dat dusquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:39 schreef LeT0W het volgende:
Soms denk je dat het werkt, maar het is een illusie.
Vroeg of laat gaat het fout.
Mja voor mij zou dat dus echt niet werken. Ik kan toch geen liefde geven als ik weet dat ze de volgende dag misschien wel met iemand anders staat te zoenen?quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:15 schreef Chandler het volgende:
Het hoeft helemaal niet fout te gaan, zolang er maar goede afspraken gemaakt gaan worden. Je moet noooit verplicht in een relatie blijven.
Life is about enjoying it! see every day as your last day and make the best of it!
Hey MOD wannabe, dat topic is meer dan een jaar oud ( donderdag 10 augustus 2006 ) dus onnodig om die te kicken! en daar is de vraag wat een open relatie is, dit is net een ander topicquote:Op zaterdag 15 september 2007 10:23 schreef JoeyT het volgende:
Open relatie ff zoekfunctie gebruiken
helemaal mee eensquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:28 schreef releaze het volgende:
ikzelf ben wel voor de open relaties (meer polyamorisch though) maar mijn vriend trekt dit (nog) niet echt.
-knip-
dus, het ligt aan de partners, maar ook aan de communicatieve vaardigheden, de vaardigheden in het verwoorden van gevoelens en rationaliseren, zelfreflectie, zelfcontrole, om zoiets echt goed te kunnen doen werken - tenzij je allebei al zelf die grondhouding hebt. Nuja goed, ik heb dat al sinds m'n kindertijd kwam ik achter, hij niet, dus het is geen makkelijke opgaaf.
Aan de andere kant komen we door dit soort dingen wel veel dichter bij elkaar, bij ons gevoel voor elkaar. Is mooi
Dat is een vrije relatie. In een open relatie kies je wel gewoon voor elkaar, mag je die gevoelens voor elkaar hebben en ben je niet slechts elkaars neukbuddy. Volgens mij komen geslaagde open relaties juist ook veel meer voor bij mensen die al jaren samen zijn en in principe ook de rest van hun leven bij elkaar willen blijven. Maar goed, ik denk dat Erodome dat allemaal beter kan uitleggen, mocht ze nog langs komenquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef Shitonya het volgende:
Een open relatie is gewoon vrijgezel zijn, maar dan de "zekerheid" ( want zekerheid is een illusie ) dat je altijd een "vaste" neukbuddy achter de hand hebt. Maar wat men al zei.. op den duur gaat het fout. De één krijgt gevoelens of wordt verliefd op totaal iemand anders. Ikzelf doe er niet aan, want ik ben wel iets volwassener en verstandiger inmiddels.
Lawlquote:Je wordt het toch snel genoeg zat, als je tien kutten hebt gezien heb je ze allemaal gezien.
tik ff open relaties in in de zoekfunctie...quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hey MOD wannabe, dat topic is meer dan een jaar oud ( donderdag 10 augustus 2006 ) dus onnodig om die te kicken! en daar is de vraag wat een open relatie is, dit is net een ander topic
Hypocriete zakquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef OldJeller het volgende:
Zelf er meer scharrels op na houden is oké, maar dat de vrouw waarmee je scharrelt ook weer met andere mannen gaat is einde verhaal.
Ben ik helemaal met je eens, zou het zelf persoonlijk meer bij zoenen houden maar als beide partijen er niks op tegen hebben is het toch prachtig om gewoon es lekker helemaal los te gaan tijdens het uitgaan, toch?quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Als het echt alleen om de seks gaat, dan is het prima.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef OldJeller het volgende:
Zelf er meer scharrels op na houden is oké, maar dat de vrouw waarmee je scharrelt ook weer met andere mannen gaat is einde verhaal.
jah het kan ook angst om alleen te zijn zijn jah, mijn situatie zit beetje anders, ik zie me vriendin nog maar weinig, mede door afstand, maar haar ouders/vriendinnen willen ook nie dat ik met der omga omdat ik "slechte invloed" op der zou hebben terwijl der pa gewoon pittoe rookt achter het stuur met haar erbij, ook een beetje krom maar dat terzijde, ik zie der dus weinig en hou echt veel van der, maar juist doordat ik haar zo weinig zie merk ik van mezelf dat ik toch wel veel naar andere meisjes loer, en we weten allebei dat ik haar wel trouw zou blijven, maar ik heb ook geen zin om compleet celibataire verder te gaan terwijl ik nu nog zo jong ben, en dat verwacht ik ook absoluut niet van haar..quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:31 schreef P8 het volgende:
ik heb 3 jaar een open relatie gehad. Ik denk dat als de regels duidelijk blijven, het niet verkeerd hoeft te zijn. Maar ik denk ook dat je het gevaar kan lopen dat je bij elkaar blijft, terwijl dat misschien niet handig is.
Ik denk dat ik bij mijn ex bleef omdat ik bang was om weer op mezelf te zijn. Ik zoende met anderen als ik daar zin in had, en een enkele keer wat meer. Maar pas toen ik verliefd werd op iemand anders kwam ik erachter dat het enige dat onze relatie in stand hield het vertrouwelijke was. Dat is imho niet een goede relatie.
Begrijp me niet verkeerd, ik hield van haar. Maar niet meer op de goede manier. Moeilijk uit te leggenMaar dat komt denk ik mede door de open relatie die wij hadden.
tevens een tvp![]()
Wat ben je toch romantischquote:Op zaterdag 15 september 2007 08:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Als het echt alleen om de seks gaat, dan is het prima. Je wordt het toch snel genoeg zat, als je tien kutten hebt gezien heb je ze allemaal gezien.
pittoe=wiet neem ik aan?quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:04 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jah het kan ook angst om alleen te zijn zijn jah, mijn situatie zit beetje anders, ik zie me vriendin nog maar weinig, mede door afstand, maar haar ouders/vriendinnen willen ook nie dat ik met der omga omdat ik "slechte invloed" op der zou hebben terwijl der pa gewoon pittoe rookt achter het stuur met haar erbij, ook een beetje krom maar dat terzijde, ik zie der dus weinig en hou echt veel van der, maar juist doordat ik haar zo weinig zie merk ik van mezelf dat ik toch wel veel naar andere meisjes loer, en we weten allebei dat ik haar wel trouw zou blijven, maar ik heb ook geen zin om compleet celibataire verder te gaan terwijl ik nu nog zo jong ben, en dat verwacht ik ook absoluut niet van haar..
Veel succes met iemand vinden die het met je eens is en niet heel lelijk isquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef OldJeller het volgende:
Waarom is dat nodig? Dat geeft toch een beetje het idee van "ik heb aan jou niet genoeg, dus moet ik er meer bij"?quote:Op zondag 16 september 2007 00:10 schreef releaze het volgende:
waarom kan je niet voor meerdere mensen kiezen?
tjah er ligt gewoon een of ander taboe op en men is te conservatief om er iets aan te veranderen..quote:Op zondag 16 september 2007 00:10 schreef releaze het volgende:
waarom kan je niet voor meerdere mensen kiezen?
Geen kwestie van taboe, er zijn gewoon teveel mensen met een ietwat jaloers karakter.quote:Op zondag 16 september 2007 00:14 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
tjah er ligt gewoon een of ander taboe op en men is te conservatief om er iets aan te veranderen..![]()
hoezo jaloers dan?quote:Op zondag 16 september 2007 00:17 schreef Chowi het volgende:
[..]
Geen kwestie van taboe, er zijn gewoon teveel mensen met een ietwat jaloers karakter.
Nou ja, als je jaloers aangelegd bent, is het niet echt fijn om te weten dat je partner intiem is met een ander, hm? Zelfs als hij daar open en eerlijk over is.quote:
naja tis hoezo intiem je het zelf maakt he, ik doe er niet moeilijk over als mijn vriendin een keertje eens met een andere kerel zoent als zij er geen serieuze bedoelingen mee heeftquote:Op zondag 16 september 2007 00:30 schreef Chowi het volgende:
[..]
Nou ja, als je jaloers aangelegd bent, is het niet echt fijn om te weten dat je partner intiem is met een ander, hm? Zelfs als hij daar open en eerlijk over is.
Heb jij ook maar één kletsvriendin?quote:Op zondag 16 september 2007 00:12 schreef Chowi het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig? Dat geeft toch een beetje het idee van "ik heb aan jou niet genoeg, dus moet ik er meer bij"?
Eerlijk gezegd wel.quote:Op zondag 16 september 2007 00:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb jij ook maar één kletsvriendin?
Nee, okay. Ik vind ook dat daar over te discusseren valt. Maar als het gebeurt, laat het dan incidenteel zijn. Waarom moet het van tevoren toegezegd worden?quote:Op zondag 16 september 2007 00:35 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
naja tis hoezo intiem je het zelf maakt he, ik doe er niet moeilijk over als mijn vriendin een keertje eens met een andere kerel zoent als zij er geen serieuze bedoelingen mee heeft
waarom zou dat erg zijn?quote:Op zondag 16 september 2007 00:12 schreef Chowi het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig? Dat geeft toch een beetje het idee van "ik heb aan jou niet genoeg, dus moet ik er meer bij"?
Als er geen weet van is en het komt nooit ter discussie, dan hoef je er ook niet eensgezind over te zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Veel succes met iemand vinden die het met je eens is en niet heel lelijk is
Ik geloof er niet (meer!) in.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Hee hoe staan jullie fok!'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de "settle-fase" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..![]()
Wat een gare vergelijking.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
Omdat seks de ultieme daad van liefde voor elkaar is. Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt. De vergelijking zelf is alleen krom. Een goed gesprek hebben kan je partner ook met je moeder, mag hij dan ook maar seks hebben met je moeder?quote:Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten is in principe ook intiem, maar stata los van liefde. Praten kun je ook met mensen waar je niet van houdt.
Dat is dus een, ehm, klein verschil.
Amen to that.quote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
Voor mij absoluut niet.quote:Op zondag 16 september 2007 14:15 schreef Addict89 het volgende:
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt.
Hier sta ik helemaal achterquote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
Een relatie gaat er voor mij om dat je voor elkaar kiest en elkaar vertrouwt. Niet dat je, zoals jij schrijft, elkaar daarin vertrouwt. Met "daarin" bedoel je dan exclusieve sex? Is dat voor jou dan de waarde van een relatie?quote:Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Chowi het volgende:
Ik begrijp het concept eigenlijk niet zo.. Wat is dan nog de waarde van een relatie? Waarom neem je überhaupt een relatie als je al op voorhand gaat bepalen dat het okay is om met andere mensen intiem te zijn?
Een relatie gaat er toch juist om dat je voor elkaar kiest en elkaar daarin vertrouwt? Of ben ik nou ineens héél ouderwets?
Absoluut niet.quote:Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.
Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....quote:Op zondag 16 september 2007 17:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Al die fijne, doch tijdelijke hertjes moeten missen?
Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.quote:Op zondag 16 september 2007 17:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....
Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Verder zijn 'open relaties' toch een beetje iets voor trailertrash en ander lowlife.
You wrote my thoughts exactlyquote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij.
Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walgquote:Op zondag 16 september 2007 17:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.quote:Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walgOf dat nou blitse skileraren of suffe natuurkundenerds zijn. Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.
Steekproeven zijn ook op een bepaalde hoeveelheid gebaseerd en niet op b.v. de gehele Nederlandse bevolking. Na enkele ervaringen en van personen uit mijn directe omgeving vind ik dat ik die conclusie gegrond kan trekken.quote:Op zondag 16 september 2007 19:17 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.
Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?quote:Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Het is inderdaad of vreemdgaan, of een open relatie. Verdere opties zijn er niet.quote:Op zondag 16 september 2007 18:35 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.
Uiteraard is dat subjectief, het zou problematisch worden indien er een bepaalde standaard van 'mooi' is.quote:Op zondag 16 september 2007 19:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Dus 'enkele personen in jouw directe omgeving' is direct een steekproef voor de gehele samenleving? Knap hoor.
En ohja; lelijk en saai zijn ook subjectieve begrippen. Kijk naar Britney: de een vind haar nog steeds een geile milf, terwijl de ander haar een uitgelubberde domme doos vindt. Dus eigenlijk slaat je opmerking helemaal nergens op.
Niet alle, wel veel. De conclusie die ik trek uit eigen ervaring en voor mij werkt dat, voor jou kennelijk niet.quote:
het maakt me niet uit van voor type mensen het zijn, maar mensen die zoveel mogelijk geneukt willen hebben in hun leven vind ik walgelijk. Kan toch?quote:Op zondag 16 september 2007 19:25 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?![]()
Niet alle mensen met een open relatie willen zoveel mogelijk geneukt hebben in hun leven.quote:Op zondag 16 september 2007 19:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
het maakt me niet uit van voor type mensen het zijn, maar mensen die zoveel mogelijk geneukt willen hebben in hun leven vind ik walgelijk. Kan toch?
Als ze dat niet willen, waarom heb je dan een open relatie?quote:Op zondag 16 september 2007 19:34 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Niet alle mensen met een open relatie willen zoveel mogelijk geneukt hebben in hun leven.
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als ze dat niet willen, waarom heb je dan een open relatie?
Omdat er toch wel iets zit tussen zoveel mogelijk willen neuken en in je hele leven met 1 iemand willen neuken.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen geen sex willen, maar zoveel mogelijk gaat niet op.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
om op verschillende niveaus met meerdere mensen verbinden, waarvan een van de niveaus 'gewoon neuken' is.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel 'n hele belangrijke. Daarnaast ook geen oude crushes etc etc, gewoon alles waar je snel gevoelens bij krijgt is verboden terrein.quote:zoalng ze niet vaker dan 1 keer met dezelfde persoon naar bed gaan, ivm gevoelens krijgen enzo
Ik zie het toch echt niet voor me om een andere jongen uit te zoeken voor mijn vriendin zo van: 'ga jij hem maar neuken, wordt ik happy van.' Vice versa zie ik het ook niet gebeuren en heb ik ook niet zoveel behoefte aan.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Heb nu iets meer dan 2 jaar 'n open relatie. Is ook nooit 'n 'prive-relatie' geweest. We zijn het er allebei over eens dat seks en liefde niks met elkaar te maken hebben, en dus zolang er liefde is is het goed. We zijn alletwee een keer met 'n ander bezig geweest in die tijd, en ik vond het van haar kant helemaal niet erg en zij vond het zelfs ontzettend grappig (lang verhaal.) Ik ben in ieder geval met geen mogelijkheid jaloers te krijgen als het alleen om lichamelijk genot gaat. En daarnaast heb ik ook zoiets van verandering van spijs doet etenKan me niet voorstellen dat vaste stelletjes nooit eens denken van "hey! Die is ook wel heel interessant"
We helpen elkaar ook gewoon als de een iemand ziet die wel leuk zou zijn voor 'n kortere tijd, is allemaal geen enkel probleem. Gaat helemaal vanzelf. (bijv aanwijzen van hey is die niks voor jou?)
Met haar voel ik 'n speciale band, liefde, met anderen niet. En omdat het voor ons allebei de eerste serieuze relatie is vind ik niet dat ik het recht heb haar (evt) expirimenteren te ontnemen. En dat vind zij ook bij mij. Dat en er zijn van beide kanten geen jaloerse gevoelens. En als ze er zijn zijn ze bespreekbaar.
[..]
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.
Dat klopt, maar seks is exclusief voorbehouden aan liefde.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.
Ik heb ook weleens heel goede sex gehad met iemand waar ik heel wenig om gaf...quote:Op zondag 16 september 2007 20:12 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar seks is exclusief voorbehouden aan liefde.
ohja, daar moet dan zeker de disclaimer bij dat dat míjn mening is![]()
Dat heb ik nou werkelijk nog nooit gehad. Uiteraard heb ik mijn ogen niet in mijn zak zitten en kijk ik heus wel eens naar een andere kerel, maar ik heb nooit de behoefte gehad om er iets mee te doen.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Kan me niet voorstellen dat vaste stelletjes nooit eens denken van "hey! Die is ook wel heel interessant"
Vroeger stond ik volledig achter deze uitspraak, maar nu totaal niet meer. Ga eens na voor jezelf: kun jij verliefd worden op iemand die je niet fysiek aantrekkelijk vindt?quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
We zijn het er allebei over eens dat seks en liefde niks met elkaar te maken hebben.
Omdat seks voor mij exclusief en daarmee speciaal is en een goed gesprek niet. Dan zou ik weinig vrienden over houdenquote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
Oh jawel. Zeker als hij vreemdgegaan is of seks met anderen heeft nadat het uit is.quote:Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Mocht het ooit overgaan tussen mijn vriend en mij weet ik ook niet of ik het ooit nog met een ander zou doen.
Mwah. Het schijnt leuk te zijn, maar ik zie er niet zoveel in. Ik vind het op dezelfde hoop te gooien als partnerruil en 'swingen' en al die andere flauwekul. Dom vermaak voor ongeremd white trash.quote:Op maandag 17 september 2007 15:15 schreef -moppie- het volgende:
Wat vinden de mensen die in dit topic aangeven een open relatie niets te vinden van een trio dan?
Neukt elke vrijgezel iedereenquote:Seks en liefde zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. Want waarom neukt een vrijgezel iedereen? Misschien omdat er lichamelijke aantrekkingskracht is... maar meer ook niet.
Maar de grote vraag is natuurlijk: heb je een relatie en snoep je ook weleens ergens anders? Of is het simpele feit dat het zou kunnen al genoeg voor je?quote:Op maandag 17 september 2007 16:38 schreef Twiggy het volgende:
Het is maar net wat je onder een open relatie relatie verstaat. Als het betekent dat je ongelimiteerd kan rondneuken en daar geen verantwoording over hoeft af te leggen ben ik er niet zo voor. Maar als het betekent dat je in goed overleg ook eens ergens anders kan snoepen dan thuis ben ik wel voor. Het idee dat ik nooit meer iets anders mag proeven dan m'n eigen partner benauwt me enorm.
nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.quote:Op maandag 17 september 2007 01:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vroeger stond ik volledig achter deze uitspraak, maar nu totaal niet meer. Ga eens na voor jezelf: kun jij verliefd worden op iemand die je niet fysiek aantrekkelijk vindt?
Dan zijn het toch niet compleet verschillende zaken meer? Seksuele aantrekkingskracht is een pré bij verliefd worden, waardoor seks en liefde niet meer zo gescheiden zijn als het lijkt.quote:Op maandag 17 september 2007 18:26 schreef nuclear-rabbit het volgende:
[..]
nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.
Ook al ziet hij slechts 15% van diegene, hij wil er graag seks mee.quote:Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef nuclear-rabbit het volgende:
het is 'n pré, geen verplichting.
even 'n voorbeeld: 'n vriend van mij ziet maar 15% van wat wij (ik neem even aan dat jij ook goed ziet) zien. Hij kan niet eens zien of iemand knap is of niet. toch word hij ook verliefd.
Ik heb sinds een tijdje een vriendje en omdat er nog zoveel te ontdekken is aan hem heb ik geen enkele behoefte om buiten de deur te snoepen. Maar het is iig bespreekbaar en dat vind ik een geruststellende gedachte.quote:Op maandag 17 september 2007 16:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Maar de grote vraag is natuurlijk: heb je een relatie en snoep je ook weleens ergens anders? Of is het simpele feit dat het zou kunnen al genoeg voor je?
Jawel, die heb je juist wel, je hebt een volwaardige relatie met alles er op en er aan. Het is alleen in een open relatie niet erg als je eens een keer een avondje seks met een ander hebt. Daarna ga je weer gewoon lekker naar huis naar je eigen partner.quote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef JDx het volgende:
Wat is het verschil tussen een open-relatie en een scharrel dan eigenlijk? Je gaat met elkaar, maar je hebt geen echte relatie...
Ik ben getrouwd, woon samen, heb een kind met hem, we delen ons leven samen, lief en leed, wat is daar geen relatie aan dan?quote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef JDx het volgende:
Wat is het verschil tussen een open-relatie en een scharrel dan eigenlijk? Je gaat met elkaar, maar je hebt geen echte relatie...
En dan is het dus heel simpel: dan heb je (vind ík) dus géén volwaardige relatie. Want dit is voor mij een van de belangrijkste aspecten van een volwaardige relatie. Als je anderen wilt neuken, dan blijf je maar vrijgezel.quote:Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef erodome het volgende:
We hebben een volwaardige relatie, alleen geen lichamelijke exclusiviteit, dat is alles.
misschien moet je zeggen 'als ik zo'n relatie zou hebben dan zou ik geen volwaardige relatie hebben'. Je kan moeilijk wat over de volwaardigheid van andermans relatie spreken. Vinden ze het allebei volwaardig, wie ben jij dan om te zeggen dat ze ondanks dat ze het helemaal volwaardig voelen ze toch echt GEEN volwaardige relatie hebben? De waarde van de relatie is de waarde die er door de inzittenden aan toegekend wordt. Het zou toch echt wat zijn als m'n moeder zou lopen meimeren dat ik en m'n ex nog zoooo'n volwaardige relatie hebben omdat haar idee van een volwaardige relatie zou stroken met de huidige objectieve situatie tussen mij en mijn exquote:Op maandag 24 september 2007 22:30 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
En dan is het dus heel simpel: dan heb je (vind ík) dus géén volwaardige relatie. Want dit is voor mij een van de belangrijkste aspecten van een volwaardige relatie. Als je anderen wilt neuken, dan blijf je maar vrijgezel.
Precies.quote:Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef As_33 het volgende:
Ik heb het eerder in dit topic al een keer gezegd, maar volgens mij komen geslaagde open relatie vooral voor bij mensen die al jaren lief en leed delen en precies weten wat ze aan elkaar hebben.
Ben ik met je eens. Aan het begin van een relatie is er vrijwel altijd onzekerheid - je kent elkaar nog niet opperbest, je weet niet helemaal precies wat je aan de ander hebt... In dat stadium is een open relatie eigenlijk alleen mogelijk als je de verkering toch al niet overdreven serieus neemt, anders loopt zoiets gewoon vaak mis.quote:Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik heb het eerder in dit topic al een keer gezegd, maar volgens mij komen geslaagde open relatie vooral voor bij mensen die al jaren lief en leed delen en precies weten wat ze aan elkaar hebben.
Er staat toch duidelijk vínd ik??? How obvious can it be?? Moet er echt bij iedere post een disclaimer??quote:Op maandag 24 september 2007 22:39 schreef releaze het volgende:
misschien moet je zeggen *blabla*
Hoe arrogant om er van uit te gaan dat als JIJ dat zo voelt, dat Erodome dat dus ook zo moet voelen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zeg niet dat je vrijgezel moet zijn, zeker omdat je een kind hebt is het fijn als je samenwoont mer 1 persoon die ook nog eens de vader van je kind is. Maar als je met iedereen rondneukt (waar het in principe op neer komt), dan is jouw vriend gewoon 'de meest geziene persoon om seks mee te hebben', een van de velen, niet bijzonder meer. Dat heeft niets met jaloezie of bezitterigheid te maken, maar met het feit dat je een relatie hebt met elkaar. Van elkaar zijn hoort gewoon bij een goede, degelijke relatie.
Ik las deze week in de vriendin ook zo'n verhaal over een open relatie. De vrouw had een relatie met een andere man en die sliep ook 2 keer per week bij hen, en de man die vond het vreselijk moeilijk en was doodongelukkig, maarja, hij gunde het haar, dus het moest maar.
Ik kan daar gewoon met mijn kop niet bij. Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien?? En zeg niet dat het je niks doet als je partner een ander neukt, want als dat zo is hou je kennelijk echt niet van elkaar....
Een topic is toch om je mening te geven? Dit is inderdaad mijn mening over deze situatie. Dat Erodome weer een heel andere mening heeft is juist het leuke van zo'n discussie.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:12 schreef As_33 het volgende:
[..]
Hoe arrogant om er van uit te gaan dat als JIJ dat zo voelt, dat Erodome dat dus ook zo moet voelen.
De manier waarop jij zegt dat je kennelijk niet van je partner houdt komt erg lullig over en is niet bepaald uitgedrukt als een mening.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Een topic is toch om je mening te geven? Dit is inderdaad mijn mening over deze situatie. Dat Erodome weer een heel andere mening heeft is juist het leuke van zo'n discussie.
Dat dus. Al dat geblaat over vrije sex en behoeftes en crap, is niet aan mij besteed.quote:Op maandag 24 september 2007 23:12 schreef BloodyLotte het volgende:
Bullshit. Als je verkering hebt met mij heb je verkering met mij en niet met de rest van het land. En dan kun je wel gaan lopen mauwen over vrije seks zonder liefde. maar daar zit ik niet op te wachten.
Als één van de twee er ongelukkig van wordt begin je er toch ook niet aan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien??
Dat laatste heeft dan ook niets met ee echte open relatie te maken, daarin is de voorwaarde dat je er echt ok mee bent samen en dat niemand er ongelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zeg niet dat je vrijgezel moet zijn, zeker omdat je een kind hebt is het fijn als je samenwoont mer 1 persoon die ook nog eens de vader van je kind is. Maar als je met iedereen rondneukt (waar het in principe op neer komt), dan is jouw vriend gewoon 'de meest geziene persoon om seks mee te hebben', een van de velen, niet bijzonder meer. Dat heeft niets met jaloezie of bezitterigheid te maken, maar met het feit dat je een relatie hebt met elkaar. Van elkaar zijn hoort gewoon bij een goede, degelijke relatie.
Ik las deze week in de vriendin ook zo'n verhaal over een open relatie. De vrouw had een relatie met een andere man en die sliep ook 2 keer per week bij hen, en de man die vond het vreselijk moeilijk en was doodongelukkig, maarja, hij gunde het haar, dus het moest maar.
Ik kan daar gewoon met mijn kop niet bij. Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien?? En zeg niet dat het je niks doet als je partner een ander neukt, want als dat zo is hou je kennelijk echt niet van elkaar....
Amen!quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laatste heeft dan ook niets met ee echte open relatie te maken, daarin is de voorwaarde dat je er echt ok mee bent samen en dat niemand er ongelukkig van wordt.
Dat klinkt als een eenzijdige open relatie, dat gaat niet werken, of je vindt het beide top, of je doet het niet, het is simpel.
Mijn man is niet 1 van de vele, je hangt het teveel op seks, is dat echt het enige wat je speciaal met je partner hebt, sorry, nogmaals, maar dat vind ik een naar oppervlakkig idee van een relatie, zou gek worden in zo'n relatie, jij bent van mij, mijn bezit, je mag niets, als jij seks hebt met een ander is wat wij hebben niets waard, alsof seks het enige is wat je bind zeg!
Ik hou heel erg veel van hem, meer dan je je voor kan stellen, nog elke keer dat hij thuis komt springt mijn hart op en siert een glimlach mijn gezicht, nogsteeds knuffelen we, stoeien we en doen we, delen we lief en leed, zijn we intiemer met elkaar dan vele andere stellen.
Het doet me niets als hij een ander neukt, hij houdt van mij, hij wil bij mij zijn, niet bij die ander, dat is gewoon even lol en dat is ok, ik kan er echt van genieten hem met een ander bezig te zien, ik kan genieten van de lol die hij met een ander deelt, het is geen bedreging voor mij, in het geheel niet.
Ik zou niet echt van hem houden als ik hem zou beknotten, in mijn mening over liefde dan he.
Dan zou ik bezitterig en naa zijn en hem niet waarderen zoals hij is in het geheel, in alle vrijheid, dan zou ik hem een stukje geluk afnemen en dat spreekt in mijn ogen niet van liefde.
??????quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Tsja. het is fijn voor jou dat je er gelukkig mee bent en dat moet je vooral blijven, maar ik vind het echt heel erg dat er mensen zijn die zo over relaties denken. Ik mag hopen dat ik mijn kinderen later andere waardes mee weet te geven, want ik vraag me serieus af waar dat heen moet als deze nieuwe trend zich doorzet....
Zoals zoeperzazke die haar kinderen zal meegeven dat het ok is om mensen die anders leven dan jezelf te veroordelen... gevalletje pot verwijt de ketel - naar wij dachtenquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:21 schreef SicSicSics het volgende:
Ook heeft het niets met opvoeding te maken. Zat verknipte lui die kinderen de verkeerde dingen leren vanuit een "vrome gesloten" relatie. Wat ongetwijfeld omgekeerd ook gebeurt...
Open relatie's kennen vele vormen, van flirten en zoenen mag tot alles mag, je moet doen wat bij jou en je partner past, of dat nu een gesloten of een open relatie is en hoever je daarin gaat moet je ook zelf weten.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:12 schreef Dizer het volgende:
Ik haat mensen die een zogenaamde open relatie hebben. "Ja ik mag flirten en zoenen en zo.. maar geen sex".
Kom je opeens ver.. moet je stoppen.. slaat toch nergens op.
omdat je anders het vertrouwen van je partner schaad. Dat vertrouwen is belangrijker dan dat hij een ander meisje zou zoenen/neuken.quote:Op zondag 16 september 2007 00:40 schreef Chowi het volgende:
[..]
Nee, okay. Ik vind ook dat daar over te discussiëren valt. Maar als het gebeurt, laat het dan incidenteel zijn. Waarom moet het van tevoren toegezegd worden?
Het is ook een stukje vertrouwen he, zie het als een vogeltje in een kooitje, het vogeltje vliegt eruit en strekt zijn vleugels, maar blijft toch naar je terug komen, dat is toch echte liefde..quote:Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
omdat je anders het vertrouwen van je partner schaad. Dat vertrouwen is belangrijker dan dat hij een ander meisje zou zoenen/neuken.
Als het gesprek aan mij voorgelegd zou worden zou ik er waarschijnlijk wel open voor staan.
Het is toch mooi om de band van de liefde met 1 te delen en kunnen te genieten van lust buiten de relatie.
Alhoewel ik het dan liever zou hebben van nu zijn we allebei jong en tot het huwelijk/kinderen. Soort van periode. omg wat klinkt dat stom hahahahaa.
Das niet waar, een vrouw raakt juist gemakkelijker zwanger als ze sex heeft met meerdere mannen.quote:Op maandag 24 september 2007 01:34 schreef joekels het volgende:
De man is een jager en heeft niet voor niets zoveel zaadcellen waarvan er dagelijks talloze van worden bijgemaakt, hij moet z'n zaad verschieten![]()
Bij vrouwen is dat anders die moeten juist het zaad zien te behoudenom de soort in stand te houden met meer zaad meer gevecht dus word ze niet zwanger, vrouwen moeten meer rekening houden met hun natuur
anders gaat het fout![]()
Dat zie je dan ook veel gebeuren!!!
![]()
Ja maar het is niet leuk als die persoon tegen je zegt... nadat die persoon je zowat overal heeft betast en uitgebreid heeft lopen zoenen en zo.. en of je met die persoon naar huis wil... "maar dan geen sex, alleen knuffelen en zoenen"quote:Op donderdag 27 september 2007 16:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Open relatie's kennen vele vormen, van flirten en zoenen mag tot alles mag, je moet doen wat bij jou en je partner past, of dat nu een gesloten of een open relatie is en hoever je daarin gaat moet je ook zelf weten.
Maar als ik alleen wat zou mogen flirten en doen dan zou ik het zelf niet open noemen, op het zoenen na vind ik namelijk dat dat gewoon moet kunnen in een monogame relatie, een onschuldige flirt zou nooit een probleem moeten zijn in mijn ogen.
Ik vind het sowieso een lamme beredenering. Zoenen kan soms bizar intiem zijn, net als een goede knuffel.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja maar het is niet leuk als die persoon tegen je zegt... nadat die persoon je zowat overal heeft betast en uitgebreid heeft lopen zoenen en zo.. en of je met die persoon naar huis wil... "maar dan geen sex, alleen knuffelen en zoenen"
Wat een domper
Dat vind ik nou ook... Ik vind zoenen ontzettend intiem. En dan niet 1 kusje.. echt zoenen met tong! Als je al zover bent...quote:Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso een lamme beredenering. Zoenen kan soms bizar intiem zijn, net als een goede knuffel.
pfff, iedereen staat altijd met wetenschappelijk onderzoek te zwaaien.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:41 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Das niet waar, een vrouw raakt juist gemakkelijker zwanger als ze sex heeft met meerdere mannen.
Het is ook zo dat als de man denkt dat zijn vrouw vreemdgaat, hij kwalitatief beter zaad gaat produceren(en dat ze dus gemakkelijker zwanger raakt)
(ik kan alleen effe geen linkje vinden...)
Daar heb ik het toch niet over, of was dit niet tegen mij?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef katerwater het volgende:
[..]
pfff, iedereen staat altijd met wetenschappelijk onderzoek te zwaaien.
Het zal wel waar zijn hoor, maar dat effect zal minimaal zijn. Geloof jij echt dat vrouwen 10 maal zo snel zwanger worden als ze met meerdere mannen seks hebben?
Er bestaat overigens geen onderzoek waar bewezen is dat mensen die open relaties hebben gelukkiger of ongelukkiger zijn dan gesloten. So what's the problem? Dat iedereen doet waar ie zin in heeft.
Nee hoor, dat laatste was algemeen bedoeld, omdat ik anders teveel offtopic gingquote:Op donderdag 27 september 2007 20:43 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over, of was dit niet tegen mij?
En sorry hoor, ik vind dit gewoon een leuk feitje, kan mij het schelen of dat 2 keer tien keer of honderd keer is, het is zo en dat is typisch iets om te onthouden, omdat ik het wel grappig vind.
Maar als jij het niet wilt weten, kijk er lekker overheen!
Je moet weten hoe je partner erover denkt, het zomaar doen, zonder overleg kan iemand heel erg kwetsen, of jij dat terrecht vindt of niet is niet zo belangerijk, het is zo.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:36 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Het is ook een stukje vertrouwen he, zie het als een vogeltje in een kooitje, het vogeltje vliegt eruit en strekt zijn vleugels, maar blijft toch naar je terug komen, dat is toch echte liefde..
En het enige tegenargument wat ik hoor is eigenlijk uiteindelijk een verdoezeling voor angst dat het vogeltje niet terug komt..![]()
Er bestaat een amrikaans onderzoek die verteld dat swingers de langste huwelijken hebben, langer dan monogame mensen...quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef katerwater het volgende:
[..]
pfff, iedereen staat altijd met wetenschappelijk onderzoek te zwaaien.
Het zal wel waar zijn hoor, maar dat effect zal minimaal zijn. Geloof jij echt dat vrouwen 10 maal zo snel zwanger worden als ze met meerdere mannen seks hebben?
Er bestaat overigens geen onderzoek waar bewezen is dat mensen die open relaties hebben gelukkiger of ongelukkiger zijn dan gesloten. So what's the problem? Dat iedereen doet waar ie zin in heeft.
Mogen die dan de norm niet worden?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef katerwater het volgende:
[..]
Nee hoor, dat laatste was algemeen bedoeld, omdat ik anders teveel offtopic ging![]()
Enne, ik ontken het niet hoor! Ik vind gewoon dat dit maar al te vaak gebruikt wordt als bewijsvoering. Dat mag, maar het mag ook weer geen excuus zijn om open relaties als de norm te maken.
Daarom zei ik het ook helemaal nietquote:Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef katerwater het volgende:
[..]
Nee hoor, dat laatste was algemeen bedoeld, omdat ik anders teveel offtopic ging![]()
Enne, ik ontken het niet hoor! Ik vind gewoon dat dit maar al te vaak gebruikt wordt als bewijsvoering. Dat mag, maar het mag ook weer geen excuus zijn om open relaties als de norm te maken.
Voor zover ik weet zijn alle "open relaties " na een jaar over.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Hee hoe staan jullie fok!'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de "settle-fase" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..![]()
?????????????quote:Op donderdag 27 september 2007 21:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn alle "open relaties " na een jaar over.
Heb veel gezien maar het buiten de deur neuken leidt binnen twee maanden tot spanningen en wantrouwen, en na een jaar is het echt over.
SO prepare yourself brother,
ja maar jij bent amateurhoer, het gaat om gewone mensen die opeens met andere mensen intieme sexrelaties aangaan, dat gaat goed zolang beiden driftig aan het neuken zijn, maar opeens is er eentje verliefd en gaat het niet meer alleen om de sex, maar is er een andere relatie.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:58 schreef erodome het volgende:
[..]
?????????????
15 jaar samen hier al, even denken, hoelang open al, zeker de helft....
Ken mensen die al meer dan 20 jaar samen zijn en al die tijd al open zijn, kinderen hebben die inmiddels volwassen zijn en alles.
Ken nog veel meer relatie's van ruim over de 5 jaa waarbij er absoluut geen sprake is van problemen.
Het is maar net waar je kijkt.
Wat wel zo is is dat de reden tot een open relatie soms niet goed is en dan gaat het absoluut fout.
Het is bv geen goed idee om een relatie open te gooien omdat het slecht gaat in de relatie, omdat de seks saai is, of de ergste reden van al, dat 1 van de 2 het wil en de ander het maar laat gebeuren om de partner maar te houden om wat voorbeelden te noemen.
Nou, ik heb inmiddels negen jaar verkering met mijn lief en ik ben bijna 26. Pas na een jaar of twee a drie kreeg onze relatie een wat opener karakter, en sindsdien gaat het met vlagen.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef katerwater het volgende:
Erodome, vraagje:
Zou je ook open gestaan hebben voor open relaties toen je jong was (pakweg 24jaar) of nog niet erg lang samen bent (pakweg 2 jaar)? Want de meeste posters zijn natuurlijk van die leeftijd.
Ik vraag me af of leeftijd bij open relaties belangrijk is.
nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem. Maar nooooooit twee keer met dezelfdequote:Op donderdag 27 september 2007 23:25 schreef minilotje het volgende:
[..]
Nou, ik heb inmiddels negen jaar verkering met mijn lief en ik ben bijna 26. Pas na een jaar of twee a drie kreeg onze relatie een wat opener karakter, en sindsdien gaat het met vlagen.
Ik denk dat leeftijd an sich niet overdreven belangrijk is, maar dat vooral je karakter, denkwijze en voorál zelfverzekerdheid, relativering en vertrouwen meespelen. En dat komt vaker voor naarmate je volwassener wordt.
Ik denk dat de meeste mensen zich nooit plezierig zouden kunnen voelen bij een open relatie. Maar dat sommige mensen hier een open relatie van anderen per definitie bestempmelen als waardeloos en onecht en gedoemd tot mislukken vind ik nogal getuigen van tunnelvisie en een heel beperkt inlevingsvermogen.
Dat je zelf fysieke aantrekkingskracht buiten je relatie beschouwt als iets enorm dramatisch betekent niet dat iedereen dat zo voelt.
Als mijn lief iemand anders mooie en leuk vindt en er een beetje mee wil friemelen dan vind ik dat gewoon leuk voor hem en het doet niets af aan mijn gevoel over hem of onze relatie, want ik wéét dat die relatie allesoverstijgend is.![]()
Het is al eerder gezegd, maar nóg maar eens..quote:Op donderdag 27 september 2007 23:21 schreef henkway het volgende:
[..]
ja maar jij bent amateurhoer, het gaat om gewone mensen die opeens met andere mensen intieme sexrelaties aangaan, dat gaat goed zolang beiden driftig aan het neuken zijn, maar opeens is er eentje verliefd en gaat het niet meer alleen om de sex, maar is er een andere relatie.
Pats en dan is het OORLOG.!!!!!
Juist, en dat verschil kan niemand leggen. Tenzij je amateurhoer bent.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:31 schreef minilotje het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd, maar nóg maar eens..
Het is niet bepaald zo dat verliefd worden op iemand anders exclusief voorkomt bij open relaties. In tegendeel zou ik zeggen.
Een gezonde, volwassen open relatie kan alléén bestaan als je allebei onbeschrijfelijk gek op elkaar bent en enorm vertrouwd met elkaar bent, en je - hoeveel jongens of meisjes je ook kust en aait - nooit het idee hebt dat fysiek plezier een bedreiging vormt voor de liefde.
En elke dag gaan er talloze verkeringen dramatisch uit omdat er eentje verliefd is geworden op klasgenoot, collega of krantenbezorger. Dat heeft niets met een open relatie te maken.
Waarom denk je dat dat zo moet zijn? Waarom kun je niet aannemen dat het in sommige gevallen gewoon geen enkel probleem oplevert als twee verliefden tijdens het uitgaan of zoiets een beetje aanrommelen met andere mensen?quote:Op donderdag 27 september 2007 23:30 schreef henkway het volgende:
[..]
nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem.
Ach, het heeft er denk ik maar net mee te maken wat voor krampachtig belang je hecht aan fysiek contact. Als ik leuke meisjes of jongens kus en ermee rommel, dan is dat iets leuks en iets fijns en komt het neer op aantrekkingskracht, plezier en je vrij voelen met je lichaam.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist, en dat verschil kan niemand leggen. Tenzij je amateurhoer bent.
Ik ben zo zeker van mijn heteroseksualiteit, dat ik zonder problemen seks kan hebben met mannen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:24 schreef -moppie- het volgende:
Als mijn lief iemand anders mooie en leuk vindt en er een beetje mee wil friemelen dan vind ik dat gewoon leuk voor hem en het doet niets af aan mijn gevoel over hem of onze relatie, want ik wéét dat die relatie allesoverstijgend is.
Ik vind dit geweldig en hieruit blijkt ook dat jullie relatie heel sterk is!
Ik zou het ook niet erg vinden als vriend een keer zou friemelen aan een ander, maar mocht dat gebeuren dan zou ik dat toch het liefst niet weten. Hij mag, zolang hij er verder geen gevoelens bij heeft en het natuurlijk niet continu voorkomt.
Toen ik 24 was was onze relatie al openquote:Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef katerwater het volgende:
Erodome, vraagje:
Zou je ook open gestaan hebben voor open relaties toen je jong was (pakweg 24jaar) of nog niet erg lang samen bent (pakweg 2 jaar)? Want de meeste posters zijn natuurlijk van die leeftijd.
Ik vraag me af of leeftijd bij open relaties belangrijk is.
Ik ben geen amateurhoer, weet niet hoe je daar opkomt, ik heb een open relatie en heb weleens wat porno gedaan voor de lol, nadat onze relatie open was geworden, dat dus al geen probleem was.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:21 schreef henkway het volgende:
[..]
ja maar jij bent amateurhoer, het gaat om gewone mensen die opeens met andere mensen intieme sexrelaties aangaan, dat gaat goed zolang beiden driftig aan het neuken zijn, maar opeens is er eentje verliefd en gaat het niet meer alleen om de sex, maar is er een andere relatie.
Pats en dan is het OORLOG.!!!!!
Sorry, maar dit vind ik dus echt laag, beetje stiekum vreemd gaan en zo een bom onder je relatie leggen, lekker liegen en bedriegen, konkelen en doen om jezelf schoon te praten.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:30 schreef henkway het volgende:
[..]
nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem. Maar nooooooit twee keer met dezelfde
Onzin, echt, maar waarom ben je zo boos dat je op mij wilt schelden op die manier?quote:Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist, en dat verschil kan niemand leggen. Tenzij je amateurhoer bent.
Precies, en al dat gekanker hier is alleen maar omdat de meesten gewoon heel erg bang zijn voor een open relatie..quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:14 schreef erodome het volgende:
Niet elke open relatie gaat goed, maar dat geld net zo goed voor monogame relatie's.
Nee, ik heb het gedonder genoeg zien gebeuren, de een vind het leuk en de ander is het zat en dan komen de smoesjes, want een is verliefd geworden en neukt zich het ongans, alleen niet meer thuis.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:18 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Precies, en al dat gekanker hier is alleen maar omdat de meesten gewoon heel erg bang zijn voor een open relatie..![]()
Doe ik niet. Waarom zou ik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, echt, maar waarom ben je zo boos dat je op mij wilt schelden op die manier?
dat jíj het er niet mee eens bent en het niet ziet zitten is leuk voor je, maar doe ff normaal johquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, ik heb het gedonder genoeg zien gebeuren, de een vind het leuk en de ander is het zat en dan komen de smoesjes, want een is verliefd geworden en neukt zich het ongans, alleen niet meer thuis.
Been there, Done that.
Tjah dan doe je toch iets verkeerd..quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, ik heb het gedonder genoeg zien gebeuren, de een vind het leuk en de ander is het zat en dan komen de smoesjes, want een is verliefd geworden en neukt zich het ongans, alleen niet meer thuis.
Been there, Done that.
Zoals al gezegd, je ziet wat je wilt zien, ik ken toch echt redelijk wat stellen die echt al lang bij elkaar zijn in een open relatie en waar het meer dan goed gaat, reken ik mijn eigen relatie nog niet eens mee die ook meer dan prima gaat op die manier.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Been there, Done that.
Nou....quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Doe ik niet. Waarom zou ik.
Meeste mensen gaan vreemd (wat iedereen) en er kraait geen haan naar.
nee doe ik niet, vrouwen moeten me aantrekken er moet chemie zijn anders trek ik me wel af, vrouwen waar ik niets bij voel vind ik stinken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou....
Wil je dan zo leven, lekker liegen en bedriegen en dat nog liefde noemen ook??????
Dat is dan maar net welke associaties seks bij je op kan roepen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:22 schreef henkway het volgende:
[..]
dan zou ik me vies en goedkoop voelen.
Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit, er zijn niet voor niets zoveel prostituees die graag uit de wereld willen stappen, het is helemaal niet een prettig gevoel om voor iedere passant(e) je broek uit te doen, kost je, je eigenwaarde.quote:Op zondag 30 september 2007 09:56 schreef minilotje het volgende:
[..]
Dat is dan maar net welke associaties seks bij je op kan roepen.
Wat is er dat je er zo moeilijk om doet, of kan je gewoon soms geen chickies krijgen..quote:Op zondag 30 september 2007 10:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit, er zijn niet voor niets zoveel prostituees die graag uit de wereld willen stappen, het is helemaal niet een prettig gevoel om voor iedere passant(e) je broek uit te doen, kost je, je eigenwaarde.
Daarom blijven mensen die zeggen dat ze een open relatie hebben, gewoon bij een ander persoon de broek uit doen, die hebben dus gewoon een ander, maar ja omdat te durven zeggen, dan maak je er gewoon een open relatie van, dus neuk jij dan ook maar iemand anders, maar niet meer met mij, of met de nodige tegenzin. want wij hebben een open relatie![]()
Nee ik heb het meegemaakt dat ik in een auto lag te wippen, terwijl een triggerhappy echtgenoot om de auto liep te sprinten, dat was ook een "open relatie" als excuus, maar ik had gewoon een sexrelatie met haar en later zijn we samen gaan wonen.quote:Op zondag 30 september 2007 14:23 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Wat is er dat je er zo moeilijk om doet, of kan je gewoon soms geen chickies krijgen..![]()
Ah, en die vrouw noem je zeker ook liefkozend amateurhoer zonder dat je er iets mee bedoelt.quote:Op zondag 30 september 2007 14:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee ik heb het meegemaakt dat ik in een auto lag te wippen, terwijl een triggerhappy echtgenoot om de auto liep te sprinten, dat was ook een "open relatie" als excuus, maar ik had gewoon een sexrelatie met haar en later zijn we samen gaan wonen.
Ik bedoel op een gegeven moment gaat die vrouw aan jouw pik wennen en dan is het thuis gelazer als ze zegt, ik kom met hem wel klaar, maar dat komt omdat er stiekeme spanning bij zit. snappie??
ja die was wel geil jah, maar was voor haar vriend een ramp, die had me zowat vermoord met zijn open relatie. Toen was het opeens niet open meer.quote:Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ah, en die vrouw noem je zeker ook liefkozend amateurhoer zonder dat je er iets mee bedoelt.![]()
Je verwart je eigen ervaring flink met algemene waarheid in dit topic, vriend, vandaar dat je zo persoonlijk en zo geprikkeld reageert. Geeft niks hoor, gooi het er maar uit.
*aait henkie*![]()
Een open relatie is iets anders als een dubbele relatie, in jou geval dan wel een sexuele relatie, wel een relatie, dat is nou ook weer niet de bedoeling mijn vriendquote:Op zondag 30 september 2007 14:31 schreef henkway het volgende:
Ik bedoel op een gegeven moment gaat die vrouw aan jouw pik wennen en dan is het thuis gelazer als ze zegt, ik kom met hem wel klaar, maar dat komt omdat er stiekeme spanning bij zit. snappie??
Wat een onzin, net of iemand met een open relatie voor iedereen zijn broek uittrekt!quote:Op zondag 30 september 2007 10:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit, er zijn niet voor niets zoveel prostituees die graag uit de wereld willen stappen, het is helemaal niet een prettig gevoel om voor iedere passant(e) je broek uit te doen, kost je, je eigenwaarde.
Daarom blijven mensen die zeggen dat ze een open relatie hebben, gewoon bij een ander persoon de broek uit doen, die hebben dus gewoon een ander, maar ja omdat te durven zeggen, dan maak je er gewoon een open relatie van, dus neuk jij dan ook maar iemand anders, maar niet meer met mij, of met de nodige tegenzin. want wij hebben een open relatie![]()
Helowww, een hoer doet het voor geld, niet voor de lol, met vaak erg vieze mannetjes volgens mij.quote:Op zondag 30 september 2007 10:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Dit verklaart een heleboel zeg....quote:Op zondag 30 september 2007 14:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee ik heb het meegemaakt dat ik in een auto lag te wippen, terwijl een triggerhappy echtgenoot om de auto liep te sprinten, dat was ook een "open relatie" als excuus, maar ik had gewoon een sexrelatie met haar en later zijn we samen gaan wonen.
Hoe kun je dat delen met je vriend!?! Ik zie het absoluut niet in. Help mij!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:36 schreef Pissie het volgende:
Dat voelt zo heerlijk, en zeker ook als je dat daarna dan met je vaste partner kunt delen.
Dat dat mogelijk voor jou geldt, wil niet zeggen dat dat dan voor iedereen zou gelden. Er zijn volop mensen gewoon monogaam en daar zeer intens gelukkig mee. Ik ben op dit moment nog jong, maar desondanks heb ik me nog nooit afgevraagd hoe het met een ander dan mijn vriend zou zijn. Puur en alleen omdat ik seks niet met anderen associeer maar met hem. Daar komen geen anderen bij kijken, dus waarom in gedachten wel? Dat snap ik niet echt...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:33 schreef -moppie- het volgende:
Volgens mij is niemand monogaam. Mensen proberen het zichzelf weleens voor te houden maar ondertussen kwellen ze zichzelf en elkaar. Ik bedoel als je van jongs af aan bij elkaar bent is het toch logisch dat je een keer nieuwsgierig word naar hoe het met een ander zou zijn....... En dat heeft niks met je relatie te maken!
Volgens mij is monogamie of polygamie of whatever een keuze en geen ingebakken 'van nature' iets!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:33 schreef -moppie- het volgende:
Als er meer mensen uit zouden komen voor het feit dat ze niet monogaam zijn,
Ja zo dacht ik een aantal jaar geleden ook!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:00 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat dat mogelijk voor jou geldt, wil niet zeggen dat dat dan voor iedereen zou gelden. Er zijn volop mensen gewoon monogaam en daar zeer intens gelukkig mee. Ik ben op dit moment nog jong, maar desondanks heb ik me nog nooit afgevraagd hoe het met een ander dan mijn vriend zou zijn. Puur en alleen omdat ik seks niet met anderen associeer maar met hem. Daar komen geen anderen bij kijken, dus waarom in gedachten wel? Dat snap ik niet echt...
En waarom wil je het niet weten als je er geen problemen mee hebt?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:33 schreef -moppie- het volgende:
Als er meer mensen uit zouden komen voor het feit dat ze niet monogaam zijn,
Volgens mij is niemand monogaam. Mensen proberen het zichzelf weleens voor te houden maar ondertussen kwellen ze zichzelf en elkaar. Ik bedoel als je van jongs af aan bij elkaar bent is het toch logisch dat je een keer nieuwsgierig word naar hoe het met een ander zou zijn....... En dat heeft niks met je relatie te maken!
Ik weet niet of ik zou gaan daten met iemand maar ik weet wel dat als mijn vriend er een keer (tijdens een feestje o.i.d.) behoefte aan heeft of iemand niet kan weerstaan, dan mag hij! Ik wil het verder alleen niet te weten.
Maar dat is toch juist het idee van een open relatie, dat je ook weet wat de ander doet en dat je daar op een goede manier mee om kunt gaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:26 schreef -moppie- het volgende:
Zie ik het nut niet zo van in!
Wellicht op het moment dat je gaat daten. Als je mijn reply van eerder deze middag leest, heb ik het over andere dingen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:28 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist het idee van een open relatie, dat je ook weet wat de ander doet en dat je daar op een goede manier mee om kunt gaan.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:00 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat dat mogelijk voor jou geldt, wil niet zeggen dat dat dan voor iedereen zou gelden. Er zijn volop mensen gewoon monogaam en daar zeer intens gelukkig mee. Ik ben op dit moment nog jong, maar desondanks heb ik me nog nooit afgevraagd hoe het met een ander dan mijn vriend zou zijn. Puur en alleen omdat ik seks niet met anderen associeer maar met hem. Daar komen geen anderen bij kijken, dus waarom in gedachten wel? Dat snap ik niet echt...
Ik weet noet hoe jij over eten denkt, maar ik hecht aan bloemkool héél andere normen en waarden dan aan seks.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:45 schreef Roquefort het volgende:
Goed, bloemkool is dus lekker, waarom zou je dus iets anders eten.
Vandaag eet je bloemkool. Morgen eet je bloemkool. Volgende week eet je bloemkool. En volgende maand, yummie, eet je je lievelingsgerecht: bloemkool.
Bloemkool begint niet te zeuren als je eens een brocolli pakt!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:39 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik weet noet hoe jij over eten denkt, maar ik hecht aan bloemkool héél andere normen en waarden dan aan seks.
Alsof verlangen, honger en geilheid door normen en waarden gestuurd worden.... ik dacht het niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:39 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik weet noet hoe jij over eten denkt, maar ik hecht aan bloemkool héél andere normen en waarden dan aan seks.
Ik heb best wel eens honger! But I don't indulge... Anders word ik dik!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:11 schreef Roquefort het volgende:
Leuke vergelijking.
Deze vind ik nog het mooist.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb best wel eens honger! But I don't indulge... Anders word ik dik!
En natuurlijjk, als je op dieet bent mag je best naar het menu kijken! Maar je bent zwak als je je laat leiden door je verlangens en alles eet wat los en vast zit.
En door een vrouw (en sex) met maar een soort groente te vergelijken vind ik dat je vrouwen toch echt tekort doet (of zelf een beetje inspiratieloos bent).
Misschien is het dan wel altijd dezelfde bloemkool, maar je kan genoeg varieren door de ene avond te roerbakken, te koken met een kaassausje of een beetje sambal om het wat heter te maken. Ook kun je er de ene avond een flinke slavink bijdoen en de andere avond een lekkere hamburger bakken, om over een lekker pepersteakje nog maar te zwijgen. En dan begin ik nog niet eens over aardappels... Recepten genoeg om de bloemkool jaren lekker te houden!![]()
En als je dan toch in goed overleg met de bloemkool een keer brocoli eet is het geen probleem!
Als je de bloemkool maar niet in de koelkast laat verpieteren door je tegoed te doen aan verse boontjes terwijl de bloemkool op je wacht in de koelkast! Want dat is niet eerlijk.
Eet smakelijk.
![]()
Nee, ik ben het ook met je eens!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:57 schreef Roquefort het volgende:
Jullie rukken mijn vergelijking uit zijn verband.
Ik reageer op dat meisje claimt dat ze zich niet voor kan stellen dat ze ooit zich zal afvragen hoe seks met iemand anders zou zijn. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een monogame relatie mogelijk en plezierig is, ik ben al vele jaren gelukkig getrouwd en monogaam, volgende week vieren we weer een huwelijksjubileum.
Maar dat mijn vrouw en ik nooit in al die jaren een flits gedacht zouden hebben aan seks met een ander, dat zou onzinnig zijn, zo steekt een mens niet in elkaar, dat is het enige dat ik beweer.
Ik geloof niet in open relaties, en ik geloof net zo min dat er mensen zijn die hun hele leven nooit eens aan seks met een ander dan hun partner denken. Is dat zo'n ingewikkeld te begrijpen concept?
Tja, hoe deel je dat... dat is denk ik voor iedereen verschillend.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe kun je dat delen met je vriend!?! Ik zie het absoluut niet in. Help mij!![]()
Ik kan me er absoluut niets bij voorstellen, ben misschien wel heel traditioneel, hoe je dat met je vriend kan delen. Vertellen jullie elkaar alles? Wat je bij die ander hebt gedaan, wat die ander bij jou heeft gedaan? Details? Lengte?Ik kan me er echt niets, maar dan ook niets bij voorstellen!
Ik word al gek bij de gedachte dat mijn vriendin me verteld dat ze 'het' met iemand anders heeft gedaan, laat staan dat ze er honderduit over verteld als we weer samen in bed liggen.Misschien is dat wel omdat ik nog niet zo zeker ben van mijn eigen kunnen!
Een open relatie is niet erger, een open relatie is juist gebaseert op eerlijkheid en openheid,quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:45 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik weet niet meer precies hoeveel mensen er vreemdgaan...
Maar ik vind het wel altijd frappant dat iedereen zegt dat het niet om hun relatie gaat.
Zalige onwetendheid.
Een open relatie is idd veel erger.
Het was sarcastisch bedoeld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:16 schreef Pissie het volgende:
[..]
Een open relatie is niet erger, een open relatie is juist gebaseert op eerlijkheid en openheid,
vreemdgaan is in een woord gezegd achterbaks, en dus erger naar mijn idee....
Ik ben wel benieuwd waar jij jou 'wijsheid' op baseert....![]()
quote:Alternative application of liberal principles
Or,
Musings on fidelity in relationships
It was in my first year in Leiden, I remember it well. I was riding the train from Leiden to The Hague, it must have been sometime in the afternoon. Power lines near De Vink and meadows between Leiden and Voorschoten. A pretty and slender girl was sitting next to me and as always we were having a conversation, a nice and open conversation about some more or less esoteric thing. I don't recall the exact reason why we broached the subject of open relationships, but we did.
It was the first time I had cause to think about it seriously. My first instict was, and frankly, it still (or once again) is, to say the following:
"I don't mind as long as I know the other person will come back to me, as long as I can be sure to remain number one in my significant other's life. As for me, I shouldn't feel the need to and if I did, I'd want to have someone who will always remain number one for me."
My partner in crime found this somewhat surprising and enlightened me about her own view on the matter:
"Well, I do mind if the other's doing it. I'd like to be able to try something else myself and then come back, but I don't think I could accept the same from the other person. I also know that my boyfriend does not allow any sort of infidelity. Still, I think it's pretty cool that you're open-minded enough about it."
Which was nice and all but rather ironic. You see, the fact of the matter was that I had a crush on this girl while she had a boyfriend so if anything was going to happen I was going to be playing the second fiddle, so to speak. Which was exactly the thing I wasn't interested in.
Anyway, I'd like to muse a little on the meaning, desirability and acceptability of being non-exclusive in a relationship.
What does it really mean to be non-exclusive? I recognize endless degrees of 'unfaithfulness', ranging from 'looking at other people' to 'being polyamorous'. Nobody is totally, entirely exclusive. So it's more of determining the level of acceptable, nay, appropriate unfaithfulness in one's relationship. We do not live in Islamic theocracies so everyday cross-gender interaction is par for the course. From talking to the other gender to going off into the sunset with a new lover, everybody has a boundary somewhere. I seek to discover mine.
I recognize two different scales. The first is intent, the second is action. Usually when dealing with infractions concerning boundaries of any sort, intent is not of any relevance. In this case, however, I maintain intent is of consequence. What my lover desires to do is certainly important to me, not just what my lover actually does with that intent.
Thus, there are two scales: the scale of intent and the scale of action.
These scales can follow the same axis. Let me throw out a number of words to illustrate this axis.
Intent:
1. No romantic desire for anyone else period.
2. Finding other people physically attractive.
3. Wanting to get to know attractive people better because of that attractiveness.
4. Wanting harmless (semi-erotic) intimacy with someone attractive.
5. Wanting intimacy (fully erotic) with someone attractive but not 'meaningful'.
6. Wanting intimacy and a limited emotional connection with an attractive person.
7. Wanting intimacy and a full-blown emotional connection, basically a relationship.
8. Wanting intimacy and a full-blown emotional connection to a level exceeding the current relationship.
Action:
1. Nothing exceeding politeness with other people.
2. Looking at great specimens of the opposite sex.
3. Flirting with attractive people.
4. Having harmless intimacy with someone attractive. (Yes, the following is going to be predictable.)
5. Having intimacy with someone attractive but not 'meaningful'.
6. Having intimacy and a limited emotional connection with an attractive person.
7. Having intimacy and a full-blown emotional connection, basically a relationship.
8. Having intimacy and a full-blown emotional connection to a level exceeding the current relationship.
Funny thing is that the level of perceived emotional connection with another person is dependent on one's own perception of the original relationship: if one is very secure about the mutual love, things can be 5 or 6. Insecure people never find other sex partners 'meaningless', so they can't differentiate between 5, 6, 7 and 8. It's all 'sleeping around'.
I think it takes quite a lot of confidence to be able to call any other sex partner 'meaningless', much less be able to tell 5 from 6.
Every person has four values:
1. Own intent: the level of your own mental faithfulness, the way you will think about attractive people.
2. Own action: the level of your own physical faithfulness, the sort of sordid things you do with attractive people who are not your, eh, prime partner.
3. Acceptable intent: the level of intent you accept in your partner. This is a tough one as your partner has to tell you about it.
4. Acceptable action: the level of physical unfaithfulness you find acceptable in your partner.
This speaks for itself.
Having high Own Action while you partner has a low Acceptable Action makes you a cheater.
Non-matching Intent and Action makes you a liar.
Non-matching Own and Acceptable makes you a bigot or a softie.
Having low Own Intent and Action makes you faithful.
Low Acceptable values makes you controlling and anal.
Common sense tells us one defaults to the most conservative point of view concerning differences of opinion in a relationship and many people object to their significant others' adventures, so even if one partner's Own values are high while the other's Acceptable values are low things aren't going to work very harmoniously. People adapt, and usually the less adventurous choice is adopted.
Looking at our statements in the introduction, we can try to determine these values for me and the attractive girl.
For me:
1. Own intent: well, I know how I felt at the time and I can say I was smittten with the attractive girl and wasn't planning on any sort of intimacy with anyone, so probably a 3.
2. Own action: considering the fact that I said I wasn't interested, I can stick this one at 2. I wouldn't've flirted with anyone not my partner. Assuming a proper partner, of course.
3. Acceptable intent: I stated I would not be comfortable with any attachment exceeding the level between me and my SO, so 6.
4. Acceptable action: The same, really. 6, provided the other person would theoretically allow me the same freedom. Wouldn't really be happy with anything above 3, though.
For her:
1. Own intent: She wouldn't mind experimenting. She did express the intent to remain with the same boyfriend, so up to and including 6.
2. Own action: I have personally experienced 4 with her and I know I'm not the only one. She may even have wanted to go up to 6, but her boyfriend wouldn't agree.
3. Acceptable intent: Wouldn't know, but I'm sure she'd be able to handle her boyfriend fantasising about one-night stands with other women. I'm guessing a 5, here.
4. Acceptable action: She wouldn't accept sleeping around. 4.
Now, the question is whether having high Own values makes one unfaithful or just, er, active.
My theory is that it's no problem as long as the other's Acceptable scores aren't violated.
So, how do I feel about these things myself right now? Let's apply this to to current situation, shall we.
1. Own intent: Tough one. I don't feel like anything else at the moment, but I do think that anything not exceeding the level of intimacy with the significant other should be a fundamental problem. I do, however, object to true polyamory. 6 would be okay (given SO consent, obviously), 7 would be cause to break up, solely because of my own limits. I want a Special Someone, someone who is above all else and I want this person to be my number one girlfriend.
2. Own Action: Theoretically matching the Own Intent, but at the moment... well, let's say that to avoid confusion I'm not going to surpass 3. The worst I have done ever would be 4. Which made me horribly uncomfortable already.
3. Acceptable Intent: matching my own. I think my partner should have the sort of freedom I give myself. My partner can want anything as long as she doesn't want more with someone else than she wants with me. 6 is okay. 7 is cause for concern, needing to see whether it's going to pass and 8 is unacceptable.
4. Acceptable Action: I'd allow the other person the same level of freedom she'd allow me, up to 6. Actually going out and doing a 7 is ground for relational termination. 8 will make me curl up in a ball and want to die.
In practice, 4 and above will make me somewhat uncomfortable and I'd need to be able to completely trust my partner and trust in the fact that our love really is above it all.
The real question, of course, is whether I'd be able to even tell the difference between 5, 6, 7 and 8...
Now I'm curious. How do you people feel about this sort of thing?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:55 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld.
Ik bedoel dat je beter een open relatie kunt hebben dan het gelieg en bedrieg dat (hoeveel procent was het ook alweer?)de mensen die vreemdgaan normaal vinden.
Als je mijn eerdere reakties had gelezen, had je dat geweten.![]()
Nou ja, zoek die spanning dan op!quote:Ik denk overigens dat mensen hier voorbijgaan aan het vluchtgedrag van vreemdgangers, die gaan vreemd omdat het een spanning biedt die ze niet in hun relatie hebben. Dat is een andere spanning dan de mogelijkheid met iedereen buiten je relatie seks te hebben.
Mij lijkt het te veel extra complicaties ten opzichte van de extra "groei" en seks. Maar alles is bespreekbaar bij mij. Sta je op exclusiviteit, prima. Wil je juist een heel open relatie, ook prima. Maar aan dat laatste heb ik persoonlijk geen behoefte.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Hee hoe staan jullie fok!\'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de \"settle-fase\" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..![]()
Nee, je moet je niet constant ergeren, je moet dit hier en nu stoppen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:28 schreef vader85 het volgende:
Ik ben nu 2 jaar getrouwd heb een kind en kwam er achter dat mijn vrouw aanstelten maakt om vreemd te gaan (msn contact, met behulp van haar beste vriendin) ondanks dat ik meer behoefte in sex heb dan haar. Om haar de kans te geven hebben wij hebben nu een open relatie voor een jaar, daarna als een van de 2 het niet meer wil stoppen we er mee en hebben we weer een gewone relatie.
Mijn bedoeling was om via een swinger site iemand samen te regelen en dan trio-tjes te doen en soms 1 op 1, maar nu doet ze dat met haar beste vriendin die wel een paar mannen kent, ze zitten dan achter msn enzo en cammen, laten hun tieten zien enzo, kijken naar mannen die zich trekken.
Nu moet ik afstand houden van haar, ze gedraagt zich stiekem, en wist continu alle berichtjes in haar telefoon.
ze zegt dat als ik afstand neem dat ze vanzelf naar mij toekomt, maar Ik wilde dit juist samen doen en nu voel ik mij buitengesloten. Dit heb ik haar meerdere malen over gesproken maar ze wordt steeds boos als ik er over begint.
Ik heb het er erg moeite mee, en ik heb zelf eigenlijk niet eens meer de behoefte om wat met een andere vrouw te doen, ik wil gewoon beter contact met mijn vrouw op sexueel gebied. Er was mij ook beloofd dat ik meer sex zou krijgen maar tot nu toe zie ik nog geen verandering.
Ik heb nu alles op papier gezet wat me dwars zit en dat naar haar gemaild.
Voor de rest is ze gewoon een lieve vrouw en doen ze wel normaal tegen me.
Wat mij het meeste dwars zit is dat ik het gevoel krijg dat ze een sexrelatie wil inplaats van gewoon een keer proberen.
ze heeft het nog niet gedaan met een ander, ze heeft mij beloofd dat ze het dan ook zal zeggen als ze het gedaan heeft.
Ik weet alleen niet of ik dit gevoel een jaar lang kan volhouden..
misschien moet ik ook geduld hebben, maar ik vindt ook dat haar vriendin niets met onze sex leven te maken moet hebben, het voelt af en toe alsof ik 2 vrouwen in huis heb waar ik mij tegen moet verdedigen.
Haar vriendin bemoeit zich overal mee ze heeft ook commentaar op mijn vrouw.
Soms heb ik gewoon het gevoel alsof hun een stel zijn en mijn vrouw neemt veel zaken van haar over waar ik niet altijd mee eens ben.
Persoonlijk vond ik het allemaal goed tot op het moment dat ze met ons sex leven begint te bemoeien.
Ik heb misschien te weining tijd gehad om goede afspraken te maken,
maar je weet ook niet waar je op moet letten tot je het mee maakt en afspraken maken as we go is nog al lastig.
ze wil niet bij mij weg, maar dit maakt onze relatie wel erg moeilijk voor mij.
Ze noemt me jaloers (het voelt het meer als buitengesloten), ook al ben ik dat, dan is dat toch ook ons probleem en niet alleen mijn eigen?
Moet ik mij constant ergeren aan haar gedag het hele jaar? of moet ze zich gewoon wat aanpassen?
of maak ik het erger dan het is?
Ik moest dit gewoon ergens kwijt, ik heb geen vrienden waar ik dit soort dingen bespreek, en normaal bespreek ik dit soort dingen altijd met mijn vrouw, maar dat werkt nu niet echt...
Het kan goed gaan daar ben ik van overtuigd maar zij heeft een verkeerde start genomen en is bij die foute start verder gegaan met waar zij mee bezig was. Als zij zelf eerder het voorstel had gedaan, en wij samen op swingers sites mensen regelen enzo zou het stukken beter aanvoelen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:28 schreef vader85 het volgende:
Ik ben nu 2 jaar getrouwd heb een kind en kwam er achter dat mijn vrouw aanstelten maakt om vreemd te gaan (msn contact, met behulp van haar beste vriendin) ondanks dat ik meer behoefte in sex heb dan haar. Om haar de kans te geven hebben wij hebben nu een open relatie voor een jaar, daarna als een van de 2 het niet meer wil stoppen we er mee en hebben we weer een gewone relatie.
Mijn bedoeling was om via een swinger site iemand samen te regelen en dan trio-tjes te doen en soms 1 op 1, maar nu doet ze dat met haar beste vriendin die wel een paar mannen kent, ze zitten dan achter msn enzo en cammen, laten hun tieten zien enzo, kijken naar mannen die zich trekken.
Nu moet ik afstand houden van haar, ze gedraagt zich stiekem, en wist continu alle berichtjes in haar telefoon.
ze zegt dat als ik afstand neem dat ze vanzelf naar mij toekomt, maar Ik wilde dit juist samen doen en nu voel ik mij buitengesloten. Dit heb ik haar meerdere malen over gesproken maar ze wordt steeds boos als ik er over begint.
Ik heb het er erg moeite mee, en ik heb zelf eigenlijk niet eens meer de behoefte om wat met een andere vrouw te doen, ik wil gewoon beter contact met mijn vrouw op sexueel gebied. Er was mij ook beloofd dat ik meer sex zou krijgen maar tot nu toe zie ik nog geen verandering.
Wat mij het meeste dwars zit is dat ik het gevoel krijg dat ze een sexrelatie wil inplaats van gewoon een keer proberen.
ze heeft het nog niet gedaan met een ander, ze heeft mij beloofd dat ze het dan ook zal zeggen als ze het gedaan heeft.
misschien moet ik ook geduld hebben, maar ik vindt ook dat haar vriendin niets met onze sex leven te maken moet hebben, het voelt af en toe alsof ik 2 vrouwen in huis heb waar ik mij tegen moet verdedigen.
Soms heb ik gewoon het gevoel alsof hun een stel zijn en mijn vrouw neemt veel zaken van haar over waar ik niet altijd mee eens ben.
Persoonlijk vond ik het allemaal goed tot op het moment dat ze met ons sex leven begint te bemoeien.
maar je weet ook niet waar je op moet letten tot je het mee maakt en afspraken maken as we go is nog al lastig.
Ze noemt me jaloers (het voelt het meer als buitengesloten), ook al ben ik dat, dan is dat toch ook ons probleem en niet alleen mijn eigen?
Moet ik mij constant ergeren aan haar gedag het hele jaar? of moet ze zich gewoon wat aanpassen?
Ik moest dit gewoon ergens kwijt, ik heb geen vrienden waar ik dit soort dingen bespreek, en normaal bespreek ik dit soort dingen altijd met mijn vrouw, maar dat werkt nu niet echt...
Het kan goed gaan daar ben ik van overtuigd maar zij heeft een verkeerde start genomen en is bij die foute start verder gegaan met waar zij mee bezig was. Als zij zelf eerder het voorstel had gedaan, en wij samen op swingers sites mensen regelen enzo zou het stukken beter aanvoelen.
Precies.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:16 schreef Pissie het volgende:
[..]
Een open relatie is niet erger, een open relatie is juist gebaseert op eerlijkheid en openheid,
vreemdgaan is in een woord gezegd achterbaks, en dus erger naar mijn idee....
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:28 schreef vader85 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:16 schreef Chahna het volgende:
Ik zou nooit een open relatie kunnen hebben. Ik wil een mannetje volledig voor mijzelf.
Ik ben dan ook van nature vrij jaloers moet ik zeggen. Toch ben ik benieuwd hoe anderen zo'n relatie beleven.
Best wel kut als je erachter komt dat je met een hoer bent getrouwd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:28 schreef vader85 het volgende:
Dat is heel mooi, maar zeg wel werkelijk wat je bedoeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:30 schreef vader85 het volgende:
Ik heb haar een sms gestuurd dat ik er vanavond weer wil over hebben omdat we nog niet helemaal op een lijn liggen.
ze reageerde positief.
Right.quote:Op donderdag 4 februari 2010 07:35 schreef vader85 het volgende:
We hebben het er overgehad en ik kan me er nu bij neerleggen.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:16 schreef crossover het volgende:
[..]
Mja voor mij zou dat dus echt niet werken. Ik kan toch geen liefde geven als ik weet dat ze de volgende dag misschien wel met iemand anders staat te zoenen?
Heel veel mannen vinden dat prima en weet je, je kan je wassen en dan nog lijkt het me niet de normale manier om overal zaad te krijgen, want soa's enzo weet je....quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:15 schreef KeyzerSoze het volgende:
Ze heeft weinig zin in sex met jou maar neukt wel met anderen? Kom op man! En welke man laat zijn vrouw met andere mannen neuken?? Daar lig je dan met je vrouw in bed die onlangs nog onder het zweet en het zaad van een andere man zat. Ranzige shit. De mond die jij kust heeft lekker aan andermans lul gezogen. Geniet er maar van. En dan ook nog een kind erbij. Dat mens heeft geen schaamte en jij hebt geen ballen.
Dus in feite wil je het zelf ook wel maar staat het idee je tegen dat je vrouw het initiatief neemt? Zoiets?quote:Op donderdag 4 februari 2010 07:35 schreef vader85 het volgende:
Ik ga zelf er dan ook dan maar gebruik van maken,
Nou, als ik het zo lees is vader en niet zo erg blij mee. Als hij nou ook buiten de deur pussy ving is het wat anders, maar dat wil hij niet. En je kan je wel gaan wassen maar je blijft toch een slet. Wat mijn toekomstige partner in het verleden heeft uitgespookt met andere mannen zal mij een zorg zijn. Maar als ze onbekende lullen gaat zuigen terwijl ze met mij een relatie heeft raak ik haar niet meer aan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Heel veel mannen vinden dat prima en weet je, je kan je wassen en dan nog lijkt het me niet de normale manier om overal zaad te krijgen, want soa's enzo weet je....
Je kan het dus veilig doen en je kan je wassen.
Maar hoe ga je om met het feit dat je toekomstige partner al andere bedpartners heeft gehad, na je 20ste wordt het toch echt wel wat lastiger iemand te vinden die nog nooit op een lul heeft gezogen namelijk.
Volgens mij doet hij het meer omdat zij het ook doet en zo zijn sekstekort aan denkt te kunnen vullen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus in feite wil je het zelf ook wel maar staat het idee je tegen dat je vrouw het initiatief neemt? Zoiets?
Je zin doordrijven is anders ook niet goed voor je relatie.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:51 schreef vader85 het volgende:
wij kunnen die niet continu blijven veranderen,
dit is ook niet goed voor de relatie.
Ja idd, gewoon eens wat erotiek met z'n 2-en tussen anderen in die sfeer, van daaruit eens een praatje maken met mensen, vanuit dat samen gevoel en dan als alles goed bevalt eens overgaan tot wat gefriemel en gedoe en evt meer als het goed bevalt(niet alles in 1 avond, maar eerst eens gaan kijken en proeven van de sfeer en het daar dan thuis eens over hebben voordat je tot actie over gaat).quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je zin doordrijven is anders ook niet goed voor je relatie.
Bouw het dan op door een keer naar een parenclub te gaan waar je de vinger aan de pols kan houden.
Dus als je meer gevoel voor iemand krijgt betekent dat automatisch dat je hem/haar minder vrij wil laten?quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:11 schreef T3rr0r het volgende:
Werkt volgens mij niet, één van de twee gaat altijd wel meer voelen dan de ander en dan begint het gezeik hoor..
Precies. Een open relatie hebben betekent afspraken maken. En juist omdat je weet dat er iets mag en kan gebeuren heb je gewoon altijd bescherming in de buurt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zouden mensen met een open relatie trouwens constant aan het rondneuken zijn (dat lijkt een beetje het idee te zijn) mijn idee is meer dat het af en toe een keer kan gebeurenALS je dan een open relatie hebt, kan ik me nog best voorstellen dat je het niet leuk zou vinden als je partner elke drie dagen een ander zou hebben.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb het idee dat je jezelf wat probeert wijs te maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:13 schreef vader85 het volgende:
Het is ook niet helemaal prettig, maar moet dat dan zo zijn?
Niemand vind het leuk als je vrouw door een ander genomen wordt zonder dat jij er zelf bij bent want dat kan misschien wel leuk zijn. Ik laat het over mijn heen komen, en op dit moment heb ik er minder moeite mee, zolang het onze relatie maar positief of niet gaat beinvloeden, ik gun haar ook een pleziertje. Gaat het onze relatie negatief beinvloeden, dan heeft zij haar kans gehad en vraag ik haar te stoppen, of snel aan onze relatie te werken, doet ze het dan toch niet kan zij de pot op en zoekt ze het maar uit. Ik hoop dat dat niet zo ver hoeft te komen, ik denk het niet want dit is een tijdelijk situatie, en ze wil nog steeds verder met me.
Het is ook niet dat ze elke week buiten de deur mag eten, het gaat hier om een paar keer, en misschien blijft het bij een keer. We willen hierna ook trio's proberen, waar ik wel bij ben. De parenclub vatte ze goed op, maar wij hadden hier al eerder naar gekeken en zag meestal niet zo goede recenties. Ze is ook bezig met erotische verhalen schrijven, en waarvoor zij wil inspiratie opdoen, ook houd ze erg van verrassingen voor mij voor te bereiden maar ik hou niet zo van verrassingen vooral omdat ik het snel door heb, en dan het wil weten. Anders was ik ook niet achter gekomen dat ze bezig was met die erotische verhalen. Dat floepte er uit omdat ik boos was dat ze iets achter hield, en anders deed de laatste tijd, ze wilde het boek geven voor mijn verjaardag.. Later heeft zij mij het eerste verhaal laten lezen, ik had hier nog geen eens om hoeven vragen. Haar eerste verhaal was erg simpel, en was direct too the point, maar misschien zijn de 2e en 3e beter.
Vandaar denk ik ook dat ik even geduld moet hebben en afwachten of zij haar afspraken na gaat komen.
dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:10 schreef Bikersmurf het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen maar ik heb het idee dat je jezelf wat probeert wijs te maken.
Voor jou hoop ik dat ik het mis heb.
Niemand, nee?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:13 schreef vader85 het volgende:
Niemand vind het leuk als je vrouw door een ander genomen wordt zonder dat jij er zelf bij bent .
Ja, volmondig ja, elke andere manier levert ellende op.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:13 schreef vader85 het volgende:
Het is ook niet helemaal prettig, maar moet dat dan zo zijn?
da's natuurlijk onzin, echte liefde heeft niks te maken met jaloezie.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:53 schreef Smart_ass het volgende:
Alleen al het feit dat het je niets doet dat je vriend/vriendin sekst met iemand anders zegt mijns inziens al genoeg.
kijk, dat is al anders. er is jaloezie, en er is 'het doet me helemaal niks, het kan me allemaal geen reet schelen'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:00 schreef Smart_ass het volgende:
Vind ik wel. Als jij totaal geen jaloezie voelt wanneer je vriendin gepaald wordt door een andere man klopt er gewoon iets niet vind ik. En das mijn mening.
niet zoals het net gesteld werd,quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:05 schreef Smart_ass het volgende:
Maar jij zegt dat echte liefde niets te maken heeft met jaloezie. Daar ben ik het niet mee eens.
zo dusquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:53 schreef Smart_ass het volgende:
Alleen al het feit dat het je niets doet dat je vriend/vriendin sekst met iemand anders zegt mijns inziens al genoeg.
hmm, dat je een open relatie hebt wil niet zeggen dat je niet jaloers bent, ik denk dat iedereen wel wat gezonde jaloezie heeft.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:07 schreef Smart_ass het volgende:
Maar dat is toch in zekere zin zo? Als je het heel erg vindt en jaloers zou zijn als je je vriend/vriendin ziet met iemand anders dan heb je geen open relatie. Dus mensen die een open relatie hebben, hebben geen last van jaloezie neem ik aan.
jij insinueert dat mensen die een open relatie hebben geen goede relatie hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:11 schreef Smart_ass het volgende:
Maar gezonde jaloezie hebben en het toch toestaan vind ik ook al vrij raar. En dan het elkaar gunnen etc vind ik gewoon rare argumenten. Volgens mij als je echt een goede relatie hebt dan heb je daar niet eens behoefte aan.
dat zijn dan geen beste opvattingen, maar ook dat staat je vrijquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Smart_ass het volgende:
Mensen moeten natuurlijk inderdaad helemaal zelf weten hoe ze hun relatie invullen. Daar ben ik verder ook niet tegen. Maar als je zo weinig jaloezie hebt tov je vriend/vriendin denk ik gewoon niet dat het echte liefde is. Maar dat zijn mijn opvattingen dan maar.
Maar jij sekst zelf wel met wie je maar wil?quote:Op zondag 16 september 2007 13:24 schreef OldJeller het volgende:
Omdat dat goor is en ik niet van afgelikte boterhammen houdt, laat staan die als je al samen bent nog steeds op frequente basis worden afgelikt.
Oja en dit.quote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm, wat ik me dan afvraag: zijn er stellen die de partner vrij laten om buiten de deur te eten, maar dat zelf niet doen? Of is het vaak een 'vrij laten' om zelf ook maar ergens anders aan je trekken te kunnen komen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kijk, dat is al anders. er is jaloezie, en er is 'het doet me helemaal niks, het kan me allemaal geen reet schelen'.
en er zijn stellen die zoveel van elkaar houden dat ze het de ander gunnen zo af en toe eens een ander te neuken, maar daarom niet minder van elkaar houden of zich dan minder interesse hebben in de ander.
dat het niks voor jou is, maakt de mensen die het wel waarderen er niet slechter op.
Als het over zijn hart gaat ben ik wel jaloers hoor, als het over seks gaat niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Smart_ass het volgende:
Mensen moeten natuurlijk inderdaad helemaal zelf weten hoe ze hun relatie invullen. Daar ben ik verder ook niet tegen. Maar als je zo weinig jaloezie hebt tov je vriend/vriendin denk ik gewoon niet dat het echte liefde is. Maar dat zijn mijn opvattingen dan maar.
Yep, die zijn er, ze zijn er in alle vormen en maten, van 1 partner die een bepaalde fantasie of geaardheid buiten de deur zoekt tot stellen die alleen samen maar wel minstens iedere week met anderen het bed delen, weer anderen hebben alleen het open zijn uitgesproken maar maken er in de praktijk eigenlijk amper tot geen gebruik van en ga zo maar verder.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hm, wat ik me dan afvraag: zijn er stellen die de partner vrij laten om buiten de deur te eten, maar dat zelf niet doen? Of is het vaak een 'vrij laten' om zelf ook maar ergens anders aan je trekken te kunnen komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |