abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:05:12 #176
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53765062
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:30 schreef Floripas het volgende:

Omdat het een westerse waarde is om nooit, maar dan ook nooit collectief te straffen. Dat associeer je met Mao en Saddam.

Hoe zit 't dan met economische sancties tegen b.v. Irak of Noord-Korea?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:20:48 #177
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53765508
Heerlijk weer. Het onderzoek is "links" en "slecht" en "bagatelliserend" omdat de onderbuikgevoelens van mensen niet hetzelfde zijn als de uitkomst van deze berekening.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53765576
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:00 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Onzin. Er is niks inhumaans aan 'terugsturen naar eigen land'. Daar is het hele principe van het gastarbeiderschap op gebaseerd.

We hebben het niet over gastarbeiders maar over Nederlanders.

Ik wacht nog steeds op de cijfers die het onderzoek tegenspreken trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2007 15:23:27 ]
pi_53765731
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

We hebben het niet over gastarbeiders maar over Nederlanders.

Dus? Mag het dan wel volgens jou, als het geen Nederlanders zijn maar gastarbeiders? Want dat kan prima geregeld worden, juist door die dubbele nationaliteit.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53765752
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:29 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dus?

Dus jouw gastarbeideropmerking is niet relevant.
pi_53765862
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus jouw gastarbeideropmerking is niet relevant.

Tuurlijk wel. Het toont aan dat het terugsturen van mensen naar hun eigen land in het westen volkomen geaccepteerd is, in tegenstelling tot wat Floripas beweerde.

Da's verder ook alles wat ik ermee wilde zeggen, niet dat het hier om gastarbeiders zou gaan ofzo. Sorry, als dat laatste niet duidelijk was.
pi_53765946
Ja, goed, dat kan. Dan nog is het een slechte vergelijking. Je zegt dat collectief straffen geaccepteerd is, want kijk maar naar de gastarbeiders. Als gastarbeiders teruggestuurd worden, dan is dat onderdeel van de overeenkomst. Collectief straffen maakt geen deel uit van een overeenkomst.
pi_53766001
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:38 schreef Monidique het volgende:
Ja, goed, dat kan. Dan nog is het een slechte vergelijking. Je zegt dat collectief straffen geaccepteerd is, want kijk maar naar de gastarbeiders. Als gastarbeiders teruggestuurd worden, dan is dat onderdeel van de overeenkomst. Collectief straffen maakt geen deel uit van een overeenkomst.

Ik vind het ook geen 'collectieve straf'. Dat waren Floripas' woorden. Het ging mij om die vergelijking met Mao en Saddam.
pi_53766088
Mao en Saddam sturen geen gastarbeiders terug, ze moordden hele bevolkingsgroepen uit. Was geen overeenkomst.
pi_53766096
Heren, dit artikel gaat niet over gastarbeiders en Nederlanders maar over moslims. Hoeveel zijn er daarvan in 2050? Dat hangt af van import, export en van groei of afname binnen Nederland. Al die factoren lijken me moeilijk te schatten over een periode van dik 40 jaar, dus alles wat je voor dan kunt voorspellen is wishful thinking, meer niet.
Wat we ons samen moeten afvragen is wat we willen. Eén van de dingen die we zouden moeten willen is vrijheid van godsdienst (enzovoorts) over 40 jaar: fijn voor onze kinderen. In islamitische landen is dat meestal niet goed geregeld, en dus moeten we ervoor zorgen dat Nederland niet een islamitisch land wordt. Dat kan door het uittreden uit de islam te vergemakkelijken, en dat kan weer op twee manieren: goede informatievooziening (hoe meer je van de islam weet, hoe lammer het blijkt) en keihard aanpakken van de bedreiging van ex-moslims en anti-islamisten.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:45:03 #186
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53766129
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hebben de domme, naieve, bord voor hun kop hebbende "rechtsextremisten" het toch weer goed met hun "onderbuik" gevoelens , wonderbaarlijk he?

ik vind het een best redelijk betoog daarzo. Aannemelijker dan het sprookje uit de OP.

Maar dat zijn we ook gewend van het CBS dat eerder inschatte dat er slechts enkele tienduizenden Oost-Europeanen hierheen zouden komen en dat er (ten tijde van de ecnomische hoogconjunctuur) slechts 50.000 illegalen in NL waren..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53766171
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:42 schreef Monidique het volgende:
Mao en Saddam sturen geen gastarbeiders terug, ze moordden hele bevolkingsgroepen uit. Was geen overeenkomst.

Precies, dat vind ik ook.
pi_53766204
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Precies, dat vind ik ook.

En het gaat nu niet over het terugsturen van gastarbeiders, maar collectief straffen.
pi_53766288
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

En het gaat nu niet over het terugsturen van gastarbeiders, maar collectief straffen.

Nee, het ging over het terugsturen van moslims naar hun eigen land.
pi_53766317
Whatever.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:16:22 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767118
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:00 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Onzin. Er is niks inhumaans aan 'terugsturen naar eigen land'. Daar is het hele principe van het gastarbeiderschap op gebaseerd.

Ja, dat was het, als we ze niet hadden genaturaliseerd. We hebben ze een paspoort gegeven.
Actief dat paspoort afpakken is natuurlijk een straf.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:18:02 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767191
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoe zit 't dan met economische sancties tegen b.v. Irak of Noord-Korea?

Daar geldt doodleuk hetzelfde voor.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:19:48 #193
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53767249
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

Daar geldt doodleuk hetzelfde voor.

Volgens mij is toch wel redelijk aantoonbaar bewezen dat het 'oil-for-food'-programma en de noordkoreaanse sancties alleen maar heel veel ellende voor de bevoling brachten, maar dat het regime zelf buiten schot bleef. Sterker nog, wat ik zo in de media oppikte was dat 't nog wel even duurde voor er sancties werden ingesteld met als specifiek doel het regime onmogelijk te maken (persona non grata verklaringen, niet toegestaan om buiten NK te komen voor functionarissen, bankrekeningen bevriezen...)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:21:35 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767306
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:42 schreef Monidique het volgende:

Nou, het gaat mij niet om het uitmoorden van die bevolkingsgroepen, maar om de juridische vorm waarin iets gebeurt. Als in China onder Mao een arbeider meer dan één kind kreeg, of niet functioneerde, of wat dan ook, dan werd de hele familie tot in de tweede graad daarvoor gestraft. Dát is collectief straffen, en dat druist rechtstreeks in tegen één van de principes van onze rechtstaat: je mag nooit gestraft worden voor wat een ander doet.
Als je specifiek van alle Marokkanen hun Nederlandse nationaliteit wegneemt omdat er te veel Marokkanen zijn die strafbare feiten plegen, dan straf je dus in feite een hele groep voor enkele individuen. Dáár ging het mij om.
pi_53767749
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat was het, als we ze niet hadden genaturaliseerd. We hebben ze een paspoort gegeven.
Actief dat paspoort afpakken is natuurlijk een straf.

Och, ik vind het allemaal wel meevallen. Ze hebben het hier sowieso toch niet naar hun zin, dat roepen ze namelijk de hele tijd.

Maar als je er echt allemaal zo zwaar aan tilt, dan sturen we gewoon alleen diegenen terug die zich hebben misdragen. Is dat probleem ook weer opgelost.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:36:31 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53767794
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:34 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, ik vind het allemaal wel meevallen. Ze hebben het hier sowieso toch niet naar hun zin, dat roepen ze namelijk de hele tijd.

Als dat echt zo was, zaten ze hier natuurlijk niet meer.
quote:
Maar als je er echt allemaal zo zwaar aan tilt, dan sturen we gewoon alleen diegenen terug die zich hebben misdragen. Is dat probleem ook weer opgelost.

Ook daar zitten haken en ogen aan, maar dat gaat niet zo ver als je eerdere idee.
pi_53767914
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als dat echt zo was, zaten ze hier natuurlijk niet meer.

Och, misschien kunnen ze het ticket terug niet betalen. Ze klagen in elk geval wel veel, die moslims. Niks is goed genoeg: de uitkering te laag, de sgool te seculier en de blanke te rasssistisch.
quote:
Ook daar zitten haken en ogen aan, maar dat gaat niet zo ver als je eerdere idee.

Ies de gulden middenweg. Ies priema.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:51:59 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53768224
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]

Ies de gulden middenweg. Ies priema.

De gulden middenweg tussen de zon en de aarde is de maan?
pi_53769346
@hakbar............... Mercurius

Laat de tsunami maar komen, onze dijken zijn er op berekend.
Niet voor de poes
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:35:48 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_53774042
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stefan ga toch eens buiten spelen in je eigen land. En hoe goed kun je al spaans spreken, die mexicanen die integreren ook zo goed daar in het beloofde land van jou. En hoeveel waren er ook weer illegaal daarvan?

Ik spreek vrij goed Spaans, omdat ik ook al eerder in een land woonde waar Spaans de voertaal was. Valt dat even tegen!

Verder hebben Mexicanen niets met het topic te maken. In Nederland zijn al die moslims gewoon legaal, terwijl die Mexicanen hier illegaal zijn. Tot zover de vergelijking.
quote:
Ik woon sinds 3 jaar in tilburg noord, de beste friet is te krijgen op het verdiplein waar wel eens een grotere hoeveelheid getinte jongeren rondhangt. Deze doen mij niets, eten mij niet op, bedreigen mij niet en houden zich vaak alleen met de groep zelf bezig. En nee ik ben geen mannetjes putter van 2*2 meter.

Dan hebben we nog het wagnerplein, daar valt het helemaal al mee. Ik vind het zelfs jammeer van dat op het wagnerplein geen turkse winkels zitten waar je vaak veel lekkerdere olijven en zo kan kopen.
Die had ik in eindhoven tenminsten voor de deur zitten of om de hoek.

Doe nou maar niet alsof je in het Walhalla woont, want we weten allemaal dat je min of meer gedwongen wordt om daar te wonen. Zodra je de kans hebt, ben je weg, net zoals alle autochtonen die in zo'n wijk wonen. Ook jou bekruipt namelijk gewoon het gevoel dat je niet meer in Nederland woont, wanneer je net als mij terugkomt van de garage in Tilburg noord en op de chauffeur na als enige blanke in de bus zit. Dan kun je nog zoveel praten over hoe leuk de winkeltjes zijn, maar net als elke ander mens heb je intrinsiek de neiging om je eigen groep boven anderen te verkiezen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')