1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | - Brazilie - Rio de Janeiro 8 dagen inclusief Carnaval - Foz de Iguacu 1 dag - Argentinie - Puerto Iguazu 1 dag - Buenos Aires 5 dagen - Ushuaia 2 dagen - Chili - Punta Arenas 2 dagen - Puerto Natales 2 dagen - NP Torres del Paine 5 dagen Maart: - Argentinie - Perito Moreno 2 dagen - Bariloche 3 dagen - Chili - Puerto Montt 2 dagen - Chiloé 2 dagen - Lake District 2 dagen - Paaseiland 5 dagen - Santiago 3 dagen - Valparaiso 2 dagen - Argentinie - Cordoba 2 dagen April: - Argentinie - Salta 2 dagen - Bolivia - (Salar de) Uyuni 5 dagen - Potosi 2 dagen - Sucre 3 dagen - Cochabamba 2 dagen - La Paz 3 dagen - Copacabana 2 dagen - Peru - Puno 2 dagen Mei: - Peru - Puerto Maldonado 3 dagen - Cuzco 3 dagen - Inca Trail naar Macchu Pichu 4 dagen - Nazca (lines) 1 dag - Lima 2 dagen - Huaraz 2 dagen - Chachapoyas 2 dagen - Ecuador - Vilcabamba 2 dagen - Cuenca 2 dagen Juni: - Ecuador - Quito 3 dagen - Galapagos 10 dagen - Ottavalo 2 dagen - Colombia - San Agustin 2 dagen - Bogota 3 dagen - Zipaquiria 1 dag |
ga je een online-reis maken?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Blaatmaster het volgende:
Na enkele maanden al vele verschillende topics hier door te hebben gelezen heb ik me al een aardig beeld kunnen maken van de vele prachtige natuur- en historische sites die Zuid Amerika te bieden heeft.
7000 euro voor 5 maanden lijkt me best aan de ruime kant. Argentinie is nog steeds heel erg goedkoop. Voor een dorm ben je meestal niet meer dan 5 euro kwijt en voor avondeten geld eigenlijk hetzelfde (BA en Bariloche zijn wel wat duurder). Busreizen zijn wat duurder maar meestal ben je daar voor een hele dag in de bus ook niet meer dan 30-40 euro aan kwijt. Zelfs een taxi kost niet al te veel. Het meest kosten eigenlijk de toertjes en als je flink wil gaan stappen in BA kun je ook nog wel wat geld kwijt zijn. Maar alles is natuurlijk relatief want in vergelijking met Nederland is alles goedkoop.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:51 schreef Blaatmaster het volgende:
Mja ik heb echt niet zoveel luxe nodig. Hostels zijn juist gezellig. Ik ben in m'n eentje en heb dus ook geen private rooms nodig, dorms zijn goed genoeg. Qua eten ben ik ook niet zo veeleisend en de rest van de reizen heb ik inderdaad al ingeschat om met de bus te gaan. Verder kan ik moeilijk inschatten wat het levensonderhoud bijvoorbeeld op paaseiland of in de torres kost. Heb je daar iemand over gesproken? Of leest misschien iemand anders mee die hier wat zinnigs over kan zeggen
klopt als een busquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:37 schreef Hik het volgende:
(..)
Qua carnaval: ik heb veel Braziliaanse vrienden, die vrijwel zonder uitzondering beweren dat het carnaval in Rio ( te massaal, te commercieel) een stuk minder is dan het carnaval in Salvador...
(..)
voor zover ik weet wordt carnaval daar niet gevierdquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:10 schreef MarkaD het volgende:
Couchsurfen ken ik! Afgelopen zomer 4 weken in Italie gedaan, heb geen tourist gezien
Ik zit met carnaval in Argentinie, is daar dan ook wat te beleven?
Volgens mij wel in de dorpjes in het noorden. Maar in elk geval niet met spannende nakende vrouwen in glitterstrings...quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:32 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
voor zover ik weet wordt carnaval daar niet gevierd
In de Salta provincie wordt carnaval wel gevierd, maar inderdaad anders en met een hoop bijgeloof van oude culturen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:32 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
voor zover ik weet wordt carnaval daar niet gevierd
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:02 schreef Blaatmaster het volgende:
Qua pasjes denk ik aan 2 CC's en 1 pinpas.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:02 schreef Blaatmaster het volgende:
Telefoon zit ik ook zwaar over te twijfelen... Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft. De vraag is wat goedkoper is: Eigen telefoon meenemen, of daar een prepaid telefoontje kopen.
quote:Qua geld hoor ik van iedereen dat traveller cheques veruit het makkelijkst en meest veilige is. Ik weet alleen nog niet hoeveel ik in cheques mee zal nemen en hoeveel ik met pasjes zal gaan betalen.
quote:Qua pasjes denk ik aan 2 CC's en 1 pinpas.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:42 schreef milo. het volgende:
Niet pinnen want dat kost je klauwen met geld. Travelercheques zijn altijd safe en goed en worden overal geaccepteerd. Zo min mogelijk met je cc betalen. Je hebt weinig zicht op de bijkomende kosten. Reken maar dat weinig zo goed is geregeld als in EU of de USA als het gaat om welke kosten men je allemaal in rekening mag brengen
quote:Denk aan 1 CC (wereld creditcard zoals amex of visa) en i pinpas voor als je weer in de EU bent en snel ¤ nodig hebt. Ook daar in de grote stad snel een bank binnenlopen en geld opnemen(papier en veel muntgeld) is een hele goeie optie.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:44 schreef peejdorie het volgende:
Verder nog een goede tip: maak van je paspoort en andere belangrijke papieren ook een scan en stuur ze naar je eigen mail, kun je er daar altijd bijkomen..
Ohja, misschien weet iemand of je ook terecht kunt met Euro's in Ecuador - aangezien die zoveel hoger staat dan de USD is het misschien onzin om hier dollars te kopen..?
@renzell: ben benieuwd naar dat hostel in vilcabamba!
Ik heb het in 1 dag gedaan met zo'n jeep excursie, en volgens mij heb ik alles daar wel gezien.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:46 schreef Blaatmaster het volgende:
die 5 dagen bestaan eigelijk uit 1 reisdag/orientatiedag en 4 dagen op de salar. Ik lees in de meeste reisverslagen dat men 4-daagse excursies neemt over die vlakten. Is dat dan teveel?
Betekent dit dat Malarone niet in Z-Amerika gebruikt kan worden (iemand tips, ervaringen - al dan niet positief - met Malarone?)quote:In tropisch Afrika is Malarone in meer dan 95% van de gevallen effectief.
Er bestaan echter nog andere Plasmodium soorten (vooral in Z.Amerika) waarbij Malarone niet of minder effectief is.
Het is dus van belang informatie in te winnen over het resistentiepatroon en de ter plaatse heersende malariavariant.
Ik zou ik ieder geval beginnen met die talencursus. Het maakt je verblijf er zoveel waardevoller op als je een beetje kunt communiceren!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:04 schreef MarkaD het volgende:
Hoe lang ben jij trouwens in Brazilie geweest?
Ik gebruik Malarone in Afrika en heb nooit last gehad van bijwerkingen. Het zijn inderdaad wel hele dure pillen. Heb destijds ook Malarone meegenomen voor Zuid-Amerika. Lariam wordt ook nog steeds voorgeschreven, maar ik had het nog nooit gebruikt (lees: geen idee of ik last zou krijgen van bijwerkingen) en omdat ik alleen zou reizen en ook vanwege veel hoogteverschil vond de arts het toen raadzaam om voor Malarone te gaan. Het laatste wat je wil is hallicunaties krijgen tegelijk met hoogteziekte en dan ook nog ergens alleen zitten!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:08 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Betekent dit dat Malarone niet in Z-Amerika gebruikt kan worden (iemand tips, ervaringen - al dan niet positief - met Malarone?)
Verder vond ik 43,95 per 12 pilletjes nogal duur... Zijn ze ergens goedkoop te krijgen? (evt 2ehands ofzo)
Ik vind dat een klein beetje overdreven hoor...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:55 schreef nerd4sale het volgende:
In Uyuni zit wel 1 van de weinige restaurants in de regio waar ze alles met flessenwater wassen. Dus je kunt daar prima salades eten zonder dat onze arme Hollandse maagjes in opstand komen.![]()
Het is een doel van mn reis om Spaans te leren spreken, niet alleen vanwege de communicatie daar maar ook omdat ik een andere vreemde taal wil kunnen beheersen. Dus dat komt wel goed, was alleen de vraag waar & wanneer (wel zo vroeg mogelijk).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou ik ieder geval beginnen met die talencursus. Het maakt je verblijf er zoveel waardevoller op als je een beetje kunt communiceren!
Ik ben 5 weken in Brazilië geweest en ik heb maar een heel klein stukje gezien/gedaan. Ben eerst op de Pantanal/Bonito geweest, Campo Grande, van daar naar Rio. In Rio ben ik bijna twee weken gebleven. Vandaar naar Salvador en omgeving geweest en van Salvador gevlogen naar Foį do Iguaįu.
Dat klinkt al een stuk beter dan 4 dagen op de Salar. Toch de moeite waard dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:10 schreef Knakker het volgende:
Bij die 4 daagse excursies over de vlaktes ben je één middag op de Salar de Uyuni - de rest van de dagen cross je door the middle of nowhere over de Boliviaanse hoogvlaktes, waarbij je langs allerlei gekleurde meren komt (rood, geel, paars, groen, etc). Dat, plus natuurlijk de overweldigende en verlaten natuur, was voor mij absoluut één van de hoogtepunten van mijn anderhalf jaar verblijf in Zuid-Amerika.
Ga er maar van uit dat zo'n 80% van de Nederlanders daar wel last van krijgt. Na een paar dagen flink ziek is het meestal wel over, dus als je daar langere tijd zit is het misschien wel een goed idee om het gewoon te doen. Veel andere groente zul je inderdaad niet krijgen ten westen van de Andres (het oosten ken ik niet). Af en toe een paar taaie tuinboontjes misschien.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik vind dat een klein beetje overdreven hoor...![]()
Ik heb over hete hele continent salades gegeten en nergens last van gehad. Volgens mij is het ongezonder om maanden zonder salade te gaan. Het is nou niet dat je verder zoveel groente binnen zult krijgen...![]()
Je weet dat ze geen Spaans spreken in Brazilie hequote:Het is een doel van mn reis om Spaans te leren spreken, niet alleen vanwege de communicatie daar maar ook omdat ik een andere vreemde taal wil kunnen beheersen. Dus dat komt wel goed, was alleen de vraag waar & wanneer (wel zo vroeg mogelijk).
Ik ben van plan om langer in Brazilië te zitten, denk zo'n 2 tot 3 maanden. Dus hopelijk voor mij zal het minder als vakantie-in-vakantie voelen
gelukkig niet !quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:13 schreef Knakker het volgende:
[..]
Je weet dat ze geen Spaans spreken in Brazilie he
Ik weet mn bloedgroep niet eensquote:@MarkaD: Wanneer vertrek jij precies? Ik neem aan dat jij nu ook zo ongeveer alles rond hebt... Wat ik wel een goede tip vond die ik nog ergens las en wat ik dus ook nog moet doen is zo'n soort van dogtag maken met mijn gegevens, bloedgroep en allergieen. Is nooit verkeerd als ze me ooit ergens gaan vinden
maar 25 graden is erg koud voor de tijd van het jaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:09 schreef Mutt het volgende:
Ik snap één ding niet. Ben nu een aantal dagen in BsAs en iedereen loopt te klagen over het weer, terwijl het naar mijn idee toch zeker 25 graden is! Verder vind ik het vooral heel erg kicken hier, hoop alleen dat die Spaanse les nog wat soepeler verloopt de komende dagen.. :S
Iemand goeie tips voor de dinsdagavond??
dat meisje pijpt zich een weg door zuid amerikaquote:Op donderdag 27 september 2007 23:38 schreef MarkaD het volgende:
Ja, vooral met al die vluchten lijkt 9000 euro me niet zo veel. Of heb je die er al af gehaald?
Ik heb Hik er een tijdje terug over gesproken en die vond 7000/8000 euro niet zo royaal, maar nu sprak ik een ander meisje die gemiddeld 500 euro per maand uit gaf. Behoorlijk verschil!
Ik vertrek 13 januari, en dan is het zomer in Argentinie. Dat is ongeveer het enige waar ik rekening mee heb gehouden, de rest merk ik daar wel
Ik hoop dat jij van tijd tot tijd eens wat van je laat horen tijdens je reis. Bedoel er zijn daar ook internet-cafe's en anders even je laptop meenemen en via GPRS wat opsturen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Blaatmaster het volgende:
Gezien het feit dat ik een jaartje ben gestopt met studeren heb ik besloten ook maar eens een \"grote reis\" te gaan maken. Omdat ik eigelijk geen ervaring heb met zulke reizen ben ik me ook maar meteen gaan verdiepen in vanalles en nog wat. Na enkele maanden al vele verschillende topics hier door te hebben gelezen heb ik me al een aardig beeld kunnen maken van de vele prachtige natuur- en historische sites die Zuid Amerika te bieden heeft. Het is alleen erg moeilijk er een overzicht in te houden... Zo\'n overkill aan informatie
Ik heb voor mezelf echter wel een klein reisschematje gemaakt. Waarschijnlijk verre van perfect maar daarom ook graag hierover jullie advies. Tevens zijn aanvullingen vanzelfsprekend ook altijd welkom.
[ code verwijderd ]
Om vervolgens via de States naar huis te vliegen. Wat is er verkeerd, en wat vergeet ik. Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Hik het volgende:
500 euro per maand is 16 euro per dag...
Tja, het kan: als je ticket al betaald is, je verzekeringen, prikken, en eventuele kosten thuis eraf zijn.
Als je alleen in dorms verblijft, alleen set-menu's eet (of niet), niet naar Chili en Brazilië gaat, niet uitgaat, geen tours, musea of andere bezienswaardigheden doet en alleen maar hele kleine stukjes met de bus doet (of lift).![]()
Natuurlijk, overdreven... Maar op die manier zou voor mij de lol er snel af zijn.
Ik heb de prijzen allemaal niet zo in mijn hoofd meer, maar weet wel dat je ķķk met set-menu's zo een euro of 6 per dag aan eten kwijt bent, ook een euro of 6 aan een dorm (en in grote steden waarschijnlijk vaak meer). Dan zou je nog 4 euro per dag over hebben om uit te gaan, een snackje te kopen, AL je bustickets van te kopen, water, toegangsprijzen, lokaal transport (taxi)... Ik geef het je te doen. Mijn ervaring is dat mensen die op die manier reizen er over het algemeen niet léuker van worden (want over iedere cent moeten zeiken, tegen medereizigers en de lokale bevolking... héérlijk)
Ja, ja, we hadden je grapje eerder al gehoord hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
maar enkele blowjobs van een westers meisje doet wonderen he
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:34 schreef pirlo444 het volgende:
vermijd brazillie met carneval met arische hoofd
Ik zit nu ruim 2 weken in Argentinie en geef idd veeel meer uit dan 16 euro per dag. Maar goed, heb dan ook nog geen een keer zelf gekookt ofzo, wat de kosten een beetje kan drukken. Ik leef hier behoorlijk luxe.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Hik het volgende:
500 euro per maand is 16 euro per dag...
Tja, het kan: als je ticket al betaald is, je verzekeringen, prikken, en eventuele kosten thuis eraf zijn.
Als je alleen in dorms verblijft, alleen set-menu's eet (of niet), niet naar Chili en Brazilië gaat, niet uitgaat, geen tours, musea of andere bezienswaardigheden doet en alleen maar hele kleine stukjes met de bus doet (of lift).![]()
Natuurlijk, overdreven... Maar op die manier zou voor mij de lol er snel af zijn.
Ik heb de prijzen allemaal niet zo in mijn hoofd meer, maar weet wel dat je ķķk met set-menu's zo een euro of 6 per dag aan eten kwijt bent, ook een euro of 6 aan een dorm (en in grote steden waarschijnlijk vaak meer). Dan zou je nog 4 euro per dag over hebben om uit te gaan, een snackje te kopen, AL je bustickets van te kopen, water, toegangsprijzen, lokaal transport (taxi)... Ik geef het je te doen. Mijn ervaring is dat mensen die op die manier reizen er over het algemeen niet léuker van worden (want over iedere cent moeten zeiken, tegen medereizigers en de lokale bevolking... héérlijk)
Heb besloten om terug te gaan naar BsAs, vind het idd veel leuker om Spaans te sprekenquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:59 schreef Hik het volgende:
Ik zou zeker nu Spaans gaan volgen. Als je Spaans spreekt wordt de rest van je reis toch ook veel leuker?
Gemiste kans. Je had gewoon door moeten reizen naar San Carlos de Bariloche. Daar zitten ook genoeg taalscholen en het grote voordeel is dat het daar niet overspoeld wordt door europeanen. In de zomer zit het daar namelijk vol met Argentijnen die hun vakantie aan het vieren zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:54 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Heb besloten om terug te gaan naar BsAs, vind het idd veel leuker om Spaans te sprekenVoel me nu echt zo'n lompe Amerikaan die een beetje de toerist komt uithangen.
Nou ik was er van de week, en ik hoorde meer Engels dan Spaans op straat in Bariloche. Maar tis wel een gemiste kans want bariloche is A-OK!quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:12 schreef DRA het volgende:
[..]
Gemiste kans. Je had gewoon door moeten reizen naar San Carlos de Bariloche. Daar zitten ook genoeg taalscholen en het grote voordeel is dat het daar niet overspoeld wordt door europeanen. In de zomer zit het daar namelijk vol met Argentijnen die hun vakantie aan het vieren zijn.
Ik zit er ook over te denken, welke landen ben je van plan te bezoeken? Ga je alleen? Wat is je budget?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:50 schreef Omaha het volgende:
Ik zit erover te denken om in februari 2009 een 6 maanden durende reis te gaan maken door Zuid-Amerika. Daarom even deze tvp, dan kan ik me wat gaan inlezen
Dat zal ook wel meevallen. Dan zou je 3000 euro per maand kwijt zijn. Je gaat lang niet iedere dag iets duurs doen, er zullen genoeg dagen tussen zitten waar je maar 20 of 30 euro uitgeeft. Die compenseer je weer met de duurdere dagen. En met z'n 2-en ben je altijd goedkoper uit dan in je eentjequote:Op maandag 10 maart 2008 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk voor je heb je nog een keer een duizend of 18 erbij voor reizen en excursies
1500 p.p. all inn, das echt niet veel voor Peru, Brazilie, Paraguay, Uruguay, Bolivia, Peru en Argentiniequote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen. Dan zou je 3000 euro per maand kwijt zijn. Je gaat lang niet iedere dag iets duurs doen, er zullen genoeg dagen tussen zitten waar je maar 20 of 30 euro uitgeeft. Die compenseer je weer met de duurdere dagen. En met z'n 2-en ben je altijd goedkoper uit dan in je eentje
Tja, alleen dat gebied is zo enorm groot! Buenos Aires - El Calafate bijvoorbeeld, das of 3 uur vliegen, of 50 uur bussen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:09 schreef Blik het volgende:
Landen als Bolivia, Peru en Ecuador zijn spotgoedkoop. Ook de hoeveelheid binnenlandse vluchten zal meevallen als je 12 maanden naar een gebied toegaat.
2 vrienden van mij zijn daar vorig jaar naartoe geweest, mijn vriendin 4 jaar geleden. Iets duurder dan Azië, maar alsnog gewoon goedkoop. Ook in de LP van vorig jaar (2007) staat dat je als budget-traveller makkelijk rond kan komen van $20 a $25 per dag. Neem er een marge bij van 20%. Dan zit je met 2 personen op 50 a 60 dollar, en dat is ruim onder de 50 euro per dag.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wanneer was jij voor het laatst in Perú of Bolivia?
Dat moet erg lang geleden als je denkt dat het spotgoedkoop is
Wat denk je dat je gemiddeld nodig hebt qua budget per maand om rond te reizen en de leuke dingen niet aan je neus voorbij te laten gaan? Als ik bedragen van 50 euro per dag voorbij hoor komen, schrikt me dat toch behoorlijk af, zoveel geld heb ik niet, en kan ik waarschijnlijk ook niet op tijd bij elkaar krijgen....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je heel de dag in je hostel blijft zal dat best lukken ja. Als je een dag met zijn tweeen naar Machu Pichu wilt is je weekbudget weg
Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef Apoc2003 het volgende:
Fuck! Dat is wel veel meer dan ik had verwacht, eigenlijk betekend dat het nekschot voor mijn mooie plannen om een paar maanden naar zuid amerika te gaanUiteindelijk blijf ik wel een 'arme' student die een volgend jaar te veel tijd heeft...
Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:57 schreef JedaiNait het volgende:
Wij waren afgelopen jaar in Peru (met een uitstapje Bolvia) ongeveer 3000 pp kwijt (2 personen) voor een reis van twee maanden. Dit was inclusief vliegen, inclusief vier weken prive les Spaans en inclusief excursies.
Wel moet ik zeggen dat we niet de jungle ingeweest zijn, dat is vrij prijzig.
Wanneer?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:41 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).
En dan heb ik niet overdreven zuinig geleefd. Bij dat geld zit ook 100 uur spaanse les en 3 maanden gastgezin inbegrepen, één binnenlandse vlucht in Argentinië, alle must-do excursies, en 2 maanden lang hostels en uit eten.
Dus zo zie je maar dat je met hetzelfde geld ook veel meer kunt doen...
Vlucht naar Lima: jaquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even wat prijjzen in BA (1:5)
Retourtje BA - Rosario 16 euro
Retourtje BA - Montevideo: 60 euro
Middenklasse hotel: 25 euro(1 persoon), 30 euro(2 personen)
Eten in een shopping: 5 euro p.p
Eten in een gewoon restaurant: 10-15 euro
Eten in een duur restaurant: 30 euro
Bios(2 man) : 10 euro
Entree disco: tussen de 5 en 10 euro
Drankje in disco: tussen de 3 en 5 euro, bier 2
Voetbalwedstrijd: Tussen de 10 en 15 euro
Concert: vanaf 15 euro tot 100 euro
Theater(2 man): 20 euro
Taxi: 0,5 euro per minuut
Openbaar vervoer: 0,5 euro per ritje
Eten kopen in winkel voor 1 maand: 150-200 euro per maand of zo
Retourtje BA - La Plata: 2,5 euro
Tosti en een cola: 4 euro
Appartement huren short term: 300 tot 500 euro
quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen (die alleen gelden in Argentinië, andere landen zijn goedkoper). Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
2 man he, 18000 euro p.p.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
Inclusief ticket?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Mijn budgets is maximaal 8000 euro, waar ik 5 á 6 maanden mee wil doen.
Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden, naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld naar Guatamala en dan richting Costa Rica, dan kan ik mooi via curacao (daar zit m'n vriendin dan als het goed is:P) terug naar nederland. Ticket kost ongeveer 1500 op die manier, en levensonderhoud is een stuk goedkoper in midden-amerika dan ik zuid-amerika als ik het zo lees....
Nu precies een jaar geleden, van januari t/m half juni.quote:
binnenlandse vluchten!! Geen vluchten naar andere (hoofd)stedenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer maar eens voor 120 euro naar Santiago, Lima, Santa Cruz, Sao Paolo, Bariloche of Bogota te vliegen vanaf BA
Ik lees dit iedere keer weer terug hier en het land heet toch echt Ecuadorquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden,
Dankzij de spaanse vriendjes van AA en de argentijnse overheid. Het onvriendelijke personeel en de antieke toetstellen krijg je er overigens wel gratis bij.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het advies is voor iemand die heel Latijns Amerika wil bereizen, dan zal je toch een aantal keer moeten vliegen
En in Argentinie zijn binnenlandse vluchten even duur dan internationale vluchten
Tegenwoordig dus niet meer. Zelfs in de buurtparillas (vaak de bestequote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:39 schreef Knakker het volgende: Je kunt inderdaad voor 10-15 euro uit eten gaan in Buenos Aires, maar met een budget van 20-24 pesos (5-6 euro?) red je het ook wel als je naar een gewone parilla gaat, een (uitstekende) bife de chorizo eet en een kan huiswijn drinkt (althans een jaar geleden).
Wat zit je toch altijd te zaniken over de prijzen in Argentinie. 30 peso is tegenwoordig nog maar net aan 6 euro. Zelfs als je het dubbele betaald dan zit je nog steeds aan een heerlijke prijs.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30 peso voor een bife de chorizo en een huiswijn lukt gewoon nergens in BA
Een Argentijn vertelde me dat AA spaans is tegenwoordig. Ik heb dat nooit gecontroleerd maar ik ging er maar vanuit dat het klopte.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef reem het volgende:
Gelukkig is AA net zo Argentijns als Willem-Alexander. De gemiddelde Argentijn schaamt zich kapot voor die vliegmaatschappij, die ondanks alles nog steeds de 'Nationale' vliegmaatschappij is.
Dat ligt eraan hoeveel generaties je terug wilt gaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bijna iedereen die in Argentinie woont komt uit Argentinie
Dat klopt maar het leuke van Argentijnen vind ik juist dat ze ook wel veel interesse hebben in andere landen. Zo was ik dit jaar in Bariloche en daar verbaasde ik me erover hoeveel aandacht ik kreeg zodra ik vertelde uit Nederland te komen. Zal ook wel helpen dat ik vrij goed spaans spreek.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:46 schreef reem het volgende:
Het is inderdaad in handen van een spaanse holding, maar is nog wel steeds de 'nationale' luchtvaartmaatschappij. Typisch argentijns natuurlijk. Dat is net zoals met Argentijnen zelf. Niemand z'n familie komt r echt vandaan, maar iedereen voelt zich wel heel Argentijns...
Tuurlijk jongenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:24 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel generaties je terug wilt gaan.
Je kunt in Chili het beste me sky vliegen. Die zijn wel erg goedkoop. Verder heb je nog Aerolineas del Sur. Dat is van dezelfde spaanse groep als AA, maar op een 1 of andere manier kan het in Chili wel een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:05 schreef zwahiel het volgende:
Waarom is dat eigenlijk dat het vliegen in Zuid Amerika zo gruwelijk duur is. Belde 's met LAN wilde dezelfde dag een vlucht doen, dat kon. Ging voor 150 dollar inclusief tasas enzo, maar moest wel binnen een half uur op 't vliegveld zijnDezelfde vlucht van te voren boeken ging ook maar dan wassie dubbele prijs. Ging van Santiago de Chile naar Arica vlak bij de Peruaanse grens. Snap d'r niks van. Ook vluchten van Santiago naar BA waren echt gruwelijk duur. Kon je beter de bus pakken, duurde wel langer, maar was 10x zo goeiekoop.
Lima ligt op zeeniveau, dus de hoogte zal wel niet de reden zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:05 schreef zwahiel het volgende:
Snap wel waarom naar Lima vliegen duur is (hoogte, speciale banden nodig voor je vliegtuig) maar waarom bij de rest de prijzen zo hoog zijn.
Star Peru, als ik het me goed herinner?quote:Zou 't komen omdat er geen reet aan concurrentie is? Bedoel in Chili ben je gebonden aan LAN, Peru idem en dan nog een kleintje...
Dat zou mooi zijn, maar rond de 900-1000 euro is realistischerquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:15 schreef A.Petacchi het volgende:
ik hoop van en naar Europa te vliegen voor 700 euro.
Feit blijft, dat hoe meer je wil doen in een kortere tijd, hoe meer geld het kost. met een normaal tempo, in mijn ervaring, heb je aan 45 euro per dag in argentinie meer dna genoeg. In chili en brazilie moet het ook wel lukken, als je niet te snel reist, en elke dag gaat skydiven, de navimag neemt of andere dure tours doet.quote:
Volgens mij betaal je bij Amazon een sloot verzendkosten omdat het vanuit Amerika komt, gooi het in je mandje op Amazon en kijk hoeveel het uiteindelijk kost.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:50 schreef Apoc2003 het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Footprint, Lonely Planet of Rough Guide?
Als je er een gaat bestellen is het trouwens de moeite waard om dat te doen via amazon.com. Hier bij de Selexyz kost een LP South America on a shoestring 34 euro, via amazon 22,43 dollar!
Mooie reisquote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Verder denk ik dat ik een nieuwe ipod ga kopen 80/160 GB die ik dan als soort van harde schijf gebruik om foto's op te slaan tijdens het reizen. Ik weet niet hoe anderen dit doen en of er misschien betere oplossingen zijn voor het opslaan van foto's?!
Zit nu ook met ongeveer dezelfde route als jij in m'n hoofd, behalve dat ik niet zo lang in peru wil blijven en ik niet naar brazilie ga. Ik wil ik februari 2009 weg, dus wie weet komen we elkaar nog tegenquote:
En dan van Ecuador weer terug naar Braziië dus? Waarom niet Brazilië eerder op een logische plaats inpassen in je schema en terugvliegen vanaf bijvoorbeeld Lima?quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Super topic dit, erg leuk en vooral interessant om allemaal te lezen!!
Ook ik ben van plan om een reis van minimaal 6 maanden te maken naar Zuid Amerika.
Ik wil in december 2008 / januari 2009 vertrekken (t/m augustus 2009).
Wat nu ongeveer de planning is:
januari 2009 -> 4 weken Buenos Aires, cursus Spaans
februari / maart 2009 -> 4 weken Ushuaia, El calafate, Bariloche, Santiago
maart 2009 -> 4 weken Santiago de Chile, cursus Spaans
april / mei 2009 -> 6 weken Chili + (vooral) Bolivia
mei / juni 2009 -> 5 weken Peru
juli 2009 -> 4 weken Ecuador (kijken hoeveel tijd ik over heb)
augustus 2009 -> 2 weken Brazilie (Rio de Janeiro naar Buenos Aires)
Cursus Spaans in Santiago? Je weet toch hopelijk wel dat ze geen Spaans spreken in Santiago? Of wil je Chileens leren?quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Super topic dit, erg leuk en vooral interessant om allemaal te lezen!!
Ook ik ben van plan om een reis van minimaal 6 maanden te maken naar Zuid Amerika.
Ik wil in december 2008 / januari 2009 vertrekken (t/m augustus 2009).
Wat nu ongeveer de planning is:
januari 2009 -> 4 weken Buenos Aires, cursus Spaans
februari / maart 2009 -> 4 weken Ushuaia, El calafate, Bariloche, Santiago
maart 2009 -> 4 weken Santiago de Chile, cursus Spaans
Op zich wel waar. Regel je tickets en je talencursus en voor de rest zie je wel waar je uitkomt. Dan heb je alle vrijheidquote:Op donderdag 17 april 2008 12:46 schreef Hik het volgende:
Minimaal 6 maanden: tijd genoeg om helemaal niéts te plannen (behalve misschien je talencursus)
Maargoed, that's just me...
Maar als je de de 'must see's' wil doen als de galapagos eilanden, machu pichu of paaseiland moet je die wel van te voren boeken toch? Ik wil namelijk een ticket naar BA en terug vanuit Quito, de voorgaande dingen eventueel van te voren vastleggen, net als de cursus spaans, en dan voor de rest niets van te voren plannen...quote:Op donderdag 17 april 2008 12:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich wel waar. Regel je tickets en je talencursus en voor de rest zie je wel waar je uitkomt. Dan heb je alle vrijheid
Voor Machu Picchu hoef je echt niks vantevoren te regelen, voor de andere dingen die je noemt misschien wel omdat je daarvoor ook met het vliegtuig moet. Ik weet niet hoever vantevoren je dat vast moet leggen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:49 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Maar als je de de 'must see's' wil doen als de galapagos eilanden, machu pichu of paaseiland moet je die wel van te voren boeken toch? Ik wil namelijk een ticket naar BA en terug vanuit Quito, de voorgaande dingen eventueel van te voren vastleggen, net als de cursus spaans, en dan voor de rest niets van te voren plannen...
De kans wordt overigens steeds groter dat m'n plan doorgaat, als ik volgende week vrijdag m'n tentamen haal staat niets meer in m'n weg om het te gaan doen
Zowel paaseiland als taalcursus zijn ter plekke ook prima te regelenquote:Op donderdag 17 april 2008 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor Machu Picchu hoef je echt niks vantevoren te regelen, voor de andere dingen die je noemt misschien wel omdat je daarvoor ook met het vliegtuig moet. Ik weet niet hoever vantevoren je dat vast moet leggen.
Jullie reis is ook echt top, echt een droomreis. Lees je weblog ook regelmatigquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:45 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
Zowel paaseiland als taalcursus zijn ter plekke ook prima te regelen
Mooie reizen hier! Momenteel zijn wij bezig met taalcursus in Areguipa..
quote:Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef Blaatmaster het volgende:
wel ja? bij shannon, carlos en Philippe? geniaal adres daar ja. Je gaat me niet vertellen dat je ook op shannons verjaardag was? dan had ik je moeten zien daar
Haha nee, ik verbleef daar een week eerder met een vriend en we waren niet echt uitgenodigd. Ik had daar een andere couchsurfer ontmoet, en zij is later verliefd geworden op Philippes beste vriend (Pancho), dus die is wel gegaan. Celessa heet ze! Beetje offtopic maar wel grappigquote:Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef Blaatmaster het volgende:
wel ja? bij shannon, carlos en Philippe? geniaal adres daar ja. Je gaat me niet vertellen dat je ook op shannons verjaardag was? dan had ik je moeten zien daar
Je bent er vast al weer weg, maar zat je toevallig ook bij CEICA?quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:45 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
Zowel paaseiland als taalcursus zijn ter plekke ook prima te regelen
Mooie reizen hier! Momenteel zijn wij bezig met taalcursus in Areguipa..
Zeg zeg, als je Chileno kunt spreken kun je echt alle talen spaans, behalve Spaans Spaans sprekenquote:Op woensdag 16 april 2008 19:03 schreef DRA het volgende:
[..]
Cursus Spaans in Santiago? Je weet toch hopelijk wel dat ze geen Spaans spreken in Santiago? Of wil je Chileens leren?
Quitoquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef Mutt het volgende:
So far, muy bien! Heb zelf Argentinië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador al achter de rug en zit nu en paar dagen in Quito. Iemand nog goeie tips voor Quito?? Vlieg hierna door naar Cartagena!
dit klopt in ieder geval nietquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:58 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Zeg zeg, als je Chileno kunt spreken kun je echt alle talen spaans, behalve Spaans Spaans spreken![]()
* zwahiel gusto Chile
Guttegut, weer een expert hoor...quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:58 schreef reem het volgende:
Als met een kogelvrij vest over straat lopen je ding is, is portugees leren in Brazilië een goed idee.
?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:36 schreef qwerty_x het volgende:
Spaans is leuk en aardig, maar het blijft natuurlijk wel een feit dat de meerderheid van de Zuid Amerikanen portugees praat ...
begrijp hem ook niet helemaal, overgrote meerderheid van de landen is toch echt spaanstaligquote:
Euh?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:36 schreef qwerty_x het volgende:
Spaans is leuk en aardig, maar het blijft natuurlijk wel een feit dat de meerderheid van de Zuid Amerikanen portugees praat ...
bronquote:Spaans wordt door 300 miljoen Latijns-Amerikanen gesproken en is daarmee de grootste taal in Latijns-Amerika. De 185 miljoen inwoners van Brazilië spreken Portugees en in de (voormalige) Franse koloniën wordt door ongeveer 7 miljoen mensen Frans gesproken. Verder spreken een paar miljoen mensen Engels. Indiaanse talen worden nog over heel Latijns-Amerika gesproken, en door een groter deel van de bevolking dan in Noord-Amerika. Veel gesproken indiaanse talen zijn Quechua (13 miljoen), Guaraní (6 miljoen), Aymara (1,6 miljoen) en Nahuatl (1,5 miljoen).
Spaans leren in Argentinie of Ecuador, daarna rondreizen. Wil eigenlijk sowieso richting Ecuador, maar ook wel graag surfen ergens.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar?
Oh, je had het zelf ook door?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:26 schreef reem het volgende:
[..]
Gevalletje terechte repliek op een rare opmerking.
Montaņita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Spaans leren in Argentinie of Ecuador, daarna rondreizen. Wil eigenlijk sowieso richting Ecuador, maar ook wel graag surfen ergens.
Oriënteren.
Onderwijs (zelfs universitair) is gratis in Peru, hierdoor is een relatief groot gedeelte van de bevolking goed opgeleid. Zeker in de steden. Tuurlijk, er zijn veel mensen zonder opleiding (zeker buiten de steden), maar dat er nauwelijks mensen zouden zijn die de basisschool hebben afgemaakt is echt onzin. Bovendien zijn er inderdaad vele taalscholen waar je goed Spaans kan leren (en waarschijnlijk tegen een voordeliger tarief dan in Chili).quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In die landen heb je amper mensen die de basisschool hebben afgemaakt dus ik wens je veel succes
Ik ben nu al 3x in Montaņita geweest en het is echt geweldig daar! Klein hippiestadje met idd veel surfers. Ik surf zelf ook niet, maar ken wel wat mensen die speciaal daarvoor er naar toe gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Montaņita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...), maar heb wel Ecuadoriaanse vrienden die daar gaan surfen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:54 schreef Knakker het volgende:
Ruwweg de busprijzen:
Argentinië: $2.50 per uur
Bolivia: $0.50 per uur
Peru/Ecuador: $1 per uur
Colombia: $2-$2.50 per uur
Chili en Brazilië heb ik weinig weet van; maar dat zal ongeveer 1.5x Argentinië zijn.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Montaņita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...), maar heb wel Ecuadoriaanse vrienden die daar gaan surfen.
Ik ben ook in Montanita geweestquote:Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef renzell het volgende:
[..]
Montaņita is goed om te surfen ja!!!En ze hebben er lekkere vis.
![]()
Eigenlijk zijn die plaatsjes noordelijk ervan nog beter, als je minder backpackers tegen het gebronsde lijf wilt lopen tenminste. Maar ben de namen even kwijt.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:40 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Ik ben ook in Montanita geweestwel totaal bevolkt door backpackers en surfdudes, maar erg leuk voor een paar dagen om een beetje te leren surfen enzo ja
Voor 5,5 maand, wat heerlijk!!!quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:47 schreef Apoc2003 het volgende:
Heb m'n ticket bevestigd, ik ga dus nu definitief 5,5 maand naar het continent waar ik altijd naar toe hebt gewild18 februari is de dag!
Bedankt voor de tips over BA, ben van plan om daar eerst twee weekjes te blijven om een beetje spaans te leren en vanuit daar naar het zuiden en via de westkust naar Quito. Volgens mij de meest bereisde route in zuid amerika.... maar niet voor niets lijkt me![]()
Overigens denk ik dat ik de cultuushock wel aan kan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |