abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59945902
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Prima dat een chips, koekje of snoepje minder slecht is dan andere chips, koekjes of snoepjes maar dat maakt het nog steeds niet gezond en die indruk wekken ze nu wel.
Dit dus.
pi_59946406
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik dacht dat Piet weer terug was maar je hebt het topic gewoon een onmeunige rotschop gegeven.
Sorry, ik heb niet gelet op de topicstarter. Ik kwam dit nieuwtje tegen en vond het niet belangrijk genoeg om een nieuw topic voor te openen, dus heb ik een bestaand topic gezocht waar het goed in past.

Je hebt trouwens gelijk, wat je opmerkingen betreft. Maar als je bijvoorbeeld bij de pakken chocolademelk staat, is het wel handig als er varianten tussen staan waar zo'n logo op staat.
pi_59953125
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, ik heb niet gelet op de topicstarter. Ik kwam dit nieuwtje tegen en vond het niet belangrijk genoeg om een nieuw topic voor te openen, dus heb ik een bestaand topic gezocht waar het goed in past.

Je hebt trouwens gelijk, wat je opmerkingen betreft. Maar als je bijvoorbeeld bij de pakken chocolademelk staat, is het wel handig als er varianten tussen staan waar zo'n logo op staat.
Tja, ik denk dan dat als iemand een logo nodig heeft om hem te vertellen dat halfvolle chocolademelk minder slecht is dan volle chocolademelk dan is hij waarschijnlijk ook iemand die helemaal niet weet dat chocolademelk per definitie niet goed voor je is. En juist voor die mensen die zo slecht weten wat wel of niet goed voor je is, is het belangrijk dat zo'n logo gereserveerd wordt voor echt gezonde producten en niet voor alleen maar minder slechte producten.
Dus op verse groente en fruit en niet op voorgesneden spul (vitamineverlies en vaak gewassen met een bleekmiddel om bruine randjes te voorkomen en in het geval van fruitsalades heel veel toegevoegde suiker), volkoren en meergranen brood in plaats van wit brood, kip en vis in plaats van speklappen en rookworsten, ketchup in plaats van fritesaus of mayonaise etc.

Een 'goede keuze' logo heeft helemaal niets te zoeken op chips, cup a soup, lollies, chocolademelk en light mayonaise.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:06:39 #104
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59958844
Ik vind het wel wat hebben zo'n vet-tax, net zoals sigaretten en drank vol accijnzen zitten omdat het slecht voor je is zou het best een goed idee zijn om al die vol vette doorgesuikerde rotzooi van wat accijns te voorzien zodat mensen misschien geprikkeld worden wat gezonders in hun kar te mikken.
Vaak valt mn bek open van verbazing als ik zie wat voor hoeveelheden zoete, zoute en vette zooi mensen, vooral tegen het weekend aan, in hun kar en op de band laden bij de AH terwijl hun nu al te dikke kinderen lopen te zeuren om nog meer snoep.
Niks tegen vet eten, maar ik word erop aan gekeken dat ik rook (weet je wel wat je gaat kosten als je ziek word??...) mag ik dan ook wat vinden van mensen die zichzelf en hun kinderen willens en wetens ziek voeren aan ongezonde troep?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 7 juli 2008 @ 23:14:03 #105
93664 waht
Mushir
pi_59960975
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:06 schreef YuckFou het volgende:
Niks tegen vet eten, maar ik word erop aan gekeken dat ik rook (weet je wel wat je gaat kosten als je ziek word??...)
Die kosten vallen wel mee geloof ik. Rokers en dikkerds ( ) gaan eerder dood en zijn dus goedkoper.

Maar liever geen belasting. Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59961294
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef waht het volgende:

[..]

Die kosten vallen wel mee geloof ik. Rokers en dikkerds ( ) gaan eerder dood en zijn dus goedkoper.

Maar liever geen belasting. Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 01:30:27 #107
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59963581
quote:
Beter idee: maak gezond voedsel goedkoper in plaats van ongezond voedsel duurder. Waar geld vandaan halen? Ontwikkelingshulp.
Volkomen mee eens
Ik leef naast mn roken&drankies knettergezond met veel slaap veel gezond eten en veel trainen, daarvoor zie ik niks terug, ik betaal me net als iedereen blauw aan belasting en zie veel van dat geld naar ouderen, kinderen, gezinnen, kansenjongeren,ontwikkelingshulp en een falend overheidsapparaat gaan.
En dat is toch wel zuur na het zuur en het zuur en het wachten op de Balks zoet...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 8 juli 2008 @ 05:58:10 #108
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_59964208
quote:

[..]

If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_59964231
quote:

[..]

Maar als je dan consequent wil zijn, dan moet je ongezond voedsel juist goedkoper maken. Scheelt de staat ook weer een paar centen.
pi_59964276
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:56 schreef Xith het volgende:
Dit dus.
Zoveel moeite is het toch niet om even op het etiket te kijken hoeveel vet/suiker/kalorieen er in zitten Plus natuurlijk dat iedereen wel weet dat chips slecht zijn.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59964322
Ik stel voor dat je als je meer dan 3 keer in de week ongezond eet dat je dan moet gaan betalen

Betalen de tokkies ook een keer belasting
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59964327
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 06:46 schreef FJD het volgende:

[..]

Zoveel moeite is het toch niet om even op het etiket te kijken hoeveel vet/suiker/kalorieen er in zitten Plus natuurlijk dat iedereen wel weet dat chips slecht zijn.
Wat is er slecht aan chips? Het zijn gwoon gefrituurde aardappelschijfjes. Hartstikke gezond hoor.
pi_59964342
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is er slecht aan chips? Het zijn gwoon gefrituurde aardappelschijfjes. Hartstikke gezond hoor.
Uiteraard maar je zit eerder aan een ongezonde hoeveelheid dan bv. een volkoren boterham die natuurlijk beter is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59964356
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:03 schreef FJD het volgende:

[..]

Uiteraard maar je zit eerder aan een ongezonde hoeveelheid dan bv. een volkoren boterham die natuurlijk beter is.
Eenzijdig eten is altijd slecht. Waarom gaan ze dat niet belasten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 08:01:21 #115
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_59964579
Mjah kon je op wachten natuurlijk. Nu roken behalve in je eigen huis zo'n beetje overal verboden is trekt de stoet verder. En "ongezond eten" zijn ze ook al een tijdje mee bezig, oa. het Voedingscentrum dat de ene na de andere miljoenen verslindende campagne voert. Je weet wel, met die achterlijke spots enzo.

Het gaat echt een prettig land worden...
pi_59964617
Maar we zijn wel allemaal gezond en gelukkig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:12:24 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59964647
Nog enkele tientalle jarern en je zit aan de staatsmaaltijden, Af te halen in daar de staat erkende keukens.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:43:26 #118
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59964950
Wie gaat er bepalen wat gezond en ongezond voedsel is? Lijkt me ook wel een interessante vraag.

Denk dat de ladingen suiker die overal doorheen zitten een veel groter probleem zijn dan de vette hap.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59964963
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wie gaat er bepalen wat gezond en ongezond voedsel is? Lijkt me ook wel een interessante vraag.
Unilever natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:55:46 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59965085
quote:

[..]

Je bedoelt minder uitgeven aan ontwikkelingshulp én de importheffing stopzetten? Ja, dat scheelt inderdaad dik 25% belasting. Dan hebben we een jaar of wat boze boeren, maar dan hebben we wel goedkope graan uit Afrika.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59965106
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Unilever natuurlijk.
Ohnee, Sonja. Maar da's wellicht hetzelfde.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 08:58:53 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_59965115
"Van biefstuk kun je darmkanker krijgen" - Rijksuniversiteit Groningen

Belasten! Verbieden! Gesundheit muss sein!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:01:58 #123
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59965139
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Unilever natuurlijk.
Maar natuurlijk, excuses voor mijn ubernaieve vraagstelling
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59965717
Politici hebben nog nooit wat om de Burger of het milieu gegeven.
Ze misbruiken deze factoren om nog meer belasting binnen te halen voor hun linkse hobbies.

Sjors Orwell draait 'zijn eigen' weer om in zijn graf.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59966165
Ook zo erg is dat 'gezonde keuze' labeltje.
Dat wordt erop geplakt als ergens weinig (niet gedefinieerd) suiker, vet of zout in zit. Een van deze.
Nou eet ik nooit frikandellen, maar ik kan me voorstellen dat daar niet zo veel suiker in zit. Op een pizza salami stond dat ook, al moest je er dan eigenlijk een zakje sla bij nemen.
Liever een 'geen rotzooi' labeltje: geen MSG, maltodextrine en andere rotzooi. Proef je je eten wat beter!
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')