abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2007 @ 12:00:10 #151
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53428421
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:55 schreef Grumpey het volgende:

inderdaad onzin, want die mensen in lage lonen landen hebben nu in ieder geval wel loon, en dat hadden ze niet. Dus eigenlijk exporteer je welvaart, al beschouwen we dat zelf (met al onze luxe) al geen welvaart meer.
Precies. Die opzet is de essentie achter de 'chinese motor': met lagelonenproducten zoveel verdienen dat je je kunt gaan toeleggen op het fabriceren van kwalitatief betere producten, en daarbij ook je eigen samenleving voorzien van goede inkomens, zodat de chinese bevolking ook in staat is om de producten van haar eigen industrie te kopen. Ingewikkelde vliegwielconstructie, maar als-ie werkt, dan zitten we de komende twintig jaar goed.

Plus dat china afrika nog achter de hand heeft als lage-lonenland.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53428494
het wordt pas eng als er geen lage lonenlanden meer zijn, is het niet?
  maandag 24 september 2007 @ 12:03:32 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53428519
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Precies. Die opzet is de essentie achter de 'chinese motor': met lagelonenproducten zoveel verdienen dat je je kunt gaan toeleggen op het fabriceren van kwalitatief betere producten, en daarbij ook je eigen samenleving voorzien van goede inkomens, zodat de chinese bevolking ook in staat is om de producten van haar eigen industrie te kopen. Ingewikkelde vliegwielconstructie, maar als-ie werkt, dan zitten we de komende twintig jaar goed.

Plus dat china afrika nog achter de hand heeft als lage-lonenland.
Jammer, als straks de lage lonen landen op zijn worden we vanzelf weer arm.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 september 2007 @ 12:06:14 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53428604
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jammer, als straks de lage lonen landen op zijn worden we vanzelf weer arm.
Dat ga jij niet meer meemaken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 24 september 2007 @ 12:11:21 #155
pi_53428715
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat ga jij niet meer meemaken.
Ik hoop het niet. Dat is het einde van de kapitalistische non-zero-sum droom.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53428738
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef digitaLL het volgende:

[..]

64.7% of GDP (2005 est.)

$10.04 trillion (30 June 2006 est.)
CIA world factbook
+Ongedekte verplichtingen $59 trillion
----------------------------------------------
Totaal $69 trillion
446,4% GDP

Bron
[..]

Bron
69 Biljoen is toch redelijk wat

12.000 Dollar per aardbewoner of 230.000 Dollar per Amerikaan... hoezo probleem
  maandag 24 september 2007 @ 12:15:59 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53428846
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik hoop het niet. Dat is het einde van de kapitalistische non-zero-sum droom.
Daarnaast hebben we dan overal te maken met krimpende populaties. Geen idee wat dat gaat doen met de wereldeconomie, maar ik gok erop dat we stevig moeten gaan inzetten op de betere industrialisering en automatisering, en dat we uiteindelijk uitkomen op wereldbevolking van een miljard mensen ofzo.
pi_53428888
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:12 schreef Autoreply het volgende:

[..]

ach.. de gemiddelde twintiger die een eerste huis koopt heeft ook een schuld van +200.000 euro
  maandag 24 september 2007 @ 12:17:27 #159
pi_53428899
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:12 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als de dollar straks nog maar 1 eurocent waard is valt het probleem best mee.
pi_53429231
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de dollar straks nog maar 1 eurocent waard is valt het probleem best mee.
't wordt voor ons wel steeds beter indien je een schuld in dollars hebt

Anderzijds...als een amerikaan een schuld in euro's heeft ...
  maandag 24 september 2007 @ 12:32:25 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53429316
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

446% is toch wel meer dan wij in nederland hebben met 147% (ofzo) op dit moment.
Volgens mij maak ik gebruik van een andere (tevens correcte) bron. Deze namelijk: https://www.cia.gov/libra(...)korder/2186rank.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 24 september 2007 @ 12:36:53 #162
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53429421
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Volgens mij maak ik gebruik van een andere (tevens correcte) bron. Deze namelijk: https://www.cia.gov/libra(...)korder/2186rank.html
Die heb ik ook al genoemd en meegenomen in de berekeningen maar die getallen zeggen niet zoveel omdat overheden geen GAAP gebruiken en dus schulden kunnen "verbergen".
Toekomstige pensioenverplichtingen bijv zijn ook schulden als daar geen spaartegoeden tegenover staan.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 24 september 2007 @ 12:44:49 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53429605
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:36 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Die heb ik ook al genoemd en meegenomen in de berekeningen maar die getallen zeggen niet zoveel omdat overheden geen GAAP gebruiken en dus schulden kunnen "verbergen".
Toekomstige pensioenverplichtingen bijv zijn ook schulden als daar geen spaartegoeden tegenover staan.
Hm, best interessant, maar zijn die pensioensverplichtingen niet minder 'erg' omdat dat geld/schuld in eigen land blijft? Dat pensioengeld gaat op den duur weer naar Amerikaanse burgers, die het vervolgens weer besteden en zo de Amerikaanse economie laten rollen. Bij public debt is dat toch anders het geval. Of zie ik dit verkeerd ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 24 september 2007 @ 12:48:56 #164
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_53429723
Er zijn teveel bronnen, maar welke is waarheidsgetrouw? Zoals mijn eerdere post op pagina 3, waarbij er -tig verwerpingen zijn te vinden. Ik zal voorlopig geen feiten meer posten, want klaarblijkelijk zijn de feiten niet zo betrouwbaar als ik dacht. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden, dat je naar mijn mening geen objectief beeld meer kan verkrijgen.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 24 september 2007 @ 12:50:25 #165
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53429758
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Hm, best interessant, maar zijn die pensioensverplichtingen niet minder 'erg' omdat dat geld/schuld in eigen land blijft? Dat pensioengeld gaat op den duur weer naar Amerikaanse burgers, die het vervolgens weer besteden en zo de Amerikaanse economie laten rollen. Bij public debt is dat toch anders het geval. Of zie ik dit verkeerd ?
Was het maar zo eenvoudig, maar zo werkt het niet.
Zie mijn reply aan Basp1
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen dat die verplichtingen toch niet jaarlijks gaan plaatsvinden en men dit gaat uitsmeren over een grote periode. Vergelijkbaar met onze pensioen verplichtingen. Dus zodoende hierop de belastingen aangepast worden.
Die stijgen dan in landen met zeer hoge ongedekte verplichtingen tot ongekende hoogten en in Frankrijk zie je de gevolgen, desinvestering, werkloosheid, braindrain en toenemende emigratie van werknemers naar met name de UK en Zwitserland. Uiteindelijk remt dat de economie en komt het land voorbij de piek van de Laffer curve terecht. Hogere belastingen maar dalende belasting-inkomsten.

Premier Frankrijk: "Frankrijk is bankroet"
Franse economie komt tot stilstand
Zwitserland verwerpt franse kritiek op lage belastingen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53430306
Digitall, wat zou er dan gebeuren als de overheden de pensioengerechtigde leeftijd omhoog schroeven naar 70?

Als er alleen maar naar de populatie grafieken en de verhoudingen gepensioeneerden / werkenden gekeken word dan kan iedereen toch op 2 vingers natellen dat bij een grote babyboom die verworven welvaart van vroeg met pensioen gaan niet goed meer te bekostigen is. Verder moeten we dan natuurlijk ook nog even kijken naar de toegenomen levensverwachting van de huidige en komende generaties.
  maandag 24 september 2007 @ 13:11:11 #168
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53430350
De politicus die *dat* doet overleeft de zelfs de voorverkiezingen niet.
pi_53430499
weet iemand hoe ik bij www.dailyfx.com de live valuta koersen kan volgen? ik kom wel op de site maar echt verder komen doe ik dan niet meer. Met voorbaat dank.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
  maandag 24 september 2007 @ 13:19:22 #170
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53430517
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:55 schreef indahnesia.com het volgende:
hey, boven de 1.41 dus

Goedemorgen
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:18 schreef nibbieworld het volgende:
weet iemand hoe ik bij www.dailyfx.com de live valuta koersen kan volgen? ik kom wel op de site maar echt verder komen doe ik dan niet meer. Met voorbaat dank.
* klik hier voor de live EUR-USD koers op fxstreet.com *
  maandag 24 september 2007 @ 13:28:01 #171
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53430682
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Digitall, wat zou er dan gebeuren als de overheden de pensioengerechtigde leeftijd omhoog schroeven naar 70?

Als er alleen maar naar de populatie grafieken en de verhoudingen gepensioeneerden / werkenden gekeken word dan kan iedereen toch op 2 vingers natellen dat bij een grote babyboom die verworven welvaart van vroeg met pensioen gaan niet goed meer te bekostigen is. Verder moeten we dan natuurlijk ook nog even kijken naar de toegenomen levensverwachting van de huidige en komende generaties.
Door toenemende levensverwachting nemen de kosten van de ongedekte pensioenen natuurlijk snel toe. Verhogen van de pensioenleeftijd heeft men in Duitsland gedaan, stapsgewijze naar 67 jaar over een aantal jaren uitgesmeerd.
In Frankrijk ligt dat veel moeilijker. De sociale cohesie tussen generaties is er minder. Ik heb debatten gevolgt in Duitsland en Frankrijk en het verschil is opvallend. In Frankrijk heeft men er geen probleem mee als de jeugd op een houtje moet bijten en hard werken om de pensioenen op te moeten hoesten. In Duitsland wil de oudere generatie dat de jeugd ook een redelijk welvaartsniveau heeft en is men bereid er ook zelf rechten voor op te offeren.
pi_53431342
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:28 schreef digitaLL het volgende:

Door toenemende levensverwachting nemen de kosten van de ongedekte pensioenen natuurlijk snel toe. Verhogen van de pensioenleeftijd heeft men in Duitsland gedaan, stapsgewijze naar 67 jaar over een aantal jaren uitgesmeerd.
In Frankrijk ligt dat veel moeilijker. De sociale cohesie tussen generaties is er minder. Ik heb debatten gevolgt in Duitsland en Frankrijk en het verschil is opvallend. In Frankrijk heeft men er geen probleem mee als de jeugd op een houtje moet bijten en hard werken om de pensioenen op te moeten hoesten. In Duitsland wil de oudere generatie dat de jeugd ook een redelijk welvaartsniveau heeft en is men bereid er ook zelf rechten voor op te offeren.
Dat door de teonmende levensverwachting de kosten voor pensioen en toenemen is natuurlijk heel logisch, maar dan zou de overheid dus eigenlijk een koppeling tussen pensioenleeftijd en levensverwachting moeten maken ipv statisch vasthouden aan de 65.

Dat is volgens mij wel een contradictie die natuurlijk elke moderne westerse generatie heeft. Die fransen die er geen moeiete mee hebben dat de jeugd op eeen houtje moeten bijten zullen dan nog wel de deksel op hun neus krijgen als opeens de verpleging van oude mensen flink duurder gemaakt wordt.
  maandag 24 september 2007 @ 14:30:20 #173
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53432152
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:56 schreef Basp1 het volgende:
Dat door de teonmende levensverwachting de kosten voor pensioen en toenemen is natuurlijk heel logisch, maar dan zou de overheid dus eigenlijk een koppeling tussen pensioenleeftijd en levensverwachting moeten maken ipv statisch vasthouden aan de 65.
Of mensen regelen hun pensioenen zelf ipv de staat.
quote:
Dat is volgens mij wel een contradictie die natuurlijk elke moderne westerse generatie heeft. Die fransen die er geen moeiete mee hebben dat de jeugd op eeen houtje moeten bijten zullen dan nog wel de deksel op hun neus krijgen als opeens de verpleging van oude mensen flink duurder gemaakt wordt.
Die verpleging wordt ook betaald uit de belastingen en komt dus eveneens voor een groot deel bij de werkenden terecht. Voor oudere mensen zou ook gespaard moeten worden voor toekomstige zorgkosten omdat die sterk toenemen met hogere leeftijd. Ook dat zijn dus deels ongedekte verplichtingen.
Normaliter gebruikte bijv Frankrijk de geldpers en creeerde inflatie daardoor daalden de pensioenen. Nu kunnen ze dat niet vanwege de ECB.
  maandag 24 september 2007 @ 17:13:57 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53436322
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:50 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig, maar zo werkt het niet.
Zie mijn reply aan Basp1
[..]

Die stijgen dan in landen met zeer hoge ongedekte verplichtingen tot ongekende hoogten en in Frankrijk zie je de gevolgen, desinvestering, werkloosheid, braindrain en toenemende emigratie van werknemers naar met name de UK en Zwitserland. Uiteindelijk remt dat de economie en komt het land voorbij de piek van de Laffer curve terecht. Hogere belastingen maar dalende belasting-inkomsten.

Premier Frankrijk: "Frankrijk is bankroet"
Franse economie komt tot stilstand
Zwitserland verwerpt franse kritiek op lage belastingen.
Oke, interessant leesvoer . Alleen een land failliet gaat volgens mij toch niet? Ook is de toonzetting van de OP van het eerste topic met kut-EU dit-en-dat is natuurlijk dikke nonsens. Het is vooral een binnenlandse aangelegenheid, wat je ook hier in dit topic bevestigt door aan te geven hoe het ook anders kan (Duitsland)...
  maandag 24 september 2007 @ 17:54:43 #175
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53437300
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:13 schreef Falco het volgende:
Oke, interessant leesvoer . Alleen een land failliet gaat volgens mij toch niet? Ook is de toonzetting van de OP van het eerste topic met kut-EU dit-en-dat is natuurlijk dikke nonsens. Het is vooral een binnenlandse aangelegenheid, wat je ook hier in dit topic bevestigt door aan te geven hoe het ook anders kan (Duitsland)...
Als je de definities toepast die gelden voor rechtspersonen zoals individuen en bedrijven dan kan dat.
Een land komt in de situatie dat het niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Een goed recent voorbeeld is Argentinie.
Het is niet alleen een binnenlandse aangelegenheid omdat veel van de schulden gefinancierd worden via het buitenland. Via leningen zoals het IMF. Of in de vorm vorm staatsobligaties die door devaluatie hun waarde verliezen die het buitenland koopt. Het kan ook anders zoals Duitsland, maar voor Frankrijk geldt dat die ongekend hard moeten gaan snijden in de pensioenen en gezondheidszorg.
Bovendien bestaat in Frankrijk het probleem dat premieafdracht voor pensioen afhangt van de pensioenleeftijd.
Dus een branche zoals een luchtvaartindustrie gaat bijv met 60 jr met pensioen ipv 65. Dan betaald men meer premie. Probleem is dat de franse staat deze premie meteen uitgeeft en dus een schuld heeft. De werkgevers en werknemers gaan dus rechten opeisen waar in feite ook voor betaald is. Het geld is er echter niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')