Ja vast en zeker dat die dingen goed rijden. Maar waarschijnlijk wordt je niet blij met je benzine verbruik als je in europa woont en de daar behordende brandstofprijzen moet betalen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Mijn Ford Escape SUV rijdt anders prima.
Die modellen zijn er vast wel en die werken ook in een "kale"economie. Maar de financiële markt heeft zelf invloed op die economie. Vroeger was een aandeel alleen maar een stukje bedrijf. Tegenwoordig leiden aandelen een onafhankelijk bestaan. De economie bestaat ook uit speculatie (door amateurs) en gewoon gokken. Dat is moeilijk in modellen te vatten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar je zou toch denken dat ze die "relatieve waardes" e.d. toch wel in modellen zouden kunnen vangen. Maar bij de minste indicatie (of zelfs geruchten) kan een aandeel procenten zakken.
Nog net niet...quote:
Ik zag hem er toch echt net op staan...!quote:
Heeft ie overgeslagen. 1.4151.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:58 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
Ik zag hem er toch echt net op staan...!
die technische grenzen liggen overal en nergens, maar er lag er 1 op 1.4125. Die is dus al geweest.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:04 schreef nibbieworld het volgende:
Sorry dat ik het nogmaals vraag.
Maar wanneer is nu de tecnische grens bereikt of hoe je het ook mag noemen zodat er volgens sommige op dit forum automatische dollar verkopen opgang worden gezet?
Ik denk dat iedere partij dat voor zichzelf bepaald en dat lekker geheim houdt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:04 schreef nibbieworld het volgende:
Sorry dat ik het nogmaals vraag.
Maar wanneer is nu de tecnische grens bereikt of hoe je het ook mag noemen zodat er volgens sommige op dit forum automatische dollar verkopen opgang worden gezet?
Met een renteverhoging maak je een munt toch juist aantrekkelijkerquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:11 schreef Coelho het volgende:
Als je wilt dat de dollar meer waard wordt, dan zul je de vraag moeten verhogen (althans, zo leerde ik het altijd met economie). Dat kun je doen door de Euro minder aantrekkelijk te maken, dus de Europese rente te verhogen. Toch zijn er geluiden dat rentestijgingen niet in het vooruitzicht liggen, eerder een rentedaling. Hoe is dat te rijmen?
Ik heb een buitengewone interesse, omdat ik eerdaags een hypotheekofferte moet gaan aanvragen, doe ik dat nu of wacht ik nog een paar maandjes?
niet om te lenenquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een renteverhoging maak je een munt toch juist aantrekkelijker![]()
maar wel om in te investeren, of hoe dat in die branche dan mag heten, immert krijg je er na een vastgestelde periode meer voor terug dan voor die rente-verhoging.quote:
Maar was het niet zo dat de afgelopen jaren, in een periode van laag-conjunctuur, ook de rente z'n laagste punt bereikte? Als geld lenen weinig kost, dan zijn bedrijven eerder geneigd geld te lenen, waardoor er investeringen gedaan kunnen worden, die vervolgens weer een positief effect op de economie hebben. Dus rente omlaag = investeringen omhoog, m.i.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar wel om in te investeren, of hoe dat in die branche dan mag heten, immert krijg je er na een vastgestelde periode meer voor terug dan voor die rente-verhoging.
Idd... de dollar hangt nu ff op een heel laag pitje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:54 schreef Grumpey het volgende:
1.4133 nu
Amerikanen en rationeelquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
t de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen
Het ging me om de beurshandelaren ongeacht in welk landquote:
Het tweede hebben ze nodig voor dat eerste waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
... de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen ...
hoezo voor msn?quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:37 schreef DemonRage het volgende:
Voor MSN:
[afbeelding]
1.4148 op het moment van posten
oh, sorry, zoquote:
Valse tussenstanden posten, was dat niet een banquote:Op woensdag 26 september 2007 01:31 schreef Nightanimal het volgende:
NIeuwe high, en wat voor een : 1,462
ja de US zelf., die verkopen DELL Laptops voor 100 euro, daarom is het voor Airbus een rampquote:Op woensdag 26 september 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Stel he, dat de dollar inderdaad instort... Ik begrijp dat dat dan ook ten koste gaat van onze economie... Maar zijn er ook sectoren/landen/instaties die profiteren van deze situatie?
Een aantal dingen:quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:11 schreef Coelho het volgende:
Als je wilt dat de dollar meer waard wordt, dan zul je de vraag moeten verhogen (althans, zo leerde ik het altijd met economie). Dat kun je doen door de Euro minder aantrekkelijk te maken, dus de Europese rente te verhogen. Toch zijn er geluiden dat rentestijgingen niet in het vooruitzicht liggen, eerder een rentedaling. Hoe is dat te rijmen?
Ik heb een buitengewone interesse, omdat ik eerdaags een hypotheekofferte moet gaan aanvragen, doe ik dat nu of wacht ik nog een paar maandjes?
Nee... 1.4162 is de high, zie ook:quote:Op woensdag 26 september 2007 02:55 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens mij heeft ie op 1.4164 gestaan eerder deze dag.
quote:Against the euro, the dollar traded at $1.4151 at 1:10 p.m. in Tokyo and reached $1.4162, the lowest since the European currency's debut in January 1999. It bought 114.87 yen from 114.78. The dollar may fall to $1.42 against the euro and 114 yen today, Tokyo-based Kubo forecast.
er staat een duidelijk verhaal in de andere topics.quote:Op woensdag 26 september 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Stel he, dat de dollar inderdaad instort... Ik begrijp dat dat dan ook ten koste gaat van onze economie... Maar zijn er ook sectoren/landen/instaties die profiteren van deze situatie?
De FED heeft een vergelijkbaar beleid.quote:Op woensdag 26 september 2007 06:39 schreef Xtreem het volgende:
2) Belangrijker: De ECB voert een rentebeleid dat vooral gebaseerd is op inflatie management. De waarde van de munt is een stuk minder relevant voor de besluitvorming van de ECB.
sommigen claimen dat de fed er eerder een deflationair beleid voert: http://globaleconomicanal(...)html?ref=patrick.netquote:Op woensdag 26 september 2007 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
De FED heeft een vergelijkbaar beleid.
quote:Can sentiment get any worse? As the dollar flirts with all-time lows on a trade-weighted basis, the smell of approaching capitulation is in the air.
Bron: RTLZquote:Duurzame orders VS dalen onverwacht sterk
Er komen weer tegenvallende macrogegevens uit de VS. Dit biedt volgens de markt munitie aan de Fed om de rente verder te verlagen.
Augustus
De Amerikaanse orderontvangst voor duurzame goederen, producten die minstens drie jaar meegaan, is in augustus onverwacht sterk gedaald. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.
Record
De orderontvangst daalde met 4,9%, waar analisten gemiddeld rekenden op een afname van 3,1%. Het is de sterkste daling sinds januari. In juli steeg de orderontvangst nog met 6,1%.
Defensie
Exclusief de orders voor defensie, daalde de orderontvangst in augustus met 5,9%, veel sterker dan de afname van 0,2% waar analisten in doorsnee op rekenden. Zonder de vrij volatiele orders voor transportmiddelen, zoals auto's, was er sprake van een daling van 1,8%. Hier rekenden analisten op een afname van de orderontvangst met 1%.
Consumentenvertrouwen
Gisteren bleek dat het consumentenvertrouwen in de VS sterker was gedaald dan was verwacht.
Fed
De tegenvallende macrocijfers bieden volgens de markt de Fed nieuwe munitie om de officiële rentetarieven verder te verlagen.
komt bij die komende rente-verlaging dan welquote:Op woensdag 26 september 2007 17:25 schreef Grumpey het volgende:
geen reactie vooralsnog op de koers van de dollar.
De huizenbubble wordt nog meer opgeblazen.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:49 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Lagere rente? wat zijn de gevolgen daar van?![]()
Dus als ze het niet verhogen, 1 oktober dan functioneert de regering/het land gewoon niet meer...quote:Paulson Tells Congress the Current Debt Ceiling Will Be Hit on Oct. 1
The limit is $8.965 trillion. Unless Congress votes to raise it, the country would be unable to borrow more money to keep the government operating and to pay debt obligations coming due.
ach, die debt limit. Volgens mij kunnen ze die net zo goed afschaffen.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:39 schreef Aasgier het volgende:
Oud nieuws opzich maar 1 oktober komt dichtbij..
http://biz.yahoo.com/ap/070919/debt_limit.html?.v=2
[..]
Dus als ze het niet verhogen, 1 oktober dan functioneert de regering/het land gewoon niet meer...
Ja pcies die wordt toch weer verhoogd, als BushBush dat wilquote:Op woensdag 26 september 2007 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
ach, die debt limit. Volgens mij kunnen ze die net zo goed afschaffen.
Bron: RTLZquote:Cijfers VS zetten dollar verder onder druk
Nieuwe cijfers over de Amerikaanse economie hebben de koers van de dollar verder doen dalen.
Record
Tijdens de valutahandel in Azië kwam de euro daardoor vanochtend op een nieuw record ten opzichte van de Amerikaanse munt van 1,4162 dollar. Daarna trok de dollar weer wat aan.
Lagere groei
Gisteren bleek dat de verkoop van bestaande huizen in de Verenigde Staten is gedaald en dat het consumentenvertrouwen het laagste niveau heeft bereikt in twee jaar. De cijfers voeden de verwachting dat de economische groei in de VS zal afnemen. Dat brengt een nieuwe renteverlaging dichterbij.
Orders
De daling van de dollar voltrok zich ook in afwachting van een nieuw cijfer over de Amerikaanse economie. Later op de dag komen er gegevens over de orderontvangst voor duurzame goederen, zoals machines. Op de financiële markten wordt er rekening gehouden mee gehouden dat het cijfer vorige maand is gedaald. Dat zou opnieuw een signaal zijn dat de Amerikaanse economie gas terugneemt.
Rente
Een lagere rente maakt de dollar minder aantrekkelijk voor valutahandelaren. De euro wordt juist interessanter, ook doordat de rente in de eurozone mogelijk weer omhoog gaat. Vorige week ging de rente in de VS al met een half procentpunt omlaag. Dat zette de huidige daling van de dollar in gang.
Invoer
De renteverlaging in de VS was de eerste in vier jaar. Het belangrijkste rentetarief op de Amerikaanse geldmarkt staat nu op 4,75%. Een lage dollar maakt de invoer van Amerikaanse producten goedkoper. Verder kunnen bedrijven die veel olie en metaal nodig hebben profiteren. Deze producten worden verhandeld in dollars.
...en $1.45 aan het einde van het jaar..quote:Op donderdag 27 september 2007 09:42 schreef nibbieworld het volgende:
quote uit text "The dollar may fall to $1.42 per euro today, Saito said".
Wanneer dan? Voor de Euro?quote:Op donderdag 27 september 2007 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hij heeft toch al 1.48 gestaan
Hij JoJo-ed anders wel aardig richting 1,42quote:Op donderdag 27 september 2007 13:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lijkt me een beetje een jojo
Smiley...quote:Op donderdag 27 september 2007 14:17 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
en de dollar is de 1,418 voorbij... [afbeelding]
wat is er mis met mijn smiley?quote:
Niets.. vind hem leukquote:Op donderdag 27 september 2007 14:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
wat is er mis met mijn smiley? [afbeelding]
Het gaat hard nu met het breken van records!quote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef Grumpey het volgende:
ik zie ook weer nieuw record aankomen hoor
Grinnik.. wel een beetje vreemd voor zo'n serieuze site.. Naja, vast om de sfeer er een beetje in te houden zeker.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:56 schreef DemonRage het volgende:
Chuck Norris grappen op bloomberg.com
Niet zo raar als bijna elke tick omhoog een record is.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef nibbieworld het volgende:
[..]
Het gaat hard nu met het breken van records!![]()
...
dat bedoel ik!quote:Op donderdag 27 september 2007 16:05 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Niet zo raar als bijna elke tick omhoog een record is.
Hij zat er vandaag al erg dicht bij... $ 1.4188 / ¤quote:Op donderdag 27 september 2007 16:31 schreef Xenwolfie het volgende:
Elke dag dat ik terug kom is er wel een record verbroken inderdaad. Morgen is hij denk ik over de 1.42.
*aangepast*quote:Op donderdag 27 september 2007 23:19 schreef NightH4wk het volgende:
DemonRage, waar slaat je sig btw op? Erg smakeloos.
Ok, dat is mooi van je.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
*aangepast*
Was idd nogal grof om een vallende dollar mee te vergelijken.
"The US dollar is like a human jumping from a burning WTC tower: the drop seems to take ages, but it will crash in the end."quote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarmee?
Waar pluk je die vandaan als het een uur eerder alweer veranderd is?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:25 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ok, dat is mooi van je.
[..]
"The US dollar is like a human jumping from a burning WTC tower: the drop seems to take ages, but it will crash in the end."
quote:The american housing market has hit the uk. There's a liquidity crisis here and the banks are cutting back on giving out loans. Nothern rock(bank) actually ran out of cash. People started queuing up for hours to get their savings out before everything went to shit. The central bank of england bailed them out with a 2 billion pound loan. It's not just them though of course, insurance companies were hit as well as some of the other banks.
quote:george dubwa is a fuckng moron...
need I say more?
he ask for like 12 trillion dollars for another vietnam war, and we, the people, are the ones suffering from it...
sad thing tho..if the U.S. goes down, EVERYONE feels it... including other countries.. so, it essentially is everyones problem. It sucks.
Krijgen we morgen lekker weerquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we vandaag naar de 1,42?
quote:
Door toenemende inflatie zal de ECB de rente verhogen. Dat maakt de euro aantrekkelijker en dus duurder.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:29 schreef Grumpey het volgende:
het is nu 1.4178, maar de berichtgeving over de europese economie zijn ook niet echt rooskleurig ofzo, dus dat zal ook wel de stijging remmen lijkt mij vanwege het gevaar van inflatie.
Da's altijd als het de volgende dollarcent nadert.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:13 schreef Perrin het volgende:
Op 1.418 zit een flinke weerstand
Waar haal jij die inflatie vandaan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:33 schreef digitaLL het volgende:
Door toenemende inflatie zal de ECB de rente verhogen. Dat maakt de euro aantrekkelijker en dus duurder.
geen idee waar hij het vandaan heeft, maar het financieel dagblad meldt het ook: http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=39130quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Waar haal jij die inflatie vandaan?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:13 schreef Perrin het volgende:
Op 1.418 zit zat een flinke weerstand
Hoge geldgroei.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:15 schreef gronk het volgende:
Waar haal jij die inflatie vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |