mogen we daar dan blijven kijken??quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:12 schreef Vliegvrager het volgende:
alle pms met verzoek op reactie hebben reactie
Als extra bonus voor deze middag een geheel vrijblijvende en onbegeleide autodidactencursus concertfotografie op dezelfde locatie.
WTF bedoelt die halve gare?
Als dat eXelent Digital betekend, dan heb ik ééntje voor meequote:Op zaterdag 17 november 2007 18:55 schreef Babsie22 het volgende:
Ik heb morgen een laptop met Photoshop CS2 en Adobe Lightroom, het boek Fotografie van Freeman en Photoshop CS2 for Digital photographers bij me. (en een externe harddisk van 500GB).
Ben alleen mn kabeltje van mn camera vergeten.. Heeft iemand een card reader voor XD kaartjes? Andere typen geheugen passen wel rechtstreeks in mn laptop, maar XD net weer niet..
Zie jullie morgen!
uhmmm, is gewoon openbaar he. Geen idee of ze de entree kwijtschelden als je daar al de hele dag zit.quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
mogen we daar dan blijven kijken??
is tof..![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:20 schreef Ynske het volgende:
In hoeverre is men geinteresseerd in wat kopietjes uit t photoshop cs boek
over bv maskers, lagen, retoucheertools etc?
quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:20 schreef Ynske het volgende:
In hoeverre is men geinteresseerd in wat kopietjes uit t photoshop cs boek
over bv maskers, lagen, retoucheertools etc?
quote:
er is aangegeven dat men zich bezig houd met de basisbeginselen van fotografie, en als mensen vragen hebben over bewerking dat ik daar info over ozu gevenquote:Op zaterdag 17 november 2007 21:46 schreef Peet64 het volgende:
Begin te geloven dat het niveau ondanks wat er gezegd wordt toch te hoog voor mij gegrepen is als ik hoor dat mensen al over nabewerking van foto's praten.
Wordt er verwacht dat je een bepaalde basis kennis hebt en hoor ik morgen enkel abracadabra of is het toch de moeite om morgen te komen aangezien ik echt een beginner ben.
heb net geprobeert om wat kopieen te bakken, maar machine werkt niet meequote:Op zaterdag 17 november 2007 21:28 schreef Ynske het volgende:
[..]dan ga ik zometeen nog wat kopietjes maken
Ik heb mijn xD-stickie zojuist in mijn tas gedaanquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:55 schreef Babsie22 het volgende:
Ben alleen mn kabeltje van mn camera vergeten.. Heeft iemand een card reader voor XD kaartjes? Andere typen geheugen passen wel rechtstreeks in mn laptop, maar XD net weer niet..
Ik kom morgen in complete n00b-modus. En zo zullen er wel meer (al dan niet geveinsd) zijn. Dus maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 17 november 2007 21:46 schreef Peet64 het volgende:
Begin te geloven dat het niveau ondanks wat er gezegd wordt toch te hoog voor mij gegrepen is als ik hoor dat mensen al over nabewerking van foto's praten.
Wordt er verwacht dat je een bepaalde basis kennis hebt en hoor ik morgen enkel abracadabra of is het toch de moeite om morgen te komen aangezien ik echt een beginner ben.
Er zijn nog twee meets, kijk even in de FOT topiclijst.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:01 schreef DarkManta het volgende:
Ooh shit, ik wacht wel wanneer er een meet komt, waarbij de locatie iets centraler ligt.
Je hoort ongetwijfeld abacadabra, maar dat is omdat je dan iets nieuws hoort. Maar wees niet bang dat je te weinig weet of kunt. Het instapniveau is dat je een snapshotje kunt schieten. (en desnoods leg ik dat ook nog even uit).quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:46 schreef Peet64 het volgende:
Heej, stomtoevallig met de trein uit zwolle? ik kom op hetzelfde tijdstip aanquote:Op zondag 18 november 2007 09:54 schreef Babsie22 het volgende:
Net ff gekeken.. Ik kom 13.03 uur aan op het station! Ben te herkennen aan de overvloed aan baggage..(waaronder 1 fototas uiteraard..)
nabewerking is vor mensen die niet met hun camera een goede foto kunnen maken, de poep daar meequote:Op zaterdag 17 november 2007 21:46 schreef Peet64 het volgende:
Da's wel het makkelijkst te vinden voor mequote:Op zondag 18 november 2007 11:19 schreef Babsie22 het volgende:
vanaf Zwolle station?
quote:Op zondag 18 november 2007 11:26 schreef Babsie22 het volgende:
Ik moet eerst met de bus naar Zwolle.. Dus station is het makkelijkst.. Ik ben er rond 12.40 dan.
Boven aan de trap bij het infopunt afspreken dan Briana? (De trap vooraan)
Deze, maar dan niet helemaal schoonquote:Wat voor een auto heb je Ronald? ( En vast bedankt!)
valsspeler.quote:Op zondag 18 november 2007 17:44 schreef Alexxxxx het volgende:
gewonnen!
Jij was toen nog helemaal in het begin van het parkquote:Op zondag 18 november 2007 18:09 schreef dutchie het volgende:
Ook alweer eventjes terug!
Dat ik nou dat egeltje echt volledig gemist heb zeg.
Ga er vanavond even lekker voor zitten beneden met de laptop op schoot met alle tips en truukjes van Ynske.
Vliegvrager, je was echt totaal anders als ik verwacht had. Ik had gedacht dat je een beetje nukkig zou zijn maar nee hoor. Je legde alles vriendelijk en rustig uit.
HMII en RonaldV, ook jullie waren erg behulpzaam. Echt super!
Checkquote:
quote:Op zondag 18 november 2007 18:09 schreef dutchie het volgende:
Vliegvrager, je was echt totaal anders als ik verwacht had. Ik had gedacht dat je een beetje nukkig zou zijn maar nee hoor. Je legde alles vriendelijk en rustig uit.
Dat hoop ik toch.quote:Op zondag 18 november 2007 19:59 schreef Peet64 het volgende:
Ha, ook thuis eindelijk. Honden uitgelaten en de chaos opgeruimd.
Schijnbaar konden de achterblijvers de vetbollen voor de vogels niet verdragen, dat zal ze leren om deuren open te maken. En ik vergeet nooit meer om die deur op slot te doen.
Vond het heel gezellig en vermoedelijk heb ik ook het een en ander geleerd.
Hartelijk dank allemaal voor jullie geduld.
Dank jequote:Op zondag 18 november 2007 20:35 schreef dutchie het volgende:
Alex( x5) leuke foto's.
Ik had dat lange mooie haar van Briana er ook nog op willen zetten, helemaal vergeten.
Dank jequote:Op zondag 18 november 2007 20:50 schreef briana_muirinn het volgende:
dank!
Ik zag pas bij de foto van Alex dat mijn haar _zo_ lang is, ik kan zelf niet naar mn achterkant kijken![]()
Alex, je hebt heel wat toffe foto's geschoten! Mijn favorieten zijn nr 8 (als ik ze goed geteld heb) van de fietsbel in het gras, nr 12 van de 2 ganzen in het water, nr 15 (gans van boven) en nr 16 (weerspiegelde meeuw), nr 18 (stelletje met 2 vazen op voorgrond) en nr 28 (hert alleen).
de composities op deze foto's vind ik erg mooi![]()
Dankquote:Op zondag 18 november 2007 20:52 schreef briana_muirinn het volgende:
Wow! die eerste van de hond is gaaf!
Hier? plemp maar neer hoorquote:Mag ik een showcase maken als ik het tot een stuk of 8 foto's hou?
Ik heb m binnen, dankjewel!quote:Dank je![]()
Je hebt de grote versie van jezelf trouwens in je gmail
zoveel als je wiltquote:Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef dutchie het volgende:
Hoeveel mag je hier plaatsen tegelijk?
Ben er nu 11 aan het uploaden.(duurt nog wel even)
Zijn niet echt regels voor, maar als je respons wilt, kun je beter een beetje spreiden.quote:Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef dutchie het volgende:
Je mag er zo veel plaatsen als je wilt, MAAR:quote:Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef dutchie het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2007 21:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
zoveel als je wiltals t er maar geen 100 zijn
overigens vind ik je een lief mens
Ik weet niet meer met wie ik het er over had, maar dit is nou panning.quote:Op zondag 18 november 2007 21:20 schreef briana_muirinn het volgende:
Hier mijn mooiste buit van deze dag:
Nr 1
als je je foto op 600 of 610pix zet krijg je de resizer niet, die resizer is zonde van je foto'squote:Op zondag 18 november 2007 21:30 schreef dutchie het volgende:
Dat was ik RonaldV.
Nou daar gaan we:
Eerst even binnen oefenen. Ynske, ik had toch nog wat scherpe er tussen.
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
je kunt proberen om je armen bij je lichaam te houden tijdens t afdrukken, dan beweeg je iets minder. ik kan t ook heel goed, trillenquote:Op zondag 18 november 2007 21:31 schreef Peet64 het volgende:
Ok, heb de mijne bekeken, toch best heel veel bewogen foto's.
Dat zal een kwestie van leren zijn neem ik aan.
Een aantal ben ik nu op Photobucket aan het laden.
Maar zit al met bewondering naar de geplaatste foto's te kijken.
Het egeltje van Ynske met beide handen eronder is toch wel heel schattig
Als je dan de kop probeert scherp te krijgen, probeer dan eens te focussen op t oog. Binnenlopende vogels, kan altijd gebeurenquote:Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef briana_muirinn het volgende:
<denkdenk> ik heb geloof ik scherp proberen te stellen op de kop van het voorste hertje, vogel kwam bij het afdrukken binnenwandelen, die had ik er eigenlijk liever af gehad. Gebeurt soms, hoewel ik er nog niet achter ben waarom...
Ik zie het nu ook!quote:
een rood stippellijntjequote:Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef dutchie het volgende:
Ja maar Ynske, dan moet ik zo nog een keer uploaden. Dat duuuuuurt zo lang.![]()
Wat zie je dan precies?
Je bent de eerste die mijn handen "schattig" noemt...quote:Op zondag 18 november 2007 21:31 schreef Peet64 het volgende:
(..)
Het egeltje van Ynske met beide handen eronder is toch wel heel schattig
Je bent gewoon in t geheel schattigquote:Op zondag 18 november 2007 21:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je bent de eerste die mijn handen "schattig" noemt...kolenschoppen, dat wel, ja..
Wrom bende niet ff langskomen waaien johquote:
Ik neem even aan dat de toolbars in de NL versie precies hetzelfde zijn ingedeeld. Boven het vergrootglas zie je een pipetje. Als je daar met RECHTS op klikt, krijg je nog twee extra opties (die kan met meerdere knoppen trouwens). De onderste optie is dat lineaaltje.quote:Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik zie het nu ook!Kan alleen dat lineaaltje van jou niet vinden in CS2 nederlands.
Alle mannen behlave Paladijn en ik waren dus schattig....quote:Op zondag 18 november 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
Je bent gewoon in t geheel schattig
net als Vv en HM
neeeheee maar jullie ken ik nog niet echt enzo, en die andere 3 welquote:Op zondag 18 november 2007 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alle mannen behlave Paladijn en ik waren dus schattig....
Jouw muts was bijzonder schattig.quote:Op zondag 18 november 2007 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alle mannen behlave Paladijn en ik waren dus schattig....
Babies zijn schattig. Peuters zijn schattig. Meisjes zijn schattig, jongens zijn stoer. Vrouwen kunnen schattig zijn, mannen zijn het NOOIT!quote:Op zondag 18 november 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
Je bent gewoon in t geheel schattig
net als Vv en HM
quote:Op zondag 18 november 2007 21:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je bent de eerste die mijn handen "schattig" noemt...kolenschoppen, dat wel, ja..
1. en 4.quote:Op zondag 18 november 2007 21:53 schreef Peet64 het volgende:
M'n duik in het diepe, de slechtste zijn er uit gehaald. (dat jullie dat effe weten)
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 november 2007 22:15 schreef dutchie het volgende:
Mag ik even bedelen om nog wat meer commentaar op mijn foto's?
Alleen al op basis van het feit dat je vrouw bent...quote:Op zondag 18 november 2007 21:16 schreef dutchie het volgende:
[..]Echt waar?
Dat vind ik nou weer lief.
RonaldV, je hebt me ontmoet. Heb je echt het idee dat ik dat geduld kan opbrengen?
Geen commentaar van mijn kant, zou niet durven.quote:Op zondag 18 november 2007 22:15 schreef dutchie het volgende:
Ha, dat dacht jij.quote:Op zondag 18 november 2007 21:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Babies zijn schattig. Peuters zijn schattig. Meisjes zijn schattig, jongens zijn stoer. Vrouwen kunnen schattig zijn, mannen zijn het NOOIT!
Terug on topic:
[ afbeelding ]
Zie de zon schijnt door de bomen!
[ afbeelding ]
En gelijk weer off-toppic: verliefde pubers, die zijn ook schattig!![]()
Juist wel joh, juist van kritisch kijken en je beeld verwoorden leer je ook van om goed t kijkenquote:Op zondag 18 november 2007 22:24 schreef Peet64 het volgende:
[..]
Geen commentaar van mijn kant, zou niet durven.
Maar wil je wel vertellen welke ik het allermooist vind en dat is nr 2
De DOF-fotos snap je wel, al ben ik er niet helemaal zeker van of je ook wist bij foto 1 en 2 waar de focus zou komen te liggen (maar dat weet je zelf waarschijnlijk wel).quote:Op zondag 18 november 2007 22:15 schreef dutchie het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2007 22:33 schreef Peet64 het volgende:
Heb nog eentje gevonden waarvan ik denk dat ie wel aardig is...
[ afbeelding ]
Hmm, wellicht heb je gelijk, maar vaak vind ik foto's beoordelen toch heel vaak een kwestie van wat vind je mooi.quote:Op zondag 18 november 2007 22:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Juist wel joh, juist van kritisch kijken en je beeld verwoorden leer je ook van om goed t kijken
Tja, hij had ook zo'n schattig kontjequote:Op zondag 18 november 2007 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]Die arme man! Hij was nog niet voorbij of ik zag 4-5 lenzen zijn kant op draaien!
Ik dacht "ik zal er maar niet bijzetten dat het dameslenzen waren."quote:Op zondag 18 november 2007 22:40 schreef Peet64 het volgende:
[..]
Tja, hij had ook zo'n schattig kontje![]()
Waren aan het rondrijden in meppel huizen kijkenquote:Op zondag 18 november 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
Wrom bende niet ff langskomen waaien joh
Heb ik foto's gemaakt dan?quote:Op maandag 19 november 2007 08:34 schreef dutchie het volgende:
Ik mis nog wel foto's van VV, HM2 en Ynske. Ik ben gewoon benieuwd hoe onze foto's afsteken tegenover die van jullie. Of dat jullie oog viel op totaal andere dingen dan de 'beginnelingen'. De bloemetjes van VV bijv. Want dat idee heb ik gewoon keihard van je gejat.
Nee helaas, we kwamen in tijdnood.quote:Op maandag 19 november 2007 09:31 schreef PICHT het volgende:
Dit vind ik nu wel erg leuk om te zien. Zijn er trouwens nog meer foto's gemaakt in Meppel behalve in het Wilhelminapark?
quote:Op maandag 19 november 2007 09:50 schreef dutchie het volgende:
Nee helaas, we kwamen in tijdnood.
Wijze les ook voor de volgende keer; eerder beginnen.
quote:Op zondag 18 november 2007 08:30 schreef Vliegvrager het volgende:
Vind je het gek dat jullie zo veel afzeggers hebben?
'Wij' van Noordoost beginnen pas om 13.00
Veel plezier vandaag![]()
jah dahag was pas om half 3 thuisquote:Op maandag 19 november 2007 09:50 schreef dutchie het volgende:
[..]
Nee helaas, we kwamen in tijdnood.
Wijze les ook voor de volgende keer; eerder beginnen.
Wij hadden het veeeeeel te gezellig in het café bij de warme kachel.quote:Op maandag 19 november 2007 09:54 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Waren we toch niet zo gek om op tijd te beginnen he.
We waren helemaal niet in tijdnood hoor, de mieppies hadden het gewoon koud.quote:Op maandag 19 november 2007 09:54 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Waren we toch niet zo gek om op tijd te beginnen he.
He, het ging om jullie.quote:Op maandag 19 november 2007 08:34 schreef dutchie het volgende:
Ik mis nog wel foto's van VV, HM2 en Ynske.
Ik heb wel een paar aardige plaatjes, maar niets wat er met kop en schouders bovenuit steekt hoor. Jullie hebben me er vierkant uit gefotografeerd.quote:Ik ben gewoon benieuwd hoe onze foto's afsteken tegenover die van jullie.
Dat deed ik expressquote:Of dat jullie oog viel op totaal andere dingen dan de 'beginnelingen'. De bloemetjes van VV bijv. Want dat idee heb ik gewoon keihard van je gejat.
beterschapquote:Op maandag 19 november 2007 10:24 schreef Noli. het volgende:
* Noli. komt ff binnenrollen.Mooie foto's!
Ik kon dus niet komen want ik heb vanaf zaterdagavond een innige relatie met onze toiletpot.Husb hier zou me hier afmelden maar zoals ik het zie heeft hij dat niet gedaan..
![]()
![]()
Ik baal ontzettend want ik had er graag bij willen zijn.
Er komt vast wel weer een keer een beginnersmeet toch?
En anders kan ik misschien 's een keer een dag afspreken met een (paar) FOT'er(s) ofzo?
* Noli. rolt nu weer terug richting bank... *
Paladijn en ik (Alexxxx, nu vanaf mn @wok account) vroegen ons al af waarom we niks hoordenquote:Op maandag 19 november 2007 10:24 schreef Noli. het volgende:
* Noli. komt ff binnenrollen.Mooie foto's!
Ik kon dus niet komen want ik heb vanaf zaterdagavond een innige relatie met onze toiletpot.Husb hier zou me hier afmelden maar zoals ik het zie heeft hij dat niet gedaan..
![]()
![]()
Ik baal ontzettend want ik had er graag bij willen zijn.
En anders kan ik misschien 's een keer een dag afspreken met een (paar) FOT'er(s) ofzo?
* Noli. rolt nu weer terug richting bank... *
Wat mij betreft doen we het in het voorjaar weer. VV heeft een behoorlijk schot in de roos gedaan met de keus voor de lokatie (complimenten!quote:Op maandag 19 november 2007 10:24 schreef Noli. het volgende:
* Noli. komt ff binnenrollen.
Knopjes zijn onbelangrijk johquote:Op maandag 19 november 2007 13:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
, hooguit dat ze wat verloren waren geraakt in de vele knopjes op hun cameras!
wat een onzin. tis best praktisch als je weet waar je dingen kunt vinden om in te stellenquote:
Niet overal op reageren johquote:Op maandag 19 november 2007 13:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat een onzin. tis best praktisch als je weet waar je dingen kunt vinden om in te stellen
Kindjesquote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef Vliegvrager het volgende:
Geen ruzie maken kindjes, jullie hebben allebei (een beetje) gelijk
Geniet, maar druk op knopjes met mate?quote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef Vliegvrager het volgende:
Geen ruzie maken kindjes, jullie hebben allebei (een beetje) gelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |