quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:35 schreef StefanP het volgende:
Ook jou bekruipt namelijk gewoon het gevoel dat je niet meer in Nederland woont, wanneer je net als mij terugkomt van de garage in Tilburg noord en op de chauffeur na als enige blanke in de bus zit.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:47 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Serieus, ik geloof best dat er naïevelingen zijn die dat gevoel nog niet hebben.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Kijk, wat mij tegenstaat aan Nederland, is dat het zo vol is. Mensen horen niet vijf meter naast hun buren te wonen.
quote:En de overheid, hè.
ja, die overheid...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:47 schreef TomTancr3do het volgende:
Hoort allemaal bij het volwassen worden, denk ik dan maar.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Sorry. Hebben jullie het hier nog steeds over Nederland? Ik kom zo nu en dan in Tilburg en Breda (en soms in Amsterdam) [toch wel redelijk grote steden] maar die vermeende ''terreur'' op straat of in de bus heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik ben blind, al schat ik dat die kans heel klein is.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:06 schreef Monidique het volgende:
Dat is het natuurlijk niet. Het gaat erom hoe je ermee omgaat. Je kunt zeggen, zie daar, Nederland is verrot. Of je zegt, zie daar, die buurten zijn verrot.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:53 schreef gronk het volgende:
Ja, schandalig. Wat je alleen vergeet is dat buurten *altijd* al in beweging waren.Sommige buurten blijven achterstandswijken, alleen wie er in de achterstandscategorie valt verschuift. Waardoor autochtone paupers opeens tussen turks/marokkaanse paupers komen te wonen. Oh, wat erg. Andere buurten fleuren op. Weer anderen gaan onder. Joh toch.
quote:
westerse immigranten tellen niet mee ofzo?quote:Op zondag 7 oktober 2007 02:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je te dom om het verschil tussen een westerse en niet-westerse immigrant te zien?
Om je eigen smiley te gebruiken:
Kloon van Janmaat?quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Check. Zelfs na de grootste negerbuurten bewandeld te hebben. Maar goed, ik ben dan ook een napuberende thuiswoner. Makkelijk praten.
Kijk, wat mij tegenstaat aan Nederland, is dat het zo vol is. Mensen horen niet vijf meter naast hun buren te wonen. En de overheid, hè.
Waar woon jij, mafkees?quote:Op maandag 8 oktober 2007 06:46 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
Kloon van Janmaat?
nederland is nog lang niet vol, we kunnen met gemak zeker nog 5 miljoen kansarmen opnemen. sja, een klein beetje schikken kan toch geen kwaad?
Draag jij ook een hoedje van folie, just in case....?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk is het een links rapport. Het speelt in op de volledig lege linkse beweringen dat de islam geen bedreiging is.
Kijk, en dit soort dingen zijn dus puur gebaseerd op angst en een racistisch gedachtengoed.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:14 schreef TomTancr3do het volgende:
waar je als autochtoon je leven niet meer zeker bent.
Je doet alsof een (normale) Zweedse immigrant representatief is voor een westerse immigrant, en een fundamentalistische Marokkaan representatief voor een niet-westerse immigrant. Een leuke stropopredenering.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:34 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik al zei: mensen die op trollerige wijze te lopen zeveren over wat het verschil nou is tussen een westerse en niet-westerse immigrant, die zijn gewoon dom. Je weet donders goed wat het verschil is, maar dat is natuurlijk 'dieskriemejnasjie!', toch? Je moet wel heelzijn wil je beweren dat een immigrant uit Zweden precies hetzelfde is als een of andere laagopgeleide, anti-westerse geitenhoeder uit het Rifgebergte die vindt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden maar die niet te min is om een oetkerieng te vangen uit de handen van die westerse honden.
Fijn voor jou en je buurman dat jullie het wel leuk vinden. Maar het zegt me helemaal niks, zat mensen die er anders over denken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kijk, en dit soort dingen zijn dus puur gebaseerd op angst en een racistisch gedachtengoed.
Ik woon al 27 jaar in Bos en Lommer, een "probleem"wijk. En ook al ben ik zelf half allochtoon, ik zie er uit als een volbloed Arier.
Ik heb NOG NOOIT last gehad van hangende Marokkaantjes, Turken of andere Islamieten.
Sterker nog, zelfs mijn 80+ jarige buurman voelt zich nog prima op z'n plek hier. Ik gok dat er 75% buitenlanders wonen in mijn straat.
kwestie van xenofobiequote:Op maandag 8 oktober 2007 10:09 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Fijn voor jou en je buurman dat jullie het wel leuk vinden. Maar het zegt me helemaal niks, zat mensen die er anders over denken.
Ach ik heb zelf ook jaren (tussen mijn 12e en 16 e) met de bus naar school gereisd en wat was er toen je jong was leuker dan de bus op stelten zetten met de groep. En nee ik ben geen allochtoon, maar we waren gewoon een stel etterende autochtonen. Dezelfde situatie alleen een andere bevolkingsgroep.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:47 schreef TomTancr3do het volgende:
Maar niet getreurd: dat verandert vanzelf wel een keer als ze meemaken hoe zo'n groep 'biculturele kansenjongeren' de bus verandert in een dierentuin, waarin hij of zij en de buschauffeur het aangeschoten wild zijn.
. Hoort allemaal bij het volwassen worden, denk ik dan maar.
Nog zoeen die het niet totaal snapt en denkt dat we het hier over een beetje 'etteren in de bus' hebben...quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach ik heb zelf ook jaren (tussen mijn 12e en 16 e) met de bus naar school gereisd en wat was er toen je jong was leuker dan de bus op stelten zetten met de groep. En nee ik ben geen allochtoon, maar we waren gewoon een stel etterende autochtonen. Dezelfde situatie alleen een andere bevolkingsgroep.
Zoals je al stelt hoort het etteren bij het volwassen woerden van de groep..![]()
Naja, het komt gewoon een beetje vreemd over dat een emigrant zeurt over buitenlanders in Nederland.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:34 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik al zei: mensen die op trollerige wijze te lopen zeveren over wat het verschil nou is tussen een westerse en niet-westerse immigrant, die zijn gewoon dom. Je weet donders goed wat het verschil is, maar dat is natuurlijk 'dieskriemejnasjie!', toch? Je moet wel heelzijn wil je beweren dat een immigrant uit Zweden precies hetzelfde is als een of andere laagopgeleide, anti-westerse geitenhoeder uit het Rifgebergte die vindt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden maar die niet te min is om een oetkerieng te vangen uit de handen van die westerse honden.
Tuurlijk wel. Als er één beeld representatief is voor die groep, dan is dat het wel. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze allemaal zo zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Daarnaast is die anti-westerse geitenhoeder die jij noemt nou niet echt representatief voor de gemiddelde Marokkaan in Nederland.
Onzin.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als er één beeld representatief is voor die groep, dan is dat het wel. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze allemaal zo zijn.
Hoe dom kun je je profileren om een groep die bestaat uit individuen te willen vangen onder 1 generalistisch beeld.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als er één beeld representatief is voor die groep, dan is dat het wel. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze allemaal zo zijn.
Moet ik ook voor je beargumenteren waarom je moet poepen?quote:
Een extreem fundamentalische Marokkaanse jongere, is representatief voor de groep extreem fundamentalistische jongeren. Al is dat al generaliserend, namelijk niet elke extreem fundamentalische jongere is hetzelfde.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Oh mijn god. Mensen die het principe van het 'representatief zijn voor' niet snappen.
Ja, dat is best ergquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Oh mijn god. Mensen die het principe van het 'representatief zijn voor' niet snappen.
Jij zegt het. Daarmee impliceer je dat de overgrote meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap er heel anders over denkt dan die "extreem fundamentalistische Marokkaanse jongeren", en daar geloof ik helemaal niks van.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef boyv het volgende:
Een extreem fundamentalische Marokkaanse jongere, is representatief voor de groep extreem fundamentalistische jongeren.
Niet voor de hele Marokkaanse jongerengemeenschap en al helemaal niet voor de hele Marokkaanse gemeenschap.
Blijkbaar heb jij een andere opvatting dan mij wat 'representatief zijn voor' is, leg hem eens op tafel zou ik zeggen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Precies, maar jij lijkt je er nog al op vast te pinnen dat je als Nederlander niet veilig door zo'n wijk kan lopen. Dat slaat écht nergens op!quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:09 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Fijn voor jou en je buurman dat jullie het wel leuk vinden. Maar het zegt me helemaal niks, zat mensen die er anders over denken.
Je zal best gelijk hebben, jij woond er immers, maar waar komen al die berichten dan vandaan?quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies, maar jij lijkt je er nog al op vast te pinnen dat je als Nederlander niet veilig door zo'n wijk kan lopen. Dat slaat écht nergens op!
Diezelfde kranten die ook volstaan met dodelijke ongelukkken die we niet dagelijks meemaken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je zal best gelijk hebben, jij woondt er immers, maar waar komen al die berichten dan vandaan?
Kranten, journaals en nieuwsprogrammas zitten er vol mee.
Precies. D'r overlijden ieder jaar ruim 1000 mensen aan verkeersongelukken, maar dat weerhoudt mensen er niet van om in de auto te stappen. Sterker nog, je moet niet 't lef hebben om 't autogebruik te willen minderen, want dan ben je een linkse boomknuffelaarquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Diezelfde kranten die ook volstaan met dodelijke ongelukkken die we niet dagelijks meemaken.
Wil je hiermee zeggen dat er helemaal niets aan de hand isquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Diezelfde kranten die ook volstaan met dodelijke ongelukkken die we niet dagelijks meemaken.
Tussen niets aan de hand en een Tsunami is nogal een verschil.quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat er helemaal niets aan de hand is![]()
Dat lijkt me toch sterk, waarom dan al die aandacht en al die miljoenen?
Nee sorry, maar dit vind ik te goedkoop...
Oh dat ben ik geheel met je eens, maar doe dan ook niet of er niets aan de hand is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:48 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tussen niets aan de hand en een Tsunami is nogal een verschil.
Als het niet meer in de media komt, dan is er pas wat aan de hand.quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat er helemaal niets aan de hand is![]()
Dat lijkt me toch sterk, waarom dan al die aandacht en al die miljoenen?
Nee sorry, maar dit vind ik te goedkoop...
is altijd al zo, maar dat ging nooit samen met zoveel immigratie, op deze manier is de Nederlander straks een minderheid in zijn eigen land (en al bijna in zijn grote steden).quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:37 schreef boyv het volgende:
je zou inderdaad bijna zeggen dat er steeds meer mensen op de wereld komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |