Ok. Dat kan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:
@Elseetje, ik heb er gewoon niets mee, zie de voordelen van doorslaande democratisering niet zo. Eens in de 4 jaar kiezen voor landelijke thema's vind ik wel voldoende.
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.
In ieder geval tien keer beter dan het schuiven met baantjes. En als jij er geen interesse in hebt stem je toch niet?
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo.
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.
Het is niet de kroon die kiest maar een combi van gemeenteraad en ministerie waarbij er ook een sollicitatieprocedure is. Ook niet perfect maar beter dan er nog meer een politieke functie van maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Benoemt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Maar in feite geldt dat bij IRV ook al, maar gaat het in 1 dag. Steeds valt er eentje af en verschuiven die stemmen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Als ik iedereen door beledigingen op de kast jaag, dan moet ik niet raar van opkijken dat je een keer in elkaar wordt getimmerd.
Was dat geen incest?quote:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.quote:
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Apropos het volgende:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.
Antwoord in vraag.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is al dat gezever over bannen?
Heb toch een beetje geduld joh, één keer in je leven.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is al dat gezever over bannen?
Maar je hebt gelijk, ik ben maar een zielig mannetje, maar dat accepteer ik maar, net zoals er vijf keer maar in deze zin staat!quote:
Is gewoon hier in Amsterdam hoor. Dat krijg je ervan als je apen wat bij probeert te brengen, dan gaan ze protesteren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:
Leerling dood door steekpartij bij school
Beeld op GeenStijl. *klik*
Zo te zien is het gelukkig niet in Nederland gebeurt.
In zijn nek gestoken om een pen. Echt te triest.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)iet_op_Britse_schoolquote:'Eenzijdige' film Al Gore niet op Britse school
Londen, 11 okt. Een Britse rechter heeft gisteren een hard oordeel geveld over de geruchtmakende film van de Amerikaanse oud-vicepresident Al Gore over de gevolgen van klimaatsverandering.
Links
De rechter bepaalde dat An Inconvenient Truth pas op scholen mag worden vertoond als er informatie wordt bijgevoegd die als tegenwicht kan dienen voor de „eenzijdige” opvattingen in de film.
Volgens de rechter bevat de film onjuiste beweringen, die voortkomen uit „een context van paniekzaaierij en overdrijving” over de gevaren van de klimaatverandering en de snelheid waarmee het fenomeen oprukt. Op ten minste negen punten kan de film de toets der wetenschappelijke kritiek niet doorstaan, aldus rechter Barton.
Zo stelt Gore dat het smeltwater van het poolijs en de ijskap van Groenland „in de nabije toekomst” tot een stijging in de zeespiegel van zes of zeven meter kan leiden. Volgens de rechter stellen wetenschappers dat dit proces millennia duurt. Ook schrijft Gore’s film de vernietigende orkaan Katrina van 2005 zonder bewijsvoering toe aan het broeikaseffect.
De zaak komt op een pijnlijk moment voor Gore. Hij wordt algemeen beschouwd als een kanshebber op de Nobelprijs voor de vrede wegens zijn inspanningen om de mensheid bewust te maken van de gevaren van de opwarming van de aarde. Samen met een Canadese Inuit-activiste is hij formeel voorgedragen. Een aantal eerdere Nobelprijswinnaars, deze week bijeen in Potsdam, spoorde het Nobelcomité gisteren nadrukkelijk aan om de prijs dit jaar toe te kennen aan activisten voor maatregelen om de klimaatsverandering tegen te gaan.
De Britse rechtszaak was aangespannen door een bezorgde schoolbestuurder, nadat de regering had besloten Gore’s film op middelbare scholen te vertonen. De schoolbestuurder had de rechter verzocht de film te verbieden omdat de kinderen anders „gehersenspoeld” zouden worden.
Kennelijk heel erg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Hoe gefrustreerd kan je zijn.
Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:
Leerling dood door steekpartij bij school
Beeld op GeenStijl. *klik*
Zo te zien is het gelukkig niet in Nederland gebeurt.
In zijn nek gestoken om een pen. Echt te triest.
Mja. Het was buiten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.
Zo te horen was deze steekpartij inderdaad niet in Nederland.
Interessant artikel.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_referendum_stoom_af
Hier ook niet. Voel ik een fusie aankomen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Op marokko.nl doen ze niet moeilijk over feiten.
quote:Albert Heijn komt met concurrent voor Senseo
Amsterdam, 11 okt. Nederland neemt gestaag afscheid van de filterkoffie. Na de introductie van koffiepadsysteem Senseo in 2001 en de opmars van luxemerk Nespresso, presenteerde supermarktbedrijf Ahold vanochtend Puc, een combinatie van een Senseo en een espressoapparaat.
Puc maakt warme dranken, zoals cappuccino, café caramel, wienermelange, thee en vanaf volgend jaar chocomel en soep. Voor de koffie is een pad nodig en via een cupje wordt er smaak en/of melk aan toegevoegd. De koffie wordt met dubbel zoveel druk als bij Senseo door de pad geperst, 3,5 bar. Puc accepteert alle typen pads.
Reden voor Ahold een nieuw apparaat te ontwikkelen is de traagheid waarmee marktleider Douwe Egberts reageert op consumenten. Ze willen meer kwaliteit en keuze, zegt Tuncay Özgüner van Ahold Coffee Company, maar fabrikanten van koffie en machines spelen daar weinig op in. De groei in koffiepads stagneert.
„We hebben de Senseo te danken aan de horeca, die steeds betere koffie serveert”, zegt directeur Ward de Groote van Ahold Coffee Company. „Dáár proeven mensen hoe lekker koffie kan zijn.” Ahold (Albert Heijn, C1000) hoopt dit jaar 100.000 à 150.000 Pucs te verkopen. Nederland telt 6 miljoen Senseo’s. Een Puc kost tijdelijk 99 euro, ongeveer 20 euro meer dan een Senseo. Een kopje cappuccino van Puc kost circa 35 cent, van Senseo 20. Douwe Egberts denkt dat Puc geen marktaandeel zal afpakken van Senseo, zegt algemeen directeur Piet-Hein Merckens van Douwe Egberts Nederland. Hij wijst daarbij op het grote prijsverschil.
Sneu? Ik noem dat gewoon 'proactief'. Een begrip waar jij vast nog nooit van gehoord hebt.quote:
Vast, maar nooit proactief genoeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:48 schreef Elseetje het volgende:
Ik denk dat Rock wel weet wat proactief is.
Ik onderstreep deze post.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ook proactief kan sneu zijn...
Was jij er nog even op tijd bij!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:11 schreef Monidique het volgende:
Rocko!
Je wilt erboven staan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren. Gedoe om niks.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_referendum_stoom_af
Tsja, als je denkt dat een burger niet in staat is om argumenten af te wegen....op basis waarvan moet hij dan zijn stem uitbrengen? Het kontje?quote:Dölle, ook senator voor het CDA, is het daar niet mee eens. „Politici zijn verplicht alle argumenten en belangen af te wegen. Het electoraat hoeft dat niet.”
Inderdaad, ze hadden die Turk moeten aaien en cadeaus moeten geven na die steek. Wat een domme Marokkanen zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Gabry het volgende:
Nou ja, nu ik er over nadenk. Als een 16-jarige Marokkaan met zijn vrienden een 14-jarige Turk loopt te sarren en tot waanzin drijft dan verdient hij eigenlijk wel een steek in zijn nek. Anders had die Turk zich misschien elkaar moeten laten slaan. Die Turk is zelfs daarna nog afgetuigd.
Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:30 schreef Monidique het volgende:
Echt, geweldig, in dat topic ook al. "Misschien had die Marokkaan het wel verdiend", etcetera. Wat laat je je dan kennen, hè?
En deze dan? Of is deze te grof?quote:
Hij had het gewoon verdiend.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:32 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.
Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.quote:
Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.
Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...
Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.
Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.
Ja hè?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Dit topic vormt weer een bijzonder goed argument tegen lekenrechtspraak.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Elseetje het volgende:
Hé Rock, ik wilde zeggen dat ik je favoriete werkwoord ergens was tegengekomen, maar ik zag dat je je steentje al had bijgedragen in het betreffende topic.![]()
Een willekeurig gesprek met een burger is een goed argument tegen lekenrechtspraak.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Dit topic vormt weer een bijzonder goed argument tegen lekenrechtspraak.
Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.quote:
Die deed het toch ook met een pen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:43 schreef Gabry het volgende:
[..]
Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.
Ach, daar hebben ze een hele goed oplossing voor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor![]()
Je bent een schande voor menig aanstaande jurist.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.quote:Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist
Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor![]()
Je bent een schande voor menig aanstaande jurist.
Jazeker, je kon er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de leraar, concierge, of wat dan ook voor te lichten over het incident in plaats van zelf de beruchte beest gaan uithangen. Een afspraak onbewust maken.....dat bestaat niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.
Dat is irrelevant in casu. De handeling is strafbaar, of ie nou enorm gepest werd of weet ik veel wat, doet er niet toe (relevant bij de strafmaat zelf wellicht, maar niet bij de strafbaarheid). Nooit van de 4 voorwaarden van strafbaarheid gehoord? In iedergeval gaat je noodweerexcess verhaaltje totaal niet op.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:21 schreef Gabry het volgende:
[..]
Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt.Jij gaat er vanuit dat die Turk er voor koos om met een 2 jaar oudere persoon, die omringt is door vrienden, in aanvaring te gaan.
![]()
Sorry, maar dat lijkt mij niet echt realistisch.
En al zou dat zo zijn, dan weet je nog niet wat er daarna is gebeurt, wat die Turk tot zijn daad heeft gebracht.
Gepest worden is alles behalve een strafuitsluitingsgrond.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:39 schreef Gabry het volgende:
Alle omstandigheden zijn irrelevant voor strafuitsluitingsgronden. Hè. Geloof je het zelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |