abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2007 @ 12:03:32 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53428519
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Precies. Die opzet is de essentie achter de 'chinese motor': met lagelonenproducten zoveel verdienen dat je je kunt gaan toeleggen op het fabriceren van kwalitatief betere producten, en daarbij ook je eigen samenleving voorzien van goede inkomens, zodat de chinese bevolking ook in staat is om de producten van haar eigen industrie te kopen. Ingewikkelde vliegwielconstructie, maar als-ie werkt, dan zitten we de komende twintig jaar goed.

Plus dat china afrika nog achter de hand heeft als lage-lonenland.
Jammer, als straks de lage lonen landen op zijn worden we vanzelf weer arm.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 september 2007 @ 12:06:14 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53428604
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jammer, als straks de lage lonen landen op zijn worden we vanzelf weer arm.
Dat ga jij niet meer meemaken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 24 september 2007 @ 12:11:21 #155
pi_53428715
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat ga jij niet meer meemaken.
Ik hoop het niet. Dat is het einde van de kapitalistische non-zero-sum droom.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53428738
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef digitaLL het volgende:

[..]

64.7% of GDP (2005 est.)

$10.04 trillion (30 June 2006 est.)
CIA world factbook
+Ongedekte verplichtingen $59 trillion
----------------------------------------------
Totaal $69 trillion
446,4% GDP

Bron
[..]

Bron
69 Biljoen is toch redelijk wat

12.000 Dollar per aardbewoner of 230.000 Dollar per Amerikaan... hoezo probleem
  maandag 24 september 2007 @ 12:15:59 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53428846
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik hoop het niet. Dat is het einde van de kapitalistische non-zero-sum droom.
Daarnaast hebben we dan overal te maken met krimpende populaties. Geen idee wat dat gaat doen met de wereldeconomie, maar ik gok erop dat we stevig moeten gaan inzetten op de betere industrialisering en automatisering, en dat we uiteindelijk uitkomen op wereldbevolking van een miljard mensen ofzo.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53428888
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:12 schreef Autoreply het volgende:

[..]

ach.. de gemiddelde twintiger die een eerste huis koopt heeft ook een schuld van +200.000 euro
  maandag 24 september 2007 @ 12:17:27 #159
pi_53428899
quote:

[..]

Als de dollar straks nog maar 1 eurocent waard is valt het probleem best mee.
pi_53429231
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de dollar straks nog maar 1 eurocent waard is valt het probleem best mee.
't wordt voor ons wel steeds beter indien je een schuld in dollars hebt

Anderzijds...als een amerikaan een schuld in euro's heeft ...
  maandag 24 september 2007 @ 12:32:25 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53429316
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

446% is toch wel meer dan wij in nederland hebben met 147% (ofzo) op dit moment.
Volgens mij maak ik gebruik van een andere (tevens correcte) bron. Deze namelijk: https://www.cia.gov/libra(...)korder/2186rank.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 24 september 2007 @ 12:36:53 #162
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53429421
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Volgens mij maak ik gebruik van een andere (tevens correcte) bron. Deze namelijk: https://www.cia.gov/libra(...)korder/2186rank.html
Die heb ik ook al genoemd en meegenomen in de berekeningen maar die getallen zeggen niet zoveel omdat overheden geen GAAP gebruiken en dus schulden kunnen "verbergen".
Toekomstige pensioenverplichtingen bijv zijn ook schulden als daar geen spaartegoeden tegenover staan.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 24 september 2007 @ 12:44:49 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53429605
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:36 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Die heb ik ook al genoemd en meegenomen in de berekeningen maar die getallen zeggen niet zoveel omdat overheden geen GAAP gebruiken en dus schulden kunnen "verbergen".
Toekomstige pensioenverplichtingen bijv zijn ook schulden als daar geen spaartegoeden tegenover staan.
Hm, best interessant, maar zijn die pensioensverplichtingen niet minder 'erg' omdat dat geld/schuld in eigen land blijft? Dat pensioengeld gaat op den duur weer naar Amerikaanse burgers, die het vervolgens weer besteden en zo de Amerikaanse economie laten rollen. Bij public debt is dat toch anders het geval. Of zie ik dit verkeerd ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 24 september 2007 @ 12:48:56 #164
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_53429723
Er zijn teveel bronnen, maar welke is waarheidsgetrouw? Zoals mijn eerdere post op pagina 3, waarbij er -tig verwerpingen zijn te vinden. Ik zal voorlopig geen feiten meer posten, want klaarblijkelijk zijn de feiten niet zo betrouwbaar als ik dacht. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden, dat je naar mijn mening geen objectief beeld meer kan verkrijgen.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 24 september 2007 @ 12:50:25 #165
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53429758
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Hm, best interessant, maar zijn die pensioensverplichtingen niet minder 'erg' omdat dat geld/schuld in eigen land blijft? Dat pensioengeld gaat op den duur weer naar Amerikaanse burgers, die het vervolgens weer besteden en zo de Amerikaanse economie laten rollen. Bij public debt is dat toch anders het geval. Of zie ik dit verkeerd ?
Was het maar zo eenvoudig, maar zo werkt het niet.
Zie mijn reply aan Basp1
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen dat die verplichtingen toch niet jaarlijks gaan plaatsvinden en men dit gaat uitsmeren over een grote periode. Vergelijkbaar met onze pensioen verplichtingen. Dus zodoende hierop de belastingen aangepast worden.
Die stijgen dan in landen met zeer hoge ongedekte verplichtingen tot ongekende hoogten en in Frankrijk zie je de gevolgen, desinvestering, werkloosheid, braindrain en toenemende emigratie van werknemers naar met name de UK en Zwitserland. Uiteindelijk remt dat de economie en komt het land voorbij de piek van de Laffer curve terecht. Hogere belastingen maar dalende belasting-inkomsten.

Premier Frankrijk: "Frankrijk is bankroet"
Franse economie komt tot stilstand
Zwitserland verwerpt franse kritiek op lage belastingen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53430306
Digitall, wat zou er dan gebeuren als de overheden de pensioengerechtigde leeftijd omhoog schroeven naar 70?

Als er alleen maar naar de populatie grafieken en de verhoudingen gepensioeneerden / werkenden gekeken word dan kan iedereen toch op 2 vingers natellen dat bij een grote babyboom die verworven welvaart van vroeg met pensioen gaan niet goed meer te bekostigen is. Verder moeten we dan natuurlijk ook nog even kijken naar de toegenomen levensverwachting van de huidige en komende generaties.
  maandag 24 september 2007 @ 13:11:11 #168
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53430350
De politicus die *dat* doet overleeft de zelfs de voorverkiezingen niet.
pi_53430499
weet iemand hoe ik bij www.dailyfx.com de live valuta koersen kan volgen? ik kom wel op de site maar echt verder komen doe ik dan niet meer. Met voorbaat dank.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
  maandag 24 september 2007 @ 13:19:22 #170
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53430517
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:55 schreef indahnesia.com het volgende:
hey, boven de 1.41 dus

Goedemorgen
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:18 schreef nibbieworld het volgende:
weet iemand hoe ik bij www.dailyfx.com de live valuta koersen kan volgen? ik kom wel op de site maar echt verder komen doe ik dan niet meer. Met voorbaat dank.
* klik hier voor de live EUR-USD koers op fxstreet.com *
  maandag 24 september 2007 @ 13:28:01 #171
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53430682
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Digitall, wat zou er dan gebeuren als de overheden de pensioengerechtigde leeftijd omhoog schroeven naar 70?

Als er alleen maar naar de populatie grafieken en de verhoudingen gepensioeneerden / werkenden gekeken word dan kan iedereen toch op 2 vingers natellen dat bij een grote babyboom die verworven welvaart van vroeg met pensioen gaan niet goed meer te bekostigen is. Verder moeten we dan natuurlijk ook nog even kijken naar de toegenomen levensverwachting van de huidige en komende generaties.
Door toenemende levensverwachting nemen de kosten van de ongedekte pensioenen natuurlijk snel toe. Verhogen van de pensioenleeftijd heeft men in Duitsland gedaan, stapsgewijze naar 67 jaar over een aantal jaren uitgesmeerd.
In Frankrijk ligt dat veel moeilijker. De sociale cohesie tussen generaties is er minder. Ik heb debatten gevolgt in Duitsland en Frankrijk en het verschil is opvallend. In Frankrijk heeft men er geen probleem mee als de jeugd op een houtje moet bijten en hard werken om de pensioenen op te moeten hoesten. In Duitsland wil de oudere generatie dat de jeugd ook een redelijk welvaartsniveau heeft en is men bereid er ook zelf rechten voor op te offeren.
pi_53431342
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:28 schreef digitaLL het volgende:

Door toenemende levensverwachting nemen de kosten van de ongedekte pensioenen natuurlijk snel toe. Verhogen van de pensioenleeftijd heeft men in Duitsland gedaan, stapsgewijze naar 67 jaar over een aantal jaren uitgesmeerd.
In Frankrijk ligt dat veel moeilijker. De sociale cohesie tussen generaties is er minder. Ik heb debatten gevolgt in Duitsland en Frankrijk en het verschil is opvallend. In Frankrijk heeft men er geen probleem mee als de jeugd op een houtje moet bijten en hard werken om de pensioenen op te moeten hoesten. In Duitsland wil de oudere generatie dat de jeugd ook een redelijk welvaartsniveau heeft en is men bereid er ook zelf rechten voor op te offeren.
Dat door de teonmende levensverwachting de kosten voor pensioen en toenemen is natuurlijk heel logisch, maar dan zou de overheid dus eigenlijk een koppeling tussen pensioenleeftijd en levensverwachting moeten maken ipv statisch vasthouden aan de 65.

Dat is volgens mij wel een contradictie die natuurlijk elke moderne westerse generatie heeft. Die fransen die er geen moeiete mee hebben dat de jeugd op eeen houtje moeten bijten zullen dan nog wel de deksel op hun neus krijgen als opeens de verpleging van oude mensen flink duurder gemaakt wordt.
  maandag 24 september 2007 @ 14:30:20 #173
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53432152
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:56 schreef Basp1 het volgende:
Dat door de teonmende levensverwachting de kosten voor pensioen en toenemen is natuurlijk heel logisch, maar dan zou de overheid dus eigenlijk een koppeling tussen pensioenleeftijd en levensverwachting moeten maken ipv statisch vasthouden aan de 65.
Of mensen regelen hun pensioenen zelf ipv de staat.
quote:
Dat is volgens mij wel een contradictie die natuurlijk elke moderne westerse generatie heeft. Die fransen die er geen moeiete mee hebben dat de jeugd op eeen houtje moeten bijten zullen dan nog wel de deksel op hun neus krijgen als opeens de verpleging van oude mensen flink duurder gemaakt wordt.
Die verpleging wordt ook betaald uit de belastingen en komt dus eveneens voor een groot deel bij de werkenden terecht. Voor oudere mensen zou ook gespaard moeten worden voor toekomstige zorgkosten omdat die sterk toenemen met hogere leeftijd. Ook dat zijn dus deels ongedekte verplichtingen.
Normaliter gebruikte bijv Frankrijk de geldpers en creeerde inflatie daardoor daalden de pensioenen. Nu kunnen ze dat niet vanwege de ECB.
  maandag 24 september 2007 @ 17:13:57 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53436322
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:50 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig, maar zo werkt het niet.
Zie mijn reply aan Basp1
[..]

Die stijgen dan in landen met zeer hoge ongedekte verplichtingen tot ongekende hoogten en in Frankrijk zie je de gevolgen, desinvestering, werkloosheid, braindrain en toenemende emigratie van werknemers naar met name de UK en Zwitserland. Uiteindelijk remt dat de economie en komt het land voorbij de piek van de Laffer curve terecht. Hogere belastingen maar dalende belasting-inkomsten.

Franse economie komt tot stilstand
Zwitserland verwerpt franse kritiek op lage belastingen.
Oke, interessant leesvoer . Alleen een land failliet gaat volgens mij toch niet? Ook is de toonzetting van de OP van het eerste topic met kut-EU dit-en-dat is natuurlijk dikke nonsens. Het is vooral een binnenlandse aangelegenheid, wat je ook hier in dit topic bevestigt door aan te geven hoe het ook anders kan (Duitsland)...
  maandag 24 september 2007 @ 17:54:43 #175
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53437300
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:13 schreef Falco het volgende:
Oke, interessant leesvoer . Alleen een land failliet gaat volgens mij toch niet? Ook is de toonzetting van de OP van het eerste topic met kut-EU dit-en-dat is natuurlijk dikke nonsens. Het is vooral een binnenlandse aangelegenheid, wat je ook hier in dit topic bevestigt door aan te geven hoe het ook anders kan (Duitsland)...
Als je de definities toepast die gelden voor rechtspersonen zoals individuen en bedrijven dan kan dat.
Een land komt in de situatie dat het niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Een goed recent voorbeeld is Argentinie.
Het is niet alleen een binnenlandse aangelegenheid omdat veel van de schulden gefinancierd worden via het buitenland. Via leningen zoals het IMF. Of in de vorm vorm staatsobligaties die door devaluatie hun waarde verliezen die het buitenland koopt. Het kan ook anders zoals Duitsland, maar voor Frankrijk geldt dat die ongekend hard moeten gaan snijden in de pensioenen en gezondheidszorg.
Bovendien bestaat in Frankrijk het probleem dat premieafdracht voor pensioen afhangt van de pensioenleeftijd.
Dus een branche zoals een luchtvaartindustrie gaat bijv met 60 jr met pensioen ipv 65. Dan betaald men meer premie. Probleem is dat de franse staat deze premie meteen uitgeeft en dus een schuld heeft. De werkgevers en werknemers gaan dus rechten opeisen waar in feite ook voor betaald is. Het geld is er echter niet meer.
pi_53440199
We zijn weer terug op de 1.40
  maandag 24 september 2007 @ 19:34:01 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53440406
quote:

[..]

In de VS is de staatsschuld ongeveer 60 (als % van het BNP), Nederland bijna 42 dus die doen ook aardig mee.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld

Europa doet 't ook niet al te best hoor, zeker niet als je Italie, Belgie en Griekenland bekijkt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 24 september 2007 @ 19:37:53 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53440530
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef popolon het volgende:

[..]

In de VS is de staatsschuld ongeveer 60 (als % van het BNP), Nederland bijna 42 dus die doen ook aardig mee.

In België was het vorig jaar zelfs 92%.

Verschil is wel dat het in Nederland en België sterk is afgenomen de afgelopen jaren.
  maandag 24 september 2007 @ 19:42:00 #179
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53440670
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

In België was het vorig jaar zelfs 92%.

Verschil is wel dat het in Nederland en België sterk is afgenomen de afgelopen jaren.
Ik verwacht dat het na die ramp die GWB heet ook in de VS wel wat zal afnemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 24 september 2007 @ 23:31:09 #180
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53447877
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Europa doet 't ook niet al te best hoor, zeker niet als je Italie, Belgie en Griekenland bekijkt.
Die staatschuld zegt alleen niet alles
VS
64.7% of GDP (2005 est.)

$10.04 trillion (30 June 2006 est.)
CIA world factbook
+Ongedekte verplichtingen $59 trillion
----------------------------------------------
Totaal $69 trillion
446,4% GDP

Bron
quote:
"It's no exaggeration to say that elected officials are shocked, absolutely shocked, by the size of these liabilities," says Donald Rueckert Jr., senior vice president and actuary at Aon Consulting, an insurance broker
Bron

Public debt: France
64.7% of GDP (2006 est.) CIA Factbook.
Toch zijn ze feitelijk failliet vanwege de enorme "verborgen" schuld aan ongedekte verplichtingen.

dinsdag 25 september 2007 @ 11:45:14 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53455525
Fed could cut rates again
quote:
NEW YORK: Government bond traders, who predicted six of the last seven recessions, say the Federal Reserve will lower interest rates again before the end of the year as the economy comes to a standstill.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:08:57 #182
pi_53459398
We zittengelukkig weer boven de 1,41. Wanneer zou die nieuwe renteverlaging kunnen ingaan? Ik wil deze week toch wel boven de 1,43 komen eigenlijk.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:15:00 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53459555
Als 't gebeurt, dan waarschijnlijk pas over een paar maanden, die rentewijzigingen gaan meestal niet zo snel achter elkaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53459730
Is de USD al even veel waard als de Canadian $?
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:24:49 #185
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53459780
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We zittengelukkig weer boven de 1,41. Wanneer zou die nieuwe renteverlaging kunnen ingaan? Ik wil deze week toch wel boven de 1,43 komen eigenlijk.

Ook een leuke: door de dalende dollar dreigt de inflatie in de US op te gaan lopen; d'r kan een moment komen dat Bernanke de keuze moet maken tussen het aan de praat houden van de economie, en een toenemende inflatie.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:32:01 #186
pi_53459950
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:23 schreef Xith het volgende:
Is de USD al even veel waard als de Canadian $?
Gisteren of eergisteren wel.
pi_53460022
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef gronk het volgende:
door de dalende dollar dreigt de inflatie in de US op te gaan lopen
Door een dalende dollar of een dalende rente?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:56:43 #188
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53460578
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:34 schreef PietjePuk007 het volgende:

Door een dalende dollar of een dalende rente?
Als de dollar minder waard is, moeten amerikanen meer betalen voor hun spullen. Geimporteerde producten worden dus duurder. Heel veel van de amerikaanse productie is uitbesteed naar china/azie. Dat gaat dus 'auw' doen.
pi_53460761
Als de rente daalt gaan mensen meer lenen en met dat geld meer uitgeven. Daar is de huidige productie niet tegen bestand en dus ontstaat er schaarste waardoor de prijzen gaan stijgen.

Verhaaltjes schrijven kan ik ook . Vandaar mijn vraag .
pi_53460934
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als de rente daalt gaan mensen meer lenen en met dat geld meer uitgeven. Daar is de huidige productie niet tegen bestand en dus ontstaat er schaarste waardoor de prijzen gaan stijgen.

Verhaaltjes schrijven kan ik ook . Vandaar mijn vraag .
jullie vergeten allebei de paniekfactor

mensen reageren helemaal niet rationeel. da's nu juist het probleem.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:12:44 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53460974
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Als de dollar minder waard is, moeten amerikanen meer betalen voor hun spullen. Geimporteerde producten worden dus duurder. Heel veel van de amerikaanse productie is uitbesteed naar china/azie. Dat gaat dus 'auw' doen.
Amerikaanse producten worden goedkoper. Langzaam maar zeker komt men erachter dat goedkope Chinese troep lang niet altijd een betere investering is. Veel 'recalls' de laatste tijd in het nieuws van Chinese puinhoop.
pi_53461043
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:11 schreef simmu het volgende:
jullie vergeten allebei de paniekfactor
Ja, het "beurssentiment". Nog nooit begrepen hoe een markt met de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen tot zijn beschikking zijn beslissingen laat afhangen van het "beurssentiment", maar dat terzijde .
pi_53461105
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Zolang china de yuan gekoppeld houdt aan de dollar niet zoveel.
pi_53461134
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Amerikaanse producten worden goedkoper. Langzaam maar zeker komt men erachter dat goedkope Chinese troep lang niet altijd een betere investering is. Veel 'recalls' de laatste tijd in het nieuws van Chinese puinhoop.
Voor europeanen is veel van die amerikaanse troep zoals automobielen die 1 op 3 rijden ook geen goede investering.
pi_53461220
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:12 schreef popolon het volgende:

[..]

naar ik begrepen heb was een deel daarvan echter te wijten aan zaken die niet in china origineren: http://www.nu.nl/news/124(...)_terugroepactie.html
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:22:55 #197
pi_53461223
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:15 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ja, het "beurssentiment". Nog nooit begrepen hoe een markt met de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen tot zijn beschikking zijn beslissingen laat afhangen van het "beurssentiment", maar dat terzijde .
Omdat geld en producten geen absolute waarde hebben. Je kan berekenen wat iets kost (arbeidsloon, grondstoffen) maar als een munt in waarde veranderd, veranderd de prijs ook. Als een bedrijf een mooi product bedenkt worden aandelen (meestal) meer waard, maar die waarde vermeerdering is fictief. Het bedrijf an sich blijft net zo veel waard, maar men verwacht dat er meer geld verdiend kan worden. Als een ander bedrijf een beter product maakt kan je fluiten naar je centen.

Het heeft dus alles te maken met verwachtingen en vertrouwen. Vandaar dat er veel afhangt van emoties.
pi_53461243
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:14 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Demoniseren van de USA is volstrekt abject als je ook eens andere feiten erbij neemt. Heb je dit nieuws al eens erbij gepakt?
[..]

Oftewel, voordat het gehele EU, China, USSR of welk land dan ook per hoofd v/d bevolking zulke economische grootheden zal bereiken of overtreffen zal er toh heel wat moeten gebeuren.

Uiteindelijk draait het om cultuur, mentaliteit en daadkracht - iets wat die Yankees als geen ander kennen. Zij zijn gewend om hard te werken en technologisch vooruitgang te boeken. Tenslotte kan elke dictoraal bewind fabriekjes volstoppen met mensen (lees: slaafjes) wie voor een appel en ei produkten in elkaar zetten. Uiteindelijk zal je daarmee niet de grootste worden.
http://www.ibdeditorials.com/IBDArticles.aspx?id=273797719110198
een raar artikel wat nogal een hoop andere onderzoeken en feiten tegenspreekt
Een beetje een feel good artikel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:24:48 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53461275
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor europeanen is veel van die amerikaanse troep zoals automobielen die 1 op 3 rijden ook geen goede investering.
Mijn Ford Escape SUV rijdt anders prima.
pi_53461301
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heeft dus alles te maken met verwachtingen en vertrouwen. Vandaar dat er veel afhangt van emoties.
Dat snap ik wel maar je zou toch denken dat ze die "relatieve waardes" e.d. toch wel in modellen zouden kunnen vangen. Maar bij de minste indicatie (of zelfs geruchten) kan een aandeel procenten zakken.
pi_53461343
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:24 schreef popolon het volgende:

[..]

Mijn Ford Escape SUV rijdt anders prima.
Ja vast en zeker dat die dingen goed rijden. Maar waarschijnlijk wordt je niet blij met je benzine verbruik als je in europa woont en de daar behordende brandstofprijzen moet betalen.
pi_53461794
het is nu 1,4138?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:54:02 #204
pi_53461981
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:26 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dat snap ik wel maar je zou toch denken dat ze die "relatieve waardes" e.d. toch wel in modellen zouden kunnen vangen. Maar bij de minste indicatie (of zelfs geruchten) kan een aandeel procenten zakken.
Die modellen zijn er vast wel en die werken ook in een "kale"economie. Maar de financiële markt heeft zelf invloed op die economie. Vroeger was een aandeel alleen maar een stukje bedrijf. Tegenwoordig leiden aandelen een onafhankelijk bestaan. De economie bestaat ook uit speculatie (door amateurs) en gewoon gokken. Dat is moeilijk in modellen te vatten.
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:54:32 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53461997
1.4133 nu
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:57:33 #206
pi_53462056
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:46 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
het is nu 1,4138?
Nog net niet...
pi_53462066
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nog net niet...
Ik zag hem er toch echt net op staan...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:01:57 #208
pi_53462165
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:58 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik zag hem er toch echt net op staan...!
Heeft ie overgeslagen. 1.4151.
pi_53462215
Sorry dat ik het nogmaals vraag.

Maar wanneer is nu de tecnische grens bereikt of hoe je het ook mag noemen zodat er volgens sommige op dit forum automatische dollar verkopen opgang worden gezet?
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_53462248
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:04 schreef nibbieworld het volgende:

Maar wanneer is nu de tecnische grens bereikt of hoe je het ook mag noemen zodat er volgens sommige op dit forum automatische dollar verkopen opgang worden gezet?
die technische grenzen liggen overal en nergens, maar er lag er 1 op 1.4125. Die is dus al geweest.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:06:20 #212
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53462273
het zal wel met het laatste nieuws te maken hebben:

.S. Consumer Confidence Falls to 99.8 in September From 105.6

By Shobhana Chandra

Sept. 25 (Bloomberg) -- Consumer confidence in September fell more than forecast to the lowest level in almost two years, as falling home values, a deteriorating labor market and tougher borrowing standards took a toll on Americans' spirits.

The Conference Board's index of confidence plunged to 99.8, from a revised 105.6 in August and workers were less optimistic about job prospects, the New York-based group said today.

The report raises concern that the prolonged housing recession and tougher credit standards will put a brake on consumer spending, which accounts for more than two-thirds of the economy. The Federal Reserve cut interest rates by half a percentage point last week to forestall the risk of a broader economic slump.

``The risks to the economy have definitely escalated, and that'll affect consumers as well as businesses,'' Ellen Zentner, an economist at Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ Ltd. in New York, said before the report. ``We've already worked lower consumer spending numbers into our forecast.''

The consumer confidence index was the lowest since November 2005. The reading was forecast to fall to 104.3, from an originally reported August reading of 105, according to the median estimate in a Bloomberg News survey of 71 economists. Projections ranged from 100 to 107.

Home Prices

The Conference Board's reading comes after another private report today showed home prices in 20 U.S. metropolitan areas fell by the most on record in July. Values dropped 3.9 percent in the 12 months through July, steeper than the 3.4 percent slump in June, according to the S&P/Case-Shiller home-price index. The index declined in January for the first time since the group started the measure in 2001, and has receded every month since then.

Price drops limit how much homeowners can borrow against their home equity to buy goods and services. Defaults by subprime mortgage borrowers and rising foreclosures will put more houses back on the market, adding to the glut and depressing prices further.

The Conference Board's measure of present conditions fell to 121.7 from 130.1 in August. The gauge of expectations for the next six months declined to 85.2 from 89.2.

The share of consumers who said jobs are plentiful decreased to 25.7 percent in September from 27.5 percent the prior month. The proportion of people who said jobs are hard to get increased to 22.1 percent from 19.7 percent.

Michigan Report

Other reports also point to a less upbeat outlook. The Reuters/University of Michigan preliminary index of consumer sentiment remained near the lowest level in a year in September, according to the latest survey.

Compared with other sentiment gauges, the Conference Board's index tends to be more influenced by consumer attitudes about the state of the labor market, economists said.

While job losses at construction and mortgage-related firms have risen recently, businesses in other industries are retaining their staff until there's more evidence an economic slowdown will occur, economists said.

The number of Americans filing claims for jobless benefits fell in the week ended Sept. 15 to the lowest level in almost two months, the Labor Department reported last week. The number of people continuing to collect state unemployment benefits plunged by the most since May.

Gasoline Prices

The price of regular unleaded gasoline, which reached as high as $3.05 a gallon in July, slid to $2.81 as of yesterday, according to AAA. The relief may be short-lived, some economists said.

The stock market recovered from a plunge in August after concern about rising subprime defaults triggered tumult in global credit markets and made investors nervous. From its low on Aug. 15, the Standard & Poor's 500 index increased almost 8 percent as of yesterday's close.

That's partly why consumers aren't slashing expenses yet.

``We would expect to find some erosion in consumer expenditures, but we haven't seen it yet,'' former Fed chairman Alan Greenspan said in an interview Sept. 20. Still, the odds of a recession remain ``somewhat more'' than one in three even after the Fed's rate reduction, he said.

Some companies are seeing softer demand for items such as automobiles. CarMax Inc., the biggest used-car dealer in the U.S., cut its full-year profit forecast because of slowing sales and higher credit costs.

``It is difficult to predict how long the current conditions may persist,'' Tom Folliard, chief executive officer of the Richmond, Virginia-based company said Sept. 19 in a statement.

Those faring better include Best Buy Co., the largest consumer-electronics retailer, which last week increased its yearly earnings forecast after reporting an unexpected rise in profit for the quarter ended Sept. 1.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:07:20 #213
pi_53462304
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:04 schreef nibbieworld het volgende:

Ik denk dat iedere partij dat voor zichzelf bepaald en dat lekker geheim houdt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:11:51 #214
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_53462420
Als je wilt dat de dollar meer waard wordt, dan zul je de vraag moeten verhogen (althans, zo leerde ik het altijd met economie). Dat kun je doen door de Euro minder aantrekkelijk te maken, dus de Europese rente te verhogen. Toch zijn er geluiden dat rentestijgingen niet in het vooruitzicht liggen, eerder een rentedaling. Hoe is dat te rijmen?

Ik heb een buitengewone interesse, omdat ik eerdaags een hypotheekofferte moet gaan aanvragen, doe ik dat nu of wacht ik nog een paar maandjes?
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:13:58 #215
pi_53462469
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:11 schreef Coelho het volgende:
Als je wilt dat de dollar meer waard wordt, dan zul je de vraag moeten verhogen (althans, zo leerde ik het altijd met economie). Dat kun je doen door de Euro minder aantrekkelijk te maken, dus de Europese rente te verhogen. Toch zijn er geluiden dat rentestijgingen niet in het vooruitzicht liggen, eerder een rentedaling. Hoe is dat te rijmen?

Ik heb een buitengewone interesse, omdat ik eerdaags een hypotheekofferte moet gaan aanvragen, doe ik dat nu of wacht ik nog een paar maandjes?
Met een renteverhoging maak je een munt toch juist aantrekkelijker
pi_53462556
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met een renteverhoging maak je een munt toch juist aantrekkelijker
niet om te lenen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53463491
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

niet om te lenen
maar wel om in te investeren, of hoe dat in die branche dan mag heten, immert krijg je er na een vastgestelde periode meer voor terug dan voor die rente-verhoging.
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:03:11 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_53463672
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

maar wel om in te investeren, of hoe dat in die branche dan mag heten, immert krijg je er na een vastgestelde periode meer voor terug dan voor die rente-verhoging.
Maar was het niet zo dat de afgelopen jaren, in een periode van laag-conjunctuur, ook de rente z'n laagste punt bereikte? Als geld lenen weinig kost, dan zijn bedrijven eerder geneigd geld te lenen, waardoor er investeringen gedaan kunnen worden, die vervolgens weer een positief effect op de economie hebben. Dus rente omlaag = investeringen omhoog, m.i.

Ik snap het iig niet.
pi_53463929
er is geen laag-conjunctuur, dus de rente kan omhoog. De remmende werking van een hogere rente lijkt dus kleiner dan de winst aan aankopen (van euro's in je geval) dan is.
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:15:20 #220
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53465460
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:54 schreef Grumpey het volgende:
1.4133 nu
Idd... de dollar hangt nu ff op een heel laag pitje.

de high van vandaag was 1.4153.
pi_53466383
quote:
t de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen
Amerikanen en rationeel
Nooit Amerikaanse TV gekeken oid?
pi_53466595
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:55 schreef Autoreply het volgende:
Amerikanen en rationeel
Het ging me om de beurshandelaren ongeacht in welk land .
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:39:32 #223
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53467546
quote:

[..]

... de meest rationeel denkende mensen met de meest technologische systemen ...
Het tweede hebben ze nodig voor dat eerste waarschijnlijk.

1.4145 op het moment van posten
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:37:59 #224
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53471342
Voor MSN:

1.4148 op het moment van posten
pi_53471963
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:37 schreef DemonRage het volgende:
Voor MSN:

[afbeelding]