abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53566967
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Gewoon principiële christen-democraten dus. Verstandige mensen

Zeg eens Jurgen, als Pieter van Geel ineens de langverwachte opvolger van Balkenende blijkt te zijn, zou je dan nog CDA stemmen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:58:15 #52
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53566972
quote:
Zeg eens Jurgen, als Pieter van Geel ineens de langverwachte opvolger van Balkenende blijkt te zijn, zou je dan nog CDA stemmen?
Ja hoor, ik blijf de partij wel trouw. Maar ik weet ook wel zeker dat Pieter van Geel niet de opvolger van Balkenende wordt. Alles en iedereen wordt er op voorbereid dat Camiel Eurlings in 2010 de CDA-lijsttrekker wordt.
Pugna Pro Patria
pi_53567019
Als je PvdA hebt gestemd kan ik het wel begrijpen dat je spijt hebt, zeker na dinsdag.
Mooie praatjes.... en daar blijft het bij. 'We zijn er voor de kiezer'
pi_53567190
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja hoor, ik blijf de partij wel trouw. Maar ik weet ook wel zeker dat Pieter van Geel niet de opvolger van Balkenende wordt. Alles en iedereen wordt er op voorbereid dat Camiel Eurlings in 2010 de CDA-lijsttrekker wordt.
Ik ben natuurlijk geen echte insider binnen het CD(J)A, maar ik heb daarvan helemaal niets vernomen. Weet je dat eigenlijk wel zeker?
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:19 #55
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_53567236
D66 steeds gestemd. Ik ben nog niet zo lang kiesgerechtigd (4 jaar pas, echter de kabinetten Balkenende vallen snel ) maar steeds als ik D66 heb gestemd zijn ze achteruit gegaan Heb een keer lokaal op een protestpartijtje gestemd dat niet eens in de geemteraad is gekomen

Opzich geen spijt van de D66-stemmen gehad, maar vond dat geruzie binnen de partij tijdje terug wel beschamend (dat gedoe met van der Laan).
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_53567297
quote:

[..]

Ik geloof er niks van. Die zal eerst nog een periode fractievoorzitter moeten worden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:21:44 #57
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53567469
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:13 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Die zal eerst nog een periode fractievoorzitter moeten worden.
Pieter van Geel is te links voor de CDA-achterban, dus die laten ze heus geen lijsttrekker worden. Het is een beetje de 'Rutte' van het CDA

Ze hebben de conservatieve katholiek Eurlings niet voor niets uit Brussel teruggehaald
Pugna Pro Patria
pi_53567574
quote:

[..]

Waar merk je dat aan?

Als zo'n plannetje bestaat kan dat nog best in de soep gaan lopen denk ik. Eurlings zit behoorlijk te schutteren op Verkeer en Waterstaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53567655
Camiel Eurlings heeft een soort Frank de Grave-aura over zich heen. Het eeuwige talent en dan plots verdwenen naar een of ander subsidie-instituut.
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:29:25 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53567657
Ik vind Eurlings een beetje de nieuwe Brinkman. Ook een iets te glad american style mannetje dat het net niet is.

Beter nemen ze Herman Wijffels, al zal die wel wat beters te doen hebben
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:30:08 #61
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53567672
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar merk je dat aan?

Als zo'n plannetje bestaat kan dat nog best in de soep gaan lopen denk ik. Eurlings zit behoorlijk te schutteren op Verkeer en Waterstaat.
Kleine dingetjes. Balkenende heeft Eurlings persoonlijk uit Brussel teruggehaald, hem een prominente ministerspost gegeven. Grote interviews in Telegraaf en Elsevier geven aan dat Eurlings doordringt tot de top van de partij. Ook op CDA-congressen wordt Eurlings steeds prominenter naar voren geschoven. Voor zover ik het nu kan inschatten zal het duo Eurlings-Sterk rond 2010 de macht in het CDA overnemen van Balkenende-Van Geel.
Pugna Pro Patria
pi_53567835
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Camiel Eurlings heeft een soort Frank de Grave-aura over zich heen. Het eeuwige talent en dan plots verdwenen naar een of ander subsidie-instituut.
Ja dat denk ik ook. Die zien we over 10 jaar terug als voorzitter van Bouwend Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53568597
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:13 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hij moet zich eerst amar een bewijzen inderdaad. Hij zou niet de eerste zijn die zich stukbijt op V&W.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:18:59 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53568665
Ik begin wel een beetje spijt te krijgen dat ik uberhaupt gestemd heb eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_53568698
Vorige keer gestemd op een partij die nog geeneens 1 zetel haalde. Maar totaal geen spijt.
  zaterdag 29 september 2007 @ 17:00:52 #66
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_53570494
Ik heb gestemd op de PvdA. Maar nu ze in een concervatief kabinet zitten met 2 christerlijke partijen en griezels zoals Johan Dijsselbloem als een partijvoorbeeld zien heb ik er een beetje spijt van.

Volgende keer of GroenLinks, of D66. Ik zal mij nog even in de partijprogramma's moeten verdiepen.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_53589020
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:18 schreef jogy het volgende:
Ik begin wel een beetje spijt te krijgen dat ik uberhaupt gestemd heb eigenlijk.
Dat.

Maar goed, gestemd op de SP, en in hun standpunten kan ik me nog altijd vinden. Ik vraag me alleen oprecht af of ik hetzelfde weer zou doen, als er een serieuse kans bestaat dat ze een coalitiepartij worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 30 september 2007 @ 14:54:00 #68
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_53590019
EenNL gestemd, sta er nog steeds achter, geen spijt van.

Onder huidige omstandigheden zou het D66 of VVD worden.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_53590582
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind Eurlings een beetje de nieuwe Brinkman. Ook een iets te glad american style mannetje dat het net niet is.

Beter nemen ze Herman Wijffels, al zal die wel wat beters te doen hebben
Brinkman paste niet echt bij het CDA. Camiel Eurlings is een rasechte KVP'er en daar is niets mis mee. Ik vraag me alleen af of ze hem niet te vroeg zouden lanceren in 2010. Waarschijnlijk komen andere partijen dan met grote namen.
  zondag 30 september 2007 @ 15:15:16 #70
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53590830
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:07 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Brinkman paste niet echt bij het CDA.
Waarom paste hij niet bij het CDA? Ik vond en vind hem een echte CDA-er.
pi_53591631
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:15 schreef Gladio het volgende:

[..]

Waarom paste hij niet bij het CDA? Ik vond en vind hem een echte CDA-er.
Zijn christelijke achtergrond komt niet echt naar voren. Hij was vooral de kille, pragmatische politicus waarmee niemand zich kon afficheren.
  zondag 30 september 2007 @ 15:53:43 #72
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53591862
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:46 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zijn christelijke achtergrond komt niet echt naar voren.
Dat klopt, maar dat zie je bij meer CDA-ers. Die C van het CDA stelt vandaag de dag niet zoveel meer voor. Wat dat betreft lijken ze sterk op de NCRV. Als het je om de "C" gaat, kan je beter een andere partij kiezen.
quote:
Hij was vooral de kille, pragmatische politicus waarmee niemand zich kon afficheren.
Ik vond het ook een kille persoonlijkheid. Die laserogen alleen al.
pi_53592688
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Gewas het volgende:
Hoi, heb jij wel eens spijt gehad dat je op een bepaalde partij gestemd heb? Een partij die je later eigenlijk een klote partij vond?
Ja. Eenmaal D66 (toen ze in paars 2 gingen zitten, en dat niet moesten doen gezien de hoeveelheid zetels die ze hadden). En bij de afgelopen verkiezingen: SP. Die had in de regering moeten zitten met het PvdA. Maarja, niks aan te doen he.
pi_53592991
Hoe kom je van D66 naar de SP Als ik Pechtold de afgelopen Algemene Beschouwingen z'n betoog hoor geven dan is dat echt het tegenovergestelde van wat de SP na streeft.

Ik heb overigens CDA gestemd maar volgende keer wordt het wat anders. Misschien wel D66
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53593294
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:31 schreef FJD het volgende:
Hoe kom je van D66 naar de SP Als ik Pechtold de afgelopen Algemene Beschouwingen z'n betoog hoor geven dan is dat echt het tegenovergestelde van wat de SP na streeft.

Ik heb overigens CDA gestemd maar volgende keer wordt het wat anders. Misschien wel D66
Ik was/ben altijd D66 stemmer geweest. Maar nadat ze onterecht in het kabinet zijn gaan zitten voelde ik me verraden. Ben daarna zeer lang ontevreden geweest over diverse politieke partij'en waardoor mijn SP stem een proteststem werd (aangezien blanco stemmen niks uitmaakt in dit land op de verkiezingsuitslag). PvdA vind ik niks, en de enige keus was SP/GL. Uiteindelijk is het de SP geworden. Maar het had net zo goed GL kunnen zijn.
pi_53594153
Op die fiets Meer uit protest dan uit overtuiging. Vooral vanuit overtuiging zou ik het nml. erg vreemd vinden, partijen staan redelijk lijnrecht tegenover elkaar

Gedoe met D66 beinvloedt ook mijn keuze om op D66 te stemmen. De laatste jaren hebben ze zich politiek gezien met enige regelmaat belachelijk gedragen.
  zondag 30 september 2007 @ 17:10:02 #77
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53594232
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:07 schreef FJD het volgende:
Gedoe met D66 beinvloedt ook mijn keuze om op D66 te stemmen. De laatste jaren hebben ze zich politiek gezien met enige regelmaat belachelijk gedragen.
Straks heb je misschien de keuze tussen D66 en VVD1
pi_53594338
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:10 schreef Gladio het volgende:
Straks heb je misschien de keuze tussen D66 en VVD1
De VVD van Rutte is ook nog niet echt iets waar ik me in kan vinden Ach ja, voorlopig zit JP er nog wel eventjes dus ik kan nog even nadenken
  zondag 30 september 2007 @ 17:17:01 #79
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53594483
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:12 schreef FJD het volgende:

[..]

De VVD van Rutte is ook nog niet echt iets waar ik me in kan vinden
Toch vind ik Rutte best "midden"-liberaal. In ieder geval liberaal. OK, Rutte is dan wel "rechtser" dan D66, maar zijn de verschillen nou echt zo groot
quote:
Ach ja, voorlopig zit JP er nog wel eventjes dus ik kan nog even nadenken
Ik denk het ook eerlijk gezegd. Maar er ligt wel een bananenschil op de loer, nl het ontslagrecht
pi_53594515
Lieden die op het CDA hebben gestemd om de PvdA uit de regering te houden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 17:18:33 #81
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_53594528
Laatste keer CDA gestemd en geen spijt van. Volgende keer wordt het weer CDA.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_53594547
quote:
Op die fiets Meer uit protest dan uit overtuiging. Vooral vanuit overtuiging zou ik het nml. erg vreemd vinden, partijen staan redelijk lijnrecht tegenover elkaar

Inderdaad. Het enige probleem is dan om een alternatieve partij te vinden die soortgelijke standpunten heeft. Die kan ik niet vinden

De VVD vind ik te rechts (vooral nu met dat gezeik rond Rita - die speelt het wel heel koelbloedig trouwens, das wel mooi om te zien). De linkse partij'en zijn dan m'n enige alternatief (en op zich niet eens slechte alternatieven). Ja, ik mis eigenlijk een partij zoals D66. Ze moeten meer ballen hebben en meer laten zien waarvoor ze staan (en dan niet politieke blunders maken).

Ahh well, over een paar jaar kan ik m'n kop weer breken over welke partij het beste aansluit bij mijn meningen/standpunten.
  zondag 30 september 2007 @ 17:20:11 #83
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53594570
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef Het_hupt het volgende:
Lieden die op het CDA de PvdA hebben gestemd om de PvdA het CDA uit de regering te houden
pi_53594573
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef Mike het volgende:
Laatste keer CDA gestemd en geen spijt van. Volgende keer wordt het weer CDA.
Ja, jij bent biased kerel
  zondag 30 september 2007 @ 17:24:23 #85
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53594687
Laatste keer D66 gestemd en het valt me niet tegen voorlopig, afgelopen Algemene Beschouwingen vond ik Pechtold veruit de beste analyse hebben. Helaas beginnen de problemen meestal pas als ze gaan mee-regeren, maar in de huidige situatie zou ik zo weer op ze stemmen.
pi_53594849
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:17 schreef Gladio het volgende:
Toch vind ik Rutte best "midden"-liberaal. In ieder geval liberaal. OK, Rutte is dan wel "rechtser" dan D66, maar zijn de verschillen nou echt zo groot
Wat mij aansprak aan Pechtold op de Algemene Beschouwing is dat hij veel over vrijheden sprak. Vrijheid om je eigen leven in te richten in plaats van een overheid die je bestraft/beloont voor wat je doet maar ook z'n pleidooi om nu eens te komen met een aanpak die de rotte appels aanpakt in plaats van de hele groep te pakken (mooi voorbeeld hiervan is bv. het alcohol verbod langs amateur velden, paar mensen maken er onder invloed een teringzooi van en de welwillende mens mag geen biertje meer drinken langs het veld). Natuurlijk zijn er nog wel wat problemen met de uitvoeringen van z'n ideen maar dat is precies hetgene waarom ik op D66 zou stemmen.

Als ik dan kijk naar de ideeen die andere partijen uitdragen dan is D66 bijna een roepende in de woestijn. Ik denk dan ook niet dat het mogelijk is om in dit geval te zeggen "Als D66 het niet is dan moet je een tikje naar rechts of naar links" want het hele probleem ligt niet in het links of rechts zijn. Dat was vorige keren wel zo. De PvdA te links, Wilders (veels) te rechts, zowel de VVD als D66 niet geloofwaardig dus kom je bij het CDA uit

Maar goed, lichtelijk offtopic geloof ik
quote:
Maar er ligt wel een bananenschil op de loer, nl het ontslagrecht
Donner zal wel teruggefloten worden. Bos kan geen enkel verlies meer nemen in deze periode en JP wil niet nog een keer zijn kabinet zien vallen
  zondag 30 september 2007 @ 18:42:21 #87
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53596317
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:30 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat mij aansprak aan Pechtold op de Algemene Beschouwing is dat hij veel over vrijheden sprak. Vrijheid om je eigen leven in te richten in plaats van een overheid die je bestraft/beloont voor wat je doet maar ook z'n pleidooi om nu eens te komen met een aanpak die de rotte appels aanpakt in plaats van de hele groep te pakken (mooi voorbeeld hiervan is bv. het alcohol verbod langs amateur velden, paar mensen maken er onder invloed een teringzooi van en de welwillende mens mag geen biertje meer drinken langs het veld). Natuurlijk zijn er nog wel wat problemen met de uitvoeringen van z'n ideen maar dat is precies hetgene waarom ik op D66 zou stemmen.
Ik vind het geluid van Pechtold inderdaad meer liberaal klinken dan we van D66 gewend zijn. In het debat doet Pechtold het helemaal niet zo slecht.
quote:
Als ik dan kijk naar de ideeen die andere partijen uitdragen dan is D66 bijna een roepende in de woestijn. Ik denk dan ook niet dat het mogelijk is om in dit geval te zeggen "Als D66 het niet is dan moet je een tikje naar rechts of naar links" want het hele probleem ligt niet in het links of rechts zijn. Dat was vorige keren wel zo. De PvdA te links, Wilders (veels) te rechts, zowel de VVD als D66 niet geloofwaardig dus kom je bij het CDA uit
Vandaar je keuze op CDA. Toch verrassend, want het CDA heeft ook iets moraliserends (normen en waarden) en iets kneuterigs. Maar je keuze is kennelijk een alternatief scenario.
quote:
Maar goed, lichtelijk offtopic geloof ik
Nee, je licht toe dat je eigenlijk geen spijt hebt, maar destijds zo tot deze keuze bent gekomen.
quote:
Donner zal wel teruggefloten worden. Bos kan geen enkel verlies meer nemen in deze periode en JP wil niet nog een keer zijn kabinet zien vallen
Hmmm. Moet ik nog zien. Donner is vrij onbuigzaam. Misschien dat hij uiteindelijk toch met een voorstel komt en hiervoor (op een Donneriaanse wijze) de PvdA alsnog ervoor kan laten winnen. De PvdA heeft eerder vaker laten zien dat het slappe knieën heeft. De PvdA heeft daarnaast geen enkel belang bij nieuwe verkiezingen. Benieuwd hoe dat varkentje wordt gewassen
pi_53596570
Ik heb nog nooit spijt van m'n stem gehad.

Afgezien van dat ik lid van GL ben, zorg ik ook dat ik altijd het partijprogramma ken en me daarin kan vinden. Ik blader ook altijd door de programma's van SP, PvdA en D66, maar die hebben me nog nooit kunnen bekoren. Milieu en groen zijn niet hip man!
  zondag 30 september 2007 @ 18:57:16 #89
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_53596660
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef Elseetje het volgende:
Afgezien van dat ik lid van GL ben, zorg ik ook dat ik altijd het partijprogramma ken en me daarin kan vinden.
Zorgen voor dat je er in kan vinden?
pi_53596794
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef Gladio het volgende:

[..]

Zorgen voor dat je er in kan vinden?
?
pi_53598589
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:02 schreef Elseetje het volgende:

[..]

?
Lees je zin nog maar eens na
  zondag 30 september 2007 @ 20:48:10 #92
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_53599585
quote:
...
Dat is mijn reden geweest om niet op ze te stemmen voor de gemeenteraad. Natuurlijk onzin want het ging daar om hele andere mensen, maar ik was ook niet zo weg van het programma van de lokale D66 toen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_53601637
Als je peilingen mag geloven stapt plm 20% over.

Volgens teletekst 377 gaan er 15 zetels naar een andere partij
Bij Maurice nog veel meer.
En dan zijn er nog de wisselingen die elkaar opheffen
iemand van cda naar cu en iemand andersom bv.

Simpele comclusie plm 20% heeft spijt van z,n vorige keuze.
1 op de 5 dus.
pi_53607057
Ik heb alle keren dat ik stemde dezelfde partij -SP- gekozen, maar de volgende keer zal het denk ik wat anders worden.
Niet zozeer dat ik in de acties van die partij ben teleurgesteld, ik ben gewoon zelf anders gaan denken over bepaalde zaken.
pi_53611401
quote:
Op zondag 30 september 2007 20:15 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Lees je zin nog maar eens na
Ja en dan verwijt ze mij dat ik geen Nederlands kan !
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:21:26 #96
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_53612192
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef Elseetje het volgende:
Ik heb nog nooit spijt van m'n stem gehad.

Afgezien van dat ik lid van GL ben, zorg ik ook dat ik altijd het partijprogramma ken en me daarin kan vinden. Ik blader ook altijd door de programma's van SP, PvdA en D66, maar die hebben me nog nooit kunnen bekoren. Milieu en groen zijn niet hip man!
Milieu en groen spelen bij mij ook wel mee in de keuze van mijn stem, alleen zitten álle groen partijen aan de linkerkant en ik ben absoluut geen linksstemmer, dus tja dan maar wat anders stemmen.
Bovendien zijn de groene partijen weer veel te radicaal, ze gillen een hoop, willen van alles verbieden maar dragen nauwelijks alternatieven aan voor de problemen die er zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:24:04 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53612251
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef frenkck het volgende:
Rond mijn 17e was ik zelfs lid van Nieuw Rechts, al mocht ik toen nog niet stemmen.
Dat is interessant. Wil je daar eens een topic over openen?
pi_53612636
Ik heb D66 gestemd en ik ben wel een beetje teleurgesteld in Pechtold, die aan het moslimpaaien geslagen is en het als nieuw kroonjuweeltje heeft gemaakt om vooral tegen Wilders te zijn (niet dat ik ook maar enige affiniteit heb met de ideeën van die man). Niet zo krampachtig, sta gewoon voor je idealen joh - weg met religieuze dwingelandij, zoals D66, en de hele sociaaldemocratie begonnen is. Van dit soort columns gaan mijn tenen krommen; waarom geen vurige verdediging voor secularisme bij de spotprentenrel? Waarom geen frontale aanval op de indamming van persoonlijke vrijheden door dit kabinet? Waar blijft het betoog voor de vrijheid van het woord zonder "maar" en "zolang"? Door het huidige gedrag verliezen ze stemmen van de eigen achterban terwijl ze hadden kunnen winnen als men bij de eigen principes bleef.

Er is een serieus politiek gat aan het ontstaan tussen sociaalliberalen/-democraten en de seculieren...we wachten even af wie erin springt.

Maar spijt...niet echt. Ik had toch niet op Pechtold gestemd, maar op Boris...

[ Bericht 9% gewijzigd door Autodidact op 01-10-2007 13:33:54 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:44:21 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_53612777
Nooit spijt gehad van mijn VVD stem.

Wel dat ik op PVDA gestemd heb voor de stadsdeelverkiezingen van Zuid-Oost Amsterdam vanwege één belangrijk programmapunt. Dat punt is nooit uitgevoerd en op het moment is de PVDA ZO een grote corrupte jankboel
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_53614037
Ik had achteraf liever Groenlinks of heel misschien D'66 gestemd dan PvdA. Ik heb echter op Diederik Samsom gestemd en hij doet het naar mijn mening nog steeds goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')