abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:59:28 #276
387249 exelletor
exelleren?
pi_204692670
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 04:19 schreef flipsen het volgende:
Donderdag 26 mei, 2 personen met bagage, Parijs naar... Helmond! Kom maar met de voorstellen.

Ik heb even gekeken naar trein, dat is godsgruwelijk duur, wtf? Vliegen is goedkoper, maar weer gedoe (en niet rechtstreeks). Dus... Flixbus dan maar? Voor 100 euro met zijn tweetjes en nog iets voor de koffers. Alleen het busstation in Parijs vinden blijkt nogal een lastige opgave (onder het Bercy park begrijp ik). Iemand ervaring?

Die bushalte ga je wel vinden, hoor. Gewoon op de schermen kijken welk platform je moet zijn en de rest wijst van zelf. Met steeds duurder wordende vlieg- en treintickets, wijk ik met enige regelmaat naar busvervoer. Ik vind een gemiddeld busstation wel een minder fijne plek dan een gemiddeld vliegveld. Amsterdam Sloterdijk valt wel mee, maar Brussel Noord en Parijs Bercy vond ik niet heel fijn en zou ik niet graag vroeg in de nacht willen zijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen, voor mij waren dat bijvoorbeeld bussen in Spanje (op trajecten waar geen goede treinverbinding ligt heel populair), Duitsland en Letland.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 17:09:16 #277
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212402141
Lang moeten zoeken naar dit topic :@

Maar wat zijn de (goedkoopste) opties om van Berlijn naar Keulen te gaan?

Ik denk aan een flixbus. (Die groene bussen)

aar zijn er 'lokale treinen die naar keulen gaan (niet de ICE? )
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 18:07:41 #278
45833 crew  Fogel
pi_212402676
Heb de ‘kleine letters’ niet gelezen, maar kan het 49 euro maand ticket van Deutsche Bahn een optie zijn?
https://int.bahn.de/en/offers/regional/deutschland-ticket
Mag je niet mee in de ICE, maar het spoornetwerk in Duitsland is vrij uitgebreid en via bahn.de kan je makkelijk zoeken op routes zonder ICE.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_212403386
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 18:07 schreef Fogel het volgende:
Heb de ‘kleine letters’ niet gelezen, maar kan het 49 euro maand ticket van Deutsche Bahn een optie zijn?
https://int.bahn.de/en/offers/regional/deutschland-ticket
Mag je niet mee in de ICE, maar het spoornetwerk in Duitsland is vrij uitgebreid en via bahn.de kan je makkelijk zoeken op routes zonder ICE.
Met de ICE kan Berlijn - Keulen al voor 18 euro (ongunstig tijdstip) maar er is ook genoeg aanbod voor 28 en 38 euro, dus tenzij je lang onderweg wil zijn en/of het Duitsland ticket ook wil gebruiken voor het OV in Berlijn is dat niet echt een gunstige tip.
pi_212406804
Je kunt van Berlijn naar Keulen met de FlixTrain voor 10 euro als je vooruit boekt. Als het morgen moet, dan kost dat je 20 euro. De tijden ijn zo slecht nog niet!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_212406950
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 23:15 schreef miro86 het volgende:
Je kunt van Berlijn naar Keulen met de FlixTrain voor 10 euro als je vooruit boekt. Als het morgen moet, dan kost dat je 20 euro. De tijden ijn zo slecht nog niet!
Ook een goede tip inderdaad, wel iets minder comfort.
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 15:17:17 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213404096
Wij zouden graag van 25 oktober tot 3 november naar Montenegro willen. Data zijn niet flexibel helaas. Ik heb gekeken op vliegen op Dubrovnik, Tirana of Sarajevo maar dat is of niet mogelijk, of met tussenstap of reteduur. Vliegen rechtstreeks op Montenegro is in het najaar sowieso niet mogelijk.

Iemand enig idee, zie ik iets over het hoofd?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213416940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:17 schreef MaJo het volgende:
Wij zouden graag van 25 oktober tot 3 november naar Montenegro willen. Data zijn niet flexibel helaas. Ik heb gekeken op vliegen op Dubrovnik, Tirana of Sarajevo maar dat is of niet mogelijk, of met tussenstap of reteduur. Vliegen rechtstreeks op Montenegro is in het najaar sowieso niet mogelijk.

Iemand enig idee, zie ik iets over het hoofd?
Jullie een probleem met een tussenstop ofzo?
Vliegen naar Montenegro is gewoon mogelijk met tussenstop idd, maar als je op die andere landen wilt vliegen dan zit je sowieso al met een extra reis.

Vliegen op Montenegro zit je op zo'n 250-300 euro.
Dubrovnik 210 euro. Tirana 230 euro. Sarajevo 216 euro.
Pristina heb je ook nog, maar die is veel duurder.

Allemaal een goede 4 uur reistijd, incl de tussenstop. Dus prima reistijd toch?
En ook niet schrikbarend duur.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 07:24:13 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213436936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jullie een probleem met een tussenstop ofzo?
Vliegen naar Montenegro is gewoon mogelijk met tussenstop idd, maar als je op die andere landen wilt vliegen dan zit je sowieso al met een extra reis.

Vliegen op Montenegro zit je op zo'n 250-300 euro.
Dubrovnik 210 euro. Tirana 230 euro. Sarajevo 216 euro.
Pristina heb je ook nog, maar die is veel duurder.

Allemaal een goede 4 uur reistijd, incl de tussenstop. Dus prima reistijd toch?
En ook niet schrikbarend duur.
Klopt :Y ik heb vliegangst dus ik hou de vliegbewegingen graag zo min mogelijk, zeker voor zo’n korte afstand. In de zomer kun je prima rechtstreeks vliegen dus het verbaasd me dat dit in het najaar niet het geval is, het gaat zelfs om de herfstvakantie.

We gaan nu wat anders doen, Montenegro komt nog wel een keer :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213442655
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Klopt :Y ik heb vliegangst dus ik hou de vliegbewegingen graag zo min mogelijk, zeker voor zo’n korte afstand. In de zomer kun je prima rechtstreeks vliegen dus het verbaasd me dat dit in het najaar niet het geval is, het gaat zelfs om de herfstvakantie.

We gaan nu wat anders doen, Montenegro komt nog wel een keer :)
Duidelijk.
Maar nee op Montenegro zelf en alle enigszins in de buurt liggende steden kom ik inderdaad ook alleen op tussenstops uit.

Is niet zo verbazingwekkend denk ik hoor, zijn vrij kleine bestemmingen en vooral een Dubvronik voor lekker goedkoop aan de kust. Dus seizoensgebonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')