tvp
Heb vorig jaar 5 maanden in Zuid-Amerika vertoefd. Eerst 2,5 maand in Arequipa (jan-feb-maart - spaans leren - geweldige stad!). In de tussentijd onder andere nog de Colca Canyon gezien en carnaval gevierd in Puno (erg bijzonder, in februari met alle feesten daar is Puno echt de moeite waard! - en geen toeristen gezien toen!).
Daarna twee weken langs de kust van Peru gereisd (oa Nazca, Huacachina en Trujillo/Huanchaco).
Weer terug naar Arequipa (gastgezin) en vandaaruit twee maanden gaan reizen en schrik niet, want in twee maanden heb ik echt het volgende allemaal gezien in deze volgorde:
Chili (Iquique, Santiago, Valparaiso, Pucón)
Argentinië (Bariloche, El Calafate, Ushaia, Buenos Aires)
Uruguay (Colonia del Sacramento)
Argentinië Iguazú (+ ook braziliaanse kant), Salta
Bolivia (Tupiza -2 dagen paardrijden was echt een van de hoogtepunten van mijn reis!), 4-daagse Uyuni-tour, Potosí, La Paz)
Peru (Cuzco en toen weer terug naar Arequipa, vanwaar ik naar huis vertrok).
Ik had van tevoren wel een soort schema opgesteld, maar meer als leidraad van welke plekken ik graag wilde zien. Ik mocht er van mezelf wel van afwijken, maar dat heb ik alleen op het laatst in Bolivia gedaan (paardrijden in het zuiden in plaats van naar Sucre). Verder had ik gewoon een erg goede planning gemaakt vond ik zelf

Tuurlijk kwam ik overal veel leuke mensen tegen, maar ik had niet per se de behoefte om met hun verder te reizen.
Natuurlijk heb ik in sommige plaatsen maar heel kort kunnen zijn, maar ook daar kon ik wel mee leven, omdat ik wist dat ik op die manier veel kon zien. Bovendien was ik al ergens drie maanden op dezelfde plaats geweest.
Van wat ik heb gezien vond ik zeker Bolivia het gaafst, en Arequipa ook, maar vooral omdat ik het zo goed leerde kennen. Chili vond ik het minst boeiend, maar ik heb dan het mooiste gedeelte van het land niet kunnen zien. Dat kwam overigens vooral door de tijd van het jaar: ik was in april in Chili.
Hoogtepunten kan ik moeilijk opnoemen: gewoon al het andere eigenlijk!
Verder blijf ik ook graag beschikbaar in dit topic voor eventuele vragen:) En misschien heb ik er zelf nog wat aan, daar ik 100% zeker terug wil naar Zuid-Amerika (hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar, al zal ik dan opnieuw vooral voor langere tijd in Arequipa zitten).
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op
www.weeshuisperu.nl !