Bron: RTLZquote:Cijfers VS zetten dollar verder onder druk
Nieuwe cijfers over de Amerikaanse economie hebben de koers van de dollar verder doen dalen.
Record
Tijdens de valutahandel in Azië kwam de euro daardoor vanochtend op een nieuw record ten opzichte van de Amerikaanse munt van 1,4162 dollar. Daarna trok de dollar weer wat aan.
Lagere groei
Gisteren bleek dat de verkoop van bestaande huizen in de Verenigde Staten is gedaald en dat het consumentenvertrouwen het laagste niveau heeft bereikt in twee jaar. De cijfers voeden de verwachting dat de economische groei in de VS zal afnemen. Dat brengt een nieuwe renteverlaging dichterbij.
Orders
De daling van de dollar voltrok zich ook in afwachting van een nieuw cijfer over de Amerikaanse economie. Later op de dag komen er gegevens over de orderontvangst voor duurzame goederen, zoals machines. Op de financiële markten wordt er rekening gehouden mee gehouden dat het cijfer vorige maand is gedaald. Dat zou opnieuw een signaal zijn dat de Amerikaanse economie gas terugneemt.
Rente
Een lagere rente maakt de dollar minder aantrekkelijk voor valutahandelaren. De euro wordt juist interessanter, ook doordat de rente in de eurozone mogelijk weer omhoog gaat. Vorige week ging de rente in de VS al met een half procentpunt omlaag. Dat zette de huidige daling van de dollar in gang.
Invoer
De renteverlaging in de VS was de eerste in vier jaar. Het belangrijkste rentetarief op de Amerikaanse geldmarkt staat nu op 4,75%. Een lage dollar maakt de invoer van Amerikaanse producten goedkoper. Verder kunnen bedrijven die veel olie en metaal nodig hebben profiteren. Deze producten worden verhandeld in dollars.
...en $1.45 aan het einde van het jaar..quote:Op donderdag 27 september 2007 09:42 schreef nibbieworld het volgende:
quote uit text "The dollar may fall to $1.42 per euro today, Saito said".
Wanneer dan? Voor de Euro?quote:Op donderdag 27 september 2007 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hij heeft toch al 1.48 gestaan
Hij JoJo-ed anders wel aardig richting 1,42quote:Op donderdag 27 september 2007 13:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lijkt me een beetje een jojo
Smiley...quote:Op donderdag 27 september 2007 14:17 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
en de dollar is de 1,418 voorbij... [afbeelding]
wat is er mis met mijn smiley?quote:
Niets.. vind hem leukquote:Op donderdag 27 september 2007 14:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
wat is er mis met mijn smiley? [afbeelding]
Het gaat hard nu met het breken van records!quote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef Grumpey het volgende:
ik zie ook weer nieuw record aankomen hoor
Grinnik.. wel een beetje vreemd voor zo'n serieuze site.. Naja, vast om de sfeer er een beetje in te houden zeker.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:56 schreef DemonRage het volgende:
Chuck Norris grappen op bloomberg.com
Niet zo raar als bijna elke tick omhoog een record is.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:05 schreef nibbieworld het volgende:
[..]
Het gaat hard nu met het breken van records!![]()
...
dat bedoel ik!quote:Op donderdag 27 september 2007 16:05 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Niet zo raar als bijna elke tick omhoog een record is.
Hij zat er vandaag al erg dicht bij... $ 1.4188 / ¤quote:Op donderdag 27 september 2007 16:31 schreef Xenwolfie het volgende:
Elke dag dat ik terug kom is er wel een record verbroken inderdaad. Morgen is hij denk ik over de 1.42.
*aangepast*quote:Op donderdag 27 september 2007 23:19 schreef NightH4wk het volgende:
DemonRage, waar slaat je sig btw op? Erg smakeloos.
Ok, dat is mooi van je.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
*aangepast*
Was idd nogal grof om een vallende dollar mee te vergelijken.
"The US dollar is like a human jumping from a burning WTC tower: the drop seems to take ages, but it will crash in the end."quote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarmee?
Waar pluk je die vandaan als het een uur eerder alweer veranderd is?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:25 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ok, dat is mooi van je.
[..]
"The US dollar is like a human jumping from a burning WTC tower: the drop seems to take ages, but it will crash in the end."
quote:The american housing market has hit the uk. There's a liquidity crisis here and the banks are cutting back on giving out loans. Nothern rock(bank) actually ran out of cash. People started queuing up for hours to get their savings out before everything went to shit. The central bank of england bailed them out with a 2 billion pound loan. It's not just them though of course, insurance companies were hit as well as some of the other banks.
quote:george dubwa is a fuckng moron...
need I say more?
he ask for like 12 trillion dollars for another vietnam war, and we, the people, are the ones suffering from it...
sad thing tho..if the U.S. goes down, EVERYONE feels it... including other countries.. so, it essentially is everyones problem. It sucks.
Krijgen we morgen lekker weerquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we vandaag naar de 1,42?
quote:
Door toenemende inflatie zal de ECB de rente verhogen. Dat maakt de euro aantrekkelijker en dus duurder.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:29 schreef Grumpey het volgende:
het is nu 1.4178, maar de berichtgeving over de europese economie zijn ook niet echt rooskleurig ofzo, dus dat zal ook wel de stijging remmen lijkt mij vanwege het gevaar van inflatie.
Da's altijd als het de volgende dollarcent nadert.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:13 schreef Perrin het volgende:
Op 1.418 zit een flinke weerstand
Waar haal jij die inflatie vandaan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:33 schreef digitaLL het volgende:
Door toenemende inflatie zal de ECB de rente verhogen. Dat maakt de euro aantrekkelijker en dus duurder.
geen idee waar hij het vandaan heeft, maar het financieel dagblad meldt het ook: http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=39130quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Waar haal jij die inflatie vandaan?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:13 schreef Perrin het volgende:
Op 1.418 zit zat een flinke weerstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |