abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53496896
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

En roken is niet per definitie schadelijk voor de gezondheid, sterker nog het voorkomt sommige ziektes.
Ja, Parkinson, Pre-eclampsie en SARS naar mijn weten. Misschien nog wel meer. Hoewel je moet spreken van 'beschermt tegen ziektes' ipv 'voorkomt ziektes', omdat het laatste suggereert dat je de ziekte niet meer kunt krijgen als je rookt.
I feel kinda Locrian today
pi_53496958
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

??
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_53496977
quote:

[..]

En roken is niet per definitie schadelijk voor de gezondheid, sterker nog het voorkomt sommige ziektes.

Maar goed, ik wacht nog tot de prijzen van aardappelen en patat dalen want we hebben weer een goede oogst, jaren achter mekaar dat het zgn slecht ging zijn de prijzen omhoog gegaan en heeft dat voor minder patat of aardappelconsumptie geleid? Zo ook deze tax , het is weer een ordinaire belasting op belasting, de zoveelste poging om gelegaliseerde diefstal te plegen.
ja en een chemotherapie voorkomt kanker. iedereen aan de chemo dan maar?
pi_53496997
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:51 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, Parkinson, Pre-eclampsie en SARS naar mijn weten. Misschien nog wel meer. Hoewel je moet spreken van 'beschermt tegen ziektes' ipv 'voorkomt ziektes', omdat het laatste suggereert dat je de ziekte niet meer kunt krijgen als je rookt.
beschermen, voorkomen, potato, potato toch.. ik geef het ook meer aan omdat de regering het maar van 1 kant bekijkt, de minst gunstige voor de burger
pi_53497078
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

beschermen, voorkomen, potato, potato toch.. ik geef het ook meer aan omdat de regering het maar van 1 kant bekijkt, de minst gunstige voor de burger
...ofschoon nuancering soms geen kwaad kan...
pi_53497080
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat is ook logisch, want er is geen enkel netto gezondheidsvoordeel te behalen als je rookt. zelfs al ga je niet dood aan longkanker, dan zijn er nog tal van andere ziekten waarop de kans significant vergroot wordt.
pi_53497175
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:57 schreef Empedocles het volgende:

[..]

dat is ook logisch, want er is geen enkel netto gezondheidsvoordeel te behalen als je rookt. zelfs al ga je niet dood aan longkanker, dan zijn er nog tal van andere ziekten waarop de kans significant vergroot wordt.
Klopt, netto-effect van roken is een verhoogde morbiditeit en mortaliteit, hoe je het wendt of keert.
  woensdag 26 september 2007 @ 21:01:13 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53497196
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

??
Netto gezondheids effect van roken is ALTIJD negatief, de mogelijk beschermende werking van roken wordt keihard opgeheven door de negatieve effecten´.
Anders als bij matig alcohol gebruik, waar 1 tot 2 glazen een netto postief effect hebben, maw, de positieve effecten zijn groter dan de negatieve.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53497414
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Netto gezondheids effect van roken is ALTIJD negatief, de mogelijk beschermende werking van roken wordt keihard opgeheven door de negatieve effecten´.
netto gezondheidseffect dat zou ik niet durven beweren aangezien je met een ziekte kan komen te zitten die je leven inkort, misschien was het door het (matig) roken niet zover gekomen, denk dat het subjectief is als we over die ziekten spreken. Maar over het algemeen zal het zeker opgaan. Ik bedoel dus ook meer dat we niet per definitie alles als slecht hoeven/moeten zien. Elke dag komen er nog onderzoeken uit die nieuw licht werpen op bepaalde eetgewoontes etc etc.
Ik zit nu weer in een griep terwijl ik gezonder ben gaan eten en gaan leven volgens de aanbevelingen, eet zelden patat, snoep nooit ga zo maar door en toch wordt ik ziek. Dus de regering hoeft wat mij betreft niet door te gaan met te bepalen wat jij en ik moeten eten.
pi_53498010
quote:

[..]

Ik denk dat typische ouderdomsziekten relatief weinig voorkomen onder zware rokers, dus wat dat betreft heb je een sterk punt.
pi_53500018
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

netto gezondheidseffect dat zou ik niet durven beweren aangezien je met een ziekte kan komen te zitten die je leven inkort, misschien was het door het (matig) roken niet zover gekomen, denk dat het subjectief is als we over die ziekten spreken. Maar over het algemeen zal het zeker opgaan. Ik bedoel dus ook meer dat we niet per definitie alles als slecht hoeven/moeten zien. Elke dag komen er nog onderzoeken uit die nieuw licht werpen op bepaalde eetgewoontes etc etc.
Ik zit nu weer in een griep terwijl ik gezonder ben gaan eten en gaan leven volgens de aanbevelingen, eet zelden patat, snoep nooit ga zo maar door en toch wordt ik ziek. Dus de regering hoeft wat mij betreft niet door te gaan met te bepalen wat jij en ik moeten eten.
rook je?
pi_53502578
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:22 schreef deom het volgende:

[..]

Ik denk dat typische ouderdomsziekten relatief weinig voorkomen onder zware rokers, dus wat dat betreft heb je een sterk punt.
  donderdag 27 september 2007 @ 05:10:38 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53505963
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:22 schreef deom het volgende:

[..]

ROTFLMAO

Damn, ik ben gelijk goed wakker, die espresso hoef ik alleen nog voor de smaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53505976
Belasting hier, belasting daar. Echt onzinnig, gewoon het hele inkomen inleveren bij de overheid lijkt me veel praktischer. Die verdelen het dan gewoon zoals het goed is, SP style! Heerlijk toekomst beeld!
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_53505998
quote:
Op donderdag 27 september 2007 05:10 schreef Pietverdriet het volgende:

Damn, ik ben gelijk goed wakker, die espresso hoef ik alleen nog voor de smaak
Let wel op Piet teveel koffie zuipen geeft ook allerlei nare bijeffecten, het gaat om de balans.
pi_53506000
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je vergeet:

• Fietsbelasting !!
  • Het wordt hoog tijd dat daar ook wegenbelsting voor gevraagd wordt, die gebruiken de wegen toch ook?
    pi_53506034
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 15:56 schreef deom het volgende:

[..]

Lastig, want dat is natuurlijk ook een vorm van belastingontduiking. Als overheid heb je natuurlijk ook een bepaalde verantwoording richting de burger. Je moet het goede voorbeeld geven, en een overheid die geen geld uitgeeft is geen goede aanjager voor de economie.

Natuurlijk is de hele discussie onzin. Ik kan dood gaan aan gezond eten en de 100 halen op dagelijks een hamburger.

Ik denk dat we ons af moeten vragen wat de zin is van gezond bezig zijn. Kun je het niet beter naar je zin hebben met goed leven en dan eerder door? Ik was gisteren op familiebezoek. De oom had pas zijn 98e verjaardag gevierd. Rook sigaren en drinkt redelijk alcohol. Zijn bijnaam was vroeger "de sleepbootkapitein" vanwege zijn eeuwige sigaar. Al zolang als ik hem ken hoor ik hem zeggen dat hij het wel mooi vindt geweest, maar dat zijn lichaam nog niet wil stoppen. Deze man was vroeger directeur van het reclamebureau van Unilever en heeft dus een lekker pensioen.
    Weet je wat dat tegenwoordig allemaal kost en wat het had bespaart als hij 30 jaar geleden was overleden? Klinkt cru maar zo is het wel. Juist door de hoge levenstandaard zitten we nu met huizen vol bejaarden die bakken met geld kosten en waardoor ons sociale stelsel onbetaalbaar begint te worden. Laten we de man/vrouw koesteren die ervoor kiest zichzelf dood te eten/drinken/roken. En dan het liefst op de leeftijd van 64 jaar. Maximaal betaald aan de AOW en minimaal afgenomen.
    Jaja, jij weet het wel, meneer u leeft nog weet u wel wat dat kost, Soylent Green, heb je die film wel eens gezien, maken ze koekjes van bejaarden, maar we spreken jou nog wel als je 65 bent, kijken of je nog zo cru bent.
    pi_53506056
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 06:36 schreef repeet het volgende:

[..]

Jaja, jij weet het wel, meneer u leeft nog weet u wel wat dat kost, Soylent Green, heb je die film wel eens gezien, maken ze koekjes van bejaarden, maar we spreken jou nog wel als je 65 bent, kijken of je nog zo cru bent.
    Je hebt een film gezien maar verder komt er weinig zinnigs uit.
    pi_53526220
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 22:06 schreef Empedocles het volgende:

[..]

rook je?
    nee nooit 1 sigaret, wel sinds kort een chronische ziekte die ik dus misschien had kunnen voorkomen of uitstellen. Lach maar..

Mijn punt is simpelweg dat de regering eens wat minder met onze leefgewoonten moet gaan bemoeien, tenslotte betalen we steeds meer zorgpremie dus aangezien de regering dat losgelaten heeft hoeven ze mij niet te vertellen wat ik moet eten. Als er al problemen zijn mbt voedselgewoontes dan zijn het zeker niet de maatregelen van de overheid die ertoe bijdragen dat wij gezonder worden, daar zijn andere methodes voor.

[ Bericht 28% gewijzigd door kawotski op 27-09-2007 21:00:47 ]
    pi_53537276
    Meteen iinstellen die fat tax, ook meteen invoeren een belasting op zonlicht, lucht en vrije tijd. We betalen nog lang niet genoeg belasting.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:01:09 #96
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_53709662
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 06:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het wordt hoog tijd dat daar ook wegenbelsting voor gevraagd wordt, die gebruiken de wegen toch ook?
    Zodra er mee geasfalteerde 4baans fietspaden komen mag het van mij
    pi_53710448
    verdomd als ik nu simcity 4 zou spelen zou ik de aliuns erop af sturen zeg

op die regering enzo!
    Pffffffff
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_59945614
    Gerelateerd aan dit topic, staat op Teletekst nu het volgende nieuwsbericht:
    quote:
    Logo 'Ik kies bewust' groeit sterk
    Steeds meer fabrikanten doen mee met de gezonde voedingscampagne 'Ik kies bewust'. Daardoor worden steeds minder zout, verzadigd vet en suiker verwerkt in voedingsmiddelen.

Het logo 'Ik kies bewust' bestaat twee jaar. In het begin hadden 350 producten het logo, nu zijn het er inmiddels 2700. Producenten moeten aan strenge eisen voldoen om het logo te mogen voeren. Het aantal deelnemende producenten steeg van 38 naar meer dan 100.

De campagne is een samenwerking van wetenschappers, fabrikanten, supermarkten en cateraars. Het doel is om consumenten bewuster en gezonder te laten eten.
    Een goed initiatief, denk ik. Niet dat mensen niet meer zelf mogen kiezen wat ze eten, maar dit logo helpt ze wel bij het maken van die keuze.
    pi_59945764
    Ik dacht dat Piet weer terug was maar je hebt het topic gewoon een onmeunige rotschop gegeven.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_59945839
    Ik vind het trouwens een waardeloos logo. In plaats van het logo te bewaren voor echt gezonde producten gebruiken ze het voor minder slechte producten. Het is heel goed mogelijk om alleen maar ongezonde dingen te eten terwijl je alleen maar producten met dit logo eet.
    Prima dat een chips, koekje of snoepje minder slecht is dan andere chips, koekjes of snoepjes maar dat maakt het nog steeds niet gezond en die indruk wekken ze nu wel.
    There is no love sincerer than the love of food.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')