Ok. Dat kan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:
@Elseetje, ik heb er gewoon niets mee, zie de voordelen van doorslaande democratisering niet zo. Eens in de 4 jaar kiezen voor landelijke thema's vind ik wel voldoende.
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.
In ieder geval tien keer beter dan het schuiven met baantjes. En als jij er geen interesse in hebt stem je toch niet?
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo.
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.
Het is niet de kroon die kiest maar een combi van gemeenteraad en ministerie waarbij er ook een sollicitatieprocedure is. Ook niet perfect maar beter dan er nog meer een politieke functie van maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Benoemt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Maar in feite geldt dat bij IRV ook al, maar gaat het in 1 dag. Steeds valt er eentje af en verschuiven die stemmen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Als ik iedereen door beledigingen op de kast jaag, dan moet ik niet raar van opkijken dat je een keer in elkaar wordt getimmerd.
Was dat geen incest?quote:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.quote:
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Apropos het volgende:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.
Antwoord in vraag.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is al dat gezever over bannen?
Heb toch een beetje geduld joh, één keer in je leven.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is al dat gezever over bannen?
Maar je hebt gelijk, ik ben maar een zielig mannetje, maar dat accepteer ik maar, net zoals er vijf keer maar in deze zin staat!quote:
Is gewoon hier in Amsterdam hoor. Dat krijg je ervan als je apen wat bij probeert te brengen, dan gaan ze protesteren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:
Leerling dood door steekpartij bij school
Beeld op GeenStijl. *klik*
Zo te zien is het gelukkig niet in Nederland gebeurt.
In zijn nek gestoken om een pen. Echt te triest.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)iet_op_Britse_schoolquote:'Eenzijdige' film Al Gore niet op Britse school
Londen, 11 okt. Een Britse rechter heeft gisteren een hard oordeel geveld over de geruchtmakende film van de Amerikaanse oud-vicepresident Al Gore over de gevolgen van klimaatsverandering.
Links
De rechter bepaalde dat An Inconvenient Truth pas op scholen mag worden vertoond als er informatie wordt bijgevoegd die als tegenwicht kan dienen voor de „eenzijdige” opvattingen in de film.
Volgens de rechter bevat de film onjuiste beweringen, die voortkomen uit „een context van paniekzaaierij en overdrijving” over de gevaren van de klimaatverandering en de snelheid waarmee het fenomeen oprukt. Op ten minste negen punten kan de film de toets der wetenschappelijke kritiek niet doorstaan, aldus rechter Barton.
Zo stelt Gore dat het smeltwater van het poolijs en de ijskap van Groenland „in de nabije toekomst” tot een stijging in de zeespiegel van zes of zeven meter kan leiden. Volgens de rechter stellen wetenschappers dat dit proces millennia duurt. Ook schrijft Gore’s film de vernietigende orkaan Katrina van 2005 zonder bewijsvoering toe aan het broeikaseffect.
De zaak komt op een pijnlijk moment voor Gore. Hij wordt algemeen beschouwd als een kanshebber op de Nobelprijs voor de vrede wegens zijn inspanningen om de mensheid bewust te maken van de gevaren van de opwarming van de aarde. Samen met een Canadese Inuit-activiste is hij formeel voorgedragen. Een aantal eerdere Nobelprijswinnaars, deze week bijeen in Potsdam, spoorde het Nobelcomité gisteren nadrukkelijk aan om de prijs dit jaar toe te kennen aan activisten voor maatregelen om de klimaatsverandering tegen te gaan.
De Britse rechtszaak was aangespannen door een bezorgde schoolbestuurder, nadat de regering had besloten Gore’s film op middelbare scholen te vertonen. De schoolbestuurder had de rechter verzocht de film te verbieden omdat de kinderen anders „gehersenspoeld” zouden worden.
Kennelijk heel erg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Hoe gefrustreerd kan je zijn.
Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:
Leerling dood door steekpartij bij school
Beeld op GeenStijl. *klik*
Zo te zien is het gelukkig niet in Nederland gebeurt.
In zijn nek gestoken om een pen. Echt te triest.
Mja. Het was buiten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.
Zo te horen was deze steekpartij inderdaad niet in Nederland.
Interessant artikel.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_referendum_stoom_af
Hier ook niet. Voel ik een fusie aankomen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Op marokko.nl doen ze niet moeilijk over feiten.
quote:Albert Heijn komt met concurrent voor Senseo
Amsterdam, 11 okt. Nederland neemt gestaag afscheid van de filterkoffie. Na de introductie van koffiepadsysteem Senseo in 2001 en de opmars van luxemerk Nespresso, presenteerde supermarktbedrijf Ahold vanochtend Puc, een combinatie van een Senseo en een espressoapparaat.
Puc maakt warme dranken, zoals cappuccino, café caramel, wienermelange, thee en vanaf volgend jaar chocomel en soep. Voor de koffie is een pad nodig en via een cupje wordt er smaak en/of melk aan toegevoegd. De koffie wordt met dubbel zoveel druk als bij Senseo door de pad geperst, 3,5 bar. Puc accepteert alle typen pads.
Reden voor Ahold een nieuw apparaat te ontwikkelen is de traagheid waarmee marktleider Douwe Egberts reageert op consumenten. Ze willen meer kwaliteit en keuze, zegt Tuncay Özgüner van Ahold Coffee Company, maar fabrikanten van koffie en machines spelen daar weinig op in. De groei in koffiepads stagneert.
„We hebben de Senseo te danken aan de horeca, die steeds betere koffie serveert”, zegt directeur Ward de Groote van Ahold Coffee Company. „Dáár proeven mensen hoe lekker koffie kan zijn.” Ahold (Albert Heijn, C1000) hoopt dit jaar 100.000 à 150.000 Pucs te verkopen. Nederland telt 6 miljoen Senseo’s. Een Puc kost tijdelijk 99 euro, ongeveer 20 euro meer dan een Senseo. Een kopje cappuccino van Puc kost circa 35 cent, van Senseo 20. Douwe Egberts denkt dat Puc geen marktaandeel zal afpakken van Senseo, zegt algemeen directeur Piet-Hein Merckens van Douwe Egberts Nederland. Hij wijst daarbij op het grote prijsverschil.
Sneu? Ik noem dat gewoon 'proactief'. Een begrip waar jij vast nog nooit van gehoord hebt.quote:
Vast, maar nooit proactief genoeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:48 schreef Elseetje het volgende:
Ik denk dat Rock wel weet wat proactief is.
Ik onderstreep deze post.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ook proactief kan sneu zijn...
Was jij er nog even op tijd bij!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:11 schreef Monidique het volgende:
Rocko!
Je wilt erboven staan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren. Gedoe om niks.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_referendum_stoom_af
Tsja, als je denkt dat een burger niet in staat is om argumenten af te wegen....op basis waarvan moet hij dan zijn stem uitbrengen? Het kontje?quote:Dölle, ook senator voor het CDA, is het daar niet mee eens. „Politici zijn verplicht alle argumenten en belangen af te wegen. Het electoraat hoeft dat niet.”
Inderdaad, ze hadden die Turk moeten aaien en cadeaus moeten geven na die steek. Wat een domme Marokkanen zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Gabry het volgende:
Nou ja, nu ik er over nadenk. Als een 16-jarige Marokkaan met zijn vrienden een 14-jarige Turk loopt te sarren en tot waanzin drijft dan verdient hij eigenlijk wel een steek in zijn nek. Anders had die Turk zich misschien elkaar moeten laten slaan. Die Turk is zelfs daarna nog afgetuigd.
Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:30 schreef Monidique het volgende:
Echt, geweldig, in dat topic ook al. "Misschien had die Marokkaan het wel verdiend", etcetera. Wat laat je je dan kennen, hè?
En deze dan? Of is deze te grof?quote:
Hij had het gewoon verdiend.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:32 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.
Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.quote:
Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.
Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...
Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.
Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.
Ja hè?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Dit topic vormt weer een bijzonder goed argument tegen lekenrechtspraak.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Elseetje het volgende:
Hé Rock, ik wilde zeggen dat ik je favoriete werkwoord ergens was tegengekomen, maar ik zag dat je je steentje al had bijgedragen in het betreffende topic.![]()
Een willekeurig gesprek met een burger is een goed argument tegen lekenrechtspraak.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Dit topic vormt weer een bijzonder goed argument tegen lekenrechtspraak.
Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.quote:
Die deed het toch ook met een pen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:43 schreef Gabry het volgende:
[..]
Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.
Ach, daar hebben ze een hele goed oplossing voor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor![]()
Je bent een schande voor menig aanstaande jurist.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.quote:Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist
Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor![]()
Je bent een schande voor menig aanstaande jurist.
Jazeker, je kon er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de leraar, concierge, of wat dan ook voor te lichten over het incident in plaats van zelf de beruchte beest gaan uithangen. Een afspraak onbewust maken.....dat bestaat niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.
Dat is irrelevant in casu. De handeling is strafbaar, of ie nou enorm gepest werd of weet ik veel wat, doet er niet toe (relevant bij de strafmaat zelf wellicht, maar niet bij de strafbaarheid). Nooit van de 4 voorwaarden van strafbaarheid gehoord? In iedergeval gaat je noodweerexcess verhaaltje totaal niet op.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:21 schreef Gabry het volgende:
[..]
Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt.Jij gaat er vanuit dat die Turk er voor koos om met een 2 jaar oudere persoon, die omringt is door vrienden, in aanvaring te gaan.
![]()
Sorry, maar dat lijkt mij niet echt realistisch.
En al zou dat zo zijn, dan weet je nog niet wat er daarna is gebeurt, wat die Turk tot zijn daad heeft gebracht.
Gepest worden is alles behalve een strafuitsluitingsgrond.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:39 schreef Gabry het volgende:
Alle omstandigheden zijn irrelevant voor strafuitsluitingsgronden. Hè. Geloof je het zelf?
Een afspraak maken en de gevolgen niet kunnen overzien, verkeerd inschatten of er van uit gaan dat er hele andere dingen gingen gebeuren op die afspraak bestaat wel degelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
Jazeker, je kon er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de leraar, concierge, of wat dan ook voor te lichten over het incident in plaats van zelf de beruchte beest gaan uithangen. Een afspraak onbewust maken.....dat bestaat niet.
Staat dat letterlijk zo in het wetboek?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
Noodweerexcess is trouwens het geval als A) de Turk niet zelf richting de groep liep B) de Turk niet met voorbedachte rade handelde (had ie het mes alleen voor dit incident of droeg hij het altijd bij zich?) C) er sprake was van een enorme bedreiging waardoor er geen andere mogelijke uitweg was dan hem neer te steken.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Staat dat letterlijk zo in het wetboek?
Daar heb ik het niet over gehad. Jij stelde dat het een "onbewuste afspraak" was. Dat bestaat niet. Overigens in zijn omstandigheden mocht hij wel begrijpen dat deze afspraak een afspraak was om het conflict daar verder uit te vechten. Het was geen afspraak om met elkaar uit eten te gaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een afspraak maken en de gevolgen niet kunnen overzien, verkeerd inschatten of er van uit gaan dat er hele andere dingen gingen gebeuren op die afspraak bestaat wel degelijk.
Moet jij eens zien wat Freud daar allemaal uit weet te trekken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over gehad. Jij stelde dat het een "onbewuste afspraak" was. Dat bestaat niet.
Nu ga ik een artikel uit Skepsis plaatsen en ontsteekt Autodidact in woede.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet jij eens zien wat Freud daar allemaal uit weet te trekken.
Bij A en B weten we niet hoe het zit in de casus. Dat is voor ons beide onbekend.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
Noodweerexcess is trouwens het geval als A) de Turk niet zelf richting de groep liep B) de Turk niet met voorbedachte rade handelde (had ie het mes alleen voor dit incident of droeg hij het altijd bij zich?) C) er sprake was van een enorme bedreiging waardoor er geen andere mogelijke uitweg was dan hem neer te steken.
Freuds analyse hiervan zou ook boeiend zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet jij eens zien wat Freud daar allemaal uit weet te trekken.
Het gaat om de mogelijkheden die hij van te voren had, niet ten tijden van zijn daad. Je wees mij erop dat ik de omstandigheden er niet bij betrok, jij doet het anders niet beter. Excess ziet op de overdrijving van de noodweer daad. Noodweer ziet op zelfverdediging. Zelfverdediging houdt in dat als je het KAN vermijden je het ook MOET vermijden. Ook al houdt dit in dat je niet op het schoolplein kan komen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
De essentie van excess is dat er juist wel een andere mogelijkheid was, maar dat hij zich niet daartoe kon brengen omdat hij bijvoorbeeld overstuur was door de dadan van die Marokkaan.
Volgens mij bedoel je psychische overmacht. Noodweer excess ziet toch echt op de daad zelf. Je omschrijving is iig precies die van psychische overmacht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
Bij A en B weten we niet hoe het zit in de casus. Dat is voor ons beide onbekend.
Voor C: De essentie van excess is dat er juist wel een andere mogelijkheid was, maar dat hij zich niet daartoe kon brengen omdat hij bijvoorbeeld overstuur was door de daden van die Marokkaan. Dat is intensief exces.
Nee hoor, maar het is wel een essentiele omstandigheid. Als er afgesproken is om op het schoolplein verder te gaan vechten, dan kan hij nooit en te nimmer een beroep doen op noodweerexcess.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:13 schreef Gabry het volgende:
Jij stelt op het schoolplein komen gelijk aan de confrontatie aangaan. Dat is niet zo.
Nee, psychische overmacht zou eerder zijn als hij een geruime tijd gepest wordt, en dat daardoor de druk zo groot is werd. Maar dan had hij nog alternatieven. Noodweer excess is als het door dat incident komt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je psychische overmacht. Noodweer excess ziet toch echt op de daad zelf. Je omschrijving is iig precies die van psychische overmacht.
Een rechtenstudent is al jurist. Niet goed opgelet bij civiel recht?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
En nu gaat deze aanstaande jurist eten.
Afgesproken, dat een 16-jarige die 14-jarige nog even in elkaar zal slaan. Als je dat een afspraak kunt noemen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het is wel een essentiele omstandigheid. Als er afgesproken is om op het schoolplein verder te gaan vechten, dan kan hij nooit en te nimmer een beroep doen op noodweerexcess.
Civiel rechtquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een rechtenstudent is al jurist. Niet goed opgelet bij civiel recht?
Nee, kinderen spreken nooit op het schoolplein af om te gaan matten. Nooit meegemaakt ook. In welke ideale wereld leef je als ik vragen mag? En wat de neuk heeft leeftijdsverschil ermee te maken. 14-jarigen kunnen groter en sterker zijn dan 16 jarigen hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:19 schreef Gabry het volgende:
[..]
Afgesproken, dat een 16-jarige die 14-jarige nog even in elkaar zal slaan. Als je dat een afspraak kunt noemen.![]()
Jongen, noodweer excess ik citeer:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
Om nog even terug te komen op intensief excess. Dat is met buitenproportionele middelen jezelf verdedigen. (het heeft dus niets te maken met overstuur zijn of niet overstuur zijn).
Bronquote:Hoe verdwijn je?
Haal eerst bij de gemeente een nieuw rijbewijs en paspoort. De komende jaren kan dat niet meer.
Verhuis. Ver uit de buurt van je huidige woning en schrijf jezelf niet in bij de gemeente.
Wis je sporen uit op internet, gebruik geen Hyves. Instanties zijn van deze tijd en zoeken je naam op internet. Ben je zelf niet zo handig: er bestaan 'internetwissers' die het voor je doen.
Isoleer jezelf zo veel mogelijk: hoe minder je gezien wordt, hoe kleiner de kans dat iemand, bijvoorbeeld de belastingdienst, over jouw bestaan tipt.
Beëindig je mobiele telefoonabonnement. Telefoonbedrijven willen een adres om de rekening heen te sturen.
Hef je bankrekening op. Een oude sok onder het matras werkt ook. Zo kent de bank jouw adres niet én ben je niet traceerbaar via geldopnames.
Val niet te veel op. Voorkom situaties waarbij je je voor de politie moet identificeren.
Zorg voor geld. Als je voor je geld moet werken, doe dat zwart. Je werkgever is immers verplicht je gegevens bij de belastingdienst bekend te maken.
Ten overvloede: betaal geen belasting.
Verhuis regelmatig en schrijf jezelf daarbij nooit in.
Accepteer de keerzijde. Je kunt niet stemmen, geen onderwijs volgen, geen aanspraak maken op huursubsidie of een uitkering. Wellicht krijg je last van achtervolgingswanen.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:23 schreef Gabry het volgende:
[..]
Jongen, noodweer excess ik citeer:
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddelijke gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging (dus overstuur), door de aanranding veroorzaakt.
Daarnaast hoeft het niet onmiddelijk te zijn (tardief), en mag noodweer ook voor de ogenblikkelijke aanranding plaatsvinden.
Oorlog doe je met zn allen. Spreken voor de groep doe je alleen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
Vandaag tijdens werkcollege leerde ik iets interessants.
- Nederlanders zijn even bang voor een aanslag, als voor het spreken voor een groep.
- Nederlanders zijn minder bang voor een oorlog, dan voor het spreken voor een groep.
Die is wel heel mooi.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:13 schreef Gabry het volgende:
Montov = sigme.
Het is M. De idioot, de nar.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die is wel heel mooi.![]()
Aan het aanstellerige taalgebruik en het depri toontje te zien zal het wel de x-ste kloon van M. zijn.
Ik vind het nogal egoïstisch van Yvonne dat ze POL heeft uitgekozen als het podium van waar die jongen zijn zieke en gestoorde praatjes kan afvuren. Ik bedoel, ik wil best meewerken aan hulpverlening op een of andere manier, maar dan wel binnen een professioneel kader.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is M. De idioot, de nar.
Dat zegt vrij veel over de psyche van M, inderdaad.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:46 schreef Gabry het volgende:
M en M hebben geen gelijkennissen. De ene is rood, nu zwart overigens, terwijl de andere blauw is. De ene is een communist, de ander bijna een GroenLinks liberaal is. Zelfs de schrijfstijl is anders, bijna. Tegenpolen. Ze kunnen niet dezelfde persoon zijn.
R&P bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:50 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik vind het nogal egoïstisch van Yvonne dat ze POL heeft uitgekozen als het podium van waar die jongen zijn zieke en gestoorde praatjes kan afvuren. Ik bedoel, ik wil best meewerken aan hulpverlening op een of andere manier, maar dan wel binnen een professioneel kader.
Je laat mij schrikkenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Dag kijkbuiskinderen, op deze hoogtijdag van de Nederlandse multiculturele samenleving![]()
Heeft men eindelijk besloten dat alle Friezen een plompebled met een F er op moeten dragenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Dag kijkbuiskinderen, op deze hoogtijdag van de Nederlandse multiculturele samenleving![]()
Onzin, overstuur speelt helemaal niet altijd een rol, emotie wel..en dat KAN overstuur zijn, maar ook iets totaals anders. Hetgeen wat exces exces maakt is dat de actie buiten proportie is. Het is zelfverdediging met niet proportionele middelen. Punt is, het moet bewezen worden. En 1 van de voorwaardes is dat sprake moet zijn van een noodzakelijke verdediging. Daar schiet je veel te makkelijk omheen. Ik twijfel dan ook niet aan het "emotie"- punt dat je probeert te maken bij noodweerexces, dat geloof ik best. Hij was enorm boos, woest wellicht, maar ik twijfel aan de noodzakelijkheid ervan. Volgens mij was dit namelijk best vermijdbaar, als ik het zo 1 2 3 lees. Er is echter veel te weinig info om zo stellig te stellen dat er sprake is van noodweerexcess, zoals jij dat deed.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef Gabry het volgende:
Overstuur speelt altijd een rol bij exces, anders is het geen exces. Met intensief specificieer ik slechts wat voor soort exces, dus hij stak hem onnodig neer. En wie zegt dat de confrontatie niet onvermijdelijk was, dat hij naar buiten ging zegt niet genoeg. Ik heb ook weleens gezien dat een pestkop met een kneus afsprak om hem in elkaar te slaan. Dat betekent niet dat de kneus het schoolplein op gaat om de pestkop tegemoet te komen.
Nee, gewoon een kliniek in de bossen. Ik trek m'n witte jas wel aan.quote:
Ik vergeet msn vaak gewoon aan te zetten. Maar nu ben ik erquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, gewoon een kliniek in de bossen. Ik trek m'n witte jas wel aan.
Maar IJsbrekertje, waarom ben jij nooit meer online?
http://www.wereldomroep.n(...)n-Sudan-uit-regeringquote:Zuidelijke rebellen Sudan uit regering
Khartoum - Voormalige rebellen in het zuiden van Sudan zijn uit de regering gestapt. Dat deden ze omdat Khartoum de afspraken uit het vredesakkoord niet zou nakomen.
Ruim twee jaar geleden kwam na twee decennia een einde aan de strijd tussen de Sudanese Volksbevrijdingsbeweging SPLM en de regering. De SPLM kreeg 18 posten in de regering, en rebellenleider Salva Kiir werd vice-president. De problemen met de uitvoering van het vredesakkoord draaien onder meer om de terugtrekking van militairen en de ontwikkeling van de democratie in Sudan als geheel.
Het conflict in het zuiden staat overigens los van de toestanden in de westelijke regio Darfur.[/
http://www.wereldomroep.n(...)chriftgeleerden-aan-quote:Brief islamitische schriftgeleerden aan paus
Vaticaanstad - Meer dan honderd islamitische schriftgeleerden uit verschillende landen vinden dat er meer begrip moet komen tussen moslims en christenen.
Ze vragen in een brief aan de paus en andere christelijke leiders om een open dialoog. Die is nodig voor de wereldvrede, vinden de islamitische voormannen. Christenen en moslims moeten samen voorkomen dat de toenemende spanningen uit de hand lopen, waarschuwen ze. Ze doelen op de aanslagen door al-Qaeda en het Westerse offensief in Irak en Afghanistan.
211 miljard euro ontwikkelingshulpquote:Afrikas Kriege verschlingen komplette Entwicklungshilfe
Afrika hat wenig - aber offenbar genug Geld für Kriege: 211 Milliarden Euro haben bewaffnete Konflikte einer Studie zufolge seit 1990 gekostet, 23 von 53 Staaten waren verwickelt. Etwa die gleiche Summe ging in dieser Zeit an Entwicklungshilfe an Regierungen auf dem Kontinent.
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,510917,00.html
Afrika aan z'n lot overlaten zodat Bin Laden en China er zich uit kunnen leven is verstandiger?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
211 miljard euro ontwikkelingshulp![]()
Is ie genoteerd?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen de Salafisten en de PvdA, dan sta ik toch achter de Salafisten.
Laat Afrika maar Afrikaanse problemen oplossen, als ze dat willen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afrika aan z'n lot overlaten zodat Bin Laden en China er zich uit kunnen leven is verstandiger?
Nee, de economie verwoesten door er westers geld in te smijten, de inflatie tot 3000% op te drijven en ondertussen de markt potdicht houden werkt natuurlijk veel beter. Geeft ook helemaal geen afhankelijke relatie, zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afrika aan z'n lot overlaten zodat Bin Laden en China er zich uit kunnen leven is verstandiger?
quote:Er lopen meiden rond van 13 tot 16 die gewoon bijna elke jongen pijpen/rukken. Soms zelfs zonder betaling.
Daarom dumpen we ons goedkope kippenslachtafval er om de economie om zeep te helpen in landen die geen hulp meer nodig hebben.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, de economie verwoesten door er westers geld in te smijten, de inflatie tot 3000% op te drijven en ondertussen de markt potdicht houden werkt natuurlijk veel beter. Geeft ook helemaal geen afhankelijke relatie, zeg.
Daar ben ik dan ook mordicus tegen. Dat had je trouwens kunnen lezen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom dumpen we ons goedkope kippenslachtafval er om de economie om zeep te helpen in landen die geen hulp meer nodig hebben.
Dat is gewoon vrije markthandel hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar ben ik dan ook mordicus tegen. Dat had je trouwens kunnen lezen.
Nee, want er is helemaal geen vraag naar kippenslachtafval. Peniciline wordt trouwens al een tijdje synthetisch gefabriceerd, just for the record.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is gewoon vrije markthandel hoor
Politiek is de kunst van het mogelijke, maar we moeten nu opeens kiezen tussen het ROC en het gym?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:18 schreef Gabry het volgende:
[..]
Gaat dat over de POL-meet locatie?
Er is wel degelijk een markt voor wat wij als kippenslachtafval beschouwen. Hier is namelijk vooral de filet en een enkele poot van waarde terwijl er veel meer bruikbaars aan een kip zit.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, want er is helemaal geen vraag naar kippenslachtafval. Peniciline wordt trouwens al een tijdje synthetisch gefabriceerd, just for the record.![]()
Die Marokkaanse schatjes zijn het mooist als ze kwaad zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:26 schreef Apropos het volgende:
En uiteraard heten de deelnemers aan F.A.B.S. Dylana, Rachel, Elmira, Emilia en Abigail. Ik heb alleen niet verstaan hoe het meisje heette dat de camera onderspuugde.
Er komt helaas geen Marokkaans meisje in voor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die Marokkaanse schatjes zijn het mooist als ze kwaad zijn.
Beschouw het als uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Er komt helaas geen Marokkaans meisje in voor.
Het was zo'n zwarte.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Beschouw het als uit de lucht gegrepen.
Kippestrotjes.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:26 schreef du_ke het volgende:
Er is wel degelijk een markt voor wat wij als kippenslachtafval beschouwen. Hier is namelijk vooral de filet en een enkele poot van waarde terwijl er veel meer bruikbaars aan een kip zit.
Ach ach....maar ik had wel gelijk he.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nu ga ik een artikel uit Skepsis plaatsen en ontsteekt Autodidact in woede.
Dat zeg jij.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach ach....maar ik had wel gelijk he.
en Afrika overlaten aan Afrikanen is wel verstandig?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Marokkaans-Nederlands kolonialisme.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:43 schreef Mutant01 het volgende:
Zolang de blanke meesters maar mijn deel van Afrika met rust laten.
SGP die de scheiding tussen kerk en staat verdedigt...quote:DEN HAAG - Een groot deel van de Tweede Kamer heeft er moeite mee dat het kabinet subsidie verstrekt om de verspreiding van een gematigd islamitisch geluid te bevorderen. De kritiek richt zich concreet op de vorige week gelanceerde IslamWijzer.nl.
Dat bleek gisteren tijdens een debat met minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) over de aanpak van radicalisering van moslimjongeren.
IslamWijzer.nl is een initiatief van diverse maatschappelijke organisaties, waaronder het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland en het Inspraakorgaan Turken in Nederland. Het initiatief is deels met subsidie van het 'programmaministerie' Wonen, Wijken en Integratie opgezet. Het geld komt uit een pot van vier miljoen euro (vanaf 2008 tot 2012 vijf miljoen) die bedoeld is voor 'preventie tegen polarisatie en radicalisering'.
Voor in elk geval VVD, SGP, ChristenUnie en SP is het de vraag of het kabinet via indirecte bekostiging van het initiatief de principiële scheiding tussen kerk en staat doorbreekt. SGP-Kamerlid Kees van der Staaij meent dat dit het geval is en spreekt van ,,een mijnenveld'' waarin de overheid zich begeeft. ,,Je komt in een hele rare hoek terecht, namelijk de vraag welke islamitische stroming je wel of niet aanvaardbaar vindt en welke je dus wel of niet steunt omdat dit maatschappelijk zo uitkomt.'' Zijn ChristenUnie-collega Ed Anker stelt: ,,Ik vind het ongewenst dat de overheid een bepaalde geloofsinterpretatie gaat stimuleren. Voordat we aan de gang gaan met allerlei pogingen om de liberale islam in dit land te promoten, moeten we weten hoe rijksoverheid en gemeenten kunnen samenwerken met maatschappelijke en religieuze organisaties zonder inbreuk te maken op de scheiding tussen kerk en staat.''
Ook de VVD heeft ,,grote vraagtekens'', zegt Kamerlid Laetitia Griffith. ,,Wij zijn voor de scheiding tussen kerk en staat. We gaan dit goed bekijken. Zonder belastinggeld zou die site er vermoedelijk niet zijn.'' SP'er Ronald van Raak vreest voor ,,een religieus wespennest''. ,,Ik vind het onnodig en onwenselijk dat de overheid gaat bepalen wat wel en wat niet goed is.''
CDA-Kamerlid Coskun Görüz ziet daarentegen geen bezwaren. ,,Het is niet zo dat rechtstreeks vanuit Den Haag een gematigd islamitisch geluid naar voren wordt gebracht. We stellen slechts maatschappelijke organisaties in staat een tegengeluid te laten horen. Het is een dilemma, maar als we niets doen laten we gebeuren dat jongeren worden vergiftigd door de radicale islam.''
Minster Ter Horst is het niet eens met de kritiek op IslamWijzer. ,,De overheid is er ook om invloed uit te oefenen op iets wat wij slecht vinden, namelijk radicalisering.''
Van der Staaij kondigde gisteren een motie aan om de subsidie te staken.
Regels zijn regelsquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Poep!
Ik ben gepakt op de A1220 september... Ik reed 86km/h waar je 80 mag...
Net het stuk waar je door kon rijden zeker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Poep!
Ja helemaal ah begin, lekker met hoge snelheid in de staart van de file vliegen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Net het stuk waar je door kon rijden zeker.
Crimineel!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Poep!
Teveel suiker honing gegeten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:21 schreef Mutant01 het volgende:
EHHEHWHWHWHH!
De vuile nazi's. Dat is flink dokken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben anders laatst ook geflitst![]()
Op de A4. 122 km/h waar je 100 mag
Dat dacht ik eerst ook, is toch "slechts" 72 euro geworden...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De vuile nazi's. Dat is flink dokken.
Nu je het zegt. Ik heb er hier een van 86 euro, ook 22 km te hard (binnen BK, uiteraard net na het blauwe bord)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, is toch "slechts" 72 euro geworden...
Nog 2 keer en je vliegt levenslang de cel in, verkeerscrimineelquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Poep!
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:17 schreef Gabry het volgende:
Hey Mutant01, over gister, over de Turk is en het Marokkaanse slachtoffer, is hij opeens schuldig totdat zijn onschuld bewezen is? Maar goed dat er geen lekenrechtspraak is hè.
Ik heb net afgelopen week een boete betaald van 14e... Ik reed 128 ipv 120...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nog 2 keer en je vliegt levenslang de cel in, verkeerscrimineel!
(ik ben laatst geflitst toen ik 104 (dus 110) reed ipv 100, wel 14 euro boete geloof ik)
Je hebt geloofik last van ongezonde dwanggedachtenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:25 schreef Gabry het volgende:
Dat was mijn eerste gedachte toen ik wakker werd. Mijn tweede was 'Suikerfeest'.![]()
Veelplegerquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb net afgelopen week een boete betaald van 14e... Ik reed 128 ipv 120...
Dat is in 2 maanden tijd toch weer 2 boetes...
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt geloofik last van ongezonde dwanggedachten.
Je lijkt echter wel, zoals velen de laatste tijd, geobsedeerd door moslims.quote:
Excuses voor de verwarring gister.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:33 schreef Monidique het volgende:
blabal
Gister en vandaag ligt het er erg dik bovenop. En ik heb geen link gelegd tussen het incident en moslims, dus dat is kortaf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je lijkt echter wel, zoals velen de laatste tijd, geobsedeerd door moslims.
;'D.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Excuses voor de verwarring gister.
quote:
Veel plezier.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:06 schreef Monidique het volgende:
Deze moet even een schaakbord verven,.
Heb jij gisteren toevallig die docu over de verkiezingcampagne van 1998 gezien? Ik moest nog aan je denken, omdat Wim Kok toch enigszins je jeugdheld is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zit nu het laatste deel van de documentaire 'De Tweede Kamer' aan het kijken (die had ik destijds gemist) en omfg, wat een bende was het toen! De LPF die Jan des Boevrie inhuurt om hun werkkamers te verbouwen![]()
Nee, niet gezien maar Wim Kok is wel mijn heldquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Heb jij gisteren toevallig die docu over de verkiezingcampagne van 1998 gezien? Ik moest nog aan je denken, omdat Wim Kok toch enigszins je jeugdheld is.
Was vrij laat, ik dacht 2 uur 's nachts. Ik kwam net terug uit de stad.
Ja, die had ik ook gezien..... Tja, dat was een hel trieste episode in de parlementaire geschiedenis ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zit nu het laatste deel van de documentaire 'De Tweede Kamer' aan het kijken (die had ik destijds gemist) en omfg, wat een bende was het toen! De LPF die Jan des Boevrie inhuurt om hun werkkamers te verbouwen![]()
Wellicht te zien op uitzending gemist. Dit moet je interessant vinden. Ik heb een stukje gezien. Ik blijf de man zeer capabel vinden. Maar ozo nors.....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, niet gezien maar Wim Kok is wel mijn held![]()
Het waren ook een stelletje klootzakken. Ik kan me nog herinneren dat de LPF bijv. schaamteloos de werkruimte van de PvdA inpikten waar ze al 30 jaar zaten. En dat Mat Herben persé de mooie kamer van Melkert wilde hebbenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook gezien..... Tja, dat was een hel trieste episode in de parlementaire geschiedenis ja.
Of dat ze de koffers van Marjet van Zuijlen uit het raam gooiden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het waren ook een stelletje klootzakken. Ik kan me nog herinneren dat de LPF bijv. schaamteloos de werkruimte van de PvdA inpikten waar ze al 30 jaar zaten. En dat Mat Herben persé de mooie kamer van Melkert wilde hebben![]()
Jaja, dat soort dingen blijven je wel bij![]()
Nou de beargumentatie was dacht ik als volgt: "We moeten de PvdA-vleugel hebben want Melkert heeft zo'n mooie grote kamer".quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Of dat ze de koffers van Marjet van Zuijlen uit het raam gooiden.![]()
Verder krijgt de fractievoorzitter altijd de grootste kamer, dus ik zie niet in wat daar precies je punt is.
Tja, in 1woord was het boerenkermis. Dit hopelijk nooit meer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het waren ook een stelletje klootzakken. Ik kan me nog herinneren dat de LPF bijv. schaamteloos de werkruimte van de PvdA inpikten waar ze al 30 jaar zaten. En dat Mat Herben persé de mooie kamer van Melkert wilde hebben![]()
Jaja, dat soort dingen blijven je wel bij![]()
Ehm, is het niet gewoon zo dat het secretariaat bepaalt wie welke kamer krijgt, en dat de partijen daar niets over te zeggen hebben? De SP bezit nu de oude vleugel van de VVD en Wilders die van de SP, dat zal ook wrijvingen geven. Maar dat is nu eenmaal politiek: you win some, you lose some.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou de beargumentatie was dacht ik als volgt: "We moeten de PvdA-vleugel hebben want Melkert heeft zo'n mooie grote kamer".
Maar ik zou het even terug moeten zien.
Hefboom enzo.quote:
Dat vind ik maar eng. Ik heb bij iemand laatst een deuk in z'n gipswand gemaakt, zo hard plopte het met de aansteker. *patsquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hefboom enzo.
Een huisgenoot van me kan het met zijn hoektand. Ik doe het hem niet na.![]()
Anders hou je gewoon je duim erop.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat vind ik maar eng. Ik heb bij iemand laatst een deuk in z'n gipswand gemaakt, zo hard plopte het met de aansteker. *pats
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
"Daarmee roept u de sfeer op waarmee Hitler stemmen probeerde te winnen."
Zoals in het filmpje; net zolang vouwen totdat je iets hebt dat dermate solide is dat je er een hefboom van kan maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Met een bankbiljet? Hoe zie je dat voor je?
Heel strak oprollen en vouwen. Het is niet ideaal maar voor de lol wel een keer grappig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Met een bankbiljet? Hoe zie je dat voor je?
Raakt dat biljet dan niet vermoeid?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heel strak oprollen en vouwen. Het is niet ideaal maar voor de lol wel een keer grappig.
Dat doe ik expres niet. Dat ding moet vliegen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Anders hou je gewoon je duim erop.![]()
Ja leuk is dat maakte laatst een flesje van een of ander Belgisch biertje open en dat was een blauwe plek op m'n borstquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat doe ik expres niet. Dat ding moet vliegen.
Oh ja en het slijt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Raakt dat biljet dan niet vermoeid?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom de VVD bij de laatste campagne gewoon weer die oude blauw-oranje affiches heeft gebruikt. Ik bedoel, er is een nieuwe lijsttrekker, die moet zich profileren tussen Balkenende en Bos en dan ga je die saaie kutposters weer gebruiken.
Bij Wiegel-Nijpels is dat wel goed gedaan, moet ik toegeven. Al was Nijpels natuurlijk de ultieme posterboy in die tijd.![]()
[ afbeelding ]
Je hebt geluk, hij valt op mannen.quote:
Met een bakspaan een biertje openen is ook erg leuk. (Niet geschikt voor kamers met dure wanddecoratie overigensquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Dat doe ik expres niet. Dat ding moet vliegen.
Zou het zijn om niet voor een kamp Rutte of Verdonk te kiezen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom de VVD bij de laatste campagne gewoon weer die oude blauw-oranje affiches heeft gebruikt. Ik bedoel, er is een nieuwe lijsttrekker, die moet zich profileren tussen Balkenende en Bos en dan ga je die saaie kutposters weer gebruiken.
Bij Wiegel-Nijpels is dat wel goed gedaan, moet ik toegeven. Al was Nijpels natuurlijk de ultieme posterboy in die tijd.![]()
[ afbeelding ]
De beetje platte achterkant van een mes, lepel of vork zijn vaak ook erg geschikt. Net als het andere biertje b.v.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Met een bakspaan een biertje openen is ook erg leuk. (Niet geschikt voor kamers met dure wanddecoratie overigens)
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Met een bakspaan een biertje openen is ook erg leuk. (Niet geschikt voor kamers met dure wanddecoratie overigens)
Twee tikjes tegen het bierflesje en vervolgens de bakspaan langs het flesje slaan precies tegen de onderkant van het dopje.quote:
Arme knul. Negentien nog maar.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:12 schreef Apropos het volgende:
Levenslang voor Antwerpse racismemoordenaar
Alle posters in die tijd waren zo ontworpen, inclusief de katholieke.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/buitenl(...)obelprijs_voor_Vredequote:Al Gore en klimaatpanel winnen Nobelprijs voor Vrede
Rotterdam, 12 okt. Aan de Amerikaanse oud-vicepresident Al Gore en het IPCC, het VN-panel dat het wetenschappelijk onderzoek naar het broeikaseffect bundelt, is vanochtend de Nobelprijs voor de Vrede toegekend.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:53 schreef Noodster het volgende:
En terecht! dan zit je in de kroeg en heeft iemand weer een paddo teveel op en wordt hij agressief! En soms drinken ze meer dan 1 paddo en gaan ze rijden om daarna een fietser ofzo te vermoorden.
en kindjes van 12 die al een halve liter paddo op drinken om daarna bewusteloos neer te vallen.
Ein Volk, ein Reich, ein ...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe weet je dat zo precies?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ehm, is het niet gewoon zo dat het secretariaat bepaalt wie welke kamer krijgt, en dat de partijen daar niets over te zeggen hebben? De SP bezit nu de oude vleugel van de VVD en Wilders die van de SP, dat zal ook wrijvingen geven. Maar dat is nu eenmaal politiek: you win some, you lose some.
...Berliner.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ein Volk, ein Reich, ein ...
quote:Bom ontploft in Iraakse speelgoedkar
In de Iraakse plaats Toz Khirmato is vrijdag een bom ontploft in een kar met speelgoed die op een trottoir stond. Een persoon is daarbij om het leven gekomen en zeventien mensen, onder wie vijf kinderen, zijn gewond geraakt.
Toz Kharmato is een overwegend Koerdische plaats, 175 kilometer ten noordoosten van Bagdad.
Dat zou helemaal onzinning zijn, gezien de verontwaardiging toen Verdonk een eigen campagne voerde. Dan had hij dat van meet af aan moeten verbieden en zelf met zijn, weliswaar niet zo aantrekkelijke, porum op die affiches moeten gaan staan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:55 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Zou het zijn om niet voor een kamp Rutte of Verdonk te kiezen?
Hoeveel maken die posters nog uit eigenlijk? Zou dat echt veel invloed hebben op de keuze van de stemmer?
Goed topic.quote:
Er zal hier en daar gelobbyd worden, maar de winnaar krijgt gewoon de grootste kamer. Wellicht mag je bij een kleine zetelval blijven zitten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo precies?
Het kan zijn dat dat nu door het secretariaat wordt bepaald maar uit de documentaire bleek dat partijen er wel invloed op hebben (overleg tussen fractiesecretarissen etc.).
Je bent er weleens wezen kijken? Toen ik klein was ben ik er een keer met een uitje heen geweest maar het meeste daarvan ben ik alweer vergeten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er zal hier en daar gelobbyd worden, maar de winnaar krijgt gewoon de grootste kamer. Wellicht mag je bij een kleine zetelval blijven zitten.
Eerdmans zat trouwens in de kelder van het voormalige hoofdkwartier van Seyss-Inquart. Just for the record, ik kon er wel om lachen.
Bedankt EUquote:lees voor
15:57 12 Oktober 2007
Vogelaar tegen inburgering Polen
Minister Vogeleaar wijst de wens van de Tweede Kamer af om Oost-Europeanen die zich in Nederland willen vestigen, te verplichten een inburgeringscursus te volgen. De Europese regels verzetten zich daartegen, zegt Vogelaar.
Veel Kamerleden zien nieuwe problemen ontstaan omdat grote groepen de taal niet spreken. Omdat het om ingezetenen van de EU gaat, kunnen ze niet behandeld worden als bijvoorbeeld Marokkanen.
Een Kamermeerderheid wil desnoods dat de regels worden veranderd. Gedacht wordt aan verplichte cursussen voor mensen die een uitkering aanvragen of voor ouders van schoolgaande kinderen.
Met de VVD Amsterdam wonen we af en toe wel vergaderingen bij. Het is wel handig om te weten wat de VVD landelijk doet, als er lokaal overlappende vraagstukken zijn. Hoewel we hier wel vaak de neiging hebben naar links te springen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent er weleens wezen kijken? Toen ik klein was ben ik er een keer met een uitje heen geweest maar het meeste daarvan ben ik alweer vergeten.
Ja, de VVD afdeling Amsterdam is behoorlijk links. Dat mag ik wel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Met de VVD Amsterdam wonen we af en toe wel vergaderingen bij. Het is wel handig om te weten wat de VVD landelijk doet, als er lokaal overlappende vraagstukken zijn. Hoewel we hier wel vaak de neiging hebben naar links te springen.
Je moet eens gaan kijken als de rode loper uitligt. Dan staan ze her en der te dansen om in 2Vandaag of Netwerk te komen. Hilarisch.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:31 schreef pberends het volgende:
Goed topique: Nederlands handelsoverschot torenhoog
Of gewoon zo nu en dan de krant lezen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Pfff dat kan je toch binnen 3 seconde op internet googlen....
Vieze spamboer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:31 schreef pberends het volgende:
Goed topique: Nederlands handelsoverschot torenhoog
Geneeskunde. Ik heb wel een p. van rechten, maar dat is ouwe koek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, de VVD afdeling Amsterdam is behoorlijk links. Dat mag ik wel.![]()
Wat studeer je nou eigenlijk? Is het nou rechten op geneeskunde (zoals in je fotoboek staat)?
GLquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.groenlinks.nl/campagne/groeimeegroenlinks.wmv/view
Wat semi hip....
Wat valt daaraan te portretteren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
GL![]()
Straks in Netwerk een portret van Topif Dibi.![]()
Dat vroeg ik mij dus ook af....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat valt daaraan te portretteren.![]()
Je dacht 'kom, ik spring eens een jaar terug in de tijd en kom met een filmpje uit de verkiezingscampagne'?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.groenlinks.nl/campagne/groeimeegroenlinks.wmv/view
Wat semi hip....
Nee ik zag een soortgelijk filmpje net op ned1 voorbij komen. Kon die echter niet online vinden...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je dacht 'kom, ik spring eens een jaar terug in de tijd en kom met een filmpje uit de verkiezingscampagne'?
Gewoon zo'n jongen in de trant van: 'met de grootste bek sta je in Nederland vooraan, dus kom maar op.'quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus ook af....![]()
Heb je hem wel eens zien optreden in de kamer?!
Nou ja als de grootste excuus allochtoon wellicht.![]()
En al geslotenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Goed topic.
Alhoewel ik 'lekkerst' altijd zo'n dooddoener vind.
Ja zoiets ja. Maar dat partijen zo het ambt van parlementariër te grabbel kunnen gooien. Dat schaadt de hele aanzien van het Tweede Kamerlidmaatschap en daarmee de politiek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gewoon zo'n jongen in de trant van: 'met de grootste bek sta je in Nederland vooraan, dus kom maar op.'
Daarnaast weet 'ie niemand ervan te overtuigen dat hij ook nog iets weet of kan, dus hij past uitstekend binnen GroenLinks.
Dat lijkt me nog het ergste. Door een voorzitter die door Wilders als een kind op haar plek wordt gezet, als een kind op je plek te worden gezet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij heeft zichtbaar moeite met beurtwisselingen. Niet goed weten wanneer te interrumperen etc. En dan door de voorzitter als een kind op zijn plek te moeten worden gezet.![]()
Tja, ik ik mis Frans Weisglas wel moet ik je zeggen. Volgens mij de beste Kamervoorzitter ooit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog het ergste. Door een voorzitter die door Wilders als een kind op haar plek wordt gezet, als een kind op je plek te worden gezet.!
Neuh, GroenLinks weet steeds weer het omgekeerde te bereiken van wat ze wensen. Ze willen een diverse kamerfractie, maar waar het op neerkomt is dat de eerste de beste donkere jongen in Blok II komt en door kan naar de fractie, om het even wie. Die jongen is nog kanslozer dan een LPF'er, dus de gemiddelde kijker van het vragenuurtje zal niet bepaald overtuigd raken dat de heterogene samenstelling van de fractie een zegen is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:36 schreef Elseetje het volgende:
Och jeetje, je zal nog maar moeten leren hoe het allemaal moet. Wat een schande, hop, alleen nog maar mensen van 35+, met 10+ jaren ervaring in de politiek, in de landelijke politiek toelaten!
Dat strijkje is wel mooi, maar die stem.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:57 schreef Floripas het volgende:
Men vindt mijn muziekje niet leuk.
Mordechaj Gebirtig
De man is al zeventig jaar dood, dus het is niet de opname van zijn stemquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat strijkje is wel mooi, maar die stem. [ afbeelding ] Respect voor die rollende r, maar dit kan iedere dronken opa hem nadoen.
Ja, dat kan ik niet helpen. Ik zal hem moeten beoordelen naar youtube.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
De man is al zeventig jaar dood, dus het is niet de opname van zijn stem
Ja, precies. Ik vond Karimi trouwens best goed.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Neuh, GroenLinks weet steeds weer het omgekeerde te bereiken van wat ze wensen. Ze willen een diverse kamerfractie, maar waar het op neerkomt is dat de eerste de beste donkere jongen in Blok II komt en door kan naar de fractie, om het even wie. Die jongen is nog kanslozer dan een LPF'er, dus de gemiddelde kijker van het vragenuurtje zal niet bepaald overtuigd raken dat de heterogene samenstelling van de fractie een zegen is.![]()
De VVD doet het wat dat betreft beter. Met Laetitia Griffith kun je het eens of oneens zijn, maar ze is wel volledig op eigen kracht naar boven geklommen.
Hans Wiegel was 26, just for the record.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik vond Karimi trouwens best goed.
En ja, Elseetje, de Tweede Kamer is geen leerschool.
Volgens mij had hij toen al politieke ervaring binnen de VVD.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hans Wiegel was 26, just for the record.
Dingetje Dibi zal ook niet helemaal van de straat zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij had hij toen al politieke ervaring binnen de VVD.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dingetje Dibi zal ook niet helemaal van de straat zijn.
quote:Voor hij kamerlid was, was hij actief in de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland (HTIB), in zijn eigen buurt Bos en Lommer en bij de bewonersorganisatie "Thuis in Eigen Toekomst". Hij was één van de initiatiefnemers van de demonstratie "Stop Bush", van het Landelijk Actiecomité "Genoeg is Genoeg" en van "Allemaal Anders Allemaal Gelijk".[2]
In september 2006 kwam hij, als zeer jonge kandidaat op de zevende plaats van de lijst van GroenLinks voor de landelijke verkiezingen
En 2161 voorkeursstemmen. Wat een mandaat!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Eingelijk wel...fan de stroat.
[..]
Want die lekt beter vertrouwelijke informatie?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens wordt het eens tijd dat ze Femke Halsema vervangen voor de heel wat meer begaafde Britta Böhler.
Misschien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Want die lekt beter vertrouwelijke informatie?![]()
Dat is bijna een unicum ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik begin niet meteen te schuimbekken als ik haar hoor, dus dat is al een verbetering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |