Tuurlijk jongenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:24 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel generaties je terug wilt gaan.
Je kunt in Chili het beste me sky vliegen. Die zijn wel erg goedkoop. Verder heb je nog Aerolineas del Sur. Dat is van dezelfde spaanse groep als AA, maar op een 1 of andere manier kan het in Chili wel een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:05 schreef zwahiel het volgende:
Waarom is dat eigenlijk dat het vliegen in Zuid Amerika zo gruwelijk duur is. Belde 's met LAN wilde dezelfde dag een vlucht doen, dat kon. Ging voor 150 dollar inclusief tasas enzo, maar moest wel binnen een half uur op 't vliegveld zijnDezelfde vlucht van te voren boeken ging ook maar dan wassie dubbele prijs. Ging van Santiago de Chile naar Arica vlak bij de Peruaanse grens. Snap d'r niks van. Ook vluchten van Santiago naar BA waren echt gruwelijk duur. Kon je beter de bus pakken, duurde wel langer, maar was 10x zo goeiekoop.
Lima ligt op zeeniveau, dus de hoogte zal wel niet de reden zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:05 schreef zwahiel het volgende:
Snap wel waarom naar Lima vliegen duur is (hoogte, speciale banden nodig voor je vliegtuig) maar waarom bij de rest de prijzen zo hoog zijn.
Star Peru, als ik het me goed herinner?quote:Zou 't komen omdat er geen reet aan concurrentie is? Bedoel in Chili ben je gebonden aan LAN, Peru idem en dan nog een kleintje...
Dat zou mooi zijn, maar rond de 900-1000 euro is realistischerquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:15 schreef A.Petacchi het volgende:
ik hoop van en naar Europa te vliegen voor 700 euro.
Feit blijft, dat hoe meer je wil doen in een kortere tijd, hoe meer geld het kost. met een normaal tempo, in mijn ervaring, heb je aan 45 euro per dag in argentinie meer dna genoeg. In chili en brazilie moet het ook wel lukken, als je niet te snel reist, en elke dag gaat skydiven, de navimag neemt of andere dure tours doet.quote:
Volgens mij betaal je bij Amazon een sloot verzendkosten omdat het vanuit Amerika komt, gooi het in je mandje op Amazon en kijk hoeveel het uiteindelijk kost.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:50 schreef Apoc2003 het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Footprint, Lonely Planet of Rough Guide?
Als je er een gaat bestellen is het trouwens de moeite waard om dat te doen via amazon.com. Hier bij de Selexyz kost een LP South America on a shoestring 34 euro, via amazon 22,43 dollar!
Mooie reisquote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Verder denk ik dat ik een nieuwe ipod ga kopen 80/160 GB die ik dan als soort van harde schijf gebruik om foto's op te slaan tijdens het reizen. Ik weet niet hoe anderen dit doen en of er misschien betere oplossingen zijn voor het opslaan van foto's?!
Zit nu ook met ongeveer dezelfde route als jij in m'n hoofd, behalve dat ik niet zo lang in peru wil blijven en ik niet naar brazilie ga. Ik wil ik februari 2009 weg, dus wie weet komen we elkaar nog tegenquote:
En dan van Ecuador weer terug naar Braziië dus? Waarom niet Brazilië eerder op een logische plaats inpassen in je schema en terugvliegen vanaf bijvoorbeeld Lima?quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Super topic dit, erg leuk en vooral interessant om allemaal te lezen!!
Ook ik ben van plan om een reis van minimaal 6 maanden te maken naar Zuid Amerika.
Ik wil in december 2008 / januari 2009 vertrekken (t/m augustus 2009).
Wat nu ongeveer de planning is:
januari 2009 -> 4 weken Buenos Aires, cursus Spaans
februari / maart 2009 -> 4 weken Ushuaia, El calafate, Bariloche, Santiago
maart 2009 -> 4 weken Santiago de Chile, cursus Spaans
april / mei 2009 -> 6 weken Chili + (vooral) Bolivia
mei / juni 2009 -> 5 weken Peru
juli 2009 -> 4 weken Ecuador (kijken hoeveel tijd ik over heb)
augustus 2009 -> 2 weken Brazilie (Rio de Janeiro naar Buenos Aires)
Cursus Spaans in Santiago? Je weet toch hopelijk wel dat ze geen Spaans spreken in Santiago? Of wil je Chileens leren?quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:40 schreef K07 het volgende:
Super topic dit, erg leuk en vooral interessant om allemaal te lezen!!
Ook ik ben van plan om een reis van minimaal 6 maanden te maken naar Zuid Amerika.
Ik wil in december 2008 / januari 2009 vertrekken (t/m augustus 2009).
Wat nu ongeveer de planning is:
januari 2009 -> 4 weken Buenos Aires, cursus Spaans
februari / maart 2009 -> 4 weken Ushuaia, El calafate, Bariloche, Santiago
maart 2009 -> 4 weken Santiago de Chile, cursus Spaans
Op zich wel waar. Regel je tickets en je talencursus en voor de rest zie je wel waar je uitkomt. Dan heb je alle vrijheidquote:Op donderdag 17 april 2008 12:46 schreef Hik het volgende:
Minimaal 6 maanden: tijd genoeg om helemaal niéts te plannen (behalve misschien je talencursus)
Maargoed, that's just me...
Maar als je de de 'must see's' wil doen als de galapagos eilanden, machu pichu of paaseiland moet je die wel van te voren boeken toch? Ik wil namelijk een ticket naar BA en terug vanuit Quito, de voorgaande dingen eventueel van te voren vastleggen, net als de cursus spaans, en dan voor de rest niets van te voren plannen...quote:Op donderdag 17 april 2008 12:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich wel waar. Regel je tickets en je talencursus en voor de rest zie je wel waar je uitkomt. Dan heb je alle vrijheid
Voor Machu Picchu hoef je echt niks vantevoren te regelen, voor de andere dingen die je noemt misschien wel omdat je daarvoor ook met het vliegtuig moet. Ik weet niet hoever vantevoren je dat vast moet leggen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:49 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Maar als je de de 'must see's' wil doen als de galapagos eilanden, machu pichu of paaseiland moet je die wel van te voren boeken toch? Ik wil namelijk een ticket naar BA en terug vanuit Quito, de voorgaande dingen eventueel van te voren vastleggen, net als de cursus spaans, en dan voor de rest niets van te voren plannen...
De kans wordt overigens steeds groter dat m'n plan doorgaat, als ik volgende week vrijdag m'n tentamen haal staat niets meer in m'n weg om het te gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |