Hier zijn een CBS poll, waaruit blijkt dat de meerderheid er zelf wel op zou stemmen, maar dat ook een groot deel, net als jij, denkt dat anderen dat niet zou doen:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zijn dat niet de polls over de voorverkiezing van de democrats? Ik denk niet dat de Amerikaanse kiezers klaar zijn voor een vrouw als president.
http://www.nypost.com/seven/10242007/tv/2_percent_american.htmquote:COLBERT SHOWS IN POLLS
NO JOKE, COMEDIAN GETS 2 PERCENT
Comedian Stephen Colbert shown last week announcing on his show that he is running for president.
October 24, 2007 -- COMIC Stephen Colbert is starting to show up in the presidential polls.
Not high in the polls, but Colbert, who announced last week that he is running for president, is the choice of two percent of the Democrats nationally, according to reports.
And that - we kid you not - is good enough for fifth place in the Democratic primaries right now.
[...]
Het maakt hem niet uit zegt ie, hij wou zelfs die vunzige toilet republikein als running matequote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:47 schreef speknek het volgende:
Wtf, blinden met een geweer? Waarom?
Kan trouwens eigenlijk niet dat Stephen Colbert voor de democraten gaat.
wie? George michael?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het maakt hem niet uit zegt ie, hij wou zelfs die vunzige toilet republikein als running mate
Colbert doet altijd O'reilly na. En laatst was O'Reilly te gast in het programma van Colbert, echt meesterlijk was dat.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:07 schreef popolon het volgende:
Er zijn mensen die Stephen Colbert dus niet kennen. Kijk z'n laatste paar shows eens op internet, daar is dit item een rode draad en weet je al genoeg.
Maar dit serieus nemen.
Is aanwezig, maar ik zie eerder Biden of Edwards als running mate. Maar je weet het nooit. Misschien wordt het wel Dennis Kucinich. Die twee passen wel bij elkaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:21 schreef rubbereend het volgende:
Is de kans eigenlijk aanwezig dat Obama de running mate voor Clinton zou worden?
Obama als running-mate lijkt me een beetje te gewaagd. Dat zou net een brug te ver zijn vermoed ik. Edwards die Cheney vervangt als roeptoeter zie ik daarentegen wel zittenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is aanwezig, maar ik zie eerder Biden of Edwards als running mate. Maar je weet het nooit. Misschien wordt het wel Dennis Kucinich. Die twee passen wel bij elkaar.
Tja ik heb ook weinig met hem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:27 schreef rubbereend het volgende:
Edwards vind ik zo'n verschrikkelijk schreeuwende ken pop
Ja, dat leek al een tijdje duidelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:05 schreef Frutsel het volgende:
http://www.realclearpolit(...)testpolls/index.html
Clinton en Giuliani lijken overal mijlenver voor te liggen
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja ik heb ook weinig met hem.
Maar goed, elke keer als ik zo'n GOP 'debat' zie krijg ik grijze haren, steeds met dat enge vingertje wijzen. Vooral naar Hillary.
Alsof zij de afgelopen acht jaar deze rotzooi op haar geweten heeft.
Dit is trouwens ook een aardig filmpje (Daily Show) over een GOP debat.
Geen idee waarom, maar ik dacht Obama en Clinton redelijk gelijk op gingen, maar als ik dit zo zie dan lijkt alles al beslistquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, dat leek al een tijdje duidelijk.
Toch hilarisch wat een schijndemocratie de VS toch weer blijken te zijn. Weer familie, en deze keer zonder ervaring, maar gewoon presidente worden vanwege je man. De Kennedies, Clintons en Bush blijven bezig. Te triest voor woorden..
En dat terwijl die Hillary niet eens haar eigen man onder de duim kan houden, laat staan een heel land vol met Lunaticsquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, dat leek al een tijdje duidelijk.
Toch hilarisch wat een schijndemocratie de VS toch weer blijken te zijn. Weer familie, en deze keer zonder ervaring, maar gewoon presidente worden vanwege je man. De Kennedies, Clintons en Bush blijven bezig. Te triest voor woorden..
Wat dus niet gaat gebeuren. In 2004 hadden de Democraten ook een statement kunnen maken door de linkse Howard Dean te kiezen ipv de "gematigde" John Kerry. Maar nee, men dacht dat iemand met een oorlogsverleden als John Kerry het wel op kon nemen tegen GWB. Achteraf gezien snap je werkelijk niet waar de Democraten die logica vandaan halen. Iedereen met een oorlogsverleden had een betere kans gehad dan John "I threw my medals away" Kerry.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:20 schreef JohnDope het volgende:
Als die liberalen een oprecht statement willen maken, dan droppen ze die blonde juffrouw (die zich letterlijk om hoog ge-fapt heeft)en schuiven ze Obama naar voren.
Ik heb mij eens laten vertellen dat het hebben van een oorlogsverleden erg op prijs wordt gesteld in de VS. En die Kerry met een paar Purple Hearts had dat natuurlijk zeer zeker.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat dus niet gaat gebeuren. In 2004 hadden de Democraten ook een statement kunnen maken door de linkse Howard Dean te kiezen ipv de "gematigde" John Kerry. Maar nee, men dacht dat iemand met een oorlogsverleden als John Kerry het wel op kon nemen tegen GWB. Achteraf gezien snap je werkelijk niet waar de Democraten die logica vandaan halen. Iedereen met een oorlogsverleden had een betere kans gehad dan John "I threw my medals away" Kerry.
Ja, er is een erg groot respect voor militairen en ex-militairen in de VS. Veteranen zijn dan ook erg invloedrijk daar. Maar veel Amerikanen vonden het niet goed dat Kerry zich tegen de Vietnam oorlog keerde destijds.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb mij eens laten vertellen dat het hebben van een oorlogsverleden erg op prijs wordt gesteld in de VS. En die Kerry met een paar Purple Hearts had dat natuurlijk zeer zeker.
Achja, in Amerika is dat natuurlijk een aanleiding voor Fox om iemand als een leftie neer te zetten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, er is een erg groot respect voor militairen en ex-militairen in de VS. Veteranen zijn dan ook erg invloedrijk daar. Maar veel Amerikanen vonden het niet goed dat Kerry zich tegen de Vietnam oorlog keerde destijds.
Het kwam Bush en de republikeinen niet slecht uit in ieder geval.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Achja, in Amerika is dat natuurlijk een aanleiding voor Fox om iemand als een leftie neer te zetten.
Nou, Bush werd natuurlijk ook al ernstig aangevallen op zijn (gebrek aan) oorlogsverleden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:39 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Het kwam Bush en de republikeinen niet slecht uit in ieder geval.
Ik had niet anders verwacht met zo'n avatarquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nou, Bush werd natuurlijk ook al ernstig aangevallen op zijn (gebrek aan) oorlogsverleden.
Het is een traditie die door Washington werd ingezet en ik denk dat het altijd een belangrijke factor zal blijven. Ik kan me er wel in vinden, weinig ervaringen zijn zo vormend als oorlogssituaties, het kan veel over de kracht en het karakter van een kandidaat zeggen.
Dat staat er helemaal los van hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht met zo'n avatar![]()
Flauwe reactie. Kijk je wel eens naar FOX?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Achja, in Amerika is dat natuurlijk een aanleiding voor Fox om iemand als een leftie neer te zetten.
Ik keek het dagelijks toen het nog in het digitale pakket zat van chello maar fox hebben ze er sinds 2 maand uitgehaald.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Flauwe reactie. Kijk je wel eens naar FOX?
Right. Ik heb die documentaire op de VPRO ("Outfoxed") ook gezien, en daar kwam precies dit argument in voor. Vooral de show Hannity and Colmes moest het daar ontgelden, omdat Colmes er minder goed uit zou zien en minder sterke argumenten zou geven. IMHO geldt precies het tegenovergestelde en is de linkse Colmes (of zijn vervangers) een uitstekende debater die niet zo maar opgeeft; dit in tegenstelling tot Sean Hannity die toch wel een karikatuur van een rechtse opiniemaker is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik keek het dagelijks toen het nog in het digitale pakket zat van chello maar fox hebben ze er sinds 2 maand uitgehaald.
Het viel mij wel op dat "rechts" veel meer spreektijd kreeg, dat de presentatoren vaak ook hun "rechtse" mening gaven en dat als er een "links" iemand zat dat dat meestal iemand was die niet heel goed overkwam op tv. Ik kan mij nog goed voor de geest halen dat er een discussie was tussen een republikein en een democraat. De republikein was een bloedmooie vrouw die erg goed uit haar woorden kwam en de democraat was een man van 60 of 70.
Ja en ik vind het een treurige zender. Nederland duiden ze aan als het Sodom & Gomorra. Je moet wel een heel bekrompen associaal rechts wereldbeeld hebben wil je dat niet zien. Natuurlijk is CNN ookniet objectief maar dat blijft binnen de perken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die documentaire heb ik twee jaar geleden al gezien en mede daarom vond ik het ook zo interessant om FOX te kijken. Ik vond het altijd heel interessant om te kijken, het is gewoon goede televisie maar ik vind het wel een vooringenomen zender. Je zult nooit kritiek op Bush horen, je zult nooit horen dat het slecht met de economie gaat en zo zijn er nog een aantal dingen. Democraten die worden vergeleken met Hugo Chavez omdat ze bepaalde belastingen willen verhogen etc.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Right. Ik heb die documentaire op de VPRO ("Outfoxed") ook gezien, en daar kwam precies dit argument in voor. Vooral de show Hannity and Colmes moest het daar ontgelden, omdat Colmes er minder goed uit zou zien en minder sterke argumenten zou geven. IMHO geldt precies het tegenovergestelde en is de linkse Colmes (of zijn vervangers) een uitstekende debater die niet zo maar opgeeft; dit in tegenstelling tot Sean Hannity die toch wel een karikatuur van een rechtse opiniemaker is.
Ik zou willen dat de andere zenders het voorbeeld van Fox zouden volgen en hele lelijke domme Republikeinen uit zouden nodigen om commentaar te leveren op hun wereldbeeld. CNN heeft dat advies al opgevolgd en sinds enige tijd de rechtse Glenn Beck ingehuurd.
Er zijn wel meer netwerken dan Fox of CNN. sommige zijn linkser, andere zijn rechtser, nou en?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja en ik vind het een treurige zender. Nederland duiden ze aan als het Sodom & Gomorra. Je moet wel een heel bekrompen associaal rechts wereldbeeld hebben wil je dat niet zien. Natuurlijk is CNN ookniet objectief maar dat blijft binnen de perken.
Geen probleem maar waarom is de slagzin van FOX "fair and balanced"? FOX is zowat het tegenovergestelde van "fair and balanced".quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn wel meer netwerken dan Fox of CNN. sommige zijn linkser, andere zijn rechtser, nou en?
Fox is de best bekeken nieuwszender, dat zegt wel een hoop.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn wel meer netwerken dan Fox of CNN. sommige zijn linkser, andere zijn rechtser, nou en?
"Were the California Wildfires deliberately set by Al Queda??"quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
Kijk je wel eens naar FOX?
http://www.infowars.net/articles/october2007/251007Wildfires.htmquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:47 schreef maartena het volgende:
[..]
"Were the California Wildfires deliberately set by Al Queda??"
"Find out, next, here on FOX!"![]()
Mja, bij CNN Europe zie je dat ook wel erg vaak moet ik zeggen. Zit dat blaaskaakerige niet gewoon een beetje in de Amerikaanse cultuur?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:07 schreef maartena het volgende:
Wat me vooral opvalt aan Fox News als ik het aanzet, is dat er ALTIJD een stel gasten zijn die met het hoogste woord tegen elkaar SCHREEUWEN van hun gelijk of ongelijk. Het is gewoon een erg onprettig nieuws station om naar te kijken.
The O'Reilly factor is wel een aardige comedy serie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Family Guy en The Simpsons zijn toch echt de beste comedies van Fox!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
The O'Reilly factor is wel een aardige comedy serie.
Ja zo zie ik de O'Reilly factor ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
The O'Reilly factor is wel een aardige comedy serie.
Totdat ze met een (ernstige) verwonding terugkomen, dan mogen ze verpieteren in een vochtig veteranen'ziekenhuis'.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, er is een erg groot respect voor militairen en ex-militairen in de VS. Veteranen zijn dan ook erg invloedrijk daar. Maar veel Amerikanen vonden het niet goed dat Kerry zich tegen de Vietnam oorlog keerde destijds.
tegenwoordig is cnn europe ook een bron van amerikaanse propaganda. alleen idioten kijken naar die zender.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, bij CNN Europe zie je dat ook wel erg vaak moet ik zeggen. Zit dat blaaskaakerige niet gewoon een beetje in de Amerikaanse cultuur?
Geweldige site trouwens:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1-eyuFBrWHs
Ik vraag me af hoe het is om met de wolven mee te huilen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:31 schreef venomsnake het volgende:
Dat FOX is ook je reinste propaganda zender he.![]()
Maar goed, dat geldt voor al die grote amerikaanse TV netwerken.
Ik kijk er ook amper meer naar, waardeloos.
Richard M. Nixon 2008 !quote:And this is their answer, and this is my answer to that question: When the strongest nation in the world can be tied up for four years in a war… with no end in sight, when the richest nation in the world can't manage its own economy, when the nation with the greatest tradition of the rule of law is plagued by unprecedented lawlessness, when a nation that has been known for a century for equality of opportunity is torn by unprecedented racial violence, and when the President of the United States cannot travel abroad or to any major city at home without fear of a hostile demonstration - then it's time for new leadership for the United States of America.
America's in trouble today not because her people have failed but because her leaders have failed. And what America wants are leaders to match the greatness of her people.
America cries out for the unity that this Administration has destroyed
And I pledge to you tonight that the first priority foreign policy objective of our next Administration will be to bring an honorable end to the war…
I believe we must have peace. I believe that we can have peace. But I do not underestimate the difficulty of this task. Because, you see, the art of preserving peace is greater than that of waging war, and much more demanding. But I am proud to have served in an Administration which ended one war and kept the nation out of other wars for eight years afterward. And it is that kind of experience, and it is that kind of leadership, that America needs today and that we will give to America, with your help.
Never has so much military and economic and diplomatic power been used so ineffectively. And if after all of this time, and all of this sacrifice, and all of this support, there is still no end in sight, then I say the time has come for the American people to turn to new leadership not tied to the mistakes and policies of the past. That is what we offer to America.
What I call for is not a new isolationism. It is a new internationalism in which America enlists its allies and its friends around the world in those struggles in which their interest is as great as ours.
It's ironic to note, when we were a small nation, weak militarily and poor economically, America was respected. And the reason was that America stood for something more powerful than military strength or economic wealth.
The American Revolution was a shining example of freedom in action which caught the imagination of the world, and today, too often, America is an example to be avoided and not followed.
A nation that can't keep the peace at home won't be trusted to keep the peace abroad. A President who isn't treated with respect at home will not be treated with respect abroad. A nation which can't manage its own economy can't tell others how to manage theirs.
So let us have order in America, not the order that suppresses dissent and discourages change but the order which guarantees the right to dissent and provides the basis for peaceful change.
[It is] my conviction and yours that after a period... when power has gone from the cities and the states to the Government in Washington, D.C., it's time to have power go back from Washington to the states and to the cities of this country all over America.
Bron is Reuters.quote:Clinton dominates campaign news
Mon Oct 29, 2007 3:16am EDT
WASHINGTON (Reuters) - Democratic presidential front-runner Hillary Clinton has dominated news coverage of the 2008 White House race, partly due to negative segments about her on conservative talk radio, according to a new study released on Monday.
Clinton was the main subject of 17 percent of stories during the first five months of this year, almost twice as much coverage as the leading Republican candidate, Rudy Giuliani, who had 9 percent, the study found.
The tone of coverage for the two during that period was about equal -- roughly 37 percent of stories were negative while 27 percent were positive, according to the study by the Project for Excellence in Journalism and Harvard University's Joan Shorenstein Center on the Press, Politics and Public Policy.
The study was based on the election coverage of 48 different media outlets, covering online, radio, television, and newspapers. A story was categorized as having a positive or negative tone if two-thirds of its assertions were explicitly in one direction.
Conservative radio show hosts such as Rush Limbaugh have criticized Clinton for years, from her days as the first lady in the 1990s to New York senator and now candidate for the November 2008 presidential election. The review found that 86 percent of their segments on her were negative.
Both Clinton and Giuliani consistently top national polls in the race for their party nomination. However, Clinton's lead is narrower in the early primary voting states of New Hampshire and Iowa and Giuliani trails former Massachusetts Gov. Mitt Romney in those two states.
The candidate with the most negative coverage during the first five months of 2007 -- almost 48 percent of stories -- was Arizona Republican Sen. John McCain. His campaign was in turmoil then because of rapid spending and staff shake-ups.
Democratic hopeful Sen. Barack Obama of Illinois received the most positive coverage, 47 percent, during that period. He raised more campaign dollars than Clinton during the first half of the year but has not been able to close the gap in polls.
The study found that Democrats received more coverage than Republicans but said that was in part because Republicans with big money war chests announced their bids later than Democrats. It was also due to media attention on the possibility of the United States' first female president, Clinton, and first black president, Obama.
Overall, the 2008 presidential election was second only in news coverage to the war in Iraq, according to the Project for Excellence in Journalism's News Coverage Index.
"What political scientists used to call the 'Invisible Primary' of endorsements, fund-raising and organizational work, in other words, is invisible no more," the study said.
De peilingen wijzen anders uit.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Hillary gaat het echt niet worden, de Amerikanen zit helemaal niet op zo'n kak-madame te wachten.
Ik zat gisteren naar Laura Ingraham te kijken op C-Span en zij zei iets soortgelijks.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Hillary gaat het echt niet worden, de Amerikanen zit helemaal niet op zo'n kak-madame te wachten.
Volgens de peilingen was eerst Al Gore president geweest en later John Kerry.quote:
En ze waren het beiden bijna.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Volgens de peilingen was eerst Al Gore president geweest en later John Kerry.
]http://frontpage.fok.nl/nieuws/83542[/quote][/url]quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:13 schreef pberends het volgende:
[url=http://frontpage.fok.nl/nieuws/83542
Tja, in de politiek telt dat niet. Mark my words, Hillary zal het ook bijna worden.quote:
Dat... nou ja... misschien. Het duurt nog een jaar en er kan veel gebeuren. Ik denk dat Clinton de kandidaat wordt voor de Democraten, maar ik weet dat niet zeker, en ik verwacht dat ze het zal winnen van Romney of Giuliani. De peilingen zeggen dat dat zo is, maar ja, het blijft afwachten. Hoe dan ook, daar ging het niet om, het ging er om dat de Amerikanen haar niet zouden moeten, wat overduidelijk niet het geval is.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, in de politiek telt dat niet. Mark my words, Hillary zal het ook bijna worden.![]()
Er lopen nogal wat Amerikanen rond. Bijna zo'n 300 miljoen. Je zult er genoeg tegenkomen die voor Hillary zullen stemmen. Of dat is omdat ze Hillary is, of omdat ze een vrouw is, of omdat ze de vrouw van Bill Clinton is, dat doet er eigenlijk niet toe. Stemmen zal ze trekken, want ze weet veel Amerikanen voor zich te winnen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:16 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, daar ging het niet om, het ging er om dat de Amerikanen haar niet zouden moeten, wat overduidelijk niet het geval is.
Ik ben benieuwd wie de nieuwe Karl Roves word bij de republikeinen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er lopen nogal wat Amerikanen rond. Bijna zo'n 300 miljoen. Je zult er genoeg tegenkomen die voor Hillary zullen stemmen. Of dat is omdat ze Hillary is, of omdat ze een vrouw is, of omdat ze de vrouw van Bill Clinton is, dat doet er eigenlijk niet toe. Stemmen zal ze trekken, want ze weet veel Amerikanen voor zich te winnen.
Maar er is niemand die zo veel irritatie opwekt bij slapende Republikeinse kiezers als Hillary - "it is a right wing conspiracy" - Clinton. Strategisch gezien is het waarschijnlijk niet de beste keus om daarom met Hillary Clinton de verkiezingen in te gaan, maar met willekeurig welke Democratische gouverneur die zich daarvoor leent dan ook. Maarrrr, de Democraten zijn niet de partij waar de Karl Roves van deze wereld ook maar iets in de melk te brokkelen hebben. Strategie is niet hun sterkste punt.
Inderdaad; ook negatief en koud. Saillant detail is overigens dat haar fap-man in zijn boek "Putting People First: We Can All Change America" beschrijft, dat iedere Amerikaan in de toekomst, ten alle tijden een smartcard bij zich moet dragen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zat gisteren naar Laura Ingraham te kijken op C-Span en zij zei iets soortgelijks.
Kijk, de Republikeinse kandidaten zijn degelijk maar er zit geen Reagan tussen (Iemand van het kaliber Reagan kom je "was once in a life time" tegen), waardoor het lastig zal zijn voor de Republikeinen om hun achterban naar de stemhokjes te krijgen. Maar als Hillary de kandidaat voor de Democraten wordt, dan zal het er nog om spannen.
Waarom? Hillary komt gemaakt, negatief en koud over. Ze is pro abortus, pro gun control (dat is zoiezo vragen om moeilijkheden) en is een insider (ze zit nu al in Washington, als senator en die hebben geen goede naam). Ik zet mijn geld voorlopig op de Republikeinse kandidaat die het tegen haar op mag nemen.
Ik zag 'm gisteren live bij Jay. Hij weet het wel aardig te brengen. Wat ik jammer vind aan Ron Paul is dat hijzo'n academicus is. Totaal niet pragmatisch.quote:
we mogen hopen dat we maar 1 keer per leven een Reagan tegenkomenquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zat gisteren naar Laura Ingraham te kijken op C-Span en zij zei iets soortgelijks.
Kijk, de Republikeinse kandidaten zijn degelijk maar er zit geen Reagan tussen (Iemand van het kaliber Reagan kom je "was once in a life time" tegen), waardoor het lastig zal zijn voor de Republikeinen om hun achterban naar de stemhokjes te krijgen. Maar als Hillary de kandidaat voor de Democraten wordt, dan zal het er nog om spannen.
Waarom? Hillary komt gemaakt, negatief en koud over. Ze is pro abortus, pro gun control (dat is zoiezo vragen om moeilijkheden) en is een insider (ze zit nu al in Washington, als senator en die hebben geen goede naam). Ik zet mijn geld voorlopig op de Republikeinse kandidaat die het tegen haar op mag nemen.
Ik vind Reagan achteraf gezien wel een goede president.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
we mogen hopen dat we maar 1 keer per leven een Reagan tegenkomenStel je voor, weer zo'n ezel die de wereld wil opblazen. Met Poetin in Rusland is het feestje compleet.
Of een Bush of nog een Bush. Aaargh.
De laatste goede republikein was Eisenhower, die overigens waarschuwde voor die ellendige situatie waar Amerika al jaren zit: de macht van het militair industriele complex. Toegegeven, die kandidaten die ze nu hebben gaan godzijdank weer naar het midden toe. Nu hopen dat ze ook het christenfundamentalisme loslaten (dankjewel Reagan, jij hebt je toen laten overhalen om ze in de armen te sluiten).
quote:Giuliani en de maffia
Rudy Giuliani blijkt in zijn tijd als aanklager meerdere malen een prijs op zijn hoofd te hebben gekregen van de maffia in New York. In de jaren tachtig was Giuliani druk met het oprollen van maffianetwerken dus echt populair zal hij niet zijn geweest. In 1986 zouden de vijf maffiafamilies van New York hebben gestemd of hij geliquideerd zou worden, maar zij stemden uiteindelijk tegen. Reactie van Giuliani daarop, in de tegenwoordige tijd: “That was one vote I won, I guess.”
De eerste prijs op zijn hoofd was 800.000 dollar, voor een dode aanklager dus. Giuliani vorige week op de radio: “After 5 1/2 years of being U.S. attorney, they put out another contract to kill me, another group, for only $400,000. So I thought, my goodness, my value. If I were a company, my market cap would have been cut in half.”
Giuliani maakte zich niet al te druk over de aanslagen die op zijn leven warden beraamd. De FBI loste alle problemen op: “So there was more than one, but the FBI did a really good job of getting them resolved. I always felt it was my obligation to kind of put that out of my mind and just do my job.”
Het wordt tijd om te zien of Giuliani meer onder de indruk is van de presidentsrace dan van de maffiabedreigingen.
Link is dood, deze doet het wel: http://www.youtube.com/watch?v=B0KwY9Uzqtkquote:
Zijn zinnige standpunten misschien?quote:Op maandag 5 november 2007 14:57 schreef Urquhart het volgende:
Maar wat maakt die Ron Paul nu zo populair/hype?
Internetwebloggers.quote:Op maandag 5 november 2007 14:57 schreef Urquhart het volgende:
Hij is vrij libertarisch. Het libertarisme is op internet een stuk populairder dan in de echte wereld, dus het is m.i. een beetje een vertekend beeld dat hij zo enorm populair / een hype zou zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 14:57 schreef Urquhart het volgende:
Ja, dat idee had ik al. Ik zie hem namelijk met regelmaat op het internet voorbij komen, terwijl ik in kranten en op tv hem nooit zie. Vandaar de nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 5 november 2007 15:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is vrij libertarisch. Het libertarisme is op internet een stuk populairder dan in de echte wereld, dus het is m.i. een beetje een vertekend beeld dat hij zo enorm populair / een hype zou zijn.
Zegt ook niet alles en is zeker niet goed. Zo bepalen de media voor een groot gedeelte wie er aandacht krijgt. Duh, natuurlijk, maar niet goed. Hetzelfde in Nederland, waar D66 en SGP niet meedoen aan debatten, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 november 2007 15:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik al. Ik zie hem namelijk met regelmaat op het internet voorbij komen, terwijl ik in kranten en op tv hem nooit zie. Vandaar de nieuwsgierigheid.
Dat is zeker waar, maar hij behoort zeg maar niet tot de favorieten en geldt als een outsider binnen de Republikeinen.quote:Op maandag 5 november 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zegt ook niet alles en is zeker niet goed. Zo bepalen de media voor een groot gedeelte wie er aandacht krijgt. Duh, natuurlijk, maar niet goed. Hetzelfde in Nederland, waar D66 en SGP niet meedoen aan debatten, bijvoorbeeld.
Een outsider die wel vriend en vijand verbaast. De teller staat al op 1,2 miljoen dollar en de dag is nog niet eens halverwege. Vergeet ook niet dat deze 5 november money bomb geheel voortkomt uit grassroot support, het is geen officiële actie van de campagne, het is ook geen geld van special-interest groepen, het zijn allemaal vrijheidslievende Amerikanen. Freedom is popular.quote:Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Urquhart het volgende:
Dat is zeker waar, maar hij behoort zeg maar niet tot de favorieten en geldt als een outsider binnen de Republikeinen.
En ook op Stormfront en in andere white supremacy communitiesquote:Op maandag 5 november 2007 16:54 schreef venomsnake het volgende:
Ron Paul is ook enorm popular in de 911 truth / conspiracy theory community.
En hoe vind jij dat een toepasselijke quote voor bij dit bericht?quote:Op maandag 5 november 2007 14:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
De grassroots van Ron Paul laten zien wat ze waard zijn. Vandaag 5 november is iedereen opgeroepen om massaal te doneren aan de campagne. Tot nu toe staat de teller al bijna op 800.000 dollar, en de dag is nog maar net begonnen!
“Remember, remember the fifth of November,
The gunpowder, treason and plot,
I know of no reason
Why gunpowder treason
Should ever be forgot.”
De datum 5 november is niet voor niks gekozen maar refereert aan The Gunpowder Plot. Op symbolische wijze wordt vandaag de oude politiek opgeblazen, zoiets, hey het blijven Amerikanen hequote:Op maandag 5 november 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:
En hoe vind jij dat een toepasselijke quote voor bij dit bericht?
Mwoa, maar gezien de details van het gunpowderplot is dat misschien niet ontzettend gepast...quote:Op maandag 5 november 2007 19:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De datum 5 november is niet voor niks gekozen maar refereert aan The Gunpowder Plot. Op symbolische wijze wordt vandaag de oude politiek opgeblazen, zoiets, hey het blijven Amerikanen he
U is een zuurpruimquote:Op maandag 5 november 2007 20:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Mwoa, maar gezien de details van het gunpowderplot is dat misschien niet ontzettend gepast...
Ik moet ook weinig van Hillary hebben eigenlijk. Maar ik kan je wel verzekeren dat als Mitt Romney de Republikeinse nominatie krijgt, dat ik de campaign van Hillary direct ga ondersteunen en op haar ga stemmen, want die Mitt Romney wordt steeds enger met zijn Mormon Church values enzo....quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Lyrebird het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |