Ja, Parkinson, Pre-eclampsie en SARS naar mijn weten. Misschien nog wel meer. Hoewel je moet spreken van 'beschermt tegen ziektes' ipv 'voorkomt ziektes', omdat het laatste suggereert dat je de ziekte niet meer kunt krijgen als je rookt.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
En roken is niet per definitie schadelijk voor de gezondheid, sterker nog het voorkomt sommige ziektes.
??quote:
ja en een chemotherapie voorkomt kanker. iedereen aan de chemo dan maar?quote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
En roken is niet per definitie schadelijk voor de gezondheid, sterker nog het voorkomt sommige ziektes.
Maar goed, ik wacht nog tot de prijzen van aardappelen en patat dalen want we hebben weer een goede oogst, jaren achter mekaar dat het zgn slecht ging zijn de prijzen omhoog gegaan en heeft dat voor minder patat of aardappelconsumptie geleid? Zo ook deze tax , het is weer een ordinaire belasting op belasting, de zoveelste poging om gelegaliseerde diefstal te plegen.
beschermen, voorkomen, potato, potato toch.. ik geef het ook meer aan omdat de regering het maar van 1 kant bekijkt, de minst gunstige voor de burgerquote:Op woensdag 26 september 2007 20:51 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, Parkinson, Pre-eclampsie en SARS naar mijn weten. Misschien nog wel meer. Hoewel je moet spreken van 'beschermt tegen ziektes' ipv 'voorkomt ziektes', omdat het laatste suggereert dat je de ziekte niet meer kunt krijgen als je rookt.
...ofschoon nuancering soms geen kwaad kan...quote:Op woensdag 26 september 2007 20:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
beschermen, voorkomen, potato, potato toch.. ik geef het ook meer aan omdat de regering het maar van 1 kant bekijkt, de minst gunstige voor de burger
dat is ook logisch, want er is geen enkel netto gezondheidsvoordeel te behalen als je rookt. zelfs al ga je niet dood aan longkanker, dan zijn er nog tal van andere ziekten waarop de kans significant vergroot wordt.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
beschermen, voorkomen, potato, potato toch.. ik geef het ook meer aan omdat de regering het maar van 1 kant bekijkt, de minst gunstige voor de burger
Klopt, netto-effect van roken is een verhoogde morbiditeit en mortaliteit, hoe je het wendt of keert.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:57 schreef Empedocles het volgende:
[..]
dat is ook logisch, want er is geen enkel netto gezondheidsvoordeel te behalen als je rookt. zelfs al ga je niet dood aan longkanker, dan zijn er nog tal van andere ziekten waarop de kans significant vergroot wordt.
Netto gezondheids effect van roken is ALTIJD negatief, de mogelijk beschermende werking van roken wordt keihard opgeheven door de negatieve effecten´.quote:
netto gezondheidseffect dat zou ik niet durven beweren aangezien je met een ziekte kan komen te zitten die je leven inkort, misschien was het door het (matig) roken niet zover gekomen, denk dat het subjectief is als we over die ziekten spreken. Maar over het algemeen zal het zeker opgaan. Ik bedoel dus ook meer dat we niet per definitie alles als slecht hoeven/moeten zien. Elke dag komen er nog onderzoeken uit die nieuw licht werpen op bepaalde eetgewoontes etc etc.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Netto gezondheids effect van roken is ALTIJD negatief, de mogelijk beschermende werking van roken wordt keihard opgeheven door de negatieve effecten´.
Ik denk dat typische ouderdomsziekten relatief weinig voorkomen onder zware rokers, dus wat dat betreft heb je een sterk punt.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
rook je?quote:Op woensdag 26 september 2007 21:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
netto gezondheidseffect dat zou ik niet durven beweren aangezien je met een ziekte kan komen te zitten die je leven inkort, misschien was het door het (matig) roken niet zover gekomen, denk dat het subjectief is als we over die ziekten spreken. Maar over het algemeen zal het zeker opgaan. Ik bedoel dus ook meer dat we niet per definitie alles als slecht hoeven/moeten zien. Elke dag komen er nog onderzoeken uit die nieuw licht werpen op bepaalde eetgewoontes etc etc.
Ik zit nu weer in een griep terwijl ik gezonder ben gaan eten en gaan leven volgens de aanbevelingen, eet zelden patat, snoep nooit ga zo maar door en toch wordt ik ziek. Dus de regering hoeft wat mij betreft niet door te gaan met te bepalen wat jij en ik moeten eten.
quote:Op woensdag 26 september 2007 21:22 schreef deom het volgende:
[..]
Ik denk dat typische ouderdomsziekten relatief weinig voorkomen onder zware rokers, dus wat dat betreft heb je een sterk punt.
ROTFLMAOquote:Op woensdag 26 september 2007 21:22 schreef deom het volgende:
[..]
Ik denk dat typische ouderdomsziekten relatief weinig voorkomen onder zware rokers, dus wat dat betreft heb je een sterk punt.
Let wel op Piet teveel koffie zuipen geeft ook allerlei nare bijeffecten, het gaat om de balans.quote:Op donderdag 27 september 2007 05:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Damn, ik ben gelijk goed wakker, die espresso hoef ik alleen nog voor de smaak
Het wordt hoog tijd dat daar ook wegenbelsting voor gevraagd wordt, die gebruiken de wegen toch ook?quote:
Jaja, jij weet het wel, meneer u leeft nog weet u wel wat dat kost, Soylent Green, heb je die film wel eens gezien, maken ze koekjes van bejaarden, maar we spreken jou nog wel als je 65 bent, kijken of je nog zo cru bent.quote:Op maandag 24 september 2007 15:56 schreef deom het volgende:
[..]
Lastig, want dat is natuurlijk ook een vorm van belastingontduiking. Als overheid heb je natuurlijk ook een bepaalde verantwoording richting de burger. Je moet het goede voorbeeld geven, en een overheid die geen geld uitgeeft is geen goede aanjager voor de economie.
Natuurlijk is de hele discussie onzin. Ik kan dood gaan aan gezond eten en de 100 halen op dagelijks een hamburger.
Ik denk dat we ons af moeten vragen wat de zin is van gezond bezig zijn. Kun je het niet beter naar je zin hebben met goed leven en dan eerder door? Ik was gisteren op familiebezoek. De oom had pas zijn 98e verjaardag gevierd. Rook sigaren en drinkt redelijk alcohol. Zijn bijnaam was vroeger "de sleepbootkapitein" vanwege zijn eeuwige sigaar. Al zolang als ik hem ken hoor ik hem zeggen dat hij het wel mooi vindt geweest, maar dat zijn lichaam nog niet wil stoppen. Deze man was vroeger directeur van het reclamebureau van Unilever en heeft dus een lekker pensioen.
Weet je wat dat tegenwoordig allemaal kost en wat het had bespaart als hij 30 jaar geleden was overleden? Klinkt cru maar zo is het wel. Juist door de hoge levenstandaard zitten we nu met huizen vol bejaarden die bakken met geld kosten en waardoor ons sociale stelsel onbetaalbaar begint te worden. Laten we de man/vrouw koesteren die ervoor kiest zichzelf dood te eten/drinken/roken. En dan het liefst op de leeftijd van 64 jaar. Maximaal betaald aan de AOW en minimaal afgenomen.
Je hebt een film gezien maar verder komt er weinig zinnigs uit.quote:Op donderdag 27 september 2007 06:36 schreef repeet het volgende:
[..]
Jaja, jij weet het wel, meneer u leeft nog weet u wel wat dat kost, Soylent Green, heb je die film wel eens gezien, maken ze koekjes van bejaarden, maar we spreken jou nog wel als je 65 bent, kijken of je nog zo cru bent.
nee nooit 1 sigaret, wel sinds kort een chronische ziekte die ik dus misschien had kunnen voorkomen of uitstellen. Lach maar..quote:
Zodra er mee geasfalteerde 4baans fietspaden komen mag het van mijquote:Op donderdag 27 september 2007 06:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat daar ook wegenbelsting voor gevraagd wordt, die gebruiken de wegen toch ook?
Een goed initiatief, denk ik. Niet dat mensen niet meer zelf mogen kiezen wat ze eten, maar dit logo helpt ze wel bij het maken van die keuze.quote:Logo 'Ik kies bewust' groeit sterk
Steeds meer fabrikanten doen mee met de gezonde voedingscampagne 'Ik kies bewust'. Daardoor worden steeds minder zout, verzadigd vet en suiker verwerkt in voedingsmiddelen.
Het logo 'Ik kies bewust' bestaat twee jaar. In het begin hadden 350 producten het logo, nu zijn het er inmiddels 2700. Producenten moeten aan strenge eisen voldoen om het logo te mogen voeren. Het aantal deelnemende producenten steeg van 38 naar meer dan 100.
De campagne is een samenwerking van wetenschappers, fabrikanten, supermarkten en cateraars. Het doel is om consumenten bewuster en gezonder te laten eten.
Dit dus.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Prima dat een chips, koekje of snoepje minder slecht is dan andere chips, koekjes of snoepjes maar dat maakt het nog steeds niet gezond en die indruk wekken ze nu wel.
Sorry, ik heb niet gelet op de topicstarter. Ik kwam dit nieuwtje tegen en vond het niet belangrijk genoeg om een nieuw topic voor te openen, dus heb ik een bestaand topic gezocht waar het goed in past.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik dacht dat Piet weer terug was maar je hebt het topic gewoon een onmeunige rotschop gegeven.
Tja, ik denk dan dat als iemand een logo nodig heeft om hem te vertellen dat halfvolle chocolademelk minder slecht is dan volle chocolademelk dan is hij waarschijnlijk ook iemand die helemaal niet weet dat chocolademelk per definitie niet goed voor je is. En juist voor die mensen die zo slecht weten wat wel of niet goed voor je is, is het belangrijk dat zo'n logo gereserveerd wordt voor echt gezonde producten en niet voor alleen maar minder slechte producten.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, ik heb niet gelet op de topicstarter. Ik kwam dit nieuwtje tegen en vond het niet belangrijk genoeg om een nieuw topic voor te openen, dus heb ik een bestaand topic gezocht waar het goed in past.
Je hebt trouwens gelijk, wat je opmerkingen betreft. Maar als je bijvoorbeeld bij de pakken chocolademelk staat, is het wel handig als er varianten tussen staan waar zo'n logo op staat.
Die kosten vallen wel mee geloof ik. Rokers en dikkerds (quote:Op maandag 7 juli 2008 22:06 schreef YuckFou het volgende:
Niks tegen vet eten, maar ik word erop aan gekeken dat ik rook (weet je wel wat je gaat kosten als je ziek word??...)
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:
[..]
Die kosten vallen wel mee geloof ik. Rokers en dikkerds () gaan eerder dood en zijn dus goedkoper.
Maar liever geen belasting. Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
Volkomen mee eensquote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:
Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:
[..]
Die kosten vallen wel mee geloof ik. Rokers en dikkerds () gaan eerder dood en zijn dus goedkoper.
Maar liever geen belasting. Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
Maar als je dan consequent wil zijn, dan moet je ongezond voedsel juist goedkoper maken. Scheelt de staat ook weer een paar centen.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om even op het etiket te kijken hoeveel vet/suiker/kalorieen er in zittenquote:Op maandag 7 juli 2008 12:56 schreef Xith het volgende:
Dit dus.
Wat is er slecht aan chips? Het zijn gwoon gefrituurde aardappelschijfjes. Hartstikke gezond hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 06:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om even op het etiket te kijken hoeveel vet/suiker/kalorieen er in zittenPlus natuurlijk dat iedereen wel weet dat chips slecht zijn.
Uiteraard maar je zit eerder aan een ongezonde hoeveelheid dan bv. een volkoren boterham die natuurlijk beter is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is er slecht aan chips? Het zijn gwoon gefrituurde aardappelschijfjes. Hartstikke gezond hoor.
Eenzijdig eten is altijd slecht. Waarom gaan ze dat niet belasten?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Uiteraard maar je zit eerder aan een ongezonde hoeveelheid dan bv. een volkoren boterham die natuurlijk beter is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unilever natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wie gaat er bepalen wat gezond en ongezond voedsel is? Lijkt me ook wel een interessante vraag.
Je bedoelt minder uitgeven aan ontwikkelingshulp én de importheffing stopzetten? Ja, dat scheelt inderdaad dik 25% belasting. Dan hebben we een jaar of wat boze boeren, maar dan hebben we wel goedkope graan uit Afrika.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:
[..]
Ohnee, Sonja. Maar da's wellicht hetzelfde.quote:
Maar natuurlijk, excuses voor mijn ubernaieve vraagstellingquote:
De Burger is een melkkoe. Of ie nou bestaat uit mensen- of rundvleesquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:46 schreef JohnDope het volgende:
Politici hebben nog nooit wat om de Burger of het milieu gegeven.
Ze misbruiken deze factoren om nog meer belasting binnen te halen voor hun linkse hobbies.
Sjors Orwell draait 'zijn eigen' weer om in zijn graf.
Het schijnt echt de trend te zijn, denken in zwart-wit...quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:18 schreef Gia het volgende:
Ben het wel eens met een vettax, als daartegenover staat dat gezond voer goedkoper wordt.
Anders is het alweer alleen een maatregel om de staatskas te spekken.
Kroket gezonder dan broodje kaas.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het schijnt echt de trend te zijn, denken in zwart-wit...
Gezond en ongezond bestaat niet zo eenvoudig. Het gaat om hoeveelheden. Geen vet is uitermate schadelijk, een beetje vet is goed en teveel vet is bijna even schadelijk als geen vet. Dit geldt uiteraard voor al het voedsel. Verandering van spijs op z'n tijd is gezond. Net zoals af en toe sporten, uiteraard.
Een kroketje of hamburger op z'n tijd is daarom hartstikke gezond, zéker als de consument toegestaan wordt om ervan te genieten, in plaats van een accijns wat de consument dient te moeten geloven dat het 'slecht' is, waardoor de consument zich slecht zal voelen, wat daadwerkelijk ongezond is.
Nee, vettax is een borrepraat. Een onderontwikkelde, simplistische en contraproductieve zelfs.
Geweldig! Dit soort artikelen moeten meer aandacht krijgen. Mensen staren zich blind op een rijstwafel met een flesje water.quote:
Je hebt gezond vet en ongezond vet. In een hamburger zit ongezond vet, in vette vis zit gezond vet. Toch is het weer niet goed om teveel vette vis te eten, vanwege de vele calorieën.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het schijnt echt de trend te zijn, denken in zwart-wit...
Gezond en ongezond bestaat niet zo eenvoudig. Het gaat om hoeveelheden. Geen vet is uitermate schadelijk, een beetje vet is goed en teveel vet is bijna even schadelijk als geen vet. Dit geldt uiteraard voor al het voedsel. Verandering van spijs op z'n tijd is gezond. Net zoals af en toe sporten, uiteraard.
Een kroketje of hamburger op z'n tijd is daarom hartstikke gezond, zéker als de consument toegestaan wordt om ervan te genieten, in plaats van een accijns wat de consument dient te moeten geloven dat het 'slecht' is, waardoor de consument zich slecht zal voelen, wat daadwerkelijk ongezond is.
Nee, vettax is een borrepraat. Een onderontwikkelde, simplistische en contraproductieve zelfs.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
Pff inderdaad, wat valt er onder 'gezond' Iemand die tonnetje rond is moet je geen pot volle kwark geven maar iemand die niet al te dik is wil dat misschien juist wél (zoals ik). Is het dan ongezond omdat er vet in zit?
Dat geneuzel in de overheid, sodemieter op en hou je met belangrijke dingen bezig.
Even uit dat artikel:quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:00 schreef Xith het volgende:
[..]
Kroket gezonder dan broodje kaas.
Zelfde geldt voor fruit, veel schadelijke suikers en zuren maar 'oh zo gezond!'
Uiteraard is teveel kaas, slechter dan een kroket die gebakken is in olie.quote:De moraal: dankzij de vooruitgang in de voedingswetenschap wordt vroeg of laat elke voedingswijsheid achterhaald. Wat gezond was, zoals kaas, wordt minder gezond omdat we er teveel van zijn gaan eten. Wat slecht was, zoals kroketten, wordt goed omdat de producenten de samenstelling aanpassen aan nieuwe inzichten. Veel populaire ideeën over gezonde voeding zijn dan ook achterhaald. Het probleem van onze tijd heet niet scheurbuik maar vetbuik, en daarvoor is geen simpele boosdoener te vinden.
http://www.helpguide.org/life/healthy_diet_fats.htm Er is niets mis met vet uit vlees.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt gezond vet en ongezond vet. In een hamburger zit ongezond vet, in vette vis zit gezond vet. Toch is het weer niet goed om teveel vette vis te eten, vanwege de vele calorieën.
Een hamburger op zijn tijd is dus nooit gezond. Echt niet.
Je hebt wel gelijk dat we een beetje vet nodig hebben voor de opname van de vitamines A D E en K. Maar dat moet dan bij voorkeur meervoudig onverzadigd vet zijn en liever niet verzadigd vet.
Pardon? Waar maak jij dat uit op?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:26 schreef Xith het volgende:
[..]
http://www.helpguide.org/life/healthy_diet_fats.htm Er is niets mis met vet uit vlees.
quote:Avoid animal fat since the highest concentration of toxins in animals will be found in their fat. This is why it is especially important to buy organic dairy.
Je leest het verkeerd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Even uit dat artikel:
[..]
Uiteraard is teveel kaas, slechter dan een kroket die gebakken is in olie.
Eet je niet teveel kaas, dan is dat weer beter dan die kroket.
Vergelijk dan wel gelijkwaardige hoeveelheden.
Organische dierproducten bevatten geen dierlijk vet?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Waar maak jij dat uit op?
Uit dit artikel:
[..]
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:45 schreef Xith het volgende:
[..]
Organische dierproducten bevatten geen dierlijk vet?
Tsja en toch heb je ook verzadigd vet nodig. Jij doelt wellicht op transvet wat ongezond is en wat we niet nodig hebben. Vet, verzadigd en onverzadigd (behalve transvet), horen beide in een optimaal eetpatroon thuis. Liever wat meer vet dan wat meer suiker, is mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt gezond vet en ongezond vet. In een hamburger zit ongezond vet, in vette vis zit gezond vet. Toch is het weer niet goed om teveel vette vis te eten, vanwege de vele calorieën.
Een hamburger op zijn tijd is dus nooit gezond. Echt niet.
Je hebt wel gelijk dat we een beetje vet nodig hebben voor de opname van de vitamines A D E en K. Maar dat moet dan bij voorkeur meervoudig onverzadigd vet zijn en liever niet verzadigd vet.
Dat laatste zonder meer. Ik ben ook niet voor een vetvrije voeding, absoluut niet. Maar het is niet zo dat je ongestraft veel vlees kunt eten en geen koolhydraten. Je krijgt dan echt teveel fout vet binnen en teveel eiwitten. Een volwassen vrouw heeft slechts 55 gram eiwit per dag nodig. Dat is de hoeveelheid die in 2 ons kipfilet zit. Neem je wat kaas, melk bij het ontbijt en een stukje vlees, dan zit je al vrij snel aan die 55 gram.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:04 schreef waht het volgende:
[..]
Tsja en toch heb je ook verzadigd vet nodig. Jij doelt wellicht op transvet wat ongezond is en wat we niet nodig hebben. Vet, verzadigd en onverzadigd (behalve transvet), horen beide in een optimaal eetpatroon thuis. Liever wat meer vet dan wat meer suiker, is mijn bescheiden mening.
-edit- dat eerste las ik even verkeerd..quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat laatste zonder meer. Ik ben ook niet voor een vetvrije voeding, absoluut niet. Maar het is niet zo dat je ongestraft veel vlees kunt eten en geen koolhydraten. Je krijgt dan echt teveel fout vet binnen en teveel eiwitten. Een volwassen vrouw heeft slechts 55 gram eiwit per dag nodig. Dat is de hoeveelheid die in 2 ons kipfilet zit. Neem je wat kaas, melk bij het ontbijt en een stukje vlees, dan zit je al vrij snel aan die 55 gram.
Daarbij dient de voeding te bestaan uit 55 En% koolhydraat, 30 - 35 En% vet en slechts 15 En% eiwit.
Tsja het gaat om percentages hè. Bij een bepaald vetpercentage (BMI-index is onzin) komen bepaalde ziektes vaker voor, daar zitten uiteraard uitzonderingen tussen. Maar je hebt gelijk, niks is zwart-wit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:26 schreef girl123456 het volgende:
Wat ik vooral zo'n ongelovelijke bullshit vind is het alom aanwezige vooroordeel dat dikkerds per definitie ongezond zijn. Net alsof er geen gradaties zijn. Nee, je hebt overgewicht en dús ben je ongezond....
Volgens de huidige normen zou Marilyn Monroe overgewicht hebben......
Klaarblijkelijk moeten we allemaal Twiggy's zijn....
De intolerantie ten top! Maar ja, het gaat maar over dikkerds.....die mogen we ongestraft discrimmineren....da's bon ton.... Nog even en je bent crimmineel omdat je overgewicht hebt in plaats van een delict gepleegd.
Ik ben het met je eens. Dikke vrouwen worden genoeg gestraft omdat ze lelijk zijn en minder succes hebben dan slanke vrouwenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:26 schreef girl123456 het volgende:
Wat ik vooral zo'n ongelovelijke bullshit vind is het alom aanwezige vooroordeel dat dikkerds per definitie ongezond zijn. Net alsof er geen gradaties zijn. Nee, je hebt overgewicht en dús ben je ongezond....
Volgens de huidige normen zou Marilyn Monroe overgewicht hebben......
Klaarblijkelijk moeten we allemaal Twiggy's zijn....
De intolerantie ten top! Maar ja, het gaat maar over dikkerds.....die mogen we ongestraft discrimmineren....da's bon ton.... Nog even en je bent crimmineel omdat je overgewicht hebt in plaats van een delict gepleegd.
Wil je écht mensen een keuze geven? Verlaag de kosten van "gezond" voedsel (whatever that may be, want wie bepaald dat), maar hou eens een keer op met dat gezeik over dikkerds en hun eten.
Elke psycholoog, diëtist of andere professional (inclusief de dikkerds - dus ervaringsdeskundigen - zelf) zullen bevestigen dat al dat gezeik alleen maar contraproductief werkt. Hoe meer je dikkerds een opgeheven vinger voorhoud (wat logisch is, want dunne mensen doen natuurlijk NOOIT iets verkeerds) hoe meer de dikkerd zich ongelukkig en een buitenstaander voelt. Vaak grijpt die dan naar het troostvoedsel.....gek hè?
Vettax......discrimminatie!!!
Dikke vrouwen zijn niet per definitie lelijk. Misschien alleen in jouw (zeer) beperkte visie.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Dikke vrouwen worden genoeg gestraft omdat ze lelijk zijn en minder succes hebben dan slanke vrouwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |