abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53187213
Hee hoe staan jullie fok!'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de "settle-fase" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..
pi_53187476
Werkt volgens mij niet, één van de twee gaat altijd wel meer voelen dan de ander en dan begint het gezeik hoor..
It's about being boss, not being the boss...
pi_53187859
absoluut niks voor mij
pi_53188162
Soms denk je dat het werkt, maar het is een illusie.
Vroeg of laat gaat het fout.
Bomen zijn relaxt
pi_53188813
relaties

Ehm... ok
pi_53191058
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:39 schreef LeT0W het volgende:
Soms denk je dat het werkt, maar het is een illusie.
Vroeg of laat gaat het fout.
dat dus
Mona lisa smile :)
pi_53191078
Het hoeft helemaal niet fout te gaan, zolang er maar goede afspraken gemaakt gaan worden. Je moet noooit verplicht in een relatie blijven.

Life is about enjoying it! see every day as your last day and make the best of it!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53191083
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:15 schreef Chandler het volgende:
Het hoeft helemaal niet fout te gaan, zolang er maar goede afspraken gemaakt gaan worden. Je moet noooit verplicht in een relatie blijven.

Life is about enjoying it! see every day as your last day and make the best of it!
Mja voor mij zou dat dus echt niet werken. Ik kan toch geen liefde geven als ik weet dat ze de volgende dag misschien wel met iemand anders staat te zoenen?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 15 september 2007 @ 08:24:36 #9
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53191107
Als het echt alleen om de seks gaat, dan is het prima. Je wordt het toch snel genoeg zat, als je tien kutten hebt gezien heb je ze allemaal gezien.

Verder zijn 'open relaties' toch een beetje iets voor trailertrash en ander lowlife.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:28:53 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_53191357
ikzelf ben wel voor de open relaties (meer polyamorisch though) maar mijn vriend trekt dit (nog) niet echt. ikzelf geloof niet dat liefde (of seks) iets exclusiefs voor een persoon is of dat liefde gevangen hoort of mag te worden in verschillende regels, dat zijn regels uit angst (om iemand kwijt te raken) en niet uit liefde. tuurlijk, TUURLIJK hou ik rekening met zijn wensen maar wij staan zoveel mogelijk allebei op de eerste plek. Ik heb behoeftes, hij heeft behoeftes, en ik ben ondertussen zo christelijk geonconditioneerd dat ik en het fabeltje van 1 partner niet meer geloof en het fabeltje dat als ik eenmaal doodga er een ander leven op mij wacht of een hemel waarin alles goed gaat dat ik NU het beste van mij leven ga maken. Zelfgereguleerd lijden, prima, maar alles tot op zekere hoogte.

we hebben het ook wel degelijk geprobeerd maar mijn partner werd dusdanig geplaagd door angsten dat ik het ook weer heb afgekapt. we hebben beiden wat op het spel gezet, maar het ging allemaal een beetje snel. prima, we houden van elkaar, hadden we geen rekening met _elkaars_ (zowel mijn gevoel als het zijne) wensen gehouden was het exit relatie geweest, en dat wilden we allebei niet. En zo gaan we weer verder, kijken hoe we vorm kunnen geven aan onze gevoelens, want we willen dat het voor ons allebei plezierig is, en niet alleen voor Een iemand, want dan krijg je strijd, zet je je relatie op het spel en heb je helemaal niets meer.. Dat terwijl je juist zoveel van iemand houdt, zeg je.

dus, het ligt aan de partners, maar ook aan de communicatieve vaardigheden, de vaardigheden in het verwoorden van gevoelens en rationaliseren, zelfreflectie, zelfcontrole, om zoiets echt goed te kunnen doen werken - tenzij je allebei al zelf die grondhouding hebt. Nuja goed, ik heb dat al sinds m'n kindertijd kwam ik achter, hij niet, dus het is geen makkelijke opgaaf.

