abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53862252
Rock on!
pi_53862273
Dus, tijd om te gaan, .
pi_53862626
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53862647
Ik neem aan dat de TT nog aangepast wordt?
pi_53862659
@Elseetje, ik heb er gewoon niets mee, zie de voordelen van doorslaande democratisering niet zo. Eens in de 4 jaar kiezen voor landelijke thema's vind ik wel voldoende.
pi_53862669
Hybride auto's hoeven niet zo lelijk als een Prius te zijn.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:59:58 #7
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53862675
Ruk on!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_53862702
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:
@Elseetje, ik heb er gewoon niets mee, zie de voordelen van doorslaande democratisering niet zo. Eens in de 4 jaar kiezen voor landelijke thema's vind ik wel voldoende.
Ok. Dat kan.

En als het gaat om thema's die van te voren geheel niet aangekondigd zijn, maar die wel heel belangrijk en ingrijpend zijn?
pi_53862874
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.

In ieder geval tien keer beter dan het schuiven met baantjes. En als jij er geen interesse in hebt stem je toch niet?
pi_53862935
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.

In ieder geval tien keer beter dan het schuiven met baantjes. En als jij er geen interesse in hebt stem je toch niet?
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:17:33 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53862992
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.
pi_53863010
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.
Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
pi_53863047
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo.
Ik ook niet.
pi_53863058
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.
pi_53863091
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Libertariër geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Het is niet de kroon die kiest maar een combi van gemeenteraad en ministerie waarbij er ook een sollicitatieprocedure is. Ook niet perfect maar beter dan er nog meer een politieke functie van maken.
pi_53863096
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Benoemt.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:25:39 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53863150
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.
Maar in feite geldt dat bij IRV ook al, maar gaat het in 1 dag. Steeds valt er eentje af en verschuiven die stemmen.
pi_53864207
Op elkaar inzeiken?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53864231
quote:
Als ik iedereen door beledigingen op de kast jaag, dan moet ik niet raar van opkijken dat je een keer in elkaar wordt getimmerd.
Eigen verantwoordelijkheid.
pi_53864926
quote:
e-penis
Over pedofilie gesproken, .
pi_53864945
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Over pedofilie gesproken, .
Was dat geen incest?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53864994
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:54 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Was dat geen incest?
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.
pi_53865021
Het "1337", mensen.
pi_53865068
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Apropos het volgende:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.
Begrijpelijk.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53865269
''Only the dead know Moroccans well'' - George Santayana .
pi_53865339
Levenslang voor Antwerpse racismemoordenaar
Door een onzer redacteuren
Antwerpen, 11 okt. De 19-jarige Belgische jongen die vorig jaar mei een 2-jarige peuter en haar Malinese oppas doodschoot op straat in Antwerpen, is vanmiddag veroordeeld tot levenslang. Dat heeft de rechtbank in Antwerpen besloten. De man, Hans Van T., werd ook veroordeeld voor poging tot moord op een 47-jarige Turkse vrouw.

De 19-jarige man werd gisteravond door de rechtbank volledig toerekeningsvatbaar bevonden. Een jury achtte ook bewezen dat hij handelde uit racistische motieven. Het is voor het eerst dat iemand in België is veroordeeld voor een racistische moord.

Jury en beroepsrechters van het Assisenhof in Antwerpen kwamen vandaag gezamenlijk tot de levenslange veroordeling. Van T. kan na tien jaar om vervroegde invrijheidsstelling vragen. Een rechter beslist daar dan over.

Van T. was vorig jaar op 9 mei van zijn internaat gestuurd vanwege roken. Hij kondigde vervolgens tegenover vrienden aan dat hij een twintigtal 'makakken' (buitenlanders) ging neerschieten. Hij hoopte daarna door een politieagent te worden doodgeschoten.

Tijdens het proces, waarin Van T. spijt betuigde maar uiteindelijk om professionele hulp vroeg omdat hij niets voelde, verklaarde de jongen dat zijn optreden een vergeldingsactie was voor pesterijen door een Marokkaanse jongen op zijn middelbare school.

Twee dagen na zijn ruzie op het internaat schoor Van T. zijn haar grotendeels af, kleedde zich in een lange zwarte jas en legerlaarzen en kocht in Antwerpen een jachtgeweer.

Als eerste schoot hij een 47-jarige Turkse vrouw neer die op een bankje een boek zat te lezen. Daarna schoot hij de 24-jarige Malinese oppas Oulematou Niangadou in de rug en vervolgens de 2-jarige Luna Drowart, met wie Niangadou op straat liep. Beiden stierven.

Vervolgens stuitte Van T. op een politieman. Hij riep dat de agent hem door het hoofd moest schieten, maar die schakelde de jongen uit met een gericht schot in de buik.

De moorden leidden tot een heftig debat over de vraag of het extreemrechtse Vlaams Belang daar indirect voor verantwoordelijk was. Premier Verhofstadt legde direct na de schietpartij een verband met extreemrechts. Minister De Gucht van Buitenlandse Zaken beschuldigde zelfs de kiezers van het Vlaams Belang. „Als je daarvoor stemt, ben je eigenlijk ook verantwoordelijk voor wat die partij aanricht in de maatschappij”, zei hij.

Zelf ontkende de 19-jarige man tijdens het proces dat hij een racist was. Op de dag voor de moorden was hij van zijn internaat gestuurd, omdat hij de regels had overtreden door op zijn kamer te roken. Daarop besloot hij dat hij dood wilde, zei hij. „Ineens was dat plan er, het bleef maar hangen. Ik had een zekere dood voor ogen. Ik dacht: straks ben ik er toch niet meer.”
pi_53865368
Naast kindermoordenaars zijn er nu ook racismemoordenaars.
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 16:15:20 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53865395
Wat is al dat gezever over bannen?
Carpe Libertatem
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:18:40 #29
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53865453
- edit: 'De schreeuw' weggehaald, aangezien het gesprek waar het op slaat ook gedelete is -

[ Bericht 87% gewijzigd door Gabry op 11-10-2007 16:37:42 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53865474
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Antwoord in vraag.
pi_53865494
pi_53865516
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Antwoord in vraag.
Tongue-in-cheek.
pi_53865547
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Heb toch een beetje geduld joh, één keer in je leven.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53865569
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Tongue-in-cheek.
pi_53865645
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar je hebt gelijk, ik ben maar een zielig mannetje, maar dat accepteer ik maar, net zoals er vijf keer maar in deze zin staat!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:29:41 #36
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53865690
Leerling dood door steekpartij bij school
Beeld op GeenStijl. *klik*

Zo te zien is het gelukkig niet in Nederland gebeurt.

In zijn nek gestoken om een pen. Echt te triest.
pi_53865793
Ik zou mijn PC pijlsnel naar achteren verschuiven, dat werkt ook tegen tasjesdieven.
pi_53865870
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:

Is gewoon hier in Amsterdam hoor. Dat krijg je ervan als je apen wat bij probeert te brengen, dan gaan ze protesteren.
pi_53866081
Nu gaat het los, hoor, .
pi_53866132
Op de FP bedoel je? Geen idee, heb er nog niet gekeken.
pi_53866483
pi_53866553
.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:21:12 #44
Stranger than fiction
pi_53866599
Hoe gefrustreerd kan je zijn.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:24:11 #45
Stranger than fiction
pi_53866663
quote:
'Eenzijdige' film Al Gore niet op Britse school

Londen, 11 okt. Een Britse rechter heeft gisteren een hard oordeel geveld over de geruchtmakende film van de Amerikaanse oud-vicepresident Al Gore over de gevolgen van klimaatsverandering.
Links

De rechter bepaalde dat An Inconvenient Truth pas op scholen mag worden vertoond als er informatie wordt bijgevoegd die als tegenwicht kan dienen voor de „eenzijdige” opvattingen in de film.

Volgens de rechter bevat de film onjuiste beweringen, die voortkomen uit „een context van paniekzaaierij en overdrijving” over de gevaren van de klimaatverandering en de snelheid waarmee het fenomeen oprukt. Op ten minste negen punten kan de film de toets der wetenschappelijke kritiek niet doorstaan, aldus rechter Barton.

Zo stelt Gore dat het smeltwater van het poolijs en de ijskap van Groenland „in de nabije toekomst” tot een stijging in de zeespiegel van zes of zeven meter kan leiden. Volgens de rechter stellen wetenschappers dat dit proces millennia duurt. Ook schrijft Gore’s film de vernietigende orkaan Katrina van 2005 zonder bewijsvoering toe aan het broeikaseffect.

De zaak komt op een pijnlijk moment voor Gore. Hij wordt algemeen beschouwd als een kanshebber op de Nobelprijs voor de vrede wegens zijn inspanningen om de mensheid bewust te maken van de gevaren van de opwarming van de aarde. Samen met een Canadese Inuit-activiste is hij formeel voorgedragen. Een aantal eerdere Nobelprijswinnaars, deze week bijeen in Potsdam, spoorde het Nobelcomité gisteren nadrukkelijk aan om de prijs dit jaar toe te kennen aan activisten voor maatregelen om de klimaatsverandering tegen te gaan.

De Britse rechtszaak was aangespannen door een bezorgde schoolbestuurder, nadat de regering had besloten Gore’s film op middelbare scholen te vertonen. De schoolbestuurder had de rechter verzocht de film te verbieden omdat de kinderen anders „gehersenspoeld” zouden worden.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)iet_op_Britse_school
pi_53866677
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe gefrustreerd kan je zijn.
Kennelijk heel erg.
pi_53866756
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef Gabry het volgende:

Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.

Zo te horen was deze steekpartij inderdaad niet in Nederland.
pi_53866776
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:30:07 #49
Stranger than fiction
pi_53866791
pi_53866800
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:28 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.

Zo te horen was deze steekpartij inderdaad niet in Nederland.
Mja. Het was buiten.
pi_53866821
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:29 schreef DuncanHunt3r het volgende:
Hoe sneu kan je worden.
pi_53866861
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:30 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Mja. Het was buiten.
Op marokko.nl doen ze niet moeilijk over feiten.
pi_53866862
quote:
Interessant artikel.
pi_53866878
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Op marokko.nl doen ze niet moeilijk over feiten.
Hier ook niet. Voel ik een fusie aankomen?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:34:27 #55
Stranger than fiction
pi_53866904
quote:
Albert Heijn komt met concurrent voor Senseo

Amsterdam, 11 okt. Nederland neemt gestaag afscheid van de filterkoffie. Na de introductie van koffiepadsysteem Senseo in 2001 en de opmars van luxemerk Nespresso, presenteerde supermarktbedrijf Ahold vanochtend Puc, een combinatie van een Senseo en een espressoapparaat.

Puc maakt warme dranken, zoals cappuccino, café caramel, wienermelange, thee en vanaf volgend jaar chocomel en soep. Voor de koffie is een pad nodig en via een cupje wordt er smaak en/of melk aan toegevoegd. De koffie wordt met dubbel zoveel druk als bij Senseo door de pad geperst, 3,5 bar. Puc accepteert alle typen pads.

Reden voor Ahold een nieuw apparaat te ontwikkelen is de traagheid waarmee marktleider Douwe Egberts reageert op consumenten. Ze willen meer kwaliteit en keuze, zegt Tuncay Özgüner van Ahold Coffee Company, maar fabrikanten van koffie en machines spelen daar weinig op in. De groei in koffiepads stagneert.

„We hebben de Senseo te danken aan de horeca, die steeds betere koffie serveert”, zegt directeur Ward de Groote van Ahold Coffee Company. „Dáár proeven mensen hoe lekker koffie kan zijn.” Ahold (Albert Heijn, C1000) hoopt dit jaar 100.000 à 150.000 Pucs te verkopen. Nederland telt 6 miljoen Senseo’s. Een Puc kost tijdelijk 99 euro, ongeveer 20 euro meer dan een Senseo. Een kopje cappuccino van Puc kost circa 35 cent, van Senseo 20. Douwe Egberts denkt dat Puc geen marktaandeel zal afpakken van Senseo, zegt algemeen directeur Piet-Hein Merckens van Douwe Egberts Nederland. Hij wijst daarbij op het grote prijsverschil.
pi_53866955
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap het niet. Ik zie 'senseo' en 'betere koffie' in één zin.
pi_53867023
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Hoe sneu kan je worden.
Sneu? Ik noem dat gewoon 'proactief'. Een begrip waar jij vast nog nooit van gehoord hebt.
pi_53867219
Ik denk dat Rock wel weet wat proactief is.
pi_53867238
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:48 schreef Elseetje het volgende:
Ik denk dat Rock wel weet wat proactief is.
Vast, maar nooit proactief genoeg.
If the shoe doesn\'t fit, the shoe must be a Nazi.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:53:25 #60
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53867297
Ik moest lachen.
pi_53867631
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ook proactief kan sneu zijn...
Ik onderstreep deze post.
pi_53867637
Rocko!
pi_53867658
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:11 schreef Monidique het volgende:
Rocko!
Was jij er nog even op tijd bij!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:18:47 #64
Stranger than fiction
pi_53867778
Ik wilde eigenlijk niet reageren. Gedoe om niks.
pi_53867837
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren. Gedoe om niks.
Je wilt erboven staan. Hoe onmenselijk!
pi_53867852
quote:
quote:
Dölle, ook senator voor het CDA, is het daar niet mee eens. „Politici zijn verplicht alle argumenten en belangen af te wegen. Het electoraat hoeft dat niet.”
Tsja, als je denkt dat een burger niet in staat is om argumenten af te wegen....op basis waarvan moet hij dan zijn stem uitbrengen? Het kontje?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:28:34 #67
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53867968
Nou ja, nu ik er over nadenk. Als een 16-jarige Marokkaan met zijn vrienden een 14-jarige Turk loopt te sarren en tot waanzin drijft dan verdient hij eigenlijk wel een steek in zijn nek. Anders had die Turk zich misschien elkaar moeten laten slaan. Die Turk is zelfs daarna nog afgetuigd.
pi_53867975
Hé Rock, ik wilde zeggen dat ik je favoriete werkwoord ergens was tegengekomen, maar ik zag dat je je steentje al had bijgedragen in het betreffende topic.
pi_53868017
Echt, geweldig, in dat topic ook al. "Misschien had die Marokkaan het wel verdiend", etcetera. Wat laat je je dan kennen, hè?
pi_53868052
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Gabry het volgende:
Nou ja, nu ik er over nadenk. Als een 16-jarige Marokkaan met zijn vrienden een 14-jarige Turk loopt te sarren en tot waanzin drijft dan verdient hij eigenlijk wel een steek in zijn nek. Anders had die Turk zich misschien elkaar moeten laten slaan. Die Turk is zelfs daarna nog afgetuigd.
Inderdaad, ze hadden die Turk moeten aaien en cadeaus moeten geven na die steek. Wat een domme Marokkanen zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:32:26 #72
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868054
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:30 schreef Monidique het volgende:
Echt, geweldig, in dat topic ook al. "Misschien had die Marokkaan het wel verdiend", etcetera. Wat laat je je dan kennen, hè?
Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.
pi_53868081
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik moest lachen.
En deze dan? Of is deze te grof?

(solly moest ff koffidrinken en wetenschappelijk doen )
If the shoe doesn\'t fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53868160
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:32 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ja, onpartijdigheid is weer ver te zoeken. Mijn eerste indruk was anders. Maar toen ik er over nadacht veranderde ik van mening, eigenlijk word ik gewoon schijtziek van berichten van sarrende Marokkanen dat het me nu gewoon weinig doet.
Hij had het gewoon verdiend.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:39:20 #75
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868213
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij had het gewoon verdiend.
Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.
pi_53868226
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Gabry het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het excessieve zelfverdediging tegen een klootzak.
Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:41:40 #77
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868258
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Het was immers een Marokkaan...
Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.
pi_53868270
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef Gabry het volgende:

[..]

Het is wel bekend dat hij hem eerder zat te sarren.
Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53868279
En inderdaad, zelfverdediging tegen een pen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:43:02 #80
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868297
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daarom had theo van gogh het ook verdiend. Die zat ook te sarren.
Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.
pi_53868311
Mensen die moord/doodslag proberen goed te praten.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:46:33 #82
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868351
Dat heet noodweer excess, ja. En ik denk ook dat het een wanhoopsdaad van een 14-jarige tegenover een 16-jarige was. Of het klopt valt nog te bezien. Maar dat verwacht ik naar aanleiding van deze beperkte berichtgeving.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gabry op 11-10-2007 18:53:39 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:46:34 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53868352
Dit topic vormt weer een bijzonder goed argument tegen lekenrechtspraak.
pi_53868366
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Ja hè?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:52:46 #85
Stranger than fiction
pi_53868472
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Elseetje het volgende:
Hé Rock, ik wilde zeggen dat ik je favoriete werkwoord ergens was tegengekomen, maar ik zag dat je je steentje al had bijgedragen in het betreffende topic.
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 18:52:53 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53868477
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
Een willekeurig gesprek met een burger is een goed argument tegen lekenrechtspraak.
Carpe Libertatem
pi_53868563
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik had het moeten weten.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:57:53 #88
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53868590
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:47 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja hè?
Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.
pi_53868615
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:43 schreef Gabry het volgende:

[..]

Maar Theo deed dat slechts met woorden, in tegenstelling tot die Marokkaan.
Die deed het toch ook met een pen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53868642
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.

Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor

Je bent een schande voor menig aanstaande jurist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53868719
En nu gaat deze aanstaande jurist eten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53868730
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:57 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nou ja, straks ben ik jurist en jij niet. Dan denk je: Shit, was er maar lekenrechtspraak; nu ligt het in de handen van Gabry.
Ach, daar hebben ze een hele goed oplossing voor.
pi_53868748
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is voorzover ik kan zien geen noodweerexcess. Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.

Trouwens, ooit van vermijdbare verwijtbaarheid gehoord? Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist. Dan is er geen sprake van noodweer of noodweerexcess hoor

† In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 19:10:39 #94
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53868843
quote:
Ik weet niet waar jij gestudeerd hebt, maar met zo weinig informatie kan je dat helemaal niet vaststellen.
quote:
Ze hebben afgesproken op het schoolplein, oftewel hij ging bewust met de ander op de vuist
Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.
Carpe Libertatem
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:21:05 #95
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53869085
quote:

Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt. Jij gaat er vanuit dat die Turk er voor koos om met een 2 jaar oudere persoon, die omringt is door vrienden, in aanvaring te gaan.

Sorry, maar dat lijkt mij niet echt realistisch.

En al zou dat zo zijn, dan weet je nog niet wat er daarna is gebeurt, wat die Turk tot zijn daad heeft gebracht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 11-10-2007 19:33:46 ]
pi_53869395
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

Op een plek afspreken betekend bewust op vuist gaan? Jij zal wel beschikken over HEEL VEEL informatie.
Jazeker, je kon er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de leraar, concierge, of wat dan ook voor te lichten over het incident in plaats van zelf de beruchte beest gaan uithangen. Een afspraak onbewust maken.....dat bestaat niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53869447
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:21 schreef Gabry het volgende:

[..]

Och, afgesproken op het schoolplein is ook zoveel zeggend. Dat is net zoiets als afspreken in de les, waar iedereen elkaar toch tegen komt. Jij gaat er vanuit dat die Turk er voor koos om met een 2 jaar oudere persoon, die omringt is door vrienden, in aanvaring te gaan.

Sorry, maar dat lijkt mij niet echt realistisch.

En al zou dat zo zijn, dan weet je nog niet wat er daarna is gebeurt, wat die Turk tot zijn daad heeft gebracht.
Dat is irrelevant in casu. De handeling is strafbaar, of ie nou enorm gepest werd of weet ik veel wat, doet er niet toe (relevant bij de strafmaat zelf wellicht, maar niet bij de strafbaarheid). Nooit van de 4 voorwaarden van strafbaarheid gehoord? In iedergeval gaat je noodweerexcess verhaaltje totaal niet op.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:39:54 #98
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53869533
Alle omstandigheden zijn irrelevant voor strafuitsluitingsgronden. Hè. Geloof je het zelf?
pi_53869576
Noodweerexcess is trouwens het geval als A) de Turk niet zelf richting de groep liep B) de Turk niet met voorbedachte rade handelde (had ie het mes alleen voor dit incident of droeg hij het altijd bij zich?) C) er sprake was van een enorme bedreiging waardoor er geen andere mogelijke uitweg was dan hem neer te steken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53869588
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:39 schreef Gabry het volgende:
Alle omstandigheden zijn irrelevant voor strafuitsluitingsgronden. Hè. Geloof je het zelf?
Gepest worden is alles behalve een strafuitsluitingsgrond. Psst, ze staan in de wet.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')