abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53741813
quote:
Moslims vormen over enkele generaties niet de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat zegt Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) zaterdag in een interview met de Volkskrant.

Volgens hem is de angst voor een onstuitbare 'tsunami' van moslims ongegrond. De 'schrikbeelden' die bestaan dat moslims de Europese bevolking gaan overvleugelen is niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt De Beer, hoofd van de afdeling prognose van het NIDI. Hij denkt niet dat het aantal niet-westerse allochtonen in 2050 gestegen is naar 16 procent, zoals blijkt uit prognoses van het CBS. Volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim.

"Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik uit op 9 procent moslims.'' De Beer wil de problemen rond integratie en islam niet bagatelliseren. ,,De aanwezigheid van 2,7 miljoen niet-westerse allochtonen in 2050 zal volgens hem ongetwijfeld tot spanningen leiden. Dat komt ook omdat allochtonen zo geconcentreerd zijn in de grote steden, en binnen de grote steden in bepaalde wijken waar de problemen zich opstapelen.''

De Beer ziet anders dan PVV-leider Geert Wilders geen 'tsunami' van moslims opduiken. Hij voorziet de komende tijd vooral economische immigratie van geselecteerde migranten die aan de Nederlandse vraag naar arbeidskrachten zullen voldoen. Die migranten komen vooral uit Oost-Europa en Azië, verwacht hij. De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.

Bron: frontpage.fok.nl

Mooi! weg met dat paniek gedoe. ......

[ Bericht 3% gewijzigd door Petre op 06-10-2007 16:21:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53741827
Wat een dom islamofiel stuk zeg.
pi_53741828
Joop is de zoveelste leugenaar. Dit bericht gaat toch niemand meer geloven in dit nieuwe tijdperk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741861
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !
pi_53741907
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !

Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741919
quote:
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53741935
quote:

[..]

Zie jij in dat stuk een echte 'berekening' staan dan? Ik zie alleen maar wat zelfverzonnen uitkomsten.
pi_53741955
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.

Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.
pi_53741975
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.
pi_53742033
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.
pi_53742050
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.

Nee, dat staat er niet.
quote:
De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.

Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.
pi_53742069
Zeg! Gaan we ..of er inhoudelijk op in...of laten het bericht links liggen..

Die reacties met alleen een smiley mod ik weg zoals jullie begrijpen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_53742073
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.

Volgens mij wil je het echt niet lezen:
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
pi_53742076
Het is hier trouwens wel heel duidelijk dat er rechts beleid nodig is om een linkse "waarheid" te kunnen verkondigen.
pi_53742096
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.
pi_53742140
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...
pi_53742155
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
pi_53742160
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

[..]

1 Nee, dat staat er niet.[..]

Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden 2 moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.

1* Strenger toelatingsbeleid is de belangrijkste reden voor de afname van groei van buiten NL, gewoon rechts beleid dus.
De andere oorzaak van de afname van de groei van het aantal moslims is dat al in NL woonachtige moslims in kindertal steeds meer op andere nederlanders gaan lijken, m.a.w. ze krijgen minder kinderen.

Let wel, het gaat om afname van groei.

2* Dat heb mij iig niet horen roepen en ik geloof daar dan ook niet in.

pi_53742202
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...

Nee, ik heb geen zin om dat voor de zoveelste keer uiteen te gaan zetten om dan vervolgens geen antwoord te krijgen totdat er weer een topic als deze opduikt en ik weer etc. etc.

Dus, kom voor de verrassing eens met een berekening die jouw standpunt onderbouwt. Wie eist bewijst.
pi_53743960
De praktijk zal het uitwijzen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:02:55 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744274
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik hoor de JohnDope's nu al huilen: 'kinderen van moslims zijn ook moslims, ook al gaan ze niet naar de moskee'!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53744453
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.
pi_53744694
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.

Ik ben blij dat ik niet bij iedereen hoor .

OT: Nou wat een geruststelling dit bericht. Het is de vraag in hoeverre je zoiets accuraat kunt voorspellen. We merken het vanzelf wel in 2050. Misschien denken we met weemoed terug aan dit bericht of kunnen we er om lachen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:36:14 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53744941
Net alsof mensen in 2050 nog in Europa willen wonen, waarschijnlijk is rond dat tijdperk China en India al veel meer de plek van alle welvaart en dat ligt veel dichter bij de moslimwereld.

Daarnaast, is dat tsunami-woord nu nog steeds 'in'? Ik vind het nog steeds een van de meest stompzinnige metaforen ooit, maar hij blijft wel hardnekkig hangen
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:37:54 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744979
Ja, in 2050 is europa een verlaten woestenij.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53745106
Wat mensen vergeten is dat ze europa binnenkomen met de zogenaamde intentie om op onze universiteiten te studeren waarna ze gewoon lekker in het desbetreffende land blijven.
Wat opzich geen probleem is maarja zoals vaker gaan ze na de studie of tijdens de studie mensen ronzelen voor de islam.

Ach als de tijd zover is zijn we toch nog steeds in de meerderheid
"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
pi_53745152
Dan kan die rubberboot dus weer in de kast.
pi_53745196
Die tsunami is er immers al geweest. Het is te gek voor woorden dat je nu al in delen van grote steden meemaakt dat de moslims het daar volledig voor het zeggen hebben. Het wegpesten van mensen uit 'hun' buurt is niets ongewoons meer tegenwoordig. De groei zal nog wel verder toenemen aangezien Nederland nog altijd onbegrensde mogelijkheden biedt. Zo ook voor criminele activiteiten (absurd lage strafmaatregelen) en aandachtsgeile afvalligen moslims.
pi_53745226
Landgenoten ...

zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:57:00 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53745358
Ja, ook ick verlang terug naer de tijd van Wimpie Bosboom en Loekie Knol.
pi_53745401
Puntje van kritiek op het artikel: er wordt een allochtonen-cijfer genoemd voor 2050, en aan de hand daarvan wordt het aantal moslims berekend. Maar de derde generatie wordt in de statistiek niet meer tot allochtonen gerekend, toch? Dus de niet-allochtone moslims worden niet meegerekend.

Maar voor de rest is het vrij overtuigend. Het wordt natuurlijk een stuk beter met cijfers onderbouwd dan de citaten in de OP.
pi_53745610
De andere generaties zijn volgens mij niet meegerekend in dit onderzoek dus het is veel meer.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:14:12 #33
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53745689
quote:
De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen.

De immigratiestroom moet juist afnemen, niet toenemen. Wat een onzin artikel.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53746162
De 9% die dan Moslim is woont in de Randstad, de 91% die dat niet is woont daarbuiten...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53746234
en de prognose voor 2100 is ?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:05:41 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53746657
Dat jij dan al lang en breed onder de zoden ligt.
pi_53747069
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:38 schreef Dutch_Courage het volgende:
De 9% die dan Moslim is woont in de Randstad, de 91% die dat niet is woont daarbuiten...

Die kant zie ik het globaal ook opgaan ja. Sterker nog: die beweging zie je nu al op gang komen. Er zijn nu al mensen die weggaan uit steden als Amsterdam. Het wordt steeds minder leefbaar. Niet alleen vanwege moslim-tuig, maar ook door andere problemen zoals files/bereikbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 18:26:22 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:57:29 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53752693
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Zie jij in dat stuk een echte 'berekening' staan dan? Ik zie alleen maar wat zelfverzonnen uitkomsten.

Het NIDI is niet zomaar een gezellige subsidieclub. Het is een groep van de KNAW, bestaande uit statistici, economen en demografen.
Natuurlijk staat er in het artikel niks aan berekeningen, maar in het oorspronkelijke rapport natuurlijk wel.
pi_53752953
Vraag het de autochtone inwoners van de grote steden eens. Als je die vijf man nog weet te vinden.

Maar ach, het loopt zo'n vaart niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:14:21 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53752973
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:12 schreef StefanP het volgende:
Vraag het de autochtone inwoners van de grote steden eens. Als je die vijf man nog weet te vinden.

Wow, ben ik één van de vijf!?!

Berekeningen gaan nu eenmaal boven sentimenten, feiten boven emoties. Lijkt me gezond.
pi_53752984
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:12 schreef StefanP het volgende:

Dit rapport valt in de rijke linkse traditie van wegkijken, bagitaliseren, schreeuwen dat het niet zo is, schelden en iedereen die de linkse waarheid niet onvoorwaardelijk aanvaart wegzetten als dom.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:16:54 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753029
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dit rapport valt in de rijke linkse traditie van wegkijken, bagitaliseren, schreeuwen dat het niet zo is, schelden en iedereen die de linkse waarheid niet onvoorwaardelijk aanvaart wegzetten als dom.

Heb jij het rapport dan gelezen?
Of doe jij nu net waar je links van staat te beschuldigen?
pi_53753167
Natuurlijk is het een links rapport. Het speelt in op de volledig lege linkse beweringen dat de islam geen bedreiging is.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:26:29 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753206
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk is het een links rapport. Het speelt in op de volledig lege linkse beweringen dat de islam geen bedreiging is.

Dat maakt het nog geen "links rapport".
Dat zou namelijk betekenen dat de waarheid "links" is.
pi_53753311
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wow, ben ik één van de vijf!?!

Berekeningen gaan nu eenmaal boven sentimenten, feiten boven emoties. Lijkt me gezond.

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is? Vind je het normaal dat de bevolkingssamenstelling in minder dan twintig jaar tijd zo veranderd is? Vind je het normaal dat Mohammed de meest voorkomende naam is? Vind je het normaal dat twee derde van alle jeugd op de basisschool niet-westers is? Je maakt mij niet wijs dat jij nooit buiten loopt en je afvraagt of je uberhaupt nog wel in Nederland bent, en of je er misschien niet goed aan doet om te verhuizen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:31:36 #46
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_53753313
Lachwekkend artikel dit...

Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het immigratiebeleid van Finland. Daar weten ze tenminste hoe ze dat fatsoenlijker moeten oplossen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_53753326
Mooi,

Dat is een hele geruststelling.

Samen met het feit dat probleemjongeren helemaal niet zo'n probleem zijn maar slechts een paar baldadige jongens en dat er in moskeeen geen haat tegen het westen word gepredikt alleen maar liefde kan ik weer gerust gaan slapen...

Welterusten Nederland, morgen gezond weer op maar in welk klimaat weet ik niet.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:11 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753369
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is? Vind je het normaal dat de bevolkingssamenstelling in minder dan twintig jaar tijd zo veranderd is? Vind je het normaal dat Mohammed de meest voorkomende naam is? Vind je het normaal dat twee derde van alle jeugd op de basisschool niet-westers is? Je maakt mij niet wijs dat jij nooit buiten loopt en je afvraagt of je uberhaupt nog wel in Nederland bent, en of je er misschien niet goed aan doet om te verhuizen.

In mijn vroegste jeugd woonde ik in Amsterdam. Ik ken de demografische geschiedenis van Amsterdam niet uit mijn hoofd, maar ook toen stikte het van de buitenlanders. Ik ben het dus denk ik wel gewend.
pi_53753372
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen "links rapport".
Dat zou namelijk betekenen dat de waarheid "links" is.

De islam geen bedreiging? Miljoenen mensen over de hele wereld voelen elke dag aan den lijve dat is islam iets goeds in zich heeft (dat was sarcastisch bedoeld, voor alle duidelijkheid).
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:37 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753383
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef SuperWeber het volgende:

Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het immigratiebeleid van Finland. Daar weten ze tenminste hoe ze dat fatsoenlijker moeten oplossen...

Hoe dan?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:41 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753384
quote:

[..]

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is?

Schat, ik woon in den haag, en als ik de deur uitstap, dan *struikel* ik over de ontzettend blanke bejaarden die in kuddes door de straten sjojjen, achter hun rollators, en die hinderlijk voordringen bij de supermarkt 'omdat jullie jongeren tijd genoeg hebben'.

De enige allochtoon die ik hier zie is de NRC-bezorger. En de shoarmaboer
pi_53753397
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef SuperWeber het volgende:

Mogen finnen niet emigreren naar Finland?????

[ Bericht 2% gewijzigd door Kanjer op 06-10-2007 23:41:46 (beetje slordig en snel getypt) ]
pi_53753416
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

In mijn vroegste jeugd woonde ik in Amsterdam. Ik ken de demografische geschiedenis van Amsterdam niet uit mijn hoofd, maar ook toen stikte het van de buitenlanders. Ik ben het dus denk ik wel gewend.

Je ontwijkt de vraag.
-Mark Steyn
pi_53753450
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Schat, ik woon in den haag, en als ik de deur uitstap, dan *struikel* ik over de ontzettend blanke bejaarden die in kuddes door de straten sjojjen, achter hun rollators, en die hinderlijk voordringen bij de supermarkt 'omdat jullie jongeren tijd genoeg hebben'.

En nu ben ik toch echt benieuwd in welk paradijselijk stukje van D-H jij woont , want ik als hagenees kan het niet verzinnen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:26 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753453
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.

Ik heb hem beantwoord, maar impliciet.
"Ja, dat vind ik normaal".
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:32 #56
27167 SuperWeber
pi_53753457
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:35 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Mogen finnen in emigeren naar Finland?????

Nu in fatsoenlijk Nederlands, ik kan er op dit moment namelijk niks van maken...

Engels of Duits mag ook...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:50 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753461
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

De islam geen bedreiging? Miljoenen mensen over de hele wereld voelen elke dag aan den lijve dat is islam iets goeds in zich heeft (dat was sarcastisch bedoeld, voor alle duidelijkheid).

Miljoenen gepensioneeerde europeanen gaan de komende tijd aan den lijve ondervinden dat je je geld niet in amerikaanse financiele producten moet steken.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:50 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753462
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En nu ben ik toch echt benieuwd in welk paradijselijk stukje van D-H jij woont , want ik als hagenees kan het niet verzinnen.

Niet op stand, niet op zand.
pi_53753463
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

We hebben al direct een voorbeeld uit de praktijk van hoe leuk mensen de islam vinden.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:39:27 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753495
quote:

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen. Behalve dat die gelijk mee conservatief worden. Tarik Ramadan is een Zwitsers product.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:39:44 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753506
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niet op stand, niet op zand.

zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:40:18 #62
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_53753515
Een tsunami van Wilderisering

Don't get shot....It hurts!!
pi_53753579
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Nu in fatsoenlijk Nederlands, ik kan er op dit moment namelijk niks van maken...

Engels of Duits mag ook...

Je hebt gelijk, sorry, kusje, excuses enzo... ?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:44:14 #64
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:45:00 #65
27167 SuperWeber
pi_53753605
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen. Behalve dat die gelijk mee conservatief worden. Tarik Ramadan is een Zwitsers product.

Edit... Soms ben ik iets te snel

[ Bericht 19% gewijzigd door SuperWeber op 06-10-2007 23:58:29 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:48:33 #66
27167 SuperWeber
pi_53753693
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, sorry, kusje, excuses enzo... ?

Ah, nu iekkuh begrijp jou jeweets...

Ze hebben hier in ieder geval een veel lager percentages (vorig jaar hebben ze er een paar "overgenomen van een ander EU land omdat ze er te weinig hadden binnengelaten ). Je hebt minder "last" van ze (lees niet alle vrouwen worden hier nageroepen en voor hoer uitgemaakt). Als ze zich misdragen hakt de politie er tenminste ook even lekker op in (Fin of allochtoon maakt niet uit). En het allerbelangrijkste, ze spreiden ze enorm goed over het hele land (er zitten er dus ook een paar in Ivalo, wat zo'n beetje op de noordpool is )...
pi_53753696
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen.

Ja, dat mensen zich vanuit ratio zich tegen de islam keren kan natuurlijk niet.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:49:21 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753707
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:44 schreef Floripas het volgende:

Hrrm.

Overigens, 't zou wel eens prettig zijn als onze wilders-aanhangers eens wat relativeerden.

D'r zijn in den haag inderdaad wijken met >50% allochtonen (loop maar eens rond in de schilderswijk), maar da's op zich niet zo'n probleem. Ja, als je d'r wilders-posters op gaat hangen wel, maar aan de andere kant: tien kilometer verderop, in wassenaer, moet je niet vreemd opkijken als je als je met de hockeystick krijgt als je een SP-poster ophangt.

Ik bedoel maar.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:51:12 #69
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753749
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:45 schreef SuperWeber het volgende:

En nu zijn alle Zwitsers "doorgaans" xenofoob.

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten, tenzij je zoveel hebt gewerkt/verdiend dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:52:10 #70
27167 SuperWeber
pi_53753767
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Hrrm.

Overigens, 't zou wel eens prettig zijn als onze wilders-aanhangers eens wat relativeerden.

D'r zijn in den haag inderdaad wijken met >50% allochtonen (loop maar eens rond in de schilderswijk), maar da's op zich niet zo'n probleem. Ja, als je d'r wilders-posters op gaat hangen wel, maar aan de andere kant: tien kilometer verderop, in wassenaer, moet je niet vreemd opkijken als je als je met de hockeystick krijgt als je een SP-poster ophangt.

Ik bedoel maar.

Ja Wassenaar haalt hiermee elke week het nieuws

Ik zie de kop al voor me...

"SP-er krijgt klappen met hockeystick"
Wassenaar - ANP

Ga toch fietsen man
pi_53753780
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten,

Niet meer dan terecht.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:53:06 #72
27167 SuperWeber
pi_53753784
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten, tenzij je zoveel hebt gewerkt/verdiend dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.

En, wat is er mis met "je eigen boontjes doppen?"
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:53:35 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753797
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:45 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Wat ben jij ongelovelijk hypocriet zeg...

Zodra er ook maar iets negatiefs over moslims in het algemeen gepost wordt, is het allemaal niet waar en valt het allemaal wel mee...

Hoe kom je daar nou bij?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:54:31 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753823
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:48 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, dat mensen zich vanuit ratio zich tegen de islam keren kan natuurlijk niet.

Nee, hoor, dat kan best, en dat gebeurt ook nogal vaak. Maar laten we niet Zwitserland als maatstaf nemen. Dat is zoiets als Frankrijk als voorbeeld nemen van verzet tegen privatisering.
pi_53753837
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:48 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ah, nu iekkuh begrijp jou jeweets...
Je hebt minder "last" van ze (lees niet alle vrouwen worden hier nageroepen en voor hoer uitgemaakt). Als ze zich misdragen hakt de politie er tenminste ook even lekker op in (Fin of allochtoon maakt niet uit).

Als ze alleen dat al hier in zouden voeren zou dat al zoveel schelen, gewoon ouderwets respect voor de politie, desnoods met de enige taal die ze verstaan.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:55:31 #76
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753840
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

Niet meer dan terecht.

En dat geldt dus ook voor keurig blanke nederlanders. Leuk bijeffect: Als je 30 jaar in zwitserland hebt gewoond, heb je dus *geen* recht op AOW bij terugkomst in nederland (liever gezegd: voor ieder jaar in 't buitenland gaat er 2% af, als ik me goed herinner).
pi_53753864
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Mm. Dan woon je óf in Ypenburg, Wateringse Veld, Statenkwartier, Archipelbuurt of de Vogelwijk. I.e.g. níet in Transvaal, Centrum, Schilderswijk, Zuid-West, Leyenburg, Zeeheldenkwartier, Rustenburg-Oostbroek, Moerwijk, Houtwijk, Morgenstond, Laakkwartier of Mariahoeve, óf je ogen zijn niet in orde...óf ik ben een wijk vergeten in de gauwigheid.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:57:54 #78
27167 SuperWeber
pi_53753895
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?

Hmmmmm...

Ik kan je er zo snel niet op betrappen, ik neem mijn woorden terug...

pi_53753896
[quote]Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

[/quote

Ik auk nie èègûhluk!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:10 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753924
Ik kom vrij vaak in Den Haag, en ook ik vind het daar wel meevallen. En in Amsterdam en Utrecht ook.
In Rotterdam, daar valt het me wel op. Maar het is zeker niet de helft.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:34 #81
27167 SuperWeber
pi_53753938
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:55 schreef gronk het volgende:

[..]

En dat geldt dus ook voor keurig blanke nederlanders. Leuk bijeffect: Als je 30 jaar in zwitserland hebt gewoond, heb je dus *geen* recht op AOW bij terugkomst in nederland (liever gezegd: voor ieder jaar in 't buitenland gaat er 2% af, als ik me goed herinner).

Ja, en??
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:53 #82
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753947
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:53 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

En, wat is er mis met "je eigen boontjes doppen?"

Je bedoelt 'doorwerken na je 65e'? (want je vergeet eventjes dat zwitserland ontzettend duur is, en dat een miljoen opbouwen in een spaartegoed niet voor iedereen is weggelegd)

Goed plan. Durf alleen wel te wedden dat de politicus die dat voorstelt z'n verdere carriere wel kan vergeten. Plus dat iedere fok!ker natuurlijk tegen zal zijn, want bejaarden zijn zielig.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:00:52 #83
27167 SuperWeber
pi_53753964
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Je bedoelt 'doorwerken na je 65e'? (want je vergeet eventjes dat zwitserland ontzettend duur is, en dat een miljoen opbouwen in een spaartegoed niet voor iedereen is weggelegd)

Goed plan. Durf alleen wel te wedden dat de politicus die dat voorstelt z'n verdere carriere wel kan vergeten. Plus dat iedere fok!ker natuurlijk tegen zal zijn, want bejaarden zijn zielig.

Dat staat daar volgens mij allemaal los van, je hoeft niet in Zwitserland te gaan wonen...
pi_53753998
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:59 schreef Floripas het volgende:
Ik kom vrij vaak in Den Haag, en ook ik vind het daar wel meevallen. En in Amsterdam en Utrecht ook.
In Rotterdam, daar valt het me wel op. Maar het is zeker niet de helft.

Vakantietip voor je.

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillantlaan, Hobbemastraat, Paul Krugerlaan, De La Reyweg....
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:03:57 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53754034
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:02 schreef Kanjer het volgende:

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillaintlaan, Hobbemastraat.

Klopt. De regentesselaan affietsen is ook wel een wonderlijke ervaring. Den Haag is ontzettend gesegmenteerd.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:08:46 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53754136
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:00 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dat staat daar volgens mij allemaal los van, je hoeft niet in Zwitserland te gaan wonen...

Als je uitgeluld bent, dan kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:36:09 #87
27167 SuperWeber
pi_53754632
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je uitgeluld bent, dan kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.

Uitgeluld?
pi_53754659
quote:

[..]

En dat zegt iemand die geëmigreerd is?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:44:11 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754779
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Uit Tilburg. Niet de randstad.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:46:06 #90
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53754810
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vakantietip voor je.

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillantlaan, Hobbemastraat, Paul Krugerlaan, De La Reyweg....

Jah precies...

In Rotterdam is het zeker niet de helft nee, het is daar meer dan de helft aan allochtonen.
Misschien als ik met een allochtoon in het bed duik, dat ik de volgende dag ook wel denk, hmm het is zeker niet de helft als ik weer eens door Rotterdam loop.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:50:27 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754911
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:46 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Jah precies...

In Rotterdam is het zeker niet de helft nee, het is daar meer dan de helft aan allochtonen.

Het is niet meer dan de helft.
quote:
Misschien als ik met een allochtoon in het bed duik, dat ik de volgende dag ook wel denk, hmm het is zeker niet de helft als ik weer eens door Rotterdam loop.

Wat is dat voor rare constatering?
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:53:37 #92
124655 DarkManta
pi_53754974
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is niet meer dan de helft.
[..]

Heb je ze lopen tellen dan?

Volgens inschrijvingen bij de gemeente Rotterdam, is meer dan de helft allochtoon.
Daar hoef je zelfs geen harde bewijzen op tafel voor te leggen, je ogen uit je zakken halen is al voldoende.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:54:32 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754999
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:53 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Heb je ze lopen tellen dan?

Volgens inschrijvingen bij de gemeente Rotterdam, is meer dan de helft allochtoon.
Daar hoef je zelfs geen harde bewijzen op tafel voor te leggen, je ogen uit je zakken halen is al voldoende.

Kortom, je hebt de cijfers en bewijzen niet.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:58:19 #94
124655 DarkManta
pi_53755074
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kortom, je hebt de cijfers en bewijzen niet.

Die leuke woordspelletjes toch ook altijd....
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:59:23 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53755106
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:58 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Dat zijn geen woordspelletjes. Zo gaan debatten op niveau nou eenmaal. Dat voorkomt dat het alleen maar welles-nietes is.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:59:52 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755117
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lfabet/r/default.htm

of, als die link niet werkt: www.cbs.nl , 'gemeente op maat', 2005, rotterdam, pagina 30 en verder.

Totaal aantal niet-westerse allochtonen in rotterdam: 35%.

En inderdaad, er zijn wijken waar de meerderheid allochtoon is. (hoogtepunt: Spangen, 80%).
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:00:58 #97
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755142
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:58 schreef DarkManta het volgende:

Uitgeluld.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:01:47 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53755157
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:59 schreef gronk het volgende:
(hoogtepunt: Spangen, 80%).

Waar echt wel iets aan moet gebeuren, trouwens.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:04:36 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755214
Overigens, in Tilburg is er geen enkele wijk met meer dan 50% allochtonen. Hoogtepunt is Stokhasselt en de Vlashof met 45% resp. 42%, de rest zit om de 7% met een aantal uitschieters rond de 20-25%.

Die paar allochtonen moet een hele sterke indruk op StefanP hebben achtergelaten...
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:05:18 #100
124655 DarkManta
pi_53755226
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zijn geen woordspelletjes. Zo gaan debatten op niveau nou eenmaal. Dat voorkomt dat het alleen maar welles-nietes is.

Op niveau? Oh jah je opleiding is HOOG... Het enige wat hoog is, is je eigendunk.

Voorkomen van welles en nietes kan ook op andere manieren dan alleen op niveau.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:06:18 #101
124655 DarkManta
pi_53755250
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Uitgeluld.

Dat bepaal ik zelf wel
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:06:31 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53755254
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:05 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Op niveau? Oh jah je opleiding is HOOG... Het enige wat hoog is, is je eigendunk.

Voorkomen van welles en nietes kan ook op andere manieren dan alleen op niveau.

Ik begrijp niet wat je wil zeggen, gast.
Wat is er mis met argumenten, feiten en cijfers?
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:08:09 #103
27167 SuperWeber
pi_53755295
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:04 schreef gronk het volgende:
Overigens, in Tilburg is er geen enkele wijk met meer dan 50% allochtonen. Hoogtepunt is Stokhasselt en de Vlashof met 45% resp. 42%, de rest zit om de 7% met een aantal uitschieters rond de 20-25%.

Die paar allochtonen moet een hele sterke indruk op StefanP hebben achtergelaten...

Het is erg naief om te denken dat Tilburg de enige stad is die StefanP ooit bezocht heeft...
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:13:45 #104
124655 DarkManta
pi_53755372
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je wil zeggen, gast.
Wat is er mis met argumenten, feiten en cijfers?

Met argumenten, feiten en cijfers is niets mis mee.
Zelf ben ik meer nieuwsgierig hoe een individu tegen bepaalde dingen aankijkt zonder feiten en cijfers.

Iemand ervaart Rotterdam anders dan weer iemand anders, toch?
Als je iemand vraagt, wat vind jij van het aantal allochtonen in Rotterdam?
Kan die iemand het antwoord geven, vrij weiing. Zijn reden kan zijn dat ie er niet zo oplet, dat het `m niet veel uitmaakt.

Vraag je het Geert Wilders, dan is iedereen alloctoon in Rotterdam, om het zo maar eens te zeggen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:13:55 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755374
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:08 schreef SuperWeber het volgende:

Het is erg naief om te denken dat Tilburg de enige stad is die StefanP ooit bezocht heeft...

Vertel me dan maar eens welke steden StefanP allemaal bezocht heeft.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:14:50 #106
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755387
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:13 schreef DarkManta het volgende:

Iemand ervaart Rotterdam anders dan weer iemand anders, toch?

En dan wouter bos gaan verwijten dat-ie een draaikont is. .

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 07-10-2007 11:32:10 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:17:10 #107
27167 SuperWeber
pi_53755432
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Vertel me dan maar eens welke steden StefanP allemaal bezocht heeft.

Nee, vertel jij maar eens wat hij allemaal niet bezocht heeft. Ik begrijp best dat je hem graag wilt afzeiken, omdat hij er een andere mening dan jij op nahoudt. Dat is echter geen reden om met compleet irrelevante onzin aan te komen (heb je vaker last van trouwens).

Uitgeluld?
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:17:22 #108
124655 DarkManta
pi_53755435
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 07-10-2007 11:34:21 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:21:42 #109
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755495
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:17 schreef SuperWeber het volgende:

Nee, vertel jij maar eens wat hij allemaal niet bezocht heeft. Ik begrijp best dat je hem graag wilt afzeiken, omdat hij er een andere mening dan jij op nahoudt.

Nee, ik zeik 'm af omdat-ie bullshit praat, en omdat-ie de verdenking op zich laadt dat-ie racistische trekjes heeft. Waar-ie ook al eens voor geband is, trouwens, maar dat terzijde.

In tilburg *heb* je domweg niet zo'n last van allochtonen. Oh, FYI: ik ben opgegroeid in waalwijk, en ik ben vaak zat in Tilburg geweest. D'r is geen equivalent van de Vaillantlaan in Tilburg. Ergo, StefanP moet gewoon niet zeiken. Punt.
quote:
Dat is echter geen reden om met compleet irrelevante onzin aan te komen (heb je vaker last van trouwens).

Linkjes, please.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:34:56 #110
27167 SuperWeber
pi_53755667
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee, ik zeik 'm af omdat-ie bullshit praat, en omdat-ie de verdenking op zich laadt dat-ie racistische trekjes heeft. Waar-ie ook al eens voor geband is, trouwens, maar dat terzijde.

In tilburg *heb* je domweg niet zo'n last van allochtonen. Oh, FYI: ik ben opgegroeid in waalwijk, en ik ben vaak zat in Tilburg geweest. D'r is geen equivalent van de Vaillantlaan in Tilburg. Ergo, StefanP moet gewoon niet zeiken. Punt.
[..]

Jij kunt dus wel beoordelen dat StefanP "niet moet zeiken" want hij heeft in Tilburg gewoond (dus niet in de randstad), omdat jij daar "vaak zat" bent geweest.

StefanP is echter niet in staat om de "allochtonentoestand" te beoordelen, want hij is (volgens jou) niet "vaak zat" in "allochtoonrijkere" buurten geweest.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, jij bent nl. helemaal net zo min in staat om dat te beoordelen als dat ik dat ben ...
quote:
Linkjes, please.

Kom op zeg...
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:37:37 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53755706
Super Weber, SteefP kan best voor zichzelf opkomen.

Het enige irritante dat ik heb met dit optic is het woord 'Tsunami'. Dat wordt echt teveel gebruikt de laatste tijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:38:34 #112
27167 SuperWeber
pi_53755718
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:37 schreef popolon het volgende:
Super Weber, SteefP kan best voor zichzelf opkomen.

Het enige irritante dat ik heb met dit optic is het woord 'Tsunami'. Dat wordt echt teveel gebruikt de laatste tijd.

Ja, dat weet... Ik heb zelf alleen een pest aan dit soort non-argumenten...
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:41:34 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53755766
Gewoon even ademhalen en een biertje nemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:42:00 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53755770
GEWOON NEUKEN!! IEDEREEN KEIHARD NEUKEN ZONDER VOORBEHOEDSMIDDEL! DAN KOMEN WE ER VANZELF WEL WEER BOVENOP!!!

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:42:28 #115
27167 SuperWeber
pi_53755776
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:41 schreef popolon het volgende:

[14.gif], het is mijn verjaardag tenslotte
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:43:13 #116
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:43:20 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53755787
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:42 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

zondag 7 oktober 2007 @ 01:43:55 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755793
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:34 schreef SuperWeber het volgende:
Jij kunt dus wel beoordelen dat StefanP "niet moet zeiken" want hij heeft in Tilburg gewoond (dus niet in de randstad), omdat jij daar "vaak zat" bent geweest.

StefanP is echter niet in staat om de "allochtonentoestand" te beoordelen, want hij is (volgens jou) niet "vaak zat" in "allochtoonrijkere" buurten geweest.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, jij bent nl. helemaal net zo min in staat om dat te beoordelen als dat ik dat ben ...

Joh, als je wilt discussieren, dan helpt 't misschien om dat te doen met argumenten en redelijk kloppende redenaties. 'Onzin' roepen kan de grootste boerenlul.
quote:
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:38 schreef SuperWeber het volgende:

Ja, dat weet... Ik heb zelf alleen een pest aan dit soort non-argumenten...

Yep.

*plonk*
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:44:12 #119
124655 DarkManta
pi_53755797
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:42 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:45:13 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755812
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:41 schreef popolon het volgende:

Zou je dat nou wel aanraden? Volgens mij gaat SuperWeber dan nog onnavolgbaarder posten dan-ie nu al doet. Plus dat ie meer spel- en tikvauten gaat maken.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:46:09 #121
27167 SuperWeber
pi_53755827
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, als je wilt discussieren, dan helpt 't misschien om dat te doen met argumenten en redelijk kloppende redenaties. 'Onzin' roepen kan de grootste boerenlul.
[..]

[..]

Yep.

*plonk*

Proost
pi_53756144
Das balen voor Wilders.. oh nee zijn aanhang zal dit stuk niet slikken
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:27:41 #123
46960 StefanP
polemicist
pi_53756359
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ben je te dom om het verschil tussen een westerse en niet-westerse immigrant te zien?

Om je eigen smiley te gebruiken:
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:04 schreef gronk het volgende:

In tegenstelling tot de meeste salonsocialisten, heb ik niet altijd op dezelfde plek gewoond. Sterker nog, ik denk dat er weinig Fokkers zijn die zoveel verhuisd zijn. Tilburg was maar voor een paar jaar m'n woonplaats. En blijkbaar ben je nog nooit in Tilburg noord geweest... het is bijzonder 'Nederlands' daar *kuch*.

[ Bericht 21% gewijzigd door StefanP op 07-10-2007 02:35:04 ]
-Mark Steyn
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:30:38 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53756410
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:27 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ben je te dom om het verschil tussen een westerse en niet-westerse immigrant te zien?

Ja, IK ben te dom -- leg jij mij het verschil eens uit, plebejer.

.
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:35:36 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_53756483
Dan ben je gewoon dom. Ik ga de moeite niet eens nemen om daar verder op in te gaan.
-Mark Steyn
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:39:33 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53756551
-edit- Tot hier en niet verder,

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 07-10-2007 11:37:17 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 03:18:58 #127
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53756877
De niet-islamitische Nederlanders zijn veel te optimistisch. Ik deel hun enthousiasme echter niet.

Het zal zeker nog op zijn minst 200 jaar duren, voordat Nederland het Islamitische Collectief zal dienen en zijn voorbestemde plaats onder de orde der naties zal innemen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 7 oktober 2007 @ 03:31:12 #128
46960 StefanP
polemicist
pi_53756969
Nou ja, daar ben ik het niet mee eens. Het zal heel ver gaan met dank aan de politieke correctheid en angst om 'racistisch' te zijn, maar uiteindelijk breekt het elastiek en wanneer dat gebeurt zullen er vonken vanaf vliegen. Moslims zijn goed in het op ongewapende wijze veroveren van gebieden, maar als niet-moslims het beu zijn dan zijn jullie de pineut. De islamitische wereld en cultuur is er nou niet echt eentje die tot veel in staat is.
-Mark Steyn
  zondag 7 oktober 2007 @ 05:47:32 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53757317
Het wordt tijd dat ze met onze mannen trouwen!

En ik sta vooraan in de rij
pi_53759230
StefanP heeft gelijk.

Maarja, StefanP is dan ook een man van de wereld.
-edit- Voegt niets toe aan een discussie.

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 07-10-2007 11:38:24 ]
pi_53759258
quote:

In tegenstelling tot de meeste salonsocialisten, heb ik niet altijd op dezelfde plek gewoond. Sterker nog, ik denk dat er weinig Fokkers zijn die zoveel verhuisd zijn. Tilburg was maar voor een paar jaar m'n woonplaats. En blijkbaar ben je nog nooit in Tilburg noord geweest... het is bijzonder 'Nederlands' daar *kuch*.
Stefan ga toch eens buiten spelen in je eigen land. En hoe goed kun je al spaans spreken, die mexicanen die integreren ook zo goed daar in het beloofde land van jou. En hoeveel waren er ook weer illegaal daarvan?

Ik woon sinds 3 jaar in tilburg noord, de beste friet is te krijgen op het verdiplein waar wel eens een grotere hoeveelheid getinte jongeren rondhangt. Deze doen mij niets, eten mij niet op, bedreigen mij niet en houden zich vaak alleen met de groep zelf bezig. En nee ik ben geen mannetjes putter van 2*2 meter.

Dan hebben we nog het wagnerplein, daar valt het helemaal al mee. Ik vind het zelfs jammeer van dat op het wagnerplein geen turkse winkels zitten waar je vaak veel lekkerdere olijven en zo kan kopen.
Die had ik in eindhoven tenminsten voor de deur zitten of om de hoek.
pi_53759328
Komop zeg, Tilburg is gewoon een verallochtoniseerde kutstad (dat laatste was het overigens altijd al), waar je nog niet dood gevonden wilt worden.

Mensen die zo hoog opgeven van 'Turkse winkels'
pi_53759338
Ach ja, een oud gezegde. Liefde gaat door de maag.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:27:33 #134
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759381
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:24 schreef TomTancr3do het volgende:

Mensen die zo hoog opgeven van 'Turkse winkels'

Ze zijn stukken goedkoper dan 'nederlandse winkels'. Zullen we dat maar de michiel-smit-belasting noemen?
pi_53759394
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Ze zijn stukken goedkoper dan 'nederlandse winkels'. Zullen we dat maar de michiel-smit-belasting noemen?

Alsof jij ooit ook maar in de buurt van een 'Turkse winkel' geweest bent.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:30:52 #136
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759433
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:28 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Alsof jij ooit ook maar in de buurt van een 'Turkse winkel' geweest bent.

Waarom niet? Dat waren vaak de enige winkels die open waren op zondag. Dom hoor, van die nederlandse winkels om de omzet van de zondag te missen
pi_53759524
Geldt de winkelsluitingswet voor Turken niet dan?
pi_53759575
het artikel noemt niet de huwelijksmigratie, het halen vd partner uit het land van opa's herkomst, wat nog steeds massaal gebeurt en waar ook gruwelijk misbruik van gemaakt wordt op te grote schaal, voeg daarbij de neiging het niet bij 1 of 2 kinderen te houden en weg is de oh zo gemakkelijke relativering...

er wordt wel even aangestipt dat de verhoudingen in de grote steden wat scheef komen te liggen misschien, nou, meneer dat liggen ze al, en goed ook, en het zal wel aan mij liggen, natuurlijk ik ben immers rechts rabiaat en dus dom en xenofoob, maar een hoofdstad, landelijk of provinciaal, waar meer dan de helft allochtoon is, en daar weer het overgrote deel niet westers allochtoon, ik zit er niet op te wachten, ondertussen is het al zover, en wordt het gezien die huwelijksmigratie, het xenofobe karakter vd moslims zelf dus in feite, wat nog eens lekker aangedikt wordt door schotelbezit en bij elkaar hokken , het wordt er alleen maar erger op.

dag Den Haag, dag Rotterdam, dag Amsterdam, dag Utrecht, dag omliggende steden, welkom moskee nummer 500 en zwarte school 234, en vooral welkom schotel 3467 , jullie fleuren de buurt zo heerlijk op, fantastich toch dat vooruitzicht op meer kanaleneilanden, er kunnen niet genoeg prachtwijken als dat komen

nou, gelly, kom er maar in vanuit uit hagelwitte Roden , ik ga effe lekker wandelen en schotels tellen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53759579
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

Waar hij woont blijkbaar niet.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:41:15 #140
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759599
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

Niet in toeristische gebieden. En nederlandse winkels zijn te lui om er gebruik van te maken.
pi_53759610
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:39 schreef milagro het volgende:
nou, gelly, kom er maar in vanuit uit hagelwitte Roden , ik ga effe lekker wandelen en schotels tellen

gelly wordt er gewoon intens gelukkig van om andere autochtonen ongelukkig te zien. Had je dat na al die jaren nog niet door dan?
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:43:36 #142
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759628
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:39 schreef milagro het volgende:
er wordt wel even aangestipt dat de verhoudingen in de grote steden wat scheef komen te liggen misschien, nou, meneer dat liggen ze al, en goed ook, en het zal wel aan mij liggen,

Ja, duuhuh, da's het mooie van statistiek: je praat over *gemiddeldes*.

Kijk, als ik er 20% in salaris op vooruitga, en jij er 15% op achteruit, dan hebben we samen toch mooi een bescheiden loonstijging van 2.5%, geheel in lijn met de koopkrachtplaatjes van het CPB.
pi_53759654
Kunnen jullie ophouden met dat offtopic persoonlijke getrol?
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 11:45:07 #144
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_53759663
quote:

* Cynix ® vindt 9% Moslims nog steeds achterlijk (te)veel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_53759686
Niet alleen Cynix.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:49:09 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759728
Ik vind 9% fundamentalistische christenen ook teveel. Prima als ze zichzelf opsluiten in aparte dorpjes (zolang ze maar wel worden ingeent tegen besmettelijke ziektes), maar als ze zich gaan verspreiden onder de bevolking:
pi_53759802
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

* Cynix ® vindt 9% Moslims nog steeds achterlijk (te)veel.

Het gaat me niet eens om het feit dat ze 'moslim' zijn, ook al ben ik niet bepaald gelukkig met die religie. Het gaat mij vooral om de mens achter de moslim. Daar zit imho buitengewoon veel onaangepast Tokkietuig tussen. Zoveel zelfs, dat je je kunt afvragen of het per saldo niet gewoon gunstiger zou zijn om het hele zooitje maar weer terug te sturen 'naar eigen land'.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:55:59 #149
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759852
Prima hoor, als we ons eigen tokkietuig gewoon mee kunnen sturen. Ik heb begrepen dat er dankzij de opwarming van de noordpool (o nee, dat bestond niet ) een heel stuk groenland bij komt; misschien dat we daar ons sociaal afval kunnen dumpen?
pi_53759903
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Het gaat me niet eens om het feit dat ze 'moslim' zijn, ook al ben ik niet bepaald gelukkig met die religie. Het gaat mij vooral om de mens achter de moslim. Daar zit imho buitengewoon veel onaangepast Tokkietuig tussen. Zoveel zelfs, dat je je kunt afvragen of het per saldo niet gewoon gunstiger zou zijn om het hele zooitje maar weer terug te sturen 'naar eigen land'.
Ja laten we dan ook de rest uit de sociaal zwakkere wijken gaan deporteren.

Ik ben wel al blij dat je inziet dat het tokkie tuig is, en hiermee dus een ander verband ontdekt hebt dat het niet alleen van het geloof afhangt. De grote vraag is dan wel in hoe verre hangt het van de sociale omgevings factoren af in zo'n wijk en hoeveel draagt het geloof wat hun erop nahouden er bij toe.
pi_53759915
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:55 schreef gronk het volgende:
Prima hoor, als we ons eigen tokkietuig gewoon mee kunnen sturen.

Van mij mag het. Maar ik denk dat dat te lastig ligt. Die hebben in het algemeen namelijk geen dubbele nationaliteit.

Alleen het allochtone Tokkietuig dumpen in het land van herkomst is dan een prima tussenoplossing. We hebben dan toch sowieso al de meerderheid van het Tokkietuig te pakken. Voor die paar autochtone Tokkies verzinnen we dan wel wat anders wat minstens net zo effectief is.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:03:13 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759983
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:59 schreef TomTancr3do het volgende:

Van mij mag het. Maar ik denk dat dat te lastig ligt. Die hebben in het algemeen namelijk geen dubbele nationaliteit.

Nou moet je niet terugkrabbelen; dan verander je de wet toch gewoon? Da's nou net de lol van de overheid. Die kan zoiets gewoon doen.
pi_53759995
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja laten we dan ook de rest uit de sociaal zwakkere wijken gaan deporteren.

Van mij mag het. Maar da's de hele vraag dus: waar naartoe? Wie zal ze opnemen?
quote:
De grote vraag is dan wel in hoe verre hangt het van de sociale omgevings factoren af in zo'n wijk en hoeveel draagt het geloof wat hun erop nahouden er bij toe.

Allebei een beetje. En zo zijn er nog wel meer zaken die hiertoe bijdragen.

Maar waarom is dat 'de grote vraag'? Feit is gewoon dat islamitische allochtonen relatief veel vaker vallen onder de noemer 'Tokkietuig', dan autochtonen of andere allochtonen. Zelfs als je corrigeert voor sociaal-demografische invloeden. Waar dat dan verder door komt zal me een worst wezen.
pi_53760036
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou moet je niet terugkrabbelen; dan verander je de wet toch gewoon? Da's nou net de lol van de overheid. Die kan zoiets gewoon doen.

Nogmaal ik vind het prima, dus ik krabbel zeker niet terug. Maar kom jij eens met een wetsvoorstel, dan zal ik eens kijken of het in mijn ogen haalbare kaart is. Volgens mij is een dergelijk wetsvoorstel onmogelijk/onhaalbaar/te duur, tenzij je mensen gewoon op zee wilt laten afzinken. Of een land (in donker-Afrika ofzo) vindt dat bereid is voor een heel zacht prijsje 'onze' Tokkies te naturaliseren en op te nemen.
pi_53760066
quote:

Hebben de domme, naieve, bord voor hun kop hebbende "rechtsextremisten" het toch weer goed met hun "onderbuik" gevoelens , wonderbaarlijk he?
pi_53760127
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat daar te lezen valt kon je toch zeker zelf ook wel verzinnen? Of heb je die bevestiging ècht nog steeds nodig?
pi_53760216
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:

Allebei een beetje. En zo zijn er nog wel meer zaken die hiertoe bijdragen.
Welk dan nog meer?
quote:
Maar waarom is dat 'de grote vraag'? Feit is gewoon dat islamitische allochtonen relatief veel vaker vallen onder de noemer 'Tokkietuig', dan autochtonen of andere allochtonen. Zelfs als je corrigeert voor sociaal-demografische invloeden. Waar dat dan verder door komt zal me een worst wezen.
Ow dan heb jij vast wel een onderzoek hiervan wat je met ons wilt delen als we dit als feit moeten van jou moeten aanemen.

25 jaar geleden waren er ook in elke stad wel autochtone tokkie straten/wijken waar ook al veel problemen mee waren. Volgens mij heeft het probleem zich verplaastst naar de nieuwe getto's die heden ten dage bevolkt worden door de allochtonen.

En als het tokkie gedrag in de xenofobe denkwereld inderdaad door de islamisering komt, dan vraag ik me af hoe gelovig die tokkie jeugd eigenlijk is, want men leeft voor geen meter naar het boek wat ze volgens jullie allemaal omarmen.
pi_53760312
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welk dan nog meer?

Kun je dat zelf niet bedenken?

Hint: Taboe verstandelijke handicap Turken/ Marokkanen is probleem. Bijvoorbeeld.
quote:
Ow dan heb jij vast wel een onderzoek hiervan wat je met ons wilt delen als we dit als feit moeten van jou moeten aanemen.

Och, dan neem je het toch niet van me aan. Onderzoeken die dat aantonen zijn de afgelopen 5 jaar al enkele keren de revue gepasseerd. Moet je zelf maar even zoeken met google hoor, ik ben je sloofje niet.
pi_53760369
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:11 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Wat daar te lezen valt kon je toch zeker zelf ook wel verzinnen? Of heb je die bevestiging ècht nog steeds nodig?
Goede bijdrage als tegenwicht van starttopic.
pi_53760450
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goede bijdrage als tegenwicht van starttopic.

Links naar het vrijevolk.com maken op de meeste bomenknuffelaars nu niet bepaald indruk. Dan zul je toch met een link naar de volkskrant of het NRC aan moeten komen, en dat duurt dus nog wel een jaar of tien eer dat die er ook achterkomen hoe de vork werkelijk in de steel zit. Als ze er ooit al achterkomen...
pi_53760463
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:22 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Kun je dat zelf niet bedenken?

Hint: Taboe verstandelijke handicap Turken/ Marokkanen is probleem. Bijvoorbeeld.
En wat draagt dat taboe bij aan de islamitische tusnami? Of wat draagt dat taboe bij aan het het islamitische tokkietuig. ? Ik zie hierin totaal geen verband.
quote:
Och, dan neem je het toch niet van me aan. Onderzoeken die dat aantonen zijn de afgelopen 5 jaar al enkele keren de revue gepasseerd. Moet je zelf maar even zoeken met google hoor, ik ben je sloofje niet.
Ja goed eerst in de slachtoffer rol kruipen dat ik het toch niet zou aannemen en dan komen met google zelf maar. Als debater zou je toch tenminste je bronnen waarnaar je zelf verwijst bij de hand moeten hebben.
pi_53760501
quote:

beter dan al die islamofobe artikelen van de laatste tijd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_53760522
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat draagt dat taboe bij aan de islamitische tusnami? Of wat draagt dat taboe bij aan het het islamitische tokkietuig. ? Ik zie hierin totaal geen verband.

Nee, dat verwachtte ik al. Sorry, maar je bent mij echt een beetje te licht.
pi_53760718
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:32 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nee, dat verwachtte ik al. Sorry, maar je bent mij echt een beetje te licht.
Moet ik hier alleen maar ter jullie bevesitging van verwrongen wereldbeelden maar als xenofoob met de wolven meehuilen.

Geef dan een normaal atnwoord op wat het verband tussen jou bericht en de door mij gestelde vragen zijn.
pi_53760796
Goed topic, jammer dat er weer persoonlijk verwijten worden gemaakt naar elkaar toe. Het doet het topic en de algemene discussie niet veel goeds, en het is ook nergens voor nodig verder.
pi_53760825
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet ik hier alleen maar ter jullie bevesitging van verwrongen wereldbeelden maar als xenofoob met de wolven meehuilen.

Geef dan een normaal atnwoord op wat het verband tussen jou bericht en de door mij gestelde vragen zijn.

Kom anders zelf eerst eens met wat fatsoenlijke bronnen, laat eens zien dat je zelf ook bereid bent wat moeite te doen. Misschien dat ik dan ook wat minder lui word en google eens aanslinger. Of bereid ben met een uitgebreide, veelomvattende uitleg te komen.

Laatst had ik er ook al zoeen, du_ke heette die. Beweerde vanalles, zonder bron uiteraard. Op zich heb ik daar geen moeite mee, ware het niet dat hij meteen om 'bronnen' begon te mekkeren toen ik het tegenovergestelde beweerde. Toen ik hem uitdaagde om dan eerst zelf eens met een fatsoenlijke bron te komen van het door hem gestelde, gaf hij uiteraard niet thuis. En ik verwacht dat dat hier ook gaat gebeuren.
pi_53760905
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:46 schreef TomTancr3do het volgende:

Kom anders zelf eerst eens met wat fatsoenlijke bronnen, laat eens zien dat je zelf ook bereid bent wat moeite te doen. Misschien dat ik dan ook wat minder lui word en google eens aanslinger.
Wil je nu de zaken opeens omdraaien zo werkt het niet in de wereld wie wat steld mag wat bewijzen. Je zegt dat iets een feit is en komt niet met een onderzoek of bewijs op de proppen.
pi_53761231
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je nu de zaken opeens omdraaien zo werkt het niet in de wereld wie wat steld mag wat bewijzen. Je zegt dat iets een feit is en komt niet met een onderzoek of bewijs op de proppen.

Jij hebt anders ook al heel wat gesteld en gesuggereerd in dit topic, maar daar heb ik ook nog geen enkel "bewijs" voor gezien.

Niet dat ik werkelijk op dat 'bewijs' zit te wachten, ik weet namelijk toch al dat datgene wat jij hierboven stelde (namelijk dat "er 25 jaar geleden ook in elke stad wel autochtone tokkie straten/wijken waar ook al veel problemen mee waren") zo irrelevant als de neten is voor deze discussie, omdat de problemen van "vroeger" slechts kinderspel waren vergeleken met de problemen (de straatterreur) van nu. Maar als je van mij werkelijk verwacht dat ik het internet af ga struinen voor een link die jij goed genoeg acht als "bewijs", mag je me eerst weleens laten zien dat je zelf bereid bent enige moeite te doen.

En zoniet, dan niet. Mij heb je er verder niet mee, ik ben hier niet degene die per se op "bewijs" zit te wachten.
pi_53761636
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 13:02 schreef TomTancr3do het volgende:

Jij hebt anders ook al heel wat gesteld en gesuggereerd in dit topic, maar daar heb ik ook nog geen enkel "bewijs" voor gezien.
Ik zeg daar "volgens mij" , dat is in mijn optiek toch iets heel anders dan iets proberen te presenteren als een feit en dan niet met bewijzen komen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:25:03 #171
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53763803
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 03:18 schreef Super7fighter het volgende:
De niet-islamitische Nederlanders zijn veel te optimistisch. Ik deel hun enthousiasme echter niet.

Het zal zeker nog op zijn minst 200 jaar duren, voordat Nederland het Islamitische Collectief zal dienen en zijn voorbestemde plaats onder de orde der naties zal innemen.

Hee, ouwe trol. Hoe is 't met je moer?
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:29:19 #172
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:30:36 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53763968
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Omdat het een westerse waarde is om nooit, maar dan ook nooit collectief te straffen. Dat associeer je met Mao en Saddam.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:32:49 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53764048
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:29 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Links naar het vrijevolk.com maken op de meeste bomenknuffelaars nu niet bepaald indruk.

Goed, het is een site waarop mensen worden doodgewenst. Maar dat wil niet zeggen dat ik die argumenten niet zou kunnen lezen of appreciëren.
Maar goed, ik ben dan ook geen bomenknuffelaar.
pi_53764926
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat het een westerse waarde is om nooit, maar dan ook nooit collectief te straffen. Dat associeer je met Mao en Saddam.

Onzin. Er is niks inhumaans aan 'terugsturen naar eigen land'. Daar is het hele principe van het gastarbeiderschap op gebaseerd.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:05:12 #176
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53765062
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:30 schreef Floripas het volgende:

Hoe zit 't dan met economische sancties tegen b.v. Irak of Noord-Korea?
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:20:48 #177
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53765508
Heerlijk weer. Het onderzoek is "links" en "slecht" en "bagatelliserend" omdat de onderbuikgevoelens van mensen niet hetzelfde zijn als de uitkomst van deze berekening.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53765576
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:00 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Onzin. Er is niks inhumaans aan 'terugsturen naar eigen land'. Daar is het hele principe van het gastarbeiderschap op gebaseerd.

We hebben het niet over gastarbeiders maar over Nederlanders.

Ik wacht nog steeds op de cijfers die het onderzoek tegenspreken trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2007 15:23:27 ]
pi_53765731
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

We hebben het niet over gastarbeiders maar over Nederlanders.

Dus? Mag het dan wel volgens jou, als het geen Nederlanders zijn maar gastarbeiders? Want dat kan prima geregeld worden, juist door die dubbele nationaliteit.
pi_53765752
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:29 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dus?

Dus jouw gastarbeideropmerking is niet relevant.
pi_53765862
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus jouw gastarbeideropmerking is niet relevant.

Tuurlijk wel. Het toont aan dat het terugsturen van mensen naar hun eigen land in het westen volkomen geaccepteerd is, in tegenstelling tot wat Floripas beweerde.

Da's verder ook alles wat ik ermee wilde zeggen, niet dat het hier om gastarbeiders zou gaan ofzo. Sorry, als dat laatste niet duidelijk was.
pi_53765946
Ja, goed, dat kan. Dan nog is het een slechte vergelijking. Je zegt dat collectief straffen geaccepteerd is, want kijk maar naar de gastarbeiders. Als gastarbeiders teruggestuurd worden, dan is dat onderdeel van de overeenkomst. Collectief straffen maakt geen deel uit van een overeenkomst.
pi_53766001
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:38 schreef Monidique het volgende:
Ja, goed, dat kan. Dan nog is het een slechte vergelijking. Je zegt dat collectief straffen geaccepteerd is, want kijk maar naar de gastarbeiders. Als gastarbeiders teruggestuurd worden, dan is dat onderdeel van de overeenkomst. Collectief straffen maakt geen deel uit van een overeenkomst.

Ik vind het ook geen 'collectieve straf'. Dat waren Floripas' woorden. Het ging mij om die vergelijking met Mao en Saddam.
pi_53766088
Mao en Saddam sturen geen gastarbeiders terug, ze moordden hele bevolkingsgroepen uit. Was geen overeenkomst.
pi_53766096
Heren, dit artikel gaat niet over gastarbeiders en Nederlanders maar over moslims. Hoeveel zijn er daarvan in 2050? Dat hangt af van import, export en van groei of afname binnen Nederland. Al die factoren lijken me moeilijk te schatten over een periode van dik 40 jaar, dus alles wat je voor dan kunt voorspellen is wishful thinking, meer niet.
Wat we ons samen moeten afvragen is wat we willen. Eén van de dingen die we zouden moeten willen is vrijheid van godsdienst (enzovoorts) over 40 jaar: fijn voor onze kinderen. In islamitische landen is dat meestal niet goed geregeld, en dus moeten we ervoor zorgen dat Nederland niet een islamitisch land wordt. Dat kan door het uittreden uit de islam te vergemakkelijken, en dat kan weer op twee manieren: goede informatievooziening (hoe meer je van de islam weet, hoe lammer het blijkt) en keihard aanpakken van de bedreiging van ex-moslims en anti-islamisten.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:45:03 #186
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53766129
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hebben de domme, naieve, bord voor hun kop hebbende "rechtsextremisten" het toch weer goed met hun "onderbuik" gevoelens , wonderbaarlijk he?

ik vind het een best redelijk betoog daarzo. Aannemelijker dan het sprookje uit de OP.

Maar dat zijn we ook gewend van het CBS dat eerder inschatte dat er slechts enkele tienduizenden Oost-Europeanen hierheen zouden komen en dat er (ten tijde van de ecnomische hoogconjunctuur) slechts 50.000 illegalen in NL waren..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53766171
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:42 schreef Monidique het volgende:
Mao en Saddam sturen geen gastarbeiders terug, ze moordden hele bevolkingsgroepen uit. Was geen overeenkomst.

Precies, dat vind ik ook.
pi_53766204
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Precies, dat vind ik ook.

En het gaat nu niet over het terugsturen van gastarbeiders, maar collectief straffen.
pi_53766288
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

En het gaat nu niet over het terugsturen van gastarbeiders, maar collectief straffen.

Nee, het ging over het terugsturen van moslims naar hun eigen land.
pi_53766317
Whatever.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:16:22 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767118
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:00 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja, dat was het, als we ze niet hadden genaturaliseerd. We hebben ze een paspoort gegeven.
Actief dat paspoort afpakken is natuurlijk een straf.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:18:02 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767191
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoe zit 't dan met economische sancties tegen b.v. Irak of Noord-Korea?

Daar geldt doodleuk hetzelfde voor.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:19:48 #193
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53767249
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

Daar geldt doodleuk hetzelfde voor.

Volgens mij is toch wel redelijk aantoonbaar bewezen dat het 'oil-for-food'-programma en de noordkoreaanse sancties alleen maar heel veel ellende voor de bevoling brachten, maar dat het regime zelf buiten schot bleef. Sterker nog, wat ik zo in de media oppikte was dat 't nog wel even duurde voor er sancties werden ingesteld met als specifiek doel het regime onmogelijk te maken (persona non grata verklaringen, niet toegestaan om buiten NK te komen voor functionarissen, bankrekeningen bevriezen...)
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:21:35 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767306
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:42 schreef Monidique het volgende:

Nou, het gaat mij niet om het uitmoorden van die bevolkingsgroepen, maar om de juridische vorm waarin iets gebeurt. Als in China onder Mao een arbeider meer dan één kind kreeg, of niet functioneerde, of wat dan ook, dan werd de hele familie tot in de tweede graad daarvoor gestraft. Dát is collectief straffen, en dat druist rechtstreeks in tegen één van de principes van onze rechtstaat: je mag nooit gestraft worden voor wat een ander doet.
Als je specifiek van alle Marokkanen hun Nederlandse nationaliteit wegneemt omdat er te veel Marokkanen zijn die strafbare feiten plegen, dan straf je dus in feite een hele groep voor enkele individuen. Dáár ging het mij om.
pi_53767749
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat was het, als we ze niet hadden genaturaliseerd. We hebben ze een paspoort gegeven.
Actief dat paspoort afpakken is natuurlijk een straf.

Och, ik vind het allemaal wel meevallen. Ze hebben het hier sowieso toch niet naar hun zin, dat roepen ze namelijk de hele tijd.

Maar als je er echt allemaal zo zwaar aan tilt, dan sturen we gewoon alleen diegenen terug die zich hebben misdragen. Is dat probleem ook weer opgelost.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:36:31 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767794
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:34 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, ik vind het allemaal wel meevallen. Ze hebben het hier sowieso toch niet naar hun zin, dat roepen ze namelijk de hele tijd.

Als dat echt zo was, zaten ze hier natuurlijk niet meer.
quote:
Maar als je er echt allemaal zo zwaar aan tilt, dan sturen we gewoon alleen diegenen terug die zich hebben misdragen. Is dat probleem ook weer opgelost.

Ook daar zitten haken en ogen aan, maar dat gaat niet zo ver als je eerdere idee.
pi_53767914
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als dat echt zo was, zaten ze hier natuurlijk niet meer.

Och, misschien kunnen ze het ticket terug niet betalen. Ze klagen in elk geval wel veel, die moslims. Niks is goed genoeg: de uitkering te laag, de sgool te seculier en de blanke te rasssistisch.
quote:
Ook daar zitten haken en ogen aan, maar dat gaat niet zo ver als je eerdere idee.

Ies de gulden middenweg. Ies priema.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:51:59 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53768224
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]

Ies de gulden middenweg. Ies priema.

De gulden middenweg tussen de zon en de aarde is de maan?
pi_53769346
@hakbar............... Mercurius

Laat de tsunami maar komen, onze dijken zijn er op berekend.
Niet voor de poes
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:35:48 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_53774042
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stefan ga toch eens buiten spelen in je eigen land. En hoe goed kun je al spaans spreken, die mexicanen die integreren ook zo goed daar in het beloofde land van jou. En hoeveel waren er ook weer illegaal daarvan?

Ik spreek vrij goed Spaans, omdat ik ook al eerder in een land woonde waar Spaans de voertaal was. Valt dat even tegen!

Verder hebben Mexicanen niets met het topic te maken. In Nederland zijn al die moslims gewoon legaal, terwijl die Mexicanen hier illegaal zijn. Tot zover de vergelijking.
quote:
Ik woon sinds 3 jaar in tilburg noord, de beste friet is te krijgen op het verdiplein waar wel eens een grotere hoeveelheid getinte jongeren rondhangt. Deze doen mij niets, eten mij niet op, bedreigen mij niet en houden zich vaak alleen met de groep zelf bezig. En nee ik ben geen mannetjes putter van 2*2 meter.

Dan hebben we nog het wagnerplein, daar valt het helemaal al mee. Ik vind het zelfs jammeer van dat op het wagnerplein geen turkse winkels zitten waar je vaak veel lekkerdere olijven en zo kan kopen.
Die had ik in eindhoven tenminsten voor de deur zitten of om de hoek.

Doe nou maar niet alsof je in het Walhalla woont, want we weten allemaal dat je min of meer gedwongen wordt om daar te wonen. Zodra je de kans hebt, ben je weg, net zoals alle autochtonen die in zo'n wijk wonen. Ook jou bekruipt namelijk gewoon het gevoel dat je niet meer in Nederland woont, wanneer je net als mij terugkomt van de garage in Tilburg noord en op de chauffeur na als enige blanke in de bus zit. Dan kun je nog zoveel praten over hoe leuk de winkeltjes zijn, maar net als elke ander mens heb je intrinsiek de neiging om je eigen groep boven anderen te verkiezen.
-Mark Steyn
pi_53774429
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:35 schreef StefanP het volgende:
Ook jou bekruipt namelijk gewoon het gevoel dat je niet meer in Nederland woont, wanneer je net als mij terugkomt van de garage in Tilburg noord en op de chauffeur na als enige blanke in de bus zit.

Serieus, ik geloof best dat er naïevelingen zijn die dat gevoel nog niet hebben.

Maar niet getreurd: dat verandert vanzelf wel een keer als ze meemaken hoe zo'n groep 'biculturele kansenjongeren' de bus verandert in een dierentuin, waarin hij of zij en de buschauffeur het aangeschoten wild zijn. Of iets dergelijks. Is gewoon een kwestie van tijd, in Rotterdam en Den Haag heb ik de ergste bomenknuffelaars in drie maanden tijd zien veranderen in de ergste hardliners. Hoort allemaal bij het volwassen worden, denk ik dan maar.
pi_53774508
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:47 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Serieus, ik geloof best dat er naïevelingen zijn die dat gevoel nog niet hebben.

Check. Zelfs na de grootste negerbuurten bewandeld te hebben. Maar goed, ik ben dan ook een napuberende thuiswoner. Makkelijk praten.

Kijk, wat mij tegenstaat aan Nederland, is dat het zo vol is. Mensen horen niet vijf meter naast hun buren te wonen. En de overheid, hè.
pi_53774843
Sorry. Hebben jullie het hier nog steeds over Nederland? Ik kom zo nu en dan in Tilburg en Breda (en soms in Amsterdam) [toch wel redelijk grote steden] maar die vermeende ''terreur'' op straat of in de bus heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik ben blind, al schat ik dat die kans heel klein is.
pi_53774877
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Kijk, wat mij tegenstaat aan Nederland, is dat het zo vol is. Mensen horen niet vijf meter naast hun buren te wonen.

Toegegeven, dat maakt het er in de steden inderdaad niet makkelijker op. Maar van intimidatie en geweld door groepjes wordt niemand vrolijk, ook niet als de daders een kilometer verderop wonen. Dan kun je de 'normale' irritaties nog voor lief nemen (luidruchtigheid, het schaamteloos dumpen van vuilnis op straat, behoefte doen op straat of in jouw portiek, etc.), sommige dingen gaan gewoon echt tever. En als de politie vervolgens niet of nauwelijks ingrijpt, dan moet je ook niet raar opkijken dat half Rotterdam op Pim Fortuyn stemt.
quote:
En de overheid, hè.

ja, die overheid...
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:02:50 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53774913
quote:
Hoort allemaal bij het volwassen worden, denk ik dan maar.

Ja, jij bent ook zooo volwassen...
pi_53774974
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Sorry. Hebben jullie het hier nog steeds over Nederland? Ik kom zo nu en dan in Tilburg en Breda (en soms in Amsterdam) [toch wel redelijk grote steden] maar die vermeende ''terreur'' op straat of in de bus heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik ben blind, al schat ik dat die kans heel klein is.

Ik zeg niet dat je blind bent. Maar je moet imho in zo'n kansenbuurtje gewoond hebben voordat je echt kunt oordelen, en niet teveel afgaan op voornamelijk korte bezoekjes aan het centrum.
pi_53775015
Dat is het natuurlijk niet. Het gaat erom hoe je ermee omgaat. Je kunt zeggen, zie daar, Nederland is verrot. Of je zegt, zie daar, die buurten zijn verrot.
pi_53775186
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:06 schreef Monidique het volgende:
Dat is het natuurlijk niet. Het gaat erom hoe je ermee omgaat. Je kunt zeggen, zie daar, Nederland is verrot. Of je zegt, zie daar, die buurten zijn verrot.

Die buurten zijn inderdaad verrot. Maar toch knap lullig voor de autochtonen die er hun hele leven al wonen, en nu min of meer gedwongen worden om te verhuizen. Het ergste is nog: verhuizen helpt lang niet altijd, het is slechts uitstel van het onvermijdelijke.

Zie bijvoorbeeld het verhaal van het ooit zo aardige dorpje Spijkenisse: vroeger een boerendorp, toen kwam de metro en daarmee de weggevluchte autochtone stedelingen, en inmiddels is het één groot allochtoon ghetto waar je als autochtoon je leven niet meer zeker bent.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:53:24 #209
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53776366
Ja, schandalig. Wat je alleen vergeet is dat buurten *altijd* al in beweging waren.Sommige buurten blijven achterstandswijken, alleen wie er in de achterstandscategorie valt verschuift. Waardoor autochtone paupers opeens tussen turks/marokkaanse paupers komen te wonen. Oh, wat erg. Andere buurten fleuren op. Weer anderen gaan onder. Joh toch.
pi_53776963
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:53 schreef gronk het volgende:
Ja, schandalig. Wat je alleen vergeet is dat buurten *altijd* al in beweging waren.Sommige buurten blijven achterstandswijken, alleen wie er in de achterstandscategorie valt verschuift. Waardoor autochtone paupers opeens tussen turks/marokkaanse paupers komen te wonen. Oh, wat erg. Andere buurten fleuren op. Weer anderen gaan onder. Joh toch.

Kerel, je begrijpt er helemaal niks van. Niet eens lullig bedoeld, maar dat is zó duidelijk.

Neem nou de Haagse Schillderswijk. Ben je wel mee bekend neem ik aan. Is al zo'n beetje een achterstandsbuurt zolang er mensen wonen. Vroeger woonden er natuurlijk bijna alleen maar autochtonen. En ja, er gebeurde natuurlijk weleens wat. Vervelende dingen enzo, een inbraak hier of daar, vechtpartijtjes, toen nog vooral met de vuist. Maar het was wel gezellig, en mensen konden op elkaar rekenen als het eens mis was.

Toen kwamen de Surinamers, Hindoestanen vooral. Gezellige mensen, dus niks aan de hand. En een beetje multicultuur kan helemaal geen kwaad als het met wederzijds respect gebeurt. Was nog steeds best gezellig, zo niet gezelliger. En so far so good.

Niet zo heel veel later kwamen de Marokkanen en de Turken, de moslims dus. In het begin was alles nog redelijk koek en ei. Het ging allemaal wat stroef, maar men moest gewoon nog een beetje wennen aan mekaar. Tenminste, dat dacht men toen. Het was sowieso nog in een tijd dat je geen kwaad mocht spreken van de multicultuur.

Inmiddels is de halve wijk overgenomen door Turken en Marokkanen. Op zich geen probleem zou je zeggen. Fout, wel dus. Met die mensen (een enkele uitzondering daargelaten) valt simpelweg niet fatsoenlijk samen te leven. Ik ben toevallig bevriend met wat Hindoestaanse mensen uit de Schildersijk (blanken wonen er bijna helemaal niet meer) en je wilt niet weten hoe die over moslims praten. Stemmen allemaal Wilders en vinden eigenlijk dat die nog niet ver genoeg gaat.

Natuurlijk kun je weer je kop in het zand steken en heel betweterig roepen dat het dan waarschijnlijk aan die 'racistische' Surinamers zal liggen. Prima hoor, mij heb je er niet mee. Maar ik weet wel beter.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:20:25 #211
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53777204
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:12 schreef TomTancr3do het volgende:

Maar ik weet wel beter.

Goed voor je.
pi_53777624
quote:

[..]

westerse immigranten tellen niet mee ofzo?
Fiets
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:34:05 #213
46960 StefanP
polemicist
pi_53779566
Zoals ik al zei: mensen die op trollerige wijze te lopen zeveren over wat het verschil nou is tussen een westerse en niet-westerse immigrant, die zijn gewoon dom. Je weet donders goed wat het verschil is, maar dat is natuurlijk 'dieskriemejnasjie!', toch? Je moet wel heel zijn wil je beweren dat een immigrant uit Zweden precies hetzelfde is als een of andere laagopgeleide, anti-westerse geitenhoeder uit het Rifgebergte die vindt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden maar die niet te min is om een oetkerieng te vangen uit de handen van die westerse honden.
-Mark Steyn
pi_53782813
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Check. Zelfs na de grootste negerbuurten bewandeld te hebben. Maar goed, ik ben dan ook een napuberende thuiswoner. Makkelijk praten.

Kijk, wat mij tegenstaat aan Nederland, is dat het zo vol is. Mensen horen niet vijf meter naast hun buren te wonen. En de overheid, hè.
Kloon van Janmaat?

nederland is nog lang niet vol, we kunnen met gemak zeker nog 5 miljoen kansarmen opnemen. sja, een klein beetje schikken kan toch geen kwaad?
Niet voor de poes
pi_53783331
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 06:46 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Kloon van Janmaat?

nederland is nog lang niet vol, we kunnen met gemak zeker nog 5 miljoen kansarmen opnemen. sja, een klein beetje schikken kan toch geen kwaad?
Waar woon jij, mafkees?
Sportieve inbreng
pi_53783372
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 08:37 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Waar woon jij, mafkees?
in schubbekutterveen
Niet voor de poes
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:46:22 #217
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53783429
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Draag jij ook een hoedje van folie, just in case....?
-
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:50:22 #218
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53783479
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:14 schreef TomTancr3do het volgende:
waar je als autochtoon je leven niet meer zeker bent.
Kijk, en dit soort dingen zijn dus puur gebaseerd op angst en een racistisch gedachtengoed.
Ik woon al 27 jaar in Bos en Lommer, een "probleem"wijk. En ook al ben ik zelf half allochtoon, ik zie er uit als een volbloed Arier.
Ik heb NOG NOOIT last gehad van hangende Marokkaantjes, Turken of andere Islamieten.
Sterker nog, zelfs mijn 80+ jarige buurman voelt zich nog prima op z'n plek hier. Ik gok dat er 75% buitenlanders wonen in mijn straat.
-
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:54:16 #219
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53783535
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:34 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik al zei: mensen die op trollerige wijze te lopen zeveren over wat het verschil nou is tussen een westerse en niet-westerse immigrant, die zijn gewoon dom. Je weet donders goed wat het verschil is, maar dat is natuurlijk 'dieskriemejnasjie!', toch? Je moet wel heel zijn wil je beweren dat een immigrant uit Zweden precies hetzelfde is als een of andere laagopgeleide, anti-westerse geitenhoeder uit het Rifgebergte die vindt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden maar die niet te min is om een oetkerieng te vangen uit de handen van die westerse honden.
Je doet alsof een (normale) Zweedse immigrant representatief is voor een westerse immigrant, en een fundamentalistische Marokkaan representatief voor een niet-westerse immigrant. Een leuke stropopredenering.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:57:47 #220
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53783582
-edit-Offtopic

[ Bericht 82% gewijzigd door paddy op 08-10-2007 09:31:58 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53784841
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kijk, en dit soort dingen zijn dus puur gebaseerd op angst en een racistisch gedachtengoed.
Ik woon al 27 jaar in Bos en Lommer, een "probleem"wijk. En ook al ben ik zelf half allochtoon, ik zie er uit als een volbloed Arier.
Ik heb NOG NOOIT last gehad van hangende Marokkaantjes, Turken of andere Islamieten.
Sterker nog, zelfs mijn 80+ jarige buurman voelt zich nog prima op z'n plek hier. Ik gok dat er 75% buitenlanders wonen in mijn straat.
Fijn voor jou en je buurman dat jullie het wel leuk vinden. Maar het zegt me helemaal niks, zat mensen die er anders over denken.
pi_53784940
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:09 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Fijn voor jou en je buurman dat jullie het wel leuk vinden. Maar het zegt me helemaal niks, zat mensen die er anders over denken.
kwestie van xenofobie

Wat je voorbeelden betreft; als je alleen maar de meest extreme voorbeelden gaat geven, dan spreek je natuurlijk niet de hele groep aan, he. Zoiets gaat niet op voor een hele cultuur. Je spreekt dan slechts de mensen uit het voorbeeld aan.
pi_53784977
quote:

Maar niet getreurd: dat verandert vanzelf wel een keer als ze meemaken hoe zo'n groep 'biculturele kansenjongeren' de bus verandert in een dierentuin, waarin hij of zij en de buschauffeur het aangeschoten wild zijn.
. Hoort allemaal bij het volwassen worden, denk ik dan maar.
Ach ik heb zelf ook jaren (tussen mijn 12e en 16 e) met de bus naar school gereisd en wat was er toen je jong was leuker dan de bus op stelten zetten met de groep. En nee ik ben geen allochtoon, maar we waren gewoon een stel etterende autochtonen. Dezelfde situatie alleen een andere bevolkingsgroep.

Zoals je al stelt hoort het etteren bij het volwassen woerden van de groep..
pi_53785264
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach ik heb zelf ook jaren (tussen mijn 12e en 16 e) met de bus naar school gereisd en wat was er toen je jong was leuker dan de bus op stelten zetten met de groep. En nee ik ben geen allochtoon, maar we waren gewoon een stel etterende autochtonen. Dezelfde situatie alleen een andere bevolkingsgroep.

Zoals je al stelt hoort het etteren bij het volwassen woerden van de groep..
Nog zoeen die het niet totaal snapt en denkt dat we het hier over een beetje 'etteren in de bus' hebben...
pi_53785396
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:34 schreef StefanP het volgende:
Naja, het komt gewoon een beetje vreemd over dat een emigrant zeurt over buitenlanders in Nederland.
Daarnaast is die anti-westerse geitenhoeder die jij noemt nou niet echt representatief voor de gemiddelde Marokkaan in Nederland. Ik zie ze tenminste zelden.
Fiets
pi_53785482
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Daarnaast is die anti-westerse geitenhoeder die jij noemt nou niet echt representatief voor de gemiddelde Marokkaan in Nederland.
Tuurlijk wel. Als er één beeld representatief is voor die groep, dan is dat het wel. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze allemaal zo zijn.
pi_53785643
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als er één beeld representatief is voor die groep, dan is dat het wel. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze allemaal zo zijn.
Onzin.
Fiets
pi_53785688
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Onzin.
Sterk argument.
pi_53785840
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Hoe dom kun je je profileren om een groep die bestaat uit individuen te willen vangen onder 1 generalistisch beeld.
pi_53785886
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:47 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Sterk argument.
Moet ik ook voor je beargumenteren waarom je moet poepen?

Wat je zegt is gewoon onzin, het raakt kant nog wal.
één excentriek/extreem figuur kan nooit representatief zijn voor een hele groep, zeker niet als het om zo'n grote groep gaat met zoveel verschillende mensen.
Het zou hetzelfde zijn als ik zou zeggen dat de op klompen lopende boer in NL representatief is voor de hele westerse bevolking.
Fiets
pi_53786100
Oh mijn god. Mensen die het principe van het 'representatief zijn voor' niet snappen.
pi_53786154
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Oh mijn god. Mensen die het principe van het 'representatief zijn voor' niet snappen.
Een extreem fundamentalische Marokkaanse jongere, is representatief voor de groep extreem fundamentalistische jongeren. Al is dat al generaliserend, namelijk niet elke extreem fundamentalische jongere is hetzelfde.

Niet voor de hele Marokkaanse jongerengemeenschap en al helemaal niet voor de hele Marokkaanse gemeenschap.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:08:32 #233
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53786166
quote:
Ja, dat is best erg
pi_53786217
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef boyv het volgende:
Een extreem fundamentalische Marokkaanse jongere, is representatief voor de groep extreem fundamentalistische jongeren.

Niet voor de hele Marokkaanse jongerengemeenschap en al helemaal niet voor de hele Marokkaanse gemeenschap.
Jij zegt het. Daarmee impliceer je dat de overgrote meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap er heel anders over denkt dan die "extreem fundamentalistische Marokkaanse jongeren", en daar geloof ik helemaal niks van.
pi_53786232
quote:
Blijkbaar heb jij een andere opvatting dan mij wat 'representatief zijn voor' is, leg hem eens op tafel zou ik zeggen.
Fiets
pi_53789157
Kap eens met dat persoonlijk flamen. Erg kinderachtig lezen. Lijkt me ook niets toevoegen aan een discussie.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:23:14 #237
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53789285
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:09 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Precies, maar jij lijkt je er nog al op vast te pinnen dat je als Nederlander niet veilig door zo'n wijk kan lopen. Dat slaat écht nergens op!
-
pi_53794054
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Precies, maar jij lijkt je er nog al op vast te pinnen dat je als Nederlander niet veilig door zo'n wijk kan lopen. Dat slaat écht nergens op!
Je zal best gelijk hebben, jij woond er immers, maar waar komen al die berichten dan vandaan?
Kranten, journaals en nieuwsprogrammas zitten er vol mee.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_53794395
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:54 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Je zal best gelijk hebben, jij woondt er immers, maar waar komen al die berichten dan vandaan?
Kranten, journaals en nieuwsprogrammas zitten er vol mee.
Diezelfde kranten die ook volstaan met dodelijke ongelukkken die we niet dagelijks meemaken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:43:34 #240
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53794819
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Diezelfde kranten die ook volstaan met dodelijke ongelukkken die we niet dagelijks meemaken.
Precies. D'r overlijden ieder jaar ruim 1000 mensen aan verkeersongelukken, maar dat weerhoudt mensen er niet van om in de auto te stappen. Sterker nog, je moet niet 't lef hebben om 't autogebruik te willen minderen, want dan ben je een linkse boomknuffelaar
pi_53800255
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat er helemaal niets aan de hand is
Dat lijkt me toch sterk, waarom dan al die aandacht en al die miljoenen?

Nee sorry, maar dit vind ik te goedkoop...
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:48:08 #242
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_53800287
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tussen niets aan de hand en een Tsunami is nogal een verschil.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_53800520
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:48 schreef t-8one het volgende:

[..]

Tussen niets aan de hand en een Tsunami is nogal een verschil.
Oh dat ben ik geheel met je eens, maar doe dan ook niet of er niets aan de hand is.
Het wordt mischien wat overtrokken in de media, maar dat er veel mis is in sommige (probleem)wijken , lijkt me duidelijk.
De één ervaart het mischien wat minder als de ander.
pi_53872362
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Als het niet meer in de media komt, dan is er pas wat aan de hand.
pi_53873356
Wat er nu zit is al teveel, en trouwens, kijk eens naar de grote steden van Europa

Van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren is meer dan de helft van niet-westerse komaf. De tweede generatie niet-westerse allochtonen blijft groeien.
Ruim helft jongeren in grote steden allochtoon

en:

Vorig jaar kregen 30.603 buitenlanders een verblijfsvergunning in het kader van gezinsmigratie. Dat is 25% hoger dan in 2005. Wilders noemt deze instroom van immigranten veel groter dan die van asielzoekers, waar de aandacht van de samenleving doorgaans op is gericht.
PVV en VVD: Enquête naar immigratie
pi_53873378
In deze tijd? Met dit mediacircus? Dat betwijfel ik ten zeerste...
pi_53873592
Nederland telt op dit moment ongeveer een miljoen inwoners met een dubbele nationaliteit. Tien jaar geleden waren dat er nog 400.000.

Hirsch Ballin pakt dubbele nationaliteit aan
pi_53874064
je zou inderdaad bijna zeggen dat er steeds meer mensen op de wereld komen
pi_53874469
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:37 schreef boyv het volgende:
je zou inderdaad bijna zeggen dat er steeds meer mensen op de wereld komen
is altijd al zo, maar dat ging nooit samen met zoveel immigratie, op deze manier is de Nederlander straks een minderheid in zijn eigen land (en al bijna in zijn grote steden).

Van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren is meer dan de helft van niet-westerse komaf. De tweede generatie niet-westerse allochtonen blijft groeien.
Ruim helft jongeren in grote steden allochtoon

en:

Vorig jaar kregen 30.603 buitenlanders een verblijfsvergunning in het kader van gezinsmigratie. Dat is 25% hoger dan in 2005. Wilders noemt deze instroom van immigranten veel groter dan die van asielzoekers, waar de aandacht van de samenleving doorgaans op is gericht.
PVV en VVD: Enquête naar immigratie

[ Bericht 26% gewijzigd door crypt14 op 11-10-2007 22:55:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')