abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53741813
quote:
Moslims vormen over enkele generaties niet de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat zegt Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) zaterdag in een interview met de Volkskrant.

Volgens hem is de angst voor een onstuitbare 'tsunami' van moslims ongegrond. De 'schrikbeelden' die bestaan dat moslims de Europese bevolking gaan overvleugelen is niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt De Beer, hoofd van de afdeling prognose van het NIDI. Hij denkt niet dat het aantal niet-westerse allochtonen in 2050 gestegen is naar 16 procent, zoals blijkt uit prognoses van het CBS. Volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim.

"Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik uit op 9 procent moslims.'' De Beer wil de problemen rond integratie en islam niet bagatelliseren. ,,De aanwezigheid van 2,7 miljoen niet-westerse allochtonen in 2050 zal volgens hem ongetwijfeld tot spanningen leiden. Dat komt ook omdat allochtonen zo geconcentreerd zijn in de grote steden, en binnen de grote steden in bepaalde wijken waar de problemen zich opstapelen.''

De Beer ziet anders dan PVV-leider Geert Wilders geen 'tsunami' van moslims opduiken. Hij voorziet de komende tijd vooral economische immigratie van geselecteerde migranten die aan de Nederlandse vraag naar arbeidskrachten zullen voldoen. Die migranten komen vooral uit Oost-Europa en Azië, verwacht hij. De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.

Bron: frontpage.fok.nl

Mooi! weg met dat paniek gedoe. ......

[ Bericht 3% gewijzigd door Petre op 06-10-2007 16:21:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53741827
Wat een dom islamofiel stuk zeg.
pi_53741828
Joop is de zoveelste leugenaar. Dit bericht gaat toch niemand meer geloven in dit nieuwe tijdperk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741861
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !
pi_53741907
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !

Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741919
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53741935
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Zie jij in dat stuk een echte 'berekening' staan dan? Ik zie alleen maar wat zelfverzonnen uitkomsten.
pi_53741955
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.

Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.
pi_53741975
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.
pi_53742033
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.
pi_53742050
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.

Nee, dat staat er niet.
quote:
De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.

Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.
pi_53742069
Zeg! Gaan we ..of er inhoudelijk op in...of laten het bericht links liggen..

Die reacties met alleen een smiley mod ik weg zoals jullie begrijpen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53742073
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.

Volgens mij wil je het echt niet lezen:
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
pi_53742076
Het is hier trouwens wel heel duidelijk dat er rechts beleid nodig is om een linkse "waarheid" te kunnen verkondigen.
pi_53742096
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.
pi_53742140
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...
pi_53742155
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
pi_53742160
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

[..]

1 Nee, dat staat er niet.[..]

Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden 2 moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.

1* Strenger toelatingsbeleid is de belangrijkste reden voor de afname van groei van buiten NL, gewoon rechts beleid dus.
De andere oorzaak van de afname van de groei van het aantal moslims is dat al in NL woonachtige moslims in kindertal steeds meer op andere nederlanders gaan lijken, m.a.w. ze krijgen minder kinderen.

Let wel, het gaat om afname van groei.

2* Dat heb mij iig niet horen roepen en ik geloof daar dan ook niet in.

pi_53742202
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...

Nee, ik heb geen zin om dat voor de zoveelste keer uiteen te gaan zetten om dan vervolgens geen antwoord te krijgen totdat er weer een topic als deze opduikt en ik weer etc. etc.

Dus, kom voor de verrassing eens met een berekening die jouw standpunt onderbouwt. Wie eist bewijst.
pi_53743960
De praktijk zal het uitwijzen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:02:55 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744274
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik hoor de JohnDope's nu al huilen: 'kinderen van moslims zijn ook moslims, ook al gaan ze niet naar de moskee'!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53744453
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.
pi_53744694
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.

Ik ben blij dat ik niet bij iedereen hoor .

OT: Nou wat een geruststelling dit bericht. Het is de vraag in hoeverre je zoiets accuraat kunt voorspellen. We merken het vanzelf wel in 2050. Misschien denken we met weemoed terug aan dit bericht of kunnen we er om lachen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:36:14 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53744941
Net alsof mensen in 2050 nog in Europa willen wonen, waarschijnlijk is rond dat tijdperk China en India al veel meer de plek van alle welvaart en dat ligt veel dichter bij de moslimwereld.

Daarnaast, is dat tsunami-woord nu nog steeds 'in'? Ik vind het nog steeds een van de meest stompzinnige metaforen ooit, maar hij blijft wel hardnekkig hangen
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:37:54 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744979
Ja, in 2050 is europa een verlaten woestenij.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53745106
Wat mensen vergeten is dat ze europa binnenkomen met de zogenaamde intentie om op onze universiteiten te studeren waarna ze gewoon lekker in het desbetreffende land blijven.
Wat opzich geen probleem is maarja zoals vaker gaan ze na de studie of tijdens de studie mensen ronzelen voor de islam.

Ach als de tijd zover is zijn we toch nog steeds in de meerderheid
"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
pi_53745152
Dan kan die rubberboot dus weer in de kast.
pi_53745196
Die tsunami is er immers al geweest. Het is te gek voor woorden dat je nu al in delen van grote steden meemaakt dat de moslims het daar volledig voor het zeggen hebben. Het wegpesten van mensen uit 'hun' buurt is niets ongewoons meer tegenwoordig. De groei zal nog wel verder toenemen aangezien Nederland nog altijd onbegrensde mogelijkheden biedt. Zo ook voor criminele activiteiten (absurd lage strafmaatregelen) en aandachtsgeile afvalligen moslims.
pi_53745226
Landgenoten ...

zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:57:00 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53745358
Ja, ook ick verlang terug naer de tijd van Wimpie Bosboom en Loekie Knol.
pi_53745401
Puntje van kritiek op het artikel: er wordt een allochtonen-cijfer genoemd voor 2050, en aan de hand daarvan wordt het aantal moslims berekend. Maar de derde generatie wordt in de statistiek niet meer tot allochtonen gerekend, toch? Dus de niet-allochtone moslims worden niet meegerekend.

Maar voor de rest is het vrij overtuigend. Het wordt natuurlijk een stuk beter met cijfers onderbouwd dan de citaten in de OP.
pi_53745610
De andere generaties zijn volgens mij niet meegerekend in dit onderzoek dus het is veel meer.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:14:12 #33
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53745689
quote:
De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen.

De immigratiestroom moet juist afnemen, niet toenemen. Wat een onzin artikel.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53746162
De 9% die dan Moslim is woont in de Randstad, de 91% die dat niet is woont daarbuiten...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53746234
en de prognose voor 2100 is ?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:05:41 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53746657
Dat jij dan al lang en breed onder de zoden ligt.
pi_53747069
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:38 schreef Dutch_Courage het volgende:
De 9% die dan Moslim is woont in de Randstad, de 91% die dat niet is woont daarbuiten...

Die kant zie ik het globaal ook opgaan ja. Sterker nog: die beweging zie je nu al op gang komen. Er zijn nu al mensen die weggaan uit steden als Amsterdam. Het wordt steeds minder leefbaar. Niet alleen vanwege moslim-tuig, maar ook door andere problemen zoals files/bereikbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 18:26:22 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:57:29 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53752693
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Zie jij in dat stuk een echte 'berekening' staan dan? Ik zie alleen maar wat zelfverzonnen uitkomsten.

Het NIDI is niet zomaar een gezellige subsidieclub. Het is een groep van de KNAW, bestaande uit statistici, economen en demografen.
Natuurlijk staat er in het artikel niks aan berekeningen, maar in het oorspronkelijke rapport natuurlijk wel.
pi_53752953
Vraag het de autochtone inwoners van de grote steden eens. Als je die vijf man nog weet te vinden.

Maar ach, het loopt zo'n vaart niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:14:21 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53752973
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:12 schreef StefanP het volgende:
Vraag het de autochtone inwoners van de grote steden eens. Als je die vijf man nog weet te vinden.

Wow, ben ik één van de vijf!?!

Berekeningen gaan nu eenmaal boven sentimenten, feiten boven emoties. Lijkt me gezond.
pi_53752984
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:12 schreef StefanP het volgende:

Dit rapport valt in de rijke linkse traditie van wegkijken, bagitaliseren, schreeuwen dat het niet zo is, schelden en iedereen die de linkse waarheid niet onvoorwaardelijk aanvaart wegzetten als dom.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:16:54 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753029
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dit rapport valt in de rijke linkse traditie van wegkijken, bagitaliseren, schreeuwen dat het niet zo is, schelden en iedereen die de linkse waarheid niet onvoorwaardelijk aanvaart wegzetten als dom.

Heb jij het rapport dan gelezen?
Of doe jij nu net waar je links van staat te beschuldigen?
pi_53753167
Natuurlijk is het een links rapport. Het speelt in op de volledig lege linkse beweringen dat de islam geen bedreiging is.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:26:29 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753206
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk is het een links rapport. Het speelt in op de volledig lege linkse beweringen dat de islam geen bedreiging is.

Dat maakt het nog geen "links rapport".
Dat zou namelijk betekenen dat de waarheid "links" is.
pi_53753311
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wow, ben ik één van de vijf!?!

Berekeningen gaan nu eenmaal boven sentimenten, feiten boven emoties. Lijkt me gezond.

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is? Vind je het normaal dat de bevolkingssamenstelling in minder dan twintig jaar tijd zo veranderd is? Vind je het normaal dat Mohammed de meest voorkomende naam is? Vind je het normaal dat twee derde van alle jeugd op de basisschool niet-westers is? Je maakt mij niet wijs dat jij nooit buiten loopt en je afvraagt of je uberhaupt nog wel in Nederland bent, en of je er misschien niet goed aan doet om te verhuizen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:31:36 #46
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_53753313
Lachwekkend artikel dit...

Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het immigratiebeleid van Finland. Daar weten ze tenminste hoe ze dat fatsoenlijker moeten oplossen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_53753326
Mooi,

Dat is een hele geruststelling.

Samen met het feit dat probleemjongeren helemaal niet zo'n probleem zijn maar slechts een paar baldadige jongens en dat er in moskeeen geen haat tegen het westen word gepredikt alleen maar liefde kan ik weer gerust gaan slapen...

Welterusten Nederland, morgen gezond weer op maar in welk klimaat weet ik niet.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:11 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753369
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is? Vind je het normaal dat de bevolkingssamenstelling in minder dan twintig jaar tijd zo veranderd is? Vind je het normaal dat Mohammed de meest voorkomende naam is? Vind je het normaal dat twee derde van alle jeugd op de basisschool niet-westers is? Je maakt mij niet wijs dat jij nooit buiten loopt en je afvraagt of je uberhaupt nog wel in Nederland bent, en of je er misschien niet goed aan doet om te verhuizen.

In mijn vroegste jeugd woonde ik in Amsterdam. Ik ken de demografische geschiedenis van Amsterdam niet uit mijn hoofd, maar ook toen stikte het van de buitenlanders. Ik ben het dus denk ik wel gewend.
pi_53753372
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen "links rapport".
Dat zou namelijk betekenen dat de waarheid "links" is.

De islam geen bedreiging? Miljoenen mensen over de hele wereld voelen elke dag aan den lijve dat is islam iets goeds in zich heeft (dat was sarcastisch bedoeld, voor alle duidelijkheid).
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:37 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753383
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef SuperWeber het volgende:

Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het immigratiebeleid van Finland. Daar weten ze tenminste hoe ze dat fatsoenlijker moeten oplossen...

Hoe dan?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:41 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753384
quote:

[..]

Zeg eens dan - vind jij het normaal dat je in jouw stad -welke dat dan ook is- niet buiten kunt komen zonder dat zeker de helft van de mensen die je tegenkomt, allochtoon is?

Schat, ik woon in den haag, en als ik de deur uitstap, dan *struikel* ik over de ontzettend blanke bejaarden die in kuddes door de straten sjojjen, achter hun rollators, en die hinderlijk voordringen bij de supermarkt 'omdat jullie jongeren tijd genoeg hebben'.

De enige allochtoon die ik hier zie is de NRC-bezorger. En de shoarmaboer
pi_53753397
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:31 schreef SuperWeber het volgende:

Mogen finnen niet emigreren naar Finland?????

[ Bericht 2% gewijzigd door Kanjer op 06-10-2007 23:41:46 (beetje slordig en snel getypt) ]
pi_53753416
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

In mijn vroegste jeugd woonde ik in Amsterdam. Ik ken de demografische geschiedenis van Amsterdam niet uit mijn hoofd, maar ook toen stikte het van de buitenlanders. Ik ben het dus denk ik wel gewend.

Je ontwijkt de vraag.
-Mark Steyn
pi_53753450
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Schat, ik woon in den haag, en als ik de deur uitstap, dan *struikel* ik over de ontzettend blanke bejaarden die in kuddes door de straten sjojjen, achter hun rollators, en die hinderlijk voordringen bij de supermarkt 'omdat jullie jongeren tijd genoeg hebben'.

En nu ben ik toch echt benieuwd in welk paradijselijk stukje van D-H jij woont , want ik als hagenees kan het niet verzinnen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:26 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753453
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.

Ik heb hem beantwoord, maar impliciet.
"Ja, dat vind ik normaal".
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:32 #56
27167 SuperWeber
pi_53753457
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:35 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Mogen finnen in emigeren naar Finland?????

Nu in fatsoenlijk Nederlands, ik kan er op dit moment namelijk niks van maken...

Engels of Duits mag ook...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:50 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753461
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

De islam geen bedreiging? Miljoenen mensen over de hele wereld voelen elke dag aan den lijve dat is islam iets goeds in zich heeft (dat was sarcastisch bedoeld, voor alle duidelijkheid).

Miljoenen gepensioneeerde europeanen gaan de komende tijd aan den lijve ondervinden dat je je geld niet in amerikaanse financiele producten moet steken.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37:50 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753462
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En nu ben ik toch echt benieuwd in welk paradijselijk stukje van D-H jij woont , want ik als hagenees kan het niet verzinnen.

Niet op stand, niet op zand.
pi_53753463
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

We hebben al direct een voorbeeld uit de praktijk van hoe leuk mensen de islam vinden.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:39:27 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753495
quote:

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen. Behalve dat die gelijk mee conservatief worden. Tarik Ramadan is een Zwitsers product.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:39:44 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753506
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niet op stand, niet op zand.

zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:40:18 #62
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_53753515
Een tsunami van Wilderisering

Don't get shot....It hurts!!
pi_53753579
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Nu in fatsoenlijk Nederlands, ik kan er op dit moment namelijk niks van maken...

Engels of Duits mag ook...

Je hebt gelijk, sorry, kusje, excuses enzo... ?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:44:14 #64
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:45:00 #65
27167 SuperWeber
pi_53753605
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen. Behalve dat die gelijk mee conservatief worden. Tarik Ramadan is een Zwitsers product.

Edit... Soms ben ik iets te snel

[ Bericht 19% gewijzigd door SuperWeber op 06-10-2007 23:58:29 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:48:33 #66
27167 SuperWeber
pi_53753693
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, sorry, kusje, excuses enzo... ?

Ah, nu iekkuh begrijp jou jeweets...

Ze hebben hier in ieder geval een veel lager percentages (vorig jaar hebben ze er een paar "overgenomen van een ander EU land omdat ze er te weinig hadden binnengelaten ). Je hebt minder "last" van ze (lees niet alle vrouwen worden hier nageroepen en voor hoer uitgemaakt). Als ze zich misdragen hakt de politie er tenminste ook even lekker op in (Fin of allochtoon maakt niet uit). En het allerbelangrijkste, ze spreiden ze enorm goed over het hele land (er zitten er dus ook een paar in Ivalo, wat zo'n beetje op de noordpool is )...
pi_53753696
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zwitsers zijn doorgaans nogal xenofoob. Daar kunnen de moslims die daar wonen niet zo veel aan doen.

Ja, dat mensen zich vanuit ratio zich tegen de islam keren kan natuurlijk niet.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:49:21 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753707
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:44 schreef Floripas het volgende:

Hrrm.

Overigens, 't zou wel eens prettig zijn als onze wilders-aanhangers eens wat relativeerden.

D'r zijn in den haag inderdaad wijken met >50% allochtonen (loop maar eens rond in de schilderswijk), maar da's op zich niet zo'n probleem. Ja, als je d'r wilders-posters op gaat hangen wel, maar aan de andere kant: tien kilometer verderop, in wassenaer, moet je niet vreemd opkijken als je als je met de hockeystick krijgt als je een SP-poster ophangt.

Ik bedoel maar.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:51:12 #69
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753749
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:45 schreef SuperWeber het volgende:

En nu zijn alle Zwitsers "doorgaans" xenofoob.

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten, tenzij je zoveel hebt gewerkt/verdiend dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:52:10 #70
27167 SuperWeber
pi_53753767
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Hrrm.

Overigens, 't zou wel eens prettig zijn als onze wilders-aanhangers eens wat relativeerden.

D'r zijn in den haag inderdaad wijken met >50% allochtonen (loop maar eens rond in de schilderswijk), maar da's op zich niet zo'n probleem. Ja, als je d'r wilders-posters op gaat hangen wel, maar aan de andere kant: tien kilometer verderop, in wassenaer, moet je niet vreemd opkijken als je als je met de hockeystick krijgt als je een SP-poster ophangt.

Ik bedoel maar.

Ja Wassenaar haalt hiermee elke week het nieuws

Ik zie de kop al voor me...

"SP-er krijgt klappen met hockeystick"
Wassenaar - ANP

Ga toch fietsen man
pi_53753780
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten,

Niet meer dan terecht.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:53:06 #72
27167 SuperWeber
pi_53753784
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heeft ze absoluut gelijk in. Zwitserland behoort tot de club landen waar je tot je 65e mag werken, en daarna mag je oprotten, tenzij je zoveel hebt gewerkt/verdiend dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.

En, wat is er mis met "je eigen boontjes doppen?"
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:53:35 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753797
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:45 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Wat ben jij ongelovelijk hypocriet zeg...

Zodra er ook maar iets negatiefs over moslims in het algemeen gepost wordt, is het allemaal niet waar en valt het allemaal wel mee...

Hoe kom je daar nou bij?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:54:31 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753823
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:48 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, dat mensen zich vanuit ratio zich tegen de islam keren kan natuurlijk niet.

Nee, hoor, dat kan best, en dat gebeurt ook nogal vaak. Maar laten we niet Zwitserland als maatstaf nemen. Dat is zoiets als Frankrijk als voorbeeld nemen van verzet tegen privatisering.
pi_53753837
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:48 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ah, nu iekkuh begrijp jou jeweets...
Je hebt minder "last" van ze (lees niet alle vrouwen worden hier nageroepen en voor hoer uitgemaakt). Als ze zich misdragen hakt de politie er tenminste ook even lekker op in (Fin of allochtoon maakt niet uit).

Als ze alleen dat al hier in zouden voeren zou dat al zoveel schelen, gewoon ouderwets respect voor de politie, desnoods met de enige taal die ze verstaan.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:55:31 #76
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753840
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

Niet meer dan terecht.

En dat geldt dus ook voor keurig blanke nederlanders. Leuk bijeffect: Als je 30 jaar in zwitserland hebt gewoond, heb je dus *geen* recht op AOW bij terugkomst in nederland (liever gezegd: voor ieder jaar in 't buitenland gaat er 2% af, als ik me goed herinner).
pi_53753864
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Mm. Dan woon je óf in Ypenburg, Wateringse Veld, Statenkwartier, Archipelbuurt of de Vogelwijk. I.e.g. níet in Transvaal, Centrum, Schilderswijk, Zuid-West, Leyenburg, Zeeheldenkwartier, Rustenburg-Oostbroek, Moerwijk, Houtwijk, Morgenstond, Laakkwartier of Mariahoeve, óf je ogen zijn niet in orde...óf ik ben een wijk vergeten in de gauwigheid.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:57:54 #78
27167 SuperWeber
pi_53753895
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?

Hmmmmm...

Ik kan je er zo snel niet op betrappen, ik neem mijn woorden terug...

pi_53753896
[quote]Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

[/quote

Ik auk nie èègûhluk!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:10 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53753924
Ik kom vrij vaak in Den Haag, en ook ik vind het daar wel meevallen. En in Amsterdam en Utrecht ook.
In Rotterdam, daar valt het me wel op. Maar het is zeker niet de helft.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:34 #81
27167 SuperWeber
pi_53753938
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:55 schreef gronk het volgende:

[..]

En dat geldt dus ook voor keurig blanke nederlanders. Leuk bijeffect: Als je 30 jaar in zwitserland hebt gewoond, heb je dus *geen* recht op AOW bij terugkomst in nederland (liever gezegd: voor ieder jaar in 't buitenland gaat er 2% af, als ik me goed herinner).

Ja, en??
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:59:53 #82
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53753947
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:53 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

En, wat is er mis met "je eigen boontjes doppen?"

Je bedoelt 'doorwerken na je 65e'? (want je vergeet eventjes dat zwitserland ontzettend duur is, en dat een miljoen opbouwen in een spaartegoed niet voor iedereen is weggelegd)

Goed plan. Durf alleen wel te wedden dat de politicus die dat voorstelt z'n verdere carriere wel kan vergeten. Plus dat iedere fok!ker natuurlijk tegen zal zijn, want bejaarden zijn zielig.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:00:52 #83
27167 SuperWeber
pi_53753964
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Je bedoelt 'doorwerken na je 65e'? (want je vergeet eventjes dat zwitserland ontzettend duur is, en dat een miljoen opbouwen in een spaartegoed niet voor iedereen is weggelegd)

Goed plan. Durf alleen wel te wedden dat de politicus die dat voorstelt z'n verdere carriere wel kan vergeten. Plus dat iedere fok!ker natuurlijk tegen zal zijn, want bejaarden zijn zielig.

Dat staat daar volgens mij allemaal los van, je hoeft niet in Zwitserland te gaan wonen...
pi_53753998
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:59 schreef Floripas het volgende:
Ik kom vrij vaak in Den Haag, en ook ik vind het daar wel meevallen. En in Amsterdam en Utrecht ook.
In Rotterdam, daar valt het me wel op. Maar het is zeker niet de helft.

Vakantietip voor je.

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillantlaan, Hobbemastraat, Paul Krugerlaan, De La Reyweg....
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:03:57 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53754034
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:02 schreef Kanjer het volgende:

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillaintlaan, Hobbemastraat.

Klopt. De regentesselaan affietsen is ook wel een wonderlijke ervaring. Den Haag is ontzettend gesegmenteerd.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:08:46 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53754136
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:00 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dat staat daar volgens mij allemaal los van, je hoeft niet in Zwitserland te gaan wonen...

Als je uitgeluld bent, dan kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:36:09 #87
27167 SuperWeber
pi_53754632
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je uitgeluld bent, dan kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.

Uitgeluld?
pi_53754659
quote:

[..]

En dat zegt iemand die geëmigreerd is?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:44:11 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754779
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die geëmigreerd is?

Uit Tilburg. Niet de randstad.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:46:06 #90
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53754810
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vakantietip voor je.

Ga in plaats van een weekje Marokko, Turkije e.d. een dagje naar D-H, Vaillantlaan, Hobbemastraat, Paul Krugerlaan, De La Reyweg....

Jah precies...

In Rotterdam is het zeker niet de helft nee, het is daar meer dan de helft aan allochtonen.
Misschien als ik met een allochtoon in het bed duik, dat ik de volgende dag ook wel denk, hmm het is zeker niet de helft als ik weer eens door Rotterdam loop.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:50:27 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754911
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:46 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Jah precies...

In Rotterdam is het zeker niet de helft nee, het is daar meer dan de helft aan allochtonen.

Het is niet meer dan de helft.
quote:
Misschien als ik met een allochtoon in het bed duik, dat ik de volgende dag ook wel denk, hmm het is zeker niet de helft als ik weer eens door Rotterdam loop.

Wat is dat voor rare constatering?
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:53:37 #92
124655 DarkManta
pi_53754974
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is niet meer dan de helft.
[..]

Heb je ze lopen tellen dan?

Volgens inschrijvingen bij de gemeente Rotterdam, is meer dan de helft allochtoon.
Daar hoef je zelfs geen harde bewijzen op tafel voor te leggen, je ogen uit je zakken halen is al voldoende.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:54:32 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53754999
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:53 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Heb je ze lopen tellen dan?

Volgens inschrijvingen bij de gemeente Rotterdam, is meer dan de helft allochtoon.
Daar hoef je zelfs geen harde bewijzen op tafel voor te leggen, je ogen uit je zakken halen is al voldoende.

Kortom, je hebt de cijfers en bewijzen niet.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:58:19 #94
124655 DarkManta
pi_53755074
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kortom, je hebt de cijfers en bewijzen niet.

Die leuke woordspelletjes toch ook altijd....
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:59:23 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53755106
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:58 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Dat zijn geen woordspelletjes. Zo gaan debatten op niveau nou eenmaal. Dat voorkomt dat het alleen maar welles-nietes is.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:59:52 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755117
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)lfabet/r/default.htm

of, als die link niet werkt: www.cbs.nl , 'gemeente op maat', 2005, rotterdam, pagina 30 en verder.

Totaal aantal niet-westerse allochtonen in rotterdam: 35%.

En inderdaad, er zijn wijken waar de meerderheid allochtoon is. (hoogtepunt: Spangen, 80%).
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:00:58 #97
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755142
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:58 schreef DarkManta het volgende:

Uitgeluld.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:01:47 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53755157
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:59 schreef gronk het volgende:
(hoogtepunt: Spangen, 80%).

Waar echt wel iets aan moet gebeuren, trouwens.
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:04:36 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53755214
Overigens, in Tilburg is er geen enkele wijk met meer dan 50% allochtonen. Hoogtepunt is Stokhasselt en de Vlashof met 45% resp. 42%, de rest zit om de 7% met een aantal uitschieters rond de 20-25%.

Die paar allochtonen moet een hele sterke indruk op StefanP hebben achtergelaten...
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:05:18 #100
124655 DarkManta
pi_53755226
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zijn geen woordspelletjes. Zo gaan debatten op niveau nou eenmaal. Dat voorkomt dat het alleen maar welles-nietes is.

Op niveau? Oh jah je opleiding is HOOG... Het enige wat hoog is, is je eigendunk.

Voorkomen van welles en nietes kan ook op andere manieren dan alleen op niveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')