Nee, trouwe CDA'erquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Gewas het volgende:
Hoi, heb jij wel eens spijt gehad dat je op een bepaalde partij gestemd heb? Een partij die je later eigenlijk een klote partij vond?
Dat dus, hoewel ik de komende verkiezingen wel weer ga stemmen denk ik, lekker op de PvdA gewoon om lekker dwars tegen de hersende Wilders-mode in te gaan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen spijt dat ik niet gestemt heb.
zelfde hier, alleen heb ik ooit VVD gestemd...quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:59 schreef tntkiller het volgende:
ja dat ik ooit op de pvda heb gestemd in mijn jong en onwetende tijd
Of je stemt opnieuw D66 om ze weer groter te maken. In de peilingen zijn ze alweer aan het groeien, naar 4-5 zetels. Ik overweeg ook een switch naar D66 bij de volgende verkiezingen, wanneer de PvdA de verwachtingen niet waarmaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:20 schreef Perico het volgende:
Ik ben lid van D66 maar stemde de laatste paar keer PvDA, omdat ik vind dat D66 zich maar moet opheffen, 3 zetels, 100 gemeenteraadsleden en een paar in de provincie, is een Mickey Mouse machtsfactor.
Maar als ik nu zie, dat er weer geen referendum komt en de algehele regentenpolitiek van Nederland maar doorgaat, met minachting voor het intellect van de kiezer, dan is er een volgende keer geen enkele partij die ik nog de moeite waard vind.
Idd lijkt mij ook een strak planquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je stemt opnieuw D66 om ze weer groter te maken. In de peilingen zijn ze alweer aan het groeien, naar 4-5 zetels. Ik overweeg ook een switch naar D66 bij de volgende verkiezingen, wanneer de PvdA de verwachtingen niet waarmaakt.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:22 schreef HarryP het volgende:
Nee, standvast VVD.
Hier ookquote:
Ligt aan de koers van de VVD en van Verdonk. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. verdonk er uit was een logische stap.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:18 schreef du_ke het volgende:
ook nadat ze Verdonk eruit geschopt hebben?
Je kan Verdonk er uitgooien, maar de conservatieve aanhang is gewoon groter dan de links-liberale. Eer dat inzicht eens naar voren komt, kan de derde groeiperiode beginnen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan mogelijk weer, afhankelijk van de koers. Eerder vrijwel zeker niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:19 schreef IkWilbert het volgende:
ja spijt... ik kom er gewoon voor uit. Heb op Bos gestemd en heb nu spijt als haren op mijn hoofd...
Waar ik nu op zou stemmen? Geen idee, tis volgens mij allemaal klote op dit moment.
Lijkt me wel makkelijk, net als mijn ouders die gewoon altijd CDA stemmen zonder er over na te denkenquote:Op zaterdag 29 september 2007 00:22 schreef venomsnake het volgende:
Stem al jaren lang op dezelfde partij. Ben ook lid van die partij, geen spijt dus.
SP!
quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk, net als mijn ouders die gewoon altijd CDA stemmen zonder er over na te denken
Gewoon principiële christen-democraten dus. Net als mijn ouders en grootouders. Stemmen al decennia op dezelfde partij. Verstandige mensenquote:Op zaterdag 29 september 2007 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk, net als mijn ouders die gewoon altijd CDA stemmen zonder er over na te denken
quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gewoon principiële christen-democraten dus. Verstandige mensen![]()
Ja hoor, ik blijf de partij wel trouw. Maar ik weet ook wel zeker dat Pieter van Geel niet de opvolger van Balkenende wordt. Alles en iedereen wordt er op voorbereid dat Camiel Eurlings in 2010 de CDA-lijsttrekker wordt.quote:Zeg eens Jurgen, als Pieter van Geel ineens de langverwachte opvolger van Balkenende blijkt te zijn, zou je dan nog CDA stemmen?
Ik ben natuurlijk geen echte insider binnen het CD(J)A, maar ik heb daarvan helemaal niets vernomen. Weet je dat eigenlijk wel zeker?quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik blijf de partij wel trouw. Maar ik weet ook wel zeker dat Pieter van Geel niet de opvolger van Balkenende wordt. Alles en iedereen wordt er op voorbereid dat Camiel Eurlings in 2010 de CDA-lijsttrekker wordt.
Ik geloof er niks van. Die zal eerst nog een periode fractievoorzitter moeten worden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik blijf de partij wel trouw. Maar ik weet ook wel zeker dat Pieter van Geel niet de opvolger van Balkenende wordt. Alles en iedereen wordt er op voorbereid dat Camiel Eurlings in 2010 de CDA-lijsttrekker wordt.
Pieter van Geel is te links voor de CDA-achterban, dus die laten ze heus geen lijsttrekker worden. Het is een beetje de 'Rutte' van het CDAquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Die zal eerst nog een periode fractievoorzitter moeten worden.
Waar merk je dat aan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Kleine dingetjes. Balkenende heeft Eurlings persoonlijk uit Brussel teruggehaald, hem een prominente ministerspost gegeven. Grote interviews in Telegraaf en Elsevier geven aan dat Eurlings doordringt tot de top van de partij. Ook op CDA-congressen wordt Eurlings steeds prominenter naar voren geschoven. Voor zover ik het nu kan inschatten zal het duo Eurlings-Sterk rond 2010 de macht in het CDA overnemen van Balkenende-Van Geel.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar merk je dat aan?
Als zo'n plannetje bestaat kan dat nog best in de soep gaan lopen denk ik. Eurlings zit behoorlijk te schutteren op Verkeer en Waterstaat.
Ja dat denk ik ook. Die zien we over 10 jaar terug als voorzitter van Bouwend Nederland.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Camiel Eurlings heeft een soort Frank de Grave-aura over zich heen. Het eeuwige talent en dan plots verdwenen naar een of ander subsidie-instituut.
Hij moet zich eerst amar een bewijzen inderdaad. Hij zou niet de eerste zijn die zich stukbijt op V&W.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Die zal eerst nog een periode fractievoorzitter moeten worden.
Dat.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:18 schreef jogy het volgende:
Ik begin wel een beetje spijt te krijgen dat ik uberhaupt gestemd heb eigenlijk.
Brinkman paste niet echt bij het CDA. Camiel Eurlings is een rasechte KVP'er en daar is niets mis mee. Ik vraag me alleen af of ze hem niet te vroeg zouden lanceren in 2010. Waarschijnlijk komen andere partijen dan met grote namen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind Eurlings een beetje de nieuwe Brinkman. Ook een iets te glad american style mannetje dat het net niet is.
Beter nemen ze Herman Wijffels, al zal die wel wat beters te doen hebben
Waarom paste hij niet bij het CDA? Ik vond en vind hem een echte CDA-er.quote:Op zondag 30 september 2007 15:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Brinkman paste niet echt bij het CDA.
Zijn christelijke achtergrond komt niet echt naar voren. Hij was vooral de kille, pragmatische politicus waarmee niemand zich kon afficheren.quote:Op zondag 30 september 2007 15:15 schreef Gladio het volgende:
[..]
Waarom paste hij niet bij het CDA? Ik vond en vind hem een echte CDA-er.
Dat klopt, maar dat zie je bij meer CDA-ers. Die C van het CDA stelt vandaag de dag niet zoveel meer voor. Wat dat betreft lijken ze sterk op de NCRV. Als het je om de "C" gaat, kan je beter een andere partij kiezen.quote:Op zondag 30 september 2007 15:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zijn christelijke achtergrond komt niet echt naar voren.
Ik vond het ook een kille persoonlijkheid. Die laserogen alleen al.quote:Hij was vooral de kille, pragmatische politicus waarmee niemand zich kon afficheren.
Ja. Eenmaal D66 (toen ze in paars 2 gingen zitten, en dat niet moesten doen gezien de hoeveelheid zetels die ze hadden). En bij de afgelopen verkiezingen: SP. Die had in de regering moeten zitten met het PvdA. Maarja, niks aan te doen he.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Gewas het volgende:
Hoi, heb jij wel eens spijt gehad dat je op een bepaalde partij gestemd heb? Een partij die je later eigenlijk een klote partij vond?
Ik was/ben altijd D66 stemmer geweest. Maar nadat ze onterecht in het kabinet zijn gaan zitten voelde ik me verraden. Ben daarna zeer lang ontevreden geweest over diverse politieke partij'en waardoor mijn SP stem een proteststem werd (aangezien blanco stemmen niks uitmaakt in dit land op de verkiezingsuitslag). PvdA vind ik niks, en de enige keus was SP/GL. Uiteindelijk is het de SP geworden. Maar het had net zo goed GL kunnen zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 16:31 schreef FJD het volgende:
Hoe kom je van D66 naar de SPAls ik Pechtold de afgelopen Algemene Beschouwingen z'n betoog hoor geven dan is dat echt het tegenovergestelde van wat de SP na streeft.
Ik heb overigens CDA gestemd maar volgende keer wordt het wat anders. Misschien wel D66
Straks heb je misschien de keuze tussen D66 en VVD1quote:Op zondag 30 september 2007 17:07 schreef FJD het volgende:
Gedoe met D66 beinvloedt ook mijn keuze om op D66 te stemmen. De laatste jaren hebben ze zich politiek gezien met enige regelmaat belachelijk gedragen.
De VVD van Rutte is ook nog niet echt iets waar ik me in kan vindenquote:Op zondag 30 september 2007 17:10 schreef Gladio het volgende:
Straks heb je misschien de keuze tussen D66 en VVD1![]()
Toch vind ik Rutte best "midden"-liberaal. In ieder geval liberaal. OK, Rutte is dan wel "rechtser" dan D66, maar zijn de verschillen nou echt zo grootquote:Op zondag 30 september 2007 17:12 schreef FJD het volgende:
[..]
De VVD van Rutte is ook nog niet echt iets waar ik me in kan vinden
Ik denk het ook eerlijk gezegd. Maar er ligt wel een bananenschil op de loer, nl het ontslagrechtquote:Ach ja, voorlopig zit JP er nog wel eventjes dus ik kan nog even nadenken
Inderdaad. Het enige probleem is dan om een alternatieve partij te vinden die soortgelijke standpunten heeft. Die kan ik niet vindenquote:Op zondag 30 september 2007 17:07 schreef FJD het volgende:
Op die fietsMeer uit protest dan uit overtuiging. Vooral vanuit overtuiging zou ik het nml. erg vreemd vinden, partijen staan redelijk lijnrecht tegenover elkaar
Gedoe met D66 beinvloedt ook mijn keuze om op D66 te stemmen. De laatste jaren hebben ze zich politiek gezien met enige regelmaat belachelijk gedragen.
quote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef Het_hupt het volgende:
Lieden die op het CDA de PvdA hebben gestemd om de PvdA het CDA uit de regering te houden![]()
Ja, jij bent biased kerelquote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef Mike het volgende:
Laatste keer CDA gestemd en geen spijt van. Volgende keer wordt het weer CDA.
Wat mij aansprak aan Pechtold op de Algemene Beschouwing is dat hij veel over vrijheden sprak. Vrijheid om je eigen leven in te richten in plaats van een overheid die je bestraft/beloont voor wat je doet maar ook z'n pleidooi om nu eens te komen met een aanpak die de rotte appels aanpakt in plaats van de hele groep te pakken (mooi voorbeeld hiervan is bv. het alcohol verbod langs amateur velden, paar mensen maken er onder invloed een teringzooi van en de welwillende mens mag geen biertje meer drinken langs het veld). Natuurlijk zijn er nog wel wat problemen met de uitvoeringen van z'n ideen maar dat is precies hetgene waarom ik op D66 zou stemmen.quote:Op zondag 30 september 2007 17:17 schreef Gladio het volgende:
Toch vind ik Rutte best "midden"-liberaal. In ieder geval liberaal. OK, Rutte is dan wel "rechtser" dan D66, maar zijn de verschillen nou echt zo groot![]()
Donner zal wel teruggefloten worden. Bos kan geen enkel verlies meer nemen in deze periode en JP wil niet nog een keer zijn kabinet zien vallenquote:Maar er ligt wel een bananenschil op de loer, nl het ontslagrecht![]()
Ik vind het geluid van Pechtold inderdaad meer liberaal klinken dan we van D66 gewend zijn. In het debat doet Pechtold het helemaal niet zo slecht.quote:Op zondag 30 september 2007 17:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat mij aansprak aan Pechtold op de Algemene Beschouwing is dat hij veel over vrijheden sprak. Vrijheid om je eigen leven in te richten in plaats van een overheid die je bestraft/beloont voor wat je doet maar ook z'n pleidooi om nu eens te komen met een aanpak die de rotte appels aanpakt in plaats van de hele groep te pakken (mooi voorbeeld hiervan is bv. het alcohol verbod langs amateur velden, paar mensen maken er onder invloed een teringzooi van en de welwillende mens mag geen biertje meer drinken langs het veld). Natuurlijk zijn er nog wel wat problemen met de uitvoeringen van z'n ideen maar dat is precies hetgene waarom ik op D66 zou stemmen.
Vandaar je keuze op CDA. Toch verrassend, want het CDA heeft ook iets moraliserends (normen en waarden) en iets kneuterigs. Maar je keuze is kennelijk een alternatief scenario.quote:Als ik dan kijk naar de ideeen die andere partijen uitdragen dan is D66 bijna een roepende in de woestijn. Ik denk dan ook niet dat het mogelijk is om in dit geval te zeggen "Als D66 het niet is dan moet je een tikje naar rechts of naar links" want het hele probleem ligt niet in het links of rechts zijn. Dat was vorige keren wel zo. De PvdA te links, Wilders (veels) te rechts, zowel de VVD als D66 niet geloofwaardig dus kom je bij het CDA uit![]()
Nee, je licht toe dat je eigenlijk geen spijt hebt, maar destijds zo tot deze keuze bent gekomen.quote:Maar goed, lichtelijk offtopic geloof ik
Hmmm. Moet ik nog zien. Donner is vrij onbuigzaam. Misschien dat hij uiteindelijk toch met een voorstel komt en hiervoor (op een Donneriaanse wijze) de PvdA alsnog ervoor kan laten winnen. De PvdA heeft eerder vaker laten zien dat het slappe knieën heeft. De PvdA heeft daarnaast geen enkel belang bij nieuwe verkiezingen. Benieuwd hoe dat varkentje wordt gewassenquote:Donner zal wel teruggefloten worden. Bos kan geen enkel verlies meer nemen in deze periode en JP wil niet nog een keer zijn kabinet zien vallen
Zorgen voor dat je er in kan vinden?quote:Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef Elseetje het volgende:
Afgezien van dat ik lid van GL ben, zorg ik ook dat ik altijd het partijprogramma ken en me daarin kan vinden.
?quote:Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef Gladio het volgende:
[..]
Zorgen voor dat je er in kan vinden?
Dat is mijn reden geweest om niet op ze te stemmen voor de gemeenteraad. Natuurlijk onzin want het ging daar om hele andere mensen, maar ik was ook niet zo weg van het programma van de lokale D66 toen.quote:Op zondag 30 september 2007 17:07 schreef FJD het volgende:
...
Ja en dan verwijt ze mij dat ik geen Nederlands kanquote:Op zondag 30 september 2007 20:15 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Lees je zin nog maar eens na
Milieu en groen spelen bij mij ook wel mee in de keuze van mijn stem, alleen zitten álle groen partijen aan de linkerkant en ik ben absoluut geen linksstemmer, dus tja dan maar wat anders stemmen.quote:Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef Elseetje het volgende:
Ik heb nog nooit spijt van m'n stem gehad.
Afgezien van dat ik lid van GL ben, zorg ik ook dat ik altijd het partijprogramma ken en me daarin kan vinden. Ik blader ook altijd door de programma's van SP, PvdA en D66, maar die hebben me nog nooit kunnen bekoren.Milieu en groen zijn niet hip man!
Dat is interessant. Wil je daar eens een topic over openen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef frenkck het volgende:
Rond mijn 17e was ik zelfs lid van Nieuw Rechts, al mocht ik toen nog niet stemmen.
Volgzaam doen zonder zelf na te denken past wel in de traditionele christelijke zienswijze ja.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gewoon principiële christen-democraten dus. Net als mijn ouders en grootouders. Stemmen al decennia op dezelfde partij. Verstandige mensen![]()
Dat zijn we toch allemaal als we stemmen?quote:
Hij is inderdaad goed.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:29 schreef thettes het volgende:
Ik had achteraf liever Groenlinks of heel misschien D'66 gestemd dan PvdA. Ik heb echter op Diederik Samsom gestemd en hij doet het naar mijn mening nog steeds goed.
Puur uit interesse hoor, maar wat voor zaken zijn dat dan waarmee ze zich ook bezig zijn gaan houden? Generaal pardon ofzo?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:10 schreef DtchDopey het volgende:
Spijt van mijn stem op Partij voor de Dieren. Ik kan mijn mening absoluut niet kwijt bij 1 partij, links of rechts. Ik zie per onderwerp soms oplossingen bij rechtse en soms bij linkse partijen. Dus ik dacht een klein partijtje die zich alleen bezig houd met iets wat ik belangrijk vind is dan een oplossing. Helaas gingen ze zich met allerlei andere zaken bemoeien en niet altijd met dezelfde ideeen die ik heb.
Geen idee wat ik nu moet stemmen.
Hahahaha, touchequote:Op maandag 1 oktober 2007 12:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zijn we toch allemaal als we stemmen?
Word zeker niet de opvolger van Balkenende. Heeft iets irritants over zich heen. Net iets te gemaakt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Camiel Eurlings heeft een soort Frank de Grave-aura over zich heen. Het eeuwige talent en dan plots verdwenen naar een of ander subsidie-instituut.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Joop Wijn weg is gegaan. Die gaf ik vele meer kans
Lekker inhoudelijk bezig weer.quote:
Onder andere, maar meer de manier waarop dat toen gespeeld is. Verder heeft Thieme nog wel meer haar mond opengedaan over zaken waar ik toch anders over denk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Puur uit interesse hoor, maar wat voor zaken zijn dat dan waarmee ze zich ook bezig zijn gaan houden? Generaal pardon ofzo?
Zelfs al is Wilders een karikatuur van de islamkritiek aan het maken?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
PVV, en volgende keer ook.
Nee, met die stelling ben ik het niet eens. Maar het gaat me er meer om dat er een grote beweging op rechts komt die het huidige politieke kartel verwerpt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:35 schreef Floripas het volgende:
Zelfs al is Wilders een karikatuur van de islamkritiek aan het maken?
Een verdeelde groep met ego's die niet willen/kunnen samenwerken is nou niet direct een beweging te noemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, met die stelling ben ik het niet eens. Maar het gaat me er meer om dat er een grote beweging op rechts komt die het huidige politieke kartel verwerpt.
Dat is inderdaad waarom ik nou nooit meer VVD of PvdA zal stemmen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:57 schreef SCH het volgende:
Een verdeelde groep met ego's die niet willen/kunnen samenwerken is nou niet direct een beweging te noemen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waarom ik nou nooit meer VVD of PvdA zal stemmen.
Dat lijken me de schoolvoorbeelden van verbrokkelde groepen vol met ego's die alleen maar ruzie kunnen maken (en draaien). Maar opdat het om gevestigde partijen gaat, noemt men dat "intellectueel", "verantwoordelijk" en "genuanceerd". Terwijl het gewoon LPF-taferelen zijn.quote:
Je had het toch over de beweging op rechts. Daar reageerde ik op. Wat is dat dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijken me de schoolvoorbeelden van verbrokkelde groepen vol met ego's die alleen maar ruzie kunnen maken (en draaien). Maar opdat het om gevestigde partijen gaat, noemt men dat "intellectueel", "verantwoordelijk" en "genuanceerd". Terwijl het gewoon LPF-taferelen zijn.
Jij denkt niet dat Wilders zijn geloofwaardigheid aan het verliezen is in het discours?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, met die stelling ben ik het niet eens. Maar het gaat me er meer om dat er een grote beweging op rechts komt die het huidige politieke kartel verwerpt.
De PVV toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:04 schreef SCH het volgende:
Je had het toch over de beweging op rechts. Daar reageerde ik op. Wat is dat dan?
Die indruk heb ik totaal niet. Ja, de gebruikelijke mensen roepen dat, maar wat had je anders verwacht? Ik ben het ook niet eens met dat koranverbod, maar consequent was het wel, en een beter standpunt dan dat van het CDA, dat een onderscheid maakt tussen heilige en andere boeken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:05 schreef Floripas het volgende:
Jij denkt niet dat Wilders zijn geloofwaardigheid aan het verliezen is in het discours?
Je weet dat ik een aantal maanden geleden nog serieus naar de kwesties die Wilders aandroeg keek. Ik vind ook dat zo iemand het recht moet hebben om zijn zegje te doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die indruk heb ik totaal niet. Ja, de gebruikelijke mensen roepen dat, maar wat had je anders verwacht? Ik ben het ook niet eens met dat koranverbod, maar consequent was het wel, en een beter standpunt dan dat van het CDA, dat een onderscheid maakt tussen heilige en andere boeken.
Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg. Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je weet dat ik een aantal maanden geleden nog serieus naar de kwesties die Wilders aandroeg keek. Ik vind ook dat zo iemand het recht moet hebben om zijn zegje te doen.
Ik denk alleen wel dat hij met zijn techniek een karikatuur maakt van een beweging die in essentie waardevol zou kunnen zijn, namelijk de beweging van mensen die kritiek hebben op de radicale islam en op de moslims die hun geloof willen opdringen aan de politieke orde.
Het punt is: je weet nu al dat hij vragen zou hebben gesteld als er een Nederlands gezin was weggepest in Waspik door moslims. Nu stelt hij (zo te merken) geen vragen, terwijl er wel sprake is van geweld en discriminatie. Dan word je voorspelbaar.
Voorspelbaarheid wordt wèl erg. Als Britney Spears elke keer met eenzelfde nummer komt, neemt de interesse van de media af, en vervolgens dalen de verkoopcijfers. Zo werkt de menselijke geest.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg.
Er zijn meer hogeropgeleiden die Wilders steunen, hoor.quote:Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.
Een testamentje extra?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:17 schreef speknek het volgende:
Uhm, wat is precies het onderscheid dat Wilders dan tussen de Koran en de Bijbel maakt?
En dan heb je +/- 0 zetels, omdat alleen ik, Leon de Winter en Afshin Ellian daar op stemmen. Denk aan 1NL. Terwijl het toch echt gaat om de bewoners van de wijken die CPN Ella op hun dak krijgen... Bovendien ben ik toch wel voorstander van duidelijke taal. Hoeveel heeft vijf jaar aan balkenwoordenbrei ons nu gebracht?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:18 schreef Floripas het volgende:
Je weet dat ik een aantal maanden geleden nog serieus naar de kwesties die Wilders aandroeg keek. Ik vind ook dat zo iemand het recht moet hebben om zijn zegje te doen.
Ik denk alleen wel dat hij met zijn techniek een karikatuur maakt van een beweging die in essentie waardevol zou kunnen zijn, namelijk de beweging van mensen die kritiek hebben op de radicale islam en op de moslims die hun geloof willen opdringen aan de politieke orde.
Ach, dat doen de gebruikelijke politieke takken van de subsidiesponzen vast wel, dus waarom moet Wilders dat ook gaan doen? 90% van de kamer denkt dat een delict erger is als een NL'er dat tegen een buitenlander pleegt.quote:Het punt is: je weet nu al dat hij vragen zou hebben gesteld als er een Nederlands gezin was weggepest in Waspik door moslims. Nu stelt hij (zo te merken) geen vragen, terwijl er wel sprake is van geweld en discriminatie. Dan word je voorspelbaar.
Ach, CDA, VVD en PvdA zijn ook bijzonder voorspelbaar, en toch al jaren groot. Voorspelbaarheid hoort gewoon bij ideologie. Als Marijnissen tegen topinkomens is, zeur je toch niet dat het voorspelbaar is?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:24 schreef Floripas het volgende:
Voorspelbaarheid wordt wèl erg. Als Britney Spears elke keer met eenzelfde nummer komt, neemt de interesse van de media af, en vervolgens dalen de verkoopcijfers. Zo werkt de menselijke geest.
Een van Marijnissens krachtigste punten is dat hij de SP van een niche-beweging in lange tijd heeft opgebouwd naar een duurzame, grote partij. Dat doet hij juist door zijn eigen cliche zo nu en dan te doorbreken. Zo was hij het fanatiekst in het verdedigen van Wilders en Hirsi Ali toen die niet naar de kamer konden komen, hij sprak zelfs bij wijze van protest elke dag een zin uit van een van beiden. Hij was tegen boren in de Waddenzee, maar was voorstander toen een rapport concludeerde dat het geen milieuschade opleverde. Soms maakt hij een onverwachte beweging, en dat verrast. Dat houdt echt de dynamiek in je beweging.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, CDA, VVD en PvdA zijn ook bijzonder voorspelbaar, en toch al jaren groot. Voorspelbaarheid hoort gewoon bij ideologie. Als Marijnissen tegen topinkomens is, zeur je toch niet dat het voorspelbaar is?
Nogmaals, je wekt zo de schijn dat het ene erger is dan het andere. En dat is het gewoon niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
Ach, dat doen de gebruikelijke politieke takken van de subsidiesponzen vast wel, dus waarom moet Wilders dat ook gaan doen? 90% van de kamer denkt dat een delict erger is als een NL'er dat tegen een buitenlander pleegt.
Mag ik me dan melden ? Als geschoold persoon ? Ik begin steeds meer en meer sympathie te krijgen voor Geert. Ik heb niet op de PVV gestemd, maar zal dat zeker de volgende keer gaan doen. Niet alleen vanwege de islam kritieken, maar ook vanwege z'n visie op belangrijke vraagstukken als mobiliteit en de verzorgingsstaat. Helaas lees je deze visie alleen op z'n eigen website en in sommige columns omdat de media dit niet oppikt omdat het niet in hun straatje past.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg. Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.
Nee, het is gelijk. Wegpesten is wegpesten. Maar waarom probeert men de berichtgeving over de Diamantbuurt wel te onderdrukken, en dit niet?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:42 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, je wekt zo de schijn dat het ene erger is dan het andere. En dat is het gewoon niet.
Doet "men" dat dan? Het is toch uitgebreid in het nieuws geweest?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, het is gelijk. Wegpesten is wegpesten. Maar waarom probeert men de berichtgeving over de Diamantbuurt wel te onderdrukken, en dit niet?
Ik vind dat niet zo verrassend. Hij schuift op richting het midden, richting de degelijke, Drees-achtige sociaal-democratie om de PvdA leeg te kunnen eten. Prima, maar dat is niet verrassend. En hij zit er nu ook al zo'n 21 jaar en tig verkiezingen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:41 schreef Floripas het volgende:
Een van Marijnissens krachtigste punten is dat hij de SP van een niche-beweging in lange tijd heeft opgebouwd naar een duurzame, grote partij. Dat doet hij juist door zijn eigen cliche zo nu en dan te doorbreken. Zo was hij het fanatiekst in het verdedigen van Wilders en Hirsi Ali toen die niet naar de kamer konden komen, hij sprak zelfs bij wijze van protest elke dag een zin uit van een van beiden. Hij was tegen boren in de Waddenzee, maar was voorstander toen een rapport concludeerde dat het geen milieuschade opleverde. Soms maakt hij een onverwachte beweging, en dat verrast. Dat houdt echt de dynamiek in je beweging.
Wilders verstart.
Ja, uiteindelijk wel. Net als dat meisje dat in West verkracht is en in de fik is gestoken: stadsdeelvoorzitter, je weet wel van welke partij, probeerde het ondre het tapijt te vegen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
Doet "men" dat dan? Het is toch uitgebreid in het nieuws geweest?
Als ik Omroep Brabant mag geloven, hield de politiecommissaris dit juist onder de roos, omdat sommige vaders van het tuig banden hadden met de politie. Maar goed, dat kan ook veredelde hearsay zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk wel. Net als dat meisje dat in West verkracht is en in de fik is gestoken: stadsdeelvoorzitter, je weet wel van welke partij, probeerde het ondre het tapijt te vegen.
Hier wordt juist een roeptoeter opgezet door de usual suspects.
Marijnissen is nog hartstikke links. Hij komt alleen soms met onderwerpen die je niet verwacht, en dat houdt hem al heel lang in het nieuws. Ik denk dat het bij Wilders op een gegeven moment op is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo verrassend. Hij schuift op richting het midden, richting de degelijke, Drees-achtige sociaal-democratie om de PvdA leeg te kunnen eten. Prima, maar dat is niet verrassend. En hij zit er nu ook al zo'n 21 jaar en tig verkiezingen.
En ging D66 (OK, ik weet het, slecht voorbeeld) ook niet om na dat rapport over de Waddenzee?
Eerder het linkse journaille aan het werk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als ik Omroep Brabant mag geloven, hield de politiecommissaris dit juist onder de roos, omdat sommige vaders van het tuig banden hadden met de politie. Maar goed, dat kan ook veredelde hearsay zijn.
Hoeft niet in Nederland te zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:32 schreef sneakypete het volgende:
Weeer een bomaanslag? Hier in Nederland?
Niet alle mensen zijn ontevreden. De meeste zelfs niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:12 schreef TomTancr3do het volgende:
Zolang de politiek niets doet aan die multikulti zaken waar mensen ontevreden over zijn, op de manier die mensen graag zouden willen zien (in elk geval stoppen met dat softe geknuffel en met het binnenlaten van mensen die hier niks te zoeken hebben), spint Wilders daar garen bij.
Nee, maar het worden er wel steeds meer. Een goed draaiende economie maakt niet alles goed. Zelfs de meest verstokte politiek correcte types beginnen door te krijgen dat die "extreem-rechtse figuren" in sommige gevallen toch niet helemaal achterlijk zijn. Ik zie dat ook in m'n directe omgeving, het hopeloos naïeve begint er langzaam een beetje af te gaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet alle mensen zijn ontevreden. De meeste zelfs niet.![]()
Die komen er vanzelf wel achter dat de multiculturele samenleving niet meer terug te draaien is en wennen er wel aan, en anders maar niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:46 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nee, maar het worden er wel steeds meer. Een goed draaiende economie maakt niet alles goed. Zelfs de meest verstokte politiek correcte types beginnen door te krijgen dat die "extreem-rechtse figuren" in sommige gevallen toch niet helemaal achterlijk zijn. Ik zie dat ook in m'n directe omgeving, het hopeloos naïeve begint er langzaam een beetje af te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |