Maar wel met linkquote:Op zondag 30 september 2007 19:44 schreef tong80 het volgende:
Ik wilde dit topic als link posten in het vorige maar jij was zo handig om het op slot te gooien
quote:Op zondag 30 september 2007 19:03 schreef Yeahinho het volgende:
OJC - UNA 2-2.
We staan nu al op 3 punten.
quote:Op zondag 30 september 2007 22:05 schreef tong80 het volgende:
Ik ben nooit jaloers op beschouw. Hoe postief ie ook is
Dat is wat te vroeg, denk ik, ik hoop op de week erna...quote:Op zondag 30 september 2007 16:17 schreef methodmich het volgende:
Doe je zaterdag al mee met 2 Imaginary_Friend, tegen ASWH 2? Die verloren met 3-2 bij LRC en hadden drie rode kaarten.
Welke club / welk team?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:29 schreef Rumille het volgende:
We staan 8e op dit moment, na 5 wedstrijden. 1 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren.
We hebben gespeeld tegen de ploegen die nu 1e, 3e, 4e, 5e en 6e staan.
En wij hebben ex-Borussia Dortmund-speler Harry Decheiver als trainer
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Spakenburg - NIVO Sparta 1-0 bij rust
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef methodmich het volgende:
Sandman, op www.hside.nl wordt de competitie van o.a. ASWH 2 en GPC 2 goed gevolgd, inclusief topscorerslijst. Al eens gezien?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb er wel eens over gehoord indd, moest daar nog eens op kijken. Thx!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie daar ook de halve ploeg reageren.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:43 schreef Zjakkie het volgende:
Seolto moest tegen ZPR'84, de hekkensluiter, dat 2 weken geleden er maar liefst 13 om de oren kreeg. Zulke tegenstanders blijken niet motiverend Een van onze 3 alom gevreesde aanvallers kon er ook niet bij zijn. Het liep uit op een zeer matige wedstrijd. 3-1 gewonnen, maar trots mogen we er zeker niet op zijn.
Edit: Ik lees net dat zelfs 2 van de 3 aanvallers er niet bij waren. Een vanwege vakantie, en de ander vanwege een blessure. Er wordt verwacht dat ze volgende week weer meedoen
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Haha, ze houden het wel nauwgezet bij. Willen allemaal topscorer van de week zijn en een prijs van "onze" Heertje ontvangen.
en rood vanaf de bank heb ik vernomenquote:Op zondag 7 oktober 2007 18:55 schreef Yeahinho het volgende:
Deurne - OJC 1-1
4 punten uit 6 wedstrijden nu. 4x gelijkgespeeld...
Rood voor spits Meeuwsen hoorde ik.
Klopt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:44 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
en rood vanaf de bank heb ik vernomen![]()
Je bedoelt Wilhelmina'26? Daar heeft Seolto in de voorbereiding heel eenvoudig met 3-0 van gewonnenquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Wilhelmina'08 - GPC Vlissingen 2-2.
Jammer, twee keer voorgestaan. Was wel tegen de gedeeld koploper, dus puike prestatie.
Die was vorig jaar ook goed, als aanspeelpunt waar Da Cruz omheen kon spelen. Vond het verbazend dat geen hoofdklasser hem heeft opgepikt na de degradatie van Delft. Weet je of Jerry de Jong nog speelde bij Delft, linksback of linkshalf vermoedelijk?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:47 schreef Beschouw het volgende:
Spijkenisse-Vitesse Delft gezien vanmiddag. Uitslag: 1-3. Vermakelijk duel met terechte winnaar, hoewel Sp. alweer drie 100% kansen miste. Nummer 9 van VD (Rudi Smit): geweldige voetballer!
Ja, die ja... Volgens mij is dat een alleraardigste ploeg. Over twee weken Veen op bezoek. Ben benieuwdquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:33 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Je bedoelt Wilhelmina'26? Daar heeft Seolto in de voorbereiding heel eenvoudig met 3-0 van gewonnen![]()
![]()
Maar ja, dat was de allereerste wedstrijd en zegt niet zo veel dus![]()
Niks bijzonders, zoals eigenlijk alle tegenstanders van OJC.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:48 schreef methodmich het volgende:
DESK ook een verrassende koploper, wel met de nodige ex-profs. Hoe vond je die spelen?
quote:Nemelaer begon sterk aan de wedstrijd. Op allerlei fronten werd Unitas afgetroefd. Nemelaer combineerde beter, vond eenvoudiger de vrije ruimtes, maar in de afwerking ging het enkele keren mis of lag de doelman van de Eindhovenaren in de weg.
Tot aan de twintigste minuut was er vanuit Unitas nog geen serieuze doelpoging ondernomen. Toch kwamen de Eindhovenaren op voorsprong. Ruud Heesbeen werkte een corner in het doel. Twee minuten later trok Roy Vermeer de stand weer gelijk.
Na rust verdween langzaam het overwicht van Nemelaer. Zeker toen Unitas tien minuten voor het einde opnieuw op voorsprong kwam. Door de achterstand moest de Haarense ploeg in de slotfase meer risico's nemen. Door knap verdedigend werk van Unitas kon de ploeg echter niet meer voor dreiging zorgen.
Draait toch niet echt lekker, geloof ik. De Lindt 2 tegen Heerjansdam 2 op 2-2 geëindigd. Groote Lindt 1 op 1-1 blijven steken tegen Everstijn. Over mijn eigen pot met het 3e (uurtje gespeeld na 6 maanden afwezigheid) gaan we het maar niet hebben. Fysiek wel goed doorstaan overigens, misschien zaterdag met het 2e mee naar De Zwerver voor de beker.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
ASWH 2 dik verloren van Rijsoord 2 trouwens.
Je heb gelijk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoorde het vanmiddag ook al ja. Het zal ZPR wel weer niet zijn.
BNdestem.quote:In dezelfde klasse, in Bergen op Zoom, haalde ook ZPR'84 - Tholense Boys het einde niet. Scheidsrechter Jacco van Rumpt: "Ik ben meerdere keren bedreigd door ZPR-spelers. Vooral de spelers die rood van me hadden gekregen, waren enorm opgefokt." ZPR'84-trainer Pieter van Dam zegt er niet veel van te begrijpen. "De beste man was de weg kwijt en volledig in de war."
Maar wij staan bovenaanquote:
ASWH 2 wint tot nu toe steeds thuis en verliest uit zo ongeveer alles. Maar ja, erg jong team natuurlijk. Dat scheelt echt heel veel. De beste spelers van vorig seizoen (De Klerk, Gerritsen) zijn vertrokken, er komt mede door de blessures weinig terug uit 1 zodat ze met 11 spelers en 1 keeper naar Rijsoord moesten. Verder pakken ze verbazend veel domme rode kaarten, volgens mij al 5 dit seizoen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:45 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Draait toch niet echt lekker, geloof ik. De Lindt 2 tegen Heerjansdam 2 op 2-2 geëindigd. Groote Lindt 1 op 1-1 blijven steken tegen Everstijn. Over mijn eigen pot met het 3e (uurtje gespeeld na 6 maanden afwezigheid) gaan we het maar niet hebben. Fysiek wel goed doorstaan overigens, misschien zaterdag met het 2e mee naar De Zwerver voor de beker.
Ons eerste staat bovenaan in de 3e klasse van regio Zuid I. Zelf speel ik in het 6e, het laagste team dat in de laagst mogelijke klasse speelt, en we staan nog laatste ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:21 schreef VBVFV het volgende:
Hoe hoog speelt iedereen hier wel niet? Mijn cluppie speelt slechts in de 4e klasse van regio Noord. Spelen jullie hier allemaal 1e of 2e klasse ofzo? Ik speel overigens wel in het eerste.
Is een ander topic, hier volgen we gewoon de clubs zelf, hoef je niet per se in het eerste te voetballenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:21 schreef VBVFV het volgende:
Hoe hoog speelt iedereen hier wel niet? Mijn cluppie speelt slechts in de 4e klasse van regio Noord. Spelen jullie hier allemaal 1e of 2e klasse ofzo? Ik speel overigens wel in het eerste.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:21 schreef Zjakkie het volgende:
Zelf speel ik in het 6e, het laagste team dat in de laagst mogelijke klasse speelt, en we staan nog laatste ook
quote:KNVB zet amateurclub uit de competitie
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Fcupdate.nl / TC Tubantia
Gepubliceerd: vrijdag 2 november 2007 @ 13:20
Het eerste elftal van voetbalclub Barbaros uit Hengelo is per direct uit de competitie gehaald. Dat heeft de tuchtcommissie van de KNVB besloten. Aanleiding is een grote vechtpartij van 7 oktober toen leden van Barbaros op de vuist gingen met de politie.
Het was niet voor het eerst dat de Overijsselse club negatief in het nieuws kwam. Vorig jaar sloegen spelers van Barbaros een scheidsrechter in elkaar. Daarom besloot de tuchtcommissie nu tot het uit de competitie halen. Barbaros degradeert hierdoor automatisch vanuit de vijfde klasse A naar de zesde klasse.
In verband met de knokpartij van 7 oktober zitten twee leden van de voetbalclub in de cel wegens poging tot doodslag en mishandeling tegen politieagenten. De politie was juist naar het complex geroepen om een rel te sussen.
Secretaris Erkan Coskunsu van Barbaros zei eerder dat de politie agressief te werk ging. ''Het leek wel of ze charges uitvoerden.'' De clubleiding gaf aan dat ze een klacht tegen de politie zal indienen.
Barbaros is een club die voornamelijk bestaat uit Turkse Nederlanders. De naam is ontleend aan de Ottomaans-Turkse admiraal en kaper Barbarossa (Roodbaard).
Van voetbalopzaterdag.comquote:Harkemase Boys (1E), SEOLTO (3B, Zuid I) en Hulzense Boys (3D, Oost) zijn de enige clubs die de eerste periode zonder puntverlies (8-24) hebben afgesloten. Harkemase Boys heeft met 42-6 de beste doelcijfers, SEOLTO met 32-4 en Hulzense Boys met 22-3 volgen.
Geef GPC 2 wel kans... ASWH 2 heeft het dit seizoen nog niet echt en zeker niet buitenshuis. Veel te jonge ploeg en te weinig terugkomende spelers uit 1, door alle blessures daar.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Morgen Heerjansdam - GPC Vlissingen... Zal zware dobber worden...
GPC Vlissingen 2 - ASWH 2, tegen methodmich z'n tweede elftal, ben benieuwd. Sta zelf een veldje verder, dus pik er nog wel wat van mee. Ben benieuwd, het vertrouwen binnen ons tweede is groot...
Bij de naam Barbaros ging er al een lichtje bij me branden.quote:
Bij ons 2e is het nu al een zes-puntenwedstrijd, thuis tegen Arnemuiden. Staan nu 11e, en qua spel zie ik helaas weinig aanknopingspunten. Vorige week 6-0 op de broek gekregen bij VVGZ, en ook het eerste verloor uit bij SV Capelle (3-0).quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geef GPC 2 wel kans... ASWH 2 heeft het dit seizoen nog niet echt en zeker niet buitenshuis. Veel te jonge ploeg en te weinig terugkomende spelers uit 1, door alle blessures daar.
Hmm, da's wel erg waardeloos zeg... Telkens als je denkt terug te komen. Sterkte!quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:49 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Ikzelf een halfje met het derde gespeeld waarna m'n knie het weer begaf, weinig lol meer aan zo.... Nu maar beraden op de toekomst.
Pff, ik ken het gevoel. Zit ook aan stoppen te denken, steeds maar weer geblesseerd raken frustreert.quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:49 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Bij ons 2e is het nu al een zes-puntenwedstrijd, thuis tegen Arnemuiden. Staan nu 11e, en qua spel zie ik helaas weinig aanknopingspunten. Vorige week 6-0 op de broek gekregen bij VVGZ, en ook het eerste verloor uit bij SV Capelle (3-0).
Ikzelf een halfje met het derde gespeeld waarna m'n knie het weer begaf, weinig lol meer aan zo.... Nu maar beraden op de toekomst.
Had Raymon Kuipers rond vijven nog aan de lijn, reservekeeper van 1 die mee was met 2. GPC 2 terecht met 1-0 gewonnen zei hij, waren fysiek sterker dan het overwegend jonge ASWH. Zelf had ie lekker gespeeld, nog wat ballen gehouden, anders was het meer geworden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pff, ik ken het gevoel. Zit ook aan stoppen te denken, steeds maar weer geblesseerd raken frustreert.
Voor ons tweede is het het eerste jaar in de Hoofdklasse, is eigenlijk echt een topprestatie voor een kleine club als GPC. Wie had dat jaren geleden kunnen denken. En dan draaien ze ook nog eens zo mee.
Klopt wel. Zo jong vond ik ASWH niet. Misschien zelfde gemiddelde leeftijd als onze ploeg. Het is echt een puike prestatie.quote:Op zaterdag 3 november 2007 19:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Had Raymon Kuipers rond vijven nog aan de lijn, reservekeeper van 1 die mee was met 2. GPC 2 terecht met 1-0 gewonnen zei hij, waren fysiek sterker dan het overwegend jonge ASWH. Zelf had ie lekker gespeeld, nog wat ballen gehouden, anders was het meer geworden.
Heb de opstelling niet gezien, maar denk dat ASWH 2 ongeveer 4 man boven de 21 had ofzo.... De rest of net 21 of onder de 20. Maar netjes gedaan door GPC 2!quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt wel. Zo jong vond ik ASWH niet. Misschien zelfde gemiddelde leeftijd als onze ploeg. Het is echt een puike prestatie.
Eerste verliest met 2-1 van Heerjansdam, nog niets van gehoord...
Kansloos dat...quote:Op maandag 5 november 2007 16:07 schreef uitje4life het volgende:
http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=1582
jammer dat dit moet gebeuren..... er wordt wel wat gesuggereerd vanuit welke club het komt, maar het kan ook van binnenuit komen.....
quote:Tholense Boys 1 wint ruim bij S.V.G
De uitwedstrijd in Tilburg bij S.V.G. werd uiteindelijk een ruime 2-7 overwinning. Na 2 minuten stonden we echter al met 1-0 achter door een prachtig afstandschot. De Boys kwamen via een van richting verandert schot van Nick de Lang op 1-1. Een fantastische aanval werd bekroond met de 2-1 door Johan Uyl. Vlak voor rust een penalty en rode kaart wegens commentaar voor speler SVG. Ronnie de Graaf zag zijn inzet gestopt waardoor de rust met 1-2 in gingen. Na rust maakte Boys het karwei prima af door doelpunten van Niels Hopmans (2) , Ronnie de Graaf (2) en Jeroen Nieuwkoop werd het afgetekend 2-7.
Netjes Fredo! Wij moeten zaterdag tegen Klundert, een altijd beladen derby die we zeker niet zomaar gaan winnen, dus jullie kunnen inlopen. Al zal Merlijn ook niet makkelijk worden.quote:
Goede spits die gast. Maarja de ploeg wie het meest betaald staat bovenaan he, zo gaat het jammer genoeg. Theole kon Haaksman ( oud-fc utrecht) zelfs op de bank laten starten..quote:Op maandag 12 november 2007 19:12 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn gesloopt door held Wally van Ommeren, die de 1-2 en de 2-3 maakte!
Wally
Walter is een absolute held hier, door zijn gouden goals in 2005!!quote:Op maandag 12 november 2007 20:22 schreef Sethje het volgende:
[..]
Goede spits die gast. Maarja de ploeg wie het meest betaald staat bovenaan he, zo gaat het jammer genoeg. Theole kon Haaksman ( oud-fc utrecht) zelfs op de bank laten starten..
Thanks!quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hmm, da's wel erg waardeloos zeg... Telkens als je denkt terug te komen. Sterkte!
Zeker waar. Heb nu een paar weekjes er tussenuit genomen, de boel eens goed te overdenken. Ik neig er naar om toch weer een poging te wagen, maar moet daarvoor eerst weer het medische circus in... Bleugh.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pff, ik ken het gevoel. Zit ook aan stoppen te denken, steeds maar weer geblesseerd raken frustreert.
De Raaijberg.quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Schelluinen - GPC Vlissingen 2-2.
Nog niets van gehoord, die zijn bier aan het drinken in de Raaijberg...
Tweede thuis met 1-3 onderuit tegen Kozakken Boys 2. Ik vond het niet terecht. Die kale spits van Kozakken Boys... Ach, ik houd mijn mond...
Dat naast het goede bier natuurlijkquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:09 schreef Beschouw het volgende:
[..]
De Raaijberg.Hebben ze ook goeie frites.
Meino Boon?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Schelluinen - GPC Vlissingen 2-2.
Nog niets van gehoord, die zijn bier aan het drinken in de Raaijberg...
Tweede thuis met 1-3 onderuit tegen VVGZ 2. Ik vond het niet terecht. Die kale spits van VVGZ... Ach, ik houd mijn mond...
Welke club?quote:Op zondag 18 november 2007 13:29 schreef Rumille het volgende:
5-1 gewonnen van de nummer 3 (terwijl ze 10e ofzo stonden)
We kunnen weer naar boven kijken.
Die ja. Nadat ie scoort rent ie met al zn teammaten richting GPC-bank met de woorden "ff zieken jongens, ff zieken". Vervolgens gaat ie rare gebaren staan maken, wat een held. Als het mijn tegenstander was geweest had ie het einde van de wedstrijd niet gehaald.... Beetje onsportief...quote:Op zondag 18 november 2007 17:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Meino Boon?
Zie ook http://www.hside.nl/forum/forum_posts.asp?TID=305&PN=0&TPN=9
quote:(20/11) André Maas stopt bij Tholense Boys
In goed overleg hebben trainer André Maas en het bestuur van de voetbalvereniging Tholense Boys te Tholen besloten om aan het eind van het seizoen hun overeenkomst niet te verlengen. Trainer André Maas is thans aan zijn 3e seizoen bij de zaterdag 3e klasser bezig.
Sneu. Ook raar gedrag op dat Hoek-forum trouwens, is meestal wel een redelijk sportief forum. Ons 2e verloren tegen LRC en daarmee ook de aansluiting. Alleen de 2e helft gezien, maar er viel (van beide kanten) bar weinig te genieten.quote:Op maandag 19 november 2007 01:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die ja. Nadat ie scoort rent ie met al zn teammaten richting GPC-bank met de woorden "ff zieken jongens, ff zieken". Vervolgens gaat ie rare gebaren staan maken, wat een held. Als het mijn tegenstander was geweest had ie het einde van de wedstrijd niet gehaald.... Beetje onsportief...
In het verslag van GPC werd ie aardig aangepakt las ik.quote:Op maandag 19 november 2007 01:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die ja. Nadat ie scoort rent ie met al zn teammaten richting GPC-bank met de woorden "ff zieken jongens, ff zieken". Vervolgens gaat ie rare gebaren staan maken, wat een held. Als het mijn tegenstander was geweest had ie het einde van de wedstrijd niet gehaald.... Beetje onsportief...
Maar Makkie heeft wel contractverlenging zag ik.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:40 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Sneu. Ook raar gedrag op dat Hoek-forum trouwens, is meestal wel een redelijk sportief forum. Ons 2e verloren tegen LRC en daarmee ook de aansluiting. Alleen de 2e helft gezien, maar er viel (van beide kanten) bar weinig te genieten.
Het 1e staat nu onderaan na een 0-4 thuisnederlaag tegen Oranje Wit. Kwaliteit tekort, teveel basisspelers ontbreken en de vervangers hebben het niveau (nog) niet. Hopen op een opleving na de winterstop....
Ach, andersom moest ie ook even zijn ei kwijt in het verslag op de VVGZ-site..quote:Op woensdag 21 november 2007 17:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
In het verslag van GPC werd ie aardig aangepakt las ik.
Dat dan weer wel. Lijkt me een prima keuze overigens.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar Makkie heeft wel contractverlenging zag ik.
Ook van die heerlijke oude kleedkamers waar je nauwelijks met zijn elven in past, en prachtig lelijke shirts:quote:Op maandag 26 november 2007 21:57 schreef tong80 het volgende:
Mooi de club van Rinus Michels en van de Nits.
Netjesquote:Op zaterdag 1 december 2007 23:03 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Groote Lindt 1 verliest met 3-1 bij Wieldrecht. Nu op 6 punten van de 10e plek...
Het 2e pakte echter een strohalm door met 2-1 bij Terneuzense Boys te winnen. Nu op de 10e plek, een puntje boven Heerjansdam 2 (de kampioen van vorig jaar!), maar wel 2 wedstrijden meer. De aansluiting is in ieder geval gevonden, da's een heel positieve wending.
Ja en als Achilles Veen had verloren was het nog leuker geweest, want dan was het ASWH 2 - OJC 2 geworden. Ik weet niet hoe goed OJC 2 is, maar ons tweede was geruime tijd gelijkwaardig en verloor slechts met 2-0.quote:Op zondag 2 december 2007 18:16 schreef Yeahinho het volgende:
OJC afgelast dus.
Leuke bekerloting voor ons 2e elftal: uit naar Achilles Veen 1.
Ooit, maar niet volgend seizoen.quote:Op woensdag 12 december 2007 00:04 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Maak je zin af tong: we komen terug in de eerste klasse.
quote:
Schijnt bij de bookmakers enorm veel gegokt te zijn op die uitslag.quote:Op zaterdag 15 december 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
[..]2-1 gewonnen bij de nummer 3 uit.
Ik zei het toch ?
Hoek was nummer vier.quote:Op zaterdag 15 december 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
[..]2-1 gewonnen bij de nummer 3 uit.
Ik zei het toch ?
Mwoah. Ondanks de driepunter tegen Kloetinge loopt het daar gewoon niet. Leushuis krijgt de boel niet op de rails. Op Hside roepen ze al om zijn hoofd, hoewel ik vermoed dat daar een stel pubertjes van 14 posten...quote:Op zondag 16 december 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoek was nummer vier.Maar desondanks een goede prestatie.
Wat een kutzinquote:Op maandag 17 december 2007 19:13 schreef methodmich het volgende:
Toch is het op dit moment niet uitgesloten dat Leushuis komend seizoen geen trainer van Hoek meer is
quote:Wesley Meeuwsen dit jaar niet meer actief
Spits en doelman blijven bij OJC Rosmalen
Rosmalen, 18 December 2007
In de bekerwedstrijd tegen DBS van 25 november jl. viel Wesley Meeuwsen na een klein half uur geblesseerd uit. Na een prachtig doelpunt verstapte de OJC-spits zich direct bij de aftrap en moest hij met veel pijn naar de kant. Na een MRI-scan te hebben ondergaan en twee weken in spanning te hebben gezeten, kwam gisteren de uitslag als een donderslag aan.
De binnenmeniscus van de rechterknie bleek te zijn ingescheurd en de kruisband zelfs afgescheurd. De conclusie was hard: eerst volgt een meniscusoperatie en later moet ook de kruisband operatief hersteld worden. Hierdoor is Wesley 6 tot 9 maanden uit de roulatie en zijn seizoen dus helaas voorbij.
Gelukkig hebben we ook goed nieuws te melden over de 21-jarige Bosschenaar. Hij heeft de webredactie, ondanks een prima aanbieding van mede-hoofdklasser JVC Cuijk, namelijk laten weten ook volgend seizoen bij OJC te blijven spelen. Doelman Bart Tinus stond eveneens in de belangstelling van de Cuijkenaren, maar sloeg het aanbod ook af.
Lijkt wel een quote van Ronald Koeman, die laatste.quote:KERSTVERHAAL, deel 4: Sascha Visser kwam in 2007 op andere planeet
Het voorval op de plek van het interview, het Rotterdamse etablissement Kaat Mossel, is karakteristiek voor het jaar dat Sascha Visser beleefd heeft. Enkele minuten na zijn aankomst staat de eerste handtekeningenjager (’Voor mijn dochter die hoorde dat je hier zou komen’) aan het tafeltje. Even later laat ook eigenaar Joop Zijlaard (’Leuk dat je er bent’) zich graag informeren door de nieuwe bekende Nederlander die in zijn brasserie is neergestreken.
ARCO BOMGAARS
ROTTERDAM
De twee scènes zijn illustratief voor één constatering: Sascha Visser is hot. Tv-ster, acteur, toekomstig TMF-vj en, tot voor kort, voetballer van zaterdag-eersteklasser Rijsoord. Bij die club dook zijn naam in de voorbije maanden regelmatig op in de basisopstelling van de hoofdmacht. Dat zal na de winterstop niet meer gebeuren. ,,Ik heb enkele weken geleden binnen Rijsoord aangegeven dat ik moet stoppen met voetballen . Het is echt niet meer te combineren met mijn acteerwerk voor Onderweg naar Morgen en de werkzaamheden die ik vanaf januari bij TMF ga verrichten en waar ik me optimaal op wil concentreren. In de voorbije maanden kon ik soms niet op trainingen aanwezig zijn, moest ik na de opnamen voor ONM met 150 à 160 kilometer naar de training rijden of had ik geen zin om te trainen omdat ik vond dat ik op dat moment andere dingen kon doen. Trainer Joop Warner heeft toen tegen me gezegd dat ik met opgeheven hoofd de deur uit moest lopen. Toen ik vervolgens weer een training op donderdagavond niet kon halen, was dat voor mij de druppel. Het is jammer dat ik moet stoppen met voetballen. Maar als ik nu een contract aangeboden zou krijgen, zou ik misschien nog gaan twijfelen.’’
De voetbalactiviteiten van de negentienjarige geboren Rotterdammer speelden zich - in vergelijking met zijn rijzende sterrenstatus - af in de betrekkelijke anonimiteit. ,,Bij Rijsoord was ik gewoon één van de jongens van de selectie. Zij waren oprecht geïnteresseerd in de dingen die ik deed en ik kon daar weer helemaal mezelf zijn. De trainer heeft me nooit een aparte status gegeven en daar ben ik hem dankbaar voor, want dat wilde ik niet. Hij is daar altijd rechtlijnig in geweest en heeft me nooit opgesteld als ik een training had overgeslagen,’’ blikt Sascha Visser terug op de voorbije maanden aan de Vlasstraat. ,,Via mijn maatje John Brussé ben ik destijds bij Rijsoord gekomen en daar heb ik me dit seizoen in het eerste kunnen spelen na een goede voorbereiding. We hadden voor het seizoen best wel ambities, maar de kwaliteiten van de spelersgroep kwamen er in eerste instantie totaal niet uit. Zelf heb ik tegen Achilles Veen misschien wel mijn slechtste wedstrijd ooit gespeeld. In de laatste weken voor de winterstop draaide het lekker. Ik moet wel zeggen dat het niveau van de eerste klasse me niet is meegevallen. Het voetbal was best wel fysiek. Toch vind ik het jammer dat ik afscheid heb moeten nemen, want vooral de zaterdag en het toeleven naar en het spelen van de wedstrijd zal ik missen,’’ aldus de voormalig (jeugd)speler van onder andere Feyenoord en Excelsior.
Een van zijn grootste idealen, het opbouwen van een carrière als profvoetballer, maakte het voorbije jaar voor Sascha Visser definitief plaats voor de verwezenlijking van andere dromen. ,,Mijn wereld is dit jaar 180 graden gedraaid. Het is alsof ik op een andere planeet ben beland: in een jaar tijd ben ik van Mars naar Jupiter gevlogen,’’ antwoordt hij op de vraag hoe hij dit kalenderjaar kernachtig zou samenvatten. ,,Soms heb ik mezelf wel eens afgevraagd of het echt wel allemaal waar was wat er met me gebeurde. Dan kneep ik me bijna dagelijks in mijn arm.’’
Het leven van Sascha Visser werd immers volledig op zijn kop gezet. Natuurlijk, voor 2007 had hij al enige bekendheid verworven met zijn rollen in de series Ben zo terug, Oppassen!!! en Kees Co. Maar de ontwikkelingen in het voorbije jaar hadden veel weg van een duizelingwekkend ritje in een achtbaan, dat maar geen eindpunt leek te kennen. Het begon met het aanvaarden van de rol van Sam Massini in de BNN-soap Onderweg naar Morgen, kortweg ONM. Uitgerekend op de avond dat Visser een bestaan als broodvoetballer wilde afzweren, kreeg hij een aanbieding om in de serie te komen spelen. ,,Er zaten allemaal dingen tegen in het voetbal toen ONM op mijn pad kwam. Zo veel toeval, dat kon niet misgaan. Ik heb dat vaker gehad: op de juiste tijd op de juiste plaats zijn. Zo is mijn televisiecarrière ook gestart, toen ik ontdekt werd op de dag dat uitgerekend mijn moeder audities ging doen. Maar het is me zeker niet allemaal komen aanwaaien. Ik ben bereid om zeven dagen per week keihard te werken, mezelf keer op keer te verbeteren en altijd in mezelf te investeren. Bovendien kijk ik altijd kritisch naar mezelf.’’
Die sportersmentaliteit wordt gecombineerd met een grote winnaarsdrang: Sascha Visser heeft een bloedhekel aan verliezen. Toch beet hij dit jaar een keer nadrukkelijk in het stof: in de finale van het SBS-programma So You Wannabe A Popstar moest hij het afleggen tegen schaatser Erik Hulzebosch. ,,Voor mezelf had ik op dat moment al gewonnen,’’ relativeert Visser de tweede plek in de show waarin bekende Nederlanders hun eerste schreden op het kronkelige pad van de (pop)muziek zetten. ,,Het programma was ontzettend goed om ervaring op te doen en om mijn naamsbekendheid te vergroten. Ik had verwacht dat het programma na drie à vier weken over zou zijn voor me. Ik heb veel beter gepresteerd dan ik verwacht had en heb nooit het gevoel gehad dat ik de finale zou winnen. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest na een nederlaag. De belangstelling die het programma met zich meebracht, was overweldigend. Mensen willen foto’s en handtekeningen van je, je staat opeens in het middelpunt van de belangstelling. ’Dit kan niet waar zijn’ , heb ik regelmatig tegen mezelf gezegd. Het voelde soms alsof ik in een droom zat. Het zangavontuur, inclusief alle optredens die erbij kwamen kijken, is leuk en een groot hoogtepunt geweest, maar het zingen is nu een aflopende zaak. Het is niet mijn ding. Ik wil me op andere gebieden ontwikkelen. Daar ligt mijn passie,’’ verduidelijkt Sascha Visser, die met zijn debuutsingle ’Ik wil met je mee’ meteen een top-tienhit scoorde en ook nog de single ’Ik leef voor jou’ uitbracht.
Eén van die andere gebieden is het presenteren van programma’s. Visser heeft zijn dromen ook op dat terrein niet alleen nagestreefd, maar zelfs ingehaald. Over enkele dagen gaat hij aan de slag als vj bij TMF, waar hij als presentator van het programma Reaction gaat fungeren en ook items zal maken. ,,Deze kans diende zich aan en ik wil me er volledig op storten,’’ kijkt Sascha Visser met veel genoegen vooruit. ,,Daarbij zijn de werkzaamheden zodanig afgestemd dat ik de combinatie met het acteren bij ONM kan volhouden.’’
Na twaalf maanden van betovering en volstrekt geluk slaat het boek over 2007 dicht en wacht een jaar van nieuwe uitdagingen. ,,Ik ben heel dankbaar voor wat ik nu doe. Het had ook heel anders kunnen lopen. Dan had ik nu misschien nog op school gezeten, terwijl ik school tot in het diepst van mijn ziel haat. Ik heb het voorbije jaar ontzettend veel dingen geleerd, heb ontzettend veel beleefd maar dat betekent niet dat ik er makkelijk over ga denken. Het kan altijd beter, iets is nooit perfect. Dat hou ik mezelf voor en daar werk ik hard voor, mede dankzij de steun van mijn ouders en vriendin. Ik heb geleeerd dat het zaak is om in de juiste kruiwagen te springen als ’ie voorbij komt. Maar daarna moet je de boel wel in beweging houden.’’
quote:Martin van Peenen: ’Ik kan alleen maar op mijn bek gaan’
Dat het bestuur van een voetbalvereniging de hoofdtrainer voortijdig de laan uitstuurt, is niets bijzonders. Maar dat vervolgens de zoon van de voorzitter de technische leiding in handen krijgt, kan ronduit uniek genoemd worden.
ANDRÉ VALK
HEERJANSDAM
Eersteklasser Heerjansdam tekende voor deze primeur. Na het ontslag van Cees Lagendijk, afgelopen zaterdag, werd Martin van Peenen - zoon van de welbespraakte preses Janus - tot trainer benoemd.
De 41-jarige Martin van Peenen is al vanaf de E’tjes lid van Heerjansdam, waar hij het niet verder schopte dan het derde elftal. ,,Elf jaar geleden ben ik begonnen met trainen,’’ vertelt Van Peenen, die als calculator in het dakbedekkingsbedrijf van senior werkt. ,,Ik was als voetballer van het derde over the hill. Ik wilde echter graag bij het ploeggie blijven. Toen de trainer vertrok, heb ik het overgenomen. Ik heb het tien jaar gedaan, en ik geloof dat we wel zes keer kampioen zijn geworden. Vorig seizoen zat ik bij het tweede, waarmee ik de titel en de beker pakte. Voor aanvang van de lopende competitie ben ik gestopt. Die ’ouwe’ is inmiddels 65 en ik wilde meer tijd in de zaak gaan steken. Ik voetbal wel weer, in het vierde. Dat was best wennen na twaalf jaar.’’
Voor zijn trainingen pikte Martin van Peenen - hij is ook bestuurslid op De Molenwei - de goede dingen op van de trainers die hij zelf had. ,,En ik heb een boekje van Guus Hiddink gekocht,’’ vult de Heerjansdammer aan. ,,Maar ik had natuurlijk wel al mijn eigen ideeën. Ik vind bijvoorbeeld dat iedereen fit moet zijn. Partijtjes is zonde van de tijd, want dan doet de helft van de groep niets. Ik werk veel met kaatsen, ik hamer op direct spelen. Ik heb weinig met voetballers die de bal altijd drie, vier keer moeten raken. En als je altijd met de bal traint, vergeet je ook eerder je vermoeidheid. En je wordt zuiverder in de passing. De jongens die ik op deze manier heb getraind, vonden het altijd leuk. Als je veel aan je spelers geeft, krijg je altijd iets terug. Vorig jaar wonnen we een belangrijke wedstrijd bij Hoek. ’Dat hebben we voor jou gedaan,’ werd er gezegd. Nou, ik heb een grote mond, maar toen sprongen de tranen meteen in mijn ogen. En ik ben er echt enorm mee bezig, vanaf de donderdag slaap ik al slecht. ’’
Dat veel mensen in de voetballerij van mening zijn dat hij is aangesteld, zodat pa aan de touwtjes kan trekken, beseft Martin van Peenen maar al te goed. ,,Maar geloof me, het was uitgerekend mijn pa die het vertrek van Lagendijk binnen het bestuur lang heeft tegengehouden. Anderen wilden die maatregel al eerder nemen. Ik kan nu alleen maar op mijn bek gaan. Elke nederlaag zal tot leedvermaak leiden. Maar ik zit daar niet mee. Ik denk dat ik het beter kan. Dat denk ik altijd, ook al is het misschien niet zo. Mijn vader had ook meer twijfels om mij naar voren te schuiven dan ik. Hij weet namelijk hoe ik ben, en dat is redelijk eigenwijs. Dat maakt het voor hem juist moeilijk zijn mening door te drijven. Maar we denken ondanks pittige discussies wel aardig hetzelfde over voetbal hoor.’’
Martin van Peenen, die zal worden geassisteerd door ex-keeper Kornell Kramer, staat morgenavond voor het eerst voor de spelersgroep. Aanstaande zaterdag neemt het nieuwe duo voor het eerst op de bank plaats, wanneer Heerjansdam in Hendrik-Ido-Ambacht tegen hoofdklasser ASWH oefent.
Ga je morgen nog mee naar ASWH !!!!????quote:
Rijden om 18.15 uur aan dus zorg dat je op tijd bent ik zal even mijn 06nr in je hotmail inbox gooien kun je me bellen of het door gaatquote:
Daar steek ik geen tijd in vind het leuk voor Deurne maar om er op TV naar te kijken nee bedankt kheb me zaterdag al stierlijk zitten vervelen met het bekijken van die zogenaamde topwedstrijd leuk voor de psv-ers maar ik kijk dan toch maar naar mijn eigen cluppie en ajax natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:13 schreef tong80 het volgende:
Jammer Mike. Had het leuk gevonden Mich te ontmoeten.
Dan maar naar Deurne - tegen dinges kijken.
Klopt. Heb ze zien spelen tegen ODIN'59, het was treurig...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:11 schreef methodmich het volgende:
Is dat 1A raptorix? Of vergis ik me nu?
quote:Cees Bruinink verlaat aan het eind van het seizoen ADO'20
Toegevoegd: 15-1-2008 19:45
Gewijzigd: 15-1-2008 19:53
Cees Bruinink, die sinds 3 jaar de ADO-selectie onder zijn hoede heeft, vertrekt aan het einde van het seizoen naar de zaterdag hoofdklasser Katwijk. Dat werd vanavond aan de ADO-selectie meegedeeld.
Ondanks het feit dat ADO'20 de trainer een nieuw aanbod had gedaan voor seizoen 2008-2009, koos hij dus voor de club uit de bollenstreek. Katwijk is niet alleen een club met een mooie historie, maar heeft ook de ambitie om in de komende jaren weer succesvol te zijn. Voor Cees Bruinink is de uitdaging dan ook groot.
De technische commissie van ADO is inmiddels begonnen om gesprekken te plannen met kandidaten die de positie van hoofdtrainer voor volgend seizoen zouden kunnen inmenen. De kans dat bij de kandidaten, die momenteel op het lijstje staan, ook de nieuwe hoofdtrainer zit, is vrij groot.
Dat Cees Bruinink de tweede helft van het seizoen zal gebruiken om zijn visitekaartje nog eens duidelijk af te geven, spreekt natuurlijk voor zich.
Hoewel wij zijn vertrek betreuren, wensen wij Cees veel succes bij zijn nieuwe club en ongetwijfeld zullen onze wegen zich nog eens kruisen.
Bestuur ADO'20
Nou, de spelersgroep was nogal verdeeld. Grof gezegd, de nummers 1 t/m 13 hadden geen probleem met verlenging, de rest wel. Niet zozeer omdat ze er naast staan, maar meer om afspraken die niet nagekomen worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:14 schreef methodmich het volgende:
Zo! Dat zat er wel een beetje in toch? Al een idee over een nieuwe man?
Ja moet wel zeggen dat de laatste 2 wedstrijden een stuk beter waren, ze snappen eindelijk dat het geen zin heeft om achterin te blijven hangen, en er wordt nu zowaar offensief gespeelt waardoor de achterhoede minder onder druk staat. Overigens is 3e plek van onder nog wel haalbaar, maar eigenlijk horen ze op dit moment niet in de 1e klassen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:11 schreef methodmich het volgende:
Is dat 1A raptorix? Of vergis ik me nu?
Ja hoor, iedereen op de club weet het wel, hahaha en ik weet dat er nog 1 is, maar geen idee of die ook zo open is, ken hem eigenlijk alleen van de training, en kwam hem keer tegen in bepaalde tentquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:26 schreef tong80 het volgende:
Raptorix, misschien een vreemde vraag. Je hoeft dan ook niet te antwoorden. Maar kom je in real life ook zo expliciet voor je homo-zijn uit. Het is nogal een machowereldje. Zoals je weet bestaan er geen homo's in het profvoetbal.
Ik geloof dat ie in verleden keer verkozen is tot amateurvoetballer van het jaar, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:13 schreef methodmich het volgende:
Ken ze niet, ook Steenvoorden doet geen lampje branden hier.
Voor de liefhebber http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/45774 een stuk over ex-profs in de hoofdklasse.
Cool ik ken geen homo's bij ons. Wel mijn vermoedensquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen op de club weet het wel, hahaha en ik weet dat er nog 1 is, maar geen idee of die ook zo open is, ken hem eigenlijk alleen van de training, en kwam hem keer tegen in bepaalde tent
Overigens kom ik met me voetbalmaatjes ook wel eens in de reguliersdwarsstraat, en ze weten dat ze daar heel normaal worden behandeld.
Ik hoorde het gisteren na onze wedstrijd tegen ASWH (0-0), Wesley Paymans had iemand van jullie 1e aan de lijn en die vertelde hem het verhaal over de passen, denk dat het bekertoernooi voor OJC over is.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:11 schreef Yeahinho het volgende:
Kom net thuis van OJC. Laatste nieuws van de club: de spelerspassen van het 1e zijn spoorloos![]()
![]()
.
Ze hadden vanavond een bekerwedstrijd tegen Theole (in Tiel), maar het bestuur kwam net al terug op ons complex toen ik huiswaarts ging. Geen idee of ze nu uitgeschakeld zijn, lijkt me wel. Niemand heeft ook maar enig idee waar ze kunnen zijn.
Nogal KNVB is daar best streng in, vorig jaar mocht een 1e elftal speler bij ons niet meedoen omdat de pas nog naar ze oude club was gestuurt, het was zelfs al een dag van te voren bekend, maar de KNVB wou niet meewerken, hoewel ze toegaven dat de fout bij hun lag.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:14 schreef methodmich het volgende:
Da's wel een heel rotte manier om eruit te vliegen zeg....
Als het zo doorgaat wel jaquote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:54 schreef tong80 het volgende:
Mooi.
Jullie worden de eerste kampioen in dit topic
De Zwerver speelde tegen Achilles Veen, daar moet je de punten niet tegen pakken. Maar GPC gaat het wel halen denk ik, met name GJS vind ik zwak.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:18 schreef Da_Sandman het volgende:
GPC Vlissingen speelt 0-0 gelijk bij VVGZ. Die blijven dus op dezelfde afstand staan, weliswaar met een wedstrijd minder. GPC volgens de ooggetuigen veul sterker, penal gemist en een goal schijnbaar onterecht afgekeurd. SSV'65 verloren, De Zwerver verloren en GJS ook gelijk. Prima weekend...
SSV'65 en GJS zullen de degradatieplekken gaan bezetten denk ik. Tis zonde geweest dat we niet uit bij De Zwerver wisten te winnen.. Kloetinge gaat ook degraderen, dus volgend jaar de op één na hoogst spelende club van Zeelandquote:Op zondag 27 januari 2008 15:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
De Zwerver speelde tegen Achilles Veen, daar moet je de punten niet tegen pakken. Maar GPC gaat het wel halen denk ik, met name GJS vind ik zwak.
Als jullie nou degraderen zitten jullie volgend jaar bij ons in de competitiequote:Op zondag 27 januari 2008 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
SSV'65 en GJS zullen de degradatieplekken gaan bezetten denk ik. Tis zonde geweest dat we niet uit bij De Zwerver wisten te winnen.. Kloetinge gaat ook degraderen, dus volgend jaar de op één na hoogst spelende club van Zeeland.
Dat waren we echt niet van planquote:Op zondag 27 januari 2008 17:15 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Als jullie nou degraderen zitten jullie volgend jaar bij ons in de competitie
Het was inderdaad heel erg koud en het waaide erg hard..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:24 schreef tong80 het volgende:
NIVO Sparta - LRC 1-1 En het was koud.
Paar dagen terug tegen jullie eerste geoefend. Vond ze niet bijster indrukwekkend, zeker niet voor een hoofdklasser!quote:Op zondag 3 februari 2008 23:38 schreef Sersjee het volgende:
Lisse - ADO'20 3-0
Oefenwedstrijd, zonde van m'n tijd![]()
ADO'20 2 - Hollandia 2 5-1![]()
Heule beste wedstrijd tegen de virtueel koploper, de mannen doen weer mee in de titelstrijd!
Jij bent van DSS? Klopt wel, het eerste draait niet geweldig en heeft het vaak lastig tegen lager spelende ploegen. Ben blij da'k niet ben gaan kijken, hoorde de dag erna van de jongens dat het een drama was.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:53 schreef AndyD het volgende:
[..]
Paar dagen terug tegen jullie eerste geoefend. Vond ze niet bijster indrukwekkend, zeker niet voor een hoofdklasser!
Ja, tegen lager geklasseerde ploegen spelen is altijd lastig, hebben we zelf ook. Neemt niet weg dat jullie nog steeds dik hadden moeten winnen, maar goed, het was ook dinsdagavond en klote weerquote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:46 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Jij bent van DSS? Klopt wel, het eerste draait niet geweldig en heeft het vaak lastig tegen lager spelende ploegen. Ben blij da'k niet ben gaan kijken, hoorde de dag erna van de jongens dat het een drama was.
Mischa speelt bij 2, André zaterdag bij 1.quote:Groote Lindt is dat. Mooi dat je je rentree hebt kunnen maken I_F! Hopelijk nu even een tijdje geen blessureproblemen meer. Speelden Hoogink en Mischa nog mee bij GL 2 trouwens of is Ruudje nu weer bij 1 aanbeland?
quote:ZELFKWELLING
Gewend als ik ben aan de betrekkelijke rust rondom de amateurvoetbalvelden keek ik zondag op Het Kasteel mijn ogen uit. Voor het eerst sinds vele jaren bezocht ik weer eens een wedstrijd in het betaalde voetbal, samen met mijn Fok!-makkers Bayswater en gebruikersnaam: Sparta-Excelsior, de kleine Rotterdamse derby. Toch een aantrekkelijk affiche, nietwaar?
Met ons waren er 10525 anderen aanwezig, heel wat meer dan de anderhalve man en een paardenkop die ik gewoonlijk bij amateurpotjes aantref. Om kwart voor twee zat ik al in het stadion, op de Denis Nevilletribune om precies te zijn. Het bleek de tribune te zijn waar het meest fanatieke gedeelte van het thuispubliek zit. Of staat, dat is een betere omschrijving, want hoewel er kuipstoeltjes zijn, wordt er nauwelijks gezeten, vooral niet als het een beetje spannend wordt. Dan veert iedereen op en om wat te kunnen zien, doe je dat ook maar. Zitten, staan, zitten, staan; op Het Kasteel heb ik meer lichaamsbeweging gehad dan normaal gesproken in een hele week.
Vlak voor het begin van de wedstrijd, bij het betreden van de ploegen op het veld werd er nepvuurwerk afgeschoten. Je weet wel, van die meterslange serpentines, in dit geval rode en witte conform de kleuren van de thuisploeg. Binnen een mum van tijd lag het doelgebied voor de Denis Nevilletribune vol met die slingers. Terwijl in de middencirkel de bal al klaar lag om in het spel te worden gebracht moest die troep met man en macht weggewerkt worden. De mannetjes die dat deden zweetten harder dan de Spartavoetballers die middag zouden doen, maar dat wist ik toen nog niet.
Eindelijk kon er afgetrapt worden. Ik ging er eens goed voor zitten. Een dag eerder had ik Zuidland tegen SC Botlek zien spelen, een wedstrijd in de vierde klasse van het zaterdagvoetbal, die je maar zo snel mogelijk moest vergeten. Vandaag zou het allemaal veel beter worden, zo dacht ik. IVandaag zou ik echt voetbal zien.
Nou, vergeet het maar. Na een half uur dacht ik al met weemoed terug aan Zuidland-Botlek. Daar werd tenminste strijd geleverd, geknokt voor elke bal, vooral door de thuisploeg. Sparta kon dat zondagmiddag niet opbrengen. Gezapigheid was troef, 90 minuten lang. De supporters werden er narrig van. Ze mopperden wat af terwijl Lindenbergh en co de bal in een traag tempo breed bleven spelen. Achter mij zat een man de hele tweede helft hevig teleurgesteld met zijn hoofd tussen de knieën. Hij had een Spartashirt aan, maar schaamde zich blijkbaar diep voor het spel van zijn favorieten.
Even heb ik overwogen om hem uit te nodigen voor de streekderby in de derde klasse Abbenbroek tegen WRW, van komende zondag. Hij zou daar vast meer strijd zien. Ik heb hem maar niets gevraagd. Per slot van rekening zat hij daar met zijn seizoenskaart uit vrije wil. Als hij aan zelfkwelling wil doen, moet hij lekker Sparta blijven volgen.
Ik ga naar Abbenbroek zondag, zeker weten.
Wees er maar trots opquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:33 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag voor eerst in 3 jaar naar me amateur club gaan kijken 1e dan.
Rvvh heeft 1-4 gewonnen bij Smithoek gaat lekker goedstaan 1e.
En we hebben een international
Vertel daar eens wat over in nieuw topic of pmquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:04 schreef methodmich het volgende:
RVVH is wel een corrupte bende geworden bij het eerste hoor jorien. Veel vriendjespolitiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |