abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53977796
Weer een topiq vol door mensen die niks zinnigs te zeggen hebben
Maar dat maakt niks uit Mij intreseert het toch niet..

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Motorisch:
Powerbox (zown eentje, maar dan ander merk)
EGR klep afgesloten,
Openlucht filter.

Nog motorisch te doen:
Diode ipv. Lucht massa meter
Kat leegslaan,
hoogst waarschijnlijk nog een keer 110PK verstuivers met op maat chip
Dyno uitdraai!!!
Uiteindelijke doel is toch in de buurt van 130PK te komen


Uiterlijk:
Custom knipperlichten in het zwart
Smoke zij knipperlichten
Smoke achterlichten,
Remlichten mod (rem+mistlamp branden tegelijk)
Lamellen v.d. bumper weggezaagd en vlak gemaakt
Remklauwen rood geverfd
60/75watt Philipps ultra bright blue vision lampen,
Philipps ultra brigth bleu vision stadslichten
Blauwe politie looks strobolights (alweer uitgehaald) ivm sjonnie achtig

Wat nog tedoen exterieur:
Subtiele dakspoilertje
Subtiele uitlaatje
Orginele VAG velgjes
Xenon 6000k
Ramen LimoBlack 30% tinten achter (voor 3% black)
Complete auto zwart spuiten volgend jaar incl. Golf 4 front
Subtiele hele normale sideskirts + Seat Leon voorlip en achterlip


Interieur:
Rode matten (matchen de kleur v.d. auto)
TomTom One XL
Sony Xplode CD Speler
2x 300Watt speakers in achterdeuren,
2x 300Watt boomboxxen achterin
2x tweeters in dash (orgineel) + kartonne kut boxxen voordeuren
12v stopcontact in achterbak + geschakeld op contact
230v stopcontact in handschoenenkastje + geschakeld op contact

To do interieur:
Alle boxxen versterken + 300watt speakers in voordeuren + tweeters in achterdeuren
Oooit andere banken


Zo zag ie dr uit:




Smoke achterlichten:






Interieur:
Orginele witte tellers



Knipperlichten mod:





Dit zijn nog oude foto's allemaal, het meest recente is een maand geleden, Binnekort maak ik wel nieuwe
De knipperlichten zien er niet zo uit, maar zijn nu helemaal zwart,, ZIET ER EEN STUKKE mooier uit , Hier zie je alleen hoe ik het heb gedaan

Auto info:
Volkswagen Golf 3 Variant TDI
1Z Standaard 90PK, geschatte PK ligt rond de 115/120. Koppel ligt rond de 240/250nm.
Bouwjaar eind 1995 (zie knipperlichten; ovaal)
Km stand op de teller: 5km
Rolling Stones Edition.

Vragen, opmerkingen? Post ze ,
Maar hou a.u.b. op met die kinderachtige gedoe van dat ik geen rijbewijs heb e.d. ik wil er in de zomervakantie al op gaan dus nog heel fftjes...

[ Bericht 2% gewijzigd door Turquaz52 op 16-10-2007 23:20:55 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_53978300
Je vergeet het interieur in je OP.

Sjiek hendige traanplaat, jeweet!

pi_53978355
quote:
[b]Op dinsdag 16 oktober 2007 22:46 schreef Turquaz52 het volgende:

Heel verhaal over een kansloze VW Golf

Maar hou a.u.b. op met die kinderachtige gedoe van dat ik geen rijbewijs heb e.d. ik wil er in de zomervakantie al op gaan dus nog heel fftjes...
Ooh, dat duurt nog maar 8/9 maand. Mooi optijd knul
pi_53978392
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:19 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Ooh, dat duurt nog maar 8/9 maand. Mooi optijd knul
tja,, time flies dan maare?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_53978431
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:15 schreef j0rrit het volgende:
Je vergeet het interieur in je OP.

Sjiek hendige traanplaat, jeweet!

[ afbeelding ]
Aangepast
Volgende week woensdag betere fotoshoot, na een sexcii wax beurtje
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_53980270
Mickeyman: Mijn motorblok is een 2.2i 12v turbo intercooled (indien je trouwens de turbo al een turbo wil noemen. kleine ewrtenschieter is een betere benaming)

Turquaz52: waarom ik het van jou zou winnen? Omdat ik een benzine motor heb en dus ietsjes meer toeren kan draaien (niet al teveel overigens want het is een laagtoeren blok)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 17 oktober 2007 @ 01:20:50 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53980658
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:54 schreef casejunkie het volgende:
Mickeyman: Mijn motorblok is een 2.2i 12v turbo intercooled (indien je trouwens de turbo al een turbo wil noemen. kleine ewrtenschieter is een betere benaming)
Ah, dat verklaart wat...

Wel weinig power dan... Maar iig lekker veel koppel
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 17 oktober 2007 @ 01:21:06 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53980666
quote:
60/75watt Philipps ultra bright blue vision lampen,
Philipps ultra brigth bleu vision stadslichten
die moeten nog uitgevonden worden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:15:54 #9
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_53981372
Leuk en aardig maar had je voor dat geld wat je inmiddels in die put hebt gegooid niet gewoon een wat duurdere en nettere auto kunnen kopen?

En het is inderdaad een put want je zal nooit rendement hebben van je investeringen.
Because they will last that long.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:54:01 #10
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53983520
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 02:15 schreef Pascal86 het volgende:
En het is inderdaad een put want je zal nooit rendement hebben van je investeringen.
Sja, dat heet een hobby...

Heb ondertussen ook meer in m'n auto gestopt dan dat ie met aanschaf gekost heeft...

En dan zie je er nog nieteens wat van
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_53985802
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wil wel een keer sprinten in een Golf TDI van korps NHN.
Interesse?
pi_53990070
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

die moeten nog uitgevonden worden...
Niet de slimste uithangen, Als ik zeg dat het zo is, is het ook zo (alleen wij hebben de H4)

Zo.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:07:16 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53990722
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Niet de slimste uithangen, Als ik zeg dat het zo is, is het ook zo (alleen wij hebben de H4)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zo.
Dat zeg ik; je lult uit je nek...

Die H4 lampen heten gewoon Philips BlueVision en zijn geen 60/75 maar 60/55 watt...
Ook die w5w's heten gewoon Philips BlueVision w5w...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_53990840
quote:
Diode ipv. Lucht massa meter
Kat leegslaan,
pi_53992248
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat zeg ik; je lult uit je nek...

Die H4 lampen heten gewoon Philips BlueVision en zijn geen 60/75 maar 60/55 watt...
Ook die w5w's heten gewoon Philips BlueVision w5w...
die w5w's op de foto's zijn anders dan dat ik heb.. ik weet toch vrijwel zeker dat ze zo heette?
en ja hebt gelijk het is 60/55watt, ik was ff in de war met die chinese troep die ik ook ooit een keer heb gebruikt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_53992312
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:16 schreef Neluhz het volgende:

[..]

wat begrijp je er niet aan?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_53993281
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat begrijp je er niet aan?
Waarom denk je dat dat nodig is?
pi_53995594
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:46 schreef Turquaz52 het volgende:

blablabla

Blauwe politie looks strobolights (alweer uitgehaald) ivm sjonnie achtig

blablabla
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_53996826
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat nodig is?
tis goedkoop, 40ct ofzo? en heb daarmee een turbo die sneller opspoelt en dus meer koppel onderin krijg.. niet van dat het ineens 50nm bij krijg maar, gewoon....
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:07:44 #20
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_54006659
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

tis goedkoop, 40ct ofzo? en heb daarmee een turbo die sneller opspoelt en dus meer koppel onderin krijg.. niet van dat het ineens 50nm bij krijg maar, gewoon....
een tdi heeft toch al een turbo die zowat van stationair toerental al draait. t is echt niet zo dat die bij 4000 rpm pas gaat werken...

maar veel succes weer met geld verspillen
pi_54010453
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef eevebe het volgende:

[..]

een tdi heeft toch al een turbo die zowat van stationair toerental al draait. t is echt niet zo dat die bij 4000 rpm pas gaat werken...

maar veel succes weer met geld verspillen
Ja ik zie het al voor me, een Turbo @ een diesel die pas net een paar toeren voor de begrenzer gaat werken
de Turbo draait altijd.. of het nou hoge toeren zijn, of lage. Maar waneer de ECU ziet dat er weinig lucht komt (de massa) dan verhoogt hij de Turbo druk door een diode te plaatsen denkt de ecu dan dat er weinig lucht is en gaat hij de turbo druk wat opvoeren, dus ipv. dat je de Turbo daadwerklijk voelt @ 1800 toeren wordt het wat vervroegd en verhoogd
en dat voor niet eens een euri
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54010688
Hoeveel heeft dat ding gelopen, want het is best gevaarlijk om de turbodruk op te schroeven met turbo's die meer dan 150k hebben gelopen.
pi_54011938
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Hoeveel heeft dat ding gelopen, want het is best gevaarlijk om de turbodruk op te schroeven met turbo's die meer dan 150k hebben gelopen.
op de teller staat nu 15
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54012004
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:39 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

op de teller staat nu 15
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik de druk niet opschroeven als ik jou was
pi_54014809
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan zou ik de druk niet opschroeven als ik jou was
TDI zonder Luchtmassameter
Zie HowTo, de druk wordt alleen onderin opgeschoeft
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54015114
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:01:25 #27
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54015320
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:50 schreef j0rrit het volgende:
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
Because they will last that long.
pi_54016223
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:50 schreef j0rrit het volgende:
Kijk dit filmpje.

Turquaz52, een echte gangster in tha hood.
ja okee, zo zagen die politie strobo's dr uit dus
Maar die is er 1000% weer uitgebouwd wegens, ja wegens dit eigelijk
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54020113
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

TDI zonder Luchtmassameter
Zie HowTo, de druk wordt alleen onderin opgeschoeft
Ik dacht dat je hier voor ging



Dat je daar tegen kan, onbelast max toerental

[ Bericht 12% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-10-2007 22:49:33 ]
pi_54024304
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik dacht dat je hier voor ging

[ afbeelding ]

Dat je daar tegen kan, onbelast max toerental
ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54024748
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Je begrijp het verschil tussen vollast en onbelast niet?
pi_54026038
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_54026220
quote:
Ik zal eens kijken of m'n vrinden bij Korps Limburg-Noord tijd hebben om een rode Golf Variant TDI (profffesssional powerboxtt) in de gaten te houden
pi_54033874
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of m'n vrinden bij Korps Limburg-Noord tijd hebben om een rode Golf Variant TDI (profffesssional powerboxtt) in de gaten te houden
ten eerste, er staat nergens meer TDI, behalve in de grille en onder de kap, ten 2e er komt binnekort SDI te staan achter, en ten 3e, alsof wij de enige Golf 3 Variant hebben in heel venlo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:06:43 #35
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54034016
waar heb je die vloermatten vandaan? Ik wil ook wel goedkoop en snel 30 pk extra
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_54034159
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
alsof wij de enige Golf 3 Variant hebben in heel venlo
Nee maar wel de enige met het kenteken LX-PL-87.
pi_54034625
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:19:38 #38
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54035141
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
Mijn volvo is nog sneller!!!
Because they will last that long.
pi_54037559
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nee maar wel de enige met het kenteken LX-PL-87.
suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wow! Zie ik dat goed? van 0 naar 100 in 13 VETTE SECONDEN!

Maar goed dat je zo'n powerbox en weet ik veel wat nog meer hebt want anders kwam je vast niet met het verkeer mee.

Nu snap ik waarom je SDI op de auto wilt plakken ipv TDI. Voor een SDI is het een verbluffende acceleratie
Zoals ik heb uitgelegd tomatenboer Dit was een van de eerste sprintje met deze auto, ik trok een te lange onnodige burnout, waar ik al tijd mee verloor, en schakelde ook fuckt up
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54037868
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
Dat valt nog te bezien
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:40:30 #41
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_54037880
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

suc6, over paar maandjes ga ik toch op voor rijbewijs, heb je niks meer over te zeggen
[..]

Zoals ik heb uitgelegd tomatenboer Dit was een van de eerste sprintje met deze auto, ik trok een te lange onnodige burnout, waar ik al tijd mee verloor, en schakelde ook fuckt up
hoe snel denk je dan dat je acceleratie werkelijk is met 90pk (of is t meer/minder?)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:13:56 #42
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54041372
quote:
Sowieso een diesel blazen
Because they will last that long.
pi_54049211
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen, maar ik rij meestal als ik eens stevig optrek tot in de begrenzer, 5300RPM
dus onbelast die je ziet is maar 1 van de. keren dat ik dat heb gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=en9tgASFMes , als je zo graag wilt
en ja, ik trok een onnodige lange burnout, en ja, ik schakelde helemaal verkeerd, maar dit was echt een van de eerste keren dat ik een sprint trok met deze wagen.
het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
ijsbergvla
pi_54049726
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:40 schreef jaguar het volgende:

[..]

het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
Dat ze dat bij de APK doen vanwege de roetmeting wil niet zeggen dat het goed voor je motor is.
pi_54055827
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat ze dat bij de APK doen vanwege de roetmeting wil niet zeggen dat het goed voor je motor is.
Nee tuurlijk niet, maar als je nagaat dat ze het wel een minuut lang doen en dat paar keer achterelkaar zonder koelling (meestal) wilt wel zeggen dat ze het aan kunnen of niet? Auto is al 12 jaar oud en dus 12x roetmeting gedaan, ik trek em meestal op tot in de begrenzer en tja.. hij lijd er wel onder maar kan er wel tegen.

Dat het goed is zeg ik niet, maar dat ie er tegen kan zeker!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:21:26 #46
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54055922
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, maar als je nagaat dat ze het wel een minuut lang doen en dat paar keer achterelkaar zonder koelling (meestal) wilt wel zeggen dat ze het aan kunnen of niet? Auto is al 12 jaar oud en dus 12x roetmeting gedaan, ik trek em meestal op tot in de begrenzer en tja.. hij lijd er wel onder maar kan er wel tegen.

Dat het goed is zeg ik niet, maar dat ie er tegen kan zeker!!
Eerste 4 jaar geen apk toch, of was dat vroeger niet?
Because they will last that long.
pi_54068506
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:21 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Eerste 4 jaar geen apk toch, of was dat vroeger niet?
Zou het echt niet weten Maar dan is het toch 4 minder? Dwz dat hij dan alsnog 8x een roettest heeft ondergaan dik in de begrenzer een paar x 1 min lang.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:47:06 #48
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54073355
als ze jou vertellen dat je 5 pk meer krijgt als je in je tank pist,zou je het nog doen ook
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  maandag 22 oktober 2007 @ 09:12:33 #49
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_54083833
Nou nou, deeltje 3 al

  maandag 22 oktober 2007 @ 09:14:42 #50
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_54083864
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:40 schreef jaguar het volgende:

[..]

het is een diesel die kan het hebben om onbelast volle toeren te draaien.
bij de roetmeting bij je apk doen ze het ook.
en als je een stevig optrekt met een diesel is het de bedoeling dat je snel schakelt.
dus na 3.500 schakelen bij een diesel ben je na dat toerental toch al je meeste trekkracht kwijt
Het eerste jaar dat ze dat hier in Belgie op de autokeuring invoerden is bij een hele hoop van die oude diesels de motor opgeblazen tegenwoordig geven ze nog maar half gas, en bij de nieuwere modellen 1 seconde tot juist onder de rode zone.

[ Bericht 1% gewijzigd door osmo op 22-10-2007 09:21:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')