Guttegut, weer een expert hoor...quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:58 schreef reem het volgende:
Als met een kogelvrij vest over straat lopen je ding is, is portugees leren in Brazilië een goed idee.
?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:36 schreef qwerty_x het volgende:
Spaans is leuk en aardig, maar het blijft natuurlijk wel een feit dat de meerderheid van de Zuid Amerikanen portugees praat ...
begrijp hem ook niet helemaal, overgrote meerderheid van de landen is toch echt spaanstaligquote:
Euh?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:36 schreef qwerty_x het volgende:
Spaans is leuk en aardig, maar het blijft natuurlijk wel een feit dat de meerderheid van de Zuid Amerikanen portugees praat ...
bronquote:Spaans wordt door 300 miljoen Latijns-Amerikanen gesproken en is daarmee de grootste taal in Latijns-Amerika. De 185 miljoen inwoners van Brazilië spreken Portugees en in de (voormalige) Franse koloniën wordt door ongeveer 7 miljoen mensen Frans gesproken. Verder spreken een paar miljoen mensen Engels. Indiaanse talen worden nog over heel Latijns-Amerika gesproken, en door een groter deel van de bevolking dan in Noord-Amerika. Veel gesproken indiaanse talen zijn Quechua (13 miljoen), Guaraní (6 miljoen), Aymara (1,6 miljoen) en Nahuatl (1,5 miljoen).
Spaans leren in Argentinie of Ecuador, daarna rondreizen. Wil eigenlijk sowieso richting Ecuador, maar ook wel graag surfen ergens.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar?
Oh, je had het zelf ook door?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:26 schreef reem het volgende:
[..]
Gevalletje terechte repliek op een rare opmerking.
Montañita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Spaans leren in Argentinie of Ecuador, daarna rondreizen. Wil eigenlijk sowieso richting Ecuador, maar ook wel graag surfen ergens.
Oriënteren.
Onderwijs (zelfs universitair) is gratis in Peru, hierdoor is een relatief groot gedeelte van de bevolking goed opgeleid. Zeker in de steden. Tuurlijk, er zijn veel mensen zonder opleiding (zeker buiten de steden), maar dat er nauwelijks mensen zouden zijn die de basisschool hebben afgemaakt is echt onzin. Bovendien zijn er inderdaad vele taalscholen waar je goed Spaans kan leren (en waarschijnlijk tegen een voordeliger tarief dan in Chili).quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In die landen heb je amper mensen die de basisschool hebben afgemaakt dus ik wens je veel succes
Ik ben nu al 3x in Montañita geweest en het is echt geweldig daar! Klein hippiestadje met idd veel surfers. Ik surf zelf ook niet, maar ken wel wat mensen die speciaal daarvoor er naar toe gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Montañita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...), maar heb wel Ecuadoriaanse vrienden die daar gaan surfen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:54 schreef Knakker het volgende:
Ruwweg de busprijzen:
Argentinië: $2.50 per uur
Bolivia: $0.50 per uur
Peru/Ecuador: $1 per uur
Colombia: $2-$2.50 per uur
Chili en Brazilië heb ik weinig weet van; maar dat zal ongeveer 1.5x Argentinië zijn.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Montañita schijnt de beste surfplek te zijn. Ik ken het zelf niet, en ben ook geen surfer (dus wat een expertise weer...), maar heb wel Ecuadoriaanse vrienden die daar gaan surfen.
Ik ben ook in Montanita geweestquote:Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef renzell het volgende:
[..]
Montañita is goed om te surfen ja!!!En ze hebben er lekkere vis.
![]()
Eigenlijk zijn die plaatsjes noordelijk ervan nog beter, als je minder backpackers tegen het gebronsde lijf wilt lopen tenminste. Maar ben de namen even kwijt.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:40 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Ik ben ook in Montanita geweestwel totaal bevolkt door backpackers en surfdudes, maar erg leuk voor een paar dagen om een beetje te leren surfen enzo ja
Voor 5,5 maand, wat heerlijk!!!quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:47 schreef Apoc2003 het volgende:
Heb m'n ticket bevestigd, ik ga dus nu definitief 5,5 maand naar het continent waar ik altijd naar toe hebt gewild18 februari is de dag!
Bedankt voor de tips over BA, ben van plan om daar eerst twee weekjes te blijven om een beetje spaans te leren en vanuit daar naar het zuiden en via de westkust naar Quito. Volgens mij de meest bereisde route in zuid amerika.... maar niet voor niets lijkt me![]()
Overigens denk ik dat ik de cultuushock wel aan kan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |