oh, sorry, zoquote:
Valse tussenstanden posten, was dat niet een banquote:Op woensdag 26 september 2007 01:31 schreef Nightanimal het volgende:
NIeuwe high, en wat voor een : 1,462
ja de US zelf., die verkopen DELL Laptops voor 100 euro, daarom is het voor Airbus een rampquote:Op woensdag 26 september 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Stel he, dat de dollar inderdaad instort... Ik begrijp dat dat dan ook ten koste gaat van onze economie... Maar zijn er ook sectoren/landen/instaties die profiteren van deze situatie?
Een aantal dingen:quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:11 schreef Coelho het volgende:
Als je wilt dat de dollar meer waard wordt, dan zul je de vraag moeten verhogen (althans, zo leerde ik het altijd met economie). Dat kun je doen door de Euro minder aantrekkelijk te maken, dus de Europese rente te verhogen. Toch zijn er geluiden dat rentestijgingen niet in het vooruitzicht liggen, eerder een rentedaling. Hoe is dat te rijmen?
Ik heb een buitengewone interesse, omdat ik eerdaags een hypotheekofferte moet gaan aanvragen, doe ik dat nu of wacht ik nog een paar maandjes?
Nee... 1.4162 is de high, zie ook:quote:Op woensdag 26 september 2007 02:55 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens mij heeft ie op 1.4164 gestaan eerder deze dag.
quote:Against the euro, the dollar traded at $1.4151 at 1:10 p.m. in Tokyo and reached $1.4162, the lowest since the European currency's debut in January 1999. It bought 114.87 yen from 114.78. The dollar may fall to $1.42 against the euro and 114 yen today, Tokyo-based Kubo forecast.
er staat een duidelijk verhaal in de andere topics.quote:Op woensdag 26 september 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Stel he, dat de dollar inderdaad instort... Ik begrijp dat dat dan ook ten koste gaat van onze economie... Maar zijn er ook sectoren/landen/instaties die profiteren van deze situatie?
De FED heeft een vergelijkbaar beleid.quote:Op woensdag 26 september 2007 06:39 schreef Xtreem het volgende:
2) Belangrijker: De ECB voert een rentebeleid dat vooral gebaseerd is op inflatie management. De waarde van de munt is een stuk minder relevant voor de besluitvorming van de ECB.
sommigen claimen dat de fed er eerder een deflationair beleid voert: http://globaleconomicanal(...)html?ref=patrick.netquote:Op woensdag 26 september 2007 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
De FED heeft een vergelijkbaar beleid.
quote:Can sentiment get any worse? As the dollar flirts with all-time lows on a trade-weighted basis, the smell of approaching capitulation is in the air.
Bron: RTLZquote:Duurzame orders VS dalen onverwacht sterk
Er komen weer tegenvallende macrogegevens uit de VS. Dit biedt volgens de markt munitie aan de Fed om de rente verder te verlagen.
Augustus
De Amerikaanse orderontvangst voor duurzame goederen, producten die minstens drie jaar meegaan, is in augustus onverwacht sterk gedaald. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.
Record
De orderontvangst daalde met 4,9%, waar analisten gemiddeld rekenden op een afname van 3,1%. Het is de sterkste daling sinds januari. In juli steeg de orderontvangst nog met 6,1%.
Defensie
Exclusief de orders voor defensie, daalde de orderontvangst in augustus met 5,9%, veel sterker dan de afname van 0,2% waar analisten in doorsnee op rekenden. Zonder de vrij volatiele orders voor transportmiddelen, zoals auto's, was er sprake van een daling van 1,8%. Hier rekenden analisten op een afname van de orderontvangst met 1%.
Consumentenvertrouwen
Gisteren bleek dat het consumentenvertrouwen in de VS sterker was gedaald dan was verwacht.
Fed
De tegenvallende macrocijfers bieden volgens de markt de Fed nieuwe munitie om de officiële rentetarieven verder te verlagen.
komt bij die komende rente-verlaging dan welquote:Op woensdag 26 september 2007 17:25 schreef Grumpey het volgende:
geen reactie vooralsnog op de koers van de dollar.
De huizenbubble wordt nog meer opgeblazen.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:49 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Lagere rente? wat zijn de gevolgen daar van?![]()
Dus als ze het niet verhogen, 1 oktober dan functioneert de regering/het land gewoon niet meer...quote:Paulson Tells Congress the Current Debt Ceiling Will Be Hit on Oct. 1
The limit is $8.965 trillion. Unless Congress votes to raise it, the country would be unable to borrow more money to keep the government operating and to pay debt obligations coming due.
ach, die debt limit. Volgens mij kunnen ze die net zo goed afschaffen.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:39 schreef Aasgier het volgende:
Oud nieuws opzich maar 1 oktober komt dichtbij..
http://biz.yahoo.com/ap/070919/debt_limit.html?.v=2
[..]
Dus als ze het niet verhogen, 1 oktober dan functioneert de regering/het land gewoon niet meer...
Ja pcies die wordt toch weer verhoogd, als BushBush dat wilquote:Op woensdag 26 september 2007 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
ach, die debt limit. Volgens mij kunnen ze die net zo goed afschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |