Gave auto, zo'n een heb ik nog nooit gezien.quote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
Door verlagen krijgt je auto geen betere wegligging hoor. Vervang je schokbrekers ook maar, dan zul je iets merken. Bij mijn auto merk ik weinig verschil qua wegliggen, en óf de mijne verlaagd is;
1,5 jaar geleden;
[ afbeelding ]
Momenteel;
[ afbeelding ]
Mwoa, volgens mij wel (voor -60mm). En geloof mij, het stuiterd alleen iets meer en ik vind het er cool uitzien. Voor de wegligging heb ik het niet gedaan.
Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Dit is een JDM http://www.marktplaats.nl(...)c-e2.html%3Fxref%3D1quote:Op maandag 24 december 2007 20:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik zie er nu 4:
http://link.marktplaats.nl/135895622
http://link.marktplaats.nl/136653458
http://link.marktplaats.nl/134015257
http://link.marktplaats.nl/135034163
quote:Op maandag 24 december 2007 22:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Honda Prelude's wegen wel wat, zijn ook rapper dus duurder in verzekering en belasting, en al zeker voor een beginnende bestuurder.
Ik wil daarom ook de mini-variant nemen: De Honda CRX Del Sol![]()
[..]
Lekker je geld op zak houden voor de Del Solquote:Op maandag 24 december 2007 22:58 schreef Turquaz52 het volgende:
20,- kan ik veren incl schokbrekers kopen van een vriend van mij..
maar voor 200 euro meer kan ik schroefset halen..![]()
Passatquote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
1,5 jaar geleden;
[ afbeelding ]
Momenteel;
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 december 2007 09:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Succes!
NIET te verzekeren als beginnend bestuurder. Die ik heb is over de 1200 kiklo en zuinig? Mwah ... hoogtoerige blokjes zijn nooit echt zuinig. Bij rustig rijden wel door VTEC maar met een 45 liter tankje rijd je dan ook niet veel verder dan 550 - 600 kilometer... en dan heb je GEEN lol.
PS.: De Sol is eerder de voorloper van de S2K dan van de Lude ( leuk lezen )
BSquote:Op dinsdag 25 december 2007 17:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik weet dat de Sol de voorloper is van de S2k
qua sommige autoweek recensies etc.. komt het er wel heel vaak in voor.:quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:18 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
BS
Omdat een S2000 ook een 2-zitter is, wil nog niet zeggen dat het de opvolger van een Del Snol is
quote:
S2K de opvolger van de DelSol VTi-E ?
Een ochtend op stap met de twee brengt uitkomst . . .
Een opvolger van de Honda Civic CRX Del Sol is er helaas nooit gekomen.
Honda is echter na een paar jaar denken en dubben met een nieuwe open auto gekomen: de S2000.
Is dat dan de opvolger van de Del Sol of roept deze auto hele andere emoties op?
Onze eigen internetredactie ging op pad met beide autos en zocht het uit.
10 euro???quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:09 schreef 3p0x het volgende:
Ik snap je niet helemaal hoor? 50 kg scheeld 1 belastinggroep dus iets van 10 euro in de maand...als je dat al veel vind moet je denk ik maar geen auto gaan rijden...
hahahah dat ding is minstens zo fugly. Zie die hazenlip danquote:Op dinsdag 25 december 2007 21:35 schreef Pascal86 het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een mooie sedan?
voor onder de 4000 heb je bijv een mazda xedos zie je trouwens niet vaak en hebben style.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon kappen met die kut autootjes waar je geen ene tering aan hebt, kost alleen maar geld die je in een bodemloze put gooi.
Das toch veel mooier dan;
[ afbeelding ]
Het was slechts een voorbeeld/quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
hahahah dat ding is minstens zo fugly. Zie die hazenlip dan
ik zou de auto van de TS er trouwens wel voor inruilen maar dat zou ik ook voor een mc donalds voordeelbon doen
quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever niet, zonder rijbewijs...
@ Turkdwaas
Denk eens even na.
Wat hebben ze nou gemeen??
Een sufkutterige civic-based 1.6 voorwielaandrijver en een racey, achterwielaangedreven roadster met een 2-liter toerenmonster.
Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat die 2, op het logotje en het feit dat ze maar 2 stoelen hebben na, niks met elkaar te maken hebben
Je hebt het zelf al gezegd, lees toch es wat je zélf post!. DAMN!!quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee jij was er bij toen ze het bedachten.. Jij weet het weer es beter he?
quote:Een opvolger van de Honda Civic CRX Del Sol is er helaas nooit gekomen.
Honda is echter na een paar jaar denken en dubben met een nieuwe open auto gekomen: de S2000.
Honda CRX VTi-E ABS : 1180 kilogram leeggewicht.quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik weet dat de Sol de voorloper is van de S2k dan de lude.. Ik doelde er op dat ik een kleine hondatje wou nemen. En voorlopig geen Lude
![]()
Had al de informatie pagina's al een paar keer doorgenomen van de delsolclub.nl![]()
En ehm.. Delsol 1200KG?? Eerder 1030De ESI danne.. de VTI 1080.. En dat scheelt een heleboel in de belasting, dus ga toch voor de ESI
Officieel is de S2000 de directe opvolger van dit:quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever niet, zonder rijbewijs...
@ Turkdwaas
Denk eens even na.
Wat hebben ze nou gemeen??
Een sufkutterige civic-based 1.6 voorwielaandrijver en een racey, achterwielaangedreven roadster met een 2-liter toerenmonster.
Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat die 2, op het logotje en het feit dat ze maar 2 stoelen hebben na, niks met elkaar te maken hebben
quote:2. del sol
A vehicle manufactured imported into the US by Honda during 1993-1997. Sold in foreign markets from 1992-1998 as CRX.
160hp DOHC VTEC engine available on the US Del Sol VTECs from 1994-1997, B16A3 in 1993-1995 (ODB1) & B16A2 (ODB2) in 1996 & 1997. S & Si models had engines of varying potency, later years are generally more powerful.
Received minor redesign in 1996, removing front driving lights (which frequently burned/shorted out), adding faux brake ducts (can be turned into functional ducts).
Has a removable targa top and power rear window, yielding a convertible-like driving experience. Majority of components are shared with the 1992-1995 Civic. As a result the suspension is first rate.
Originally designed to compete with the mid-engined Toyota MR2, engine was moved to the front & top lopped off after sportscar sales tanked in the late 80s/early 90s and Mazda Miata sales took off.
Was plagued by high curb weight due redesigning a hardtop vehicle as a convertible. Structural stiffness suffered as well.
The Honda S2000 is the successor to the Del Sol in Honda's lineup, which benefitted from many of the lessons learned with the Del Sol.
Rarest model years are 1996 & 1997 (1997 especially due to sales being killed mid-year), sales started to tank in 1995 and the redesign didn't save it.
wikipedia bron ja? Nu fatsoenlijke bronquote:Op woensdag 26 december 2007 10:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Officieel is de S2000 de directe opvolger van dit:
[ afbeelding ]
maar veel mensen (inclusief Honda zelf) zien de sol als voorloper van de S2K
[..]
quote:Op woensdag 26 december 2007 10:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Honda CRX VTi-E ABS : 1180 kilogram leeggewicht.
Maar jij zal het beter weten
Logisch nadenken heet zoiets.quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee jij was er bij toen ze het bedachten.. Jij weet het weer es beter he?
Ja okee, je kunt het ook zo zien:quote:Op woensdag 26 december 2007 12:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heet zoiets.
Het zijn twee totaal verschillende concepten.
Denk dat het ook beetje autoafhankelijk is. Bij mij gaf hij na het verlagen iig een stuk minder onderstuur. Wat de snelheid weer ten goede kwam. Werd nauwelijks stugger van, dus dat was een grote positieve punt voor mij om er geen andere dempers te monteren (meestal wordt je auto er superstug van). En hij staat toch zo'n 50mm lager.quote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Go0s het volgende:
Snap niet hoe het komt dat er mensen zijn dat als je je auto verlaagd ook meteen de wegligging verbeterd wordt. Als je alleen kortere veren monteerd ben je helemaal dom bezig want dat rijdt echt kut.
Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?quote:Op woensdag 26 december 2007 12:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heet zoiets.
Het zijn twee totaal verschillende concepten.
quote:Op donderdag 27 december 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?
Ah ... achterwielaandrijving en steviger chassismjah, compleet anders.
"Ok, so we just did the DelSol... let's try and think of something completely different!"
"I know! Let's build a front-engined, two seater sportscar!"Toch benieuwd hoe logisch nadenken leidt tot de conclusie dat het twee totaal verschillende concepten zijn. Ik zelf denk dat de DelSol een voorzichtige studie was naar de S2000 of anders de aanleiding.
Concept was mss niet helemaal het goede woord.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus de ene open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin is een compleet ander CONCEPT dan de andere open tweezitter met 4-pitter vtec motor voorin die erna kwam?
Ah ... achterwielaandrijving en steviger chassismjah, compleet anders.
"Ok, so we just did the DelSol... let's try and think of something completely different!"
"I know! Let's build a front-engined, two seater sportscar!"Toch benieuwd hoe logisch nadenken leidt tot de conclusie dat het twee totaal verschillende concepten zijn. Ik zelf denk dat de DelSol een voorzichtige studie was naar de S2000 of anders de aanleiding.
HAHAHAHAHAHquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)
Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Concept was mss niet helemaal het goede woord.
Ik weet niet hoe ze bij Honda dachten, maar ik vind een S2000 nou niet echt een opvolger van een Del Sol.
Op het feit dat ze beide 2-zitters zijn, zijn ze totaal verschillend.
Door dat wegsoepen van de huisnummers is het net alsof je in de Gazastrook woont, lijken net raketinslagen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)
Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
TNXquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
Dit is toch godverdomme geen project man![]()
Wouter37, die is bezig met een project. Dit is gewoon weg gooien van geld
Hij heeft alweer wat nieuws verzonnen;quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
Dit is toch godverdomme geen project man![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht
Dat is wat hijzelf mag weten, en ehm bouwvak-geld?quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:57 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
wat vre-se-lijk zonde van je bouwvak geld.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:54 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Hij heeft alweer wat nieuws verzonnen;![]()
Voorgloeilichtje knippert na 30sec rijden ongeveer...
ik hoop dat je verlaagt doormiddel van korte veren en kortere schokbrekers, anders word het echt kut rijden...quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 60/40 verlaging gekocht; morgen monteren.. (heb nu fftjes alleen de achter veren gehaald.. Voorveren liggen nog in de garage)
Zo zal hij dr ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
Orgineel:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:54 schreef Pascal86 het volgende:
Ik kan al vanaf buiten zien dat er niets in zijn huis staat
dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe the fuck wil jij zien of er wat in mijn huis staat of niet
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:34 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?
Whahahhaaquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:34 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
dat huis is toch van je ouders? Ga je die ook nog "tjoenen"? Lichtmetalen huisnummerbordje? Kozijnen verlagen? Sportschoorsteentje?
quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe the fuck wil jij zien of er wat in mijn huis staat of niet
![]()
Het is een huurhuis, er is niets van jullie bijquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zolang ik daar woon is ie ook van mij
quote:Op zondag 30 december 2007 02:43 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Het is een huurhuis kraakpand, er is niets van jullie bij
quote:
maar 32cm.. voor de rest exact zelfde ongeveer.quote:Op zondag 30 december 2007 13:03 schreef AMDFreak het volgende:
Ik had vroeger een golf MK3 Hatchback.. en deze heb ik ook verlaagd met 60/40 en ik merkte wel degelijk een betere wegligging!
Maarja, weet verder niet hoe het zit met stationwagonsdie zijn natuurlijk ook veel langer enz..
Zo denk ik er ook over.. ik hoef geen bumperts of lexuslooks of dit en dat..quote:Op zondag 30 december 2007 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... je doet 't iig wel allemaal zelf. ALS er dan ooit die serieuze auto komt weet je iig van wantenIk hoop alleen dat je je dan wel beperkt tot het serieuze tunen en niet van die opplak / wegsnijd-opties.
Als je naar projecten van anderen hier op PTA kijkt zie je dat tunen gewoon geld kost (en tijd en geduld). Meestal heeft een auto qua uiterlijk niet meer nodig dan een tikkie verlagen (geloof me ... setje gele Koni's kost niet meer zo veel en het verschil met goedkope poepzooi is aanzienlijk), mooie velgen en een andere uitlaat. De rest van je centen lekker stoppen in een pk-spaarvarken.
Nee nee, omlassen is geen probleem.. Maar de sierstuk is meteen op de demper gelast, maar bij de Golf Variant zit er nog een lange buis tussen de sierstuk en demper.quote:Op zondag 30 december 2007 15:58 schreef rollator_GSI het volgende:
vreemd dat een uitlaat van een primera niet past![]()
misschien wel op je scooter![]()
Thnx Supra_Turbo.. maar ik ben al bijna op de 600/700,- van de 2000 van mijn budget.. ik wil em nog fftjes afmaken en dan fftjes doorsparen voor de Sol. Heb daar namelijk ook iedeeen mee..quote:Op zondag 30 december 2007 16:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zoals ik al eerder zei... je geld mooi op zak houden voor de Del Sol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 30 december 2007 15:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over.. ik hoef geen bumperts of lexuslooks of dit en dat..
Uitlaat is toch toe aan een vervanging, dat word nog veranderd. (de einddemper dan)
De kat is al geleegd.
EGR is al gesloten
Embleemloos grilletje
Roosters verwijderd
knipperlichten etc. zwart gemaakt
Verlagen dmv schroefveren komt ook nog een keer, maar wil nu fftjes alleen veren gebruiken. Puur om te testen.. (wat kost een schroefveer tegenwoordig nou? 200,- voor een Golf3 Variant nieuw!)
De veren die ik nu heb is niet van die goedkope troep.. heb er hier en daar na gevraagd welke ik zou halen, en ze hebben we Weitec geadviseerd. (groene) Die heb ik ook gelijk gekocht.
Velgjes weet ik nog niet, ik denk dat ik op staal wil rijden.. maar dat is ff denken, want als ik op staal wil rijden wil ik minstens 16/17 inch en dat heb je niet zo 1,2,3.. voor steek 4x100. Aangezien ik niet zo snel met spacers wil werken (auto vervoert soms wel zware voorwerpen) waardoor spacers niet echt te vertrouwen zijn.![]()
Spoiler heb ik gevonden, bleek ie te groot te zijn (+/- 10 cm te groot) heb ik niks aan(komt van een slopel Astra hatchback af. voor 20,- kunnen kopen)
Uitlaat heb ik ook liggen, en die past er ook niet onder... (komt van die ene groene primera af..)
Qua prestaties denk ik nu aan een 150PK TDI intercooler, of die van een Sprinter. Voor de Intercooler slangen dacht ik aan alu slangen oid.
Maar nu fftjes een kleine pauze, want mn scooter moet nog gerepareerd worde,En dat loopt ongeveer op tegen de 6/7/800 euro
![]()
Mijn injectie wat doe je!
quote:Op zondag 30 december 2007 22:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee nee, omlassen is geen probleem.. Maar de sierstuk is meteen op de demper gelast, maar bij de Golf Variant zit er nog een lange buis tussen de sierstuk en demper.
[..]
Thnx Supra_Turbo.. maar ik ben al bijna op de 600/700,- van de 2000 van mijn budget.. ik wil em nog fftjes afmaken en dan fftjes doorsparen voor de Sol. Heb daar namelijk ook iedeeen mee..
Bijv: Monster voor bumper
M3 side skirts
Monster achterbumper
Monster spoiler
Monster dak spoiler
Spinners 22inch velgen
M3 Spiegels
Spoilers op de ruitenwissers
Dikke vette REMUS uitlaat demper zonder enkele dempers enzo
K&N filter? GEEN FILTER![]()
F50 Motorkap
en een 1.4tje in lepelen want moet wel errug zuinig zijn, en niet snel omdat ik dan anders ga racen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Zo te zien nietquote:
quote:
quote:Op zondag 30 december 2007 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zo te zien niet![]()
[ afbeelding ]
ff een fotosoep![]()
Hendig Sjieke profesionele soep he?![]()
(10 min werk)
quote:
quote:Op maandag 31 december 2007 13:58 schreef Go0s het volgende:
Keer nieuwe bandjes kan ook geen kwaad, deze zullen de APK nog maar net halen
Wat een lelijke velgen, 14 inch ofzo? Er komen zeker 17 inch Venoms op ofzo, past mooi bij die monsterbumpers
Banden zijn ALTIJD belangrijk!quote:Op maandag 31 december 2007 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Banden zijn nu nog niet belangrijk
Ja okee. maar ze gaan nog wel fftjes, zit nog 3/4mm opquote:Op maandag 31 december 2007 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Banden zijn ALTIJD belangrijk!
quote:
Verre weg van mooiquote:
Limburg he ouwequote:
Je bent niet de enige..quote:Op zondag 22 maart 2009 00:51 schreef osmo het volgende:
[..]
Ik weet wat rap wil zeggen, ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat dat koekblik rap is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |