abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53341216
Wegens overweldigende belangstelling voor het [MEET] FOT beginners clinic topic en de behoefte die daar bestaat aan een locatie die voor mensen in het Noord en Oosten wat makkelijker te bereiken is, maar even een apart topic.

Doel en opzet, hetzelfde, alleen een andere plek, datum in overleg.

Ik heb Meppel genoemd, centraal in het Oosten en goed bereikbaar vanuit Noord, Oost en Midden NL. Maar we hebben daar nog geen locatie.

Briana_muirinn heeft wel een locatie in het iets minder centrale Deventer:
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef briana_muirinn het volgende:
Ik heb hier Deventer in de aanbieding, stad aan de ijssel, staat bekend om heel veel fotogenieke middeleeuwse (op den berghe bijvoorbeeld) straatjes. Ben er door het geklus eigenlijk nog niet aan toegekomen om dat allemaal te gaan fotograferen, een ander deel van mijn wens om mee te doen aan een fotodag is om mijn schroom om buiten te fotograferen en dan ook nog de tijd te nemen voor het maken van foto's te overwinnen
We zijn hier in huis nog stevig aan het klussen, voor een meet denk ik dat 10 personen in de huiskamer goed te doen is, met een beetje proppen wat meer.
(en een eigen soort van campingstoeltje meenemen, van die stokgevallen met canvas bijvoorbeeld)
Beamer hebben we niet maar wel computer apparatuur mocht dat nodig zijn.
Dit is op 2 min lopen van station deventer colmsgate, en er zijn meestal zat parkeerplekken bij sportcentrum de Scheg vlak naast het station.
Roept u maar qua voorkeuren voor plaats en datum.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53341303
Bij wil zijn als ondersteunend personeel in Meppel
Alleen ergens in November of later
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 20 september 2007 @ 22:19:16 #3
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_53341381
tvp enzo

Deventer is mooi vrienden van mij wonen er ook sinds kort.

Mocht ik kunnen op de nog vast te stellen datum dan kan ik waarschijnlijk wel een beamer lenen van mijn werk.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_53341382
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:17 schreef HMaster-II het volgende:
hoopte ik wel een beetje op ja
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 20 september 2007 @ 22:46:58 #6
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53342274
Hee Alexxxxxxxxxxxx heb jij geen plek voor een horde FOTers en beginners?
(dan kan ik op de fiets komen )

Meppel is nog wel te doen qua reistijd (ong. 1 uur)
Deventer is toch wel weer een stuk verder (ong. 2 uur rijden)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53342528
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:17 schreef HMaster-II het volgende:
Alleen ergens in November of later
Lijkt me ook leuk
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53342706
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:46 schreef Noli. het volgende:

Nee, en ik lig uit de route. Behalve voor jou.
pi_53342741
Oh hey je bent een vrouw, kom maar eens langs hoor
pi_53362218
Ik heb ook wel interesse, hoewel ik het beginners-niveau enigszins ontgroeid ben. Het gaat mij dus vooral om het rondlopen en feedback op keuzes maken hoe je een bepaald onderwerp op de foto neemt met welke instellingen.

Meppel ben ik eigenlijk nooit ingeweest (alleen bij de Havinxhorst, de A32 en de slecht bereikbare taxi/parkeerplaats voor het treinstation ), maar is wel mooi centraal voor zowel noord als oost. Deventer echter vaak genoeg geweest en dat is zeker de moeite waard. Het is alleen wel ~1:45 rijden vanaf Leeuwarden... Op zich maakt de lokatie me niet uit, zolang ik maar niet om 7 uur 's ochtends met een slaperig hoofd in de auto moet zitten
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53362244
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:19 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb ook wel interesse, hoewel ik het beginners-niveau enigszins ontgroeid ben. Het gaat mij dus vooral om het rondlopen en feedback op keuzes maken hoe je een bepaald onderwerp op de foto neemt met welke instellingen.

Meppel ben ik eigenlijk nooit ingeweest (alleen bij de Havinxhorst, de A32 en de slecht bereikbare taxi/parkeerplaats voor het treinstation ), maar is wel mooi centraal voor zowel noord als oost. Deventer echter vaak genoeg geweest en dat is zeker de moeite waard. Het is alleen wel ~1:45 rijden vanaf Leeuwarden... Op zich maakt de lokatie me niet uit, zolang ik maar niet om 7 uur 's ochtends met een slaperig hoofd in de auto moet zitten
Dan ga je naast mij zitten Ik kan mensen meenemen vanaf Leeuwarden immers.

En ik ben ondanks mijn vele tienduizenden foto's het beginnersniveau nog steeds niet ontgroeid
pi_53368397
Ik heb zeker ook wel interesse, als beginner.
pi_53369940
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan ga je naast mij zitten Ik kan mensen meenemen vanaf Leeuwarden immers.

En ik ben ondanks mijn vele tienduizenden foto's het beginnersniveau nog steeds niet ontgroeid
Is ook een optie inderdaad

En ik doelde met beginner meer zoals de omschrijving in het originele topic, mensen die naast de automagische stand ook eens willen spelen met diafragma, sluitertijd, iso etc. en daar dus uitleg over nodig hebben. Die fase heb jij ook al lang gehad
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53370089
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:11 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Is ook een optie inderdaad

En ik doelde met beginner meer zoals de omschrijving in het originele topic, mensen die naast de automagische stand ook eens willen spelen met diafragma, sluitertijd, iso etc. en daar dus uitleg over nodig hebben. Die fase heb jij ook al lang gehad
Ik heb de uitleg gehad, maar doe er geen flikker mee.
pi_53390911
hier ook best wel interesse om eens wat meer te leren en te doen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 21:49:44 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53390976
toch hier ook maar om t hoekie kijkt
VV, heb je toevallig in gedachten welke zaken dat je wilt behandelen en welke kennis vereist is?
en is er ook vraag naar wat standaart bewerkingen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53391218
Er lijkt genoeg belangstelling en de meerderheid lijkt toch uit het Noorden te komen. Ik zal eens kijken of ik een (per OV en auto) bereikbaar plekje kan vinden in Meppel. Hoeft wmb niet een apart zaaltje te zijn, als we uitgaan van 2 of 3 'beginners' per 'gevorderde' kan het ook gewoon aan een paar cafe-tafels, bijvoorbeeld aan de hand van de eerste paar hoofdstukken uit het boek van Freeman
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53391327
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:
toch hier ook maar om t hoekie kijkt
VV, heb je toevallig in gedachten welke zaken dat je wilt behandelen
Camera-instellingen (sluitertijd, diafragma en de autoprogramma's) en compositie. Ms ook even kort vertellen hoe een camera werkt en 'kijkt'.
quote:
en welke kennis vereist is?
Iedereen moet de handleiding van zn camera meenemen of deze niet meer nodig hebben. That's all. Bij het werken in kleine groepjes zouden we ook een groepje medium-gevorderd kunnen nemen.
quote:
en is er ook vraag naar wat standaart bewerkingen?
Als er vraag naar is, kan ik een laptopje met PS-elements meenemen.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 22:01:35 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53391378
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Camera-instellingen (sluitertijd, diafragma en de autoprogramma's) en compositie. Ms ook even kort vertellen hoe een camera werkt en 'kijkt'.
[..]

Iedereen moet de handleiding van zn camera meenemen of deze niet meer nodig hebben. That's all. Bij het werken in kleine groepjes zouden we ook een groepje medium-gevorderd kunnen nemen.
[..]

Als er vraag naar is, kan ik een laptopje met PS-elements meenemen.
ik denk niet dat je veel aan mij als gevorderde hebt, mocht t zo zijn dat je iemand nodig hebt voor wat bewerkingen door te kunnen nemen, geef maar een gil.
flappie met PS, PS Elements, Picasa is present
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 23 september 2007 @ 20:25:00 #20
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_53414287
Ik heb ook een laptopje met gimp en PS Elements, die neem ik wel mee als het nodig is.
Met beide progs kan ik een beetje elementaire dingen doen.
Meppel vind ik prima!
pi_53415947
Qua datum: is gewoon de 18e november niet een optie? We hoeven toch niet allemaal naar 1 meet te gaan of deze sequentieel te plannen? Of is dat niet handig?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 23 september 2007 @ 21:33:06 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53416129
Oooo... nu maken jullie het wel heel erg makkelijk. Ik hou dit nog even in de gaten, heb nl. wel erg veel belangstelling in wat advies.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 september 2007 @ 21:33:29 #23
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_53416138
de 18e november had ik al gereserveerd in mijn agenda in het vorige topic, die datum vind ik voor hier ook prima. (het was toch november?)
pi_53416207
yup
pi_53424658
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:56 schreef Vliegvrager het volgende:
Er lijkt genoeg belangstelling en de meerderheid lijkt toch uit het Noorden te komen. Ik zal eens kijken of ik een (per OV en auto) bereikbaar plekje kan vinden in Meppel. Hoeft wmb niet een apart zaaltje te zijn, als we uitgaan van 2 of 3 'beginners' per 'gevorderde' kan het ook gewoon aan een paar cafe-tafels, bijvoorbeeld aan de hand van de eerste paar hoofdstukken uit het boek van Freeman
mee eens is..

Vlieg, lijkt het jou ook niet verstandiger, dat we in combi met de andere meet groep een soort van hand-out creeeen?? Dan hebben de mensen er later ook nog wat aan..
is maar een voorstel
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_53424693
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:12 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

mee eens is..

Vlieg, lijkt het jou ook niet verstandiger, dat we in combi met de andere meet groep een soort van hand-out creeeen?? Dan hebben de mensen er later ook nog wat aan..
is maar een voorstel
Als je gewoon het boek van Freeman gebruikt (en desnoods dat kopieert of zo ) dan hoef je geen handouts te creeeren. Dan heb je alles al in redelijk begrijpbare taal staan
pi_53425248
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:12 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

mee eens is..

is maar een voorstel
Er is wat voor te zeggen, maar aan de andere kant vergt dat weer allerlei afstemming met 'hullie' en het moet geen werk worden Wat natuurlijk niet weg neemt dat 'onze' beginners best exemplaren mogen krijgen van 'hullie' dr hand-outs

Freeman lijkt me toegankelijk zat en wmb wordt het vooral een doe-clinic

Overigens vind ik 18/11 prima, die meets bijten elkaar toch niet en sommige mensen hadden m al gereserveerd begrijp ik
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53425295
Ik meld me bij deze aan als hulp
pi_53425331
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was al geaanmeld als ondersteunend personeel
Nee ik speel niet voor statief of tafel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 september 2007 @ 09:58:10 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53425355
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:56 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

wel als hangzak?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53425477
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:56 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Is een logeeradresje een optie dat weekend?
pi_53425737
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

wel als hangzak?
blaag schelm foei enzo
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Is een logeeradresje een optie dat weekend?
absoluut aanwezige optie.
pi_53425802
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ook
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53425842
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:20 schreef HMaster-II het volgende:

absoluut aanwezige optie.
Gereserveerd bij deze
pi_53425851
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:23 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik ook
Jij bent de initiator dus jij mag ouwehoeren
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 september 2007 @ 10:28:42 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53425890
t klinkt nu al gezellig
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53426421
Misschien heb ik nog een locatie in emmen .
Pretentieus geneuzel.
pi_53436534
Count me in als het de 18e wordt!

Ik heb het boek van Freeman zelf dus die kan ik altijd meenemen.. (heb trouwens ook photoshop voor CS2 van Kelby die uiteraard ook meekan.)
pi_53450140
Grote interesse in de broodnodige uitleg
zeker als het makkelijk bereikbaar per trein is.
Zit aan een tijdslimiet vanwege 4 honden.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:23:47 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53452569
Ja zeg, Freeman heb ik al.
Het gaat mij dus idd juist meer om het praktijk-gedeelte. Dat er iemand naast me staat die uitlegt welke sluitertijd ik in dat op dat moment gecreeerde moment moet gebruiken en dan ook gelijk het resultaat zie. Nu sta ik wat te pielen, omdat het boek het zegt. Veel makkelijker als je hands-on advies krijgt.
pi_53452635
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:23 schreef dutchie het volgende:
Ja zeg, Freeman heb ik al.
Het gaat mij dus idd juist meer om het praktijk-gedeelte. Dat er iemand naast me staat die uitlegt welke sluitertijd ik in dat op dat moment gecreeerde moment moet gebruiken en dan ook gelijk het resultaat zie. Nu sta ik wat te pielen, omdat het boek het zegt. Veel makkelijker als je hands-on advies krijgt.
Gaan we wel uitleggen
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:30:23 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53452676
Mag ik trouwens even vragen wie zich er al aangemeld hebben? Ik zie hier alleen maar mensen die willen helpen. Dat ik niet de enige ben. Wel luxe zo met al die hulp.
pi_53452894
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:30 schreef dutchie het volgende:
Mag ik trouwens even vragen wie zich er al aangemeld hebben? Ik zie hier alleen maar mensen die willen helpen. Dat ik niet de enige ben. Wel luxe zo met al die hulp.
We doen het graag hoor Met drie man jou helpen
pi_53453504
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:30 schreef dutchie het volgende:
Ik was toch al van plan een overzichtje te maken.

Plaats en datum
In Meppel op 18 november. Exacte locatie en tijd volgen later.

uw gastheren
Vliegvrager
Hmaster-II
PdeHoog
CocaColaLight (?)
Ynske-->als er behoefte is aan bewerk-adviezen

u, als in de degenen wier gastheren wij mogen spelen en die ook daadwerkelijk hebben laten weten op 18/11 te willen komen, of is dat een te lange omschrijving?
briana_muirinn
Babsie22
Paladijn
dutchie
Ils

users die interesse getoond hebben, maar zich nog niet aangemeld hebben.
Alexxxxx
Noli.
knorretje
Peet64

[ Bericht 3% gewijzigd door Vliegvrager op 26-09-2007 09:45:55 ]
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:51:20 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53454103
Ik heb nog steeds interesse..
Maar is er al een definitieve lokatie bekend dan? Omdat er in het begin over Meppel en Deventer gesproken werd. Meppel zou wrs wel lukken, Deventer is me wat te ver..
Maxi, Midi & Mini
pi_53454243
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef Noli. het volgende:
Ik heb nog steeds interesse..
Maar is er al een definitieve lokatie bekend dan? Omdat er in het begin over Meppel en Deventer gesproken werd. Meppel zou wrs wel lukken, Deventer is me wat te ver..
Het wordt Meppel, heb ik gelijk even in de overzichtspost gezet.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53454468
Ik heb 18 november nog vrij staan in mijn agenda, dus je mag mij ook toevoegen aan het lijstje Vliegvrager. Is er overigens een voorkeur voor type camera? Ik heb zowel een dagelijksmeesleepcompact als een DSLR.
pi_53454724
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:08 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb 18 november nog vrij staan in mijn agenda, dus je mag mij ook toevoegen aan het lijstje Vliegvrager.
done
quote:
Is er overigens een voorkeur voor type camera? Ik heb zowel een dagelijksmeesleepcompact als een DSLR.
Maakt niet uit. Neem gewoon de camera mee waar je beter mee wilt leren fotograferen, of allebei als dat geen probleem voor je is.
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:29:14 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53456722
Nou zet mij er maar bij hoor.
Als het niet lukt kan ik altijd nog afzeggen.
pi_53456952
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:29 schreef dutchie het volgende:
Nou zet mij er maar bij hoor.
done
quote:
Als het niet lukt kan ik altijd nog afzeggen.
Nee, dan komt de FOT-knokploeg je halen
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:47:10 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53457160
Dan zijn jullie dus toch wel eng.
'Ze' hadden me nog zo gewaarschuwd.
pi_53473054
Als het in Meppel is, wil ik me bij deze aanmelden hoor!
pi_53491816
Ik ben zeker wel geinteresseerd in fotobewerking dus als Ynske kan komen graag!
  woensdag 26 september 2007 @ 23:02:16 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53502218
Me too.
Nog even iets, ik zag nl. iets hierover in het andere topic; moeten jullie nog weten welk apparatuur wie meeneemt of doet dat er niet toe? Spiegelreflex, compact, lenzen etc?
pi_53506213
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:02 schreef dutchie het volgende:
Me too.
Ik mag niet meer editten maar je staat genoteerd en als er een modje langs komt, wil die vast de overzichtspost wel even aanpassen.
quote:
Nog even iets, ik zag nl. iets hierover in het andere topic; moeten jullie nog weten welk apparatuur wie meeneemt of doet dat er niet toe? Spiegelreflex, compact, lenzen etc?
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Vliegvrager het volgende:

Maakt niet uit. Neem gewoon de camera mee waar je beter mee wilt leren fotograferen, of allebei als dat geen probleem voor je is.
Lenzen zou ik wel indoen ja
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 27 september 2007 @ 09:32:37 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53507560
Ik bedoel natuurlijk welke lenzen.
pi_53507647
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:32 schreef dutchie het volgende:
Die kleine ronde voor in je ogen? Je kan natuurlijk niet nu de dingen bedoelen die op je camera gaan. Dat heet een objectief nl.
pi_53507883
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:32 schreef dutchie het volgende:
oh, ik mag kiezen? Uit welke kleuren? Wat is je haarkleur?

Neem gewoon mee wat je mee wilt nemen. Bedenk dat het een beginnersmeet is, waar we niet erop zijn elkaar de ogen uit te steken met foto-gear, maar als er meerdere lenzen zijn waar je mee wilt oefenen, neem ze gewoon mee. We gaan niet in een moordend tempo, dus je hebt tijd om lenzen te wisselen.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 27 september 2007 @ 10:19:32 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53508629
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die kleine ronde voor in je ogen? Je kan natuurlijk niet nu de dingen bedoelen die op je camera gaan. Dat heet een objectief nl.
Lens/objectief, tomato/tomato, wat jullie willen.

Nee, ik ben niet blond, ik ben gewoon dom. Ik vind fotograferen gewoon leuk, maar ik ben niet van de technische taal. Daar draait het toch niet om?
Toegankelijkheid daar ging het toch om?
- heb het weggehaald, want zo voelt het nl. eigenlijk niet. opmerking irriteerde me -
pi_53508984
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:19 schreef dutchie het volgende:

[..]

Lens/objectief, tomato/tomato, wat jullie willen.

Nee, ik ben niet blond, ik ben gewoon dom. Ik vind fotograferen gewoon leuk, maar ik ben niet van de technische taal. Daar draait het toch niet om?
Toegankelijkheid daar ging het toch om?
- heb het weggehaald, want zo voelt het nl. eigenlijk niet. opmerking irriteerde me -
hmmm, was niet de bedoeling hoor, maar eerlijk gezegd mogen de teentjes ook wel wat korter. Het informeren naar de haarkleur sloeg op de kleur lenzen, en was niet bedoeld om te suggereren dat je dom zou zijn.

en ondertussen stond het serieuze antwoord op je vraag er natuurlijk ook gewoon.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 27 september 2007 @ 10:39:44 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53509131
Zucht.. laat maar.
pi_53510832
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:39 schreef dutchie het volgende:
Zucht.. laat maar.
VV moet een vlieg hebben tijdens de meet
  donderdag 27 september 2007 @ 12:24:11 #63
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53511993
Dat zal het zijn denk ik.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:32:25 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53526186
Belangstellingsregistratiepost.
Waarbij ik als ik aanschuif noch als beginner, noch als gastheer aanschuif . Ik heb gewoon al een hele poos niks meer gedaan, en zoek gewoon een leuke gelegenheid om weer eens te schieten, en ook wat kennis weer op te halen. Lokatie maakt me niks uit, als het maar binnenlands (da's inclusief Friesland), oost van Utrecht en noord van de Rijn is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_53528487
* 'belangstelling voor vlieg-op-de-muur-rol' met instemming noteert
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:23:14 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53634108
* Ynske heeft haar vrijaanvraag de deur uitgedaan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53634325
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53780645
Ik steek even voorzichtig mijn hand op, heb namelijk erg veel interesse maar ook veel verjaardagen rond die tijd en ik weet niet wanneer wat gevierd wordt. Als ik vrij ben die dag wil ik graag meedoen als beginner
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:36:35 #69
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53872086
Is er al iets bekend over een locatie toevallig? Buiten, binnen?
pi_53880654
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:36 schreef dutchie het volgende:
Is er al iets bekend over een locatie toevallig? Buiten, binnen?
Ik denk aan de omgeving van het station. Er zijn aardig wat tentjes in de buurt om met zijn allen neer te strijken en bij een kopje koffie/thee/whatever de theorie even door te nemen. Er is een groot park vlakbij, met ongetwijfeld veel oefenmateriaal, en bij slecht weer is het station zelf een aardige uitwijk. Parkeren kan er ook.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:06:20 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53880680
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:05 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik denk aan de omgeving van het station. Er zijn aardig wat tentjes in de buurt om met zijn allen neer te strijken en bij een kopje koffie/thee/whatever de theorie even door te nemen. Er is een groot park vlakbij, met ongetwijfeld veel oefenmateriaal, en bij slecht weer is het station zelf een aardige uitwijk. Parkeren kan er ook.
wanneer er gebruik gemaakt gaat worden van het station denk ik dat het verstandig is om eerst even toestemming te vragen via ns
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53880928
hmm, oh ja, da's waar ook. Thnx
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54162746
Klein bescheiden schopje.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:39:50 #74
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_54168834
Leuk! de omgeving van het station en vooral het beginnen met een kopje koffie/thee klinkt zeer gezellig
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:27:07 #75
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54170197
Ik denk dat ik mijn belangstellingsregistratie om ga zetten in een "gaat 99% zeker mee"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54170334
tvp
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54174632
Arghhhhhhh, heb waarschijnlijk een vergadering de dag ervoor in Limburg.
Maar als jullie niet te vroeg beginnen en ik een hond mag meenemen (weet het, onhandig) hoop ik er toch bij te zijn.
pi_54385257
*tenen breekt aan omhoog kicken van het topic*
Is de organisator VV al wat verder met deze clinic?
pi_54386954
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:13 schreef HMaster-II het volgende:
*tenen breekt aan omhoog kicken van het topic*
Is de organisator VV al wat verder met deze clinic?
Kijk uit voor je tenen

datum: check
'cursisten': check
modellen: 1 hond
cliniclowns: check
inhoud: wasdah? check
tijd. Uhmmm, like 13. u?
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 5 november 2007 @ 20:50:24 #80
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54388934
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:20 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik was toch al van plan een overzichtje te maken.

Plaats en datum
In Meppel op 18 november. Exacte locatie en tijd volgen later.

uw gastheren
Vliegvrager
Hmaster-II
PdeHoog
CocaColaLight (?)
Ynske-->als er behoefte is aan bewerk-adviezen

u, als in de degenen wier gastheren wij mogen spelen en die ook daadwerkelijk hebben laten weten op 18/11 te willen komen, of is dat een te lange omschrijving?
briana_muirinn
Babsie22
Paladijn
dutchie
Ils

users die interesse getoond hebben, maar zich nog niet aangemeld hebben.
Alexxxxx
Noli.
knorretje
Peet64
Hoe zit het met de twijfelaars, al iets van gehoord? Ik dacht nl. dat Noli toch ook definitief zou komen. En Snoopy?
pi_54426855
18de om 13 uur met hond?
Bij deze dan aangemeld.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 november 2007 @ 07:53:40 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54448407
Vv was het nog gelukt met de definitieve lokatie?
ben zelf wat info bijeen aan t maken voor wat standaard bewerkingen...
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 8 november 2007 @ 08:29:51 #83
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_54448675
Alexxxxx komt definitief hoor.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  donderdag 8 november 2007 @ 08:46:58 #84
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54448858
Ik kan nog steeds niks met zekerheid zeggen..

Het is nog even afwachten maar binnenkort heb ik waarschijnlijk ook nog een andere camera.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 12 november 2007 @ 21:40:05 #85
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_54559993
Is er al bekend waar we afspreken met zijn allen? een ontmoetingspunt op het station, een bepaald cafe of zo?
pi_54574474
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:40 schreef briana_muirinn het volgende:
een bepaald cafe of zo?
Yup

En dat dus om 13.00 uur. Dit keer heb ik gecheckt of betreffende kroge nog bestaat en ook open is op de dag van de meet

En even een oproepje om mijzelf wat werk te besparen: pm je mobiele nr naar mij. Als je dan te laat bent en er nog niet bent als we van locatie wisselen, dan bel ik. Het hoeft dus niet, ook zonder nr ben je welkom, maar dan neem ik geen contact op als we naar buiten gaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54577934
Hai Ik moet helaas afzeggen Ik heb de laatste 1,5 week best veel last gehad van mijn rug en dat is nog niet helemaal over geloof ik. Om dan het hele weekend in de auto te gaan zitten vind ik niet zo'n goed plan omdat het dan op de een of andere manier echt veel pijn gaat doen.
pi_54578106
Schande Hel ende verdoemenis

Beterschap en sterkte
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54578467
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:14 schreef Vliegvrager het volgende:
Schande Hel ende verdoemenis

Beterschap en sterkte
Bedankt he Het gaat inmiddels wel weer beter, maar ik wil het niet teveel frustreren en zo Jammer want ik had er wel zin in
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 november 2007 @ 16:34:01 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54578612
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bedankt he Het gaat inmiddels wel weer beter, maar ik wil het niet teveel frustreren en zo Jammer want ik had er wel zin in
Je mag wel op t dak mee
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54579043
Rug van Peter werkt dus tegen

Jammer, maar helaas.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:54:09 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54579091
Peter jammer.
Beterschap.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 november 2007 @ 17:04:10 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54579282
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:52 schreef HMaster-II het volgende:
Rug van Peter werkt dus tegen

Jammer, maar helaas.
dan heb jij een slaapplek over
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54581858
Ik neem misschien iemand mee! Ze spreekt alleen geen NL, ze verstaat het wel.

Weet iemand de weersverwachting voor zondag? (Of is dat de goden verzoeken??)
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:00:28 #95
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54582155
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:48 schreef Babsie22 het volgende:
Als ze maar Frans, Engels of Duits spreekt is er behalve jou vast nog wel iemand die tegen haar kan spreken.
quote:
Kijk eens hier
- Privacy Matters
pi_54582357
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:00 schreef RonaldV het volgende:

Kijk eens hier
zo
Zonneschijn (%) 30
Neerslagkans (%70
Neerslaghoeveelheid (mm) 1-11
Minimumtemperatuur (°C) -1/+4
Middagtemperatuur (°C) 2/8
Windrichting ZO
Windsnelheid (bft) 3

(bron: KNMI.nl)
pi_54582475
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:48 schreef Babsie22 het volgende:

Een Friesin?
pi_54582696
Nope Roemeense... (we studeren beide International Communication in Groningen)
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:27:44 #99
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54582934
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:19 schreef Babsie22 het volgende:
Nope Roemeense... (we studeren beide International Communication in Groningen)
Jammer dat mijn Italiaans nogal roestig is. Roemeens en Italiaans zijn zustertalen. On topic: Ik neem aan dat er op haar geschoten kan worden?
- Privacy Matters
pi_54583816
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Jammer dat mijn Italiaans nogal roestig is. Roemeens en Italiaans zijn zustertalen. On topic: Ik neem aan dat er op haar geschoten kan worden?
Ja komt hij weer met zijn modellen-vermoord-plannen Doe es nie
Babsie22 tof dat je haar mee wil nemen.
pi_54584235
Ik moet jullie helaas teleurstellen ze is geen model. Ik denk dat ze dr eigen camera meeneemt..
Maar misschien als je het lief vraagt..?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:48:19 #102
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54585066
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:59 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ja komt hij weer met zijn modellen-vermoord-plannen Doe es nie
Babsie22 tof dat je haar mee wil nemen.
ik zei "On-topic op haar schieten". Ik verwachtte al zo'n opmerking, en jij was de #1 suspect!
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:16 schreef Babsie22 het volgende:
Ik moet jullie helaas teleurstellen ze is geen model. Ik denk dat ze dr eigen camera meeneemt..
Maar misschien als je het lief vraagt..?
Volgens freetranslation.com is het in het Italiaans
quote:
Posso spararla?
In het Roemeens zal het ook wel zoiets zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door RonaldV op 13-11-2007 20:54:37 ]
- Privacy Matters
pi_54585587
Ben ik dan zooooooo voorspelbaar
  woensdag 14 november 2007 @ 11:49:49 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54597040
O ja... Daar had ik niet zo heel erg bij stil gestaan. Aanwezigheid staat natuurlijk garant voor een middagje lijdend voorwerp spelen. Alles wat beweegt en niet beweegt. Inclusief de fotograferenden zelf. Ik denk dat ik mijn camera maar op mijn gezicht vast plak dan. Ik 'doe het niet zo goed' op foto's.
pi_54597288
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:49 schreef dutchie het volgende:
O ja... Daar had ik niet zo heel erg bij stil gestaan. Aanwezigheid staat natuurlijk garant voor een middagje lijdend voorwerp spelen. Alles wat beweegt en niet beweegt. Inclusief de fotograferenden zelf. Ik denk dat ik mijn camera maar op mijn gezicht vast plak dan. Ik 'doe het niet zo goed' op foto's.
LOL, da's 't voordeel als je 'oud' bent.Niemand die je nog op de plaat wil zetten.
  woensdag 14 november 2007 @ 12:04:22 #106
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54597388
Ojee. Zelf ook lijdend voorwerp?
(gelukkig heb ik nog steeds niks bevestigd )

Is er trouwens iemand die een Nikon D70(s) heeft en die mee (kan) neemt (nemen)?

En wat moet je zelf mee nemen behalve een goed humeur, (moed), en een camera?
Handleiding van de camera die je meeneemt is misschien ook handig?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 14 november 2007 @ 12:07:37 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54597467
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:59 schreef Peet64 het volgende:

[..]

LOL, da's 't voordeel als je 'oud' bent.Niemand die je nog op de plaat wil zetten.
Dat vind ik van Dutch (die ene keer dat ik 'r gezien heb) wel meevallen.

Ik ben vind mezelf niet echt 'oud'... Wel schermvullend..
Maxi, Midi & Mini
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 12:08:31 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54597491
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:04 schreef Noli. het volgende:

Is er trouwens iemand die een Nikon D70(s) heeft en die mee (kan) neemt (nemen)?

Handleiding zou ik idd meenemen, altijd handig
euhm verder misschien handig om toch voor een zonnetje te zorgen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54599112
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:07 schreef Noli. het volgende:

[..]

Dat vind ik van Dutch (die ene keer dat ik 'r gezien heb) wel meevallen.

Ik ben vind mezelf niet echt 'oud'... Wel schermvullend..
Bedoelde eigenlijk ook meer mijzelf, denk da'k de senior in de groep ben.
Laatbloeier zal ik maar hopen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 13:17:01 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54599151
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:15 schreef Peet64 het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk ook meer mijzelf, denk da'k de senior in de groep ben.
Laatbloeier zal ik maar hopen.
ben je echt al 64?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 november 2007 @ 13:37:19 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54599628
Noli. ik heb je toch DRINGEND per pm verzocht om mee te gaan. Je MOET!
Straks ben ik de enige FOTtende OUDer daar.

Ach en 'oud', je bent toch zo oud als je je voelt toch. Om maar met een cliché te komen.
pi_54599979
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

ben je echt al 64?
Nee, zo voel ik me alleen als ik 's ochtends wakker word
pi_54600145
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:37 schreef dutchie het volgende:
Noli. ik heb je toch DRINGEND per pm verzocht om mee te gaan. Je MOET!
Straks ben ik de enige FOTtende OUDer daar.
Ik ben een OUDende FOTter, telt dat ook? Maar natuurlijk moet Noli. ook gewoon komen

Handleidingen mee is idd handig. Andere dingen die handig zijn:

• foto's waar je vragen over hebt (fotografisch of bewerking), op print of usb-stick
  • genoeg batterij en/of accu
  • genoeg geheugenruimte
  • kaarlezers/ kabeltjes als je die hebt
  • tissues om je flitser te dempen
  • Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 14 november 2007 @ 14:05:25 #114
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54600240
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik ben een OUDende FOTter, telt dat ook? Maar natuurlijk moet Noli. ook gewoon komen

• foto's waar je vragen over hebt (fotografisch of bewerking), op print of usb-stick
  • genoeg batterij en/of accu
  • genoeg geheugenruimte
  • tissues om je flitser te dempen
  • Check!
    Gut ja, jij OUD ook ja. (krijg je als je er niet zoveel meer komt. ik bedoel mezelf dus.)
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 14:19:38 #115
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54600609
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 14:05 schreef dutchie het volgende:

[..]

Check!
    Gut ja, jij OUD ook ja. (krijg je als je er niet zoveel meer komt. ik bedoel mezelf dus.)
    ik bijt ook niet hoor
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54611435
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

• Ga ik gelijk laten zien waarom ik me aanmeld voor deze middag, kunnen jullie je vast voorbereiden.
    Met die kabeltjes bedoel je die van de camera naar de pc?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 23:10:59 #117
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54614943
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 21:18 schreef Peet64 het volgende:

[..]

Ga ik gelijk laten zien waarom ik me aanmeld voor deze middag, kunnen jullie je vast voorbereiden.
    Met die kabeltjes bedoel je die van de camera naar de pc?
    Yeps
    hoewel ik ervoor zal zorgen dat ik mijn imagetank bij heb waar ik veel kaarten mee uiot kan lezen
    Today is life -

Dale Carnegie
      woensdag 14 november 2007 @ 23:19:19 #118
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54615192
    P. beterschap!
    Peet64, bij een losse kaartlezer zit een kabeltje om de kaartlezer mee aan de pc/laptop te koppelen. Handig om een kaartje uit je camera te halen en in de kaartlezer te stoppen om zo je foto's op de pc te krijgen.
    Een andere mogelijkheid is een kabeltje van je camera rechtstreeks op je pc/laptop aansluiten.
    Een van deze kabeltjes is wel handig om mee te nemen, vooral de laatste mocht je camera die aansluiting daarvoor hebben.
    Ik heb een vreselijkveelsoortenkaartjeslezer (met kabeltje ) die wel in mijn fototas past, die neem ik wel mee voor het geval iemand toch een kabeltje vergeet.
    pi_54619581
    Helaas.. ik kom toch alleen.. Ik heb evt. het boek van Freeman en Photshop CS2 voor digital photographers van Kelby. Zal ik die meenemen of is dat niet nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door Babsie22 op 15-11-2007 11:37:31 ]
      donderdag 15 november 2007 @ 10:32:57 #120
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54620378
    Vanuit hier ookb wel intresse om te komen
    Tot hoelang gaat het ongeveer duren want ik kan niet tot al te laat blijven.
      donderdag 15 november 2007 @ 10:56:01 #121
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54620812
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:04 schreef Noli. het volgende:

Maxi, Midi & Mini
    pi_54622035
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:32 schreef Erasmo het volgende:
    Vanuit hier ookb wel intresse om te komen
    Tot hoelang gaat het ongeveer duren want ik kan niet tot al te laat blijven.
    Tot hoe laat? Nog niet over nagedacht eik. FOT-meets zijn altijd losjes en ontspannen. Later komen of eerder weg is nooit een probleem. Er is niet echt een hard tijdschema of een voorgeprogrammeerd lesprogramma afgesproken, maar je mag er vanuit gaan dat we tegen vieren de belangrijkste issues wel behandeld hebben.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 15 november 2007 @ 12:10:08 #123
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54622639
    Dat leek mij ook al, het wordt dan toch al wat schemerig.
    pi_54622766
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:56 schreef Noli. het volgende:

[..]

Is dat een herhaling van de vraag of een hint dat je een bepaalde aankoop gedaan hebt?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 15 november 2007 @ 12:20:57 #125
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54622832
    Eerste gedeelte en tweede gedeelte bijna

(Ik kan van een collega van husb een Nikon D70s met wat toebehoren voor heul weinig overnemen, ik moet het alleen nog even bij elkaar sprokkelen. )
    Maxi, Midi & Mini
      donderdag 15 november 2007 @ 13:51:34 #126
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54624785
    Nee sorry Noli., heb een Canon EOS D400.
    pi_54626088
    Dan is Canon weer oververtegenwoordigd
    300D, 350D, 400D en 30D voor zover ik de sets van de mede FOTters uit mijn hoofd weet.
    Maar we zijn gebruikersvriendelijk naar de Nikonians hoor
      donderdag 15 november 2007 @ 17:26:58 #128
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_54630150
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 14:45 schreef HMaster-II het volgende:
    Dan is Canon weer oververtegenwoordigd
    300D, 350D, 400D en 30D voor zover ik de sets van de mede FOTters uit mijn hoofd weet.
    Maar we zijn gebruikersvriendelijk naar de Nikonians hoor
    Nikonians zijn niet zo makkelijk geintimideerd. Zie het als een rolls die tussen een zooi ford escorts rijdt--niet eens een uitdaging; je kan met beide je doel bereiken, alleen doet de één het stijlvol en de ander goedkoop. En Nikon is iig niet goedkoop.

Afgezien daarvan, iemand hier ooit de kok in het restaurant gevraagd wat voor pannen hij gebruikt omdat zijn eten zo fantastisch is?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      donderdag 15 november 2007 @ 17:35:37 #129
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54630346
    Beetje jammer dat het weer deze kant op gaat. Volgens mij waren deze meets bedoeld om de beginners met kleine cameras (HP, Ixus, Olympus, Fuji, etc) een kans te geven. Ik tel alweer aardig grote cameras, maar erger nog: de aloude Canon/Nikon discussie laait weer op, alsof er niets anders bestaat.

Los hiervan: de voorspellingen voor zondag zijn regen/natte sneeuw en maximaal 5 graden (gelukkig wel boven nul). Ik kijk het nog even aan, maar als de neerslag niet uit de voorspellingen verdwijnt meld ik me af.
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 november 2007 @ 17:38:36 #130
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54630399
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 17:35 schreef RonaldV het volgende:
    Beetje jammer dat het weer deze kant op gaat. Volgens mij waren deze meets bedoeld om de beginners met kleine cameras (HP, Ixus, Olympus, Fuji, etc) een kans te geven. Ik tel alweer aardig grote cameras, maar erger nog: de aloude Canon/Nikon discussie laait weer op, alsof er niets anders bestaat.

Los hiervan: de voorspellingen voor zondag zijn regen/natte sneeuw en maximaal 5 graden (gelukkig wel boven nul). Ik kijk het nog even aan, maar als de neerslag niet uit de voorspellingen verdwijnt meld ik me af.
    Ronald, als t minder weer is, is het toch mogelijk om de kennis van binnenfotografie te delen?
    zelfs ik heb daar nog moeite mee
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 15 november 2007 @ 18:07:01 #131
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54630951
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Tot hoe laat? Nog niet over nagedacht eik. FOT-meets zijn altijd losjes en ontspannen. Later komen of eerder weg is nooit een probleem. Er is niet echt een hard tijdschema of een voorgeprogrammeerd lesprogramma afgesproken, maar je mag er vanuit gaan dat we tegen vieren de belangrijkste issues wel behandeld hebben.
    Dan meld ik me bij deze aan Ik pm je morgen als ik thuis ben wel even m'n nummer etc, heb op m'n mobiel geen toegang tot de pm

Wat voor gear neemt iedereen mee?
    pi_54630987
    Hier geen spiegelreflex geweld..
    Wel hybride.. Heb een Olympus SP550 uz...

Zijn er nog mensen die vanuit Groningen komen?
    pi_54630991
    quote:

Kan me je opmerking voorstellen, ben ook een echte beginner, geen idee van de technische kant van fotografie.

Dus laat die grote camera je niet voor de gek houden (Nikon D80) want eerlijk, ben al blij dat ik weet waar de batterij in gaat en waar de ontspanknop zit.
    pi_54631009
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 18:08 schreef Babsie22 het volgende:
    Hier geen spiegelreflex geweld..
    Wel hybride.. Heb een Olympus SP550 uz...

Zijn er nog mensen die vanuit Groningen komen?
    Roden hier, is dat dicht genoeg bij?
    pi_54631135
    Kom je met de auto of met de trein? Ik ga zondag met de trein.. Misschien leuker om samen te reizen als meerdere mensen vanuit hier gaan..
    pi_54631255
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 18:15 schreef Babsie22 het volgende:
    Kom je met de auto of met de trein? Ik ga zondag met de trein.. Misschien leuker om samen te reizen als meerdere mensen vanuit hier gaan..
    Trein hier, lijkt me leuk om samen te reizen.
    Heb je gezien dat we vanaf Hoogeveen met de bus moeten?
    pi_54631595
    Sorry! Change in plans.. Ik kom vanuit Zwolle.. Mn vader belde me net dat mn laptop weer gerepareerd is, dus ik knoop er een weekendje ouders aan vast.
      donderdag 15 november 2007 @ 18:41:39 #138
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54631650
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 17:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ronald, als t minder weer is, is het toch mogelijk om de kennis van binnenfotografie te delen?
    zelfs ik heb daar nog moeite mee
    Het ging me eigenlijk vooral om het reizen in combinatie met het weer. In regen rijden vind ik geen probleem, in natte sneeuw wel, zeker als het (schemer-)donker is, en dat is het vanaf een uurtje of half 5 (en da's de uiterlijke tijd dat ik in de auto wil stappen).
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 18:39 schreef Babsie22 het volgende:
    Sorry! Change in plans.. Ik kom vanuit Zwolle.. Mn vader belde me net dat mn laptop weer gerepareerd is, dus ik knoop er een weekendje ouders aan vast.
    Ik kom vanuit Harderwijk. Als je een lift wilt, en het weer werkt mee, stuur me dan even een PM.
    - Privacy Matters
    pi_54632112
    quote:

Hey Ronnie..... happert...
    Ik heb juist het meeste zin in de mensen met pocketcam te leren fotograferen..
    En dat beetje kou moeten ze maar tegen kunnen hoor.. juist het leukste..
      donderdag 15 november 2007 @ 19:09:54 #140
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54632238
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 19:04 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

En dat beetje kou moeten ze maar tegen kunnen hoor.. juist het leukste..
    Zie de post boven de jouwe voor uitleg over t weer.
    - Privacy Matters
    pi_54632304
    ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhh DAT...
    Weer-en-Verkeer Okee, ik weet.. stuk Zwolle Amersfoort is beroerd rijden met regen en sneeuw
      donderdag 15 november 2007 @ 20:07:52 #142
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54633510
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 19:13 schreef HMaster-II het volgende:
    ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhh DAT...
    Weer-en-Verkeer Okee, ik weet.. stuk Zwolle Amersfoort is beroerd rijden met regen en sneeuw
    Nee, Nederlanders rijden beroerd bij regen en sneeuw, zeker in de schemering. En dan mijd ik liefst stukken als het stuk tussen de IJssel (A50) en Meppel (A32), waar het standaard druk is, ongeacht de dag van de week. Ik zit genoeg op de weg om te weten dat de rij-kunsten van Nederlanders (zeker 20KM rond Staphorst, en zeker in het weekeinde) niet tot de beste van Europa behoren.

Voorspelling Oost-Nederland

Waarom leg ik dit eigenlijk uit? Ik bepaal zelf wel of ik wel of niet wil rijden dan
    - Privacy Matters
      donderdag 15 november 2007 @ 22:06:12 #143
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54636687
    Mmm de NS belooft dat ik (zonder blaadjes/natte sneeuw op de rails) dan om 13.03 aankom op station meppel.
    Blijven we met zeer vochtig weer in het cafe?
    Hoe zit het eigenlijk met grote temperatuursverschillen voor de camera's?
    pi_54636797
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 19:04 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Hey Ronnie..... happert...
    Ik heb juist het meeste zin in de mensen met pocketcam te leren fotograferen..

Yups

Even voor de duidelijkheid en voordat de mensen door de geintjes het bos niet meer zien: dit is idd geen gear meet (geen enkele meet is een gear-meet, kwestie van al die compensatie-toeters negeren), en er worden geen merkenvetes uitgevochten. We gaan gewoon lekker aan de slag met de basics van fotografie. Fotograferen is namelijk een nogal leuke hobby, of je het nou met een Hasselblad doet of met een Holga.

Een wat of een wat?

Een hele dure of een hele goedkope camera

Voor de volledigheid voor eenieder die zich afvraagt wat ie mee moet nemen: datgene waar je mee wilt leren werken, maakt me niet uit of het een point n shoot is of een dSLR of iets ertussen, en ook de prijs van het glaswerk zal geen issue zijn voor deelname.

@Shark: keuken, potten, pannen? Hmmm, ms moeten we dat de kok maar eens vragen als het buiten echt te beroerd is.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_54636815
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 20:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, Nederlanders rijden beroerd.
    Ja.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_54637584
    Ik ben gewoon een beginner met een EOS 300
      donderdag 15 november 2007 @ 23:21:32 #147
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54638674
    Eurhm..

Meppel, Emmen... klinkt hetzelfde

Scheelt weer een stukkie trucken!
    - Privacy Matters
    pi_54656248
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 13:47 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Yup

En dat dus om 13.00 uur. Dit keer heb ik gecheckt of betreffende kroge nog bestaat en ook open is op de dag van de meet

En even een oproepje om mijzelf wat werk te besparen: pm je mobiele nr naar mij. Als je dan te laat bent en er nog niet bent als we van locatie wisselen, dan bel ik. Het hoeft dus niet, ook zonder nr ben je welkom, maar dan neem ik geen contact op als we naar buiten gaan.
    Zijn er fatsoenlijke parkeerplekken in de buurt (dwz. of weinig of niets betalen en op loopafstand ). Alexxx rijdt trouwens met mij mee, maar ik meen dat er nog iemand uit Leeuwarden was die een lift zocht.
    pi_54656278
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 18:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Zijn er fatsoenlijke parkeerplekken in de buurt (dwz. of weinig of niets betalen en op loopafstand ). Alexxx rijdt trouwens met mij mee, maar ik meen dat er nog iemand uit Leeuwarden was die een lift zocht.
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 22:46 schreef Noli. het volgende:

pi_54658279
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 18:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

T is vlakbij t station, en bij het station kun je parkeren. Betalen? Op zondag? Veel zal het toch niet zijn?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      vrijdag 16 november 2007 @ 21:39:29 #151
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54660972
    Ik meld me bij deze af, aangezien ik die dag ook nog naar Den Helder moet ligt de FOT-meet bij de Westerburen toch net wat handiger voor mij
      zaterdag 17 november 2007 @ 09:34:55 #152
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54669008
    VV, pm!
    pi_54671715
    Als het ok is neem ik waarschijnlijk iemand mee.
    Ook iemand met vragen op fotografie gebied, samen komen we er niet uit, allebei beginners he?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 13:07:45 #154
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54671735
    t word dus gezellig druk
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54672875
    alle pms met verzoek op reactie hebben reactie

Als extra bonus voor deze middag een geheel vrijblijvende en onbegeleide autodidactencursus concertfotografie op dezelfde locatie.

WTF bedoelt die halve gare?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_54672972
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 18:20:23 #157
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54677185
    In hoeverre is men geinteresseerd in wat kopietjes uit t photoshop cs boek
    over bv maskers, lagen, retoucheertools etc?
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54677234
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 14:12 schreef Vliegvrager het volgende:
    alle pms met verzoek op reactie hebben reactie

Als extra bonus voor deze middag een geheel vrijblijvende en onbegeleide autodidactencursus concertfotografie op dezelfde locatie.

WTF bedoelt die halve gare?
    mogen we daar dan blijven kijken??
    is tof..
    pi_54677968
    Ik heb morgen een laptop met Photoshop CS2 en Adobe Lightroom, het boek Fotografie van Freeman en Photoshop CS2 for Digital photographers bij me. (en een externe harddisk van 500GB).

Ben alleen mn kabeltje van mn camera vergeten.. Heeft iemand een card reader voor XD kaartjes? Andere typen geheugen passen wel rechtstreeks in mn laptop, maar XD net weer niet..

Zie jullie morgen!
    pi_54678013
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 18:55 schreef Babsie22 het volgende:
    Ik heb morgen een laptop met Photoshop CS2 en Adobe Lightroom, het boek Fotografie van Freeman en Photoshop CS2 for Digital photographers bij me. (en een externe harddisk van 500GB).

Ben alleen mn kabeltje van mn camera vergeten.. Heeft iemand een card reader voor XD kaartjes? Andere typen geheugen passen wel rechtstreeks in mn laptop, maar XD net weer niet..

Zie jullie morgen!
    Als dat eXelent Digital betekend, dan heb ik ééntje voor mee
    pi_54679158
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 18:22 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

mogen we daar dan blijven kijken??
    is tof..
    uhmmm, is gewoon openbaar he. Geen idee of ze de entree kwijtschelden als je daar al de hele dag zit.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_54679681
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 18:20 schreef Ynske het volgende:

Euhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ben al blij als ik iets meer van mijn camera begrijp na afloop
      zaterdag 17 november 2007 @ 21:09:19 #163
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54681602
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 18:20 schreef Ynske het volgende:
    Ja, ja, dolgraag!
      zaterdag 17 november 2007 @ 21:27:25 #164
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54682190
    Nog even voor de duidelijkheid:
    Morgen 13.00 bij dat café aan de Stationsweg 51 in Meppel?

besef me ineens dat ik nog foto's op een stick moet zetten en ik ga zo nog weg. morgenochtend nog hardlopen, hoop dat het nog lukt!

[ Bericht 23% gewijzigd door dutchie op 17-11-2007 21:35:07 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 21:28:41 #165
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54682226
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 21:09 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ja, ja, dolgraag!
    dan ga ik zometeen nog wat kopietjes maken
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54682761
    Begin te geloven dat het niveau ondanks wat er gezegd wordt toch te hoog voor mij gegrepen is als ik hoor dat mensen al over nabewerking van foto's praten.
    Wordt er verwacht dat je een bepaalde basis kennis hebt en hoor ik morgen enkel abracadabra of is het toch de moeite om morgen te komen aangezien ik echt een beginner ben.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 21:52:33 #167
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54682926
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 21:46 schreef Peet64 het volgende:
    Begin te geloven dat het niveau ondanks wat er gezegd wordt toch te hoog voor mij gegrepen is als ik hoor dat mensen al over nabewerking van foto's praten.
    Wordt er verwacht dat je een bepaalde basis kennis hebt en hoor ik morgen enkel abracadabra of is het toch de moeite om morgen te komen aangezien ik echt een beginner ben.
    er is aangegeven dat men zich bezig houd met de basisbeginselen van fotografie, en als mensen vragen hebben over bewerking dat ik daar info over ozu geven
    Today is life -

Dale Carnegie
      zaterdag 17 november 2007 @ 22:01:33 #168
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_54683122
    Ooh shit, ik wacht wel wanneer er een meet komt, waarbij de locatie iets centraler ligt.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 22:18:10 #169
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54683495
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan ga ik zometeen nog wat kopietjes maken
    heb net geprobeert om wat kopieen te bakken, maar machine werkt niet mee
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 00:21:24 #170
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54686288
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 18:55 schreef Babsie22 het volgende:
    Ik heb mijn xD-stickie zojuist in mijn tas gedaan
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 00:24:32 #171
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54686332
    quote:
    Ik kom morgen in complete n00b-modus. En zo zullen er wel meer (al dan niet geveinsd) zijn. Dus maak je geen zorgen
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 00:25:35 #172
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54686352
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 22:01 schreef DarkManta het volgende:
    Ooh shit, ik wacht wel wanneer er een meet komt, waarbij de locatie iets centraler ligt.
    Er zijn nog twee meets, kijk even in de FOT topiclijst.
    - Privacy Matters
    pi_54688702
    quote:
    Je hoort ongetwijfeld abacadabra, maar dat is omdat je dan iets nieuws hoort. Maar wees niet bang dat je te weinig weet of kunt. Het instapniveau is dat je een snapshotje kunt schieten. (en desnoods leg ik dat ook nog even uit).

Nabewerken doen we er voor de aardigheid bij. Er is vraag naar en Ynske bood aan om het uit te leggen. Maar de nadruk ligt op foto's maken en het beginnen te begrijpen hoe je mooiere foto's kunt maken. En je zult zien dat je in een middag een flinke sprong kunt maken.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_54689157
    Net ff gekeken.. Ik kom 13.03 uur aan op het station! Ben te herkennen aan de overvloed aan baggage.. (waaronder 1 fototas uiteraard..)
      zondag 18 november 2007 @ 10:20:58 #175
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54689380

Ik ga ook gewoon op zoek naar mensen met een fototas of eentje op de heup.
      zondag 18 november 2007 @ 10:34:28 #176
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54689527
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 09:54 schreef Babsie22 het volgende:
    Net ff gekeken.. Ik kom 13.03 uur aan op het station! Ben te herkennen aan de overvloed aan baggage.. (waaronder 1 fototas uiteraard..)
    Heej, stomtoevallig met de trein uit zwolle? ik kom op hetzelfde tijdstip aan
    ik ben te herkennen aan een grijze rugzak, heul erg lang bruin haar en een zwarte jas met capuchon.
    Alles is nu ingepakt hier, leeg kaartje in de cam en 2 volle accu's mee. De vreselijkveelkaartjesreader is ook ingepakt, die kan een een hele reeks XD kaartjes aan.
    Wil iemand me leren hoe je met een polarisatiefilter moet werken? ik heb m binnen maar heb er nog niet mee geexperimenteerd.
    Heeft het zin om een statief mee te slepen of is dat overkill voor vanmiddag?
    (mijn beginnersgehalte zit m vooral in het feit dat ik ook al heb ik me in vanalles ingelezen en uit het hoofd gestudeerd, zogauw ik fotografeer met andere mensen in de buurt word ik straalverlegen en vergeet gelijk dat er uberhoupt iets in te stellen is aan de camera.... )
    pi_54689651
    Yup Zwolle!
    Ik heb kort rood-bruin haar en heb een bruine jas aan en heb op zn minst een kleine trolley, een rugzak, een schoudertas en een camera tas bij me... :S

In Zwolle anders boven aan de trap afspreken bij Spoor 3?
      zondag 18 november 2007 @ 10:55:01 #178
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54689722
    Zwolle spoor 3, okee. Gezellig
    Jeumig wat een boel tassen, ik help je dan wel wat sjouwen.
      zondag 18 november 2007 @ 11:11:24 #179
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54689896
    Willen de Zwolle-treiners een lift?
    - Privacy Matters
    pi_54689993
    vanaf Zwolle station?
    pi_54690011
    quote:
    nabewerking is vor mensen die niet met hun camera een goede foto kunnen maken, de poep daar mee
    En voor de mensen die zeggen: je kunt niet fotoshoppen: ik ben een tijdje professioneel sjoppert geweest

Hoe dan ook, tot straks
      zondag 18 november 2007 @ 11:21:34 #182
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54690025
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 11:19 schreef Babsie22 het volgende:
    vanaf Zwolle station?
    Da's wel het makkelijkst te vinden voor me Maar per PM kun je een andere plek voorstellen
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 11:21:49 #183
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54690033
    Ik heb mn kaartje al gekocht dus of ik met de trein helemaal ga of met je meelift maakt mij niet zoveel uit. (hoewel het laatste vast gezelliger is ) Ik laat babsie wel beslissen of we meegaan, met zo'n berg bagage kan ik me wel voorstellen dat ze je lift graag accepteert.
    pi_54690085
    Ik moet eerst met de bus naar Zwolle.. Dus station is het makkelijkst.. Ik ben er rond 12.40 dan.
    Boven aan de trap bij het infopunt afspreken dan Briana? (De trap vooraan)

Wat voor een auto heb je Ronald? ( En vast bedankt!)
    pi_54690119
    Ronald en Briana jullie hebben een PM met mn telefoon nummer..
      zondag 18 november 2007 @ 11:30:26 #186
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54690127
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 11:26 schreef Babsie22 het volgende:
    Ik moet eerst met de bus naar Zwolle.. Dus station is het makkelijkst.. Ik ben er rond 12.40 dan.
    Boven aan de trap bij het infopunt afspreken dan Briana? (De trap vooraan)
    quote:
    Wat voor een auto heb je Ronald? ( En vast bedankt!)
    Deze, maar dan niet helemaal schoon

Ik PM je even voor mijn 06
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 11:34:20 #187
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54690186
    Ben nog druk bezig foto's op een stick te zetten ter beoordeling.
    Gaat toch best nog wat op, op zo'n 512 mb.
    Ysnke reserveer vast maar een uurtje voor me.
    pi_54690233
    Ok ik moet er al vandoor!

Zie jullie over een uurtje!
      zondag 18 november 2007 @ 11:37:47 #189
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54690245
    Ronald en Babsie, jullie hebben een PM.
    Ik ga er ook vandoor.
    pi_54694740
    Ben als meppeler benieuwd naar de resultaten van deze shoot.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_54698061
    Leuke meet, veel geleerd, leuke mensen leren kennen, lekker gegeten.
      zondag 18 november 2007 @ 17:45:13 #193
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_54698065
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:44 schreef Alexxxxx het volgende:
    gewonnen!
    valsspeler.
    pi_54698165
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:45 schreef Paladijn het volgende:

[..]

valsspeler.
    Bedankt voor het thuis brengen
      zondag 18 november 2007 @ 17:54:10 #195
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_54698325

Maar eerst even eten, dan zal ik de rest filteren, resizen en uploaden als fotoalbumpje.
      zondag 18 november 2007 @ 18:09:59 #196
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54698653
    Ook alweer eventjes terug!
    Dat ik nou dat egeltje echt volledig gemist heb zeg.
    Ga er vanavond even lekker voor zitten beneden met de laptop op schoot met alle tips en truukjes van Ynske.

Vliegvrager, je was echt totaal anders als ik verwacht had. Ik had gedacht dat je een beetje nukkig zou zijn maar nee hoor. Je legde alles vriendelijk en rustig uit.
    HMII en RonaldV, ook jullie waren erg behulpzaam. Echt super!
    pi_54698681
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:09 schreef dutchie het volgende:
    Ook alweer eventjes terug!
    Dat ik nou dat egeltje echt volledig gemist heb zeg.
    Ga er vanavond even lekker voor zitten beneden met de laptop op schoot met alle tips en truukjes van Ynske.

Vliegvrager, je was echt totaal anders als ik verwacht had. Ik had gedacht dat je een beetje nukkig zou zijn maar nee hoor. Je legde alles vriendelijk en rustig uit.
    HMII en RonaldV, ook jullie waren erg behulpzaam. Echt super!
    Jij was toen nog helemaal in het begin van het park Ikheb het egeltje ook maar twee tellen gezien, ik was toen aan het lens wisselen
    pi_54698828
    Thuis!!
    pi_54699299
    Thuis en al soepie op

Was gezellig
      zondag 18 november 2007 @ 18:53:54 #200
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54699647
    Ook thuis, was beregezellig en heel leerzaam, bedankt allemaal!
    Ik ga zo ook even foto's uitziften
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 19:11:42 #201
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54700010
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:39 schreef HMaster-II het volgende:
    Thuis en al soepie op

Was gezellig
    Check
    ook thuis

kom maar op met de foto's allemaal
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54700657
    hier mijn foto's

niet allemaal tegelijk klikken, dan klapt de server er uit zondagavond is namelijk nationale autofotobekijkavond, dus heeft ie het toch al druk. vandaar ook dat ik ze niet hier in het topic post
    pi_54701086
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:09 schreef dutchie het volgende:

Nukkig
    Ik

Gelukkig val ik IRL mee

Jij bent trouwens ook knapper dan je ava

Kindjes liggen op bed, zo eens kijken hoe mn kaartje eruit ziet.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 19:53:42 #204
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54701194
    Vv en nukkig
    T was gezellig

Hét Egeltje

Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 19:55:21 #205
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54701244
    <burp!>

Ietsie te zwaar getafeld...

* fotos uitpakken gaat...
    - Privacy Matters
    pi_54701368
    Ha, ook thuis eindelijk. Honden uitgelaten en de chaos opgeruimd.
    Schijnbaar konden de achterblijvers de vetbollen voor de vogels niet verdragen, dat zal ze leren om deuren open te maken. En ik vergeet nooit meer om die deur op slot te doen.

Vond het heel gezellig en vermoedelijk heb ik ook het een en ander geleerd.
    Hartelijk dank allemaal voor jullie geduld.
      zondag 18 november 2007 @ 20:30:26 #207
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54702178
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 19:59 schreef Peet64 het volgende:
    Ha, ook thuis eindelijk. Honden uitgelaten en de chaos opgeruimd.
    Schijnbaar konden de achterblijvers de vetbollen voor de vogels niet verdragen, dat zal ze leren om deuren open te maken. En ik vergeet nooit meer om die deur op slot te doen.

Vond het heel gezellig en vermoedelijk heb ik ook het een en ander geleerd.
    Hartelijk dank allemaal voor jullie geduld.
    Dat hoop ik toch. Bedankt nog voor je lieve mooie model.

Babsie, ik wilde nog even zeggen dat je echt talent hebt. Doe er wat mee.

VV, het is een compliment. Ook ivm de vraag of jullie nou eng waren ja of nee. Wie zei dat toch vandaag ook alweer? "Het is net een mens."

Ben bezig met de foto's nu. Eerst nog het filtertje van Ynske erop zetten.
      zondag 18 november 2007 @ 20:35:19 #208
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54702328
    Alex( x5) leuke foto's.
    Ik had dat lange mooie haar van Briana er ook nog op willen zetten, helemaal vergeten.
    pi_54702401
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:35 schreef dutchie het volgende:
    Alex( x5) leuke foto's.
    Ik had dat lange mooie haar van Briana er ook nog op willen zetten, helemaal vergeten.
    Dank je En prachtig haar inderdaad
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 20:44:10 #210
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54702603
    Hier ook ff snel gekeken.

Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54702770
    Korte DOF

Fottende FOTters:

Lensflare

Geen van allen bewerkt, want ik lees net dat dat is voor mensen die niet kunnen fotograferen.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      zondag 18 november 2007 @ 20:50:07 #212
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54702776
    dank!
    Ik zag pas bij de foto van Alex dat mijn haar _zo_ lang is, ik kan zelf niet naar mn achterkant kijken
    Alex, je hebt heel wat toffe foto's geschoten! Mijn favorieten zijn nr 8 (als ik ze goed geteld heb) van de fietsbel in het gras, nr 12 van de 2 ganzen in het water, nr 15 (gans van boven) en nr 16 (weerspiegelde meeuw), nr 18 (stelletje met 2 vazen op voorgrond) en nr 28 (hert alleen).
    de composities op deze foto's vind ik erg mooi
    pi_54702817
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:50 schreef briana_muirinn het volgende:
    dank!
    Ik zag pas bij de foto van Alex dat mijn haar _zo_ lang is, ik kan zelf niet naar mn achterkant kijken
    Alex, je hebt heel wat toffe foto's geschoten! Mijn favorieten zijn nr 8 (als ik ze goed geteld heb) van de fietsbel in het gras, nr 12 van de 2 ganzen in het water, nr 15 (gans van boven) en nr 16 (weerspiegelde meeuw), nr 18 (stelletje met 2 vazen op voorgrond) en nr 28 (hert alleen).
    de composities op deze foto's vind ik erg mooi
    Dank je Je hebt de grote versie van jezelf trouwens in je gmail
      zondag 18 november 2007 @ 20:52:36 #214
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54702843
    Wow! die eerste van de hond is gaaf!

Mag ik een showcase maken als ik het tot een stuk of 8 foto's hou?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 20:53:29 #215
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54702863
    Vv, mijn mooie compo van jou is niet scherp je bewoog

Hoop overigens dat iedereen er iets aan gehad heeft vandaag. Ik iig wel, weer een zondag niet thuis gezeten
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 20:54:27 #216
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54702896
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:52 schreef briana_muirinn het volgende:
    Wow! die eerste van de hond is gaaf!
    Dank
    quote:
    Mag ik een showcase maken als ik het tot een stuk of 8 foto's hou?
    Hier? plemp maar neer hoor ben benieuwd naar de resultaten.
    of bedoelde je een aparte case? dan kun je zelf tot 10 gaan
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 20:58:52 #217
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54703044
    quote:
    Dank je Je hebt de grote versie van jezelf trouwens in je gmail
    Ik heb m binnen, dankjewel!

De jpegjes zijn nu klaar, ik ga ze verder uitsorteren, uploaden en hier posten, vind het leuker hier te doen omdat het toch allemaal met dit topic te maken heeft. Is wel leuk als de resultaten er ook in staan
      zondag 18 november 2007 @ 21:00:14 #218
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54703080
    OK, gelijk ietsie doorgeslagen, ik ben gelijk ook maar flink aan het fotosjoppen gegaan

En voor degenen die meldden dat (sommige) FOTters net mensen lijken: Sorry!
    - Privacy Matters
    pi_54703255
    Dankje Dutchie...

Ik ga ook eens ff naar mn foto's kijken.. (moest ff eerst schaatsen kijken!!)
      zondag 18 november 2007 @ 21:13:06 #220
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703322
    Hoeveel mag je hier plaatsen tegelijk?
    Ben er nu 11 aan het uploaden. (duurt nog wel even)
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:15:08 #221
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703368
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef dutchie het volgende:
    zoveel als je wilt als t er maar geen 100 zijn

overigens vind ik je een lief mens
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54703376
    quote:
    Zijn niet echt regels voor, maar als je respons wilt, kun je beter een beetje spreiden.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      zondag 18 november 2007 @ 21:16:07 #223
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54703392
    quote:
    Je mag er zo veel plaatsen als je wilt, MAAR:
    Doe jezelf een plezier, en post er maar een stuk of 3-4 tegelijk. Wacht de reacties af, en post er dan weer een paar. Op die manier krijgen alle fotos de aandacht die ze verdienen. Daarbij doe je de anderen ook een plezier, omdat ze niet zo lang hoeven te wachten tot alle fotos in een post geladen zijn.
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 21:16:39 #224
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703403
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

zoveel als je wilt als t er maar geen 100 zijn

overigens vind ik je een lief mens
    Echt waar?
    Dat vind ik nou weer lief.

RonaldV, je hebt me ontmoet. Heb je echt het idee dat ik dat geduld kan opbrengen?
      zondag 18 november 2007 @ 21:20:33 #225
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54703501
    Hier mijn mooiste buit van deze dag:

Nr 1

Nr 2 (balen van zijn pootjes niet helemaal erop)

Nr 3

Nr 4

Nr 5

Nr 6

Nr 7
      zondag 18 november 2007 @ 21:23:47 #226
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703583
    Briana 1 en 5
    1. gewoon omdat ik dat pannen knap vind
    5. leuke compositie. Bruggetje lekker laag en meeuwen mooi duidelijk
    pi_54703614
    Die meeuw die over het water scheert is ERG mooi, briana_muirinn!
      zondag 18 november 2007 @ 21:26:33 #228
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54703652
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:20 schreef briana_muirinn het volgende:
    Hier mijn mooiste buit van deze dag:

Nr 1
    Ik weet niet meer met wie ik het er over had, maar dit is nou panning.
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:28:46 #229
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703706
    Briana kijk eens goed naar 7 wat heb je geprobeerd scherp te krijgen. jammer dat t hertje niet scherp is
    1 is leuk geworden
    persoonlijk vind ik 6 het meeste hebben.

Probeer nog iets meer op je composities te letten zodat de foto niet te rommelig overkomt.
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:30:35 #230
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703748
    Dat was ik RonaldV.

Nou daar gaan we:

Eerst even binnen oefenen. Ynske, ik had toch nog wat scherpe er tussen.
    1.

2.

3.
    pi_54703771
    Ok, heb de mijne bekeken, toch best heel veel bewogen foto's.
    Dat zal een kwestie van leren zijn neem ik aan.
    Een aantal ben ik nu op Photobucket aan het laden.

Maar zit al met bewondering naar de geplaatste foto's te kijken.

Het egeltje van Ynske met beide handen eronder is toch wel heel schattig
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:32:08 #232
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703787
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:30 schreef dutchie het volgende:
    Dat was ik RonaldV.

Nou daar gaan we:

Eerst even binnen oefenen. Ynske, ik had toch nog wat scherpe er tussen.
    1.
    [ afbeelding ]
    2.
    [ afbeelding ]

3.
    [ afbeelding ]
    als je je foto op 600 of 610pix zet krijg je de resizer niet, die resizer is zonde van je foto's

top dat er nog een scherpe tussen zat
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:33:05 #233
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703814
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:31 schreef Peet64 het volgende:
    Ok, heb de mijne bekeken, toch best heel veel bewogen foto's.
    Dat zal een kwestie van leren zijn neem ik aan.
    Een aantal ben ik nu op Photobucket aan het laden.

Maar zit al met bewondering naar de geplaatste foto's te kijken.

je kunt proberen om je armen bij je lichaam te houden tijdens t afdrukken, dan beweeg je iets minder. ik kan t ook heel goed, trillen
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:33:57 #234
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54703831
    <denkdenk> ik heb geloof ik scherp proberen te stellen op de kop van het voorste hertje, vogel kwam bij het afdrukken binnenwandelen, die had ik er eigenlijk liever af gehad. Gebeurt soms, hoewel ik er nog niet achter ben waarom...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:35:10 #235
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703860
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef briana_muirinn het volgende:
    <denkdenk> ik heb geloof ik scherp proberen te stellen op de kop van het voorste hertje, vogel kwam bij het afdrukken binnenwandelen, die had ik er eigenlijk liever af gehad. Gebeurt soms, hoewel ik er nog niet achter ben waarom...
    Als je dan de kop probeert scherp te krijgen, probeer dan eens te focussen op t oog. Binnenlopende vogels, kan altijd gebeuren
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:35:42 #236
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703873
    Naar buiten. Net als de rest op de knietjes voor de vazen.
    4.

5.

6. Met wat flare toch?

nu staat ie recht

7. Ons model

[ Bericht 8% gewijzigd door dutchie op 18-11-2007 22:14:37 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:36:44 #237
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703899
    zeg, 6 loopt leeg Dutsj

De vazen zijn idd van deze kant veel mooier
    lekker scherp
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:37:37 #238
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54703915
    Ja maar Ynske, dan moet ik zo nog een keer uploaden. Dat duuuuuurt zo lang.
    Wat zie je dan precies?
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:36 schreef Ynske het volgende:
    zeg, 6 loopt leeg Dutsj
    Ik zie het nu ook! Kan alleen dat lineaaltje van jou niet vinden in CS2 nederlands.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:39:06 #239
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54703943
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef dutchie het volgende:
    Ja maar Ynske, dan moet ik zo nog een keer uploaden. Dat duuuuuurt zo lang.
    Wat zie je dan precies?
    een rood stippellijntje
    de letters op t eerste boek worden blokkerig, terwijl als je er dan weer op klikt ze wel gewoon strak zijn
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:44:37 #240
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54704081
    En we gaan vrolijk door.

8. Omdat ik het toch belangrijk vind dat je ziet dat ze achter het hek staan en dan vind ik stiekum toch wel zielig.

9. truukjes geleerd dus alles links weggehaald. (verkapte trots is-opmerking )

10. Kan niet kiezen

11.
    pi_54704094
    Aaargh!! Foto's komen morgen mensen.. Heb ineens bezoek..
      zondag 18 november 2007 @ 21:47:31 #242
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54704154
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:31 schreef Peet64 het volgende:
    (..)

Je bent de eerste die mijn handen "schattig" noemt... kolenschoppen, dat wel, ja..
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 21:48:16 #243
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_54704172
    Ons park staat er mooi op mensen
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:49:03 #244
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704197
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Je bent de eerste die mijn handen "schattig" noemt... kolenschoppen, dat wel, ja..
    Je bent gewoon in t geheel schattig
    net als Vv en HM
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:49:38 #245
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704211
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:48 schreef Rottdog het volgende:
    Ons park staat er mooi op mensen
    Wrom bende niet ff langskomen waaien joh
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 21:51:26 #246
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54704256
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik zie het nu ook! Kan alleen dat lineaaltje van jou niet vinden in CS2 nederlands.
    Ik neem even aan dat de toolbars in de NL versie precies hetzelfde zijn ingedeeld. Boven het vergrootglas zie je een pipetje. Als je daar met RECHTS op klikt, krijg je nog twee extra opties (die kan met meerdere knoppen trouwens). De onderste optie is dat lineaaltje.
    - Privacy Matters
    pi_54704265
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

net als Vv en HM
    Alle mannen behlave Paladijn en ik waren dus schattig....
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:53:17 #248
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704297
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

neeeheee maar jullie ken ik nog niet echt enzo, en die andere 3 wel
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54704302
    M'n duik in het diepe, de slechtste zijn er uit gehaald. (dat jullie dat effe weten)
    1

2

3

4

5
      zondag 18 november 2007 @ 21:53:38 #250
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54704311
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Jouw muts was bijzonder schattig.

Peet ik vind de compositie van het riet mooi!
    En de Pakita-foto,mooi contrast. Goede foto.
    Dat zijn mijn favorieten. Volgens mij heb ik het niet zo op ganzen.

Ynske, ik heb het water weer teruggegooid.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:54:59 #251
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704346
    Peet64 ze zien er toch top uit!
    en van 4 kun je een toffe kerstkaart bouwen
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54704360
    en de laatste

6

7

8

9
      zondag 18 november 2007 @ 21:56:30 #253
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54704382
    quote:

[..]

net als Vv en HM
    Babies zijn schattig. Peuters zijn schattig. Meisjes zijn schattig, jongens zijn stoer. Vrouwen kunnen schattig zijn, mannen zijn het NOOIT!

Terug on topic:

Zie de zon schijnt door de bomen!

En gelijk weer off-toppic: verliefde pubers, die zijn ook schattig!
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 21:58:05 #254
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704425
    Peet64
    even over 8, probeer eens wat meer kleur in de foto te krijgen
    en bij 9, dit is een foto waarbij het onderwerp compleet centraal staat en dus minder interessant is, denk aan die gulden snede
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54704456
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

blijf bij m'n statement.
      zondag 18 november 2007 @ 21:59:20 #256
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54704467
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:53 schreef Peet64 het volgende:
    M'n duik in het diepe, de slechtste zijn er uit gehaald. (dat jullie dat effe weten)
    1
    [ afbeelding ]

2
    [ afbeelding ]

3
    [ afbeelding ]

4
    [ afbeelding ]

5
    [ afbeelding ]
    1. en 4. Die dieptewerking (DOF of "Depth Of Field") snap je goed!
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 22:15:36 #257
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54704853
    Mag ik even bedelen om nog wat meer commentaar op mijn foto's?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 22:20:28 #258
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54704994
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:15 schreef dutchie het volgende:

ik zou bij 10 en 11 ongeveer n halve cm onder het scherpe stokje de foto afsnijden.
    de onscherpe tak stoort me teveel. kleurtjes vink mooi
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 22:22:45 #259
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54705074
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:16 schreef dutchie het volgende:

[..]

Echt waar?
    Dat vind ik nou weer lief.

RonaldV, je hebt me ontmoet. Heb je echt het idee dat ik dat geduld kan opbrengen?
    Alleen al op basis van het feit dat je vrouw bent...

neuj...

ducks & runs, laughing hysterically
    - Privacy Matters
    pi_54705126
    quote:
    Geen commentaar van mijn kant, zou niet durven.
    Maar wil je wel vertellen welke ik het allermooist vind en dat is nr 2
      zondag 18 november 2007 @ 22:27:17 #261
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54705224
    Wrom niet Peet? Gewoon doen hoor, alsof ik een expert ben. Ik doe dat ook gewoon.
    pi_54705230
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:56 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Babies zijn schattig. Peuters zijn schattig. Meisjes zijn schattig, jongens zijn stoer. Vrouwen kunnen schattig zijn, mannen zijn het NOOIT!

Terug on topic:

[ afbeelding ]
    Zie de zon schijnt door de bomen!

[ afbeelding ]
    En gelijk weer off-toppic: verliefde pubers, die zijn ook schattig!
    Ha, dat dacht jij.
    Mannen willen niet schattig gevonden worden, niet goed voor hun ego.
    Toch maar goed dat ze vrouwen niet altijd horen praten
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 22:27:39 #263
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54705235
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:24 schreef Peet64 het volgende:

[..]

Geen commentaar van mijn kant, zou niet durven.
    Maar wil je wel vertellen welke ik het allermooist vind en dat is nr 2
    Juist wel joh, juist van kritisch kijken en je beeld verwoorden leer je ook van om goed t kijken
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 18 november 2007 @ 22:30:49 #264
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54705335
    Ik ga naar bed, druk weekend gehad.

Even een suggestie voor degene die het volgende topic opent;
    Komen alle foto's die hier staan toch weer terug?

Truste. Bedankt voor jullie hulp.
    pi_54705416
    Heb nog eentje gevonden waarvan ik denk dat ie wel aardig is...

zondag 18 november 2007 @ 22:34:36 #266
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54705447
    quote:
    De DOF-fotos snap je wel, al ben ik er niet helemaal zeker van of je ook wist bij foto 1 en 2 waar de focus zou komen te liggen (maar dat weet je zelf waarschijnlijk wel).

Ik vind de vazen op 4 en 5 goed gedaan. Mooi het licht erin gevangen, goed werk!

Foto 9: Goed crop-werk. De lege linkerkant geeft de foto iets extras.
    En wat de bloemetjes betreft: op het gevoel ga ik voor 11, omdat de zon daar wat minder aan de rand komt. Daar komt duidelijk de regel van de derden om de hoek kijken.

In het algemeen voor iedereen: je schiet digitaal, dus je kunt jezelf helemaal gek schieten op een bepaald onderwerp. Al moet je er 98 van de 100 weggooien, je houdt er altijd wel een paar over die WEL de moeite waard zijn, en voor de "kosten" hoef je het niet te laten, want je hoeft je fotos niet meer te laten ontwikkelen. Maak daar gebruik van. Vooral bij dieren (maar ook bij kinderen): die gedragen zich nooit precies zoals je wilt. Schiet daarvan zo veel mogelijk platen, en kies de mooiste achteraf uit. De slechte platen hoef je aan niemand te laten zien (welke slechte? ), en als je de goede fotos laat zien, zal iedereen roepen dat jij zo veel beter kunt fotograferen.
    - Privacy Matters
      zondag 18 november 2007 @ 22:36:16 #267
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54705506
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:33 schreef Peet64 het volgende:
    Heb nog eentje gevonden waarvan ik denk dat ie wel aardig is...

[ afbeelding ]
    Die arme man! Hij was nog niet voorbij of ik zag 4-5 lenzen zijn kant op draaien!
    - Privacy Matters
    pi_54705552
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Juist wel joh, juist van kritisch kijken en je beeld verwoorden leer je ook van om goed t kijken
    Hmm, wellicht heb je gelijk, maar vaak vind ik foto's beoordelen toch heel vaak een kwestie van wat vind je mooi.
    In mijn geval heb ik niet de technische termen en ken nog niet de technieken om te kunnen benoemen wat in mijn ogen een foto mooier maakt.
    Voorbeeldje, jij zou graag meer kleur in mijn vazen foto zien, ik heb heel sterk de neiging om er mogelijk meer kleur uit te halen.
    pi_54705677
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die arme man! Hij was nog niet voorbij of ik zag 4-5 lenzen zijn kant op draaien!
    Tja, hij had ook zo'n schattig kontje
      zondag 18 november 2007 @ 22:41:54 #270
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_54705714
    Ah, vandaar dat ie met die muts op loopt

Ik ga ook slapen, allen bedankt voor de gezellige dag, de tips en de comments op de foto's
    Slaapse!
      zondag 18 november 2007 @ 22:42:26 #271
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54705734
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:40 schreef Peet64 het volgende:

[..]

Tja, hij had ook zo'n schattig kontje
    Ik dacht "ik zal er maar niet bijzetten dat het dameslenzen waren."
    - Privacy Matters
    pi_54705878
    Ik ga ook op bed, erg leuke dag gehad, bedankt allemaal!
      zondag 18 november 2007 @ 22:48:52 #273
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_54705986
    quote:

[..]

Wrom bende niet ff langskomen waaien joh
    Waren aan het rondrijden in meppel huizen kijken

Mist alleen wel ons mooie station op de foto
    pi_54706079
    Ben nog even aan het kijken, ik vind Briana's nr 3 zo mooi.
      zondag 18 november 2007 @ 22:51:46 #275
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_54706087
    Even geen album, dat komt morgen wel, maar alvast even een overzicht van foto's waar ik op zich tevreden over ben:

1.

2.

3.

4.

Horizon hier recht zetten of juist niet?

5.

6.

7.
    pi_54709835
    Ik zie hier foto's lansgkomen die toch echt niet doen vermoeden dat dit een beginners meet was

Ik pik er even een paar uit, maar daarmee doe ik de rest tekort.

b_m 1: gewoon raak. Ik had het net uitgelegd en er bij geteld dat het heel veel oefenen zou vergen. Niet voor b_m dus. Knap.

b_m 5: Goed gezien, foto met een heel lekker sfeer en bijpassende compositie.

dutchie 7: Mooie blik, perfecte scherptediepte: beide ogen scherp en een boterzachte achtergrond.

Peet_64 4: Prachtige foto, met dat licht dat op de achtergrond door die bomen speelt, terwijl de riet'dingen' net dominant genoeg aanwezig zijn. Goed gezien.

Peet_64 9: Zie ik gisteren al tegen je: heel goed gezien hoe dat licht viel, gewoon een fijne plaat.

Paladijn 1: Prima scherptediepte deze foto, probeer in het algemeen op te letten dat je onderwerpen niet steeds in het midden van je foto staan.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      maandag 19 november 2007 @ 08:34:53 #277
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54710075
    Ik mis nog wel foto's van VV, HM2 en Ynske. Ik ben gewoon benieuwd hoe onze foto's afsteken tegenover die van jullie. Of dat jullie oog viel op totaal andere dingen dan de 'beginnelingen'. De bloemetjes van VV bijv. Want dat idee heb ik gewoon keihard van je gejat.
      maandag 19 november 2007 @ 09:31:39 #278
    72244 PICHT
    Picht, pacht, poecht.
    pi_54710733
    Dit vind ik nu wel erg leuk om te zien. Zijn er trouwens nog meer foto's gemaakt in Meppel behalve in het Wilhelminapark?
    Ik ben lelijk.
    pi_54710812
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 08:34 schreef dutchie het volgende:
    Ik mis nog wel foto's van VV, HM2 en Ynske. Ik ben gewoon benieuwd hoe onze foto's afsteken tegenover die van jullie. Of dat jullie oog viel op totaal andere dingen dan de 'beginnelingen'. De bloemetjes van VV bijv. Want dat idee heb ik gewoon keihard van je gejat.
    Heb ik foto's gemaakt dan? Oh ja.. een stuk of 10 waarvan 3 van redelijke kwaliteit Oh ja.... Gemekker van het model, dat ie er te oud uitziet.
      maandag 19 november 2007 @ 09:50:49 #280
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54711013
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:31 schreef PICHT het volgende:
    Dit vind ik nu wel erg leuk om te zien. Zijn er trouwens nog meer foto's gemaakt in Meppel behalve in het Wilhelminapark?
    Nee helaas, we kwamen in tijdnood.
    Wijze les ook voor de volgende keer; eerder beginnen.
      FOK!fotograaf maandag 19 november 2007 @ 09:54:15 #281
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54711064
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:50 schreef dutchie het volgende:
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 08:30 schreef Vliegvrager het volgende:

Vind je het gek dat jullie zo veel afzeggers hebben?

'Wij' van Noordoost beginnen pas om 13.00

Veel plezier vandaag

Waren we toch niet zo gek om op tijd te beginnen he .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 november 2007 @ 09:57:02 #282
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54711102
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:50 schreef dutchie het volgende:

[..]

jah dahag was pas om half 3 thuis
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_54711107
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:54 schreef freud het volgende:

[..]

[..]

Wij hadden het veeeeeel te gezellig in het café bij de warme kachel.
      maandag 19 november 2007 @ 10:05:55 #284
    140390 Dangel
    Vive la Mort
    pi_54711222
    Was lekker warm idd En gezellig
    ~Autumn, 2002
    pi_54711348
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:54 schreef freud het volgende:

[..]

[..]

We waren helemaal niet in tijdnood hoor, de mieppies hadden het gewoon koud.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      maandag 19 november 2007 @ 10:24:12 #286
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54711519
    * Noli. komt ff binnenrollen.

Mooie foto's!
    Ik kon dus niet komen want ik heb vanaf zaterdagavond een innige relatie met onze toiletpot. Husb hier zou me hier afmelden maar zoals ik het zie heeft hij dat niet gedaan..
    Ik baal ontzettend want ik had er graag bij willen zijn.

Er komt vast wel weer een keer een beginnersmeet toch?
    En anders kan ik misschien 's een keer een dag afspreken met een (paar) FOT'er(s) ofzo?

* Noli. rolt nu weer terug richting bank... *
    Maxi, Midi & Mini
    pi_54711526
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 08:34 schreef dutchie het volgende:
    Ik mis nog wel foto's van VV, HM2 en Ynske.
    He, het ging om jullie.
    quote:
    Ik ben gewoon benieuwd hoe onze foto's afsteken tegenover die van jullie.
    Ik heb wel een paar aardige plaatjes, maar niets wat er met kop en schouders bovenuit steekt hoor. Jullie hebben me er vierkant uit gefotografeerd.
    quote:
    Of dat jullie oog viel op totaal andere dingen dan de 'beginnelingen'. De bloemetjes van VV bijv. Want dat idee heb ik gewoon keihard van je gejat.
    Dat deed ik express Ik zag dat iedereen elkaar vrij veel nadeed. Dat is een goede oefening. Zelf ook kijken waarom iemand zijn lens ergens op richt en zien of je er zelf ook een fijn plaatje van kan maken. Normaal had ik de bloempjes links laten liggen, ze waren kaportgevroren en er zaten geen insecten bij.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 november 2007 @ 10:25:12 #288
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54711543
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 10:24 schreef Noli. het volgende:

Mooie foto's!
    Ik kon dus niet komen want ik heb vanaf zaterdagavond een innige relatie met onze toiletpot. Husb hier zou me hier afmelden maar zoals ik het zie heeft hij dat niet gedaan..

En anders kan ik misschien 's een keer een dag afspreken met een (paar) FOT'er(s) ofzo?

beterschap
    Today is life -

Dale Carnegie
      maandag 19 november 2007 @ 10:28:51 #289
    140390 Dangel
    Vive la Mort
    pi_54711613
    quote:

Mooie foto's!

Paladijn en ik (Alexxxx, nu vanaf mn @wok account) vroegen ons al af waarom we niks hoorden Volgende keer beter Beterschap!
    ~Autumn, 2002
      maandag 19 november 2007 @ 13:34:28 #290
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54715438
    quote:

Wat mij betreft doen we het in het voorjaar weer. VV heeft een behoorlijk schot in de roos gedaan met de keus voor de lokatie (complimenten! ), en uiteraard kun je dan gewoon aansluiten. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt, ondanks het gebrek aan temperatuur, en ondanks het feit dat ik bijna anderhalf jaar lang nauwelijks een fatsoenlijke middag heb kunnen inruimen om eens met de camera op pad te gaan. Van niet fotograferen wordt je roestig, dus de volgende ronde doe ik zeker weer mee!

Overigens: ik denk dat de beginners waarmee we op pad waren echt te bescheiden waren. Ze hebben duidelijk laten zien dat ze wel degelijk weten wat ze maken, hooguit dat ze wat verloren waren geraakt in de vele knopjes op hun cameras!
    - Privacy Matters
      maandag 19 november 2007 @ 13:47:31 #291
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_54715708
    Ynske,

Mag ik één van jouw egelfotos gebruiken voor waarnemening.nl? Daar houden ze een database bij waar ik hem graag in wil zetten (foto mag niet groter zijn dan 800x800 pix, en liefst heb ik hem op de grond, of in de hand met achtergrond).
    - Privacy Matters
      maandag 19 november 2007 @ 13:50:35 #292
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_54715771
    Wat een leuk idee dit. Volgende keer wil ik ook wel een keer langs komen. Erg leuk.

Even over de foto's:

Heel veel foto's die ik hier gezien heb hebben toch nog wel een redelijke centrale compositie, Jullie is vast wel wat uit gelegd over de regel van derden? Past dat ook toe. Je foto wordt hier echt stukken intressanter van en prettiger om naar te kijken. De regels van derden (gulden snede) is niet zomaar bedacht, als je goed om je heen kijkt kom je het echt overal tegen in de natuur.

Ook las ik ergens dat nabewerking niet nodig zou zijn. Dit is echt complete onzin. Nabewerking is in mijn ogen een essentieel onderdeel van digitaal fotografen. Je kunt haast niet zonder. Volgens mij zijn veel van jullie foto's niet bewerkt? Probeer dat toch eens te doen. een beetje saturatie en contrast kan kan al veel doen.

Maar al met een leuk idee dit
      maandag 19 november 2007 @ 13:52:33 #293
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_54715814
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 13:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

, hooguit dat ze wat verloren waren geraakt in de vele knopjes op hun cameras!
    Knopjes zijn onbelangrijk joh
      maandag 19 november 2007 @ 13:53:57 #294
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54715849
    Zo te zien was jullie meet net zo informatief en leerzaam als de 'onze' en net zo koud!
    Dat egeltje, wat een droppie is dat! En die hond, wat leuk dat hij in een oog twee kleuren heeft.
    De Foto's van die potten op het meer (vijver?) zijn ook erg mooi geworden, zeg.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 november 2007 @ 13:55:08 #295
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_54715883
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 13:52 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Knopjes zijn onbelangrijk joh
    wat een onzin. tis best praktisch als je weet waar je dingen kunt vinden om in te stellen
    Today is life -

Dale Carnegie
      maandag 19 november 2007 @ 13:57:25 #296
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_54715922
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 13:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat een onzin. tis best praktisch als je weet waar je dingen kunt vinden om in te stellen
    Niet overal op reageren joh
    pi_54715952
    Geen ruzie maken kindjes, jullie hebben allebei (een beetje) gelijk
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      Hoofdredactie Fotografie maandag 19 november 2007 @ 14:10:15 #298
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54716187
    Jullie meet zag er ook erg gezellig uit

Wat mij betreft zijn dit soort meets erg voor herhaling vatbaar