Ik heb het in 1 dag gedaan met zo'n jeep excursie, en volgens mij heb ik alles daar wel gezien.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:46 schreef Blaatmaster het volgende:
die 5 dagen bestaan eigelijk uit 1 reisdag/orientatiedag en 4 dagen op de salar. Ik lees in de meeste reisverslagen dat men 4-daagse excursies neemt over die vlakten. Is dat dan teveel?
Betekent dit dat Malarone niet in Z-Amerika gebruikt kan worden (iemand tips, ervaringen - al dan niet positief - met Malarone?)quote:In tropisch Afrika is Malarone in meer dan 95% van de gevallen effectief.
Er bestaan echter nog andere Plasmodium soorten (vooral in Z.Amerika) waarbij Malarone niet of minder effectief is.
Het is dus van belang informatie in te winnen over het resistentiepatroon en de ter plaatse heersende malariavariant.
Ik zou ik ieder geval beginnen met die talencursus. Het maakt je verblijf er zoveel waardevoller op als je een beetje kunt communiceren!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:04 schreef MarkaD het volgende:
Hoe lang ben jij trouwens in Brazilie geweest?
Ik gebruik Malarone in Afrika en heb nooit last gehad van bijwerkingen. Het zijn inderdaad wel hele dure pillen. Heb destijds ook Malarone meegenomen voor Zuid-Amerika. Lariam wordt ook nog steeds voorgeschreven, maar ik had het nog nooit gebruikt (lees: geen idee of ik last zou krijgen van bijwerkingen) en omdat ik alleen zou reizen en ook vanwege veel hoogteverschil vond de arts het toen raadzaam om voor Malarone te gaan. Het laatste wat je wil is hallicunaties krijgen tegelijk met hoogteziekte en dan ook nog ergens alleen zitten!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:08 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Betekent dit dat Malarone niet in Z-Amerika gebruikt kan worden (iemand tips, ervaringen - al dan niet positief - met Malarone?)
Verder vond ik 43,95 per 12 pilletjes nogal duur... Zijn ze ergens goedkoop te krijgen? (evt 2ehands ofzo)
Ik vind dat een klein beetje overdreven hoor...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:55 schreef nerd4sale het volgende:
In Uyuni zit wel 1 van de weinige restaurants in de regio waar ze alles met flessenwater wassen. Dus je kunt daar prima salades eten zonder dat onze arme Hollandse maagjes in opstand komen.![]()
Het is een doel van mn reis om Spaans te leren spreken, niet alleen vanwege de communicatie daar maar ook omdat ik een andere vreemde taal wil kunnen beheersen. Dus dat komt wel goed, was alleen de vraag waar & wanneer (wel zo vroeg mogelijk).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou ik ieder geval beginnen met die talencursus. Het maakt je verblijf er zoveel waardevoller op als je een beetje kunt communiceren!
Ik ben 5 weken in Brazilië geweest en ik heb maar een heel klein stukje gezien/gedaan. Ben eerst op de Pantanal/Bonito geweest, Campo Grande, van daar naar Rio. In Rio ben ik bijna twee weken gebleven. Vandaar naar Salvador en omgeving geweest en van Salvador gevlogen naar Foç do Iguaçu.
Dat klinkt al een stuk beter dan 4 dagen op de Salar. Toch de moeite waard dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:10 schreef Knakker het volgende:
Bij die 4 daagse excursies over de vlaktes ben je één middag op de Salar de Uyuni - de rest van de dagen cross je door the middle of nowhere over de Boliviaanse hoogvlaktes, waarbij je langs allerlei gekleurde meren komt (rood, geel, paars, groen, etc). Dat, plus natuurlijk de overweldigende en verlaten natuur, was voor mij absoluut één van de hoogtepunten van mijn anderhalf jaar verblijf in Zuid-Amerika.
Ga er maar van uit dat zo'n 80% van de Nederlanders daar wel last van krijgt. Na een paar dagen flink ziek is het meestal wel over, dus als je daar langere tijd zit is het misschien wel een goed idee om het gewoon te doen. Veel andere groente zul je inderdaad niet krijgen ten westen van de Andres (het oosten ken ik niet). Af en toe een paar taaie tuinboontjes misschien.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik vind dat een klein beetje overdreven hoor...![]()
Ik heb over hete hele continent salades gegeten en nergens last van gehad. Volgens mij is het ongezonder om maanden zonder salade te gaan. Het is nou niet dat je verder zoveel groente binnen zult krijgen...![]()
Je weet dat ze geen Spaans spreken in Brazilie hequote:Het is een doel van mn reis om Spaans te leren spreken, niet alleen vanwege de communicatie daar maar ook omdat ik een andere vreemde taal wil kunnen beheersen. Dus dat komt wel goed, was alleen de vraag waar & wanneer (wel zo vroeg mogelijk).
Ik ben van plan om langer in Brazilië te zitten, denk zo'n 2 tot 3 maanden. Dus hopelijk voor mij zal het minder als vakantie-in-vakantie voelen
gelukkig niet !quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:13 schreef Knakker het volgende:
[..]
Je weet dat ze geen Spaans spreken in Brazilie he
Ik weet mn bloedgroep niet eensquote:@MarkaD: Wanneer vertrek jij precies? Ik neem aan dat jij nu ook zo ongeveer alles rond hebt... Wat ik wel een goede tip vond die ik nog ergens las en wat ik dus ook nog moet doen is zo'n soort van dogtag maken met mijn gegevens, bloedgroep en allergieen. Is nooit verkeerd als ze me ooit ergens gaan vinden
maar 25 graden is erg koud voor de tijd van het jaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:09 schreef Mutt het volgende:
Ik snap één ding niet. Ben nu een aantal dagen in BsAs en iedereen loopt te klagen over het weer, terwijl het naar mijn idee toch zeker 25 graden is! Verder vind ik het vooral heel erg kicken hier, hoop alleen dat die Spaanse les nog wat soepeler verloopt de komende dagen.. :S
Iemand goeie tips voor de dinsdagavond??
dat meisje pijpt zich een weg door zuid amerikaquote:Op donderdag 27 september 2007 23:38 schreef MarkaD het volgende:
Ja, vooral met al die vluchten lijkt 9000 euro me niet zo veel. Of heb je die er al af gehaald?
Ik heb Hik er een tijdje terug over gesproken en die vond 7000/8000 euro niet zo royaal, maar nu sprak ik een ander meisje die gemiddeld 500 euro per maand uit gaf. Behoorlijk verschil!
Ik vertrek 13 januari, en dan is het zomer in Argentinie. Dat is ongeveer het enige waar ik rekening mee heb gehouden, de rest merk ik daar wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |