Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef Apoc2003 het volgende:
Fuck! Dat is wel veel meer dan ik had verwacht, eigenlijk betekend dat het nekschot voor mijn mooie plannen om een paar maanden naar zuid amerika te gaanUiteindelijk blijf ik wel een 'arme' student die een volgend jaar te veel tijd heeft...
Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:57 schreef JedaiNait het volgende:
Wij waren afgelopen jaar in Peru (met een uitstapje Bolvia) ongeveer 3000 pp kwijt (2 personen) voor een reis van twee maanden. Dit was inclusief vliegen, inclusief vier weken prive les Spaans en inclusief excursies.
Wel moet ik zeggen dat we niet de jungle ingeweest zijn, dat is vrij prijzig.
Wanneer?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:41 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).
En dan heb ik niet overdreven zuinig geleefd. Bij dat geld zit ook 100 uur spaanse les en 3 maanden gastgezin inbegrepen, één binnenlandse vlucht in Argentinië, alle must-do excursies, en 2 maanden lang hostels en uit eten.
Dus zo zie je maar dat je met hetzelfde geld ook veel meer kunt doen...
Vlucht naar Lima: jaquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even wat prijjzen in BA (1:5)
Retourtje BA - Rosario 16 euro
Retourtje BA - Montevideo: 60 euro
Middenklasse hotel: 25 euro(1 persoon), 30 euro(2 personen)
Eten in een shopping: 5 euro p.p
Eten in een gewoon restaurant: 10-15 euro
Eten in een duur restaurant: 30 euro
Bios(2 man) : 10 euro
Entree disco: tussen de 5 en 10 euro
Drankje in disco: tussen de 3 en 5 euro, bier 2
Voetbalwedstrijd: Tussen de 10 en 15 euro
Concert: vanaf 15 euro tot 100 euro
Theater(2 man): 20 euro
Taxi: 0,5 euro per minuut
Openbaar vervoer: 0,5 euro per ritje
Eten kopen in winkel voor 1 maand: 150-200 euro per maand of zo
Retourtje BA - La Plata: 2,5 euro
Tosti en een cola: 4 euro
Appartement huren short term: 300 tot 500 euro
quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen (die alleen gelden in Argentinië, andere landen zijn goedkoper). Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
2 man he, 18000 euro p.p.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
Inclusief ticket?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Mijn budgets is maximaal 8000 euro, waar ik 5 á 6 maanden mee wil doen.
Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden, naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld naar Guatamala en dan richting Costa Rica, dan kan ik mooi via curacao (daar zit m'n vriendin dan als het goed is:P) terug naar nederland. Ticket kost ongeveer 1500 op die manier, en levensonderhoud is een stuk goedkoper in midden-amerika dan ik zuid-amerika als ik het zo lees....
Nu precies een jaar geleden, van januari t/m half juni.quote:
binnenlandse vluchten!! Geen vluchten naar andere (hoofd)stedenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer maar eens voor 120 euro naar Santiago, Lima, Santa Cruz, Sao Paolo, Bariloche of Bogota te vliegen vanaf BA
Ik lees dit iedere keer weer terug hier en het land heet toch echt Ecuadorquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden,
Dankzij de spaanse vriendjes van AA en de argentijnse overheid. Het onvriendelijke personeel en de antieke toetstellen krijg je er overigens wel gratis bij.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het advies is voor iemand die heel Latijns Amerika wil bereizen, dan zal je toch een aantal keer moeten vliegen
En in Argentinie zijn binnenlandse vluchten even duur dan internationale vluchten
Tegenwoordig dus niet meer. Zelfs in de buurtparillas (vaak de bestequote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:39 schreef Knakker het volgende: Je kunt inderdaad voor 10-15 euro uit eten gaan in Buenos Aires, maar met een budget van 20-24 pesos (5-6 euro?) red je het ook wel als je naar een gewone parilla gaat, een (uitstekende) bife de chorizo eet en een kan huiswijn drinkt (althans een jaar geleden).
Wat zit je toch altijd te zaniken over de prijzen in Argentinie. 30 peso is tegenwoordig nog maar net aan 6 euro. Zelfs als je het dubbele betaald dan zit je nog steeds aan een heerlijke prijs.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30 peso voor een bife de chorizo en een huiswijn lukt gewoon nergens in BA
Een Argentijn vertelde me dat AA spaans is tegenwoordig. Ik heb dat nooit gecontroleerd maar ik ging er maar vanuit dat het klopte.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef reem het volgende:
Gelukkig is AA net zo Argentijns als Willem-Alexander. De gemiddelde Argentijn schaamt zich kapot voor die vliegmaatschappij, die ondanks alles nog steeds de 'Nationale' vliegmaatschappij is.
Dat ligt eraan hoeveel generaties je terug wilt gaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bijna iedereen die in Argentinie woont komt uit Argentinie
Dat klopt maar het leuke van Argentijnen vind ik juist dat ze ook wel veel interesse hebben in andere landen. Zo was ik dit jaar in Bariloche en daar verbaasde ik me erover hoeveel aandacht ik kreeg zodra ik vertelde uit Nederland te komen. Zal ook wel helpen dat ik vrij goed spaans spreek.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:46 schreef reem het volgende:
Het is inderdaad in handen van een spaanse holding, maar is nog wel steeds de 'nationale' luchtvaartmaatschappij. Typisch argentijns natuurlijk. Dat is net zoals met Argentijnen zelf. Niemand z'n familie komt r echt vandaan, maar iedereen voelt zich wel heel Argentijns...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |