Neequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:58 schreef TC03 het volgende:
Alsof dedgradatie van VVVV al een feit is...
Ik heb het dan ook niet zelf zo geschrevenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:19 schreef TC03 het volgende:
Niet onwaarschijnlijk idd, maar dat stukje klinkt gewoon debiel zo.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:24 schreef TC03 het volgende:
Zou wel een knap staatlje mismanagement zijn. Eerst een clausule in iemands contract openmen, en er een half jaar later achter komen dat je degradatiekandidaat bent. Goh...
Moet er niet aan denken dat die dadelijk voor een schijntje Venlo weer gaat verlaten!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:56 schreef Steve_I. het volgende:
Nordin Amrabat is koopjer
VVV-Venlo dreigt Nordin Amrabat na één seizoen al weer kwijt te raken. De club uit Venlo nam de inwoner van Huizen afgelopen zomer over van FC Omniworld en legde hem tot 2010 vast. Amrabat (20) bedong echter een optie dat hij bij degradatie van hekkensluiter VVV voor 175 duizend euro mag vertrekken. En dus is hij een koopje.
De aanvaller – gisteren tegen PSV (3-1) als handenbindertje van Carlos Salcido en Dirk Marcellis de beste VVV’er – debuteerde in augustus 2006 in het betaalde voetbal, maar schopte het inmiddels al tot Jong Oranje.
Zie ik liever die El Gaouri (of hoe je het mag schrijven) komen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:56 schreef Steve_I. het volgende:
Nordin Amrabat is koopjer
VVV-Venlo dreigt Nordin Amrabat na één seizoen al weer kwijt te raken. De club uit Venlo nam de inwoner van Huizen afgelopen zomer over van FC Omniworld en legde hem tot 2010 vast. Amrabat (20) bedong echter een optie dat hij bij degradatie van hekkensluiter VVV voor 175 duizend euro mag vertrekken. En dus is hij een koopje.
De aanvaller – gisteren tegen PSV (3-1) als handenbindertje van Carlos Salcido en Dirk Marcellis de beste VVV’er – debuteerde in augustus 2006 in het betaalde voetbal, maar schopte het inmiddels al tot Jong Oranje.
Is dat niet dat ventje die na de wedstrijd een speler van de tegenstander had staan opwachten na de wedstrijd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:10 schreef SupaMario het volgende:
Ken die vvv'er niet echt... nooit op gelet eigenlijk...
Ja, maar die speler was Lurlingquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Is dat niet dat ventje die na de wedstrijd een speler van de tegenstander had staan opwachten na de wedstrijd?
Saai he! We gaan op PSV lijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:00 schreef EnactedChaos het volgende:
Best wel apart dat als t goed gaat er echt geen fuck te melden is wat betreft Feyenoord
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:11 schreef don-diablo het volgende:
die genoemde VVV'er ken ik ook niet.. Wordt sowieso lastig om in de winterstop spelers te halen als we geen geld hebben
quote:De Guzman koploper in Voetballer van het jaar
Behalve lijstaanvoerder in de eredivisie is Feyenoord ook in de huidige stand van het Voetballer van het Jaar klassement goed vertegenwoordigd. Zo is na de achtste speelronde Jonathan de Guzman voorlopig alleen koploper geworden en staan captain Giovanni van Bronckhorst en Tim de Cler (twee seizoen geleden als AZ-speler al goed voor een bronzen schoen) op een gedeelde tweede plaats, samen met Danijel Pranjic (SC Heerenveen) en John Heitinga (Ajax).
Ik ben al blij als ik iets van Feyenoord zie/hoor (doorhalen wat n.v.t. is), laat staan dat ik van de rest iets mee krijg... Staat Waterreus nog steeds op doel bij PSVquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:22 schreef Happel het volgende:
Hoe ken iedereen Amrabat nou niet kennen? Volgen jullie überhaupt wel het voetbal?
Nee VVV volg ik niet echt nee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:22 schreef Happel het volgende:
Hoe ken iedereen Amrabat nou niet kennen? Volgen jullie überhaupt wel het voetbal?
Onterecht. De Guzman drukt nog te weinig z'n stempel op wedstrijden, het is (nog) geen Sneijder ofzo.quote:
Nee, ze hebben een nieuwe keeper daar sinds dit seizoen, ene Gomes. Maar die mafkees is nog een slechtere keeper dan Grandell, die gaat PSV echt punten kostenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik ben al blij als ik iets van Feyenoord zie/hoor (doorhalen wat n.v.t. is), laat staan dat ik van de rest iets mee krijg... Staat Waterreus nog steeds op doel bij PSV
Heitinga is een tyfusjood, maar je bent blind als je zegt dat hij niet goed speelt dit seizoen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Heitinga en Pranjic even goed als de Cler en Gio?![]()
Welke debiel maakt die lijst?
Ik vind hem echt niet heel bijzonder goed ofzo? Best een redelijke verdediger, maar echt top, nee. Dan horen z'n teamgenoten Suarez (quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:43 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Heitinga is een tyfusjood, maar je bent blind als je zegt dat hij niet goed speelt dit seizoen.
neen! dat waren slechts zijn vriendenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Is dat niet dat ventje die na de wedstrijd een speler van de tegenstander had staan opwachten na de wedstrijd?
Iddquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:22 schreef Happel het volgende:
Ben ik het voor de verandering met je eens. Alleen Alves zou in z'n buurt kunnen komen, maar verder toch echt niemand. Dan kan broer konijn er wel meer in hebben liggen, maar dat is in een heel ander draaiend team, die ook gewoon in z'n totaliteit al veel meer scoren. hij mist juist al een aantal wedstrijden heel veel scherpte, waar Makaay overal kansen weet te creeeren. Vind hem momenteel zeker weten beter draaien dan De Guzman, en dubbel zo belangrijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Onterecht. De Guzman drukt nog te weinig z'n stempel op wedstrijden, het is (nog) geen Sneijder ofzo.
Makaay zou 1e moeten staan, die heeft tot nu toe eigenlijk alle wedstrijden voor ons gewonnen met een pass of goal. Zonder twijfel beste spits van Nederland momenteel.
Dan mag hetquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:16 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
neen! dat waren slechts zijn vrienden
de speler in kwestie was overigens onze eigenste bovenste beste anthonius lulring
Ik volg dat vieze clubje niet zo, maar ik zou toch zeggen dat hun belangrijkste spelers tot nu toe dit seizoen suarez en stekelenburg zijn... heitinga speelt momenteel inderdaad eindelijk eens niet zo afschuwelijk slecht als we van hem gewend zijn, maar gedeeld 2e van Nederlandquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:43 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Heitinga is een tyfusjood, maar je bent blind als je zegt dat hij niet goed speelt dit seizoen.
Jij bent grappig, man. Imbeciel...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:18 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Idddie jongen is naast de spelers van Feyenoord-ajaks-psv-az en hooguit een enkeling als Alves echt DE speler waar het meest van in de media verschijnt.
Die lijst is gemaakt op basis van de eerste acht wedstrijden van dit seizoen. Ik kan mij niet voorstellen dat jij alle wedstrijden van Ajax en Heerenveen helemaal hebt gezien om te oordelen of Heitinga en Pranjic terecht of niet zo hoog op de lijst staan. Ajax en/of Heerenveen spelen namelijk vaak op hetzelfde tijdstip van Feyenoord en ik denk dat jij Feyenoord altijd wel kijkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Heitinga en Pranjic even goed als de Cler en Gio?![]()
Welke debiel maakt die lijst?
Amrabat is een redelijke speler, maar valt zo nadrukkelijk op omdat de rest van VVV veel matiger is dan hem.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:18 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Idddie jongen is naast de spelers van Feyenoord-ajaks-psv-az en hooguit een enkeling als Alves echt DE speler waar het meest van in de media verschijnt.
quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
bek houden, net terug van vakantie
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:23 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ben ik het voor de verandering met je eens. Alleen Alves zou in z'n buurt kunnen komen, maar verder toch echt niemand. Dan kan broer konijn er wel meer in hebben liggen, maar dat is in een heel ander draaiend team, die ook gewoon in z'n totaliteit al veel meer scoren. hij mist juist al een aantal wedstrijden heel veel scherpte, waar Makaay overal kansen weet te creeeren. Vind hem momenteel zeker weten beter draaien dan De Guzman, en dubbel zo belangrijk.
Raar...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:03 schreef Staanplaats het volgende:
Sinds er geen flippo's in mij chipzakken zitten heb werkelijk geen flauw benul wie er bij andere clubs voetballen...
Tyf dan eens op met die klotesmileys. Kan ook nooit onderscheid maken tussen serieuze reacties en onzinnige kutreacties, zoals die van malibu.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:48 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
dat was serieus bedoeld hoor...
Je zou hem wel een grote revelatie kunnen noemen, 2 maanden geleden kende niemand hem, nu kent vrijwel iedereen hem.
hoe herken je die spleetoog nou weerquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:49 schreef Flip. het volgende:
Kwam die Lee laatst nog tegen op de lijnbaan. Wat een klein mannetje is dat zeg. Hoop dat die zich een beetje staande weet te houden. Stelt de eredivisie gelukkig niet zo veel voorZou wel mooi worden als het wat wordt. Levert Feyenoord mooi wat extra miljoenen op via de Zuid-Koreaanse tvrechten
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Raar...
[..]
Tyf dan eens op met die klotesmileys. Kan ook nooit onderscheid maken tussen serieuze reacties en onzinnige kutreacties, zoals die van malibu.
Maar wat jij zegt...
Met name in R'dam, waar je zo'n half miljoen Aziaten hebtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
hoe herken je die spleetoog nou weer
Dat vroeg ik me ook al af, maar was bang dat Happel dan weer kwam zeuren hoe je hem nou niet kan herkennen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Maar de helft heet wel Leequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:28 schreef Malibu-06 het volgende:
Met name in R'dam, waar je zo'n half miljoen Aziaten hebt
Hij begon zeker meteen te liggen en te zeuren toen hij lichtjes werd aangetikt door het winkelend publiekquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
quote:Feyenoorders krijgen een stem
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
ROTTERDAM - Het idee is zó simpel. Je bindt je supporters aan je, laat ze 40 euro per jaar betalen, geeft ze serieus zeggenschap in hun club én voorziet ze van allerlei consumentenvoordelen bij sponsors van de club.
afbeelding vergroten Commissaris Boudewijn Poelmann (links) en commercieel directeur Chris Woerts. FOTO PIM RAS
Het werkt overal bij Europese topclubs, alleen in de eredivisie was het nog niet ontdekt.
,,In het Nederlandse voetbal bestaat veel argwaan over en weer,’’ ontdekte Boudewijn Poelmann, lid van de Raad van Commissarissen bij Feyenoord. Hij ontwikkelde het plan met Chris Woerts, de commercieel directeur.
,,Tussen bestuurders en achterban heb je een kloof liggen, die moet dus weg. Het lijkt wel of bestuurders bang zijn om met hun fans geassocieerd te worden. Bij Ajax moet je gevráágd worden om lid te worden. Pffff,’’ aldus Poelmann.
,,Feyenoord moet een laagdrempelige en transparante club zijn, die qua financieel beheer zo open opereert als een aan de beurs genoteerde club. We hebben op prachtige wijze onze jaarcijfers gepresenteerd. Feyenoord kende een gesloten cultuur, dat gaan we dus veranderen.’’
In die openheid wil Feyenoord ver gaan. Supporters mogen al meepraten in allerlei fora, maar krijgen straks ook echt een stem in de stichting, die Feyenoord bestuurt en waarin ook het zogenoemde ‘Gouden Aandeel’ ligt verankerd.
In dat aandeel zijn de kernwaarden van Feyenoord (plaats van spelen, clubkleuren, logo, tenue, identiteit, eigendomsstructuur) vastgelegd. Het nieuwe Legioen gaat hier een van de vier zetels bezetten.
,,Maar het doel is om naarmate er meer mensen lid van het Legioen worden, hun zetels uit te breiden. Daar studeren we nog op,’’ zegt Poelmann. ,,Uiteindelijk zouden we over een aantal seizoenen best naar een systeem kunnen, waarbij alle leden van de club om de zoveel jaar het bestuur benoemen of naar huis sturen. Dat is de situatie zoals je bij clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Schalke 04 hebt. Misschien hoeft Feyenoord dat niet eens. Maar het is een eerste stap in die richting.’’
Het liefst hadden Poelmann en Woerts de Feyenoorders de mogelijkheid verschaft om lid te worden van Feyenoord. Dat kan echter niet, omdat de profclub Feyenoord een NV is. Ook is overwogen aandelen uit te schrijven, maar dan is de club gebonden aan allerlei daaraan gerelateerde regels, die het besturen van een voetbalclub bemoeilijken.
Ook bij Feyenoord is geconstateerd, dat de beursgang van Ajax die club veel van zijn cultuur gekost heeft. De oprichting van het nieuwe Legioen lag voor de hand, vonden Woerts en Poelmann. Voor 40 euro per jaar kunnen mensen straks lid worden. Wie het eerst inschrijft, krijgt het laagste lidnummer. Voor ‘oer-Feyenoorders’, zullen nummers gereserveerd worden.
Bijvoorbeeld: Coen Moulijn zal best nummer 11 mogen claimen en Willem van Hanegem nummer 10.
Het duo verwacht een grote groep mensen aan te zullen spreken met hun plan. ,,Het bedrijfstakonderzoek van de KNVB heeft ons geleerd, dat 2,5 miljoen Nederlanders een binding met Feyenoord hebben,’’ aldus Woerts. ,,Daarvan zijn er 90.000 bekend bij ons, die krijgen ook allemaal een mailing over dit plan. Als die nu eens allemaal lid worden, dan bewijzen ze hun club en zichzelf een geweldige dienst.’’
Filantroop Poelmann gelooft in de aanpak waarvoor is gekozen. Het spoort met de wijze waarop hij met, bijvoorbeeld, de Sponsor Bingo Loterij zijn fortuin gemaakt heeft.
In contact zijn met je leden staat bij die loterij centraal, zegt Poelmann. Het werkt aan twee kanten; het individu krijgt de kans op voordeel (inspraak, consumentenvoordeel, clubmagazine) en er wordt een goed doel gediend (Feyenoord).
,,Ik heb het idee dat dit aanslaat. In de korte tijd dat ik nu bij Feyenoord actief ben, heb ik de aanhang aardig leren kennen.’’
Poelmann, opgegroeid in Bussum, is zijn leven lang aanhanger van Feyenoord. ,,Ik groeide op in een omgeving van louter Ajacieden, daarom koos ik voor Feyenoord. Dat is er nooit meer uitgegaan. Mijn leven lang is Feyenoord mijn club.’’
Woerts ontmoette hem bij de Eredivisie, waar Poelmanns bedrijf Sponsor Bingo Loterij sponsor is. Hij vroeg de mecenas naar zijn club te komen en haalde daarmee een expert op het gebied van marketing, communicatie en media binnen.
Om de twee weken rijdt Poelmann om zes uur ’sochtends op vrijdag van Naarden naar de Kuip om er vanaf acht uur te vergaderen met de andere commissarissen.
,,Maar dat is niet genoeg. Ik was pas geleden ook op een bijeenkomst van de Feyenoord Supportersvereniging. Daar gaan we niet zachtzinnig met elkaar om, maar je leert er wel de aanhang kennen. Ze zien zich als een soort vakbond, hebben het hart op de tong en hebben alles over voor hun club. Geweldig, die betrokkenheid, die gaan we dus benutten.’’
In de aanloop naar de aanstaande presentatie van het nieuwe Legioen is de zaak ook voorgelegd aan de FSV. Het had voor de hand gelegen de 23.000 leden tellende fanclub op een of andere wijze te integreren in wat nu het Legioen gaat heten.
,,Maar dat wilden ze niet,’’ stelt Poelmann, ,,ze willen onafhankelijk blijven, en dat kan ik me voorstellen gezien wat er de laatste tijd binnen Feyenoord gebeurd is.’’
Poelmann heeft veel ervaring in het communiceren met een grote achterban. Voor hij het ‘socio-systeem’ bij Feyenoord aan de orde stelde, stak hij niettemin nog wél even zijn licht op bij Barcelona.
,,Daar hebben leden écht wat te zeggen, dat vind ik een heel spannend proces. Ze nemen daar hun achterban erg serieus, precies zoals wij dat in ons bedrijf ook doen. Ik geloof heilig in die aanpak. Je moet luisteren naar je klant in plaats van omgekeerd. In Nederland is Feyenoord een club die het van zo’n aanpak moet hebben. Feyenoord was van niemand, formeel gezien dan, maar Feyenoord is eigenlijk van al die supporters. Die mensen moeten de club nóg meer gaan dragen.’’
Poelmann beaamt dat hij een filantroop is, maar zijn rol bij Feyenoord is een andere.
,,Ik zit in een talentpool van Feyenoord en ik heb een clubcertificaat, alles bij elkaar heb ik drie ton in de club zitten. Dat doe ik graag, maar daar gaat het mij niet om. Ik stel mijn kennis en kunde ter beschikking. Natuurlijk was het gemakkelijk geweest als hier iemand met veel geld was binnengestapt.
,,Maar willen we dat? Ik denk van niet. Feyenoord is een volksclub. Als je dat wilt zijn, dan moet je de mensen tot meer mobiliseren dan alleen het kopen van een seizoenskaart. Wij gaan die betrokkenheid diepgang geven en ook in financiële zin aanspreken. Ik geloof dat we dat op deze manier goed doen, als eerste aanzet, hè. Feyenoord is een ontzettend sterk merk, gedragen door een sterk collectief van vele tienduizenden mensen. Voor de club is zoiets letterlijk goud waard.’’
Feyenoord is in Nederland de club van de grote getallen, zeggen ze bij de club zelf. De supportersclub is mega groot, thuiswedstrijden trekken op zijn minst 42.000 seizoenskaarthouders en onderzoek van de KNVB, weet Woerts te melden, leerde dat slechts in één Nederlandse gemeente geen Feyenoorder te bespeuren was; Rozendaal bij Arnhem. De vraag is nu hoeveel mensen zich voor het nieuwe Legioen melden.
Poelmann: ,,Qua omvang kijken we graag naar Benfica. Die club is met ons te vergelijken, niet alleen wat achterban betreft maar ook vanwege de competitie. Benfica heeft 186.000 leden en die betalen ieder 55 euro per jaar. Die mensen creëren een oorlogskas van ruim tien miljoen euro per jaar bovenop de begroting die je al hebt uit sponsoring, transfers en televisiegeld. Het zal even duren voor we dat bereiken, maar het is een aardig doel.’’
Verwacht er eerlijk gezegd weinig van, buiten dat het een goed verhaal is met aannemelijke ideeën.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
klinkt goed, afwachten of het wat wordt
Inderdaad een goed verhaal, maar velen kunnen een goed verhaal vertellen. Uitvoeren is een ander verhaal.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Verwacht er eerlijk gezegd weinig van, buiten dat het een goed verhaal is met aannemelijke ideeën.
Denk alleen niet dat er 90.000 mensen 40 euro zullen gaan betalen. De achterban is misschien wel groot, maar veel te passief.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:16 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Inderdaad een goed verhaal, maar velen kunnen een goed verhaal vertellen. Uitvoeren is een ander verhaal.
Maare, 40 x 90.000 = 3.600.000 Euro. Daar kan je toch weer ieder jaar 3 "topspelers" van betalen.
alsjeblieft zeg, zo'n kansloze poppenkast vol loze beloftes en mensen die stemmen zonder er enig verstand van te hebben,,.... nee dank je.quote:,,Uiteindelijk zouden we over een aantal seizoenen best naar een systeem kunnen, waarbij alle leden van de club om de zoveel jaar het bestuur benoemen of naar huis sturen. Dat is de situatie zoals je bij clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Schalke 04 hebt.
We moeten ergens beginnen en ik denk dat dit wel een goed begin is. HEt gaat er echter uiteindelijk om hoe ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren. De tijd zal het leren, het idee stemt mij positief, maar ik blijf kritisch kijken naar de uitvoering.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Verwacht er eerlijk gezegd weinig van, buiten dat het een goed verhaal is met aannemelijke ideeën.
quote:Boudewijn Poelmann
Uit de VI van deze week, van de hand van Iwan van Duren & Martijn Krabbendam:
Feyenoord wil in tien jaar tenminste drie keer kampioen worden en structureel deelnemen aan de Champions League
"Boudewijn Poelmann (59) is de grote man op de achtergrond. In Eindhoven en Alkmaar zijn ze geschrokken dat deze visionair deel uitmaakt van de raad van commissarissen van Feyenoord. De club zou zijn eigen Dirk Scheringa hebben, maar die vergelijking gaat mank. Poelmann genereert vooral geld voor goede doelen, Scheringa voor zichzelf. Poelmann brengt geen geld in, wel ideeën, netwerken en expertise die de club verder gaan helpen. Hij verkeert in een wereld waarin weinigen verkeren, laat staan voorzitters van Nederlandse voetbalclubs. Als Poelmann belt, gaan alle deuren open. Hij tafelt met John de Mol, Nelson Mandela, Bill Clinton en Joop van den Ende en belt regelmatig met Johan Cruijff. Wat hij aanraakt, verandert doorgaans in goud.
Nadat Woerts had gehoord dat Poelmann fervent supporter van Feyenoord is, trok hij de stoute schoenen aan. Op het moment dat de club meer dood dan levend was, stelde hij Poelmann voor samen met een aantal anderen de schouders eronder te zetten. Poelmann hapte toe en rijdt sindsdien elke twee weken om zes uur 's ochtends naar Rotterdam om met de raad van commissarissen te vergaderen over de toekomst. De visionair denkt graag groot en zal niet rusten voordat Feyenoord weer de beste club van Nederland is. De laatste maanden maakte hij achter de schermen al grote indruk. Deze steenrijke filantroop bedong dat hij zoveel mogelijk op de achtergrond kon opereren. Daar legde hij de afgelopen maanden mede de basis voor de herrijzenis van Feyenoord.
De nieuwe Kuip, televisierechten, Het Legioen, Champions League; nu Feyenoord met het aantrekken van algemeen directeur Eric Gudde de organisatie weer compleet heeft opgetuigd, is het moment daar ook weer met ambities naar buiten te treden. De club staat in de steigers en heeft de aanval op Ajax en PSV definitief geopend."
Dat eerste stukkie met van Dorpquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:40 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Hier een link naar een uitzending van Pauw en Witteman voor die Poelmann in zit:
http://pauwenwitteman.vara.nl/uitzending.php?id=81
Of je belastingschuld mee betalen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:16 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Inderdaad een goed verhaal, maar velen kunnen een goed verhaal vertellen. Uitvoeren is een ander verhaal.
Maare, 40 x 90.000 = 3.600.000 Euro. Daar kan je toch weer ieder jaar 3 "topspelers" van betalen.
Ga in je eigen topic huilen...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Of je belastingschuld mee betalen.
Wat Feyenoord allemaal niet verzint om geld te krijgen zeg.
Wanneer de seizoenskaart 5 pleuries duurder word, loopt iedereen te huilen. Maar iedereen maakt wel ff ¤40,- over.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ga in je eigen topic huilen...
Jij denkt zeker dat Åjåx niet op zoveel mogelijk manieren geld probeert te genereren...
Lees nou eens goed man, Åjåx is net zo goed op zoek naar geldbronnen als dat Feyenoord dat is. Als dat niet zo is, is er namelijk iets goed mis binnen de structuur van Åjåx. In welke hoek ze dat zoeken is iets anders, zie bv. de beursgang van Åjåx. Dus verder niet zo huilen en gauw weer terug naar je eigen topic...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:46 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wanneer de seizoenskaart 5 pleuries duurder word, loopt iedereen te huilen. Maar iedereen maakt wel ff ¤40,- over.
En nee, Ajax loopt dit soort dingen niet uit de hoek te zoeken. We zijn nog altijd wel iets vermogender dan de club uit Rotterdam.
Wie zegt dat iedereen effe ¤ 40 over maakt?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:46 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wanneer de seizoenskaart 5 pleuries duurder word, loopt iedereen te huilen. Maar iedereen maakt wel ff ¤40,- over.
En nee, Ajax loopt dit soort dingen niet uit de hoek te zoeken. We zijn nog altijd wel iets vermogender dan de club uit Rotterdam.
Jij weet echt totaal niet waar je over praat.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:46 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
ééns!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:02 schreef DANILXL het volgende:
tvp
makaay is zeker de beste aankoop van alle eredivisieclubs geweest
quote:Ook Feyenoord wil tv-rechten zelf exploiteren
Feyenoord is in het geheim bezig via een aantal mensen zoals Boudewijn Poelmann (lid van RvC) en Chris Woerts (directeur commerciële zaken) met een masterplan om zelf tv-rechten te gaan exploiteren. Op die manier kunnen de Rotterdammers meer inkomsten genereren uit de tv-rechten.
Reinout Oerlemans (Eyeworks), mediatycoon John de Mol en AZ-voorzitter Dirk Scheringa zijn nauw betrokken bij de innovatieve plannen van de clubs. Zij willen een Eredivisie BV oprichten die zelf de live-rechten verkoopt en exploiteert. Hierover is buiten de ECV om al informeel overlegd met acht prominente clubs. De clubs brengen in het nieuwe model de tv-rechten onder in een zelfopgerichte BV, die vervolgens worden verkocht via betaal-tv.
Daardoor kunnen RTL, SBS en NOS alleen nog op de uitzendrechten van samenvattingen bieden en niet meer op de - lucratievere - live-rechten.
Chris Woerts: 'De tender voor de rechten staat in december gepland, maar waarom zouden we haast maken? Op 30 november neemt de Europese voetbalbond UEFA een besluit over de Champions League. Dan horen wij als Nederland óf de tweede plaats in de competitie rechtgeeft op deelname aan de voorronde, óf juist de winst in de bekerfinale. Het heeft geen zin de rechten dan al te verkopen. Wat gebeurt er met de play-offs als er geen tweede plaats of Intertoto-voetbal te winnen valt? Wat maakt het uit als we in maart die beslissing nemen? Er staat nu een productiehuis, Eyeworks, dat de beelden zo kan doorgeven. Als we op 1 maart de beslissing nemen, kunnen de mensen een dag later al kijken. Die infrastructuur stáát, dat is een groot voordeel. Vroeger had alleen de NOS een productiehuis, nu heb je Endemol, Eyeworks, noem maar op.', aldus de directeur commerciële zaken van Feyenoord in VI.
Woerts weet zich gesterkt door een recent intern rapport van de ECV waaruit blijkt dat maar liefst 900.00 Nederlanders bereid zijn voor live-voetbal te betalen. Met die cijfers lijkt de tijd rijp om Nederland definitief achter de decoder te zetten.
Feyenoord is overigens niet de enige club met plannen om de live-rechten zelf te verkopen en exploiteren. Ook AZ en Ajax hopen de wedstrijden zonder abonnementsrechten achter de decoder te krijgen. Kleinere clubs zijn tegen de plannen van de vaderlandse grootmachten. De plannen hebben voor de kleintjes een negatief effect op de inkomsten van tv-rechten. De topclubs moeten de buit momenteel delen, waardoor zij een behoorlijke zak geld mislopen.
Heb me net aangemeld. Al denk ik niet dat het storm zal lopen...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Wie zegt dat iedereen effe ¤ 40 over maakt?
Die ¤ 40 bepaal je zelf over of je ze over wil maken, waaarvoor je dan zeer beperkte inspraak krijgt, en die ¤ 5 heb je zelf niet in de hand. Jullie lopen trouwens zelf ook te klagen dat de seizoenskaart duurder en duurder wordt.
Ga nu maar weer lekker naar je eigen topic, jullie hebben problemen zat![]()
Vind het trouwens wel een aardig plan, maar ik denk dat het aantal mensen wat lid word erg tegen zal vallen, maar de tijd zal het leren.
Geen betaal tv hier. Het is of de wedstrijd bezoeken ofquote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:33 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Heb me net aangemeld. Al denk ik niet dat het storm zal lopen...
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:46 schreef patrickt37 het volgende:
Hoe heb je dat gedaan? Met dat nummer achter op je scc?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Heb me net aangemeld. Al denk ik niet dat het storm zal lopen...
Heel leuk, maar live-voetbal zit al lang achter de decoder. Ik snap dus niet wat er nieuw is.quote:
Ja, en als je geen SCC hebt dan kun je gewoon via je naam en adres etc. aanmelden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:51 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Met dat nummer achter op je scc?
Ik ook niet helemaal - maar het is logisch dat de grote clubs meer geld willen zien, omdat het meeste geld verdiend wordt aan mensen die interesse hebben in de grote clubs.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Heel leuk, maar live-voetbal zit al lang achter de decoder. Ik snap dus niet wat er nieuw is.
Ja heb ik maar hij kent dat nummer nietquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:09 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Ja, en als je geen SCC hebt dan kun je gewoon via je naam en adres etc. aanmelden.
Inderdaad, klinkt goed verder.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ook niet helemaal - maar het is logisch dat de grote clubs meer geld willen zien, omdat het meeste geld verdiend wordt aan mensen die interesse hebben in de grote clubs.![]()
Ik heb nu trouwens via UPC digital 3 maanden Film1, Sport1 en Tele2-eredivisie op proef voor 5 euro per maand (totaal). Goed te doen.quote:
Woerts is ook wel goed bezig op de achtergrond. Als ik dat zo lees heeft ie de juiste man binnengehaald.quote:
ik had er nog eentje ingesealed liggenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:19 schreef EnactedChaos het volgende:
Ook net een hand en hand gezocht voor dat relatienummer maar ik kan er nergens meer een vinden, ik gooi ze altijd gelijk weg
Het laatse cijfer (bij mij een 2) die moet je niet gebruiken! Je relatienummer bestaat uit 10 cijfers.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:19 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ja heb ik maar hij kent dat nummer niet
En daarnaast staat dat alle scc-houder enzo een formulier thuiskrijgen met een nummer erop dat je dan in moet vullen... Dus ik wist ff niet of het scc nummer nou goed was, maar wel dus. Lekker vaag.
Ook net een hand en hand gezocht voor dat relatienummer maar ik kan er nergens meer een vinden, ik gooi ze altijd gelijk weg
Maar dat betekend wel dat de competitie zwakker wordt (op de top 5 na) dan krijg je een enorm gat tussen de 1e 4 of 5 en de rest...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ook niet helemaal - maar het is logisch dat de grote clubs meer geld willen zien, omdat het meeste geld verdiend wordt aan mensen die interesse hebben in de grote clubs.![]()
Al zou ik dat willen, dat kan niet eens...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:02 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Het laatse cijfer (bij mij een 2) die moet je niet gebruiken! Je relatienummer bestaat uit 10 cijfers.
Je moet ook geen lid worden van de FSV.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:08 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Al zou ik dat willen, dat kan niet eens...
Kut dat ik hier geen HiH meer heb liggen. Had er ook pas nog een ingesealed liggen maar die is waarschijnlijk al met de vuilniswagen mee.
Ja hahaha. Lezenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:15 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet ook geen lid worden van de FSV.Dat lidmaatschap heb ik jaren geleden al opgezegd, omdat ik niet vond dat zij ook maar iets konden betekenen voor mij.
Maar inloggen kon bij mij gewoon met het nummer van mijn SCC. En als je dat niet hebt, tja, jouw probleem.
quote:Boudewijn Poelmann laat in Voetbal International weten dat naast onder andere de Talent Pool, de certificaten en het plan om fans lid te laten worden ook een beursgang heeft overwogen. Dan zouden fans via aandelen zgegenschap kunnen krijgen. Dat zou echter te lang gaan duren. 'Tot nu toe hebben we gezegd dat het geen zin heeft, de voorbereiding is te lang. Feyenoord moet nu iets hebben, maar ik sluit niets uit. Wat mezelf betreft is een beursgang niet het hoogste goed. Ik sluit het niet uit, maar sluit het ook niet diep in mijn hart.' [
Leuk voor op proef, maar later wordt dat Sport 1 volgens mij vrij prijzig toch?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb nu trouwens via UPC digital 3 maanden Film1, Sport1 en Tele2-eredivisie op proef voor 5 euro per maand (totaal). Goed te doen.
Alledrie voor 20 euro per maand.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Leuk voor op proef, maar later wordt dat Sport 1 volgens mij vrij prijzig toch?
Ja stel je toch voor zeg dat de bestuurders uit meerdere opties de beste proberen te vinden. Onbetrouwbare honden!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:27 schreef Steve_I. het volgende:in hem heb ik dus ook geen vertrouwen meer. opbokken met je beurs
Klopt, in mijn geval 10 euro per maand inclusief hard disk recorder/decoder, en extra zenderpakket.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:35 schreef Luni het volgende:
[..]
+ wat je voor je digital TV betaald toch?
een beursgang moeten ze geoon per definitie niet eens overwegenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ja stel je toch voor zeg dat de bestuurders uit meerdere opties de beste proberen te vinden. Onbetrouwbare honden!
Ok ok, ik ben benieuwdquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt, in mijn geval 10 euro per maand inclusief hard disk recorder/decoder, en extra zenderpakket.![]()
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal_DVRquote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:02 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ok ok, ik ben benieuwd
Welk pakket en bij wie?![]()
Mij te duur, je moet ook je kabel a ¤ 15 gewoon behouden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal_DVR
(Prijs inmiddels verhoogd zie ik... volgens mij nog wel gratis uitproberen.)
in combinatie met
http://www.upc.nl/televisie/zenderaanbod/premiums/film1sport1
Neem binnenkort nog een extra decoder voor 4 euro per maand en dan ben ik helemaal klaar.![]()
Maar goed, genoeg gespamd... dit is het Feyenoord-topic.![]()
Dat wel, ja, helaas.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Mij te duur, je moet ook je kabel a ¤ 15 gewoon behouden.
Alsof ze niet alle mogelijkheden moeten afwegen die geld op kunnen brengen en dan de voor- en nadelen op een rijtje zettenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:50 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
een beursgang moeten ze geoon per definitie niet eens overwegen![]()
en dat kan ons schelen , want ?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:52 schreef ursel het volgende:
Sahin wederom 'slechts' bij Jong Turkije
Lijkt wel of er een vloek op rust als je bij Feyenoord speelt..
De cler niet meer opgeroepen sinds die hier speelt. Sahin ook al 'gedegradeert'![]()
Waar, maar aan de andere kant is een internationaal wel meer waard met verkopen dan een niet-internationaal. Heeft dus positieve kanten en negatieve kanten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:02 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
en dat kan ons schelen , want ?
hoe minder van dat soort wedstrijden ze spelen , hoe minder kans op blessures
want die kunnen we dit jaar echt niet gebruiken !!
en trouwens , het is niet alsof Tim zich veel aantrekt van zijn absentie bij Oranje , hij is wekelijks een van de betere !
De Cler is 28. Die gaan we echt niet meer voor veel verkopen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:16 schreef ursel het volgende:
[..]
Waar, maar aan de andere kant is een internationaal wel meer waard met verkopen dan een niet-internationaal. Heeft dus positieve kanten en negatieve kanten.
Toch blijft zn punt staan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:26 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
ww
[..]
De Cler is 28. Die gaan we echt niet meer voor veel verkopen.
En Sahin is niet van ons.
Over deze spelers kan ik je ook niet anders dan gelijk geven alhoewel de Cler nog wel twijfelgeval is. heeft nog +/- 7 jaar te gaan en dat is nog een behoorlijk end om bij 1 club te blijven.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Malibu-06 het volgende:
Voor verdedigers krijg je geen topbedragen, op spelers als Chivu ofzo na. Laat de Cler maar lekker 5 jaar bij ons blijven, sportief gezien veels te veel waard.
Maar de jongere spelers mogen wat mij betreft best bij oranje, als die kneuzen als Maduro een kans krijgen verdienen Bruins en Hofs hem zeker. Maar laat Gio, Makaay en de Cler enzo maar lekker uit oranje blijven, ontwikkelen doen ze zich toch niet echt meer (en anders doen ze dat maar in de CL) en verkopen doe je ze ook niet.
Kutquote:Scout De Visser lyrisch over PSV-aanwinst Dzsudzsák
Met Balázs Dzsudzsák heeft PSV een enorm talentvolle speler in huis gehaald. Dat vindt meesterscout Piet de Visser. In De Telegraaf is hij lyrisch over de pas 20-jarige Hongaar, die een vijfjarig contract getekend heeft bij de landskampioen.
"Het is een ongelooflijk groot talent. Hij is snel, goed in de combinatie, heeft een goede passeerbeweging én voorzet. Zo zie je ze niet vaak meer. Hij is een moderne linksbuiten", vertelt De Visser, die vanuit Hongarije een tip ontving over de jonge international. "Daardoor was Balázs nu nog betaalbaar en konden we de Europese topclubs aftroeven. Wij zaten al op de tribune toen hij nog relatief onbekend was."
Dzsudzsák zal zich pas komende zomer in Eindhoven melden.
Geld, goede scouting, al jaren CL-voetbal en dus betere vooruitzichten. Wat denk je zelf.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:40 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Kutwaarom lukt dat hunnie nou iedere keer wEl en ons niet
Geld schijnt dus tegen te vallen. 2 jaar geen CL-voetbal spelen en PSV zit in dezelfde situatie als ons.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Geld, goede scouting, al jaren CL-voetbal en dus betere vooruitzichten. Wat denk je zelf.
Het is (blijkbaar) een talent, maar heeft hij al wat bewezen op de Nederlandse velden?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:40 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Schijnbaar....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:59 schreef TC03 het volgende:
Gaan we nou ook al alle transfers van PSv in dit topic bespreken?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:59 schreef TC03 het volgende:
Gaan we nou ook al alle transfers van PSv in dit topic bespreken?
Tja was snel uitverkocht hoorde ik, als je het eerder had gemeld kon ik nog wel een uitkaartje voor je halen. Ik ga iig niet, het gaat zelfs mij te ver om op zaterdagmiddag de combibus in te gaan naar die moffen. We wilden alleen gaan als we losse kaarten konden regelen maar dat bleek een onmogelijke klus daarquote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Schijnbaar....
Gaan er nog mensen naar Twente uit zaterdag? Ik had geen kaarten bij de ticketbox, maar wellicht toch nog via/via hoor ik morgen..
Nou, met Elmander en Lazovic hadden wij ook internationale talentjes gehaald toch?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:40 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Zou Lee dan niet spelen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:45 schreef Happel het volgende:
Alle Buijshaters kunnen weer verheugd zijn met het feit dat hij morgen waarschijnlijk weer in de basis begint, vanwege een blessure van Hofs.
Danny gaat mooie dingen laten zien morgen.
Wat dacht je van Glaucioquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:48 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Nou, met Elmander en Lazovic hadden wij ook internationale talentjes gehaald toch?
Tuurlijk neem ik alles met een korreltje zout, maar je kan niet ontkennen dat er sinds het vertrek van die kale een omslag heeft plaatsgevonden. Woerts en Bosz blijven gladjakkers, die laatste mag van mij nog steeds wieberen. Een kans verdienen ze, na de hegemonie van Jorien, wel. Constant alles als negatief beschouwen is ook belachelijk en dat verdiend het nieuwe bestuur imo niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:55 schreef Staanplaats het volgende:
Ben ik nou de enige die kriebels krijgt van die Poelman en Woerts..?
"Alles wordt ineens zoveel beter, de club het het licht gezien. We hebben we een nieuw stadion nodig, anders kunnen we echt niet mee met de top. blabla..."
We hebben gvd tot 1996 veruit het grootste stadion van het land gehad, terwijl we vanaf de jaren '80 al de aansluiting verloren. Het Philips-stadion is zelfs veel kleiner dan de Kuip.
Waarom durven niet gewoon te zeggen dat we juist op hele andere gebieden enorm te kort zijn geschoten. Van der Herik wordt maar geëerd. "Oh, wij was zo'n groot visioenair!"
Feijenoord heeft zich jarenlang tekort gedaan en niet dankzij de Kuip maar ondanks de Kuip. besturelijke gezien heeft de club het nooit voor elkaar gekregen om uit de enorme achterban geld te kunnen generen. Zelfs de overwinning van UEFA-cup was onvoldoende...
Dat denk ik idd ook. En daarnaast is de komende periode ook wel de beste periode voor een nieuw stadion. Nederland wil het WK hierheen halen en dus is er geld daarvoor beschikbaar. Met de huidige stadions komt het WK niet, dus nieuwe stadions komen er sowieso wel als het WK komt. Waarom daar dan als club niet van mee profiteren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:01 schreef TC03 het volgende:
Ik krijg bepaald niet de kriebels. Ik zie alleen maar een toename van professionaliteit om een grotere geldstrrom te creeëren, niks mis mee. Dat nieuwe stadion komt er sowieso, ongeacht welke poppetjes er in het bestuur zitten. Heef tniks met specifiek Woerts & co. te maken.
omdat De Kuip zoals gezegd nog jaren mee kan, fuck dat wkquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:41 schreef ursel het volgende:
Waarom daar dan als club niet van mee profiteren.![]()
![]()
Ja, dat WK is er ook echt morgen al..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:50 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
omdat De Kuip zoals gezegd nog jaren mee kan, fuck dat wk
Oeh ja, ambities, eng...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:55 schreef Staanplaats het volgende:
Ben ik nou de enige die kriebels krijgt van die Poelman en Woerts..?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:45 schreef Happel het volgende:
Alle Buijshaters kunnen weer verheugd zijn met het feit dat hij morgen waarschijnlijk weer in de basis begint, vanwege een blessure van Hofs.
Danny gaat mooie dingen laten zien morgen.
Greene beter vinden dan Buijs.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:37 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]![]()
Er is vast wel een goede opstelling te verzinnen zonder Buijs in de basis, met Greene of Lee erin ofzo.
Dat maakt hem niet beter dan Buijs. Vind die twee gelijkwaardig aan elkaar, dus maakt niet echt veel uit wie er speelt...Nu ja, dat zeg ik wel...Ik prefereer toch liever Feijenoorder Buijs boven de Playstation spelende Bijlmerjood.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:57 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
In z'n 1e periode vond ik hem best goed.
Beste uitspraak van het topic IMOquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:55 schreef Staanplaats het volgende:
Feijenoord heeft zich jarenlang tekort gedaan en niet dankzij de Kuip maar ondanks de Kuip.
Kermit heeft het dus niet gehaald..quote:Het Afrikaanse duo Kermit Erasmus en Philani Khwela was onlangs op proef, maar beiden kregen geen contract aangeboden.
Ik krijg steeds meer het gevoel, dat als het dan toch maar weer eens moet gaan gebeuren, dat DIT het jaar moet worden voor het kampioenschap....quote:Van Marwijk: "Versterking altijd bruikbaar"
Bert van Marwijk staat eerste met zijn club Feyenoord, toch is hij op zoek naar versterking. De oefenmeester wil, als het kan, daarnaast het huidige elftal zo veel mogelijk bij elkaar houden.
"Er zijn namen gevallen, maar over posities ga ik niets zeggen", vertelde Van Marwijk aan Sportweek. "In iedere linie kunnen we op zich nog versterking gebruiken, maar het moet wél een toegevoegde waarde zijn."
De trainer van Feyenoord wil niemand van zijn huidige elftal kwijt: "We gaan er alles aan doen om het huidige elftal intact te houden." Met deze opmerking doelde Van Marwijk onder andere op huurling Nuri Sahin, met wie hij al eerder samenwerkte in Duitsland: "Natuurlijk willen we hem heel graag hier houden."
Als we El Ahamadi en Nkufo halen deze winter dan worden we kampioenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:48 schreef Steve_I. het volgende:kermit
[..]
Ik krijg steeds meer het gevoel, dat als het dan toch maar weer eens moet gaan gebeuren, dat DIT het jaar moet worden voor het kampioenschap....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kermit kan sowieso geen contract krijgen tot dat hij 18 word, dus het hoeft niet gelijk te betekenen dat ze zijn afgetest.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:46 schreef ursel het volgende:
Onbekende IJslanders op stage bij Feyenoord
[..]
Kermit heeft het dus niet gehaald..
Benieuwd wat ze nou weer uit IJsland getoverd hebben..
Voor degene die het kan vertalen..
http://www.visir.is/article/20071026/IDROTTIR0101/71026091
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Vooor de mensen die hem niet herkennen:Een echte Canadese kop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Vooor de mensen die hem niet herkennen:En het probleem isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Ik wil ook niet alles negatief zien. Ik vind ook zeker dat er een omslag is gemaakt in de goede richting. de club geeft meer transparantie. Maar ik bepaalde argumenten kloppen in mijn ogen van geen kant.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Tuurlijk neem ik alles met een korreltje zout, maar je kan niet ontkennen dat er sinds het vertrek van die kale een omslag heeft plaatsgevonden. Woerts en Bosz blijven gladjakkers, die laatste mag van mij nog steeds wieberen. Een kans verdienen ze, na de hegemonie van Jorien, wel. Constant alles als negatief beschouwen is ook belachelijk en dat verdiend het nieuwe bestuur imo niet.
Dat stadionverhaal moeten ze komende jaren maar in de ijskast zetten, want een nieuw stadion is de komende 20 jaar nog niet nodig.
Het feit dat wij al jaren een bijrol spelen ipv een hoofdrol heeft niks te maken met de ambitieuze plannen die nu gepresenteerd worden..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:36 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Oeh ja, ambities, eng...Alles bij het oude houden....
Dat conservatieve gezeur hierIk had meer de kriebels van kneuzen als Erwin Koeman, zonder een greintje ambitie.
De mensen die er nu zitten willen tenminste wat bereiken, en spreken dat ook uit.
Overigens hoeft dat nieuwe stadion van mij ook niet direct (liever kijken naar de mogelijkheden om te renoveren) maar het is gewoon een schande dat een club als Feyenoord al sinds 2002 geen prijzen heeft gewonnen. Daarom is het goed om eens naar nieuwe mogelijkheden te kijken om weer mee te doen.
Juist, en dit soort dingen mogen niet meer gebeuren. Feyenoord moet weer een groot geheel worden, waarin alle mensen 1 doel hebben : een sportief en financieel gezonde club die structueel meedraait in de top.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:49 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Het feit dat wij al jaren een bijrol spelen ipv een hoofdrol heeft niks te maken met de ambitieuze plannen die nu gepresenteerd worden..
De bijrol is veroorzaakt door mensen die meerdere belangen handen dan alleen Feijenoord, aankopen die werden gedaan bij spelersmakelaars die bevriend waren met bestuurders, verwaarlozing van de jeugd etc etc.
Daarover ben ik het wel helemaal met je eens ja. We kunnen nu nauwelijks 50.000 plekken vullen, waar halen ze die 20.000 vandaan?quote:Iedereen kan de argumenten opnoemen. Maar nu staat onze Kuip ineens de groei van Feijenoord in weg?
Waar moeten die 70.000 ooit vandaan komen?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:53 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Juist, en dit soort dingen mogen niet meer gebeuren. Feyenoord moet weer een groot geheel worden, waarin alle mensen 1 doel hebben : een sportief en financieel gezonde club die structueel meedraait in de top.
[..]
Daarover ben ik het wel helemaal met je eens ja. We kunnen nu nauwelijks 50.000 plekken vullen, waar halen ze die 20.000 vandaan?
Het is nu toevallig wat vaker uitverkocht (ook ivm spelen op zaterdagavond denk ik) maar dat was de afgelopen 10 jaar echt niet elk seizoen zo. Structueel een stadion met 70.000 man vullen lukt een Nederlandse club niet ben ik bang (tenzij bij Feyenoord - Ajax of een (halve) finale Europa Cup).quote:
Ligt eraan, als je elk jaar de spelers binnen weet te halen zoals dit jaar is gebeurt dan komen de mensen vanzelf wel. Als je dan ook nog leuk gaat voetballen dan krijg je al die successupporters en zogenoemde voetballiefhebbers er ook nog bij dus dan zou je het bij een x aantal wedstrijden wel kunnen vullen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het is nu toevallig wat vaker uitverkocht (ook ivm spelen op zaterdagavond denk ik) maar dat was de afgelopen 10 jaar echt niet elk seizoen zo. Structueel een stadion met 70.000 man vullen lukt een Nederlandse club niet ben ik bang (tenzij bij Feyenoord - Ajax of een (halve) finale Europa Cup).
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:27 schreef Knoekie het volgende:
Fuseren met Excelsior een optie?
Daar zit het ook altijd vol.
Welke twee? Ben ook constant aan het zoeken naar oude shirtjes. Toevallig gekocht op Ebay?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:28 schreef Steve_I. het volgende:
Yes!weer 2 oude Feyenoord-shirtjes voor m'n verzamelingetje binnen
![]()
Dat hoeft ook niet elke wedstrijd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het is nu toevallig wat vaker uitverkocht (ook ivm spelen op zaterdagavond denk ik) maar dat was de afgelopen 10 jaar echt niet elk seizoen zo. Structueel een stadion met 70.000 man vullen lukt een Nederlandse club niet ben ik bang (tenzij bij Feyenoord - Ajax of een (halve) finale Europa Cup).
Wie zit er in dat team eigenlijk? Schet en die Watamaleos enz?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:04 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
PSV A1 - Feyenoord A1 2 - 7
Een beetje de talenten die er voetballen:quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Wie zit er in dat team eigenlijk? Schet en die Watamaleos enz?
Nee, die zitten in Jong Feyenoord.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Wie zit er in dat team eigenlijk? Schet en die Watamaleos enz?
Zijn niet zo oud hoor, en heb ook niet extreem veel verschillende shirts hoorquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Welke twee? Ben ook constant aan het zoeken naar oude shirtjes. Toevallig gekocht op Ebay?
Wat een kut-uitslagquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:04 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
PSV A1 - Feyenoord A1 2 - 7
Wijnaldum speelt al in jong Feyenoord (en dat terwijl hij 16 is)quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Nee, die zitten in Jong Feyenoord.
In de A zitten o.a.Janota
, Fer, Hagary en Wijnaldum.
Die is lelijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:29 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Zijn niet zo oud hoor, en heb ook niet extreem veel verschillende shirts hoor
ze komen overigens van marktplaats.
De blauwe van de uefacup 2001 en het thuisshirt van geloof '98, van adidas met al die holo-logo's. :-)
Pools.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:35 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die is lelijk![]()
Janota is toch zo'n Pools/Czech supertalent?
Ja, en in de B1 speelt ook nog een groot tallent. Shabir Isoufi, weg geplukt van AZ.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:35 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die is lelijk![]()
Janota is toch zo'n Pools/Czech supertalent?
van Marwijk vindt Lee mischien een risico voor een hele wedstrijd maar ik vind buijs een risico voor elke minuut dat ie speeltquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Buijs in de basis btw en niet Lee.
Goede keus van van Marwijk. Voor zekerheid kiezen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Buijs in de basis btw en niet Lee.
Las het ook ja. Gewoon een heel seizoen in de lappenmand..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vlaar moet een operatie ondergaan.
6 à 9 maanden er uit dus.
Je vind ¤4,50 teveel voor de wedstrijd?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:22 schreef Luni het volgende:
Kut, 1 - 0 achter, is het nog ergens gratis live te volgen via internet?
Ik denk dat je het verdedigende spel dan juist in de hand werkt. Er worden nu al veel te veel ballen achteruit ipv vooruit gespeeld. En inderdaad verschrikkelijk slordig. Dat is trouwens echt zwaar irritant. Als je niet beter kunt a la, maar zo knullig de bal de hele tijd inleveren is echt tenenkrommendquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:58 schreef TC03 het volgende:
Het middenveld presteert niks, het wordt constant overlopen. Je zou eerder zeggen dat nóg een verdedigende middenvelder erbij wel handig is, dat zodat je tenminste een keer rustig kan opbouwen.
Hij is de enige optie die we hebben om voor in te spelenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:08 schreef Tomasso het volgende:
Waar haalt iedereen toch vandaan dat Lee onze messias isHij heeft vorige keer in 30 minuutjes alleen maar uitgeblinkt in ruzie maken...
Gewoon, een aanvaller erbij omdat Feyenoord achter staat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:08 schreef Tomasso het volgende:
Waar haalt iedereen toch vandaan dat Lee onze messias isHij heeft vorige keer in 30 minuutjes alleen maar uitgeblinkt in ruzie maken...
Het middenveld wordt nu al overlopen. Gooi er nog een aanvallend ingestelde middenvelder in en Feijenoord kan net zo goed gaan douchen. Dat 'schijterige' voetbal heeft puur te maken met het feit dat de spelers zelf geen druk zetten en zich de wil van Twente laat opleggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:54 schreef EnactedChaos het volgende:
Was ook wel te verwachten dit, als je telkens slecht speelt krijg je een keer het deksel op je neus. Snap ook het opstellen Buijs niet. Dat betekent dat je verdedigender gaat spelen.
Waarom niet een speler opstellen die net zoveel aanvallende kwaliteiten heeft als Hofs? Lee of Wijnaldum bijvoorbeeld. Werkt dat niet dan kun je altijd nog Buijs opstellen.
Dit is veel te schijterig, en dat wordt nu afgestraft. Hoop dat ze t nog om kunnen draaien na rust maar met deze 11 gaat dat niet lukken ben ik bang.
2-0 danquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:14 schreef TC03 het volgende:
Tweede helft is al en stuk beter, maar daar heb je geen reet aan als het nog steeds 1-0 is.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:14 schreef TC03 het volgende:
Tweede helft is al en stuk beter, maar daar heb je geen reet aan als het nog steeds 1-0 is.
Omdat Lucius niet bijsluit en Huysegems zo vrij kan inkoppen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:16 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Waarom staat Huijsegems zo vrij?
Heb toch liever een Playstation-spelendde 'Bijlmerboy' die wel wakker is...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Omdat Lucius niet bijsluit en Huysegems zo vrij kan inkoppen.
Net zoals bij de 1-0 overigens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:17 schreef Happel het volgende:
[..]
En dat was vorig seizoen onze aanvoerderquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd maar m'n internet verbinding is te traag, maar ik geloof dat ik weinig misquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Je vind ¤4,50 teveel voor de wedstrijd?
Dat kunnen ze nu net zo goed ook, en toen speelden we ook nog met Buijs...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Het middenveld wordt nu al overlopen. Gooi er nog een aanvallend ingestelde middenvelder in en Feijenoord kan net zo goed gaan douchen. Dat 'schijterige' voetbal heeft puur te maken met het feit dat de spelers zelf geen druk zetten en zich de wil van Twente laat opleggen.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Met dit stelletje slappelingen gaan wij dus geen kampioen worden.
1 pinguin maakt nog geen winter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:29 schreef patrickt37 het volgende:
Waar is de hosanne stemming van de afgelopen maanden?
?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:29 schreef patrickt37 het volgende:
idd optyven met die kutjodenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:35 schreef RayMania het volgende:
Houden we het hier gezellig? Trollende Ajacieden alvast graag wieberen.
Sjesus, je mag hier ook niks, dat van mij word weg gehaald, en dat van die joden mag blijven staan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:35 schreef RayMania het volgende:
Houden we het hier gezellig? Trollende Ajacieden alvast graag wieberen.
Hosanna stemming?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:29 schreef patrickt37 het volgende:
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:39 schreef Luni het volgende:
[..]
Sjesus, je mag hier ook niks, dat van mij word weg gehaald, en dat van die joden mag blijven staan.
Mooi kut, er is nog een lange weg te gaan, maar dat wisten we. Volgende week maar recht zetten en dan moeten we er week erop er echt staan!quote:
Dramatisch inderdaad, maar het seizoen duurt nog lang.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Met dit stelletje slappelingen gaan wij dus geen kampioen worden.
Dat lijkt na vanaond en vorige week tegen Excelsior al weer een eeuwigheid geleden .quote:Maar ik zou me als Feyenoord fan absoluut nog geen zorgen maken want je ziet hoe ze Roda wegspelen en Utrecht etc. Deze ploeg is echt wel tot iets in staat
pwnedquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:29 schreef patrickt37 het volgende:
Niet vragen om het vertrek van trainer en/of bestuur omdat je 1e staat in de comptetie is idd een hosanna-stemmingquote:
Pech dat je zo'n Lucius in de basis hebt ja die 100 % schuldig is aan dat tegendoelpunt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Ook wel een beetje "pech" natuurlijk.
Wat dat al na het onterecht afgekeurde doelpunt van Twente?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Ook wel een beetje "pech" natuurlijk. Op het moment dat Feyenoord na rust de 1-1 lijkt te gaan maken scoort Twente aan de andere kant.
100% schuldig aan beide doelpunten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:28 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Pech dat je zo'n Lucius in de basis hebt ja die 100 % schuldig is aan dat tegendoelpunt.
Toch tijd om hem eens uit de basis te gooien per volgende week. Wat zijn de alternatieven?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% schuldig aan beide doelpunten.
Greene. Zolang hij geen wedstrijd vernaggelt mag hij het van mij wel proberen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:08 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Toch tijd om hem eens uit de basis te gooien per volgende week. Wat zijn de alternatieven?
Ja want ze hebben thuis dit seizoen al maarliefst 0 keer gewonnenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:23 schreef Malibu-06 het volgende:
Maar goed, Utrecht wint morgen met gemak lijkt me, dus nu maar hopen dat PSV nog punten laat liggen.
in wedstrijden tegen ajax hebben ze toch altijd iets extra'squote:Op zondag 28 oktober 2007 04:11 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ja want ze hebben thuis dit seizoen al maarliefst 0 keer gewonnen![]()
Wat ben je toch een zielig mannetje, net of het de schuld van Mols is dat Feyenoord heeft verloren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:19 schreef Malibu-06 het volgende:
Godverdomme, wat moest die tyfus-Mols in het veld? Die was toch geschorst?![]()
Inderdaad!quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Gewoon lekker rustig blijven. Lekker boeiend dat we hier verliezen. Tuurlijk baal ik er ook van, maar dit seizoen moeten we ons niet druk gaan maken als we een keer verliezen. Zeker niet tegen een Twente, dat gewoon een goed elftal heeft.
Ik blijf het zeggen. Dit jaar gewoon lekker voetballen en zien waar we uitkomen. Geen enkele druk zit erop en vanaf volgend seizoen doorgroeien naar structurele topplaatsen.
Ik zeg over gisteren 1 ding: Lucius pleur op en keer nevernooit terug!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:15 schreef foetre het volgende:
Weer Lucius kuthond
quote:Feyenoord denkt aan extra verdediger
Geschreven door Robert Smid op zondag, 28 oktober om 10:46
Gisteren werd het trieste nieuws bekend dat Ron Vlaar hoogstwaarschijnlijk het hele seizoen uitgeschakeld zal zijn. De verdediger kampt met een zwaardere knieblessure dan gedacht en zal snel operatief geholpen worden.
"Het is helaas noodzakelijk dat Vlaar onder het mes moet vanwege zijn blessure. We kunnen er van uit gaan dat hij dit seizoen niet meer in actie zal komen voor Feyenoord," liet trainer Bert van Marwijk weten. "Voor een kruisbandoperatie staat een periode van zes tot negen maanden voordat deze weer volledig fit is. Neem als voorbeeld Leonardo van Ajax, die is ook nog altijd niet terug."
Momenteel staat André Bahia samen met aanvoerder Kevin Hofland in het hart van de verdediging. Daarnaast zijn Serginho Greene en jongeling Jordy Buijs ook beschikbaar als centrale verdediger. Toch denkt Van Marwijk dat het verstandig is om na te denken over een extra speler voor de achterste linie. "Misschien dat we in januari een verdediger aan de selectie moeten toevoegen."
Sukkelquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:19 schreef Malibu-06 het volgende:
Godverdomme, wat moest die tyfus-Mols in het veld? Die was toch geschorst?![]()
Nee, dat was Lucius z'n schuld. Maar ik snap absoluut de toegevoegde waarde van Mols niet, nog liever dan dat ze die Hagary minuten laten maken ofzo.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Wat ben je toch een zielig mannetje, net of het de schuld van Mols is dat Feyenoord heeft verloren.
In zo'n vroeg stadium kun je nog niet spreken over een positie vasthouden, dat kan pas na de winterstop.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:58 schreef sjimz het volgende:
Het lukt Feyenoord maar steeds niet om de koppositie vast te houden?
Geeft het ze toch te veel druk?
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou niet weten wat van Marwijk kwalijk genomen moet worden...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:17 schreef EnactedChaos het volgende:
Als we het de spelers kwalijk mogen nemen dan ook zeker van Marwijk. Er wordt telkens slecht begonnen aan een wedstrijd. Twente had de lef hier meteen wat tegenover te zetten, waar de vorige tegenstanders dit niet durfden. Zie hier het resultaat.
Er wordt idd telkens slecht begonnen aan de wedstrijd, maar of dit van Marwijk kwalijk te nemen is weet ik niet...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:17 schreef EnactedChaos het volgende:
Als we het de spelers kwalijk mogen nemen dan ook zeker van Marwijk. Er wordt telkens slecht begonnen aan een wedstrijd. Twente had de lef hier meteen wat tegenover te zetten, waar de vorige tegenstanders dit niet durfden. Zie hier het resultaat.
Deze reactie van jou is anders ook niet verassend.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou niet weten wat van Marwijk kwalijk genomen moet worden...
Maar ach, jij was toch al geen liefhebber van Bert, dus verrassend is het niet wat je zegt.
Dat hij z'n spelers niet als mannen laat voetballen?quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou niet weten wat van Marwijk kwalijk genomen moet worden...
Maar ach, jij was toch al geen liefhebber van Bert, dus verrassend is het niet wat je zegt.
We worden nu al totaal overlopen op het middenveld. Zet een Engelaar tegenover De guzman, en je maakt geen schijn van kans. Buijs moest er gewoon in. tegen een team als Twente kan je ook niet met 1 aanvaller en 3/4 schaduwaanvallers spelen, tenzij je een bikkel hebt die de gaten kan vullen en de mannetjes perfect op de juiste plaats zetten. Daarbij, Bert heeft geen mogelijkheid tot grote tactische wisselingen gezien de samenstelling van onze, te smalle, selectie. Ik ben geen Bert-fan, maar dit is kul.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:33 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
We hebben nog geen hele wedstrijd goed gespeeld. Spelen zonder risico, zonder durf. Zelfs tegen de nummer laatst. Ik zie na de wedstrijd tegen excelsior al dat dit zou gebeuren. Nou, als een lullo zoals ik dat zie moet hij het zeker zien. Maar hij doet er vervolgens niks mee. Ok, Hofs kan niet spelen... Maar moet Buijs dan zijn vervanger zijn? Ik vind dat een rare keuze omdat je hierdoor verdedigender ingesteld bent, terwijl dat onze zwakste linie is. Daar moet je dus zo ver mogelijk vandaan spelen. Ook heeft hij tijdens de wedstrijd (bij mijn weten) niks gedaan om het tij te keren. Geen tactische verandering ofzo, geen wissel (behalve toen het al te laat was)...
Dat merk je het hele seizoen al. Het ligt aan de selectie, maar ook aan Bert. Die lijkt geduld tonen en geloven in je eigen klasse al meer dan genoeg te vinden, in plaats van aanjagen, en uitdelen als het nodig is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:17 schreef Boyce het volgende:
Ik ben het eens met Steve. Feyenoord heeft veel meer voetballende klasse als Twente, maar ze waren gisteren te lief.
Het elftal mist een paar dragende cultfiguren zoals in de jaren 90. Ik had gehoopt dat Buys het in potentie zou zijn, maar het komt er niet ooit nog uit, vrees ik. En Makaay is de vedette, maar ook de ideale schoonzoon helaas.
Ligt dat niet meer aan de spelers zelf. De eerste tien minuten van de tweede helft voetbalde ze zoals ze een hele wedstrijd moeten voetballen. Ik kan niet verklaren, waarom dat niet gebeurd.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:12 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Dat hij z'n spelers niet als mannen laat voetballen?
Wat weten ze zelf al wel?quote:Dat hij na elke wedstrijd zegt; 'maar dat weten m'n spelers zelf ook al wel' alsof een goede selectie geen trainer nodig heeft?
Feijenoord is Feijenoord al dik 12 jaar niet meer als je zo gaat redeneren.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:01 schreef Steve_I. het volgende:
Feyenoord is Feyenoord niet meer wat mij betreft. We hebben een leuk elftal, maar we missen, zoals ik eerder al zei, de vechtlust, de over mijn ljik mentaliteit, en een stel bikkels tussen al die 'slimme' en 'technische' spelers. Koeman heeft Buijs vorig jaar verziekt door hem keihard af te zeiken zodra hij iemand ook even aaide. Zet die kerel buiten z'n trainingen ook nog ff op kickboksen en geef hem een hormoonbehandeling, laat hem fit genoeg worden om een marathon in 2,5 uur te lopen, en zet hem daarna in de basis![]()
Juist, ik neem dan ook aan dat ze met hem bezig zijn, anders hebben Bert en Bosz ECHT een plaat voor hun kop.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef TC03 het volgende:
Zo'n Engelaar zou Feyenoord heel goed kunnen gebruiken.
En waar moet de Guzman dan spelen?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef TC03 het volgende:
Zo'n Engelaar zou Feyenoord heel goed kunnen gebruiken.
De waarheid ligt natuurlijk in het midden, maar ik denk dat het ook deels aan Van Marwijk ligt. Hij sluit elk negatief praatje af met het zinnetje dat de spelers zelf ook al wel weten wat ze slecht doen, alsof ze totaal een sturing nodig hebben en een elftal hebben wat alles kan. Ook vind hij het geduld en het zoeken naar een gaatje blijkbaar genoeg 'met zo'n goede selectie'. Al vanaf het begin wordt er op gewezen dat Feyenoord z'n geduld niet verliest etc. Dat is leuk en aardig, maar met alleen afwachten kom je er niet, soms moet je ook dingen afdwingen met fel spel.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Ligt dat niet meer aan de spelers zelf. De eerste tien minuten van de tweede helft voetbalde ze zoals ze een hele wedstrijd moeten voetballen. Ik kan niet verklaren, waarom dat niet gebeurd.
De bal moet veel sneller rouleren en ik weet zeker van Marwijk daar op hamert.
[..]
Wat weten ze zelf al wel?
[..]
Feijenoord is Feijenoord al dik 12 jaar niet meer als je zo gaat redeneren.
Heeel weinig kans dat ze met Engelaar bezig zijn. Hij heeft Feyenoord overigens al eerder een nee verkocht. Hij heeft ondanks z'n Feyenoord-jeugd niets met Feyenoord.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Juist, ik neem dan ook aan dat ze met hem bezig zijn, anders hebben Bert en Bosz ECHT een plaat voor hun kop.
N'Kufo mag ook wel komen trouwens
Dat geeft aan dat van Marwijk ze al herhaaldelijk heeft gewezen op hun tekortkomingen binnen het veld. Het lijkt me dat de spelers volwassen genoeg zijn om er zelf wat mee te doen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:43 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
De waarheid ligt natuurlijk in het midden, maar ik denk dat het ook deels aan Van Marwijk ligt. Hij sluit elk negatief praatje af met het zinnetje dat de spelers zelf ook al wel weten wat ze slecht doen, alsof ze totaal een sturing nodig hebben en een elftal hebben wat alles kan. Ook vind hij het geduld en het zoeken naar een gaatje blijkbaar genoeg 'met zo'n goede selectie'. Al vanaf het begin wordt er op gewezen dat Feyenoord z'n geduld niet verliest etc. Dat is leuk en aardig, maar met alleen afwachten kom je er niet, soms moet je ook dingen afdwingen met fel spel.[/sub]
Wat hebben wij aan Engelaar? Die gast is niks beter dan wat wij nu hebben. Het probleem zit hem in de verdediging. Spelers als Bahia, Lucius halen al het voetbal uit Feyenoord. Bij een klein beetje druk raken die twee gelijk al in de stress. In de winterstop gewoon de Roover halen en Greene centraal naast Hofland.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Juist, ik neem dan ook aan dat ze met hem bezig zijn, anders hebben Bert en Bosz ECHT een plaat voor hun kop.
N'Kufo mag ook wel komen trouwens
quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:42 schreef Pritt het volgende:
Op welke teletekstpagina vind ik ook alweer de actuele stand?
He waarom ben jij niet te vinden in het ajax topic dit weekend?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:09 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]Waarom kwam je dat hier de afgelopen 3 weken niet posten, kneus?
Engelaar is sterk, heeft overzicht, en zorgt dat het middenveld niet overlopen wordt. Met alle respect maar onze huidige middenvelders zijn te slap en worden door teams als Twente ondersteboven gelopen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan Engelaar? Die gast is niks beter dan wat wij nu hebben. Het probleem zit hem in de verdediging. Spelers als Bahia, Lucius halen al het voetbal uit Feyenoord. Bij een klein beetje druk raken die twee gelijk al in de stress.
De Roover?quote:In de winterstop gewoon de Roover halen en Greene centraal naast Hofland.
Dat is nog altijd beter een totaal niet speler, zoals N'Kufo... Wat zien mensen in hem in godsnaam?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
De Roover?Dat lijkt me weer zo'n net-niet speler.
Wanneer was dat? Nu heeft ie natuurlijk veel betere spelers om zich heen. Gewoon vragen. Weinig andere haalbare middenvelders die ons middenveld in balans zouden brengen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:46 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Heeel weinig kans dat ze met Engelaar bezig zijn. Hij heeft Feyenoord overigens al eerder een nee verkocht. Hij heeft ondanks z'n Feyenoord-jeugd niets met Feyenoord.
Beetje makkelijk. Je moet daar niet voor weglopen, Twente houdt hem ook goed in de hand.quote:N'kufo is misschien wel min of meer het type wat we nodig hebben maar buiten dat ik hem gewoon niet goed genoeg vind, heeft hij ook niet de persoonlijkheid die we zoeken. Op Twente na is hij overal heel snel al weer weggevlucht, en hij is ook heel lang niet voor zwitserland opgeroepen door ruzies. Zo'n onruststoker hebben we niet nodig.
Domme lompe kracht voorin, met een gevoel voor de goal. En niet zo'n mietje dat al 3 botten breekt als je naar hem kijkt. Leuk hoor, zo'n Slory of Vincken maar daar hebben we nu al maanden helemaal niets aan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter een totaal niet speler, zoals N'Kufo... Wat zien mensen in hem in godsnaam?
Volgens mij had ik daar gisteren al gemeld dat Utrecht met 3-0 ging winnen toch?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
He waarom ben jij niet te vinden in het ajax topic dit weekend?![]()
ik zie een doelpuntenmaker in hem, zou niet misstaan naast Makaayquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter een totaal niet speler, zoals N'Kufo... Wat zien mensen in hem in godsnaam?
De verdediging komt altijd in de problemen, wanneer de strijd op het middenveld verloren wordt. Dat het middenveld goed functioneert is essentieel binnen een elftal.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan Engelaar? Die gast is niks beter dan wat wij nu hebben. Het probleem zit hem in de verdediging. Spelers als Bahia, Lucius halen al het voetbal uit Feyenoord. Bij een klein beetje druk raken die twee gelijk al in de stress. In de winterstop gewoon de Roover halen en Greene centraal naast Hofland.
Ik dacht dat jij Engelaar niet bij Feyenoord wou hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:23 schreef Happel het volgende:
[..]
De verdediging komt altijd in de problemen, wanneer de strijd op het middenveld verloren wordt. Dat het middenveld goed functioneert is essentieel binnen een elftal.
Ik vind niet dat er nu een goede balans in zit met meer aanvallend ingestelde middenvelders dan verdedigende. De verdedigende middenvelders zorgen voor het balans op het middenveld, zodat de aanvallend ingestelde middenvelders hun taken in de aanval kunnen uitvoeren.
Een verdedigende middenvelder en verdediger is daarom het belangrijkste nu.
Dat ik reageer op een deel van DMJN's verhaal, betekent niet gelijk dat ik pleit voor de komst van Engelaar....quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:25 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij Engelaar niet bij Feyenoord wou hebben?
Nee hoor, Hofland is schuldig aan die eerste goal.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
100% schuldig aan beide doelpunten.
Heb je een goed punt ja. Feyenoord zou eens moeten informeren naar Boateng, zit op een zijspoor bij M'boro.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:23 schreef Happel het volgende:
[..]
De verdediging komt altijd in de problemen, wanneer de strijd op het middenveld verloren wordt. Dat het middenveld goed functioneert is essentieel binnen een elftal.
Ik vind niet dat er nu een goede balans in zit met meer aanvallend ingestelde middenvelders dan verdedigende. De verdedigende middenvelders zorgen voor het balans op het middenveld, zodat de aanvallend ingestelde middenvelders hun taken in de aanval kunnen uitvoeren.
Een verdedigende middenvelder en verdediger is daarom het belangrijkste nu.
Neeeeeeeeeeee aub niet.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Heb je een goed punt ja. Feyenoord zou eens moeten informeren naar Boateng, zit op een zijspoor bij M'boro.
De balans vind ik in ons geval niet echt uit te drukken in verdedigend - aanvallend, maar meer in techniek - kracht. Het 1e hebben we voldoende, maar het 2e missen we ontzettend.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat ik reageer op een deel van DMJN's verhaal, betekent niet gelijk dat ik pleit voor de komst van Engelaar....
Engelaar is trouwens geen verdedigende middenvelder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |