FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Project] Volkswagen Golf 3 Variant TDI Deeltje 3
Turquaz52dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:46
Weer een topiq vol door mensen die niks zinnigs te zeggen hebben
Maar dat maakt niks uit Mij intreseert het toch niet..

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Motorisch:
Powerbox (zown eentje, maar dan ander merk)
EGR klep afgesloten,
Openlucht filter.

Nog motorisch te doen:
Diode ipv. Lucht massa meter
Kat leegslaan,
hoogst waarschijnlijk nog een keer 110PK verstuivers met op maat chip
Dyno uitdraai!!!
Uiteindelijke doel is toch in de buurt van 130PK te komen


Uiterlijk:
Custom knipperlichten in het zwart
Smoke zij knipperlichten
Smoke achterlichten,
Remlichten mod (rem+mistlamp branden tegelijk)
Lamellen v.d. bumper weggezaagd en vlak gemaakt
Remklauwen rood geverfd
60/75watt Philipps ultra bright blue vision lampen,
Philipps ultra brigth bleu vision stadslichten
Blauwe politie looks strobolights (alweer uitgehaald) ivm sjonnie achtig

Wat nog tedoen exterieur:
Subtiele dakspoilertje
Subtiele uitlaatje
Orginele VAG velgjes
Xenon 6000k
Ramen LimoBlack 30% tinten achter (voor 3% black)
Complete auto zwart spuiten volgend jaar incl. Golf 4 front
Subtiele hele normale sideskirts + Seat Leon voorlip en achterlip


Interieur:
Rode matten (matchen de kleur v.d. auto)
TomTom One XL
Sony Xplode CD Speler
2x 300Watt speakers in achterdeuren,
2x 300Watt boomboxxen achterin
2x tweeters in dash (orgineel) + kartonne kut boxxen voordeuren
12v stopcontact in achterbak + geschakeld op contact
230v stopcontact in handschoenenkastje + geschakeld op contact

To do interieur:
Alle boxxen versterken + 300watt speakers in voordeuren + tweeters in achterdeuren
Oooit andere banken


Zo zag ie dr uit:




Smoke achterlichten:






Interieur:
Orginele witte tellers



Knipperlichten mod:





Dit zijn nog oude foto's allemaal, het meest recente is een maand geleden, Binnekort maak ik wel nieuwe
De knipperlichten zien er niet zo uit, maar zijn nu helemaal zwart,, ZIET ER EEN STUKKE mooier uit , Hier zie je alleen hoe ik het heb gedaan

Auto info:
Volkswagen Golf 3 Variant TDI
1Z Standaard 90PK, geschatte PK ligt rond de 115/120. Koppel ligt rond de 240/250nm.
Bouwjaar eind 1995 (zie knipperlichten; ovaal)
Km stand op de teller: 5km
Rolling Stones Edition.

Vragen, opmerkingen? Post ze ,
Maar hou a.u.b. op met die kinderachtige gedoe van dat ik geen rijbewijs heb e.d. ik wil er in de zomervakantie al op gaan dus nog heel fftjes...

[ Bericht 2% gewijzigd door Turquaz52 op 16-10-2007 23:20:55 ]
j0rritdinsdag 16 oktober 2007 @ 23:15
Je vergeet het interieur in je OP.

Sjiek hendige traanplaat, jeweet!

VjenneKloetndinsdag 16 oktober 2007 @ 23:19
quote:
[b]Op dinsdag 16 oktober 2007 22:46 schreef Turquaz52 het volgende:

Heel verhaal over een kansloze VW Golf

Maar hou a.u.b. op met die kinderachtige gedoe van dat ik geen rijbewijs heb e.d. ik wil er in de zomervakantie al op gaan dus nog heel fftjes...
Ooh, dat duurt nog maar 8/9 maand. Mooi optijd knul
Turquaz52dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:22
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:19 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Ooh, dat duurt nog maar 8/9 maand. Mooi optijd knul
tja,, time flies dan maare?
Turquaz52dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:24
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:15 schreef j0rrit het volgende:
Je vergeet het interieur in je OP.

Sjiek hendige traanplaat, jeweet!

[ afbeelding ]
Aangepast
Volgende week woensdag betere fotoshoot, na een sexcii wax beurtje
casejunkiewoensdag 17 oktober 2007 @ 00:54
Mickeyman: Mijn motorblok is een 2.2i 12v turbo intercooled (indien je trouwens de turbo al een turbo wil noemen. kleine ewrtenschieter is een betere benaming)

Turquaz52: waarom ik het van jou zou winnen? Omdat ik een benzine motor heb en dus ietsjes meer toeren kan draaien (niet al teveel overigens want het is een laagtoeren blok)
MikeyManwoensdag 17 oktober 2007 @ 01:20
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:54 schreef casejunkie het volgende:
Mickeyman: Mijn motorblok is een 2.2i 12v turbo intercooled (indien je trouwens de turbo al een turbo wil noemen. kleine ewrtenschieter is een betere benaming)
Ah, dat verklaart wat...

Wel weinig power dan... Maar iig lekker veel koppel
MikeyManwoensdag 17 oktober 2007 @ 01:21
quote:
60/75watt Philipps ultra bright blue vision lampen,
Philipps ultra brigth bleu vision stadslichten
die moeten nog uitgevonden worden...
Pascal86woensdag 17 oktober 2007 @ 02:15
Leuk en aardig maar had je voor dat geld wat je inmiddels in die put hebt gegooid niet gewoon een wat duurdere en nettere auto kunnen kopen?

En het is inderdaad een put want je zal nooit rendement hebben van je investeringen.
MikeyManwoensdag 17 oktober 2007 @ 09:54
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 02:15 schreef Pascal86 het volgende:
En het is inderdaad een put want je zal nooit rendement hebben van je investeringen.
Sja, dat heet een hobby...

Heb ondertussen ook meer in m'n auto gestopt dan dat ie met aanschaf gekost heeft...

En dan zie je er nog nieteens wat van
Tommy_Kuklinskiwoensdag 17 oktober 2007 @ 11:39
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wil wel een keer sprinten in een Golf TDI van korps NHN.
Interesse?
Turquaz52woensdag 17 oktober 2007 @ 15:25
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

die moeten nog uitgevonden worden...
Niet de slimste uithangen, Als ik zeg dat het zo is, is het ook zo (alleen wij hebben de H4)

Zo.
MikeyManwoensdag 17 oktober 2007 @ 16:07
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Niet de slimste uithangen, Als ik zeg dat het zo is, is het ook zo (alleen wij hebben de H4)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zo.
Dat zeg ik; je lult uit je nek...

Die H4 lampen heten gewoon Philips BlueVision en zijn geen 60/75 maar 60/55 watt...
Ook die w5w's heten gewoon Philips BlueVision w5w...
Neluhzwoensdag 17 oktober 2007 @ 16:16
quote:
Diode ipv. Lucht massa meter
Kat leegslaan,
Turquaz52woensdag 17 oktober 2007 @ 17:46
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat zeg ik; je lult uit je nek...

Die H4 lampen heten gewoon Philips BlueVision en zijn geen 60/75 maar 60/55 watt...
Ook die w5w's heten gewoon Philips BlueVision w5w...
die w5w's op de foto's zijn anders dan dat ik heb.. ik weet toch vrijwel zeker dat ze zo heette?
en ja hebt gelijk het is 60/55watt, ik was ff in de war met die chinese troep die ik ook ooit een keer heb gebruikt
Turquaz52woensdag 17 oktober 2007 @ 17:48
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:16 schreef Neluhz het volgende:

[..]

wat begrijp je er niet aan?
Neluhzwoensdag 17 oktober 2007 @ 18:33
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat begrijp je er niet aan?
Waarom denk je dat dat nodig is?
Acrylwoensdag 17 oktober 2007 @ 20:11
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:46 schreef Turquaz52 het volgende:

blablabla

Blauwe politie looks strobolights (alweer uitgehaald) ivm sjonnie achtig

blablabla
Turquaz52woensdag 17 oktober 2007 @ 20:59
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat nodig is?
tis goedkoop, 40ct ofzo? en heb daarmee een turbo die sneller opspoelt en dus meer koppel onderin krijg.. niet van dat het ineens 50nm bij krijg maar, gewoon....
eevebedonderdag 18 oktober 2007 @ 11:07
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

tis goedkoop, 40ct ofzo? en heb daarmee een turbo die sneller opspoelt en dus meer koppel onderin krijg.. niet van dat het ineens 50nm bij krijg maar, gewoon....
een tdi heeft toch al een turbo die zowat van stationair toerental al draait. t is echt niet zo dat die bij 4000 rpm pas gaat werken...

maar veel succes weer met geld verspillen
Turquaz52donderdag 18 oktober 2007 @ 14:21
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef eevebe het volgende:

[..]

een tdi heeft toch al een turbo die zowat van stationair toerental al draait. t is echt niet zo dat die bij 4000 rpm pas gaat werken...

maar veel succes weer met geld verspillen
Ja ik zie het al voor me, een Turbo @ een diesel die pas net een paar toeren voor de begrenzer gaat werken
de Turbo draait altijd.. of het nou hoge toeren zijn, of lage. Maar waneer de ECU ziet dat er weinig lucht komt (de massa) dan verhoogt hij de Turbo druk door een diode te plaatsen denkt de ecu dan dat er weinig lucht is en gaat hij de turbo druk wat opvoeren, dus ipv. dat je de Turbo daadwerklijk voelt @ 1800 toeren wordt het wat vervroegd en verhoogd
en dat voor niet eens een euri
Tommy_Kuklinskidonderdag 18 oktober 2007 @ 14:34
Hoeveel heeft dat ding gelopen, want het is best gevaarlijk om de turbodruk op te schroeven met turbo's die meer dan 150k hebben gelopen.
Turquaz52donderdag 18 oktober 2007 @ 15:39
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Hoeveel heeft dat ding gelopen, want het is best gevaarlijk om de turbodruk op te schroeven met turbo's die meer dan 150k hebben gelopen.
op de teller staat nu 15
SPOILER
300015km
Tommy_Kuklinskidonderdag 18 oktober 2007 @ 15:44
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:39 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

op de teller staat nu 15
SPOILER
300015km
Dan zou ik de druk niet opschroeven als ik jou was
Turquaz52donderdag 18 oktober 2007 @ 18:35
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan zou ik de druk niet opschroeven als ik jou was
TDI zonder Luchtmassameter
Zie HowTo, de druk wordt alleen onderin opgeschoeft
j0rritdonderdag 18 oktober 2007 @ 18:50
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
Pascal86donderdag 18 oktober 2007 @ 19:01
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:50 schreef j0rrit het volgende:
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
Turquaz52donderdag 18 oktober 2007 @ 19:44
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:50 schreef j0rrit het volgende:
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
ja okee, zo zagen die politie strobo's dr uit dus
Maar die is er 1000% weer uitgebouwd wegens, ja wegens dit eigelijk
Tommy_Kuklinskidonderdag 18 oktober 2007 @ 22:43
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

TDI zonder Luchtmassameter
Zie HowTo, de druk wordt alleen onderin opgeschoeft
Ik dacht dat je hier voor ging



Dat je daar tegen kan, onbelast max toerental

[ Bericht 12% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-10-2007 22:49:33 ]
Turquaz52vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:56
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik dacht dat je hier voor ging

[ afbeelding ]

Dat je daar tegen kan, onbelast max toerental
ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Tommy_Kuklinskivrijdag 19 oktober 2007 @ 02:25
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Je begrijp het verschil tussen vollast en onbelast niet?
Sjaeckvrijdag 19 oktober 2007 @ 08:30
http://nl.youtube.com/watch?v=gIuzl_XAYhA

Tommy_Kuklinskivrijdag 19 oktober 2007 @ 08:47
quote:
Ik zal eens kijken of m'n vrinden bij Korps Limburg-Noord tijd hebben om een rode Golf Variant TDI (profffesssional powerboxtt) in de gaten te houden
Turquaz52vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of m'n vrinden bij Korps Limburg-Noord tijd hebben om een rode Golf Variant TDI (profffesssional powerboxtt) in de gaten te houden
ten eerste, er staat nergens meer TDI, behalve in de grille en onder de kap, ten 2e er komt binnekort SDI te staan achter, en ten 3e, alsof wij de enige Golf 3 Variant hebben in heel venlo
hamkaastostivrijdag 19 oktober 2007 @ 16:06
waar heb je die vloermatten vandaan? Ik wil ook wel goedkoop en snel 30 pk extra
Tommy_Kuklinskivrijdag 19 oktober 2007 @ 16:17
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
alsof wij de enige Golf 3 Variant hebben in heel venlo
Nee maar wel de enige met het kenteken LX-PL-87.
Tomatenboervrijdag 19 oktober 2007 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
Pascal86vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:19
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
Mijn volvo is nog sneller!!!
Turquaz52vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:23
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nee maar wel de enige met het kenteken LX-PL-87.
suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
Zoals ik heb uitgelegd tomatenboer Dit was een van de eerste sprintje met deze auto, ik trok een te lange onnodige burnout, waar ik al tijd mee verloor, en schakelde ook fuckt up
Tommy_Kuklinskivrijdag 19 oktober 2007 @ 19:39
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
Dat valt nog te bezien
eevebevrijdag 19 oktober 2007 @ 19:40
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
[..]

Zoals ik heb uitgelegd tomatenboer Dit was een van de eerste sprintje met deze auto, ik trok een te lange onnodige burnout, waar ik al tijd mee verloor, en schakelde ook fuckt up
hoe snel denk je dan dat je acceleratie werkelijk is met 90pk (of is t meer/minder?)
Pascal86vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:13
quote:
Sowieso een diesel blazen
jaguarzaterdag 20 oktober 2007 @ 11:40
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
Tommy_Kuklinskizaterdag 20 oktober 2007 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:40 schreef jaguar het volgende:

[..]

het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
Dat ze dat bij de APK doen vanwege de roetmeting wil niet zeggen dat het goed voor je motor is.
Turquaz52zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:16
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat ze dat bij de APK doen vanwege de roetmeting wil niet zeggen dat het goed voor je motor is.
Nee tuurlijk niet, maar als je nagaat dat ze het wel een minuut lang doen en dat paar keer achterelkaar zonder koelling (meestal) wilt wel zeggen dat ze het aan kunnen of niet? Auto is al 12 jaar oud en dus 12x roetmeting gedaan, ik trek em meestal op tot in de begrenzer en tja.. hij lijd er wel onder maar kan er wel tegen.

Dat het goed is zeg ik niet, maar dat ie er tegen kan zeker!!
Pascal86zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:21
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, maar als je nagaat dat ze het wel een minuut lang doen en dat paar keer achterelkaar zonder koelling (meestal) wilt wel zeggen dat ze het aan kunnen of niet? Auto is al 12 jaar oud en dus 12x roetmeting gedaan, ik trek em meestal op tot in de begrenzer en tja.. hij lijd er wel onder maar kan er wel tegen.

Dat het goed is zeg ik niet, maar dat ie er tegen kan zeker!!
Eerste 4 jaar geen apk toch, of was dat vroeger niet?
Turquaz52zondag 21 oktober 2007 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:21 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Eerste 4 jaar geen apk toch, of was dat vroeger niet?
Zou het echt niet weten Maar dan is het toch 4 minder? Dwz dat hij dan alsnog 8x een roettest heeft ondergaan dik in de begrenzer een paar x 1 min lang.
rollator_GSIzondag 21 oktober 2007 @ 17:47
als ze jou vertellen dat je 5 pk meer krijgt als je in je tank pist,zou je het nog doen ook
osmomaandag 22 oktober 2007 @ 09:12
Nou nou, deeltje 3 al

osmomaandag 22 oktober 2007 @ 09:14
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:40 schreef jaguar het volgende:

[..]

het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
Het eerste jaar dat ze dat hier in Belgie op de autokeuring invoerden is bij een hele hoop van die oude diesels de motor opgeblazen tegenwoordig geven ze nog maar half gas, en bij de nieuwere modellen 1 seconde tot juist onder de rode zone.

[ Bericht 1% gewijzigd door osmo op 22-10-2007 09:21:18 ]
osmomaandag 22 oktober 2007 @ 09:17
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 11:55 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zou het echt niet weten Maar dan is het toch 4 minder? Dwz dat hij dan alsnog 8x een roettest heeft ondergaan dik in de begrenzer een paar x 1 min lang.
Kan ik je vooral aanraden zo'n oude tdi een minuut onbelast in de begrenzer te laten hangen, vergeet vooral niet te filmen en het hier te posten
osmomaandag 22 oktober 2007 @ 09:17
dubbel
VjenneKloetnmaandag 22 oktober 2007 @ 17:04
Leek me als sterk dat ze hem 1 minuut lang vol in de begrenser gooien. Paar seconden lijkt me redelijker?
jaguarmaandag 22 oktober 2007 @ 18:33
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 11:55 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zou het echt niet weten Maar dan is het toch 4 minder? Dwz dat hij dan alsnog 8x een roettest heeft ondergaan dik in de begrenzer een paar x 1 min lang.
ongeveer 3 tot 4 keer 5-10 sec vol gas
Turquaz52maandag 22 oktober 2007 @ 20:49
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:33 schreef jaguar het volgende:

[..]

ongeveer 3 tot 4 keer 5-10 sec vol gas
Geloof mij wat langer...
Misschien geen 1 min. maar al zeker geen 5-10 sec. vol gas.
Neluhzvrijdag 26 oktober 2007 @ 10:31
Ik Las deze reactie van jou in een ander topic turquaz;
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hey, fooi krijgen is leuk hooor, heb zelf achterde bar gestaan/sta.En elke euri telt!
en ja, als er een vriendelijke dame 8er de kassa staat, mag ze die ene euri wel houden hea?

Ik heb gewoon geld teveel jeweetesZz
Ben opgelicht voor 50,- euri + ik heb zn rekening nr, tis al ongeveer een half jaar geleden, en ben nogsteeds te lui om na politie te gaan ofsow
IK HEB GELDTEVEEL FTW!!!111einszz!!11111!!1!1zweidreieinss!!111
En vreemd, maar ik moest meteen aan turbo-timers denken
Turquaz52zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:36
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:31 schreef Neluhz het volgende:
Ik Las deze reactie van jou in een ander topic turquaz;
[..]

En vreemd, maar ik moest meteen aan turbo-timers denken
nee, die heb ik gewoon thuis bezorgd gekregen, ik had voor 50,- verlagings veren + embleemloos grille besteld toen, maare heb em NOG steeds niet, na een half jaar
Tommy_Kuklinskizaterdag 27 oktober 2007 @ 09:30


Nog opgelicht ook
Neluhzzaterdag 27 oktober 2007 @ 11:05
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

nee, die heb ik gewoon thuis bezorgd gekregen, ik had voor 50,- verlagings veren + embleemloos grille besteld toen, maare heb em NOG steeds niet, na een half jaar
Dan ben je dus dubbel opgelicht, een keer met een zinloze turbo-timer en een keer met verlagingsveren

Hoezo koop je eigenlijk verlagingsveren en een embleemloze grille, veren kun je toch doorzagen en je gaat mij niet vertellen dat een turk niet weet hoe een embleem verwijderd kan worden
Googolplexianzaterdag 27 oktober 2007 @ 11:11
Verlaginsveren zonder kortere dempers
Veren doorzagen
tvp
Turquaz52zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:17
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:14 schreef osmo het volgende:

[..]

Het eerste jaar dat ze dat hier in Belgie op de autokeuring invoerden is bij een hele hoop van die oude diesels de motor opgeblazen tegenwoordig geven ze nog maar half gas, en bij de nieuwere modellen 1 seconde tot juist onder de rode zone.
Turquaz52zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:20
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:05 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Dan ben je dus dubbel opgelicht, een keer met een zinloze turbo-timer en een keer met verlagingsveren

Hoezo koop je eigenlijk verlagingsveren en een embleemloze grille, veren kun je toch doorzagen en je gaat mij niet vertellen dat een turk niet weet hoe een embleem verwijderd kan worden
Die zinloze turbo timer heb ik doorverkocht met 20 euri winst.. dus geen oplichting
Veren doorzagen is soooooo niet done, en embleem verwijderen kan ik zeker, maar zown lelijke gat in de grille is niet mooi

Maar ik ga een Vento front op zetten Met embleemloos grille en Powerlooks FK koplampen!!
Maar eerst ff een motorkappie en grille en lampen vinden, de FK koplampen komen later
MikeyManzondag 28 oktober 2007 @ 10:57
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:11 schreef Googolplexian het volgende:
Verlaginsveren zonder kortere dempers
Tot 3 cm vaak weinig mis mee...
Pascal86zondag 28 oktober 2007 @ 15:53
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

nee, die heb ik gewoon thuis bezorgd gekregen, ik had voor 50,- verlagings veren + embleemloos grille besteld toen, maare heb em NOG steeds niet, na een half jaar
Ik zou gewoon die jongen opzoeken, niet voor het geld maar gewoon dat ik niet van mij laat stelen.
Supra_Turbozondag 28 oktober 2007 @ 18:01
Ieder z'n ding... dat begrijp ik ook wel... maar waarom zoveel geld in die koplamp en grill rommel steken?
Waarom hang je er geen fatsoenlijk TDI-blok in en als het ff kan met een 6-bak?
Coupezondag 28 oktober 2007 @ 18:56
ach destijds was jij ook bezig met een kadett waarin nogal wat geld werdt weggegooid die 2.0 met 1.8 kop toch destijds op opelforum .
rollator_GSIzondag 28 oktober 2007 @ 20:56
onder welke naam was dat dan???
kan me er niks meer van herinneren
Turquaz52maandag 29 oktober 2007 @ 01:48
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:01 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ieder z'n ding... dat begrijp ik ook wel... maar waarom zoveel geld in die koplamp en grill rommel steken?
Waarom hang je er geen fatsoenlijk TDI-blok in en als het ff kan met een 6-bak?
Koop ik liever een Passat Variant V6TDI 4 Motion dan dat hier een ander blok in komt met een 6bak, tis et niet waard En dat geef ik toe.

En die koplamp + grill 'rommel' is iets wat je auto een ander uitstraling geeft, de trekkracht van deze auto is toch genoeg, meer is beter.. Later als we van plan zijn om deze auto intewisselen willen we toch liever een Passat Variant TDI
Maar who cares? Volgend jaar 18, endan Prelude Turbo
Turquaz52maandag 29 oktober 2007 @ 02:06
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon die jongen opzoeken, niet voor het geld maar gewoon dat ik niet van mij laat stelen.
ben te lui om actie te ondernemen, ik zoek morgen ff mijn SNS apparaatje op, zodat ik ff mn laatste transacties kan zien, dan show ik em wel hier.. mogen jullie je uitleven op zijn telefoon/huisadres/mail/leven
mij boeit het eigelijk wel, maar doordat ik gewoon geen tijd heb/lui ben, onderneem ik geen actie
Pascal86maandag 29 oktober 2007 @ 08:45
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 01:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Koop ik liever een Passat Variant V6TDI 4 Motion dan dat hier een ander blok in komt met een 6bak, tis et niet waard En dat geef ik toe.

En die koplamp + grill 'rommel' is iets wat je auto een ander uitstraling geeft, de trekkracht van deze auto is toch genoeg, meer is beter.. Later als we van plan zijn om deze auto intewisselen willen we toch liever een Passat Variant TDI
Maar who cares? Volgend jaar 18, endan Prelude Turbo
Als je dat ding uberhaupt verzekerd krijgt als 18 jarige
Turquaz52maandag 29 oktober 2007 @ 16:29
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:45 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Als je dat ding uberhaupt verzekerd krijgt als 18 jarige
Paps naam..
En belasting is ook een lachertje : tussen de 117 - 138 euro per kwartaal!!
verzekering is: 135,94 wat ook niet zo duur is als 18 jarige. En 0 schadevrije jaren.
dus laten we zeggen: 125,- belasting + (3x 136,- verzekering) = 533 euro per kwartaal oftwel 2132euri per jaar.
Vind et wel meevallen eerlijk gezegd.

maar goed, daar gaat dit project niet over.
Turquaz52woensdag 7 november 2007 @ 17:52
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon die jongen opzoeken, niet voor het geld maar gewoon dat ik niet van mij laat stelen.
ps. was in de war met de oplichting waar het om ging, ik zei toch iets van embleemloos grillen en veren, dat had ik ook willen bestellen maar op het laats niet gedaan.. bleef ergens in mn achterhoofd hangen
't gaat hier om een originele gechipte chip (fabrieks-af)

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 07-11-2007 19:30:19 (persoonsgegevens hou je voor jezelf, NIET HIER IIG) ]
MikeyManwoensdag 7 november 2007 @ 17:56
Haal dat maar even weg...
Turquaz52woensdag 7 november 2007 @ 18:20
quote:
Op woensdag 7 november 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Haal dat maar even weg...
MikeyManwoensdag 7 november 2007 @ 19:18
Turquaz52woensdag 7 november 2007 @ 19:59
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:
rollator_GSIwoensdag 7 november 2007 @ 20:24
en hoeveel stoplichtsprintjes heb je al gewonnen??
Turquaz52woensdag 7 november 2007 @ 21:10
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:24 schreef rollator_GSI het volgende:
en hoeveel stoplichtsprintjes heb je al gewonnen??
genoeg
Ik kies oook mijn tegenstanders goed uit.. als ik een 328i zie zie ik dat niet als een uitdaging, maar als een onnodige bandenslijtage en brandstof verbruik.. want dat win ik toch niet
Maar GSItjes zijn zo

[ Bericht 8% gewijzigd door Turquaz52 op 08-11-2007 18:08:57 ]
rollator_GSIdonderdag 8 november 2007 @ 12:51
bwaaahahahahahaha , lolbroek
j0rritdonderdag 8 november 2007 @ 15:14
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:51 schreef rollator_GSI het volgende:
bwaaahahahahahaha , lolbroek
Zastava GTI TDI-killer
garnage-patrickdonderdag 8 november 2007 @ 15:41
dieseltjes als sprintwagen gebruiken is no go....

benzine roelt de wereldpan uit!


over poosje stoplichtsprintje Turquaz?
Quint24donderdag 8 november 2007 @ 15:45
Dat je dat allemaal wilt gaan doen met een motor dat al meer dan 300.000km op de teller heeft staan
Oh ja wacht (300.0)15km
Turquaz52donderdag 8 november 2007 @ 16:40
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:45 schreef Quint24 het volgende:
Dat je dat allemaal wilt gaan doen met een motor dat al meer dan 300.000km op de teller heeft staan
Oh ja wacht (300.0)15km
3ton is niks voor een Diesel hoor..
302xxxkm
Volgende week woensdag weer ff onderhoud @ garage, heb aan 140,- ongeveer aan onderdelen gekocht (ashoezen, versnellingsbak olie, carterpanpakking, remvloeistof, remblokken zijn 3 weken gelede vervangen, DTM uitlaat gekocht van een vriend, etcc etcc etcc )
rollator_GSIdonderdag 8 november 2007 @ 17:06
dat heb je met die snelle auto's,die moet je wel goed onderhouden
Supra_Turbodonderdag 8 november 2007 @ 17:34
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
genoeg
Ik kies oook mijn tegenstanders goed uit.. als ik een 328i zie zie ik dat niet als een uitdaging, maar als een onnodige bandenslijtage en brandstof verbruik..
Maar GSItjes zijn zo
Tuurlijk...
Quint24donderdag 8 november 2007 @ 18:01
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

3ton is niks voor een Diesel hoor..
302xxxkm
Volgende week woensdag weer ff onderhoud @ garage, heb aan 140,- ongeveer aan onderdelen gekocht (ashoezen, versnellingsbak olie, carterpanpakking, remvloeistof, remblokken zijn 3 weken gelede vervangen, DTM uitlaat gekocht van een vriend, etcc etcc etcc )
Als je er NORMAAL mee rijdt dan is het niks dat klopt
Maar als je hem steeds in de begrenzer gooit vindt hij dat niet erg leuk.
Want het blijft een motor die meer dan 3 ton heeft gelopen en als je hem aftrapt dan gaat ook een diesel snel kapot want ze zijn er eigelijk niet voor gemaakt om mee te racen
leolinedancemaandag 24 december 2007 @ 03:11
Netter kar man!
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 15:01
quote:
Op maandag 24 december 2007 03:11 schreef leolinedance het volgende:
Netter kar man!
Thnx

lmm weer terug gemonteerd, diode viel uit de de contrastekkert


Embleemlooss grilletje (Moet nog gespote worden )


VR6 lip al besteld.. deze is errug slecht gespote En de bumper word over 2 weken ff rood gespoten
leolinedancemaandag 24 december 2007 @ 15:11
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thnx
[ afbeelding ]
lmm weer terug gemonteerd, diode viel uit de de contrastekkert

[ afbeelding ]
Embleemlooss grilletje (Moet nog gespote worden )

[ afbeelding ]
VR6 lip al besteld.. deze is errug slecht gespote En de bumper word over 2 weken ff rood gespoten
Waarom staat die Prelude 2.2 in je sig eigenlijk? Zie zo'n zelfde op MP staan. Die is het niet?
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 15:24
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom staat die Prelude 2.2 in je sig eigenlijk? Zie zo'n zelfde op MP staan. Die is het niet?
Ben helemaal gek van de Prelude 2.2 vandaar
leolinedancemaandag 24 december 2007 @ 15:32
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ben helemaal gek van de Prelude 2.2 vandaar
Er staat er dus 1 op marktplaats.
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 20:56
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er staat er dus 1 op marktplaats.
Ik zie er nu 4:
http://link.marktplaats.nl/135895622
http://link.marktplaats.nl/136653458
http://link.marktplaats.nl/134015257
http://link.marktplaats.nl/135034163
Supra_Turbomaandag 24 december 2007 @ 20:58
Waarom staat er JDM edition?
Het is niet alsof het een speciale editie is...
BaraCudamaandag 24 december 2007 @ 21:10
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Waarom staat er JDM edition?
Het is niet alsof het een speciale editie is...
Als hij ermee klaar is wel
Editie klaar voor de sloop
xFriendxmaandag 24 december 2007 @ 21:31
Gaat dat wat, zo'n Prelude? Bij 1 zie ik staan dat het ding 200 pk heeft. Zoveel zal zo'n ding niet wegen dus mag aannemen dat het dan vrij rap gaat.

Tevens, TS, waarom heb je dan niet iets doorgespaard? Goedkoopste die ik daar zie staan is 3.200 euro. Neem de aanschaf van je huidige bak, geld wat je er tot nu toe aan besteed hebt en je bent dan al een eind op weg. Hoewel onderhoud/brandstof van die Prelude waarschijnlijker wat duurder uit zal vallen.
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 22:15
quote:
Op maandag 24 december 2007 21:31 schreef xFriendx het volgende:
Gaat dat wat, zo'n Prelude? Bij 1 zie ik staan dat het ding 200 pk heeft. Zoveel zal zo'n ding niet wegen dus mag aannemen dat het dan vrij rap gaat.

Tevens, TS, waarom heb je dan niet iets doorgespaard? Goedkoopste die ik daar zie staan is 3.200 euro. Neem de aanschaf van je huidige bak, geld wat je er tot nu toe aan besteed hebt en je bent dan al een eind op weg. Hoewel onderhoud/brandstof van die Prelude waarschijnlijker wat duurder uit zal vallen.
Honda Prelude's wegen wel wat, zijn ook rapper dus duurder in verzekering en belasting, en al zeker voor een beginnende bestuurder.
Ik wil daarom ook de mini-variant nemen: De Honda CRX Del Sol
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Waarom staat er JDM edition?
Het is niet alsof het een speciale editie is...
Je hebt 100% gelijk.. raar dat het me niet eerder is opgevallen, ik doelde er eigelijk ME-Edition mee op
Manfred Ernst
Go0smaandag 24 december 2007 @ 22:24
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Paps naam..
En belasting is ook een lachertje : tussen de 117 - 138 euro per kwartaal!!
verzekering is: 135,94 wat ook niet zo duur is als 18 jarige. En 0 schadevrije jaren.
dus laten we zeggen: 125,- belasting + (3x 136,- verzekering) = 533 euro per kwartaal oftwel 2132euri per jaar.
Vind et wel meevallen eerlijk gezegd.

maar goed, daar gaat dit project niet over.
Hahaha, en voor dat geld heb je nog geen meter gereden Het is inderdaad bijna voor niks

Genoeg gekkigheid. Het tunen van een diesel is op zich leuk en af en toe een sprintje is ook wel grappig, maar waarom nou een sjonnie pijp, embleemloze grill en dat soort bocht? Je doet net of het een mega brute straat racer is ofzo
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 22:32
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:24 schreef Go0s het volgende:

[..]

Hahaha, en voor dat geld heb je nog geen meter gereden Het is inderdaad bijna voor niks

Genoeg gekkigheid. Het tunen van een diesel is op zich leuk en af en toe een sprintje is ook wel grappig, maar waarom nou een sjonnie pijp, embleemloze grill en dat soort bocht? Je doet net of het een mega brute straat racer is ofzo
Die Quote is echt een fout zo als ik verglijk met andere auto's is het best wel duur

En ik heb geen sjonnie pijp dr onder, wel een embleemloos grille en wat voor soort bocht??
En uehhmm.. de golf is echt geen racer Ik durf amper met 50/60 door de bocht omdat hij te TE veel overhelt.. maar binnekort word ie toch verlaagd. dus mss kan ik dan we wat sneller door de bocht, maar het blijft toch een variant Dus sprintjes is voldoende
Go0smaandag 24 december 2007 @ 22:48
Door verlagen krijgt je auto geen betere wegligging hoor. Vervang je schokbrekers ook maar, dan zul je iets merken. Bij mijn auto merk ik weinig verschil qua wegliggen, en óf de mijne verlaagd is;

1,5 jaar geleden;


Momenteel;


Mwoa, volgens mij wel (voor -60mm). En geloof mij, het stuiterd alleen iets meer en ik vind het er cool uitzien. Voor de wegligging heb ik het niet gedaan.

Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Turquaz52maandag 24 december 2007 @ 22:58
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
Door verlagen krijgt je auto geen betere wegligging hoor. Vervang je schokbrekers ook maar, dan zul je iets merken. Bij mijn auto merk ik weinig verschil qua wegliggen, en óf de mijne verlaagd is;

1,5 jaar geleden;
[ afbeelding ]

Momenteel;
[ afbeelding ]

Mwoa, volgens mij wel (voor -60mm). En geloof mij, het stuiterd alleen iets meer en ik vind het er cool uitzien. Voor de wegligging heb ik het niet gedaan.

Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, 20,- kan ik veren incl schokbrekers kopen van een vriend van mij..
maar voor 200 euro meer kan ik schroefset halen..
De veren zijn 40/40 of 60/40 dacht ik
Pascal86maandag 24 december 2007 @ 23:52
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
Door verlagen krijgt je auto geen betere wegligging hoor. Vervang je schokbrekers ook maar, dan zul je iets merken. Bij mijn auto merk ik weinig verschil qua wegliggen, en óf de mijne verlaagd is;

1,5 jaar geleden;
[ afbeelding ]

Momenteel;
[ afbeelding ]

Mwoa, volgens mij wel (voor -60mm). En geloof mij, het stuiterd alleen iets meer en ik vind het er cool uitzien. Voor de wegligging heb ik het niet gedaan.

Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Gave auto, zo'n een heb ik nog nooit gezien.
leolinedancedinsdag 25 december 2007 @ 01:28
quote:
Dit is een JDM http://www.marktplaats.nl(...)c-e2.html%3Fxref%3D1
Googolplexiandinsdag 25 december 2007 @ 09:58
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Honda Prelude's wegen wel wat, zijn ook rapper dus duurder in verzekering en belasting, en al zeker voor een beginnende bestuurder.
Ik wil daarom ook de mini-variant nemen: De Honda CRX Del Sol
[..]
Succes!

NIET te verzekeren als beginnend bestuurder. Die ik heb is over de 1200 kiklo en zuinig? Mwah ... hoogtoerige blokjes zijn nooit echt zuinig. Bij rustig rijden wel door VTEC maar met een 45 liter tankje rijd je dan ook niet veel verder dan 550 - 600 kilometer... en dan heb je GEEN lol.

PS.: De Sol is eerder de voorloper van de S2K dan van de Lude ( leuk lezen )
Supra_Turbodinsdag 25 december 2007 @ 10:22
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:58 schreef Turquaz52 het volgende:
20,- kan ik veren incl schokbrekers kopen van een vriend van mij..
maar voor 200 euro meer kan ik schroefset halen..
Lekker je geld op zak houden voor de Del Sol
Zonde om hier nog meer geld in te stoppen.
Je krijgt het er nooit meer voor terug en het is niet eens je eigen auto.
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
1,5 jaar geleden;
[ afbeelding ]

Momenteel;
[ afbeelding ]
Passat
Leuke herinneringen aan!
Turquaz52dinsdag 25 december 2007 @ 17:39
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 09:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Succes!

NIET te verzekeren als beginnend bestuurder. Die ik heb is over de 1200 kiklo en zuinig? Mwah ... hoogtoerige blokjes zijn nooit echt zuinig. Bij rustig rijden wel door VTEC maar met een 45 liter tankje rijd je dan ook niet veel verder dan 550 - 600 kilometer... en dan heb je GEEN lol.

PS.: De Sol is eerder de voorloper van de S2K dan van de Lude ( leuk lezen )
Ik weet dat de Sol de voorloper is van de S2k dan de lude.. Ik doelde er op dat ik een kleine hondatje wou nemen. En voorlopig geen Lude
Had al de informatie pagina's al een paar keer doorgenomen van de delsolclub.nl

En ehm.. Delsol 1200KG?? Eerder 1030 De ESI danne.. de VTI 1080.. En dat scheelt een heleboel in de belasting, dus ga toch voor de ESI
3p0xdinsdag 25 december 2007 @ 19:09
Ik snap je niet helemaal hoor? 50 kg scheeld 1 belastinggroep dus iets van 10 euro in de maand...als je dat al veel vind moet je denk ik maar geen auto gaan rijden...
Supra_Turbodinsdag 25 december 2007 @ 20:18
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik weet dat de Sol de voorloper is van de S2k
BS
Omdat een S2000 ook een 2-zitter is, wil nog niet zeggen dat het de opvolger van een Del Snol is
Turquaz52dinsdag 25 december 2007 @ 21:10
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:18 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

BS
Omdat een S2000 ook een 2-zitter is, wil nog niet zeggen dat het de opvolger van een Del Snol is
qua sommige autoweek recensies etc.. komt het er wel heel vaak in voor.:
bijv:
quote:



S2K de opvolger van de DelSol VTi-E ?
Een ochtend op stap met de twee brengt uitkomst . . .

Een opvolger van de Honda Civic CRX Del Sol is er helaas nooit gekomen.
Honda is echter na een paar jaar denken en dubben met een nieuwe open auto gekomen: de S2000.
Is dat dan de opvolger van de Del Sol of roept deze auto hele andere emoties op?

Onze eigen internetredactie ging op pad met beide autos en zocht het uit.
Turquaz52dinsdag 25 december 2007 @ 21:10
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:09 schreef 3p0x het volgende:
Ik snap je niet helemaal hoor? 50 kg scheeld 1 belastinggroep dus iets van 10 euro in de maand...als je dat al veel vind moet je denk ik maar geen auto gaan rijden...
10 euro???
PNGdinsdag 25 december 2007 @ 21:21
Turquaz bedoelt dattie het helemaal niet kan verzekeren, laat staat reparatie kan betalen.
En tis natuurlijk veel beter een ESI dan VTI voor beginnende bestuurder.
Koop nou eens een auto, leer rijden, ga achter scherm vandaan en ga rijden.

Laatste vooral.
Pascal86dinsdag 25 december 2007 @ 21:35
Waarom koop je niet gewoon een mooie sedan?

voor onder de 4000 heb je bijv een mazda xedos zie je trouwens niet vaak en hebben style.





Gewoon kappen met die kut autootjes waar je geen ene tering aan hebt, kost alleen maar geld die je in een bodemloze put gooi.

Das toch veel mooier dan;
hamkaastostidinsdag 25 december 2007 @ 21:38
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:35 schreef Pascal86 het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een mooie sedan?

voor onder de 4000 heb je bijv een mazda xedos zie je trouwens niet vaak en hebben style.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gewoon kappen met die kut autootjes waar je geen ene tering aan hebt, kost alleen maar geld die je in een bodemloze put gooi.

Das toch veel mooier dan;
[ afbeelding ]
hahahah dat ding is minstens zo fugly. Zie die hazenlip dan
ik zou de auto van de TS er trouwens wel voor inruilen maar dat zou ik ook voor een mc donalds voordeelbon doen
Supra_Turbodinsdag 25 december 2007 @ 21:38
Liever niet, zonder rijbewijs...

@ Turkdwaas
Denk eens even na.
Wat hebben ze nou gemeen??

Een sufkutterige civic-based 1.6 voorwielaandrijver en een racey, achterwielaangedreven roadster met een 2-liter toerenmonster.
Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat die 2, op het logotje en het feit dat ze maar 2 stoelen hebben na, niks met elkaar te maken hebben
Pascal86dinsdag 25 december 2007 @ 21:42
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

hahahah dat ding is minstens zo fugly. Zie die hazenlip dan
ik zou de auto van de TS er trouwens wel voor inruilen maar dat zou ik ook voor een mc donalds voordeelbon doen
Het was slechts een voorbeeld/
Voor 4000 heb je ook een audi a4 of een benz, om maar even bij het cultuur van TS te blijven.
PNGdinsdag 25 december 2007 @ 21:47
En dan nog moet je de reparaties betalen, ZEKER bij een nieuwe auto, en het rijden kunnen betalen.
Staat je niet blind op markplaats. Helft is gaar.
Auto kopen is makkelijk. Blijven rijden is veel moeilijker.
Turquaz52dinsdag 25 december 2007 @ 22:48
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever niet, zonder rijbewijs...

@ Turkdwaas
Denk eens even na.
Wat hebben ze nou gemeen??

Een sufkutterige civic-based 1.6 voorwielaandrijver en een racey, achterwielaangedreven roadster met een 2-liter toerenmonster.
Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat die 2, op het logotje en het feit dat ze maar 2 stoelen hebben na, niks met elkaar te maken hebben
Nee jij was er bij toen ze het bedachten.. Jij weet het weer es beter he?
vannellewoensdag 26 december 2007 @ 02:29
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee jij was er bij toen ze het bedachten.. Jij weet het weer es beter he?
Je hebt het zelf al gezegd, lees toch es wat je zélf post!. DAMN!!
quote:
Een opvolger van de Honda Civic CRX Del Sol is er helaas nooit gekomen.
Honda is echter na een paar jaar denken en dubben met een nieuwe open auto gekomen: de S2000.
Googolplexianwoensdag 26 december 2007 @ 10:08
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:39 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik weet dat de Sol de voorloper is van de S2k dan de lude.. Ik doelde er op dat ik een kleine hondatje wou nemen. En voorlopig geen Lude
Had al de informatie pagina's al een paar keer doorgenomen van de delsolclub.nl

En ehm.. Delsol 1200KG?? Eerder 1030 De ESI danne.. de VTI 1080.. En dat scheelt een heleboel in de belasting, dus ga toch voor de ESI
Honda CRX VTi-E ABS : 1180 kilogram leeggewicht.

Maar jij zal het beter weten
Googolplexianwoensdag 26 december 2007 @ 10:14
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever niet, zonder rijbewijs...

@ Turkdwaas
Denk eens even na.
Wat hebben ze nou gemeen??

Een sufkutterige civic-based 1.6 voorwielaandrijver en een racey, achterwielaangedreven roadster met een 2-liter toerenmonster.
Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat die 2, op het logotje en het feit dat ze maar 2 stoelen hebben na, niks met elkaar te maken hebben
Officieel is de S2000 de directe opvolger van dit:



maar veel mensen (inclusief Honda zelf) zien de sol als voorloper van de S2K
quote:
2. del sol

A vehicle manufactured imported into the US by Honda during 1993-1997. Sold in foreign markets from 1992-1998 as CRX.

160hp DOHC VTEC engine available on the US Del Sol VTECs from 1994-1997, B16A3 in 1993-1995 (ODB1) & B16A2 (ODB2) in 1996 & 1997. S & Si models had engines of varying potency, later years are generally more powerful.

Received minor redesign in 1996, removing front driving lights (which frequently burned/shorted out), adding faux brake ducts (can be turned into functional ducts).

Has a removable targa top and power rear window, yielding a convertible-like driving experience. Majority of components are shared with the 1992-1995 Civic. As a result the suspension is first rate.

Originally designed to compete with the mid-engined Toyota MR2, engine was moved to the front & top lopped off after sportscar sales tanked in the late 80s/early 90s and Mazda Miata sales took off.

Was plagued by high curb weight due redesigning a hardtop vehicle as a convertible. Structural stiffness suffered as well.

The Honda S2000 is the successor to the Del Sol in Honda's lineup, which benefitted from many of the lessons learned with the Del Sol.

Rarest model years are 1996 & 1997 (1997 especially due to sales being killed mid-year), sales started to tank in 1995 and the redesign didn't save it.


[ Bericht 10% gewijzigd door Googolplexian op 26-12-2007 10:24:34 ]
leolinedancewoensdag 26 december 2007 @ 11:37
quote:
Op woensdag 26 december 2007 10:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Officieel is de S2000 de directe opvolger van dit:

[ afbeelding ]

maar veel mensen (inclusief Honda zelf) zien de sol als voorloper van de S2K
[..]
wikipedia bron ja? Nu fatsoenlijke bron
Turquaz52woensdag 26 december 2007 @ 12:26
quote:
Op woensdag 26 december 2007 10:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Honda CRX VTi-E ABS : 1180 kilogram leeggewicht.

Maar jij zal het beter weten
Nee Google.
Supra_Turbowoensdag 26 december 2007 @ 12:42
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee jij was er bij toen ze het bedachten.. Jij weet het weer es beter he?
Logisch nadenken heet zoiets.
Het zijn twee totaal verschillende concepten.
Turquaz52woensdag 26 december 2007 @ 12:57
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:42 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Logisch nadenken heet zoiets.
Het zijn twee totaal verschillende concepten.
Ja okee, je kunt het ook zo zien:
Officiële opvolger,
Of
OnOfficiële opvolger, dus omdat Honda geen ander roadster heeft en de S2k toevallig na de Delsol kwam, kan je het zo opvatten
Steve-Owoensdag 26 december 2007 @ 15:50
Hoelang denk je nog bezig te zijn met dat mooie project van je Nico ?
D25002011donderdag 27 december 2007 @ 10:55
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Denk dat het ook beetje autoafhankelijk is. Bij mij gaf hij na het verlagen iig een stuk minder onderstuur. Wat de snelheid weer ten goede kwam. Werd nauwelijks stugger van, dus dat was een grote positieve punt voor mij om er geen andere dempers te monteren (meestal wordt je auto er superstug van). En hij staat toch zo'n 50mm lager.
Googolplexiandonderdag 27 december 2007 @ 11:42
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:42 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Logisch nadenken heet zoiets.
Het zijn twee totaal verschillende concepten.
Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?

Ah ... achterwielaandrijving en steviger chassis mjah, compleet anders.

"Ok, so we just did the DelSol... let's try and think of something completely different!"
"I know! Let's build a front-engined, two seater sportscar!"


Toch benieuwd hoe logisch nadenken leidt tot de conclusie dat het twee totaal verschillende concepten zijn. Ik zelf denk dat de DelSol een voorzichtige studie was naar de S2000 of anders de aanleiding.

Turquaz52donderdag 27 december 2007 @ 13:00
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?

Ah ... achterwielaandrijving en steviger chassis mjah, compleet anders.

"Ok, so we just did the DelSol... let's try and think of something completely different!"
"I know! Let's build a front-engined, two seater sportscar!"


Toch benieuwd hoe logisch nadenken leidt tot de conclusie dat het twee totaal verschillende concepten zijn. Ik zelf denk dat de DelSol een voorzichtige studie was naar de S2000 of anders de aanleiding.
Turquaz52vrijdag 28 december 2007 @ 15:31
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)

Zo zal hij dr ongeveer uitzien:

Orgineel:
Supra_Turbovrijdag 28 december 2007 @ 16:50
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?

Ah ... achterwielaandrijving en steviger chassis mjah, compleet anders.

"Ok, so we just did the DelSol... let's try and think of something completely different!"
"I know! Let's build a front-engined, two seater sportscar!"


Toch benieuwd hoe logisch nadenken leidt tot de conclusie dat het twee totaal verschillende concepten zijn. Ik zelf denk dat de DelSol een voorzichtige studie was naar de S2000 of anders de aanleiding.

Concept was mss niet helemaal het goede woord.
Ik weet niet hoe ze bij Honda dachten, maar ik vind een S2000 nou niet echt een opvolger van een Del Sol.
Op het feit dat ze beide 2-zitters zijn, zijn ze totaal verschillend.
hamkaastostivrijdag 28 december 2007 @ 17:28
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)

Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
HAHAHAHAHAH
you can't polish a turd
Googolplexianvrijdag 28 december 2007 @ 17:51
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:50 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Concept was mss niet helemaal het goede woord.
Ik weet niet hoe ze bij Honda dachten, maar ik vind een S2000 nou niet echt een opvolger van een Del Sol.
Op het feit dat ze beide 2-zitters zijn, zijn ze totaal verschillend.
heb je helemaal gelijk in. De S2000 is echter de naams-opvolger van de S600/S800 (en dus Honda's S serie ofterwel Honda Sports) ... en of die nou zoveel gemeen hebben met elkaar

Wel geinig om de specs van de S600 (1964) er effe bij te halen:

inlijn N/A 4-pitter (606 cc) met
57 pk. @ 8500 rpm (!) en
5.2 kg/m torque @ 5500 rpm
ketting overbrenging naar de achterwielen
top : 145 km/h

Een echte voorganger zal de Sol ook echt niet zijn. Honda neemt hun sportseries heel serieus (en bouwen deze modellen dan ook compleet uit nieuwe onderdelen op) de S2000 is dus compleet nieuw met speciaal ontwikkelde onderdelen en de Sol staat op een Civic basis. Wat wel zo is is dat de twee auto's wel degelijk veel met elkaar gemeen hebben qua concept. Waar de CRX I en CRX II best veel op elkaar leken heeft is de DelSol compleet anders (qua concept). Weg hatchback en hallo tweezitter. Weg kanteldak en hallo targa dak. Zo zijn er wel meer concept veranderingen. Het is en blijft natuurlijk een opgedirkte Civic met hier en daar wat verbeteringen maar (gezien Honda's ervaring met open tweezitters) is het wel aannemelijk dat de Sol als studieproject heeft gediend.

Lang verhaal kort:
Concept is bijna gelijk,
Filosofie is compleet verschillend,
Sol is geen opvolger maar eerder een proefkonijn (en daarom misschien wel vaak beschouwd als een opvolger ... zeker gezien het tijdsverschil met de S600).

wouter37vrijdag 28 december 2007 @ 18:25
Wat is nou je doel met die auto ?
xFriendxvrijdag 28 december 2007 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)

Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
Door dat wegsoepen van de huisnummers is het net alsof je in de Gazastrook woont, lijken net raketinslagen.
BaraCudavrijdag 28 december 2007 @ 18:39
Dit is toch godverdomme geen project man

Wouter37, die is bezig met een project. Dit is gewoon weg gooien van geld
Supra_Turbovrijdag 28 december 2007 @ 18:45
Waarom steek je nog steeds geld in een auto die helemaal niet van jou is?!
Spaar dat geld toch op voor een Del Sol, of is die alweer uit de picture?
wouter37vrijdag 28 december 2007 @ 20:53
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
Dit is toch godverdomme geen project man

Wouter37, die is bezig met een project. Dit is gewoon weg gooien van geld
TNX
Het_Biertjevrijdag 28 december 2007 @ 20:54
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
Dit is toch godverdomme geen project man
Hij heeft alweer wat nieuws verzonnen;

Voorgloeilichtje knippert na 30sec rijden ongeveer...
Het_Biertjevrijdag 28 december 2007 @ 20:57
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht

wat vre-se-lijk zonde van je bouwvak geld.
Turquaz52zaterdag 29 december 2007 @ 11:33
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:57 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

wat vre-se-lijk zonde van je bouwvak geld.
Dat is wat hijzelf mag weten, en ehm bouwvak-geld?
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:54 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

Hij heeft alweer wat nieuws verzonnen;

Voorgloeilichtje knippert na 30sec rijden ongeveer...
Dat is mijn topic dank u.
Pascal86zaterdag 29 december 2007 @ 16:54
Ik kan al vanaf buiten zien dat er niets in zijn huis staat
eevebezaterdag 29 december 2007 @ 16:57
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)

Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
ik hoop dat je verlaagt doormiddel van korte veren en kortere schokbrekers, anders word het echt kut rijden...
Turquaz52zaterdag 29 december 2007 @ 19:30
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:54 schreef Pascal86 het volgende:
Ik kan al vanaf buiten zien dat er niets in zijn huis staat
Hoe the fuck wil jij zien of er wat in mijn huis staat of niet
hamkaastostizaterdag 29 december 2007 @ 19:34
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoe the fuck wil jij zien of er wat in mijn huis staat of niet
dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?
Turquaz52zaterdag 29 december 2007 @ 19:46
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:34 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?
Zolang ik daar woon is ie ook van mij
Googolplexianzaterdag 29 december 2007 @ 20:49
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:34 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?
Whahahhaa
Pascal86zondag 30 december 2007 @ 02:40
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoe the fuck wil jij zien of er wat in mijn huis staat of niet
Check die gordijnen dan
Pascal86zondag 30 december 2007 @ 02:43
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zolang ik daar woon is ie ook van mij
Het is een huurhuis, er is niets van jullie bij
Supra_Turbozondag 30 december 2007 @ 11:46
Ghetto
eevebezondag 30 december 2007 @ 12:33
quote:
Op zondag 30 december 2007 02:43 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Het is een huurhuis kraakpand, er is niets van jullie bij
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 13:01
quote:
Op zondag 30 december 2007 02:40 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Check die gordijnen dan
Waar zie jij gordijnen dan behalve voor de sier voor de deur?

ff voor de duidelijkheid, wij wonen op de hoek. De buren van ons is een stel van 50 jaar
Ik woon in een heel rustig buurt. En daar draait het om.. Zolang ik het kan vinden met iedereen in mn straat ben ik tevreden
AMDFreakzondag 30 december 2007 @ 13:03
Ik had vroeger een golf MK3 Hatchback.. en deze heb ik ook verlaagd met 60/40 en ik merkte wel degelijk een betere wegligging!

Maarja, weet verder niet hoe het zit met stationwagons die zijn natuurlijk ook veel langer enz..
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 13:18
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:03 schreef AMDFreak het volgende:
Ik had vroeger een golf MK3 Hatchback.. en deze heb ik ook verlaagd met 60/40 en ik merkte wel degelijk een betere wegligging!

Maarja, weet verder niet hoe het zit met stationwagons die zijn natuurlijk ook veel langer enz..
maar 32cm.. voor de rest exact zelfde ongeveer.
+ 43kg zwaarder.
Hopelijk volgend weeg ergens een brug zien te vinden, dan verlagen
Tommy_Kuklinskizondag 30 december 2007 @ 13:22
Wat een gezeik over dat huis.
Dit topic gaat toch over een voiture?
Googolplexianzondag 30 december 2007 @ 14:27
Ach ... je doet 't iig wel allemaal zelf. ALS er dan ooit die serieuze auto komt weet je iig van wanten Ik hoop alleen dat je je dan wel beperkt tot het serieuze tunen en niet van die opplak / wegsnijd-opties.

Als je naar projecten van anderen hier op PTA kijkt zie je dat tunen gewoon geld kost (en tijd en geduld). Meestal heeft een auto qua uiterlijk niet meer nodig dan een tikkie verlagen (geloof me ... setje gele Koni's kost niet meer zo veel en het verschil met goedkope poepzooi is aanzienlijk), mooie velgen en een andere uitlaat. De rest van je centen lekker stoppen in een pk-spaarvarken.
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 15:20
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... je doet 't iig wel allemaal zelf. ALS er dan ooit die serieuze auto komt weet je iig van wanten Ik hoop alleen dat je je dan wel beperkt tot het serieuze tunen en niet van die opplak / wegsnijd-opties.

Als je naar projecten van anderen hier op PTA kijkt zie je dat tunen gewoon geld kost (en tijd en geduld). Meestal heeft een auto qua uiterlijk niet meer nodig dan een tikkie verlagen (geloof me ... setje gele Koni's kost niet meer zo veel en het verschil met goedkope poepzooi is aanzienlijk), mooie velgen en een andere uitlaat. De rest van je centen lekker stoppen in een pk-spaarvarken.
Zo denk ik er ook over.. ik hoef geen bumperts of lexuslooks of dit en dat..
Uitlaat is toch toe aan een vervanging, dat word nog veranderd. (de einddemper dan)
De kat is al geleegd.
EGR is al gesloten
Embleemloos grilletje
Roosters verwijderd
knipperlichten etc. zwart gemaakt
Verlagen dmv schroefveren komt ook nog een keer, maar wil nu fftjes alleen veren gebruiken. Puur om te testen.. (wat kost een schroefveer tegenwoordig nou? 200,- voor een Golf3 Variant nieuw!)
De veren die ik nu heb is niet van die goedkope troep.. heb er hier en daar na gevraagd welke ik zou halen, en ze hebben we Weitec geadviseerd. (groene) Die heb ik ook gelijk gekocht.
Velgjes weet ik nog niet, ik denk dat ik op staal wil rijden.. maar dat is ff denken, want als ik op staal wil rijden wil ik minstens 16/17 inch en dat heb je niet zo 1,2,3.. voor steek 4x100. Aangezien ik niet zo snel met spacers wil werken (auto vervoert soms wel zware voorwerpen) waardoor spacers niet echt te vertrouwen zijn.
Spoiler heb ik gevonden, bleek ie te groot te zijn (+/- 10 cm te groot) heb ik niks aan (komt van een slopel Astra hatchback af. voor 20,- kunnen kopen)
Uitlaat heb ik ook liggen, en die past er ook niet onder... (komt van die ene groene primera af..)

Qua prestaties denk ik nu aan een 150PK TDI intercooler, of die van een Sprinter. Voor de Intercooler slangen dacht ik aan alu slangen oid.

Maar nu fftjes een kleine pauze, want mn scooter moet nog gerepareerd worde, En dat loopt ongeveer op tegen de 6/7/800 euro
Mijn injectie wat doe je!
rollator_GSIzondag 30 december 2007 @ 15:58
vreemd dat een uitlaat van een primera niet past

misschien wel op je scooter
Supra_Turbozondag 30 december 2007 @ 16:36
Zoals ik al eerder zei... je geld mooi op zak houden voor de Del Sol.
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 22:13
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:58 schreef rollator_GSI het volgende:
vreemd dat een uitlaat van een primera niet past

misschien wel op je scooter
Nee nee, omlassen is geen probleem.. Maar de sierstuk is meteen op de demper gelast, maar bij de Golf Variant zit er nog een lange buis tussen de sierstuk en demper.
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zoals ik al eerder zei... je geld mooi op zak houden voor de Del Sol.
Thnx Supra_Turbo.. maar ik ben al bijna op de 600/700,- van de 2000 van mijn budget.. ik wil em nog fftjes afmaken en dan fftjes doorsparen voor de Sol. Heb daar namelijk ook iedeeen mee..
Bijv: Monster voor bumper
M3 side skirts
Monster achterbumper
Monster spoiler
Monster dak spoiler
Spinners 22inch velgen
M3 Spiegels
Spoilers op de ruitenwissers
Dikke vette REMUS uitlaat demper zonder enkele dempers enzo
K&N filter? GEEN FILTER
F50 Motorkap
en een 1.4tje in lepelen want moet wel errug zuinig zijn, en niet snel omdat ik dan anders ga racen
SPOILER
Hahahhahahahaha grapjee!!
StateOfMindzondag 30 december 2007 @ 22:22
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.. ik hoef geen bumperts of lexuslooks of dit en dat..
Uitlaat is toch toe aan een vervanging, dat word nog veranderd. (de einddemper dan)
De kat is al geleegd.
EGR is al gesloten
Embleemloos grilletje
Roosters verwijderd
knipperlichten etc. zwart gemaakt
Verlagen dmv schroefveren komt ook nog een keer, maar wil nu fftjes alleen veren gebruiken. Puur om te testen.. (wat kost een schroefveer tegenwoordig nou? 200,- voor een Golf3 Variant nieuw!)
De veren die ik nu heb is niet van die goedkope troep.. heb er hier en daar na gevraagd welke ik zou halen, en ze hebben we Weitec geadviseerd. (groene) Die heb ik ook gelijk gekocht.
Velgjes weet ik nog niet, ik denk dat ik op staal wil rijden.. maar dat is ff denken, want als ik op staal wil rijden wil ik minstens 16/17 inch en dat heb je niet zo 1,2,3.. voor steek 4x100. Aangezien ik niet zo snel met spacers wil werken (auto vervoert soms wel zware voorwerpen) waardoor spacers niet echt te vertrouwen zijn.
Spoiler heb ik gevonden, bleek ie te groot te zijn (+/- 10 cm te groot) heb ik niks aan (komt van een slopel Astra hatchback af. voor 20,- kunnen kopen)
Uitlaat heb ik ook liggen, en die past er ook niet onder... (komt van die ene groene primera af..)

Qua prestaties denk ik nu aan een 150PK TDI intercooler, of die van een Sprinter. Voor de Intercooler slangen dacht ik aan alu slangen oid.

Maar nu fftjes een kleine pauze, want mn scooter moet nog gerepareerd worde, En dat loopt ongeveer op tegen de 6/7/800 euro
Mijn injectie wat doe je!
StateOfMindzondag 30 december 2007 @ 22:23
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee nee, omlassen is geen probleem.. Maar de sierstuk is meteen op de demper gelast, maar bij de Golf Variant zit er nog een lange buis tussen de sierstuk en demper.
[..]

Thnx Supra_Turbo.. maar ik ben al bijna op de 600/700,- van de 2000 van mijn budget.. ik wil em nog fftjes afmaken en dan fftjes doorsparen voor de Sol. Heb daar namelijk ook iedeeen mee..
Bijv: Monster voor bumper
M3 side skirts
Monster achterbumper
Monster spoiler
Monster dak spoiler
Spinners 22inch velgen
M3 Spiegels
Spoilers op de ruitenwissers
Dikke vette REMUS uitlaat demper zonder enkele dempers enzo
K&N filter? GEEN FILTER
F50 Motorkap
en een 1.4tje in lepelen want moet wel errug zuinig zijn, en niet snel omdat ik dan anders ga racen
SPOILER
Hahahhahahahaha grapjee!!
Supra_Turbozondag 30 december 2007 @ 22:28
Read the spoiler
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 23:36
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:28 schreef Supra_Turbo het volgende:
Read the spoiler
Zo te zien niet


ff een fotosoep
Hendig Sjieke profesionele soep he?

(10 min werk )
Turquaz52zondag 30 december 2007 @ 23:38
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tommy_Kuklinskimaandag 31 december 2007 @ 03:27
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zo te zien niet

[ afbeelding ]
ff een fotosoep
Hendig Sjieke profesionele soep he?

(10 min werk )
Turquaz52maandag 31 december 2007 @ 12:09
quote:
Op maandag 31 december 2007 03:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Op zo'n hoek heb ik geen bumperts gevonden, dus heb ik em zo gemaakt weeetjewel?

Nee, als ik serieus moet zijn, wil ik Golf4 Look koplampen dr op, grille spuiten, Golf 110PK motorafdek kap, Alu IC buizen, VR6 lipje en mss toch een 150PK TDI intercooler

Dan is ie wel af, op details na natuurlijk
BaraCudamaandag 31 december 2007 @ 12:18
Veel verder dan soepen zal het ook niet komen ben ik bang
osmomaandag 31 december 2007 @ 12:44
En zelfs die soep is niet veel soeps
Go0smaandag 31 december 2007 @ 13:58
Keer nieuwe bandjes kan ook geen kwaad, deze zullen de APK nog maar net halen
Wat een lelijke velgen, 14 inch ofzo? Er komen zeker 17 inch Venoms op ofzo, past mooi bij die monsterbumpers
Turquaz52maandag 31 december 2007 @ 14:51
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:58 schreef Go0s het volgende:
Keer nieuwe bandjes kan ook geen kwaad, deze zullen de APK nog maar net halen
Wat een lelijke velgen, 14 inch ofzo? Er komen zeker 17 inch Venoms op ofzo, past mooi bij die monsterbumpers
Banden zijn slicks geworden
Banden zijn nu nog niet belangrijk.. ga toch nooit snel de bocht om.. En vooral niet in deze 4x4 modus

Monster bumpers
Supra_Turbomaandag 31 december 2007 @ 16:02
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Banden zijn nu nog niet belangrijk
Banden zijn ALTIJD belangrijk!
Go0smaandag 31 december 2007 @ 16:15
Idd, ook op een recht stuk kun je gaan aquaplannen. Dat kan aardig zuur worden voor je embleemloze grill
rollator_GSImaandag 31 december 2007 @ 16:29
als je er zelf nooit mee rijd zijn banden niet belangrijk in dit geval
Turquaz52maandag 31 december 2007 @ 16:54
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Banden zijn ALTIJD belangrijk!
Ja okee. maar ze gaan nog wel fftjes, zit nog 3/4mm op
Heb wel gemerkt, bij een scherpe bocht met 40 dat ie onderstuurde.. maar dat was ook op een zeikenatte weg met slecht asfalt.

Zowiesow komen er toch weer Pirelli P2500's op rondom, maar niet nu
UnderTheWingsOfLovewoensdag 4 februari 2009 @ 20:24
Hoe is het nu TS?
Turquaz52woensdag 4 februari 2009 @ 20:31
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:24 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoe is het nu TS?

We zijn al zwaar een jaar verder vriend

Maare wat ik nog heb gedaan aan de TDI.. pff.. veel eigelijk, andere verstuivers, intercooler, uitlaatdemper vervangen door een rechte buis, kat leeg.. ehmm.. bleedvalve etc..
Kwam in duitsland (Pforzheim) op de rollerbank uit op 142,5PK en 308nm koppel

Heb nog wel ergens foto's liggen op mijn oude laptop, zal eens een keer posten toen ie op de bank stond..
Turquaz52donderdag 19 maart 2009 @ 23:43
Hoezo oude koeien uit de sloot halen
Kijk es wie er op bezoek kwam!!

Ik d8 ik post eventjes omdat ik me verveelde


Check de uitlaat van de Golfje, geen kat en geen einddemper






De EGR is nogsteeds dicht, kat leeg, einddemper vervangen door rechte pijp, 150PK Intercooler (originele was meteen al verkocht nadat hij een sprinter intercooler had) en als ik me niet vergis rijd ie nogsteeds met een overdruk van 0,4 bar (bleedvalve)
ruim 370.000 op de tellert
rollator_GSIvrijdag 20 maart 2009 @ 18:19
nou mooi hoor
Turquaz52vrijdag 20 maart 2009 @ 18:35
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:19 schreef rollator_GSI het volgende:
nou mooi hoor
Verre weg van mooi
'T is gewoon een rappe lelijkerd
osmozaterdag 21 maart 2009 @ 16:00
Rap
Turquaz52zaterdag 21 maart 2009 @ 19:12
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:00 schreef osmo het volgende:
Rap
Limburg he ouwe
osmozondag 22 maart 2009 @ 00:51
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Limburg he ouwe
Ik weet wat rap wil zeggen, ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat dat koekblik rap is
Turquaz52zondag 22 maart 2009 @ 14:30
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:51 schreef osmo het volgende:

[..]

Ik weet wat rap wil zeggen, ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat dat koekblik rap is
Je bent niet de enige..
Maar echt.. ik stond ook versteld
90PK klinkt weinig.. maar je hebt wel 202nm koppel (origineel)
En met dit setup zit je rond de 100PK???? en 230nm koppel...?? ofzoo..:)
Maar op het moment dat de turbo inschiet voel je gewoon dat de banden voor willen spinnen

hehehehe.. Maarja, nu back naar de Uno