abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:11:39 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53677400
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:04 schreef SCH het volgende:
Je had het toch over de beweging op rechts. Daar reageerde ik op. Wat is dat dan?
De PVV toch?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:13:29 #127
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53677447
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:05 schreef Floripas het volgende:
Jij denkt niet dat Wilders zijn geloofwaardigheid aan het verliezen is in het discours?
Die indruk heb ik totaal niet. Ja, de gebruikelijke mensen roepen dat, maar wat had je anders verwacht? Ik ben het ook niet eens met dat koranverbod, maar consequent was het wel, en een beter standpunt dan dat van het CDA, dat een onderscheid maakt tussen heilige en andere boeken.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:17:32 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_53677598
Uhm, wat is precies het onderscheid dat Wilders dan tussen de Koran en de Bijbel maakt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53677600
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De PVV toch?
Oh, maar die wordt niet veel groter nu Verdonk een partij begint.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:18:16 #130
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53677618
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die indruk heb ik totaal niet. Ja, de gebruikelijke mensen roepen dat, maar wat had je anders verwacht? Ik ben het ook niet eens met dat koranverbod, maar consequent was het wel, en een beter standpunt dan dat van het CDA, dat een onderscheid maakt tussen heilige en andere boeken.
Je weet dat ik een aantal maanden geleden nog serieus naar de kwesties die Wilders aandroeg keek. Ik vind ook dat zo iemand het recht moet hebben om zijn zegje te doen.

Ik denk alleen wel dat hij met zijn techniek een karikatuur maakt van een beweging die in essentie waardevol zou kunnen zijn, namelijk de beweging van mensen die kritiek hebben op de radicale islam en op de moslims die hun geloof willen opdringen aan de politieke orde.

Het punt is: je weet nu al dat hij vragen zou hebben gesteld als er een Nederlands gezin was weggepest in Waspik door moslims. Nu stelt hij (zo te merken) geen vragen, terwijl er wel sprake is van geweld en discriminatie. Dan word je voorspelbaar.
pi_53677731
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je weet dat ik een aantal maanden geleden nog serieus naar de kwesties die Wilders aandroeg keek. Ik vind ook dat zo iemand het recht moet hebben om zijn zegje te doen.

Ik denk alleen wel dat hij met zijn techniek een karikatuur maakt van een beweging die in essentie waardevol zou kunnen zijn, namelijk de beweging van mensen die kritiek hebben op de radicale islam en op de moslims die hun geloof willen opdringen aan de politieke orde.

Het punt is: je weet nu al dat hij vragen zou hebben gesteld als er een Nederlands gezin was weggepest in Waspik door moslims. Nu stelt hij (zo te merken) geen vragen, terwijl er wel sprake is van geweld en discriminatie. Dan word je voorspelbaar.
Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg. Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:24:24 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53677810
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg.
Voorspelbaarheid wordt wèl erg. Als Britney Spears elke keer met eenzelfde nummer komt, neemt de interesse van de media af, en vervolgens dalen de verkoopcijfers. Zo werkt de menselijke geest.
quote:
Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.
Er zijn meer hogeropgeleiden die Wilders steunen, hoor.
Mijn gok: uit gemis van een èchte conservatieve beweging.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:24:26 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53677814
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:17 schreef speknek het volgende:
Uhm, wat is precies het onderscheid dat Wilders dan tussen de Koran en de Bijbel maakt?
Een testamentje extra?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:28:10 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53677947
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:18 schreef Floripas het volgende:

En dan heb je +/- 0 zetels, omdat alleen ik, Leon de Winter en Afshin Ellian daar op stemmen. Denk aan 1NL. Terwijl het toch echt gaat om de bewoners van de wijken die CPN Ella op hun dak krijgen... Bovendien ben ik toch wel voorstander van duidelijke taal. Hoeveel heeft vijf jaar aan balkenwoordenbrei ons nu gebracht?
quote:
Ach, dat doen de gebruikelijke politieke takken van de subsidiesponzen vast wel, dus waarom moet Wilders dat ook gaan doen? 90% van de kamer denkt dat een delict erger is als een NL'er dat tegen een buitenlander pleegt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:33:05 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53678100
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:24 schreef Floripas het volgende:
Voorspelbaarheid wordt wèl erg. Als Britney Spears elke keer met eenzelfde nummer komt, neemt de interesse van de media af, en vervolgens dalen de verkoopcijfers. Zo werkt de menselijke geest.
Ach, CDA, VVD en PvdA zijn ook bijzonder voorspelbaar, en toch al jaren groot. Voorspelbaarheid hoort gewoon bij ideologie. Als Marijnissen tegen topinkomens is, zeur je toch niet dat het voorspelbaar is?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:41:18 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53678398
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach, CDA, VVD en PvdA zijn ook bijzonder voorspelbaar, en toch al jaren groot. Voorspelbaarheid hoort gewoon bij ideologie. Als Marijnissen tegen topinkomens is, zeur je toch niet dat het voorspelbaar is?
Een van Marijnissens krachtigste punten is dat hij de SP van een niche-beweging in lange tijd heeft opgebouwd naar een duurzame, grote partij. Dat doet hij juist door zijn eigen cliche zo nu en dan te doorbreken. Zo was hij het fanatiekst in het verdedigen van Wilders en Hirsi Ali toen die niet naar de kamer konden komen, hij sprak zelfs bij wijze van protest elke dag een zin uit van een van beiden. Hij was tegen boren in de Waddenzee, maar was voorstander toen een rapport concludeerde dat het geen milieuschade opleverde. Soms maakt hij een onverwachte beweging, en dat verrast. Dat houdt echt de dynamiek in je beweging.
Wilders verstart.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:42:30 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53678435
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
Ach, dat doen de gebruikelijke politieke takken van de subsidiesponzen vast wel, dus waarom moet Wilders dat ook gaan doen? 90% van de kamer denkt dat een delict erger is als een NL'er dat tegen een buitenlander pleegt.
Nogmaals, je wekt zo de schijn dat het ene erger is dan het andere. En dat is het gewoon niet.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:43:21 #138
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_53678455
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je weet zelf ook dat het niet erg is Flori. Het legt hem geen windeieren. Het volk pikt dat wel, de ontevreden meute vindt dat niet erg. Ik geloof ook niet dat een gestudeerd iemand als PJO echt op hem stemt en hem steunt eerlijk gezegd.
Mag ik me dan melden ? Als geschoold persoon ? Ik begin steeds meer en meer sympathie te krijgen voor Geert. Ik heb niet op de PVV gestemd, maar zal dat zeker de volgende keer gaan doen. Niet alleen vanwege de islam kritieken, maar ook vanwege z'n visie op belangrijke vraagstukken als mobiliteit en de verzorgingsstaat. Helaas lees je deze visie alleen op z'n eigen website en in sommige columns omdat de media dit niet oppikt omdat het niet in hun straatje past.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:49:12 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53678624
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:42 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, je wekt zo de schijn dat het ene erger is dan het andere. En dat is het gewoon niet.
Nee, het is gelijk. Wegpesten is wegpesten. Maar waarom probeert men de berichtgeving over de Diamantbuurt wel te onderdrukken, en dit niet?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:50:23 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53678665
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, het is gelijk. Wegpesten is wegpesten. Maar waarom probeert men de berichtgeving over de Diamantbuurt wel te onderdrukken, en dit niet?
Doet "men" dat dan? Het is toch uitgebreid in het nieuws geweest?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:52:22 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53678722
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:41 schreef Floripas het volgende:
Een van Marijnissens krachtigste punten is dat hij de SP van een niche-beweging in lange tijd heeft opgebouwd naar een duurzame, grote partij. Dat doet hij juist door zijn eigen cliche zo nu en dan te doorbreken. Zo was hij het fanatiekst in het verdedigen van Wilders en Hirsi Ali toen die niet naar de kamer konden komen, hij sprak zelfs bij wijze van protest elke dag een zin uit van een van beiden. Hij was tegen boren in de Waddenzee, maar was voorstander toen een rapport concludeerde dat het geen milieuschade opleverde. Soms maakt hij een onverwachte beweging, en dat verrast. Dat houdt echt de dynamiek in je beweging.
Wilders verstart.
Ik vind dat niet zo verrassend. Hij schuift op richting het midden, richting de degelijke, Drees-achtige sociaal-democratie om de PvdA leeg te kunnen eten. Prima, maar dat is niet verrassend. En hij zit er nu ook al zo'n 21 jaar en tig verkiezingen.

En ging D66 (OK, ik weet het, slecht voorbeeld) ook niet om na dat rapport over de Waddenzee?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:53:34 #142
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53678762
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
Doet "men" dat dan? Het is toch uitgebreid in het nieuws geweest?
Ja, uiteindelijk wel. Net als dat meisje dat in West verkracht is en in de fik is gestoken: stadsdeelvoorzitter, je weet wel van welke partij, probeerde het ondre het tapijt te vegen.

Hier wordt juist een roeptoeter opgezet door de usual suspects.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:01:12 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53679041
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk wel. Net als dat meisje dat in West verkracht is en in de fik is gestoken: stadsdeelvoorzitter, je weet wel van welke partij, probeerde het ondre het tapijt te vegen.

Hier wordt juist een roeptoeter opgezet door de usual suspects.
Als ik Omroep Brabant mag geloven, hield de politiecommissaris dit juist onder de roos, omdat sommige vaders van het tuig banden hadden met de politie. Maar goed, dat kan ook veredelde hearsay zijn.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:03:55 #144
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53679123
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo verrassend. Hij schuift op richting het midden, richting de degelijke, Drees-achtige sociaal-democratie om de PvdA leeg te kunnen eten. Prima, maar dat is niet verrassend. En hij zit er nu ook al zo'n 21 jaar en tig verkiezingen.

En ging D66 (OK, ik weet het, slecht voorbeeld) ook niet om na dat rapport over de Waddenzee?
Marijnissen is nog hartstikke links. Hij komt alleen soms met onderwerpen die je niet verwacht, en dat houdt hem al heel lang in het nieuws. Ik denk dat het bij Wilders op een gegeven moment op is.

Dat zie je ook aan zijn voorstellen: ze worden steeds bouder. En dat terwijl hij toch ook al bijna een jaar of twintig in de kamer zit, dus hijhad er ook eerder mee moeten komen.
Het doet mij denken aan kaki: je moet er steeds meer van snuiven om resultaat te krijgen.
Maar goed, we zullen zien.
pi_53679141
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als ik Omroep Brabant mag geloven, hield de politiecommissaris dit juist onder de roos, omdat sommige vaders van het tuig banden hadden met de politie. Maar goed, dat kan ook veredelde hearsay zijn.
Eerder het linkse journaille aan het werk.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53679450
Wilders heeft gewoon het maatschappelijke tij mee. Eigenlijk hoeft hij zelf niet eens zoveel te doen, behalve het hardste schreeuwen hoe erg het is. En op het moment dat zijn geschreeuw geen effect meer heeft, gebeurt er vast weer iets héél ergs (weer een bomaanslag ofzo), waardoor de collectieve verontwaardiging naar een nog hoger niveau wordt getild. En dan kan Wilders weer vol aan de bak.

Zolang de politiek niets doet aan die multikulti zaken waar mensen ontevreden over zijn, op de manier die mensen graag zouden willen zien (in elk geval stoppen met dat softe geknuffel en met het binnenlaten van mensen die hier niks te zoeken hebben), spint Wilders daar garen bij.
pi_53683538
Weeer een bomaanslag? Hier in Nederland?
pi_53683616
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:32 schreef sneakypete het volgende:
Weeer een bomaanslag? Hier in Nederland?
Hoeft niet in Nederland te zijn.
pi_53683656
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:12 schreef TomTancr3do het volgende:
Zolang de politiek niets doet aan die multikulti zaken waar mensen ontevreden over zijn, op de manier die mensen graag zouden willen zien (in elk geval stoppen met dat softe geknuffel en met het binnenlaten van mensen die hier niks te zoeken hebben), spint Wilders daar garen bij.
Niet alle mensen zijn ontevreden. De meeste zelfs niet.
pi_53683727
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet alle mensen zijn ontevreden. De meeste zelfs niet.
Nee, maar het worden er wel steeds meer. Een goed draaiende economie maakt niet alles goed. Zelfs de meest verstokte politiek correcte types beginnen door te krijgen dat die "extreem-rechtse figuren" in sommige gevallen toch niet helemaal achterlijk zijn. Ik zie dat ook in m'n directe omgeving, het hopeloos naïeve begint er langzaam een beetje af te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')