Nou nou... Een "flink" programma vind ik wel wat overdreven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:11 schreef twi het volgende:
Ajax heeft gespeeld tegen Heerenveen, Groningen en AZ en is op bezoek geweest bij Heracles en Sparta (voor Ajax traditioneel geen zekere overwinning). Alleen VVV en De Graafschap zijn echt makkelijke tegenstanders. Voor de rest hebben we gewoon een flink programma gehad.
Ondertussen is de site dus niet meer op zwart. Maar het was behoorlijk kansloos inderdaad.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:24 schreef Enchanter het volgende:
Oh god , wat een droeftoeters daar ook bij AFCA met hun site op zwart , daar zal het bestuur vast van wakker liggen![]()
Ik schat Groningen nu wel hoger in dan Twente. En ik moet ook maar zien of Psv gaat winnen van Az, ook al zitten ze in een dip.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:22 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Nou nou... Een "flink" programma vind ik wel wat overdreven.
Als je kijkt welke tegenstanders Feyenoord al heeft gehad:
FC Utrecht
NAC Breda
Willem II
Roda JC
PSV
SC Heerenveen
Vitesse
En PSV:
Heracles Almelo
NEC
FC Twente
Vitesse
Feyenoord
NAC Breda
Willem II
Dan heeft Ajax toch duidelijk het makkelijkste programma gehad.
quote:Van Basten voor geen honderd miljoen naar Ajax'
08/10/2007 09:17
In het geval Henk ten Cate vertrekt bij Ajax hoeft de Amsterdamse club in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer niet aan te kloppen bij de KNVB. De voetbalbond ziet het niet zitten dat bondscoach Marco van Basten een dubbelrol gaat vertolken.
Een van de scenario's voor de opvolging van Ten Cate is dat Van Basten per 1 januari 2008 de functies van bondscoach én hoofdcoach van Ajax gaat combineren. Vanaf dat moment tot de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland speelt het Nederlands elftal alleen nog vriendschappelijke interlands.
'Absoluut onbespreekbaar', reageert KNVB-directeur Henk Kesler in De Telegraaf. 'Voor nog geen honderd miljoen euro. We staan niet toe dat de bondscoach en zijn assistent John van 't Schip op twee paarden wedden. Oranje verdient op weg naar het EK hun totale aandacht en betrokkenheid.'
Ajax moet zeer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe trainer, omdat Ten Cate bij Chelsea op de nominatie staat om onder manager Avram Grant als veldtrainer te gaan fungeren. Naar verluidt praten Ajax en Chelsea maandag verder over de afkoopsom.
Oh hij is dus niet op zwart , nou gelukkig maar , m'n leven heeft weer zin nuquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:23 schreef Blight het volgende:
Hm, toch maar niet op zwart tot Henkie weg is dus..
Inderdaad. Wie komen er terug en wanneer?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:22 schreef BonJovi het volgende:
Interland voetbal beetje rust kan geen kwaad
Ja gelukkig maar, met Marco van Basten word het ook niks.quote:
dus je ergert je nooit aan slecht voetbal:? ook al is het internationaal?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:29 schreef denthemen het volgende:
Zal weer wennen zijn komend weekend, slecht voetbal zien zonder je er druk om te hoeven maken
Laat Marco zich maar lekker op het EK concentreren. Dat wordt al moeilijk genoeg voor hem.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:27 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar, met Marco van Basten word het ook niks.
quote:Er is natuurlijk meer aan de hand...
Ook in de huidige malaise is de trainer wederom de gebeten hond, op zich is dat logisch omdat hij de spelers moet motiveren, begeleiden en de taken moet uitleggen. Als er ergens in dat proces iets niet goed gaat, dan faalt een trainer. Dit falen meten we vaak af aan het ontbreken van resultaten. En die resultaten heeft het bij Ajax de afgelopen seizoenen niet echt geboekt. Alleen is dat niet iets van de afgelopen twee of drie seizoenen, maar het is een langer verhaal.
Even voor de duidelijkheid: Ajax heeft de afgelopen 10 jaar 8 trainers versleten (waaronder twee interims Westerhof en Krol), tel daar voor het gemak nog even de aanstaande interim bij op (Adri Koster) en je komt op het totaal van 9. Dat is dus bijna 1 trainer per seizoen!
De afgelopen 10 jaar is Ajax drie keer kampioen van Nederland geworden, heeft het vijf keer de KNVB beker gewonnen en 4 keer de Johan Cruijff schaal. Op Europees niveau staat daar slechts éénmaal een kwartfinale in de Champions League tegenover en wat seizoenen overwinteren in Europa (danwel in de Cl, danwel in de UEfA cup). Je kan eigenlijk ook niets anders verwachten natuurlijk, met zoveel trainerswisselingen presteert geen enkele club normaal.
Er is dus meer aan de hand! Het 'instituut' Ajax is ziek en niet zo'n klein beetje ook. Dat proces is begonnen onder Michael van Praag in 1996 toen Ajax zonodig naar de Amsterdam ArenA moest verhuizen. En dat proces is in een stroomversnelling gekomen door het aanstellen van in eerste instantie John Jaakke, een advocaat die amper wist wat buitenspel was toen hij werd aangesteld als voorzitter van Ajax. Niet veel later werd Maarten Fontein als algemeen directeur aangesteld, een man die al helemaal nooit iets met Ajax te maken heeft gehad, alhoewel de beste man op 13-jarige leeftijd al op de F-side beweerde te hebben gestaan (dit was in het jaar 1965).
In het dagelijkse bestuur van Ajax zitten dus twee mannen die allebei meer van hockey en sigaren houden dan van voetbal en die geld belangrijker vinden dan clubliefde. Het is daarom ook niet vreemd te noemen dat het de afgelopen jaren steeds slechter gaat met Ajax. Blijft dus maar één man over die een voetbalhart heeft en dat is Martin van Geel, maar helaas is die door alle ellende de kluts ook volledig kwijt en stapelt Ajax miskoop op miskoop en zitten we voorlopig dus met een kwalitatief arme selectie opgescheept.
Daar waar de afgelopen twee seizoenen eigenlijk een triomftocht voor spelers als jaap Stam en Edgar Davids zou moeten verlopen, lijkt het voor beide oudgedienden eerder een nachtmerrie te zijn waar maar geen einde aan komt.
De jeugdopleiding van Ajax, ooit geroemd door de vele wereldvoetballers die er zijn opgeleid, laat de laatste jaren ook steeds meer te wensen over. De laatste jaren druppelen met mondjesmaat spelers van de toekomst de selectie van Ajax binnen, daar waar vroeger per seizoen toch minstens een stuk of twee spelers het mochten proberen en ook daadwerkelijk slaagden.
Toch nog even over de ArenA, een betonnen kolos zonder sfeer, die een mega afstand creëerde tussen spelers en publiek. Hierdoor onststond een gebrek aan wat er in 'De Meer' nou net zo overvloedig aanwezig was, een chemie tussen spelers en supporters. De vonk hoefde in 'De Meer' niet zo heel veel afstand te overbruggen om op het publiek over te slaan, daar waar in de ArenA de vonk al lang en breed gedoofd is voordat die überhaupt de gracht al heeft bereikt. Verschillende beloftes over aanpassingen van het stadion lijken maar niet rond te komen en intussen neemt het theaterpubliek de overhand in 'het stadion van Ajax' en worden de wedstrijden in een steeds rustigere omgeving afgewerkt. Maar dat alles is niet belangrijk, zolang het geld maar binnen stroomt en Ajax maar omzet blijft draaien.
De vraag die voor velen van ons rest: Wanneer houdt het nou eindelijk eens op? Wij willen Ajax terug!
Dus nog altijd niet uitgesloten dat Bassie na het EK komt, wat dus weer inhoudt dat we het nog een driekwart seizoen met iemand als Adrie Koster zullen moeten doen!quote:
Om te beginnen in de jeugd, al is dat heel lastig als die verwende nesten alles met 10-0 winnen. Ajax is al zo ontzettend lang ziek van misplaatste grootheidswaan onder de spelers. Je kan er nu al weer 100 euro op wedden dat ze de eerstvolgende 'middelmatige' club in Europees verband gigantisch gaan onderschatten. Net zoals ze volgend jaar waarschijnlijk weer niet van Sparta winnen. Ze leren het gewoon nooit.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:24 schreef Trancelocator het volgende:
Na het vertrek van Ten Cate zal Ajax in de competitie nog flink op z'n bek gaan tegen de echte toppers vrees ik. Denk maar aan Ajax-PSV onder Blind enkele jaren terug (sorry for reminding).
De strijdplannen van Ten Cate tegen grote clubs waren over het algemeen effectief, maar niet onbelangrijk, werden ook goed uitgevoerd. Een van de grote problemen van Ten Cate is geweest om spelers te motiveren als ze tegen 'mindere' ploegen moesten spelen.
Er moet een coach komen die eens flink wat gaat veranderen aan de instelling van sommige spelers.
Niet aan dat klote NL elftalquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:30 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
dus je ergert je nooit aan slecht voetbal:? ook al is het internationaal?![]()
eens, zie maar weer eens de actie van psv voor simons, zoiets zal nooit voorkomen bij ajax.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
1 ding vind ik altijd nutteloos, dat gejank over de ArenA. het stadion is prima, er is gewoon te weinig echt publiek.
Als hij eens zou beginnen met wat meer inzet te tonen. Dat is de eerste vereiste om uit je dal te komen: keihard knokken. Helaas snapt Urby dat niet. Laat die gast maar eens een paar wedstrijden op de bank zitten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:32 schreef HeatWave het volgende:
Urby is zeker een probleem aan het worden. Hij komt niet uit zijn dal op het moment.
Ik vind het maar een kutstadion (over de grasmat zullen we het maar niet hebben) , was 1 van de redenen dat ik geen siezoenkaart meer heb , de Meer en/of Olympisch stadion daarintegenquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
1 ding vind ik altijd nutteloos, dat gejank over de ArenA. het stadion is prima, er is gewoon te weinig echt publiek.
Dus de sfeer in het stadion meet jij aan een tifo-actie? Ik vind onze tifo-acties nog steeds ongeëvenaard. Dus dat zou betekenen dat wij de beste sfeer hebben. Toch?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:41 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
eens, zie maar weer eens de actie van psv voor simons, zoiets zal nooit voorkomen bij ajax.
Sinds de verhuizing / beursgang is het wel bergafwaarts gegaan ....quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
Schilder, Vertonghen ...quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Jammere is dat er niemand is die op zijn plek kan ballen
Schilder, Vertonghen. Vermaelen als hij straks weer fit is. Genoeg alternatieven hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Jammere is dat er niemand is die op zijn plek kan ballen
De beursgang eerder dat het stadion natuurlijk. Al is het lastig om echt sfeer te maken, maar dat komt omdat er teveel mensen zitten die dat niet willen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Sinds de verhuizing / beursgang is het wel bergafwaarts gegaan ....
Geen idee of het een invloed heeft (gehad), maar het is wel zo.
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:48 schreef jna het volgende:
Nou Ajaxonline is nog op zwart. Daar zullen ze echt wakker van liggen bij Ajax. Een site die aan het begin van het seizoen nog een primeur had met de transfer van Bojinov (dit nieuws kwam immers ook van een zeer betrouwbare bron binnen Ajax )
AFCA.nl kan je tenminste nog een beetje als supporterssite zien.
Die inderdaad, dat was toch wel het dieptepunt van internetjournalistiek hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:01 schreef Blight het volgende:
[..]
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,.
Lol, dat meen je nietquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:01 schreef Blight het volgende:
[..]
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,.
Iedereen weet hoe mis het zit bij Ajax, daar heb je geen pers voor nodig. Maar iemand die orde op zaken stelt van bovenaf.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:03 schreef M0NTANA het volgende:
Het statement van AFCA.nl haalt zelfs het NOS-(radio)nieuws, op zich toch een goed teken.
wat een mongolenquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze boehoeren.![]()
Danny is en blijft the manquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:24 schreef StarGazer het volgende:
[ afbeelding ]
Tring tring. Danny Blind aan de lijn. ,,Ik heb het zondag diverse malen geprobeerd, maar het is me niet gelukt om de Ajax-supporters persoonlijk te bedanken voor de geweldige actie met het prachtige doek. Ik kreeg er werkelijk kippenvel van. Echt fantastisch, ik was geraakt en geroerd.” Het prachtige doek is gemaakt door Vak 410 in samenwerking met het sfeerteam. Blind vertelt dat hij graag voor de wedstrijd of tijdens de rust de Ajax-fans persoonlijk had willen begroeten en bedanken. Maar dat leek het Ajax-icoon niet gepast. Blind: ,,Uiteindelijk heb ik geprobeerd om na de wedstrijd naar het vak te komen of de bussen te bereiken. Helaas waren de Ajax-supporters vrij snel vertrokken.”
,,Op deze manier wil ik toch nog iedereen bereiken die
indrukwekkende groet van de Ajax-fans hebben mogelijk gemaakt,” aldus de ‘echte Ajacied’.
Blind
Dat is net nieuw daarzo , ze hebben sinds vorige week ook kleurentelevisiequote:Op maandag 8 oktober 2007 13:29 schreef BoNi het volgende:
Wel een blits fototoestel op die eerste foto
Dat ding is vooroorlogs manquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:29 schreef BoNi het volgende:
Wel een blits fototoestel op die eerste foto
Wat één klein doekje allemaal los kan maken hequote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze boehoeren.![]()
Eind jaren 80 Ajax - PSV in de meer (er was niet genoeg belangstelling voor het O.S.)quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:45 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind het maar een kutstadion (over de grasmat zullen we het maar niet hebben) , was 1 van de redenen dat ik geen siezoenkaart meer heb , de Meer en/of Olympisch stadion daarintegen![]()
Het is een beetje een open deur, maar deze conclusie komende van iemand die zolang bij Ajax in dienst is geweest en ook nog eens veel verstand heeft van voetbalzaken.. Dat geeft maar weer eens aan dat het bij Ajax intern niet goed zit.quote:Danny Blind riep zaterdag nog ferm in het AD dat hij iedereen bij Ajax een hand zou geven. Maar de technisch directeur van Sparta Rotterdam kon het tóch niet laten de club nog een verbaal tikje na te geven. 'Continuïteit in beleid is heel belangrijk. Ik heb sterk het idee dat continuïteit van de eigen positie bij de leiding van Ajax het belangrijkste is', zei Blind in De Telegraaf. Bij de return wéér shake hands?
quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:43 schreef Blight het volgende:
[..]
Het is een beetje een open deur, maar deze conclusie komende van iemand die zolang bij Ajax in dienst is geweest en ook nog eens veel verstand heeft van voetbalzaken.. Dat geeft maar weer eens aan dat het bij Ajax intern niet goed zit.
Is gewoon een reactie op het "Boer zoekt beker" doek op 410. Lekker belangrijk wat hun doen. Ik hecht er niet te veel waarde aan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:49 schreef Aanvoerder het volgende:
die boeren met hun spandoekjes. god wat zielig. ik zie het al weer voor me, volgende wedstrijd Spartahahahahahaaaa. Stumperds. hou je bezig met je eigen club en vooral opkk'en met je Slavia-doek.
Dat ziet een blinde nog.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:43 schreef Blight het volgende:
[..]
Het is een beetje een open deur, maar deze conclusie komende van iemand die zolang bij Ajax in dienst is geweest en ook nog eens veel verstand heeft van voetbalzaken.. Dat geeft maar weer eens aan dat het bij Ajax intern niet goed zit.
Ach moet je je eigen niet zo druk om maken. Typisch dat provincieclubjes als psv en az altijd met zoiets komen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:49 schreef Aanvoerder het volgende:
die boeren met hun spandoekjes. god wat zielig. ik zie het al weer voor me, volgende wedstrijd Spartahahahahahaaaa. Stumperds. hou je bezig met je eigen club en vooral opkk'en met je Slavia-doek.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:54 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat ziet een blinde Blind nog.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze boehoeren.![]()
Ik ook, maar juist daarom is die opmerking pijnlijk. Een pijnlijke waarheid, blijkbaar.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hecht meer waarde aan 1 woord van Danny Blind dan aan al die prachtige volzinnen van de organisatie.
Tja, en Co Adriaanse riep het toen ook al. Het is bij Ajax een film die steeds maar opnieuw wordt afgespeeld. Er komt geen eind aan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:43 schreef Blight het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze boehoeren.![]()
11 november staat het jaarlijkse potje 'Feyenoords hoop de grond in boren' weer op het program. Vorig jaar kozen we voor een iets ander tintje, met het motto 'Feyenoord verder de afgrond in boren' maar dit seizoen keren we terug naar het oorspronkelijke idee.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:25 schreef Zwansen het volgende:
En ik begin bijna te hopen dat jullie Feyenoord echt met 5-0 inmaken ofzo. Die gasten doen voor de 3e keer in 20 jaar weer eens mee voor het kampioenschap ofzo en gelijk doen ze alsof ze alles zijn.
Je bedoelt weer in de laatste minuut de winnende?quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
11 november staat het jaarlijkse potje 'Feyenoords hoop de grond in boren' weer op het program. Vorig jaar kozen we voor een iets ander tintje, met het motto 'Feyenoord verder de afgrond in boren' maar dit seizoen keren we terug naar het oorspronkelijke idee.![]()
Zou lekker zijn, maar bijna onmogelijk. Wij krijgen namelijk elke wedstrijd minimaal een doelpunt tegen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:25 schreef Zwansen het volgende:
En ik begin bijna te hopen dat jullie Feyenoord echt met 5-0 inmaken ofzo. Die gasten doen voor de 3e keer in 20 jaar weer eens mee voor het kampioenschap ofzo en gelijk doen ze alsof ze alles zijn.
Hoezo? Is er info gelekt over het aftreden van het voltallige bestuur dan?quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vandaag moet het grote nieuws officieel worden, tvp dan maar he. We wachten af......
quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vandaag moet het grote nieuws officieel worden, tvp dan maar he. We wachten af......
ja, en hoe! Knullig verdedigen elke keer weer...quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:38 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zou lekker zijn, maar bijna onmogelijk. Wij krijgen namelijk elke wedstrijd minimaal een doelpunt tegen.
van der Wiel, Siem de Jong dusquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef koningdavid het volgende:
Wie waren er goed?
De rest.quote:Wie niet? Etc.
Ik vond niemand écht goed. Schilder vond ik aardig meevoetballen, KJH en Suarez werkten hard, Siem de Jong viel aardig in, Jan Vertonghen ook.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef koningdavid het volgende:
Heb een heel weekend (!) niet kunnen internetten. Wat heb ik jullie gemist.![]()
Maar ff serieus. Ik heb gisteren de wedstrijd ook niet kunnen zien, daarom mijn gebruikelijke vraag. Wie waren er goed? Wie niet? Etc.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Die zat inderdaad behoorlijk goed op de bank. Mooi recht.
Ook belangrijkquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Silenus het volgende:
Die zat inderdaad behoorlijk goed op de bank. Mooi recht.
Jij hebt een primeurtje te pakken!!quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:09 schreef JvA-8 het volgende:
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=439245
Echt waar?quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:09 schreef JvA-8 het volgende:
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=439245
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:41 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
eens, zie maar weer eens de actie van psv voor simons, zoiets zal nooit voorkomen bij ajax.
verder is alles kut op dit moment![]()
Ik kan me genoeg reacties van Ajacieden herinneren waarin Blind ook helemaal werd afgemaakt. Nu is het ineens weer een held.quote:
Je moet het ook meer als signaal richting de persoon en met name Ajacied Blind zien dan als roep om de trainer Blind, want die komt/ kwam absoluut ook te kort.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me genoeg reacties van Ajacieden herinneren waarin Blind ook helemaal werd afgemaakt. Nu is het ineens weer een held.
Die werd toch ontslagen 5 minuten nadat ie de beker had gewonnen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:17 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je moet het ook meer als signaal richting de persoon en met name Ajacied Blind zien dan als roep om de trainer Blind, want die komt/ kwam absoluut ook te kort.
Overigens werd Blind zelfs tijdens zijn laatste wedstrijden als trainer bij Ajax nog massaal toegezongen!
Er staat toch ook niet dat hij weer trainer moet worden. Dit is gewoon voor de echte Ajacied Danny Blind.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me genoeg reacties van Ajacieden herinneren waarin Blind ook helemaal werd afgemaakt. Nu is het ineens weer een held.
Alleen een constatering dat dat dus ook voor (ex-)Ajacieden gebeurt, en niet alleen bij PSV...quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd,quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
quote:De cijfers in Blinds eerste halfjaar spreken voor zich. Tegen alle verwachtingen in plaatsten de Amsterdammers zich voor de voorronde van het kampioenenbal. In de eerste 11 wedstrijden onder Blinds leiding werd er 8 keer gewonnen en slechts 3 keer verloren. Ook de doelcijfers waren indrukwekkend: 23-13.
Die gast heeft nog een tijdje bij mij op het kantoor gewerkt. Aardige gast wel eigenlijkquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef Blight het volgende:
Is Rick Brandsteder niet wat voor de linksbackpositie?
[ afbeelding ]
Anders hou je je bek even. Toen hij de beker won is hij constant toegezongen op het Leidseplein. Ook omdat hij zich kwalificeerde voor de Voorronde CL. Wij hebben Danny nooit uitgescholden. Misschien was het geen goede trainer, maar hij is en blijft een echte Ajacied.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Idd,
Kuttrainer etc, behaalde nul resultaat en nu is de mantel der liefde er weer!
Wat is dit nou voor kutgrapquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef Blight het volgende:
Is Rick Brandsteder niet wat voor de linksbackpositie?
[ afbeelding ]
Dat zal de groep wel zijn geweest waar jij bij hoort: gloryhunters.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:27 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Idd,
Kuttrainer etc, behaalde nul resultaat en nu is de mantel der liefde er weer!
Toch moeilijk om je fatsoenlijk uit te drukken he?quote:
Misschien dat jij je beter om je eigen cluppie druk kan maken? Zo geweldig doen die het nou ook weer nietquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:33 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Toch moeilijk om je fatsoenlijk uit te drukken he?![]()
Ik pak een deel eruit sjaak! Jammer dat je alleen maar weer zo kan reageren!
Inderdaad, ik snap die 'grappige' reacties van supporters van andere clubs dan ook niet. Hoe moeilijk is het om dat nu te begrijpen. Een beetje simpel zijn ze wel, die AZ'ers en PSV'ers.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:36 schreef Blight het volgende:
Blind heeft misschien gefaald als trainer, maar hij zal nooit afdoen als Ajacied. Daar komt die mantel der liefde dan ook vandaan: het clubhart van Blind en de supporters.
Dat begrijpt toch iedereen?
Inderdaad. Het publiek heeft altijd achter Blind gestaan, ook al waren de resultaten daar niet naar.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:37 schreef BobbyHill het volgende:
Blind werd ondanks het matige spel altijd met respect behandeld volgens mij. Kan me meerdere momenten herinneren dat hij werd toegezongen toen hij zwaar onder druk stond.
Tja. De laatste keer dat AZ een nog levend clubicoon had waren we nog zaadjes, dus misschien herkennen ze dat gevoel niet zo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap die 'grappige' reacties van supporters van andere clubs dan ook niet. Hoe moeilijk is het om dat nu te begrijpen. Een beetje simpel zijn ze wel, die AZ'ers en PSV'ers.![]()
Das het verschil, jij drukt het op een begrijpbare manier uit en dan kan ik zeggen, ok duidelijk.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:36 schreef Blight het volgende:
Blind heeft misschien gefaald als trainer, maar hij zal nooit afdoen als Ajacied. Daar komt die mantel der liefde dan ook vandaan: het clubhart van Blind en de supporters.
Dat begrijpt toch iedereen?
Artikel is van mei 2006, maar bij het lijstje kan je ten Cate ook toevoegen.quote:Tijdens het jarenlange wanbeleid in Amsterdam zijn verscheidene trainers geslachtofferd. Na Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman lijkt Blind het 5e slachtoffer te worden van het gebrek aan clubliefde en know-how bij het bestuur. Hoewel Van Geel en Fontein slechts een krap jaar in dienst zijn, kunnen er vraagtekens gezet worden bij het huidige beleid. Zo repten ze kortgeleden nog dat de warmte binnen de club verbeterd moest worden en dat de continuïteit gewaarborgd moest worden. Van dit alles lijkt echter niets terecht te komen. Zeker niet wanneer een ras-ajacied als Danny Blind, die al 20 jaar in dienst bij de club is (ter vergelijking: Van Geel, Fontein, Jaakke en Slop komen samen maar aan 12 jaar), zo wordt behandeld. Natuurlijk zal menigeen zijn wenkbrauwen fronsen wanneer het vertrek van het bestuur binnen zo’n korte tijd wordt geëist. Maar is deze zelfde frons niet van toepassing op de behandeling van Blind?
Hij wist het publiek goed te bespelen met uitspraken in de media. Daardoor ging de ploeg ook beter voetballen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:37 schreef BobbyHill het volgende:
Blind werd ondanks het matige spel altijd met respect behandeld volgens mij. Kan me meerdere momenten herinneren dat hij werd toegezongen toen hij zwaar onder druk stond.
Persoonlijk zie ik jou niet als iemand die hier komt om te trollen. Maarja, het is het internet. Iedereen heeft een grote mond en veel dingen worden verkeerd gelezen of begrepen. Niet al te druk om maken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:41 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Das het verschil, jij drukt het op een begrijpbare manier uit en dan kan ik zeggen, ok duidelijk.
Snap ik hoe het zit. Wat opvalt is als je iets te melden hebt over ajax en je hebt geen afca onder je avatar staan, dan ben je een basher. Heb je het wel dan ben je "een user met een ajax hart".
Ajax.nlquote:Ajax en Chelsea akkoord over Henk ten Cate
Amsterdam, 08 okt 2007
Ajax heeft in gesprekken met Chelsea overeenstemming bereikt over de medewerking van Ajax aan de directe overgang van Henk ten Cate naar naar de Engelse club.
Vorige week verzocht Henk ten Cate, nadat hij persoonlijk door Chelsea was benaderd, de clubleiding van Ajax om met Chelsea in onderhandeling te treden. Na intern beraad is Ajax op dat verzoek ingegaan.
Het is nu aan Chelsea en Henk ten Cate om hun onderlinge contacten af te ronden en de overgang definitief te maken. Ajax verwacht dat dit niet lang op zich zal laten wachten.
Geeft aan dat hij geen fuck om heel Ajax geeft/gaf. Gewoon geld.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:49 schreef koemleit het volgende:
Goed bezig die Henk.
Gewoon het zinkende schip verlaten.
ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden.quote:
Natuurlijk wel, wij winnen de UEFA Cup niet en de kans dat jullie hem winnen, is kleiner dan een procent. Daarnaast winnen jullie de beker niet, terwijl er best een grote kans in zit dat wij hem winnen. Tenslotte de landstitel, wij hebben daar meer kans op dan jullie, gezien de negen punten achterstand.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:41 schreef fuckbuddy het volgende:
@Heineken,
Denk dat jij ook zeker niet in de positie zit omicoontjes te gebruiken en te praten over clubkwaliteiten momenteel... Hakken over de sloot zondag en europees doe je al niet meer mee!
Klantenbinding van lik mn vestje.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
http://www.ajax.nl/web/show/id=175872/contentid=64249
Wat een prijzen weer
Dat is wel een beetje heel kort door de bochtquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geeft aan dat hij geen fuck om heel Ajax geeft/gaf. Gewoon geld.
Tis voor een trainer natuurlijk wel een droom die uitkomt, als je een Chelsea kan gaan trainen lijkt me.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geeft aan dat hij geen fuck om heel Ajax geeft/gaf. Gewoon geld.
Nu niemand, want het transferwindow is pas weer in Januari.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:53 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Tis voor een trainer natuurlijk wel een droom die uitkomt, als je een Chelsea kan gaan trainen lijkt me.
Die pakt nog ff 9 Miljoen en gaat dan lekker de rest van zijn leven uitrusten ergens op de bahama's.
Ik ben benieuwd of en wat voor een impact die voor het elftal heeft.
Neemt ie nog spelers mee???
9e ofzo...quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:52 schreef Damzkieee het volgende:
Hoeveelste trainer in hoeveel jaar was dit?
Ach, ik weet dat het werkt. Maar na de UEFA blamage had ie nog de droom om kampioen met Ajax te wordenquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje heel kort door de bochtTen Cates contract loopt af, Ajax heeft nog geen aanstalten gemaakt om over contractverlenging te praten en daarnaast rommelt het al een tijdje in de technische staf. Dit is een mooie kans voor Ten Cate om veel geld te verdienen bij een topclub. Ik begrijp je frustratie maar zo zwart wit als jij het schetst is het niet.
Hij wordt veldtrainer. Misschien dat hij wat pionnen meeneemt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:53 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis voor een trainer natuurlijk wel een droom die uitkomt, als je een Chelsea kan gaan trainen lijkt me.
Die pakt nog ff 9 Miljoen en gaat dan lekker de rest van zijn leven uitrusten ergens op de bahama's.
Ik mag hopen dat ie z'n eigen rotzooi meeneemt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:53 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Volgens mij liggen Groenendijk en Spijkerman echt goed in de groep. Laat hun het seizoen maar afmaken, misschien F de Boer er wat meer bij betrekken en rustig een coach benaderen die het de komende 3,4 jaar op gaat bouwen. Want het word toch een tussenjaar volgend jaar, mits er geen 6 toppers worden aangekocht.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:56 schreef Blight het volgende:
Hopen op het schokeffect jongens. Hoewel ik niet kan zeggen dat ik er met (bijvoorbeeld) Koster het volste vertrouwen in heb..
Goeie primeur manquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:58 schreef Liv3 het volgende:
Ajax en Chelsea bereiken akkoord
Geschreven door Robert Smid op maandag, 8 oktober om 15:55
Er staat voor Henk ten Cate niets meer in de weg om Ajax te verlaten voor Chelsea. De Amsterdammers laten op de officiële website weten dat de clubs een akkoord hebben bereikt over de afkoopsom van het contract van de oefenmeester.
voetbalzone.nl
denk het niet. Colin is iig history. En de nieuwe trainer zal met frisse blik kijken naar het materiaal, niet met bagage of "ik moet hem niet".quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:58 schreef F1Bas het volgende:
Tuurlijk niet, met een nieuwe trainer gaat het echt niet opeens beter, ik denk wellicht nog wel minder.
Nu is het des te lulliger dat Perez weg isquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
denk het niet. Colin is iig history. En de nieuwe trainer zal met frisse blik kijken naar het materiaal, niet met bagage of "ik moet hem niet".
Mits goed opgesteld en gemotiveerd kan deze selectie echt wel voetballen. Maar blijkbaar kreeg henk het niet voorelkaar of ze vertikten het gewoon voor hem.
We zullen het zien. Er is niets meer aan te doen. En we hebben hem iig niet ontslagen deze keer.
Ja, vertel mij wat. Ik riep al na de eerst goal van Perez dat ik 10 keer liever hem op het veld zag dan HtC op de bankquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:02 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nu is het des te lulliger dat Perez weg is
Uiteraard. Maar ik mag toch hopen dat het bestuur gaat proberen te laten zien dat ze het beste met Ajax voorhebben.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:04 schreef Blight het volgende:
Tja, het is altijd maar afwachten hoe de nieuwe trainer het gaat doen HeatWave. Voor hetzelfde geld krijgen we er weer een of andere klapjosti voor terug die het bestuur zo gek krijgt om Henk Vos als pinchitter te halen. Eerst zien, dan geloven.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:00 schreef Trancelocator het volgende:
[ afbeelding ]
"Het waren drie fantastische maanden."
Gelukkig hebben we er toch Luque voor teruggekregen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:06 schreef Nashje het volgende:
Godver. Nu is het vertrek van Perez toch nog een tikkeltje erger eigenlijk.
IJdele hoop. Als ik tegen het bestuur zou zeggen dat ze wel eens mogen luisteren naar de supporters, dan reageren ze ongeveer zo:quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard. Maar ik mag toch hopen dat het bestuur gaat proberen te laten zien dat ze het beste met Ajax voorhebben.
Achteraf is altijd makkelijker pratenquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:13 schreef StarGazer het volgende:
Verdomme. Was die gast een paar maanden eerder vertrokken had Ajax Perez nog gehad
En zaten we niet opgescheept met Colinquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:13 schreef StarGazer het volgende:
Verdomme. Was die gast een paar maanden eerder vertrokken had Ajax Perez nog gehad
Origineel manquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeeenkie gaat europa in!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:16 schreef Nashje het volgende:
[..]
En zaten we niet opgescheept met Colin.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:22 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Colin content met nieuwe rol binnen de club.
Ja gegarandeerd succes voor 2 wedstrijdenquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:28 schreef fuckbuddy het volgende:
Mr. Interim-trainer maar eens contacten??
[ afbeelding ]
"Dat is per jaar ja"
spuit.........quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:32 schreef w00h00 het volgende:
Ajax maakt het definitief op de website:
Ajax en Chelsea akkoord over Henk ten Cate
quote:Ajax en Chelsea akkoord over Henk ten Cate
Amsterdam, 08 okt 2007
Ajax heeft in gesprekken met Chelsea overeenstemming bereikt over de medewerking van Ajax aan de directe overgang van Henk ten Cate naar naar de Engelse club.
Vorige week verzocht Henk ten Cate, nadat hij persoonlijk door Chelsea was benaderd, de clubleiding van Ajax om met Chelsea in onderhandeling te treden. Na intern beraad is Ajax op dat verzoek ingegaan.
Het is nu aan Chelsea en Henk ten Cate om hun onderlinge contacten af te ronden en de overgang definitief te maken. Ajax verwacht dat dit niet lang op zich zal laten wachten.
Bijna grappig.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:39 schreef patrickt37 het volgende:
AZ heeft overeenstemming bereikt met Ajax over een overgang van Louis van Gaal naar de Amsterdamse club, zo is te lezen op de officiële website van AZ. De oefenmeester was zelf al persoonlijk akkoord met Ajax.
Louis van Gaal verzocht vorige week AZ met de clubleiding van Ajax in gesprek te gaan. De leiding van AZ opende na het verzoek van Louis van Gaal de onderhandelingen met Ajax over het afkopen van het contract van de oefenmeester.
Het is nu aan Ajax om het contract met Louis van Gaal af te ronden. De 57-jarige Amsterdammer en de club zijn al akkoord. De overgang zal vermoedelijk vanavond door de Amsterdamse club bekend worden gemaakt.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:39 schreef patrickt37 het volgende:
AZ heeft overeenstemming bereikt met Ajax over een overgang van Louis van Gaal naar de Amsterdamse club, zo is te lezen op de officiële website van AZ. De oefenmeester was zelf al persoonlijk akkoord met Ajax.
Louis van Gaal verzocht vorige week AZ met de clubleiding van Ajax in gesprek te gaan. De leiding van AZ opende na het verzoek van Louis van Gaal de onderhandelingen met Ajax over het afkopen van het contract van de oefenmeester.
Het is nu aan Ajax om het contract met Louis van Gaal af te ronden. De 57-jarige Amsterdammer en de club zijn al akkoord. De overgang zal vermoedelijk vanavond door de Amsterdamse club bekend worden gemaakt.
Ja, maar die was dan ook wel terecht. Henk heeft echter té vaak lopen janken om niks.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
De uitspraak "we hebben verloren van FC Wegereef" vond ik wel een mooie van Henkie
Daar was ik het dan wel weer mee eens, wat een teringleijer zeg!quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
De uitspraak "we hebben verloren van FC Wegereef" vond ik wel een mooie van Henkie
En dit is jou gevoel voor humor of hoe moet ik dit zien ?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:39 schreef patrickt37 het volgende:
blaat
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:35 schreef Blight het volgende:
Wat zullen jullie het meest missen, jongens?De voorgevoelens van Ten Cate!
- 'Ik had zo'n gevoel dat Siem vandaag zou scoren'.De excuses van Ten Cate!
- 'Deze jongens zijn dat kunstgras niet gewend, en dat zie je'.De redenaties van Ten Cate!
- 'Wij verdienen meer krediet. We staan tenslotte bovenaan!'.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:03 schreef Nashje het volgende:
[ afbeelding ]
"Ik wil zo snel mogelijk terugkeren bij Ajax."
En volgend jaar weer want Stam en Davids zullen binnenkort wel stoppen en wie weet of Maarten,Urby, KJH en heitinga hun transfer willen gaan maken....quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:43 schreef w00h00 het volgende:
Opnieuw een tussenjaar dus.
Tja, hij speelt bij Ajax, dus iedereen denk ikquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wie wil Urby nou?
Belachelijk dat er nog geen vervanger voor Stam is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:50 schreef Sethje het volgende:
[..]
En volgend jaar weer want Stam en Davids zullen binnenkort wel stoppen en wie weet of Maarten,Urby, KJH en heitinga hun transfer willen gaan maken....
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:03 schreef SCH het volgende:
Ligt een deel van het probleem ook niet gewoon bij de supporters die hun verwachtingspatroon maar niet bij kunnen stellen?
Er zullen nog maar weinig supporters zijn die nog een hoog verwachtingspatroon hebben, wij hebben allang door dat we zelfs niet in de buurt komen van 'de beste zijn', maar we worden wel lekker gemaakt door het bestuur dat aankondigt dat we weer structureel bij de beste 16 van Europa zullen gaan behoren en één keer in de twee jaar kampioen zullen worden. Vervolgens wel je beste spelers verkopen en niet het lef hebben om te investeren in goede vervangers.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:03 schreef SCH het volgende:
Ligt een deel van het probleem ook niet gewoon bij de supporters die hun verwachtingspatroon maar niet bij kunnen stellen?
Ik dacht dat jullie tot 22.00 moesten werken in de havenquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:10 schreef Malibu-06 het volgende:
Op naar de volgende coach die jullie binnen nu en 1,5 jaar uit gaan kotsen jongens![]()
Er zijn 2 soorten f'noord supporters, de havenarbeiders en de werklozen..quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:14 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie tot 22.00 moesten werken in de haven![]()
Ik dacht dat jullie zelfmoordaanslagen moesten voorbereiden tegen de Palestijnenquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:14 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie tot 22.00 moesten werken in de haven![]()
HOAX!! geen apparatuur voor aanwezig!quote:
Maar er zal toch een nieuwe trainer moeten komen. En als het bestuur weg is, ook een nieuw bestuur. Is de verwachting dan dat het heel snel crescendo zal gaan? Of is het gewoon realistisch om te stellen dat het herstel wel eens lang zal kunnen gaan duren en misschien door de structuur wel echt uitblijft?quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:12 schreef BoNi het volgende:
[..]
Er zullen nog maar weinig supporters zijn die nog een hoog verwachtingspatroon hebben, wij hebben allang door dat we zelfs niet in de buurt komen van 'de beste zijn', maar we worden wel lekker gemaakt door het bestuur dat aankondigt dat we weer structureel bij de beste 16 van Europa zullen gaan behoren en één keer in de twee jaar kampioen zullen worden. Vervolgens wel je beste spelers verkopen en niet het lef hebben om te investeren in goede vervangers.
Nu wel weer de zesde trainer op rij van de hand doen omdat de supporters nu langzaam maar zeker toch weer wat onrustig beginnen te worden en denken dat dit ook maar iets oplost.
De mensen in het bestuur moeten de hand in eigen boezem steken en zich realiseren dat ze niet geschikt zijn voor de positie waarop ze zitten, maar het vertrek van ten Cate zal wel weer 'een persoonlijke beslissing' zijn en 'een kans die je wel moet pakken' en zal vast niks met de sportieve prestaties te maken hebben.......![]()
Ten Cate is niet weggestuurd knul.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:10 schreef Malibu-06 het volgende:
Op naar de volgende coach die jullie binnen nu en 1,5 jaar uit gaan kotsen jongens![]()
Foppe lijkt me inderdaad goed, doet het goed met jonge spelers, maar speelt 4-4-2, en dat kan niet bij ajax(quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:29 schreef jakovasaur het volgende:
Ik ben ECHT voooor om een petitie te starten om Foppe als hoofdtrainer te vragen.
Hup, iedereen met een te groot ego even heropvoeden laten door Foppe!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
HOAX!! geen apparatuur voor aanwezig!
Joden en zelfmoordaanslagen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie zelfmoordaanslagen moesten voorbereiden tegen de Palestijnen
daar sluit ik me bij aan.quote:"Jarenlang werden de scheuren steeds bepleisterd, maar als je de fundering niet in orde maakt, dan blijft de boel scheuren. Helaas is Ajax dat nu overkomen."
Ja, hij ging weg omdat het zo goed gaat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:28 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ten Cate is niet weggestuurd knul.
Deze kreeg een betere aanbieding.
Wie bedoeld hij?quote:"De beste coach voor de lange termijn is nu niet beschikbaar", stelde Van Geel.
Ok Henkquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:46 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Het bestuur moet nu aftreden.
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
En nog steeds weet Malibu-06 het antwoord niet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten f'noord supporters, de havenarbeiders en de werklozen..
1+1=?
quote:Ajax' td Van Geel teleurgesteld over handelswijze Ten Cate en Chelsea
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 8-okt-2007 17:40
Door Simon Zwartkruis
Martin van Geel (links) heeft met teleurstelling gereageerd op het vertrek van trainer Henk ten Cate (rechts). De technisch directeur van Ajax ging maandagmiddag in op het akkoord dat Chelsea en Ajax bereikten over een afkoopsom van Ten Cate. ‘We zijn voor een voldongen feit gesteld. Chelsea heeft Henk achter onze rug om benaderd en hij is zonder ons medeweten naar Londen gegaan om met ze te praten. Vorige week dinsdag heeft Henk ons daarover ingelicht. Ik denk niet dat het zo hoort. Dit komt voor ons op een heel slecht moment, wat ons betreft hadden we het seizoen met Henk afgemaakt. Maar Henk liet blijken liever vandaag dan morgen weg te gaan.’
Tja, wat is daar in godsnaam voor nodig. Een militaire coup?quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:46 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Het bestuur moet nu aftreden.
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Ja, mijn baas was resoluut, hij houdt me aan mijn contract.quote:"De beste coach voor de lange termijn is nu niet beschikbaar", stelde Van Geel.
Gast, doe jezelf en vooral ons een plezier en kruip tijdens je begeleid verlof aub niet meer achter een pc.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:18 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie zelfmoordaanslagen moesten voorbereiden tegen de Palestijnen
Als dit waar is .....quote:
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Gast, doe jezelf en vooral ons een plezier en kruip tijdens je begeleid verlof aub niet meer achter een pc.
door zo'n micky mouse salaris zou ik niet eens nadenken over zo'n functie als trainerquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, mijn baas was resoluut, hij houdt me aan mijn contract.
Volgens mij was dat al bekend toch? Je kan het bestuur van alles verwijten maar niet veel in de kwestie Ten Cate volgens mij. Die was niet te houden.quote:
Dat is ook niet mijn punt. Het gaat mij om het benaderen van Chelsea buiten Ajax om.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij was dat al bekend toch? Je kan het bestuur van alles verwijten maar niet veel in de kwestie Ten Cate volgens mij. Die was niet te houden.
Dat zal wel waar zijn want volgens mij gaat het bijna niet anders meer, helaas.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat is ook niet mijn punt. Het gaat mij om het benaderen van Chelsea buiten Ajax om.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Gast, doe jezelf en vooral ons een plezier en kruip tijdens je begeleid verlof aub niet meer achter een pc.
Ballack en Drogba, valt tegen dus..quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:08 schreef Wooldoor het volgende:
Hoeveel zou Ajax nog voor ten Cate hebben gekregen?
En waren er een paar aankopen uitgeblevenquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:20 schreef Mr.Mills het volgende:
Ja lekker, dat Henk dan 3 maanden eerder was opgerot, was Perez tenminste gebleven.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:21 schreef VoreG het volgende:
Stel je voor he!
Als Henk een paar maanden eerder was gegaan dan hadden we Perez nog gehad en geen Colin!
Ook 1 keerquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:10 schreef jna het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit waar, Chelsea doet niet anders
best kut ja als je er zo over nadenktquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:21 schreef VoreG het volgende:
Stel je voor he!
Als Henk een paar maanden eerder was gegaan dan hadden we Perez nog gehad en geen Colin!
1 mio denk ik.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:08 schreef Wooldoor het volgende:
Hoeveel zou Ajax nog voor ten Cate hebben gekregen?
quote:Van Geel niet blij met Ten Cate
Alleen een persoonlijk akkoord scheidt Henk ten Cate nog van de overstap naar Chelsea. Beide clubs bereikten eerder op de dag overeenstemming over de voorwaarden. Het vertrek van de oefenmeester is met name een grote teleurstelling voor technisch directeur Martin van Geel, die niet geheel tevreden is over de gang van zaken.
“We zijn voor een voldongen feit gesteld”, stelt Van Geel. “Chelsea heeft Henk achter onze rug om benaderd en hij is zonder ons medeweten naar Londen gegaan om met ze te praten. Vorige week dinsdag heeft Henk ons daarover ingelicht. Ik denk niet dat het zo hoort. Dit komt ons heel slecht uit, wat ons betreft hadden we het seizoen met Henk afgemaakt. Maar Henk liet blijken liever vandaag dan morgen weg te gaan.”
De anderhalf jaar van Ten Cate in de Amsterdam ArenA beschrijft Van Geel als ‘deels geslaagd’. “Internationaal is het niet goed gegaan, maar Henk heeft passie gebracht. Ajax is ontegenzeggelijk beter gaan voetballen dan de periode daarvoor, is meer goals gaan scoren en heeft er iets minder tegen gekregen. Vandaar dat we ons hadden voorgenomen om in de winter te gaan brainstormen of we met Ten Cate door zouden gaan of niet."
Ten Cate zal op Stamford Bridge de functie van veldtrainer gaan bekleden onder de supervisie van Avram Grant, die niet over de vereiste papieren beschikt om te mogen coachen. Daarnaast zal ook een Engelse assistent, hoogstwaarschijnlijk Steve Clarke, de geboren Amsterdammer gaan begeleiden in zijn werkzaamheden.
Opvolger
De Amsterdammers zullen een tijdelijke opvolger aanstellen. "Ik ga niet op namen in, maar we zoeken het voor de korte termijn in eigen huis. Voor de lange termijn willen we de best denkbare trainer. Ik ga nooit naar spelers toe om te vragen welke trainer ze willen, dat heb ik nog nooit gedaan. Spelers hebben een eigen belang, ik dien het algemeen belang."
De Cater komt later....quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Focking hell, die Ten Cate naait ons nog ff flink nu met de hele zaak Perez![]()
Dat maak ik me al jarenquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:27 schreef koningdavid het volgende:
En weer een trainer die niet normaal zijn contract uitdient.
Ik maak me zorgen om Ajax.
But he ain't messin' with no broke nigger?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:03 schreef Noshiba het volgende:
,,We wilden het seizoen graag afmaken met Henk'', lichtte Van Geel toe. ,,Zijn vertrek komt natuurlijk op een heel vervelend moment. Toch vonden we dat we moesten meewerken aan een vertrek. Henk wilde gewoon naar Chelsea. Dan is het een te groot risico om hem hier te houden. Dat kan ook nadelige gevolgen hebben.''
Now I ain't sayin' he's a gold digger
Dan moeten we wel een 10 achter hem hebben. Oh nee, die hebben we niet meer.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:37 schreef F1Bas het volgende:
Zou Huntelaar dan ook weer zo mogen spelen als onder Blind??
Dus omdat hij geen afkoopsom noemt, denk je dat er geen afkoopsom wordt betaald?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:49 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Wij zijn voor een voldongen feit gesteld"zegt Van Geel.
Maar ondanks dat HTC nog een jaar een contract heeft, hoor ik die sukkel niet over een afkoopsom.
Kan deze boerenlul ook weg? Samen met Jaake, en Fontein uiteraard.
Die is er wel, ze doen geen uitspraken. En in het licht van wat de supporters willen is het geen slechte zet van hem om hem te laten gaan. Supporters weer even rustiger en toch nog geld voor iemand die anders zo de deur uitloopt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:49 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Wij zijn voor een voldongen feit gesteld"zegt Van Geel.
Maar ondanks dat HTC nog een jaar een contract heeft, hoor ik die sukkel niet over een afkoopsom.
Kan deze boerenlul ook weg? Samen met Jaake, en Fontein uiteraard.
Op AT5-text lees ik dat Koster dat gaat doen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:37 schreef koningdavid het volgende:
Ik gok dat Spijkerman en Groenendijk het seizoen uit gaan zingen.
Dat clubs dit doen is al een gegeven, maar dat een trainer dit ook doen buiten medeweten van zijn werkgever ...quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zal wel waar zijn want volgens mij gaat het bijna niet anders meer, helaas.
Er zal dan wel echt niemand anders kunnen want Koster heeft echt nog nooit echt iets bereikt verder...quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:05 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Op AT5-text lees ik dat Koster dat gaat doen.
Idd, zo'n zoutzak.. totaal geen drive straalt ervanaf.quote:
Ja natuurlijk.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:10 schreef devv05 het volgende:
Ben benieuwd of we er nog iets voor gevangen hebben.
Er is weer hoop. AT5 heeft er snel 'mogelijk' en 'waarschijnlijk' tussen gestopt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zal dan wel echt niemand anders kunnen want Koster heeft echt nog nooit echt iets bereikt verder...
Doet die Hans Westerhof tegenwoordig nog iets? Dat was wel lachen in 2000 (?)quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, zo'n zoutzak.. totaal geen drive straalt ervanaf.
Stoitsjkov is net ontslagenquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Doet die Hans Westerhof tegenwoordig nog iets? Dat was wel lachen in 2000 (?)
Uit bij Den Bosch liet hij ineens al zijn wisselspelers warm lopen
Hij was al het verlengstuk van Ten Cate in het veld, dus zo gek klinkt dat niet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik denk dat Jurgen Colin speler/coach wordt. Met zijn plaats op de bank zit hij natuurlijk op dé plek om het spel goed in de gaten te houden
Deed het niet slecht met RKC hoor. Een club die qua begroting en grootte in de eerste divisie hoort hield hij netjes in de subtop/middenmoot.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zal dan wel echt niemand anders kunnen want Koster heeft echt nog nooit echt iets bereikt verder...
Het is maar interim hoor. Wie zou jij noemen, die per direct beschikbaar is?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hans Westerhof.
Hennie Spijkerman.
Adrie Koster.
Dat zijn namen voor RKC, Sparta of VVV maar toch niet voor Ajax. We zitten echt in 't C-garnituur te zoeken nu
.
Dan past hij uitstekend bij het huidige team.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:12 schreef HeatWave het volgende:
Idd, zo'n zoutzak.. totaal geen drive straalt ervanaf.
Mourinho? Capello?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:17 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het is maar interim hoor. Wie zou jij noemen, die per direct beschikbaar is?
Nee is niet leuk inderdaad. Wel opvallend dat hij binnen korte tijd toch een grote bekendheid heeft gekregen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dat gezeik op Colin
Wat kan die jongen er aan doen dat een stel sukkels dachten dat hij Ajax-niveau was?
Jol losweken en een contract geven voor dit & volgend seizoenquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:17 schreef Malibu-06 het volgende:
Het is maar interim hoor. Wie zou jij noemen, die per direct beschikbaar is?
Toen hij begon zaten ze inderdaad in de middenmoot, later is hij ontslagen toen RKC ergens onderaan stond, dus zo goed ging het niet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:15 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Deed het niet slecht met RKC hoor. Een club die qua begroting en grootte in de eerste divisie hoort hield hij netjes in de subtop/middenmoot.
Ik erger me kapot aan liederen als "Colin in Oranje"quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:21 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Nee is niet leuk inderdaad. Wel opvallend dat hij binnen korte tijd toch een grote bekendheid heeft gekregen.
Je bedoelt nadat RKC alle beste spelers op het laatste moment verkocht?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Toen hij begon zaten ze inderdaad in de middenmoot, later is hij ontslagen toen RKC ergens onderaan stond, dus zo goed ging het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |