abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 17:40:17 #226
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58116340
Galapagos zou ik zeker niet van hier regelen, tenzij je het gelijk wilt doen als je aankomt.
Je ontmoet mensen onderweg met wie je misschien samen wilt, je wilt eerder of later en onderweg is ook internet hoor, don't worry...
Sommige dingen moet je niet 2 dagen vooraf regelen inderdaad, en galapagos is daar één van, maar maanden vooraf vastleggen is duur en zo ontzettend zonde van de flexibiliteit in je schema. Ik zie geregeld mensen in Quito die het daar nog regelen. Quito is geen stad waar het een straf is om wat dagen extra te zitten en rustig uit te vlooien wat er kan. Zelfs als je dan niet gelijk weg zou kunnen is er in de omgeving genoeg te doen om je even bezig te houden. En weet je wat de grap is: vaak zijn een extra paar dagen "noodgedwongen" even rondhangen (omdat je bijna al je kleren bij een waserette liggen die zomaar voor een dag of 5 de deuren sluit bijvoorbeeld... ) meer de moeite waard dan al die zogenaamde highlights.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58150866
inderdaad, zo ben ik nu dus langer blijven hangen in mendoza weer. Ik verbleef daar bij geweldig aardige en gastvrije mensen waardoor ik me eventjes ontzettend thuisvoelde en een gezellige 6 dagen daar heb gehad met de nodige wijn in de late uurtjes, assado´s, gezellige wandelingen etc. etc.

Over de foto´s, wat ik nu doe is alles uploaden op picasaweb. Ik heb daar voor 20 dollar nu 10 gigabyte voor een jaar en je kunt daar je foto´s uploaden zonder te resizen. Wanneer ik dus alles kwijtraak hier, kan ik alles gewoon downloaden wanneer ik thuis ben (wat ik dus met mijn iguacu foto´s moet gaan doen daar die op mijn gestolen camera stonden )
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:45:16 #228
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58158879
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor Machu Picchu hoef je echt niks vantevoren te regelen, voor de andere dingen die je noemt misschien wel omdat je daarvoor ook met het vliegtuig moet. Ik weet niet hoever vantevoren je dat vast moet leggen.
Zowel paaseiland als taalcursus zijn ter plekke ook prima te regelen

Mooie reizen hier! Momenteel zijn wij bezig met taalcursus in Areguipa..
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:43:37 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_58161684
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:45 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

Jullie reis is ook echt top, echt een droomreis. Lees je weblog ook regelmatig
pi_58182369
Ik heb ook niks van tevoren geregeld en dat bevalt zo goed! Moet wel zeggen dat ik een jaar heb voor deze reis, dus tijd zat. Net als Blaatmaster ben ik ook even blijven hangen in Mendoza (was al voor de 2e keer daar), puur vanwege de mensen. Ook ik heb daar veel asado's, wijn etc gehad, leuke stad!
Omdat ik niks regel en genoeg tijd heb, word ik wel een beetje lui. Zo zit ik al ruim 3 maanden in Argentinie (ik ga nu eindelijk naar Bolivia), maar deze manier van reizen bevalt mij prima

Oja Blaatmaster, ik was laatst aan het Couchsurfen in Santiago, en jij hebt daar ook geslapen!
pi_58188913
wel ja? bij shannon, carlos en Philippe? geniaal adres daar ja. Je gaat me niet vertellen dat je ook op shannons verjaardag was? dan had ik je moeten zien daar
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_58191491
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef Blaatmaster het volgende:
wel ja? bij shannon, carlos en Philippe? geniaal adres daar ja. Je gaat me niet vertellen dat je ook op shannons verjaardag was? dan had ik je moeten zien daar
pi_58191516
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef Blaatmaster het volgende:
Haha nee, ik verbleef daar een week eerder met een vriend en we waren niet echt uitgenodigd. Ik had daar een andere couchsurfer ontmoet, en zij is later verliefd geworden op Philippes beste vriend (Pancho), dus die is wel gegaan. Celessa heet ze! Beetje offtopic maar wel grappig
pi_58926428
Ik zit een beetje in de knoop met vliegticket(s) kopen en vraag me af wat voor ticket jullie hebben gekocht voor een lange reis naar Zuid Amerika?
Een retour ticket is goedkoper dan twee enkele tickets (scheelt wel 500 euro of meer).
Ik heb echter liever vast een terugticket ook (in sommige landen heb je een terugticket nodig als bewijs wanneer je het land weer gaat verlaten, om het land in te kunnen komen).
Voor een retour zijn bijvoorbeeld nog geen tickets voor de terugreis verkrijgbaar, omdat dit te ver vooruit is.
Dus zou ik dan een jaarticket moeten kopen, waarvan ik de data (gratis of goedkoop) kan aanpassen??!
Ik weet niet precies hoe dit nu zit en vraag me af hoe jullie dit gedaan hebben.
Hebben jullie tips of info voor me?
  maandag 26 mei 2008 @ 20:42:46 #235
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58926581
Ben toevallig gisteren bij Kilroytravel langsgeweest. Aangezien ik in februari weg wil, en ongeveer half juli terug wil zijn, adviseerde ze mij om in augustus terug te komen. Vanaf dan konden ze tot juli tickets boeken. De vriendelijke mevrouw adviseerde om een flexibel ticket te boeken, waarmee je je vliegdata nog een keer mag wijzigen (voor het schappelijke bedrag van 30euro).

Nog even definitief de knoop doorhakken, een baantje zoeken voor 30+ uur in de week, en dan boeken.

Iemand nog tips over alleen reizen? Het begint er op te lijken dan m'n mogelijke reispartner toch niet mee gaat en ik dus alleen moet. Is het goed te doen? Ik sta in principe redelijk stevig in m'n schoenen, maar ik kan me voorstellen dat je in je eentje toch kwetsbaarder bent dan met z'n twee.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  maandag 26 mei 2008 @ 22:59:49 #236
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58929698
Alleen is leuker!

Meer mensen leren kennen, makkelijker contact met locale mensen, geen overleg over waar heen te gaan en hoe lang te blijven en uiteindelijk het gevoel dat het helemaal jóuw reis was!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:16:54 #237
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_58932528
Apoc, je bent inderdaad kwetsbaarder in je eentje.

Dat zul je zeker merken als je dadelijk uit het vliegtuig stapt, of je in één of andere godvergeten plaats even naar de wc wilt, en er niemand is om op je backpack te letten. Maaaaarrrrrrrrrrr, als je in je eentje gaat heb je meer vrijheid! Jij bepaalt waar je heen gaat, het is JOUW reis.Je zult overigens merken dat je jezelf dwingt om contact te maken. Dan leer je leuke mensen kennen waar je bijvoorbeeld een tijdje mee reist (of niet). Kortom: als je alleen gaat houd je het zelf helemaal in de hand.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_58938305
Ik heb ook even contact gezocht met Kilroy Travel.
Zij raden mij aan om een flexibel jaarticket te kopen van British Airways (1070 euro).
Dan kan data en vertrekplaats gewijzigd worden voor 60 euro (of dit eenmalig kan of meerdere keren is verder niet vermeld). En zij raden mij aan om voor de terugvlucht 3 maanden aan te houden (om het land in te kunnen komen, want je mag max. 3 maanden in een land verblijven). Wat zou beteken dat ik sowieso mijn data dus 3x moet veranderen.
Ik ga ook alleen reizen, maar heb al wat afspraken om onderweg mensen op te zoeken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:29:02 #239
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58985550
Ik ken inderdaad ook wat mensen die rond die tijd in de regio zijn. Daar kan ik dan misschien ook wel wat mee afspreken.

Was gisteren bij een outdoorzaak in Groningen en daar hadden ze echt een prachtige politieke kaart van zuid-amerika. Je kon 'm helemaal uitvouwen tot enorm formaat, en toch past hij makkelijk is je tas. Er stonden ook allemaal plekken aangegeven waar wat te zien of beleven valt. Denk dat ik 'm vanmiddag maar even ga aanschaffen!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:39:11 #240
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58987133
Ik zou het wel lekker open laten met mensen daar ontmoeten. Niets is zo irritant als ergens snel weg moeten waar het heel leuk is, omdat je al een half jaar een afspraak hebt staan... Je kunt altijd via mail kijken of je toevallig rond dezelfde tijd in dezelfde buurt bent natuurlijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:17:33 #241
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_59280212
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:45 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

Je bent er vast al weer weg, maar zat je toevallig ook bij CEICA?

Wat betreft vliegticket: ik heb hem geboekt via tunafish. Werkte echt prima. Ik had uiteindelijk een vast retourticket Amsterdam-Lima, en ik kon de einddatum voor 100 euro verzetten. (andere optie was een flexibel ticket dat 100 euro duurder was, dus vandaar deze keuze )

Over alleen reizen: ik ben 5 maanden alleen in Zuid-Amerika geweest en ik vond het super!!!!
*´¨)
¸.ˇ ¸.ˇ´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.ˇ´ (_.ˇ´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:58:46 #242
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59294356
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:03 schreef DRA het volgende:

[..]

Cursus Spaans in Santiago? Je weet toch hopelijk wel dat ze geen Spaans spreken in Santiago? Of wil je Chileens leren?
Zeg zeg, als je Chileno kunt spreken kun je echt alle talen spaans, behalve Spaans Spaans spreken Iedereen verstaat je wel! En Chileno is gewoon een tof dialect van het Spaans eigenlijk.

* zwahiel gusto Chile
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:13:46 #243
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_59294695
Nou, ik had anders enorme moeite om die Chilenen te verstaan hoor. Die transandinos lijken hun eigen taaltje te hebben bedacht. Mexicanen, Colombianen, Peruanen, Bolivianen, Uruguayanen en Argentijnen zijn goed te verstaan - maar die Chilenen... dat blijft een verhaal apart....
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_59309452
So far, muy bien! Heb zelf Argentinië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador al achter de rug en zit nu en paar dagen in Quito. Iemand nog goeie tips voor Quito?? Vlieg hierna door naar Cartagena!
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:17:46 #245
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59328294
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef Mutt het volgende:
So far, muy bien! Heb zelf Argentinië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador al achter de rug en zit nu en paar dagen in Quito. Iemand nog goeie tips voor Quito?? Vlieg hierna door naar Cartagena!
Quito
Cartagena
Vergeet ook niet wat andere delen van Colombia aan te doen! Medellín, Bogotá, Popayán, Tayrona.. Niet missen!

Qua Quito: Met de teleferico naar boven voor het uitzicht; rondlopen door het Historisch Centrum, het museum van Guayasamín, Mindalae Museum (helemaal nieuw in de mariscal) en 's avonds lekker eten en stappen. Voor eten: Boca de Lobo is mijn favoriet. Voor salsa: Mayo 68. Beiden in de Mariscal, maar er zijn nog véél meer leuke plekken.
Net buiten Quito: een dagje Papallacta om te relaxen en een dagdeel naar Mitad del Mundo.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:19:51 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59328347
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:58 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Zeg zeg, als je Chileno kunt spreken kun je echt alle talen spaans, behalve Spaans Spaans spreken
* zwahiel gusto Chile
dit klopt in ieder geval niet
pi_60416364
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:22:05 #248
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60416616
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
pi_60421542
Als je geen retourticket hebt wordt je niet ingeschecked of je moet resident zijn van dat land
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:34:10 #250
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_60449064
Qua Spaans leren schijnen Peru, Equador en Bolivia de beste plekken te zijn..daar is het voor de beginner zeg maar nog een beetje te volgen..ipv inderdaad Chileens (of de Argentijnen die er ook wat van kunnen)..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')