abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53718684
Een paar maanden geleden heb ik besloten weg te gaan bij mijn toenmalige vriendin. Na heel wat gezeik heeft ze toen toegezegd dat ik (zoals ik vanzelfsprekend vind) al mijn spullen terug krijg.

Dit houdt in enkele lampen, belangrijke papieren en een computer. De computer opsich is al een ingewikkeld verhaal want deze heb ik cadeau gekregen van haar en haar moeder. Dus technisch gezien is deze van mij maar door haar betaald.

Met kerst 2005 had ze me een telefoon gegeven met abbonnement. Dom genoeg had ze deze op haar eigen naam laten zetten waardoor dus alle facturen en het contract op haar naam staan. Toen ik bij haar weg ging liep dit abbonnement nog steeds, dit heeft ze toen zo snel mogelijk opgezegd maar er stond nog een rekening open van een paar honderd euro. Vanzelfsprekend vond zij (en ik was het daarmee eens) dat ik dit terug hoorde te betalen. Jammergenoeg zat ik toendertijd in een moeilijke financiële situatie waardoor dit niet meteen kon. Uiteindelijk heeft ze die rekening zelf betaald maar ze wil nog steeds dat ik dit terugbetaal. Wederom vanzelfsprekend.

Het probleem is nu alleen dat ik het geld wel heb maar na contact met haar heeft zij blijkbaar toch besloten dat ik die computer niet meer terug krijg. Ik mag alles terug hebben behalve dat ding, omdat zij 'm nou zelf gebruikt.
Nou vind ik dat niet kunnen, we hadden namelijk een afspraak. Ik weiger dus die rekening terug te betalen totdat ik die computer ook krijg.

Als ik niks meer terug krijg van mijn spullen is dat opsich geen punt, nieuwe kopen kan altijd nog. Het grote probleem is alleen dat zij mijn diploma's en andere belangrijke spullen ook nog heeft en die heb ik dus wel nodig voor sollicitatie's e.d..

Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik juist die spullen terug krijg zonder die rekening te betalen? Zoals ik al zei ik wil best betalen maar alleen als zij zich ook aan haar kant van de afspraak houdt.
Moet ik aangifte doen? Aanklagen? Vertel het me want ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken.

Als jullie nog ideeën hebben over hoe ik de rest van die spullen terug kan krijgen maken jullie me ook heel blij maar het draait me nou voornamelijk om die papieren.

Aankoopbewijzen e.d. heb ik niet meer en in het geval van die computer staan ze waarschijnlijk op haar naam, als ze ze nog niet kwijt is. (wat ik wel vermoed)
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:16:39 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53718842
Als jij 't hard speelt, kan zij 't ook. Dan duwt zij je papieren door de versnipperaar, en ben je nog verder van huis. Accepteer je verlies, betaal je rekening, ontvang je papieren en ga door met je leven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53718853
Wat voor belang heeft zij nou helemaal bij jouw papieren en diploma's? Haal die gewoon eerst op en rond dat computer/rekeningverhaal af als de lucht wat geklaard is tussen jullie. Als twee volwassen mensen moet je hier uiteindelijk toch gewoon uit kunnen komen?
pi_53718893

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 05-10-2007 13:36:48 (Doe normaal...) ]
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_53718900
IB groep kan je bepaalde diploma's opvragen tegen een kostprijs 35 euro ofzo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:18:43 #6
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_53718912
Diploma's opvragen bij de instantie waar je die behaalt hebt, verzekerings papieren....bel ze ff leg het verhaal uit en meestal is dat geen probleem. sturen ze je copien,
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_53718916
Als het terugkrijgen van je diploma's hangt op die computer zou ik zeggen: vergeet de computer. Je diploma's zijn beduidend veel meer waard. Jammer, maar helaas.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  Donald Duck held vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:19:43 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53718942
Als het echt niet anders kan, kun je wel aan officieel ondertekende papieren komen die zeggen dat je inderdaad die diploma's gehaald hebt. Daarvoor moet je contact opnemen met de instellingen die de diploma's aan je uitgereikt hebben
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53719072

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 05-10-2007 13:46:33 (Doe normaal...) ]
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:26:09 #10
185631 Guncta
En un momento dado
pi_53719133
Daar kan je toch wel gewoon een nieuwe van aanvragen bij de opleidingen?

Straks fikt je huis af, dan zou je dus ook weer naar school moeten.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:28:15 #11
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_53719187
Als ik het zo lees heeft 't vrouwtje goed (financieel) voor je gezorgd toen je het blijkbaar zelf niet kon.
Het is in mijn optiek dus nogal lullig en egoistisch van je om nu zo door te zeuren over die computer, ze heeft 'm tenslotte zelf betaald ! Ga gewoon met dat geld cash langs en vraag om al je papieren, zijn jullie beiden weer blij.
pi_53719197
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:26 schreef Guncta het volgende:

Straks fikt je huis af, ...
Hoe weet jij dit?
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_53719202
Je had het beter moeten plannen prutser
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_53719296
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:28 schreef GateWayX het volgende:
Als ik het zo lees heeft 't vrouwtje goed (financieel) voor je gezorgd toen je het blijkbaar zelf niet kon.
Het is in mijn optiek dus nogal lullig en egoistisch van je om nu zo door te zeuren over die computer, ze heeft 'm tenslotte zelf betaald ! Ga gewoon met dat geld cash langs en vraag om al je papieren, zijn jullie beiden weer blij.
Hoho, toendertijd kon ik het zelf ook heel goed aan. Ik kan nou ook gaan bitchen over de dingen die ik haar cadeau heb gegeven en terug wil. Dan ben ik ook aardig wat spullen rijker.
Toen ik bij haar weg ging is mijn situatie aardig veranderd dus daardoor ging het allemaal wat moeilijker.
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_53719340
Op het moment dat je de deur uitgaat in zo'n situatie, neem je toch die papieren mee..?
Of ben ik nou zo slim..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:35:43 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53719346
Even voor de duidelijkheid... Dit is WGR, zogenaamd 'grappige' reacties kunnen achterwege gelaten worden.

[ Bericht 86% gewijzigd door Sjeen op 05-10-2007 13:49:11 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53724722
Je ex heeft dus je telefoonrekening betaald terwijl het al uit was en nu wil jij dat niet terug betalen. Lekkere vent ben je. En dan vindt je het gek dat zij je die computer niet meer wil geven?
Betaal haar gewoon terug dan krijg jij je papieren. Die computer kon je bij mij ook op je buik schrijven met zo'n houding.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53725391
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Je ex heeft dus je telefoonrekening betaald terwijl het al uit was en nu wil jij dat niet terug betalen. Lekkere vent ben je. En dan vindt je het gek dat zij je die computer niet meer wil geven?
Betaal haar gewoon terug dan krijg jij je papieren. Die computer kon je bij mij ook op je buik schrijven met zo'n houding.
Lezen is een kunst.

Ik wil gewoon betalen maar doe dit niet omdat zij verdomt dat ding terug te geven. Iets over afspraken enzo? We spreken af dat ik alles krijg als ik betaal, zij besluit om niet alles te geven en breekt dus haar gedeelte van de afspraak dus waarom moet ik me er opeens aan houden?
Welkom vader renwan ^O^
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:13:11 #19
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53725827
Ruil die computer tegen die telefoon rekening?

Papieren terug en klaar.....

Of laat haar helemaal in haar sop gaar koken en vraag kopieen van de diploma's aan, zoals hierboven ook al gezegd trouwens.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:16:23 #20
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_53725892
Ik zou zeggen: probeer het zakelijk. Doe het volgende:

- bel/sms/mail haar met:

Hoi Beppie (of hoe ze ook heet),

We gaan er kennelijk niet uitkomen met die rekening en computer. Mijn voorstel is dat jij die computer houdt en ik de rekening niet betaal. So far so good. Enige puntje wat dan nog openstaat is dat jij belangrijke papieren (diploma's e.d.) van mij hebt. Ik heb als mogelijkheid dat ik de instanties af ga bellen/mailen om kopieen te krijgen. Maar dat is takkewerk en daar heb ik geen zin in. Mijn voorstel is dus dat ik met 25 euro cash vanavond langskom. Ik krijg de papieren. Jij 25 euro. Deal?

Groetjes,
Renwan
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_53727015
Gelukkig is een diploma wel iets waarvan jij kan aantonen dat jij de eigenaar bent
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53728151
Koop een nieuwe computer voor haar, dan mag jij die oude vast wel terug hebben.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:29:00 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53732374
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:11 schreef renwan het volgende:
-

1. zodra jij die pc krijgt, wie hem ook betaalt, is hij van jou; zij houdt dus wederrechtelijk dit product bij zich; kun je bv met getuigen aantonen dat jij die pc hebt gekregen?
2. diploma's e.d. zijn van jou, daar mag zij geen op geen enkele manier jou van onthouden.
3. wees een vent en bel gewoon aan met mededeling dat je niet weggaat en trammelant gaat schoppen als ze niet je zaken teruggeeft;
4. dreig gewoon met een advocaat (brief cc aan d'r ouders, beide aangetekend), dat zal al voldoende zijn, je kunt sowieso aangeven dat alle financiële schade door het niet kunnen solliciteren op haar verhaald kan worden.
5. ga niet meer met zo'n infantiele kut een relatie aan en en laat je papieren niet rondslingeren.

succes
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_53733767
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:29 schreef dr.dunno het volgende:

[..]
4. dreig gewoon met een advocaat (brief cc aan d'r ouders, beide aangetekend), dat zal al voldoende zijn, je kunt sowieso aangeven dat alle financiële schade door het niet kunnen solliciteren op haar verhaald kan worden.

Ben trots op je!
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:56:10 #25
43556 miss_dynastie
pi_53734613
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:29 schreef dr.dunno het volgende:

Moet je natuurlijk geen ouders hebben die vinden dat dochterlief al zat voor TS heeft gedaan en die kans zit er dik in als mams aan die pc heeft meebetaald en hoort dat dochterlief nog tijden voor zijn telefoonrekening heeft betaald en hij te lam was daar geld voor te regelen en haar aanraden het hele boeltje door de versnipperaar te halen en in de fik te steken. Welluke papieren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')