FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegeniers topic deel 15: Waar wingtips het gras maaien..
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 11:10


Vorig deel:
Vliegeniers topic deel 14: Waar negers aan het gestel hangen


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
Snowbite, YellowBedWetter, Domai

Lollercopter:
ChopperMick, Lightning_NL

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards.
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 11:11
Maar ff een nieuw topic opgestart... Titel mag over gediscusieerd worden...
AlphaOmegadinsdag 18 september 2007 @ 11:22
En jij bent een homofiele steward, neem ik aan?
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 11:26
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:22 schreef AlphaOmega het volgende:
En jij bent een homofiele steward, neem ik aan?
Ik zal het langzaam spellen, zodat je het hopelijk kunt volgen...

L...E...Z...E...N...!

Prettige dag verder...
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 september 2007 @ 11:33
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zal het langzaam spellen, zodat je het hopelijk kunt volgen...

L...E...Z...E...N...!

Prettige dag verder...
goed begin weer
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 11:34
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

goed begin weer
Ik doe mijn best het niveau constant te houden met de vorige edities, is ook niet makkelijk
Fillipedinsdag 18 september 2007 @ 11:36
Om even terug te komen op dat TAP airshow filmpje. Worden er in Nederland eigenlijk veel van die shows gegeven? Hoor er eigenlijk weinig over.
Autoreplydinsdag 18 september 2007 @ 11:37
Iemand die naar de Axalp gaat? Ik wil graag, maar tis wat ver...
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:36 schreef Fillipe het volgende:
Om even terug te komen op dat TAP airshow filmpje. Worden er in Nederland eigenlijk veel van die shows gegeven? Hoor er eigenlijk weinig over.
http://www.scramble.nl/mil/show/showdates/showdates_eur.htm

Niet veel dus...

[ Bericht 9% gewijzigd door The_stranger op 18-09-2007 12:51:46 ]
YellowLedbetterdinsdag 18 september 2007 @ 12:23
teeeeej veeej peeej
mcDaviddinsdag 18 september 2007 @ 15:13
schopje MyAt.
Mojavedinsdag 18 september 2007 @ 16:14
hola
Fillipedinsdag 18 september 2007 @ 17:11
Olá

http://www.youtube.com/watch?v=tj33kStdpEs
The_strangerdinsdag 18 september 2007 @ 17:50
quote:
http://uk.youtube.com/watch?v=xE1rE2vxUyM
Koploperkopperdinsdag 18 september 2007 @ 20:33
Ik zag vandaag een lolzercopter!
YellowLedbetterdinsdag 18 september 2007 @ 20:48
en ik een fakking ufo
Koploperkopperdinsdag 18 september 2007 @ 20:51
UFO-spottert!!1
YellowLedbetterdinsdag 18 september 2007 @ 21:41
Ja nou, ik zag iets vliegen, had mijn bril niet op dus kon het niet identificeren.
Koploperkopperdinsdag 18 september 2007 @ 21:59
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:41 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja nou, ik zag iets vliegen, had mijn bril niet op dus kon het niet identificeren.
Autokinese alert!1
Mojavewoensdag 19 september 2007 @ 04:15
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:41 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja nou, ik zag iets vliegen, had mijn bril niet op dus kon het niet identificeren.
Lightning_NLwoensdag 19 september 2007 @ 06:41
tvp
Public_NMEwoensdag 19 september 2007 @ 09:29
Zo knaakjes, iemand nog leuke dingen gedaan de laatste zeit?

Edit: dit vond ik net op geenstijl: http://www.dumpert.nl/med(...)/thailand_crash.html

[ Bericht 70% gewijzigd door Public_NME op 19-09-2007 12:16:13 ]
Koploperkopperwoensdag 19 september 2007 @ 13:38
http://www.nu.nl/news/124(...)_na_op_Schiphol.html
The_strangerwoensdag 19 september 2007 @ 13:57
quote:
Blijft ook naar volk om rond te vliegen.. Zodra ze een stap buiten Noorwegen zetten, zijn ze al dronken...
Public_NMEwoensdag 19 september 2007 @ 14:57
quote:
Ik snap dit bericht eigenlijk niet, want sinds de afhandeling helemaal anders is geworden op Schiphol hebben ze toch een band die alleen maar de koffers op de band beneden zet? M.a.w. de koffers gaan alleen eruit en niet terug erdoor aangezien de band eronder ovaal is?
Koploperkopperdonderdag 20 september 2007 @ 13:28
http://www.nu.nl/news/124(...)uit_bagagekluis.html



Komkommertijd is nogsteeds niet over?
The_strangerdonderdag 20 september 2007 @ 13:44
Transavia laat koffers achter wegens regen

Alsof je voor vertrek gaat vertellen dat je alle koffers achterlaat..
Koploperkopperdonderdag 20 september 2007 @ 15:19


Waarom zijn beide cockpitramen van alle DHL 757's rood? Is dat een onderdeel van het kleurenschema of geldt het als een officiele nooduitgang?
Lucifer_Doosjedonderdag 20 september 2007 @ 16:13
Zijn idd alleen de 757's die dat hebben. Zowel in het oude als in het nieuwe kleurenschema.
The_strangerdonderdag 20 september 2007 @ 16:18
UPS heeft geen rode ramen, dus het ligt niet aan het feit dat het een cargobak is...

Plus er zijn meer vliegtuigen waarbij de cockpitramen nooduitgangen zijn en die ramen zijn niet rood.
Koploperkopperdonderdag 20 september 2007 @ 16:19
Hmmm, dan zal het wel een onderdeel van het kleurenschema zijn.
Autoreplydonderdag 20 september 2007 @ 17:15
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm, dan zal het wel een onderdeel van het kleurenschema zijn.
Het is wel volkomen uit de toon. Maak er dan sharkeyes van oid
Lightning_NLdonderdag 20 september 2007 @ 17:28
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef Public_NME het volgende:
Zo knaakjes, iemand nog leuke dingen gedaan de laatste zeit?
Yep, eindelijk het kut IFR blok afgesloten en nu bezig met Basic Warfighting Skills, lekker op 50ft contourvliegen.
The_strangerdonderdag 20 september 2007 @ 17:40
Misschien dat het ligt aan de maker van die ramen? (misschien heeft DHL andere ramen dan de rest van de 757 operators )
mcDaviddonderdag 20 september 2007 @ 21:54
Misschien was de lak op en zit er rode primer op?
The_strangervrijdag 21 september 2007 @ 07:52
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef mcDavid het volgende:
Misschien was de lak op en zit er rode primer op?
Op alle kisten? Lopen ze wat achter met hun onderhoud
mcDavidvrijdag 21 september 2007 @ 11:12
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 07:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op alle kisten? Lopen ze wat achter met hun onderhoud
Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!
Mojavezaterdag 22 september 2007 @ 03:50
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:44 schreef The_stranger het volgende:
Transavia laat koffers achter wegens regen

Alsof je voor vertrek gaat vertellen dat je alle koffers achterlaat..
whehehe idd

De reacties op frontpage vielen me nog behoorlijk mee trouwens
The_strangerzaterdag 22 september 2007 @ 09:35
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 03:50 schreef Mojave het volgende:

[..]

whehehe idd

De reacties op frontpage vielen me nog behoorlijk mee trouwens
Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:
quote:
Wat een onzin, ze hebben bij boeing/airbus echt wel ff nagerekend of zon vliegtuig bij maximale belasting nog veilig kan landen op een natte baan

En die dingen remmen zowieso niet met hun wielen maar met hun motoren, dus een fatsoenlijke piloot moet op een wat gladdere baan ook prima kunnen landen.
Autoreplyzaterdag 22 september 2007 @ 10:37
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!
Zou je denken?
"De dag dat Airbus viel"
Public_NMEzaterdag 22 september 2007 @ 11:06
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!
Ja, Boeing heeft de productieslots maar tot 2012 vol ofzo en Airbus doet het al niet veel minder met de A330
Koploperkopperzaterdag 22 september 2007 @ 11:15
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:
[..]

!
The_strangerzaterdag 22 september 2007 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

!
of:
quote:
Hmmmzz... Een kennis van mij werkt als groundstewart op een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij. Dit soort verhalen en ook die zoals ''wegens een medische reden hebben we deze week een tussenlanding moeten maken, alle vluchten zijn hierdoor opgeschoven, vandaar deze vertraging vandaag.''

Eén ding: allemaal kutsmoezen. In werkelijkheid hebben ze gewoon reparaties aan de motoren moeten uitvoeren of moeten wachten op nieuwe onderdelen.
Koploperkopperzaterdag 22 september 2007 @ 11:35
quote:
Wat een gezeik om niets!
Als je niet van dit soort verrassingen wilt moet je met KLM reizen. Van een prijsvechter moet je geen uitmuntende service verwachten.
Ook een mooie, alsof KLM je bagage niet wegtovert als het moet.
The_strangerzaterdag 22 september 2007 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:35 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ook een mooie, alsof KLM je bagage niet wegtovert als het moet.
Nee, wij hebben een apart apparaat bij ons wat koffers kleiner maakt en veel lichter. Dus wij kunnen veel meer kwijt, het is alleen dat dat apparaat nogal duur is... En in het uiterste geval hebben we een uitzonderingspositie op het gebied van imperials... Kan toch nog een koffer of 30 mee op het dak.
Dat schijnt dat de reden te zijn dat air france KLM wilde hebben, omdat dat goed hun concept van aanhangwagen aanvult...
Koploperkopperzaterdag 22 september 2007 @ 11:51
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, wij hebben een apart apparaat bij ons wat koffers kleiner maakt en veel lichter. Dus wij kunnen veel meer kwijt, het is alleen dat dat apparaat nogal duur is... En in het uiterste geval hebben we een uitzonderingspositie op het gebied van imperials... Kan toch nog een koffer of 30 mee op het dak.
Dat schijnt dat de reden te zijn dat air france KLM wilde hebben, omdat dat goed hun concept van aanhangwagen aanvult...
Koploperkopperzaterdag 22 september 2007 @ 11:54


Nog een rood raam.
The_strangerzaterdag 22 september 2007 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:54 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]

Nog een rood raam.
Mmm en weer een cargobak...
Autoreplyzaterdag 22 september 2007 @ 12:28
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mmm en weer een cargobak...
Da's dan toch de nooduitgang gok ik, er is een heel stel regels voor hoeveel nooduitgangen e.d. je moet hebben.
Mojavezaterdag 22 september 2007 @ 13:09
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:
[..]

no shit
SnowBitezaterdag 22 september 2007 @ 13:10
tvp
Public_NMEzaterdag 22 september 2007 @ 13:57
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:54 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]

Nog een rood raam.
Kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alle cargopiloten hoeren zijn? Aangezien ze achter een rood raam werken...

Koploperkopperzaterdag 22 september 2007 @ 14:22
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alle cargopiloten hoeren zijn? Aangezien ze achter een rood raam werken...

Alternatezaterdag 22 september 2007 @ 23:58
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:28 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Da's dan toch de nooduitgang gok ik, er is een heel stel regels voor hoeveel nooduitgangen e.d. je moet hebben.
Ja maar in een cargobak zitten ook maar 2 hooguit 4 man, dan heb je iets minder nooduitgangen nodig dan voor 400 man.
Autoreplyzondag 23 september 2007 @ 00:21
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:58 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ja maar in een cargobak zitten ook maar 2 hooguit 4 man, dan heb je iets minder nooduitgangen nodig dan voor 400 man.
Klopt, maar schijnbaar kan je dan de normale ingang niet gebruiken oid
Mojavezondag 23 september 2007 @ 04:11
bier
YellowLedbetterzondag 23 september 2007 @ 22:29
en tieten
mcDavidzondag 23 september 2007 @ 22:42
Zeg dan gewoon "oktoberfest"
Mojavezondag 23 september 2007 @ 22:49
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:42 schreef mcDavid het volgende:
Zeg dan gewoon "oktoberfest"
Jaaaaa volgende week heen!
Tommy_Kuklinskimaandag 24 september 2007 @ 11:32
http://www.dumpert.nl/med(...)_met_een_airbus.html

The_strangermaandag 24 september 2007 @ 12:15
Grrr, wat snappen die mensen van het bedrijf waar ik werk niet? Reserve/standby staan betekent dat je niet genoeg vrij gehad hebt en dat je dus niet gebeld mag worden voor een opdracht. Zeker niet als dit de eerste dag na 3 weken vakantie is...

En wat doen ze?

Mag ik weer op komen draven..


YellowLedbettermaandag 24 september 2007 @ 12:42
En vliegen is al zo ontzettend kut!
Koploperkoppermaandag 24 september 2007 @ 12:52
Misschien ben je het wel verleerd.
Mojavemaandag 24 september 2007 @ 13:03
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:15 schreef The_stranger het volgende:
Grrr, wat snappen die mensen van het bedrijf waar ik werk niet? Reserve/standby staan betekent dat je niet genoeg vrij gehad hebt en dat je dus niet gebeld mag worden voor een opdracht. Zeker niet als dit de eerste dag na 3 weken vakantie is...

En wat doen ze?

Mag ik weer op komen draven..


ja kloten man, ik werd vorige week opgeroepen voor een Egypte terwijl ik eigenlijk dingen had gepland!
Mojavemaandag 24 september 2007 @ 13:03
ow ja:

http://www.youtube.com/watch?v=V5Km9_5VrS4
Public_NMEmaandag 24 september 2007 @ 14:41
quote:
Die had ik al gepost op de vorige pagina
mcDavidmaandag 24 september 2007 @ 14:49
quote:
quote:
* This video has been removed due to terms of use violation.
Mojavemaandag 24 september 2007 @ 15:59
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]


[..]

Ja fuck, das nou zonde!
Autoreplymaandag 24 september 2007 @ 16:46
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:59 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja fuck, das nou zonde!
Wat missen we, blote tietuh
YellowLedbettermaandag 24 september 2007 @ 17:36
Een airbus die met zijn wingtip de grond probeert aan te tikken tijdens een flyby
Mojavemaandag 24 september 2007 @ 17:51
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:46 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wat missen we, blote tietuh
Correct.
Tommy_Kuklinskimaandag 24 september 2007 @ 20:11
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:41 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die had ik al gepost op de vorige pagina
Jaroldmaandag 24 september 2007 @ 22:12
ik doe aan modelvliegen, hoor ik hier ook?
mcDavidmaandag 24 september 2007 @ 22:18
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:12 schreef Jarold het volgende:
ik doe aan modelvliegen, hoor ik hier ook?
Maak maar een knutseltopic
Jaroldmaandag 24 september 2007 @ 22:29
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:18 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Maak maar een knutseltopic
naja zeg
ik vlieg net zo goed als jij
Lightning_NLmaandag 24 september 2007 @ 23:07
mcDavidmaandag 24 september 2007 @ 23:12
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:29 schreef Jarold het volgende:

[..]


ik vlieg
!!
Autoreplymaandag 24 september 2007 @ 23:58
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:29 schreef Jarold het volgende:

[..]

naja zeg
ik vlieg net zo goed als jij
Inderdaad. U vliegt net zo goed als die spotterts; niet. Veel plezier op de knutselplek

[ Bericht 1% gewijzigd door Autoreply op 25-09-2007 00:37:26 ]
Lightning_NLdinsdag 25 september 2007 @ 00:17
Nou nou nou, zo hard hoeft nou ook weer niet. Maarruh, Jarold, hoe kom je erbij om die vraag te stellen?
Autoreplydinsdag 25 september 2007 @ 00:37
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Nou nou nou, zo hard hoeft nou ook weer niet. Maarruh, Jarold, hoe kom je erbij om die vraag te stellen?
Was je er nou nóg niet achter dat ik een klootzak was
GoodGawddinsdag 25 september 2007 @ 00:56
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:12 schreef Jarold het volgende:
ik doe aan modelvliegen, hoor ik hier ook?
Ik doe aan simulator vliegen, hoor ik hier ook?
SnowBitedinsdag 25 september 2007 @ 01:46
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:56 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik doe aan simulator vliegen, hoor ik hier ook?
Als je het professioneel aanpakt wel.
Dus dan moet je wel je uniform aan hebben tijdens het flightsimmen, ook moet de stofzuiger aan staan voor het geluid, en moet je moeder elk half uur op je deur kloppen met koffie.
Jarolddinsdag 25 september 2007 @ 02:25
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Nou nou nou, zo hard hoeft nou ook weer niet. Maarruh, Jarold, hoe kom je erbij om die vraag te stellen?
Is dit zoals het gaat in de 'vliegers wereld' ??

Ik vlieg omdat ik een object bestuur wat ook met lift e.d. te maken heeft. Dus ik ben met dezelfde dingen bezig als mensen in een echt vliegtuig. Vandaar

Jammer dat jullie je zo uniek opstellen hoor.
Lightning_NLdinsdag 25 september 2007 @ 05:58
Ergens moet je natuurlijk een streep trekken. En een R/C vliegtuig is niet echt zelf vliegen.
YellowLedbetterdinsdag 25 september 2007 @ 10:03
Whehe, een modelvlieger die denkt dat ie echt vliegt te hilarisch voor woorden!!
Public_NMEdinsdag 25 september 2007 @ 10:14
Nou, ik vlieg ook heur! Met mijn vlieger op Scheveningen!!!! Dus ik hoor er ook bij!!


Autoreplydinsdag 25 september 2007 @ 11:04
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 02:25 schreef Jarold het volgende:

[..]

Is dit zoals het gaat in de 'vliegers wereld' ??
Ja, het is net zo'n ballerig wereldje als dat van studenten. Maar IRL zijn piloten hele toffe mensen hoor[
quote:
Ik vlieg omdat ik een object bestuur wat ook met lift e.d. te maken heeft. Dus ik ben met dezelfde dingen bezig als mensen in een echt vliegtuig. Vandaar
Klopt, je vliegt alleen niet zelf. Ik vlieg ook wel 's met een modelletje, maar da's imho toch veel minder leuk. Uiteraard, iedereen zijn hobby, maar dit is een vliegenierstopic, geen topic voor mensen die iets met lift doen. Als dat zo was had ik aan mijn studie (LR) genoeg om hier te posten..
quote:
Jammer dat jullie je zo uniek opstellen hoor.
Neem niet alles even serieus En check die PI's...
mcDaviddinsdag 25 september 2007 @ 12:44
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 02:25 schreef Jarold het volgende:

[..]
Ik vlieg omdat ik een object bestuur wat ook met lift e.d. te maken heeft. Dus ik ben met dezelfde dingen bezig als mensen in een echt vliegtuig. Vandaar
Je staat op de grond, en bestuurt een stuk speelgoed. Vandaar.

Komop zeg, iedere malloot met minstens 3 vingers kan bij de blokker zo'n vliegtuigje halen en er mee vliegen.
mcDaviddinsdag 25 september 2007 @ 12:44
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:58 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Inderdaad. U vliegt net zo goed als die spotterts; niet. Veel plezier op de knutselplek
Loop je mijn nou voor spotter uit te schelden?
Mojavedinsdag 25 september 2007 @ 12:55
Mojavedinsdag 25 september 2007 @ 12:57
daaaaaar istie weer

http://www.youtube.com/watch?v=q6CFXv2ZxDY
Koploperkopperdinsdag 25 september 2007 @ 13:35
Ik ben een liftmonteur, dus ik doe iets met lift, ben ik nu een vliegenier?
Koploperkopperdinsdag 25 september 2007 @ 13:36
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:57 schreef Mojave het volgende:
daaaaaar istie weer

http://www.youtube.com/watch?v=q6CFXv2ZxDY
This video has been removed by the user.

Te laat.
mcDaviddinsdag 25 september 2007 @ 14:48
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ben een liftmonteur, dus ik doe iets met lift, ben ik nu een vliegenier?
ik heb een face-lift gehad. ben ik nu ook vliegenier?
YellowLedbetterdinsdag 25 september 2007 @ 14:54
te flauw
Fillipedinsdag 25 september 2007 @ 18:27
http://www.depers.nl/Opmerkelijk/?ID=106156&ref=rss
quote:
Een Russische tiener heeft een twee uur durende reis in het landingsgestel van de vleugel van een Boeing 737 overleefd. De 15-jarige jongen landde bevroren in Moskou.

Andrei zou van huis in Siberië zijn weggelopen. Het is een wonder dat hij de 1300 kilometer lange reis heeft overleefd, met temperaturen van vijftig graden Celcius onder nul en snelheden van negenhonderd kilometer per uur.

Hulpverleners hadden grote moeite om Sergeis jas en schoenen uit te trekken omdat zijn ledematen diepgevroren waren. Hij wordt in het ziekenhuis behandeld voor zware bevriezing.
Zeg maar dag tegen je ledematen. Wat een bizar verhaal zeg.
Koploperkopperwoensdag 26 september 2007 @ 11:52
Hmm, valt me nu net pas op, waarom wordt de letter I overgeslagen bij de stoelenindeling?
mcDavidwoensdag 26 september 2007 @ 11:53
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:52 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmm, valt me nu net pas op, waarom wordt de letter I overgeslagen bij de stoelenindeling?
Om verwarring met de letter J te voorkomen.
YellowLedbetterwoensdag 26 september 2007 @ 11:58
Nee man, I is de ongeluksletter natuurlijk!! Stel je voor, je zit op stoel I 13, dan ben je flink de lul. Weet je zker dat je die vlucht niet overleeft!
Koploperkopperwoensdag 26 september 2007 @ 12:01
Mojavewoensdag 26 september 2007 @ 13:05
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:01 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
wanneer ga je nou?
Koploperkopperwoensdag 26 september 2007 @ 17:20
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:05 schreef Mojave het volgende:

[..]

wanneer ga je nou?
Morgen.

KL681
Public_NMEwoensdag 26 september 2007 @ 20:52
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:20 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Morgen.

KL681
Wel jammer dat het een MD11 is en geen 772... Hoewel een MD11 wel een koningkist is om te zien.
Koploperkopperwoensdag 26 september 2007 @ 21:01
Ja, van binnen is het een beetje rot om 10 uur lang op je gat te zitten, maar de YVR-spottert z'n dag is wel weer helemaal gemaakt.
cheukertwoensdag 26 september 2007 @ 21:41
quote:
Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clip
tevens tvp
mcDavidwoensdag 26 september 2007 @ 22:43
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef cheukert het volgende:

[..]

Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clip
tevens tvp
Als het nou nog een lekker wijf was. .
Koploperkopperdonderdag 27 september 2007 @ 09:50

Mirror mirror on the wall...
Public_NMEdonderdag 27 september 2007 @ 10:40
Mooie kist!
Fillipedonderdag 27 september 2007 @ 10:43
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef cheukert het volgende:

[..]

Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clip
tevens tvp
Die heeft echt heel hard een piemel nodig.
Koploperkopperdonderdag 27 september 2007 @ 11:32
Gegroet jonge lui, tot de 9e.
Public_NMEdonderdag 27 september 2007 @ 11:40
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:32 schreef Koploperkopper het volgende:
Gegroet jonge lui, tot de 9e.
Veel plezier in YVR!
-marz-donderdag 27 september 2007 @ 20:30
Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven een F50 van binnen gezien.
Kleine baby schermpjes (l) en veel metertjes.
The_strangervrijdag 28 september 2007 @ 07:12
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef -marz- het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven een F50 van binnen gezien.
Kleine baby schermpjes (l) en veel metertjes.
Babyschermen? Vind ze nog groot, zeker als je ziet wat er op geprojecteerd wordt... Een boel zwart met een klein beetje info...
Lightning_NLzaterdag 29 september 2007 @ 01:01
Vandaag zo'n luie alligator rot laten schrikken met wat rotorwash Was grappig om te zien. Hij was meteen verdwenen.
Mojavezondag 30 september 2007 @ 19:48
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef -marz- het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven een F50 van binnen gezien.
Kleine baby schermpjes (l) en veel metertjes.
En? was het eng??
mcDavidzondag 30 september 2007 @ 19:58
Tieten.
Autoreplyzondag 30 september 2007 @ 21:07
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:58 schreef mcDavid het volgende:
Tieten.
Die dikke van gisteren zeker
Alternatezondag 30 september 2007 @ 22:21
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:48 schreef Mojave het volgende:

[..]

En? was het eng??
Viel wel mee hij vloog gelukkig niet.
cheukertzondag 30 september 2007 @ 22:28
Nog kaapbare topics gesignaleerd laatste tijd?
Mojavemaandag 1 oktober 2007 @ 23:14
bier
Lightning_NLdinsdag 2 oktober 2007 @ 01:51
Het niveau ligt hier wel triest laag eigenlijk he...
zhe-devillldinsdag 2 oktober 2007 @ 01:55
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Het niveau ligt hier wel triest laag eigenlijk he...
Het zijn maar vliegtuigjes
Autoreplydinsdag 2 oktober 2007 @ 02:45
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het zijn maar vliegtuigjes
Jij bent ook maar een vrouw. Ga maar lekker met je make up spelen
Mojavedinsdag 2 oktober 2007 @ 10:33
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Het niveau ligt hier wel triest laag eigenlijk he...
Ja, redelijk maar dat hoort zo.
mcDaviddinsdag 2 oktober 2007 @ 12:46
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 02:45 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Jij bent ook maar een vrouw. Ga maar lekker met je make up spelen
Of laat ons met je tieten spelen.
cheukertdinsdag 2 oktober 2007 @ 15:32
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:46 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Of laat ons met je tieten spelen.
ik moest lachen
YellowLedbetterdinsdag 2 oktober 2007 @ 17:08
Cheuk, wanneer kom je op de kls? het duurt
cheukertdinsdag 2 oktober 2007 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
Cheuk, wanneer kom je op de kls? het duurt
Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.
YellowLedbetterdinsdag 2 oktober 2007 @ 18:08
Matig, maar dat had ik al uit bepaalde bronnen vernomen.
cheukertdinsdag 2 oktober 2007 @ 19:27
woei dat gaat snel
wanneer ga je richting ze joenaaitetsteeds?
GoodGawddinsdag 2 oktober 2007 @ 19:31
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.
WTF!

KLS ftw man. Alle andere FTL ...
YellowLedbetterdinsdag 2 oktober 2007 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:27 schreef cheukert het volgende:
woei dat gaat snel
wanneer ga je richting ze joenaaitetsteeds?
de 12de van de volgende maand men!
Mojavedinsdag 2 oktober 2007 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.
Waar dan?
Public_NMEdinsdag 2 oktober 2007 @ 23:02
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:44 schreef Mojave het volgende:

[..]

Waar dan?
Al Queda Flight Academy

cheukertdinsdag 2 oktober 2007 @ 23:11
bliep

[ Bericht 36% gewijzigd door cheukert op 02-10-2007 23:33:58 ]
Autoreplywoensdag 3 oktober 2007 @ 05:19
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:46 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Of laat ons met je tieten spelen.
Ze is fucking 40 en leidt aan constante PMS...

Je zoekt je vrouwen wel uit de laatste week
Public_NMEvrijdag 5 oktober 2007 @ 12:30
http://www.youtube.com/watch?v=mEN_mwn_NaM&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eairliners%2Enet%2Fdiscussions%2Fgeneral%5Faviation%2Fread%2Emain%2F3640515%2F

Weer eens wat anders dan Schiphol zullen we maar zeggen (lekker bochtje ook trouwens)
The_strangervrijdag 5 oktober 2007 @ 17:46
Net het simulator gedeelte van de LCY training achter de rug. Toch grappig dat 2,5' steiler aanvliegen best een groot verschil maakt...
SnowBitevrijdag 5 oktober 2007 @ 21:45
moet je daar een speciale rating voor hebben ofzo?
Autoreplyvrijdag 5 oktober 2007 @ 22:42
http://www.youtube.com/watch?v=E7C30AyJCvY&mode=related&search=
sebabjevrijdag 5 oktober 2007 @ 23:51
Volgende week zaterdag met de CO103 naar Newark 757 En die zaterdag daarop terug met de CO102
sebabjevrijdag 5 oktober 2007 @ 23:54
http://nl.youtube.com/watch?v=uE_IODW2yfI

of

http://nl.youtube.com/watch?v=DqaWdkdFb3Y

of

http://nl.youtube.com/watch?v=QEkYqL9n7vo
Alternatezaterdag 6 oktober 2007 @ 00:17
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:46 schreef The_stranger het volgende:
Net het simulator gedeelte van de LCY training achter de rug. Toch grappig dat 2,5' steiler aanvliegen best een groot verschil maakt...

Ik heb hem laatst in de sim met een F100 gedaan. Behoorlijk heftig
GoodGawdzaterdag 6 oktober 2007 @ 00:34
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 23:02 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Al Queda Flight Academy



Hey die is best goed gast
cheukertzaterdag 6 oktober 2007 @ 00:51
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:34 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Hey die is best goed gast
Dan kan jij zo'n virtuele al qaeida flight academy oprichten !!1!!1ouwe simmert
The_strangerzaterdag 6 oktober 2007 @ 13:13
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:45 schreef SnowBite het volgende:
moet je daar een speciale rating voor hebben ofzo?
Niet echt, de JAA schrijft voor dat je voor een steep approach getrained moet worden, hoe is dan aan de luchtvaartmaatschappij en de controlerende instantie. (IVW) KLC laat je dan een simsessie doen plus 4 vluchten met instructeur, maar VLM kan het best anders ingevuld hebben, al zal het wel op hetzelfde neer komen. Er komt niets in je brevet oid.
starlazondag 7 oktober 2007 @ 22:14
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...

wat is de maximale liftcoefficient?


Iemand?
nsfwzondag 7 oktober 2007 @ 22:30
Ik dacht.. ik laat me ook maar weer eens zien!

TVP dus!
cheukertzondag 7 oktober 2007 @ 22:54
rip voor de nabestaanden
Alternatemaandag 8 oktober 2007 @ 01:10
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:14 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand?
1
cheukertmaandag 8 oktober 2007 @ 01:42
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 01:10 schreef Alternate het volgende:

[..]

1
Einz!!!!!1!!1!!11!1
The_strangermaandag 8 oktober 2007 @ 08:17
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:14 schreef starla het volgende:

Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...

wat is de maximale liftcoefficient?

Iemand?
Liftcoefficient is een dimensieloos getal wat gerelateerd is aan de lift, dynamische druk (luchtdichtheid en snelheid) en oppervlak van het vleugeloppervlak. De maximum liftcoefficient is het punt waar deze niet meer toeneemt bij toenamen van deze factoren.

Cl is de liftcoefficient

De liftcoefficient wordt meestal bepaald door simpelweg testen en meten...

Bij gelijkblijvend vleugeloppervlak en luchtdichtheid maar afnemende snelheid, zal de liftcoefficient moeten toenemen om de lift gelijk te houden. Dit kun je doen door de invalshoek te vergroten, maar ook door flass te geven (wat zowel een invalshoekvergroting geeft als een oppervlakvergroting) Dat kan tot een bepaald punt waar je de maximale liftcoefficient hebt, daarna volgt een stall...


[ Bericht 22% gewijzigd door The_stranger op 08-10-2007 08:58:54 ]
starlamaandag 8 oktober 2007 @ 20:47
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 08:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Liftcoefficient is een dimensieloos getal wat gerelateerd is aan de lift, dynamische druk (luchtdichtheid en snelheid) en oppervlak van het vleugeloppervlak. De maximum liftcoefficient is het punt waar deze niet meer toeneemt bij toenamen van deze factoren.
[ afbeelding ]
Cl is de liftcoefficient

De liftcoefficient wordt meestal bepaald door simpelweg testen en meten...

Bij gelijkblijvend vleugeloppervlak en luchtdichtheid maar afnemende snelheid, zal de liftcoefficient moeten toenemen om de lift gelijk te houden. Dit kun je doen door de invalshoek te vergroten, maar ook door flass te geven (wat zowel een invalshoekvergroting geeft als een oppervlakvergroting) Dat kan tot een bepaald punt waar je de maximale liftcoefficient hebt, daarna volgt een stall...
[ afbeelding ]
Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.



Als je die met de volgende getallen invult:
L=615N (vliegtuigje van 62.76kg)
p= 1.23 (zeeniveau)
v= 10m/s
A=10m2

Krijg je: Cl = 1

Maar als je nu met dezelfde parameters een 6150N groot vliegtuig de lucht in krijgt, dan is je Cl opeens 10. Maar dan is mijn vraag eigenlijk: in hoeverre is dit fysisch mogelijk?

[ Bericht 15% gewijzigd door starla op 08-10-2007 21:01:29 ]
Public_NMEmaandag 8 oktober 2007 @ 22:25
http://www.youtube.com/watch?v=8XbINavHtiA&eurl=

Altijd leuk om met de Chinees te vliegen

Aardige flap config ook hehe.
Autoreplymaandag 8 oktober 2007 @ 22:42
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 20:47 schreef starla het volgende:

[..]

Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.

[ afbeelding ]

Als je die met de volgende getallen invult:
L=615N (vliegtuigje van 62.76kg)
p= 1.23 (zeeniveau)
v= 10m/s
A=10m2

Krijg je: Cl = 1

Maar als je nu met dezelfde parameters een 6150N groot vliegtuig de lucht in krijgt, dan is je Cl opeens 10. Maar dan is mijn vraag eigenlijk: in hoeverre is dit fysisch mogelijk?
Spit de wiki over flaps ff door. 3 is in de praktijk wel de max
The_strangerdinsdag 9 oktober 2007 @ 09:04
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 20:47 schreef starla het volgende:

[..]

Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.
Volgens mij kun je er geen maximum getal aan hangen, dat hangt helemaal af van het gebruikte vleugelprofiel, de atmosferische omstandigheden en snelheid...

Hier kun je een beetje spelen met die parameters en kijken wat je Cl doet....
Autoreplydinsdag 9 oktober 2007 @ 13:09
Bij een normaal profiel zo 1.5 tot 1.9. Bij driedubbele fowlerflaps en slats 3.3 grofweg.

Link
Ga je echt extreem (geblazen driedubbele fowlerflaps en slats met een afgezogen grenslaag dan is de theoretische grens richting de 8 á 10...
Koploperkopperdinsdag 9 oktober 2007 @ 17:59
Jeuminee, 10 uur achterin zitten op een zitvlak van 2 bij 2 millimeter is toch heul andere koek.
starladinsdag 9 oktober 2007 @ 18:47
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens mij kun je er geen maximum getal aan hangen, dat hangt helemaal af van het gebruikte vleugelprofiel, de atmosferische omstandigheden en snelheid...

Hier kun je een beetje spelen met die parameters en kijken wat je Cl doet....
Dank voor het handige programmaatje, maar ik vrees dat ik er nu helemaal niets meer van snap;

In het programmaatje is de Cl alleen afhankelijk van de vorm en hoek. Snelheid, oppervlakte, hoogte en dergelijke veranderen niets aan de Cl, terwijl dat juist dé parameters zijn om de Cl in de volgende formule te berekenen:



SnowBitedinsdag 9 oktober 2007 @ 22:04
Dan heb je het denk ik over de formule van Lift.
Daar komen snelheid etc. weer in voor.
Autoreplywoensdag 10 oktober 2007 @ 02:04
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:47 schreef starla het volgende:

[..]

Dank voor het handige programmaatje, maar ik vrees dat ik er nu helemaal niets meer van snap;

In het programmaatje is de Cl alleen afhankelijk van de vorm en hoek. Snelheid, oppervlakte, hoogte en dergelijke veranderen niets aan de Cl, terwijl dat juist dé parameters zijn om de Cl in de volgende formule te berekenen:

[ afbeelding ]

De Cl is ook onafhankelijk van hoogte, snelheid enz. Ieder profiel heeft bij een bepaald Reynoldsgetal een maximale liftcoefficient. Lift is een gevolg van je liftcoefficient; niet andersom...
Voor meer info; gewoon de wiki oid 's doorlezen
mcDavidwoensdag 10 oktober 2007 @ 16:53
Goed nieuws:
http://binnenland.nieuws.(...)_airport_in_Lelystad

Daar hebben we dus voorlopig nog geen last van!
Koploperkopperwoensdag 10 oktober 2007 @ 18:24
Jetlag

Lekker 15 uur geslapen.

Wel pijn in m'n rug van m'n kleine persoonlijke ruimte gister 10 uur lang.
Public_NMEwoensdag 10 oktober 2007 @ 19:14
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:24 schreef Koploperkopper het volgende:
Jetlag

Lekker 15 uur geslapen.

Wel pijn in m'n rug van m'n kleine persoonlijke ruimte gister 10 uur lang.
MD11 toch? Hoe was het in CA?
Koploperkopperwoensdag 10 oktober 2007 @ 19:26
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

MD11 toch? Hoe was het in CA?
Jup, PH-KCK op de heenweg, PH-KCI op de terugweg allebei een volle bak.

.ca was geweldig. Ook nog een rondvlucht in een watervliegtuig gedaan, geweldig hoe dat daar gaat, instappen, motor aangooien en weg, niets geen check, radio of wat dan ook.

En ook nog naar de Boeing-fabriek, na eerst 2.5 uur bij de grensovergang hebben moeten staan wachten en dan vertellen ze je doodleuk dat je ook nog naar binnen moet voor een visum a nog een uur. Nee, geen goed idee om het thanksgiving-weekend naar Amerika te willen met de auto.

Lightning_NLwoensdag 10 oktober 2007 @ 20:49
Thanksgiving duurt dacht ik nog wel effe.
mcDavidwoensdag 10 oktober 2007 @ 20:53
Da's dan ook de reden dat er in amerika nog wel eens vliegtuigen naar beneden komen omdat de hoofdbouten eruit gerammeld zijn. Sja want die fokkerspeld zit zo onhandig daar.
Koploperkopperwoensdag 10 oktober 2007 @ 21:04
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Thanksgiving duurt dacht ik nog wel effe.
De zon draait niet om de US heen hoor, de Canadezen hebben Thanksgiving op de 8e gehad.
Lightning_NLwoensdag 10 oktober 2007 @ 22:12
Apart dat de Canadezen 't zo'n anderhalve maand eerder vieren. Heheh, ik dacht dat je in de USA zat omdat iemand vroeg hoe het was in CA (California), snapte alleen dat stukje van auto en grensovergang niet helemaal Gaan er zoveel Canadezen naar de US dan op hun Thanksgiving?
Koploperkopperdonderdag 11 oktober 2007 @ 02:23
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
SteveBallmerdonderdag 11 oktober 2007 @ 02:36
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Alternatedonderdag 11 oktober 2007 @ 11:18
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Gewoon een nachtje doorhalen, 's avonds rond een uur of 6 gaan slapen en je wekker op 0800 zetten.
Jetlag klaar.
cheukertdonderdag 11 oktober 2007 @ 16:07
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Maandag op dinsdag via Parijs naar Hong Kong gegaan., uurtje of 3 geslapen in t vliegtuig. Dinsdagavond normaal kunnen slapen in Hong Kong. Gisternacht echter sliep ik om 1 uur en werd om 4 uur 's nachts weer wakker Ik ga straks maar richting bed (nu 2206) Moet morgen weer vroeg op
Koploperkopperdonderdag 11 oktober 2007 @ 18:02
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:07 schreef cheukert het volgende:

[..]

Maandag op dinsdag via Parijs naar Hong Kong gegaan., uurtje of 3 geslapen in t vliegtuig. Dinsdagavond normaal kunnen slapen in Hong Kong. Gisternacht echter sliep ik om 1 uur en werd om 4 uur 's nachts weer wakker Ik ga straks maar richting bed (nu 2206) Moet morgen weer vroeg op
Fantastisch he . Wie jetlag heeft uitgevonden mag opgeknoopt worden! Ik stem voor de gehele wereld UTC+1!
Alternatedonderdag 11 oktober 2007 @ 20:22
Het is maar net hoe je je zelf laat vernachellen door die jetlag.
Als je aankomt na je reis moet je gewoon niet naar bed gaan, maar proberen wakker te blijven tot het iig donker is. Vervolgens kijken hoe laat het ongeveer licht wordt en dan je wekker rond die tijd zetten.
Vervolgens ook niet je bed uitgaan voordat je wekker gaat.
Public_NMEdonderdag 11 oktober 2007 @ 22:17
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:22 schreef Alternate het volgende:
Het is maar net hoe je je zelf laat vernachellen door die jetlag.t.
Het ligt er echt aan hoeveel tijdszones je doorgaat, mijn ervaring is dat het met 6 tijdszones nog wel te doen is. Meer dan dat is het echt moeilijk... Wat dat betreft is het wel lekker dat bijvoorbeeld Zuid Afrika in bijna dezelfde tijdszone ligt, ook al is het 12u vliegen!
Alternatevrijdag 12 oktober 2007 @ 09:30
Ik heb een tijdje zeer intensief tijdzones gehop (elke week een paar dagen op een ander continent) en ik kan vertellen dat het best te doen is. Hoewel je wel langzaamaan steeds vermoeider raakt.
Maarja wat wil je, je blijft steeds een paar dagen in het buitenland, begint net gewend te raken aan de tijd daar en dan zit je weer een paar dagen in NL. Tegen de tijd dat je NL weer gewend bent ga je weer weg enz enz.
Mojavevrijdag 12 oktober 2007 @ 13:36
4x om 0400 lokaal melden, daar word je pas gaar van.
cheukertvrijdag 12 oktober 2007 @ 15:40
Het opmerkelijke is trouwens bij mij dat ik de eerste nacht, gewoon slaap. De 2e slaap ik ook normaal voor een uurtje of 3 en dan blijf ik wakker Nacht 3 hetzelfde, nacht 4 weer normaal
mcDavidvrijdag 12 oktober 2007 @ 15:47
Gewoon niet de tijdzone uit vliegen!
cheukertvrijdag 12 oktober 2007 @ 16:22
de verschrikkelijke!!!!!11!!1
tieters
Koploperkoppervrijdag 12 oktober 2007 @ 17:55
Hmpf, die reisagenten zijn vast allemaal omgekocht, Schiphol is niet eens Europe's Leading Airport.



http://www.worldtravelawards.com/winners2007-8

Hoax!
Public_NMEvrijdag 12 oktober 2007 @ 20:03
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef Mojave het volgende:
4x om 0400 lokaal melden, daar word je pas gaar van.

Dan heb je last van een bedlag...
SuperRembovrijdag 12 oktober 2007 @ 22:00


Een tijdje terug hing deze in Rotterdam. Wat is (was) 't eigenlijk voor ding?
Alternatevrijdag 12 oktober 2007 @ 23:13
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef Mojave het volgende:
4x om 0400 lokaal melden, daar word je pas gaar van.
Dat heb ik komende week weer
Gelukkig wel 3 dagen weekend daarna.
Koploperkopperzaterdag 13 oktober 2007 @ 02:54
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3651518/
quote:
Has anyone ever had any "ghostly encounters" on any flights. I know the stories of Eastern 401, but I've never actually had a ghostly encounter. When I flew DL some 3 years back, I felt a little uneasy on my MD-88 flight. I wasn't sure why, but when I disembarked, I logged the reg, and continued on my way. It wasn't until I did some research that I found.....

..THIS http://www.ntsb.gov/publictn/1998/AAR9801.pdf

Could there have been a ghostly presence on board this airplane?
SnowBitezaterdag 13 oktober 2007 @ 12:37
deze nerd heeft van de week z'n ME/IR gehaald.
over 2 weekjes naar de A310 sim
DJBlackbirdzaterdag 13 oktober 2007 @ 13:32
goh hebben ze nu nog steeds die gare sim daarzo?
dat ding is vaker u/s dan werkbaar toch?
In ieder geval van harte met je me/ir.
wie had je als examinator?
Koploperkopperzaterdag 13 oktober 2007 @ 13:33
Gefeli met je ME/IR, maar ga je voor Biman Bangladesh vliegen ofzo? Zoveel operators zijn er niet meer in Europa voor een A310 of wel?
Thetallguyzaterdag 13 oktober 2007 @ 13:35
TAP
DJBlackbirdzaterdag 13 oktober 2007 @ 13:51
en dan nog even iets lager gaan met je wingtip he!
nsfwzaterdag 13 oktober 2007 @ 16:13
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
deze nerd heeft van de week z'n ME/IR gehaald.
over 2 weekjes naar de A310 sim
Gefeliciteerd! Dan hebben die X-twinnetjes toch geholpen
SnowBitezaterdag 13 oktober 2007 @ 17:49
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:32 schreef DJBlackbird het volgende:
goh hebben ze nu nog steeds die gare sim daarzo?
dat ding is vaker u/s dan werkbaar toch?
In ieder geval van harte met je me/ir.
wie had je als examinator?
Ik had de CFI van school als examinator.

De sim doet het trouwens wonderwel goed
Al een jaar vrijwel probleemloos.
Wel was er 2 weken geleden een monitor kapot, en toen had ik de pech dat ik naar Parijs moest met de Baron om het vervangende onderdeel op te halen

@ koploperkopper
Wij simmen op de A310 omdat het een ex-klm sim is, en hij perfect is om je te trainen voor een jet.
Als je deze kan vliegen, schijnen de andere jets redelijk makkelijk te leren te zijn.
En dit deel van de training is het M(ulti)C(rew)C(oncept) gedeelte, dat dus voornamelijk om het samenwerken in een passagiersvliegtuig als captain en copiloot gaat.
SnowBitezaterdag 13 oktober 2007 @ 17:51
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:13 schreef nsfw het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Dan hebben die X-twinnetjes toch geholpen
tnx, maar je hebt me nog steeds geen instructie gegeven he, laat staan samen gevlogen...

ik heb nu trouwens zo'n ding van de toys-r-us, kostte 25 euro

[ Bericht 4% gewijzigd door SnowBite op 13-10-2007 17:56:28 ]
nsfwzaterdag 13 oktober 2007 @ 18:35
Welke heb je dan?
Public_NMEzaterdag 13 oktober 2007 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:35 schreef Thetallguy het volgende:
TAP
Gaat ze binnenkort uitfaseren.. LH heeft nog wel A300's.
Koploperkopperzaterdag 13 oktober 2007 @ 20:12
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:49 schreef SnowBite het volgende:
@ koploperkopper
Wij simmen op de A310 omdat het een ex-klm sim is, en hij perfect is om je te trainen voor een jet.
Als je deze kan vliegen, schijnen de andere jets redelijk makkelijk te leren te zijn.
En dit deel van de training is het M(ulti)C(rew)C(oncept) gedeelte, dat dus voornamelijk om het samenwerken in een passagiersvliegtuig als captain en copiloot gaat.
Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?

Verder:
quote:
Vliegtuigje stort neer in Donau
KREMS (DPA) - Een vliegtuigje is zaterdagmiddag in de rivier de Donau gestort vlakbij de Oostenrijkse stad Krems, 70 kilometer ten westen van Wenen. Bij het ongeluk zijn volgens autoriteiten vermoedelijk drie à vier personen om het leven gekomen. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA.

Volgens lokale autoriteiten zou het toestel kort na vertrek een veerboot hebben geraakt, waarna het in de bijna 3000 kilometer lange rivier stortte. Enkele uren na het ongeluk ontbrak van de piloot en eventuele passagiers ieder spoor. Het toestel raakte door de val in het water zwaar beschadigd, zo lieten functionarissen weten.
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=102338

Public_NMEzaterdag 13 oktober 2007 @ 21:58
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 20:12 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?

Verder:
[..]

http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=102338

Ze zullen allebei wel op A010 gezeten hebben....

SnowBitezondag 14 oktober 2007 @ 04:23
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 20:12 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?
Ligt eraan.
Na m'n opleiding ga ik bij KLM solliciteren, en als ze mensen nodig hebben en ik kom door de selectie heen dan kan het van de F50 t/m de 747 zijn...
Ik ben blij met elk vliegtuig
Lightning_NLzondag 14 oktober 2007 @ 05:41
Ik heb gehoord dat de selectie bij de NLS een lachtertje is, en dat 2/3e erdoorheen komt... Kan iemand dat bevestigen/er wat meer over vertellen?
Alternatezondag 14 oktober 2007 @ 11:29
Je ziet heel veel dat mensen eerst afgewezen worden bij de KLS en daarna bij de NLS alsnog aangenomen worden. Je zou dus kunnen stellen dat de NLS selectie minder streng is dan die van de KLS. Maar of het echt een lachertje is weet ik niet.
nsfwzondag 14 oktober 2007 @ 11:57
Daar komt bij dat er ontzettend veel mensen zijn die denken: "Piloot worden lijkt me wel leuk". Dan denken ze vanzelf "KLM" en daarna "KLS" en proberen ze het op de KLS. Vervolgens vallen ze af en proberen ze het nergens nog een keer.

Veel mensen die dan alsnog bij de NLS selectie gaan doen zijn vaak ook wat gemotiveerder en vastbeslotener en hebben vaak ook geleerd van hun fouten tijdens de KLS selectie wat voor de nieuwe selectie natuurlijk behoorlijk wat uitmaakt.
Koploperkoppermaandag 15 oktober 2007 @ 22:05
quote:
- Can I take my laptop on board? And my video camera?

You can take these items on board, however they cannot be used during the flight as they may interfere with the aeroplane’s equipment.
Die ook al?
mcDavidmaandag 15 oktober 2007 @ 22:12
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:57 schreef nsfw het volgende:
Daar komt bij dat er ontzettend veel mensen zijn die denken: "Piloot worden lijkt me wel leuk". Dan denken ze vanzelf "KLM" en daarna "KLS" en proberen ze het op de KLS. Vervolgens vallen ze af en proberen ze het nergens nog een keer.

Veel mensen die dan alsnog bij de NLS selectie gaan doen zijn vaak ook wat gemotiveerder en vastbeslotener en hebben vaak ook geleerd van hun fouten tijdens de KLS selectie wat voor de nieuwe selectie natuurlijk behoorlijk wat uitmaakt.
Joah en als je mensen met redelijk aanleg aanneemt, maar ze vervolgens niets bijleert, lever je nog steeds geen kwaliteit heh
Public_NMEmaandag 15 oktober 2007 @ 22:15
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:05 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Die ook al?
Lekker gaar Straks mag je ook al niet meer ademhalen....:')
mcDavidmaandag 15 oktober 2007 @ 23:45
Airbus levert eerste 'superjumbo' af
Koploperkoppermaandag 15 oktober 2007 @ 23:47
quote:
Nu is het wachten op de eerste crash.
mcDavidmaandag 15 oktober 2007 @ 23:53
Ik hoop serieus dat de 380 een succes was. Al was het alleen maar om Bush te sarren
Koploperkoppermaandag 15 oktober 2007 @ 23:55
Ach, met 190 vliegtuigen tegenover 700 bestelde 787's wordt het in het begin in iedergeval geen hit.
Autoreplydinsdag 16 oktober 2007 @ 00:00
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:53 schreef mcDavid het volgende:
Ik hoop serieus dat de 380 een succes was. Al was het alleen maar om Bush te sarren
Dat ding is simpelweg te groot voor de meeste routes, de meeste mensen willen toch point to point vliegen en dan is 300 man zát. Maargoed, aan de andere kant is het wel een uiterst moderne kist met de komende 30 jaar ruimte zat voor ontwikkeling en er is geen enkele concurrent die binnen 10 jaar met iets tussen de Dreamliner en de A380 komt dus ze hebben wel een monopoly...
Koploperkopperdinsdag 16 oktober 2007 @ 00:05
Op AMS trouwens, heb je voor alle vluchten pas controle bij de gate, of is dat alleen voor international?
mcDaviddinsdag 16 oktober 2007 @ 00:22
Maar aan de andere kant is de 74 ook een laaiend succes geworden, terwijl de sceptici daar ook al van zeiden dat'ie te groot was. Volgens mij is het met de 380 hetzelfde. Eerst even de kat uit de boom kijken maar daarna is het gewoon extra capiciteit. 2 vluchten in plaats van 3.
SnowBitedinsdag 16 oktober 2007 @ 10:49
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:05 schreef Koploperkopper het volgende:
Op AMS trouwens, heb je voor alle vluchten pas controle bij de gate, of is dat alleen voor international?
De meeste vluchten zijn internationaal op Schiphol...
Koploperkopperdinsdag 16 oktober 2007 @ 10:52
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:49 schreef SnowBite het volgende:

[..]

De meeste vluchten zijn internationaal op Schiphol...
Intercontinentaal dan.
Lucifer_Doosjedinsdag 16 oktober 2007 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:52 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Intercontinentaal dan.
Volgens mij wel. Als je naar dat Schengen deel wilt krijg je controle na de douane. Bij de niet Schengen vluchten is de controle aan de gate. Voor de H-pier is er een controle voordat je die pier inloop.
Mojavedinsdag 16 oktober 2007 @ 21:06
juist
nsfwdinsdag 16 oktober 2007 @ 22:40
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:05 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Die ook al?
De Airbus A330 werkt volledig met Bluetooth en WLAN verbindingen. Daarom mag je je laptop niet aanzetten!

Snap je?
sonniedinsdag 16 oktober 2007 @ 22:48
Ik heb zelf bij de NLS selectie gedaan.
Eerst heb je een gesprek met 2 personen en daarna de Nass test die rond de 4 uur duurt.
Het gesprek is een stevig en direct sollicitatiegesprek waarin je gewoon vragen krijgt in de trend van: Wat is je werkervaring, studie, school, leven, hobbies. Nog wat specifieks over teamwork en leidinggeven op het einde.
Daarna ga je de sauna annex Nass in en mag je 5 testen doen. Die Nass test gebruiken ze al sinds 1990 en die heeft zich wel bewezen dus een lachertje zal het niet zijn. Ik vond het echter niet bijzonder lastig of moeilijk maar dat zal vast komen omdat ik veel op de playstation zit. De Nass is echt een groot computerspel namelijk.
Ik denk dat er meer mensen door de selectie kunnen komen omdat in tegenstelling tot de kls de NLS geen po2 heeft met een groepsopdracht. Ze beoordelen je teamwork en leidinggevende capiciteit dus niet in real-time waardoor misschien de twijfelachtige van de kls de Nls wel halen.
Volgens de NLS haalt iets van 35% de selectie. Ik moet er wel bijzeggen dat bij de NLS de selectiedrempel hoger ligt dan bij de KLS omdat het 350 euro kost en geen 150. Mensen die dus denken: "ooh piloot wat leuk" zullen er wat van schrikken waardoor je zoals Nsfw al zei een soort pre-selectie hebt qua motivatie.
GoodGawdwoensdag 17 oktober 2007 @ 02:23
Ok, weet iemand toevallig hoe dat is bij Stella Flight Acadamy de selectie? Volgend kan ik daar mijn test doen als ik in één jaar mijn propedeuse heb gehaald(ga ik van uit!) word namelijk geregeld via mijn studie.(Aviation Studies @ HVA)
35% voor NLS is best veel moet ik zeggen
Mojavewoensdag 17 oktober 2007 @ 10:44
stella ook zoiets
Public_NMEwoensdag 17 oktober 2007 @ 10:53
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:44 schreef Mojave het volgende:
stella ook zoiets
Lekker bier heur!
Mojavewoensdag 17 oktober 2007 @ 12:02
ja, maar hoorde dat je er agressief van zou worden??!
Koploperkopperwoensdag 17 oktober 2007 @ 12:57
Tett'n.
mcDavidwoensdag 17 oktober 2007 @ 14:28
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Mojave het volgende:
ja, maar hoorde dat je er agressief van zou worden??!
Dan compenseer je met een joint.
Autoreplywoensdag 17 oktober 2007 @ 20:04
Die foto is echt ultiem:

http://www.meteo-ploeger.de/flyandglide/fg0704_24-25_meteo.pdf

Dát maakt zweefvliegen nou zo gaaf
Koploperkopperwoensdag 17 oktober 2007 @ 20:14
Waarom kan het niet met een ander toestel dan?

Public_NMEwoensdag 17 oktober 2007 @ 20:21
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Mojave het volgende:
ja, maar hoorde dat je er agressief van zou worden??!
Klopt, staat in Engeland te boek als 'wifebeater'...
mcDavidwoensdag 17 oktober 2007 @ 21:08
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Waarom kan het niet met een ander toestel dan?

lawaai, bijvoorbeeld.
Koploperkopperwoensdag 17 oktober 2007 @ 21:44
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

lawaai, bijvoorbeeld.
Noise canceling headsets.
GoodGawddonderdag 18 oktober 2007 @ 01:14
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
Autoreplydonderdag 18 oktober 2007 @ 10:07
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
Gewoon je neus naar beneden. Voor zo'n wolk als hier klim je harder als een Lancair Columbia 400 hoor
Alternatedonderdag 18 oktober 2007 @ 10:35
En als je nou op 30ft er achter komt dat die koe die braaf stond toe te kijken toch je landigsveldje op rent?
mcDaviddonderdag 18 oktober 2007 @ 12:33
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:35 schreef Alternate het volgende:
En als je nou op 30ft er achter komt dat die koe die braaf stond toe te kijken toch je landigsveldje op rent?
Je land gewoon niet in een weiland waar koeien staan

En op 10 meter hoogte gooi je dan gewoon je kleppen dicht, dan land je 400 meter verderop.
mcDaviddonderdag 18 oktober 2007 @ 12:34
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
Ik vind het juist wel prettig, dat je nooit de angst hebt dat je motor ineens uitvalt
Alternatedonderdag 18 oktober 2007 @ 14:34
Waarom zou je angst hebben dat je motor uitvalt? Op het moment dat ie uitvalt heb je een zweefvliegtuig, lijkt me niet iets om bang voor te zijn
mcDaviddonderdag 18 oktober 2007 @ 15:16
Toch is het vaak het begin van een crash, bij motorvliegers.
cheukertdonderdag 18 oktober 2007 @ 16:57
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
is weer iets anders dan fs ja
Autoreplydonderdag 18 oktober 2007 @ 19:42
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:33 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Je land gewoon niet in een weiland waar koeien staan

En op 10 meter hoogte gooi je dan gewoon je kleppen dicht, dan land je 400 meter verderop.
Maak daar maar meer dan een kilometer van...
Koploperkopperdonderdag 18 oktober 2007 @ 19:42
quote:
Spotters overhandigen resultaten enquete aan Schiphol

18-10-2007

SCHIPHOL
- De spotters die zich inzetten voor het behoud van spottersfaciliteiten rond Schiphol hebben de luchthaven de resultaten van een enquête aangeboden. In de enquête werd spotters naar hun mening gevraagd over hun wensen wat betreft een nieuw aan te leggen spottersplaats bij de luchthaven. Overigens blijft de met sluiting bedreigde spottersplaats bij de Kaagbaan voorlopig gewoon open.

Omwonenden van de nieuwe tijdelijke spottersplaats bij de Polderbaan vrezen overlast en hebben bezwaarschriften ingediend.

“Afgesproken is dat de spottersplaats bij de Kaagbaan open blijft totdat de nieuwe tijdelijke plek bij de Polderbaan open gaat. Dus kunnen we voorlopig nog bij de Kaagbaan terecht”, zegt Dubbeldam. De populaire spottersplaats bij de Kaagbaan moet wijken voor uitbreiding van het nabijgelegen bedrijventerrein.

Enquete
Uit de resultaten van de enquête, die door 180 personen is ingevuld, blijkt dat de spotters niet op teveel luxe zitten te wachten. Schone sanitaire voorzieningen en de mogelijkheid een patatje te kunnen eten komen als belangrijkste wensen uit de bus. Een ander belangrijk aandachtspunt is dat er rekening moet worden gehouden met mindervalide spotters.

Andere wensen voor de spottersplaats zijn telescopen, een eventueel overdekt gedeelte voor als het regent, borden en schermen met vlucht- en vliegtuiginformatie en picknicktafels. Alleen wanneer dat echt nodig is zeggen de spotters bereid te zijn een toegangsprijs van zo’n twee euro te betalen.

De resultaten van de enquête zullen door Schiphol Real Estate worden meegenomen in het ontwerp van de nieuwe spottersplaats. Voor het definiteve ontwerp zal een wedstrijd worden uitgeschreven.
Tuig.
mcDavidvrijdag 19 oktober 2007 @ 02:02
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:42 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maak daar maar meer dan een kilometer van...
Ohja halve spanwijdte grondeffect heh.

Maar met 400 meter ben je die koe ruim voorbij en kun je ook nog een streepje kleppen trekken voor het afvangen
quote:
huh? afvangen
ja zweefvliegers vangen over het algemeen af!
mcDavidvrijdag 19 oktober 2007 @ 02:05
quote:
Een ander belangrijk aandachtspunt is dat er rekening moet worden gehouden met mindervalide spotters.
Dûh, anders hebben ze er nog niets aan!
Alternatevrijdag 19 oktober 2007 @ 09:45
Dus als ik het goed begrijp heb je als zweefvlieger altijd een luchtrem nodig om te kunnen landen waar je wilt? Kun je dat niet gewoon een beetje uitmikken?
cheukertvrijdag 19 oktober 2007 @ 11:58
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:45 schreef Alternate het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je als zweefvlieger altijd een luchtrem nodig om te kunnen landen waar je wilt? Kun je dat niet gewoon een beetje uitmikken?
Dat heb jij niet goed begrepen.
mcDavidvrijdag 19 oktober 2007 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:45 schreef Alternate het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je als zweefvlieger altijd een luchtrem nodig om te kunnen landen waar je wilt? Kun je dat niet gewoon een beetje uitmikken?
Je kunt ook een slip inzetten

Mikken is een beetje lastig als je een glijhoek van 1:40 of hoger hebt. Zeker met het grondeffect aangezien je glijhoek dan richting de 1:100 gaat.
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 15:27
http://www.nu.nl/news/128(...)egveld_Lelystad.html
quote:
AMSTERDAM -Twee vliegtuigjes zijn vrijdagmiddag met elkaar in botsing gekomen bij vliegveld Lelystad. Een toestel stortte neer.

Dat meldt de NOS. Volgens de omroep is een van de vliegtuigjes neergestort en in brand gevlogen. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is nog onduidelijk.

Het andere toestel is er in geslaagd in een nabijgelegen weiland een noodlanding te maken. De inzittenden van dat vliegtuigje bleven ongedeerd.
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 15:34
quote:
Naar nu bekend is geworden is het gecrashte toestel een Cessna van Stichting Vliegmaterieel Rotterdam.
Oh oh.........................

Ik vrees dat het de PH-BVE is, volgens het schema van de site zat die ergens rond 14.15 in de lucht.
The_strangervrijdag 19 oktober 2007 @ 16:24
Niet best...
Alternatevrijdag 19 oktober 2007 @ 16:39
Ja minder. Dat punt Sierra is ook levensgevaarlijk, al die zondagsvliegers die op dezefde hoogte recht over dat punt willen.
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 16:40
quote:
Daarbij zijn twee doden gevallen.
Beide van de Cessna.
quote:
Volgens ooggetuigen verloor de Cessna een deel van de staart toen het in botsing kwam met het onderstel van de Fuji. Beide vliegtuigen zouden het circuit van Lelystad Airport in hebben vliegen om een landing uit te voeren.


Kutzooi.
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 17:18
quote:
LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : FLEVOLAND - LELYSTAD O-13-A GOOISEWEG
0120988 Ambulance RAVAA - Traumahelikopter Lifeliner 1/MMT
quote:
PRIO 1 : LARSERPAD - N302 ZEEWOLDE NEERGESTORT VLIEGTUIG (soort vliegtuig: prive vliegtuig) (Classificatie HV L: middel hv) (Grip: grip 1)
0700001 Brandweer Regionaal Monitorcode
0700062 Brandweer Regionaal Achterwacht RAC
0720011 Ambulance Regionaal GRIP 1
http://www.omroepflevolan(...)c2-e8d696492156.aspx
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 17:20
En van onze site:
quote:
PH-BVE neergestort bij Lelystad
19 oktober, 16:50 uur

Beste clubgenoten,
Zojuist heeft ons het bericht bereikt dat de Cessna 172R PH-BVE vanmiddag is neergestort bij Lelystad na een botsing met een ander vliegtuig in het circuit. Zodra wij meer zekere informatie hebben zullen wij dat hier melden.

Het bestuur
The_strangervrijdag 19 oktober 2007 @ 17:50
Vloog vanochtend nog over EHLE en merkte nog op tegen de co dat het best een gevaarlijk vliegveld kan zijn, zeker op mooie zomerse weekenden. Helaas meteen "gelijk"...
The_strangervrijdag 19 oktober 2007 @ 17:55
even een wat vrolijkere noot:

http://video.google.nl/videoplay?docid=5044961859605642981&hl=nl
The_strangervrijdag 19 oktober 2007 @ 18:06
http://archief.omroepflev(...)0455504_WFiles_2.wmv
(even opslaan als...)

Reportage van omroep flevoland...
Mojavevrijdag 19 oktober 2007 @ 18:55
idd link daar, iedereen komt van alle kanten bij Sierra.
Ook het circuit wordt op verschillende manieren gevlogen.
-marz-vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:59
Het is daar, zeker in het weekend, ook eigenlijk te druk om een ongecontroleerd veld te zijn.
Misschien toch maar verkeersleiding er neerzetten, is ook leuk als opleidingsveld voor LVNL.
Lightning_NLvrijdag 19 oktober 2007 @ 23:22
Hoezo vrees je dat het de PH-BVE is/was dan? Ken je 'm?
Koploperkoppervrijdag 19 oktober 2007 @ 23:50
quote:
Wij willen jullie vragen om terughoudend te zijn met het reageren op deze gebeurtenis op internetfora en dergelijke.
Derhalve.

Punt.
nsfwzaterdag 20 oktober 2007 @ 18:11
Wat een ellende! De PH-BVE heb ik ook nog aardig wat op gevlogen! Toch vreemd gevoel!
Koploperkopperzondag 21 oktober 2007 @ 22:46
Zeg, waar is die simmert, begin me toch af te vragen hoe hij een opleiding van 3-4 jaar heeft gedaan op 17-jarige leeftijd.
Autoreplymaandag 22 oktober 2007 @ 12:06
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:34 schreef Koploperkopper het volgende:

Oh oh.........................

Ik vrees dat het de PH-BVE is, volgens het schema van de site zat die ergens rond 14.15 in de lucht.
Goed, dat was mijn begeleider hier op de TU dus, lekker begin van je week
Public_NMEmaandag 22 oktober 2007 @ 18:07
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Goed, dat was mijn begeleider hier op de TU dus, lekker begin van je week
Jezus, wat kut zeg!
cheukertmaandag 22 oktober 2007 @ 18:41
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Zeg, waar is die simmert, begin me toch af te vragen hoe hij een opleiding van 3-4 jaar heeft gedaan op 17-jarige leeftijd.
Die zocht toch een Flightbag op klaagbaak
nsfwmaandag 22 oktober 2007 @ 23:18
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:41 schreef cheukert het volgende:

[..]

Die zocht toch een Flightbag op klaagbaak
link?
GoodGawddinsdag 23 oktober 2007 @ 00:52
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Zeg, waar is die simmert, begin me toch af te vragen hoe hij een opleiding van 3-4 jaar heeft gedaan op 17-jarige leeftijd.
Mmm...wat ik ben een simmert en 17 bedoel je mij ?
Koploperkopperdinsdag 23 oktober 2007 @ 01:51
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:52 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Mmm...wat ik ben een simmert en 17 bedoel je mij ?
Neen, was alweer een paar delen geleden.
cheukertdinsdag 23 oktober 2007 @ 18:58
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:52 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Mmm...wat ik ben een simmert en 17 bedoel je mij ?
jij wilt wel heeel graag heh
cheukertdinsdag 23 oktober 2007 @ 19:03
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:18 schreef nsfw het volgende:

[..]

link?
Bedoelde klk deze Flight Bag + Sunglasses ?
mcDaviddinsdag 23 oktober 2007 @ 19:59
Sow bumpy weather vandaag! Maar wel leuk! Nog een uurtje gehangen ook, en dat in deze tijd van het jaar!
Koploperkopperdinsdag 23 oktober 2007 @ 20:02
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:03 schreef cheukert het volgende:

[..]

Bedoelde klk deze Flight Bag + Sunglasses ?
!

Moest je voor een luchtverkeersleideropleiding niet minimaal 19 zijn trouwens?
sebabjedinsdag 23 oktober 2007 @ 22:32
cheukertwoensdag 24 oktober 2007 @ 11:04
kebabje is dus simmert en spottert
Autoreplywoensdag 24 oktober 2007 @ 17:55
http://nl.youtube.com/watch?v=IbPwFO-1Zig

Koploperkopperwoensdag 24 oktober 2007 @ 18:03
quote:
Duitsers met teveel fantasie en een zweefvliegtuig.
nsfwwoensdag 24 oktober 2007 @ 18:25
Duitsers zijn tof!
cheukertwoensdag 24 oktober 2007 @ 18:47
Wat een helden die Duitsers met teveel fantasie en een zweefvliegtuig
mcDavidwoensdag 24 oktober 2007 @ 22:55
Wheheh, geile vliegtuigen en fout duits gebrabbel. Net porno!
mcDavidwoensdag 24 oktober 2007 @ 22:56
Ohja nog 2 starts en dan heb ik er 500

[ Bericht 66% gewijzigd door mcDavid op 24-10-2007 22:57:02 (Tering. Editten zonder FQR is pittig!) ]
nsfwwoensdag 24 oktober 2007 @ 23:15
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:55 schreef mcDavid het volgende:
Wheheh, geile vliegtuigen en fout duits gebrabbel. Net porno!
Ik zag net nog een leuk "pornofilmpje" over 2 vrouwen en een beker!

Smerig porno is niet vies!
Autoreplywoensdag 24 oktober 2007 @ 23:22
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:03 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Duitsers met teveel fantasie en een zweefvliegtuig.
mcDaviddonderdag 25 oktober 2007 @ 00:13
Duitsers zijn gewoon tof.

Zolang ze in hun eigen land blijven dan...
Mojavedonderdag 25 oktober 2007 @ 08:58
hoi
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 14:53
Hoi,

Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
Autoreplydonderdag 25 oktober 2007 @ 15:04
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
Probeer Cheuk 's
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 16:06
Oh cheuk, where arst thou?
The_strangerdonderdag 25 oktober 2007 @ 16:17
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:06 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh cheuk, where arst thou?
Oh Cheuk, Cheuk! wherefore art thou Cheuk?

Net iets beter
mcDaviddonderdag 25 oktober 2007 @ 16:20
Waarschijnlijk achter de choke.
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 16:38
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Oh Cheuk, Cheuk! wherefore art thou Cheuk?

Net iets beter
De Shakespeare in mij heeft gefaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koploperkopper op 25-10-2007 17:10:07 ]
The_strangerdonderdag 25 oktober 2007 @ 17:02
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

De Shakespeare in me heeft gefaald.
Zolang je het niet van een balkon roept, komt het wel goed
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 17:10
Maak ik ook nog een grote typfout.

cheukertdonderdag 25 oktober 2007 @ 19:07
ik ben hier! pm oder so
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 19:26
Gedoan oder so.
cheukertdonderdag 25 oktober 2007 @ 19:43
beantwortet und so, also ich wird jetzt slapie slapie machen
loaters
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 19:53
Troestie.
Koploperkopperdonderdag 25 oktober 2007 @ 20:15
http://youtube.com/watch?v=XpDdX7Ps41U
http://youtube.com/watch?v=dGl0LNohfb4

nsfwdonderdag 25 oktober 2007 @ 22:52
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
Mojave doet andere dingen dan werken
mcDaviddonderdag 25 oktober 2007 @ 23:26
http://nl.youtube.com/watch?v=XVkn708vB90 Deze is leuk
SnowBitevrijdag 26 oktober 2007 @ 01:00
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
contact me maar
Koploperkoppervrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:00 schreef SnowBite het volgende:

[..]

contact me maar
Done, bedankt.
Koploperkoppervrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:52 schreef nsfw het volgende:

[..]

Mojave doet andere dingen dan werken
Wil ik het weten?
Tecnixvrijdag 26 oktober 2007 @ 15:54
quote: