Nou nou... Een "flink" programma vind ik wel wat overdreven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:11 schreef twi het volgende:
Ajax heeft gespeeld tegen Heerenveen, Groningen en AZ en is op bezoek geweest bij Heracles en Sparta (voor Ajax traditioneel geen zekere overwinning). Alleen VVV en De Graafschap zijn echt makkelijke tegenstanders. Voor de rest hebben we gewoon een flink programma gehad.
Ondertussen is de site dus niet meer op zwart. Maar het was behoorlijk kansloos inderdaad.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:24 schreef Enchanter het volgende:
Oh god , wat een droeftoeters daar ook bij AFCA met hun site op zwart , daar zal het bestuur vast van wakker liggen![]()
Ik schat Groningen nu wel hoger in dan Twente. En ik moet ook maar zien of Psv gaat winnen van Az, ook al zitten ze in een dip.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:22 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Nou nou... Een "flink" programma vind ik wel wat overdreven.
Als je kijkt welke tegenstanders Feyenoord al heeft gehad:
FC Utrecht
NAC Breda
Willem II
Roda JC
PSV
SC Heerenveen
Vitesse
En PSV:
Heracles Almelo
NEC
FC Twente
Vitesse
Feyenoord
NAC Breda
Willem II
Dan heeft Ajax toch duidelijk het makkelijkste programma gehad.
quote:Van Basten voor geen honderd miljoen naar Ajax'
08/10/2007 09:17
In het geval Henk ten Cate vertrekt bij Ajax hoeft de Amsterdamse club in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer niet aan te kloppen bij de KNVB. De voetbalbond ziet het niet zitten dat bondscoach Marco van Basten een dubbelrol gaat vertolken.
Een van de scenario's voor de opvolging van Ten Cate is dat Van Basten per 1 januari 2008 de functies van bondscoach én hoofdcoach van Ajax gaat combineren. Vanaf dat moment tot de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland speelt het Nederlands elftal alleen nog vriendschappelijke interlands.
'Absoluut onbespreekbaar', reageert KNVB-directeur Henk Kesler in De Telegraaf. 'Voor nog geen honderd miljoen euro. We staan niet toe dat de bondscoach en zijn assistent John van 't Schip op twee paarden wedden. Oranje verdient op weg naar het EK hun totale aandacht en betrokkenheid.'
Ajax moet zeer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe trainer, omdat Ten Cate bij Chelsea op de nominatie staat om onder manager Avram Grant als veldtrainer te gaan fungeren. Naar verluidt praten Ajax en Chelsea maandag verder over de afkoopsom.
Oh hij is dus niet op zwart , nou gelukkig maar , m'n leven heeft weer zin nuquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:23 schreef Blight het volgende:
Hm, toch maar niet op zwart tot Henkie weg is dus..
Inderdaad. Wie komen er terug en wanneer?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:22 schreef BonJovi het volgende:
Interland voetbal beetje rust kan geen kwaad
Ja gelukkig maar, met Marco van Basten word het ook niks.quote:
dus je ergert je nooit aan slecht voetbal:? ook al is het internationaal?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:29 schreef denthemen het volgende:
Zal weer wennen zijn komend weekend, slecht voetbal zien zonder je er druk om te hoeven maken
Laat Marco zich maar lekker op het EK concentreren. Dat wordt al moeilijk genoeg voor hem.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:27 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar, met Marco van Basten word het ook niks.
quote:Er is natuurlijk meer aan de hand...
Ook in de huidige malaise is de trainer wederom de gebeten hond, op zich is dat logisch omdat hij de spelers moet motiveren, begeleiden en de taken moet uitleggen. Als er ergens in dat proces iets niet goed gaat, dan faalt een trainer. Dit falen meten we vaak af aan het ontbreken van resultaten. En die resultaten heeft het bij Ajax de afgelopen seizoenen niet echt geboekt. Alleen is dat niet iets van de afgelopen twee of drie seizoenen, maar het is een langer verhaal.
Even voor de duidelijkheid: Ajax heeft de afgelopen 10 jaar 8 trainers versleten (waaronder twee interims Westerhof en Krol), tel daar voor het gemak nog even de aanstaande interim bij op (Adri Koster) en je komt op het totaal van 9. Dat is dus bijna 1 trainer per seizoen!
De afgelopen 10 jaar is Ajax drie keer kampioen van Nederland geworden, heeft het vijf keer de KNVB beker gewonnen en 4 keer de Johan Cruijff schaal. Op Europees niveau staat daar slechts éénmaal een kwartfinale in de Champions League tegenover en wat seizoenen overwinteren in Europa (danwel in de Cl, danwel in de UEfA cup). Je kan eigenlijk ook niets anders verwachten natuurlijk, met zoveel trainerswisselingen presteert geen enkele club normaal.
Er is dus meer aan de hand! Het 'instituut' Ajax is ziek en niet zo'n klein beetje ook. Dat proces is begonnen onder Michael van Praag in 1996 toen Ajax zonodig naar de Amsterdam ArenA moest verhuizen. En dat proces is in een stroomversnelling gekomen door het aanstellen van in eerste instantie John Jaakke, een advocaat die amper wist wat buitenspel was toen hij werd aangesteld als voorzitter van Ajax. Niet veel later werd Maarten Fontein als algemeen directeur aangesteld, een man die al helemaal nooit iets met Ajax te maken heeft gehad, alhoewel de beste man op 13-jarige leeftijd al op de F-side beweerde te hebben gestaan (dit was in het jaar 1965).
In het dagelijkse bestuur van Ajax zitten dus twee mannen die allebei meer van hockey en sigaren houden dan van voetbal en die geld belangrijker vinden dan clubliefde. Het is daarom ook niet vreemd te noemen dat het de afgelopen jaren steeds slechter gaat met Ajax. Blijft dus maar één man over die een voetbalhart heeft en dat is Martin van Geel, maar helaas is die door alle ellende de kluts ook volledig kwijt en stapelt Ajax miskoop op miskoop en zitten we voorlopig dus met een kwalitatief arme selectie opgescheept.
Daar waar de afgelopen twee seizoenen eigenlijk een triomftocht voor spelers als jaap Stam en Edgar Davids zou moeten verlopen, lijkt het voor beide oudgedienden eerder een nachtmerrie te zijn waar maar geen einde aan komt.
De jeugdopleiding van Ajax, ooit geroemd door de vele wereldvoetballers die er zijn opgeleid, laat de laatste jaren ook steeds meer te wensen over. De laatste jaren druppelen met mondjesmaat spelers van de toekomst de selectie van Ajax binnen, daar waar vroeger per seizoen toch minstens een stuk of twee spelers het mochten proberen en ook daadwerkelijk slaagden.
Toch nog even over de ArenA, een betonnen kolos zonder sfeer, die een mega afstand creëerde tussen spelers en publiek. Hierdoor onststond een gebrek aan wat er in 'De Meer' nou net zo overvloedig aanwezig was, een chemie tussen spelers en supporters. De vonk hoefde in 'De Meer' niet zo heel veel afstand te overbruggen om op het publiek over te slaan, daar waar in de ArenA de vonk al lang en breed gedoofd is voordat die überhaupt de gracht al heeft bereikt. Verschillende beloftes over aanpassingen van het stadion lijken maar niet rond te komen en intussen neemt het theaterpubliek de overhand in 'het stadion van Ajax' en worden de wedstrijden in een steeds rustigere omgeving afgewerkt. Maar dat alles is niet belangrijk, zolang het geld maar binnen stroomt en Ajax maar omzet blijft draaien.
De vraag die voor velen van ons rest: Wanneer houdt het nou eindelijk eens op? Wij willen Ajax terug!
Dus nog altijd niet uitgesloten dat Bassie na het EK komt, wat dus weer inhoudt dat we het nog een driekwart seizoen met iemand als Adrie Koster zullen moeten doen!quote:
Om te beginnen in de jeugd, al is dat heel lastig als die verwende nesten alles met 10-0 winnen. Ajax is al zo ontzettend lang ziek van misplaatste grootheidswaan onder de spelers. Je kan er nu al weer 100 euro op wedden dat ze de eerstvolgende 'middelmatige' club in Europees verband gigantisch gaan onderschatten. Net zoals ze volgend jaar waarschijnlijk weer niet van Sparta winnen. Ze leren het gewoon nooit.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:24 schreef Trancelocator het volgende:
Na het vertrek van Ten Cate zal Ajax in de competitie nog flink op z'n bek gaan tegen de echte toppers vrees ik. Denk maar aan Ajax-PSV onder Blind enkele jaren terug (sorry for reminding).
De strijdplannen van Ten Cate tegen grote clubs waren over het algemeen effectief, maar niet onbelangrijk, werden ook goed uitgevoerd. Een van de grote problemen van Ten Cate is geweest om spelers te motiveren als ze tegen 'mindere' ploegen moesten spelen.
Er moet een coach komen die eens flink wat gaat veranderen aan de instelling van sommige spelers.
Niet aan dat klote NL elftalquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:30 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
dus je ergert je nooit aan slecht voetbal:? ook al is het internationaal?![]()
eens, zie maar weer eens de actie van psv voor simons, zoiets zal nooit voorkomen bij ajax.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
1 ding vind ik altijd nutteloos, dat gejank over de ArenA. het stadion is prima, er is gewoon te weinig echt publiek.
Als hij eens zou beginnen met wat meer inzet te tonen. Dat is de eerste vereiste om uit je dal te komen: keihard knokken. Helaas snapt Urby dat niet. Laat die gast maar eens een paar wedstrijden op de bank zitten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:32 schreef HeatWave het volgende:
Urby is zeker een probleem aan het worden. Hij komt niet uit zijn dal op het moment.
Ik vind het maar een kutstadion (over de grasmat zullen we het maar niet hebben) , was 1 van de redenen dat ik geen siezoenkaart meer heb , de Meer en/of Olympisch stadion daarintegenquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
1 ding vind ik altijd nutteloos, dat gejank over de ArenA. het stadion is prima, er is gewoon te weinig echt publiek.
Dus de sfeer in het stadion meet jij aan een tifo-actie? Ik vind onze tifo-acties nog steeds ongeëvenaard. Dus dat zou betekenen dat wij de beste sfeer hebben. Toch?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:41 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
eens, zie maar weer eens de actie van psv voor simons, zoiets zal nooit voorkomen bij ajax.
Sinds de verhuizing / beursgang is het wel bergafwaarts gegaan ....quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
Schilder, Vertonghen ...quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Jammere is dat er niemand is die op zijn plek kan ballen
Schilder, Vertonghen. Vermaelen als hij straks weer fit is. Genoeg alternatieven hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Jammere is dat er niemand is die op zijn plek kan ballen
De beursgang eerder dat het stadion natuurlijk. Al is het lastig om echt sfeer te maken, maar dat komt omdat er teveel mensen zitten die dat niet willen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Sinds de verhuizing / beursgang is het wel bergafwaarts gegaan ....
Geen idee of het een invloed heeft (gehad), maar het is wel zo.
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:48 schreef jna het volgende:
Nou Ajaxonline is nog op zwart. Daar zullen ze echt wakker van liggen bij Ajax. Een site die aan het begin van het seizoen nog een primeur had met de transfer van Bojinov (dit nieuws kwam immers ook van een zeer betrouwbare bron binnen Ajax )
AFCA.nl kan je tenminste nog een beetje als supporterssite zien.
Die inderdaad, dat was toch wel het dieptepunt van internetjournalistiek hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:01 schreef Blight het volgende:
[..]
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,.
Lol, dat meen je nietquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:01 schreef Blight het volgende:
[..]
Ohja, die melding over Bojinov die toen al drie weken bij Manchester City speelde,.
Iedereen weet hoe mis het zit bij Ajax, daar heb je geen pers voor nodig. Maar iemand die orde op zaken stelt van bovenaf.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:03 schreef M0NTANA het volgende:
Het statement van AFCA.nl haalt zelfs het NOS-(radio)nieuws, op zich toch een goed teken.
wat een mongolenquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze boehoeren.![]()
Danny is en blijft the manquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:24 schreef StarGazer het volgende:
[ afbeelding ]
Tring tring. Danny Blind aan de lijn. ,,Ik heb het zondag diverse malen geprobeerd, maar het is me niet gelukt om de Ajax-supporters persoonlijk te bedanken voor de geweldige actie met het prachtige doek. Ik kreeg er werkelijk kippenvel van. Echt fantastisch, ik was geraakt en geroerd.” Het prachtige doek is gemaakt door Vak 410 in samenwerking met het sfeerteam. Blind vertelt dat hij graag voor de wedstrijd of tijdens de rust de Ajax-fans persoonlijk had willen begroeten en bedanken. Maar dat leek het Ajax-icoon niet gepast. Blind: ,,Uiteindelijk heb ik geprobeerd om na de wedstrijd naar het vak te komen of de bussen te bereiken. Helaas waren de Ajax-supporters vrij snel vertrokken.”
,,Op deze manier wil ik toch nog iedereen bereiken die
indrukwekkende groet van de Ajax-fans hebben mogelijk gemaakt,” aldus de ‘echte Ajacied’.
Blind
Dat is net nieuw daarzo , ze hebben sinds vorige week ook kleurentelevisiequote:Op maandag 8 oktober 2007 13:29 schreef BoNi het volgende:
Wel een blits fototoestel op die eerste foto
Dat ding is vooroorlogs manquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:29 schreef BoNi het volgende:
Wel een blits fototoestel op die eerste foto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |