Ik hoop dat jij van tijd tot tijd eens wat van je laat horen tijdens je reis. Bedoel er zijn daar ook internet-cafe's en anders even je laptop meenemen en via GPRS wat opsturen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Blaatmaster het volgende:
Gezien het feit dat ik een jaartje ben gestopt met studeren heb ik besloten ook maar eens een \"grote reis\" te gaan maken. Omdat ik eigelijk geen ervaring heb met zulke reizen ben ik me ook maar meteen gaan verdiepen in vanalles en nog wat. Na enkele maanden al vele verschillende topics hier door te hebben gelezen heb ik me al een aardig beeld kunnen maken van de vele prachtige natuur- en historische sites die Zuid Amerika te bieden heeft. Het is alleen erg moeilijk er een overzicht in te houden... Zo\'n overkill aan informatie
Ik heb voor mezelf echter wel een klein reisschematje gemaakt. Waarschijnlijk verre van perfect maar daarom ook graag hierover jullie advies. Tevens zijn aanvullingen vanzelfsprekend ook altijd welkom.
[ code verwijderd ]
Om vervolgens via de States naar huis te vliegen. Wat is er verkeerd, en wat vergeet ik. Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Hik het volgende:
500 euro per maand is 16 euro per dag...
Tja, het kan: als je ticket al betaald is, je verzekeringen, prikken, en eventuele kosten thuis eraf zijn.
Als je alleen in dorms verblijft, alleen set-menu's eet (of niet), niet naar Chili en Brazilië gaat, niet uitgaat, geen tours, musea of andere bezienswaardigheden doet en alleen maar hele kleine stukjes met de bus doet (of lift).![]()
Natuurlijk, overdreven... Maar op die manier zou voor mij de lol er snel af zijn.
Ik heb de prijzen allemaal niet zo in mijn hoofd meer, maar weet wel dat je óók met set-menu's zo een euro of 6 per dag aan eten kwijt bent, ook een euro of 6 aan een dorm (en in grote steden waarschijnlijk vaak meer). Dan zou je nog 4 euro per dag over hebben om uit te gaan, een snackje te kopen, AL je bustickets van te kopen, water, toegangsprijzen, lokaal transport (taxi)... Ik geef het je te doen. Mijn ervaring is dat mensen die op die manier reizen er over het algemeen niet léuker van worden (want over iedere cent moeten zeiken, tegen medereizigers en de lokale bevolking... héérlijk)
Ja, ja, we hadden je grapje eerder al gehoord hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
maar enkele blowjobs van een westers meisje doet wonderen he
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:34 schreef pirlo444 het volgende:
vermijd brazillie met carneval met arische hoofd
Ik zit nu ruim 2 weken in Argentinie en geef idd veeel meer uit dan 16 euro per dag. Maar goed, heb dan ook nog geen een keer zelf gekookt ofzo, wat de kosten een beetje kan drukken. Ik leef hier behoorlijk luxe.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Hik het volgende:
500 euro per maand is 16 euro per dag...
Tja, het kan: als je ticket al betaald is, je verzekeringen, prikken, en eventuele kosten thuis eraf zijn.
Als je alleen in dorms verblijft, alleen set-menu's eet (of niet), niet naar Chili en Brazilië gaat, niet uitgaat, geen tours, musea of andere bezienswaardigheden doet en alleen maar hele kleine stukjes met de bus doet (of lift).![]()
Natuurlijk, overdreven... Maar op die manier zou voor mij de lol er snel af zijn.
Ik heb de prijzen allemaal niet zo in mijn hoofd meer, maar weet wel dat je óók met set-menu's zo een euro of 6 per dag aan eten kwijt bent, ook een euro of 6 aan een dorm (en in grote steden waarschijnlijk vaak meer). Dan zou je nog 4 euro per dag over hebben om uit te gaan, een snackje te kopen, AL je bustickets van te kopen, water, toegangsprijzen, lokaal transport (taxi)... Ik geef het je te doen. Mijn ervaring is dat mensen die op die manier reizen er over het algemeen niet léuker van worden (want over iedere cent moeten zeiken, tegen medereizigers en de lokale bevolking... héérlijk)
Heb besloten om terug te gaan naar BsAs, vind het idd veel leuker om Spaans te sprekenquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:59 schreef Hik het volgende:
Ik zou zeker nu Spaans gaan volgen. Als je Spaans spreekt wordt de rest van je reis toch ook veel leuker?
Gemiste kans. Je had gewoon door moeten reizen naar San Carlos de Bariloche. Daar zitten ook genoeg taalscholen en het grote voordeel is dat het daar niet overspoeld wordt door europeanen. In de zomer zit het daar namelijk vol met Argentijnen die hun vakantie aan het vieren zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:54 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Heb besloten om terug te gaan naar BsAs, vind het idd veel leuker om Spaans te sprekenVoel me nu echt zo'n lompe Amerikaan die een beetje de toerist komt uithangen.
Nou ik was er van de week, en ik hoorde meer Engels dan Spaans op straat in Bariloche. Maar tis wel een gemiste kans want bariloche is A-OK!quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:12 schreef DRA het volgende:
[..]
Gemiste kans. Je had gewoon door moeten reizen naar San Carlos de Bariloche. Daar zitten ook genoeg taalscholen en het grote voordeel is dat het daar niet overspoeld wordt door europeanen. In de zomer zit het daar namelijk vol met Argentijnen die hun vakantie aan het vieren zijn.
Ik zit er ook over te denken, welke landen ben je van plan te bezoeken? Ga je alleen? Wat is je budget?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:50 schreef Omaha het volgende:
Ik zit erover te denken om in februari 2009 een 6 maanden durende reis te gaan maken door Zuid-Amerika. Daarom even deze tvp, dan kan ik me wat gaan inlezen
Dat zal ook wel meevallen. Dan zou je 3000 euro per maand kwijt zijn. Je gaat lang niet iedere dag iets duurs doen, er zullen genoeg dagen tussen zitten waar je maar 20 of 30 euro uitgeeft. Die compenseer je weer met de duurdere dagen. En met z'n 2-en ben je altijd goedkoper uit dan in je eentjequote:Op maandag 10 maart 2008 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk voor je heb je nog een keer een duizend of 18 erbij voor reizen en excursies
1500 p.p. all inn, das echt niet veel voor Peru, Brazilie, Paraguay, Uruguay, Bolivia, Peru en Argentiniequote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen. Dan zou je 3000 euro per maand kwijt zijn. Je gaat lang niet iedere dag iets duurs doen, er zullen genoeg dagen tussen zitten waar je maar 20 of 30 euro uitgeeft. Die compenseer je weer met de duurdere dagen. En met z'n 2-en ben je altijd goedkoper uit dan in je eentje
Tja, alleen dat gebied is zo enorm groot! Buenos Aires - El Calafate bijvoorbeeld, das of 3 uur vliegen, of 50 uur bussen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:09 schreef Blik het volgende:
Landen als Bolivia, Peru en Ecuador zijn spotgoedkoop. Ook de hoeveelheid binnenlandse vluchten zal meevallen als je 12 maanden naar een gebied toegaat.
2 vrienden van mij zijn daar vorig jaar naartoe geweest, mijn vriendin 4 jaar geleden. Iets duurder dan Azië, maar alsnog gewoon goedkoop. Ook in de LP van vorig jaar (2007) staat dat je als budget-traveller makkelijk rond kan komen van $20 a $25 per dag. Neem er een marge bij van 20%. Dan zit je met 2 personen op 50 a 60 dollar, en dat is ruim onder de 50 euro per dag.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wanneer was jij voor het laatst in Perú of Bolivia?
Dat moet erg lang geleden als je denkt dat het spotgoedkoop is
Wat denk je dat je gemiddeld nodig hebt qua budget per maand om rond te reizen en de leuke dingen niet aan je neus voorbij te laten gaan? Als ik bedragen van 50 euro per dag voorbij hoor komen, schrikt me dat toch behoorlijk af, zoveel geld heb ik niet, en kan ik waarschijnlijk ook niet op tijd bij elkaar krijgen....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je heel de dag in je hostel blijft zal dat best lukken ja. Als je een dag met zijn tweeen naar Machu Pichu wilt is je weekbudget weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |