. Doordat ik weinig ruimte had vond ik het niet echt fijn.

    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56380994
    Druk op zoek naar een vlucht:
    - Los angeles, Las Vegas of San Francisco
    - In de periode tussen 22 juli en 25 aug 2008
    - Duur vakantie daar 3,5 week met een uitloop naar 4 weken

    Goedkoopste wat ik kan vinden:
    - Brussel - Los Angeles met Brussels airlines ¤ 1751 all in voor 2 personen (website Brussel airlines) vertrek 24-07-2008, terug op 18-08-2008
    - Brussel - Los Angeles met Mayor US airlines ¤ 1692 all in voor 2 personen (via cheapoair.com) vertrek 23-07-2008, terug op 17-08-2008
    - Brussel Los Angeles met Mayor US Airlines ¤ 1615 all in voor 2 personen (via cheapoair.com vertrek 24-07-2008, terug op 18-08-2008
    Overigens snap ik bij deze het vluchtschema niet helemaa (trip time is volgens mij zonder de overstap tijd, die behoorlijk lang is..bij de andere vluchten staat het er duidelijk bij als de overstaptijd lang is)l:

    Major US Airline
    Flight 68 752

    More Information

    Los Angeles (LAX)
    Chicago OHare (ORD)

    06:00am - 18Aug, Mon
    11:57am - 18Aug, Mon

    Nonstop Coach
    3hr 57min


    Major US Airline
    Flight 950 777

    More Information

    Chicago OHare (ORD)
    Brussels (BRU)

    01:15pm - 18Aug, Mon
    07:30am - 19Aug, Tue

    1 Stop(s) Coach
    11hr 15min


    Total Trip Time: 15hr 12min
    pi_56381257
    Maybe dat je eerst naar miami vliegt en vanaf daar naar vegas. Omdat ik het idee heb dat binnenlandse vluchten goedkoper zullen zijn.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_56382598
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 11:16 schreef exode het volgende:
    Overigens snap ik bij deze het vluchtschema niet helemaa (trip time is volgens mij zonder de overstap tijd, die behoorlijk lang is..bij de andere vluchten staat het er duidelijk bij als de overstaptijd lang is)l:

    Major US Airline
    Flight 68 752

    Los Angeles (LAX)
    Chicago OHare (ORD)

    06:00am - 18Aug, Mon
    11:57am - 18Aug, Mon
    3hr 57min

    Chicago OHare (ORD)
    Brussels (BRU)
    01:15pm - 18Aug, Mon
    07:30am - 19Aug, Tue
    11hr 15min

    Total Trip Time: 15hr 12min
    Trip time is de tijd in lucht. Je hebt 1u18 minuten om over te stappen op Chicago, dus dat is best krap, omdat je daar door de grenscontrole moet (want je verlaat daar de US). Maar er gaan ongetwijfeld nog meer vluchten, dus als je het niet haalt zul je wel overgeboekt worden.

    ik neem aan dat je weet dat het tijdverschil tussen LA en Chicago 2 uur is en tussen Chicago en Brussel 7 uur
    pi_56383640
    ah ok, dank je wel Dutch Train, zal nog even kijken, misschien kunnen we voor deze prijs een langere overstap 'regelen'. Heen is overstap in Londen (overstaptijd 2 uur)
    pi_56392905
    Ben voornemens om op 11 july naar Helsinki te vliegen en de volgende dag weer terug. Heb niet echt vliegtickets kunnen vinden onder de ¤275 voor een retour. Dit moet toch wel goedkoper kunnen lijkt me.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 20:41:31 #235
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_56394702
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 13:03 schreef exode het volgende:
    ah ok, dank je wel Dutch Train, zal nog even kijken, misschien kunnen we voor deze prijs een langere overstap 'regelen'. Heen is overstap in Londen (overstaptijd 2 uur)
    2 uur klinkt veel, maar kan, zeker op Heathrow wel een probleem zijn, zeker als je op de europese terminal aankomt en vanaf een andere terminal verder moet gaan.
    BAA (eigenaar vliegveld) wil niet teveel geld uitgeven aan beveiligingspersoneel bij de scanners en er staan regelmatig lange rijen.
    En iets meer dan een uur overstaptijd is inderdaad wat krap, het kan wel, maar je bent dan wel afhankelijk hoe druk het overal is. (Pre 9/11 was dit allemaal wat gemakkelijker).

    Al moet ik persoonlijk zeggen dat de keren dat ik op de Engelse vliegvelden kom ik echt nooit lang in de rij sta, niet bij de paspoortcontroles, en niet bij de beveiliging.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_56403162
    Is dit een haalbare overstap?

    heen Londen 2.55 overstaptijd
    terug Washington 2.15 overstaptijd

    Met United Airlines
      woensdag 30 januari 2008 @ 10:18:56 #237
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_56404155
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 09:10 schreef exode het volgende:
    Is dit een haalbare overstap?

    heen Londen 2.55 overstaptijd
    terug Washington 2.15 overstaptijd

    Met United Airlines
    Ik denk dat 3 uur overstaptijd op Heathrow genoeg moet zijn, ook al moet je naar een andere terminal. Washington ligt er maar net aan of je op een druk moment van de dag aankomt denk ik. Aangezien je je bagage moet ophalen en dergelijke kan het zijn dat je langer in de rij staat als het druk is.
    pi_56404646
    Ik wil van Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven naar Londen van vrijdag 22 februari tot dinsdag 29 februari.
    Hoe maakt me niet zozeer uit, wat het goedkoopste is. Dus trein, boot, bus of vliegen, alles mag...
    pi_56405832
    Nou eindelijk geboekt na al het wikken en wegen

    We vliegen met American Airlines. Overstap is heen en terug in Chicago, overstaptijd is 3 uur. Voelt toch wat veiliger.

    Merci voor het meedenken!
    pi_56408616
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 10:45 schreef JeroenV het volgende:
    Ik wil van Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven naar Londen van vrijdag 22 februari tot dinsdag 29 februari.
    Hoe maakt me niet zozeer uit, wat het goedkoopste is. Dus trein, boot, bus of vliegen, alles mag...
    Dinsdag 26 februari of vrijdag 29 februari. Of wil je er 4 jaar blijven



    Ik gok op www.eurolines.nl als het goedkoopst, maar www.golondon.nl zou ook wel eens een goede deal kunnen zijn. Of anders www.easyjet.com in combinatie met de www.easybus.co.uk, maar daar moeten we wel de precieze data voor hebben.
    pi_56408661
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 11:37 schreef exode het volgende:
    Nou eindelijk geboekt na al het wikken en wegen

    We vliegen met American Airlines. Overstap is heen en terug in Chicago, overstaptijd is 3 uur. Voelt toch wat veiliger.

    Merci voor het meedenken!
    gefelictieerd en veel plezier


    Houdt er wel rekening mee dat als je overstapt in de VS, je je bagage in Chicago op moet halen en weer apart af moet geven en daar ook door immigration moet, maar dat leggen ze in een video in het vliegtuig nog wel een keer uit.

    3 uur overstaptijd zou je genoeg aan moeten hebben.
    pi_56410077
    Dank je wel Dutch!

    2 uur overstap was wat goedkoper maar dit vind ik een veel beter gevoel.

    Overigens geboekt via www.cheaptickets.com. Scheelde ¤ 300 met www.cheaptickets.nl, best de moeite dus!
      woensdag 30 januari 2008 @ 22:03:24 #243
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_56420013
    Heel erg bedankt voor de tips mensen, heb ik echt wat aan!
    pi_56476840
    Hoe kom ik eind april (vr heen, zo terug) in Stuttgart? Trein is de enige optie?
      zaterdag 2 februari 2008 @ 16:02:25 #245
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56480747
    Dan toch een vraag van mij. Had net al een heel stuk geschreven maar toen gedelete omdat het nog allemaal niet zo duidelijk is.

    Ik zit er dus aan te denken om over paar maanden reis te maken door zuid Azie. Als afsluiter van m'n reis zou ik graag de transsiberie express doen, vanuit Vladivostok naar Moskou. Ik zou dan dus vanuit het onderin Azie naar Vladivostok moeten en ik heb tot nu toe de volgende opties, met als vertrekpunt 1 van de grotere vlieghubs in het zuiden van Azie (Kuala Lumpur, HK, Bangkok of als nodig een andere plek).

    Vliegen naar Tokyo, vandaar met de trein naar Fusiki en dan met de boot naar Vladivostok. Deze optie is erg duur, omdat ik verwacht dat trein naar Fusiki al zo'n 40 euro zal kosten en de boot daarnaast ook zo'n 240 euro kost. Dan heb ik de vlucht er nog niet bij.

    Andere optie is vliegen naar Beijing, vandaar naar Harbin met de trein en dan door treinen naar Vladivostok. Ook zou het mogelijk moeten zijn om met het vliegtuig van Beijing en Harbin naar Vladivostok te vliegen maar ik heb nog niet kunnen vinden wat die prijzen zijn.

    Ik weet dus niet of er andere goeie en leuke betaalbare opties zijn. Misschien dat jullie een idee'tje hebben. M'n target prijs is dus zo'n 400 euro DDP Vladivostok Zou het een stuk duurder zijn dan moet ik misschien maar de transmongolie doen...
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56481245
    Ik wil rond eind April naar New York (vliegveld maakt niet uit) vanaf Amsterdam. ongeveer 10 dagen blijven en begin mei terug.
    Het liefst een directe vlucht.

    Weet iemand waar ik dit zo goedkoop mogelijk kan sjeffen?

    Bedankt!
    pi_56532111
    Ik ben nu in Salzburg en wil morgen naar Milaan. Is er een site van de Italiaanse Spoorwegen waar ik de prijs van mijn treinkaartje kan opzoeken? Is het trouwens haalbaar om met de trein in 1 dag van Salzburg naar Milaan te reizen? Het is ongeveer 500 kilometer.
    pi_56532434
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 12:06 schreef Erasmusch het volgende:
    Hoe kom ik eind april (vr heen, zo terug) in Stuttgart? Trein is de enige optie?
    Trein is het makkelijkst, maar je kan ook met eurolines. Germanwings zou ook op Stuttgart gaan vliegen vanaf Amsterdam, maar daar heb ik niets meer van gehoord de laatste tijd.
      maandag 4 februari 2008 @ 19:58:50 #249
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56532700
    DT, reizende database dat je bent! Heb je voor mij geen antwoord?
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56532954
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:33 schreef w8jij17 het volgende:
    Ik ben nu in Salzburg en wil morgen naar Milaan. Is er een site van de Italiaanse Spoorwegen waar ik de prijs van mijn treinkaartje kan opzoeken? Is het trouwens haalbaar om met de trein in 1 dag van Salzburg naar Milaan te reizen? Het is ongeveer 500 kilometer.
    www.trenitalia.com , maar http://bahn.hafas.de is makkelijker om de dienstregeling te vinden.
    pi_56532972
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 16:40 schreef S. het volgende:
    Ik wil rond eind April naar New York (vliegveld maakt niet uit) vanaf Amsterdam. ongeveer 10 dagen blijven en begin mei terug.
    Het liefst een directe vlucht.

    Weet iemand waar ik dit zo goedkoop mogelijk kan sjeffen?

    Bedankt!
    Via een van de links uit het begin van het topic. cheaptickets.com of vluchtzoeker.nl
    pi_56533053
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:58 schreef jojomen4 het volgende:
    DT, reizende database dat je bent! Heb je voor mij geen antwoord?
    Ben nog even aan het bijlezen

    Maar vliegen in en naar Japan is vrij prijzig, dus dat al ik je afraden. Het lukt mij ook niet om betaalbare enkele reis binnenlandse vluchten voor mezelf te vinden in Japan. Als ik jou was, zou ik gewoon de Trans Mongolië nemen (en de Siberië een andere keer doen)
      maandag 4 februari 2008 @ 20:43:08 #253
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56533705
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 20:14 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ben nog even aan het bijlezen

    Maar vliegen in en naar Japan is vrij prijzig, dus dat al ik je afraden. Het lukt mij ook niet om betaalbare enkele reis binnenlandse vluchten voor mezelf te vinden in Japan. Als ik jou was, zou ik gewoon de Trans Mongolië nemen (en de Siberië een andere keer doen)
    Ah, dat is al heel wat info! Ik wist namelijk niet eens dat in Japan prijzig was in het algemeen. Dus dan gaat die 400 waarschijnljik niet lukken nee.

    Dank
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      FOK!fossiel dinsdag 5 februari 2008 @ 10:47:40 #254
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_56542259
    Hoi allemaal,

    Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik twee weken in de veterinaire universiteitskliniek van Kopenhagen mag meelopen. Probleem ( ) is, het is al aanstaande maandag. Ik ga samen met een vriend en we hebben al de volgende vervoeropties bedacht:

    NS hispeed: 60 euro pp zo'n 13 uur in de trein

    Eurolines: 99 euro, zo'n 13 uur in de bus

    Vliegen: goedkoopste wat ik heb gevonden is 150 euro (incl tax)

    Vertrek uit NL: flexibel, we moeten er voor zondagavond zijn.
    Vertrek uit Denemarken: vanaf vrijdag de 22e maar voor zondagavond terug, want die vriend moet maandag alweer met z'n co-schappen beginnen.

    Zijn er nog opties of goedkopere tarieven die ik over het hoofd heb gezien?
    Chick on a mission
    pi_56544268
    Hoi!

    Ik zou graag van begin augustus tot eind augustus naar Japan gaan. Ik heb gehoord dat dit voor ongeveer 750 euro mogelijk is. Nu zat ik zelf een poos te zoeken en mijn goedkoopste deal was:

    Amsterdam - Frankfurt 88 euro retour
    Frankfurt - Tokio Narita 820 euro retour

    Even voor de duidelijkheid, ik vertrek graag vanaf Amsterdam. De hoeveelheid overstappen maakt mij veel uit en ik begin en eindig mijn reis in Tokio.

    Dank!
    Go ahead, make my day.
      dinsdag 5 februari 2008 @ 20:27:22 #256
    183699 Nairua
    Professioneel autist
    pi_56548700
    Wil naar Nepal(Kathmandu), via Brussel/Amsterdam of London. Whatever goedkoper is.
    Heen: 13 jul
    Terug: 17 aug

    Twee personen.


    Iemand tips?

    [ Bericht 10% gewijzigd door Nairua op 05-02-2008 23:04:59 ]
    pi_56564474
    Wil naar Vancouver (Canada), vertrek vanaf elk Nederlands vliegveld mag. Tussenstops geen probleem, prijs is belangrijkste

    Heen: tussen 8-15 juli
    Terug 29 jul - 8 aug

    Twee personen.

    Het goedkoopste waar ik op uitkom in deze (dure) periode is 953 euro p.p incl. maar ben benieuwd of het nog goedkoper kan.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_56566537
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:45 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Trein is het makkelijkst, maar je kan ook met eurolines. Germanwings zou ook op Stuttgart gaan vliegen vanaf Amsterdam, maar daar heb ik niets meer van gehoord de laatste tijd.
    Trein is minimaal iets van 70e begrijp ik?
    pi_56567333
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 16:56 schreef Johnns het volgende:
    Wil naar Vancouver (Canada), vertrek vanaf elk Nederlands vliegveld mag. Tussenstops geen probleem, prijs is belangrijkste

    Heen: tussen 8-15 juli
    Terug 29 jul - 8 aug

    Twee personen.

    Het goedkoopste waar ik op uitkom in deze (dure) periode is 953 euro p.p incl. maar ben benieuwd of het nog goedkoper kan.
    London Gatwick - Vancouver 10-31 juli met Zoom ( www.flyzoom.com ) kost je 757 euro, retour met Easyjet erbij en je zit op 820-830 euro ofzo. Kost je wel wat gedoe met je overstap omdat je niet in 1x door ingecheckt kunt worden maar ach
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
      donderdag 7 februari 2008 @ 09:31:24 #260
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_56576848
    Wil van Amsterdam naar Bangalore.

    Vertrek: tussen 4 en 6 juli
    Retour: tussen 27 en 30 juli

    Tussenstops zijn ok. Wie o wie heeft voor mij het beste reisadvies?
    Hope for the best, prepare for the worst.
    pi_56586213
    Ik wil op 29 maart naar Vancouver vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf. Rond 5 september weer terug.

    Ben net langs het reisbureau geweest, goedkoopste optie was 780,- incl. Was met Air Canada met tussenstop op Heathrow vanaf Amsterdam.

    Iemand misschien een goedkopere optie? Ik krijg niet zoveel anders gevonden helaas

    Enige voorwaarde is dat ik max. 1 keer hoef over te stappen op de heenweg, en dat ik de datum voor de terugreis kan veranderen. (wat bv bij United Airlines niet kan als ik me niet vergis)
    pi_56586281
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 17:43 schreef WooZ het volgende:
    Ik wil op 29 maart naar Vancouver vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf. Rond 5 september weer terug.

    Ben net langs het reisbureau geweest, goedkoopste optie was 780,- incl. Was met Air Canada met tussenstop op Heathrow vanaf Amsterdam.

    Iemand misschien een goedkopere optie? Ik krijg niet zoveel anders gevonden helaas

    Enige voorwaarde is dat ik max. 1 keer hoef over te stappen op de heenweg, en dat ik de datum voor de terugreis kan veranderen. (wat bv bij United Airlines niet kan als ik me niet vergis)


    29/03 Amsterdam - Chicago,O'Hare Intl il
    29/03 Chicago,O'Hare Intl il - Vancouver, bc
    05/09 Vancouver, bc - Chicago,O'Hare Intl il
    05/09 Chicago,O'Hare Intl il - Amsterdam


    Van cheaptickets.nl , met United. 635,81

    Stiekem wat erbij zetten over flexibiliteit he terwijl ik aan het zoeken was Geen idee of dat een probleem is met United verder
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_56608643
    Hee allemaal,

    wil eind februari of begin maart een weekend naar Kopenhagen. Vertrekken op vrijdag weg en zondag terug of zaterdag weg en maandag terug ... zoiets . Woon in Eindhoven dus DE of BE is niet zo erg ... kan eigenlijk niks vinden onder de 100 euro ... En met al die budgetmaatschappijen tegenwoordig ...

    Iemand die iets goedkopers kan vinden?
    pi_56614733
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 19:57 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Hee allemaal,

    wil eind februari of begin maart een weekend naar Kopenhagen. Vertrekken op vrijdag weg en zondag terug of zaterdag weg en maandag terug ... zoiets . Woon in Eindhoven dus DE of BE is niet zo erg ... kan eigenlijk niks vinden onder de 100 euro ... En met al die budgetmaatschappijen tegenwoordig ...

    Iemand die iets goedkopers kan vinden?
    kom net terug van een vlucht met sterling voor 80 euro retour van amsterdam. voor jouw periode wordt dat net iets boven de 100 euro. Als je vanaf dortmunt vliegt daarintegen kan het voor 65 euro pp (inc tax)
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_56629467
    Ik wil rond 20 maart met 2e naar Valencia. Het liefst gaan we met het vliegtuig, nu heb ik al op diverse site's gekeken maar ik kom meestal uit op zo'n 320 euro voor 2 tickets retour. Weet iemand een goedkoper alternatief ?
    &lt;b&gt;&lt;a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;123caravanhuren.nl&lt;/a&gt;&lt;/b&gt;
    pi_56639538
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 20:32 schreef mvc het volgende:
    Ik wil rond 20 maart met 2e naar Valencia. Het liefst gaan we met het vliegtuig, nu heb ik al op diverse site's gekeken maar ik kom meestal uit op zo'n 320 euro voor 2 tickets retour. Weet iemand een goedkoper alternatief ?
    Klinkt als een goede prijs. Hangt er een beetje vanaf wanneer je weer terug wil



    Je kan ook nog www.ryanair.com proberen, dan vlieg je vanaf Eindhoven.
    pi_56639553
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 20:43 schreef jojomen4 het volgende:
    Ah, dat is al heel wat info! Ik wist namelijk niet eens dat in Japan prijzig was in het algemeen. Dus dan gaat die 400 waarschijnljik niet lukken nee.

    Dank
    Voor vliegen tussen China en Japan is er nu ook www.s7.ru . Ze schijnen ook te gaan vliegen vanaf Keulen en Dusseldorf naar Moskou, waarna je doorverbindingen hebt naar vele plekken in Siberië enzo
    pi_56648103
    In de komende meivakantie wil ik met 2 personen mijn ouders opzoeken in Zwitserland, in het plaatsje Méolans-Revel. Een mogelijkheid is om met het vliegtuig naar Geneve te reizen, en daarvandaan met de trein naar Sion, waar ik kan worden opgehaald. Wat zijn de alternatieven? Het maakt niet uit hoe ik er kom, trein, bus, vliegtuig, geen probleem, ik ben op zoek naar het goedkoopste.


    Vertrek: zaterdag 26, zondag 27 of maandag 28 april, ergens vanuit Nederland
    Terug: vrijdag 2 of zaterdag 3 mei

    Naar: Sion / Méolans-Revel

    Vervoer: maakt niet uit, wat het goedkoopst is

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
    pi_56688866
    Ik wil graag weten waar ik een zo goedkoop mogelijke vlucht kan vinden naar India (New Delhi, Bombai etc). Overstappen is geen probleem. Het liefst zo goedkoop mogelijk en comfort is van minder belang voor die uren.

    Ik wil graag vliegen vanaf een luchthaven in Nederland, België, Duitsland (Ruhrgebiet) of Londen.

    Ik wil graag een enkele reis ergens in november of december 2008 of januari 2009.
    pi_56689057
    www.cheaptickets.nl heeft enkeltjes Amsterdam-Londen-Bombay met KLM/British Midland & Jet Airways voor 675 euro inclusief op een willekeurige dag in december
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_56689974
    675 euro is vrij prijzig vindt ik. Naar Bangkok is rond de 350 euro. Het moet toch wel goedkoper kunnen?
    pi_56691568
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 18:09 schreef sander14 het volgende:
    In de komende meivakantie wil ik met 2 personen mijn ouders opzoeken in Zwitserland, in het plaatsje Méolans-Revel. Een mogelijkheid is om met het vliegtuig naar Geneve te reizen, en daarvandaan met de trein naar Sion, waar ik kan worden opgehaald. Wat zijn de alternatieven? Het maakt niet uit hoe ik er kom, trein, bus, vliegtuig, geen probleem, ik ben op zoek naar het goedkoopste.


    Vertrek: zaterdag 26, zondag 27 of maandag 28 april, ergens vanuit Nederland
    Terug: vrijdag 2 of zaterdag 3 mei

    Naar: Sion / Méolans-Revel

    Vervoer: maakt niet uit, wat het goedkoopst is

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!

    Heen Easyjet Amsterdam naar Basel voor 65 euro op 28 april, dan van luchthaven naar station (6 euro?)
    Dan met de trein van Basel SBB naar Sion is 52 euro.

    terug 4 mei vanaf Milaan Malpensa naar Amsterdam met Easyjet voor ca 60 euro.
    Komt dan nog een treinticket bij ca 40 euro? van Sion naar Milaan en dan naar het vliegveld.\

    Andere optie is misschien www.citynightline.ch naar Basel of www.eurolines.nl
    pi_56692347
    Hihi ik zit te zoeken in de search, kan niets vinden, staat dit topic gewoon bovenaan in de lijst Blondt he! Maar mijn net geopende topic (URGENT ticket Cancun - Berlijn - Cancun) mag dus hierheen verplaatst worden.
      woensdag 13 februari 2008 @ 09:26:16 #274
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_56697998
    Twee uitdagingen van vervoerstechnische aard:

    Ik wil naar het Peak District in Engeland, vetrek 24 of 25 februari, terug 28 februari. De dichtstbijzijnde grote stad is Sheffield, maar daar is geen vliegverbinding met Nederland. Welk ander vliegveld is handig om heen te vliegen? En hoe kan dat het goedkoopst? Liefst zo kort mogelijk met de trein, want dat is erg duur in Engeland.

    En: Op 28 april wil ik van Dijon naar Rome. Er is blijkbaar geen vliegveld in de buurt van Dijon, dus misschien is de trein een optie? Ik weet dat er een verbinding is, maar helaas kan ik daar geen prijs bij vinden. Is er een site met internationale treininfo- en prijzen? En als de trein heel duur blijkt te zijn, zijn er andere reismogelijkheden?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_56704989
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 09:26 schreef SaskiaR het volgende:
    Twee uitdagingen van vervoerstechnische aard:

    Ik wil naar het Peak District in Engeland, vetrek 24 of 25 februari, terug 28 februari. De dichtstbijzijnde grote stad is Sheffield, maar daar is geen vliegverbinding met Nederland. Welk ander vliegveld is handig om heen te vliegen? En hoe kan dat het goedkoopst? Liefst zo kort mogelijk met de trein, want dat is erg duur in Engeland.
    Nottingham is goed bereikbaar met www.bmibaby.com of anders naar Leeds met http://www.jet2.com/.

    Doncaster Sheffield Airport kun je eventueel bereiken via Girona of Dublin, met wat uitzoekwerk op Ryanair.com

    In Engeland is het reizen per bus overigens veel goedkoper dan per trein: www.nationalexpress.co.uk en www.megabus.com. Ook lowcost treinen is mogelijk: www.megatrain.com.
    quote:
    En: Op 28 april wil ik van Dijon naar Rome. Er is blijkbaar geen vliegveld in de buurt van Dijon, dus misschien is de trein een optie? Ik weet dat er een verbinding is, maar helaas kan ik daar geen prijs bij vinden. Is er een site met internationale treininfo- en prijzen? En als de trein heel duur blijkt te zijn, zijn er andere reismogelijkheden?
    Trein => bahn.hafas.de of www.tgv.com

    www.easyjet.com vliegt van Geneve naar Rome zo'n 40 euro incl tax. Treinticket van Dijon naar Geneve kost 40 euro met de langzaamste en 50 euro met de snelste trein. En het kan goed op elkaar aansluiten.
      woensdag 13 februari 2008 @ 15:32:52 #276
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_56705107
    Top! Bedankt!!
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 21:29:30 #277
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_56759312
    Hoi,

    wij willen begin juli (tweede week van juli) tot en met drie weken daarna (retourtje dus) naar de USA. Wij willen vliegen naar LAX. Waarvandaan maakt niet zoveel uit, zolang het maar in Nederland of België is, en een keertje overstappen is ook niet heel erg.

    Hoe is dit zo goedkoop mogelijk te doen?
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_56759560
    Als ik iets krijg gevonden naar India voor een lage prijs dan post ik het hier wel even. Dan weet iedereen het.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 21:49:29 #279
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56759796
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:39 schreef WRDA6 het volgende:
    Als ik iets krijg gevonden naar India voor een lage prijs dan post ik het hier wel even. Dan weet iedereen het.
    Goeie zaak!
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56840068
    Zoek iets in parijs, 28 april en dan 3 nachten. Busreis liefst (of trein alst goedkoper is)

    Iemand die enig idee heeft? Hoeveen geen excursies en meer van dat soort troep bij te zitten.

    Het gaan om 2 personen
    Alvast bedankt
    pi_56857487
    Amsterdam of Rotterdam-London, op korte termijn, vertrek op een vrijdag return op een zondag - bijv 29feb heen en 2 maart terug. 2 personen.

    vliegtickets.nl komt met easyjet op de proppen, ca 100 euro inc tax. cheaptickets.com komt op ca 155 euro PP. Weet iemend of dit goedkoper kan?
    pi_56858244
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Amsterdam of Rotterdam-London, op korte termijn, vertrek op een vrijdag return op een zondag - bijv 29feb heen en 2 maart terug. 2 personen.

    vliegtickets.nl komt met easyjet op de proppen, ca 100 euro inc tax. cheaptickets.com komt op ca 155 euro PP. Weet iemend of dit goedkoper kan?
    Nee, dat lijken mij redelijke realistische prijzen. Vanaf Rotterdam kun je nog kijken op www.transavia.com en vanaf Schiphol www.easyjet.com.

    Soms is vluchtzoekers.nl met British Airways net iets goedkoper nog, als je ook het transport van de luchthaven naar London meerekent (zie het London topic voor prijzen).

    Goedekoopste mogelijkheid is www.eurolines.nl of www.golondon.nl . Misschien heeft Milot reizen of D-reizen vanuit Rotterdam nog een mooie aanbieding, als je er ook een hotel bij wilt hebben.
    pi_56858284
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 17:13 schreef Elwood1802 het volgende:
    Zoek iets in parijs, 28 april en dan 3 nachten. Busreis liefst (of trein alst goedkoper is)

    Iemand die enig idee heeft? Hoeveen geen excursies en meer van dat soort troep bij te zitten.

    Het gaan om 2 personen
    Alvast bedankt
    www.d-reizen.nl of www.peterlanghout.com zijn denk ik de beste aanbieders hiervoor, maar het zal misschien al wel vol zitten...
    pi_56901319
    Ik wil op donderdagavond 28-2 van Rotterdam naar Parijs met de Thalys en zondagavond 2-3 weer terug.
    Op dit moment zijn daar nog tickets voor te bestellen op de site van de Thalys. Maar vanaf a.s. dinsdag zijn er last minute kaarten die veel goedkoper zijn.
    Weet iemand hoe groot de kans is dat er last minute-kaarten zijn voor de trein die ik wil?

    Voor de duidelijkheid, het gaat om deze treinen:
    Rotterdam Centraal 19:26 (28-02-2008) - Parijs 22:35 (28-02-2008) THA 9362

    Parijs 18:25 (02-03-2008) - Rotterdam Centraal 21:36 (02-03-2008) THA 9355
    pi_56921788
    Ik wil op 21 Maart van Lima naar Buenos Aires vliegen(2 personen) en op 30 Maart met 2 personen in Cusco aankomen. Ik weet niet of ik rechtstreeks van Buenos Aires naar Cusco kan vliegen.

    Kan iemand me hier helpen om de goedkoopste vliegtickets te bemachtigen?
    pi_56931314
    Kan ik misschien goedkoper vliegen naar Valencia, dan met Vueling vanaf Amsterdam 09.15u en terug 16.00u, voor EUR 355 totaal voor 2 personen? Vertrek 29 maart, terug 31 maart. Vertrek kan ook 28 maart vanaf 16.00u en kunnen ook vanaf Rotterdam/Eindhoven.
    Whatever I want.
    pi_56945912
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 10:22 schreef piepster het volgende:
    Ik wil op donderdagavond 28-2 van Rotterdam naar Parijs met de Thalys en zondagavond 2-3 weer terug.
    Op dit moment zijn daar nog tickets voor te bestellen op de site van de Thalys. Maar vanaf a.s. dinsdag zijn er last minute kaarten die veel goedkoper zijn.
    Weet iemand hoe groot de kans is dat er last minute-kaarten zijn voor de trein die ik wil?

    Voor de duidelijkheid, het gaat om deze treinen:
    Rotterdam Centraal 19:26 (28-02-2008) - Parijs 22:35 (28-02-2008) THA 9362

    Parijs 18:25 (02-03-2008) - Rotterdam Centraal 21:36 (02-03-2008) THA 9355
    Het zijn de meest populaire treinen, dus ik denk het niet, maar je kan het proberen, want veel duurder dan de tickets die je nu gewoon kan krijgen zal het waarschijnlijk niet worden.
    pi_56946023
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 19:38 schreef PeRi het volgende:
    Kan ik misschien goedkoper vliegen naar Valencia, dan met Vueling vanaf Amsterdam 09.15u en terug 16.00u, voor EUR 355 totaal voor 2 personen? Vertrek 29 maart, terug 31 maart. Vertrek kan ook 28 maart vanaf 16.00u en kunnen ook vanaf Rotterdam/Eindhoven.
    Kan nu niets goedkopers vinden, maar wellicht vanaf dinsdag als Ryanair weer online is met nieuwe aanbiedingen. Nadeel is wel dat de vlucht van VLC naar EHV erg vroeg 's ochtends gaat, dus er wat extra kosten voor taxi of airport hotel bijkomen.
      zondag 24 februari 2008 @ 18:22:22 #289
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_56951850
    Thanks DT, ik zal eens kijken dinsdag bij Ryanair ..
    Whatever I want.
    pi_56958460
    Ryanair doet het weer (een beetje). Op zaterdagen vliegen ze niet vanaf Eindhoven naar Valencia maar je kan wel vanaf Maastricht.

    za 29 maart 9:20 Maastricht - Valencia, 2 pers. voor ¤37,46
    ma 31 maart 6:30 Valencia - Eindhoven, 2 pers. voor ¤24,68

    excl. alle toeslagen zit je dan op ¤62,14 voor 2 personen. CC toeslag (¤16,-) + 1 tas inchecken (¤26,-) zit je op ¤104,14

    Alles in je handbagage proppen wat voor 2 nachtjes best kan kost je dus nog 26 euro minder, maar je moet hiervoor wel vertrekken vanaf Maastricht en terugvliegen naar Eindhoven (en daarbij vroeg vertrekken uit VLC)

    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
      maandag 25 februari 2008 @ 01:30:11 #291
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_56960579
    Wie weet met welke luchtvaart maatschappij ik goedkoop kan vliegen van Schiphol naar Toronto?

    Vertrek 18 July
    retour 20 Augustus
      maandag 25 februari 2008 @ 16:27:50 #292
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_56966691
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 01:30 schreef Sala-adin het volgende:
    Wie weet met welke luchtvaart maatschappij ik goedkoop kan vliegen van Schiphol naar Toronto?

    Vertrek 18 July
    retour 20 Augustus
      maandag 25 februari 2008 @ 16:48:55 #293
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_56967124
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 23:12 schreef Thetallguy het volgende:
    Ryanair doet het weer (een beetje). Op zaterdagen vliegen ze niet vanaf Eindhoven naar Valencia maar je kan wel vanaf Maastricht.

    za 29 maart 9:20 Maastricht - Valencia, 2 pers. voor ¤37,46
    ma 31 maart 6:30 Valencia - Eindhoven, 2 pers. voor ¤24,68

    excl. alle toeslagen zit je dan op ¤62,14 voor 2 personen. CC toeslag (¤16,-) + 1 tas inchecken (¤26,-) zit je op ¤104,14

    Alles in je handbagage proppen wat voor 2 nachtjes best kan kost je dus nog 26 euro minder, maar je moet hiervoor wel vertrekken vanaf Maastricht en terugvliegen naar Eindhoven (en daarbij vroeg vertrekken uit VLC)

    [afbeelding]
    Ik heb idd al gekeken, kwam op een bedrag van 160euro uit ongeveer. is toch wel de helft zowat dan bij Vueling, al moet je wel vroeg je bed uit ! Kan wel een nachtje langer blijven dan.. Twijfel nog even. Maar bedankt!!
    Whatever I want.
    pi_56973395
    Omdat ik mijn plannen een beetje heb gewijzigd zoek ik nu goedkope vluchten vanuit Nederland/ Duitsland (Ruhrgebiet)/ België of evt. Londen naar Colombo (Sri Lanka).

    Een stop-over is geen probleem en het mag wat langer duren.

    Ergens tussen nov. 2008 en jan. 2009.

    Ik heb al gezien dat LTU vanuit Düsseldorf naar Colombo vliegt maar de prijzen zijn nu nog niet bekend voor de winter.
    pi_56976206
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 01:30 schreef Sala-adin het volgende:
    Wie weet met welke luchtvaart maatschappij ik goedkoop kan vliegen van Schiphol naar Toronto?

    Vertrek 18 July
    retour 20 Augustus
    Air Canada of Martinair, beide zo rond de 800 euro voor deze data
      dinsdag 26 februari 2008 @ 00:38:36 #296
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56977713
    Hey DT, jij die de vluchten al een lange tijd in de gaten houd.

    Soms gaan de prijzen van vluchten toch omhoog op het moment dat de datum telkens dichterbij komt. Is daar een verband in te zien bij verschillende airlines? En zoja, welk is dat dan?

    Dat ik mijn reis ga maken is nu toch wel voor zo'n 90% zeker. Ik heb dan nog geen vluchten gekocht maar kwa planning komt het goed uit en ik heb er met de dag meer zin in. Nu heb ik al een mooie vlucht gezien van AMsterdam naar Delhi, voor 502 euro via Brussel, enkeltje. Lijkt mij een prima prijs en ik ben bijna geneigd om hem aan de haak te slaan voordat die opeens stijgt met 80 euro ofzo

    Zelfde geld voor m'n vluchten in Azie zelf die ik voor een spotprijsje zie.

    De reis zoals ik hem nu heb uitgestippeld ziet er supergaaf uit. Heb alleen nog een goedkope variant nodig om naar Vladivostok te komen. Zit nu op zo'n 700 euro vanuit Manila.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      dinsdag 26 februari 2008 @ 07:33:56 #297
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_56979329
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 00:38 schreef jojomen4 het volgende:
    Hey DT, jij die de vluchten al een lange tijd in de gaten houd.

    Soms gaan de prijzen van vluchten toch omhoog op het moment dat de datum telkens dichterbij komt. Is daar een verband in te zien bij verschillende airlines? En zoja, welk is dat dan?

    Dat ik mijn reis ga maken is nu toch wel voor zo'n 90% zeker. Ik heb dan nog geen vluchten gekocht maar kwa planning komt het goed uit en ik heb er met de dag meer zin in. Nu heb ik al een mooie vlucht gezien van AMsterdam naar Delhi, voor 502 euro via Brussel, enkeltje. Lijkt mij een prima prijs en ik ben bijna geneigd om hem aan de haak te slaan voordat die opeens stijgt met 80 euro ofzo

    Zelfde geld voor m'n vluchten in Azie zelf die ik voor een spotprijsje zie.

    De reis zoals ik hem nu heb uitgestippeld ziet er supergaaf uit. Heb alleen nog een goedkope variant nodig om naar Vladivostok te komen. Zit nu op zo'n 700 euro vanuit Manila.
    Niet mogelijk om een Around the World ticket te kopen?
    pi_56979840
    Gewoon datgene kopen wat je de prijs waard vindt en dan niet meer naar de prijzen kijken daarna.
    pi_56979927
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
    Hoi,

    wij willen begin juli (tweede week van juli) tot en met drie weken daarna (retourtje dus) naar de USA. Wij willen vliegen naar LAX. Waarvandaan maakt niet zoveel uit, zolang het maar in Nederland of België is, en een keertje overstappen is ook niet heel erg.

    Hoe is dit zo goedkoop mogelijk te doen?
    Wij vliegen 24 juli op LAX en 18 aug via LAX ook weer terug. Vliegen vanaf Brussel en hebben geboekt via www.cheaptickets.com. prijs: ¤ 1700 voor 2 personen. Overstap in Chicago en we vliegen met American Airlines.
      dinsdag 26 februari 2008 @ 14:15:01 #300
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_56986335
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Air Canada of Martinair, beide zo rond de 800 euro voor deze data
    Jaa dat had ik ook gezien maar vind het nog teveel, dacht dat het nog goedkoper kon
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')