Aan de andere kant komen we door dit soort dingen wel veel dichter bij elkaar, bij ons gevoel voor elkaar. Is mooi
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:23:48 #11
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_53191775
Open relatie ff zoekfunctie gebruiken
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_53193550
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:23 schreef JoeyT het volgende:
Open relatie ff zoekfunctie gebruiken
Hey MOD wannabe, dat topic is meer dan een jaar oud ( donderdag 10 augustus 2006 ) dus onnodig om die te kicken! en daar is de vraag wat een open relatie is, dit is net een ander topic
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53194226
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:08 schreef Frumzel het volgende:
relaties

Die reactie van je wordt een beetje oud.
pi_53194509
Waar blijft erodome

Alles kan, als je maar duidelijk bent in de afspraken
...en zo ook naleeft
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:59:59 #15
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_53194840
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:28 schreef releaze het volgende:
ikzelf ben wel voor de open relaties (meer polyamorisch though) maar mijn vriend trekt dit (nog) niet echt.

-knip-

dus, het ligt aan de partners, maar ook aan de communicatieve vaardigheden, de vaardigheden in het verwoorden van gevoelens en rationaliseren, zelfreflectie, zelfcontrole, om zoiets echt goed te kunnen doen werken - tenzij je allebei al zelf die grondhouding hebt. Nuja goed, ik heb dat al sinds m'n kindertijd kwam ik achter, hij niet, dus het is geen makkelijke opgaaf.

Aan de andere kant komen we door dit soort dingen wel veel dichter bij elkaar, bij ons gevoel voor elkaar. Is mooi
helemaal mee eens Hoewel ik niet bij elke partner zo´n open relatie aan kan gaan. Als ik onzeker ben over mijn partner dan kan ik stikjaloers zijn.

Het ligt m.i. aan het soort relatie dat je hebt, bij de ene relatie kan het wel, bij de andere niet. Het heeft te maken met hoeveel vertrouwen je in elkaar hebt op een veel dieper, fundamenteler niveau. Je moet kunnen vetrouwen op het feit dat je van elkaar houdt en je elkaar niet kan verliezen.

Hoe je dit bereikt? Tja, volledige openheid jegens elkaar en waarschijnlijk moet het ook een beetje in je zitten om sex los te zien van liefde ofzo.

Ik vond het echt de meest intense en diepgaande relaties die ik gehad heb. Gek genoeg hebben we nauwelijks iets met anderen gedaan, en helemaal niet waar de ander niet bij was. Dat vonden we dan zo ongezellig dat we gewoon wachtten tot de ander er ook bij was

Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat het dus niet om de derde persoon ging maar dat het meer een spel met elkaar was. Hmmm... misschien is dat niet wat TS bedoelt met een open relatie.

Zijn er meer mensen die ervaring (dat het meer een spel is tussen jou en je partner)?

Of wordt met een open relatie meer bedoelt dat je echt regelmatig na je werk even bij je minnaar langsgaat? Dat het dus echt om die 3e persoon gaat. Of dat je na een avond stappen met iemand anders mee naar huis gaat, soort kortstondige lust/ fysieke behoeftebevrediging?
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:01:59 #16
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_53194890
Een open relatie is gewoon vrijgezel zijn, maar dan de "zekerheid" ( want zekerheid is een illusie ) dat je altijd een "vaste" neukbuddy achter de hand hebt. Maar wat men al zei.. op den duur gaat het fout. De één krijgt gevoelens of wordt verliefd op totaal iemand anders. Ikzelf doe er niet aan, want ik ben wel iets volwassener en verstandiger inmiddels.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_53198286
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef Shitonya het volgende:
Een open relatie is gewoon vrijgezel zijn, maar dan de "zekerheid" ( want zekerheid is een illusie ) dat je altijd een "vaste" neukbuddy achter de hand hebt. Maar wat men al zei.. op den duur gaat het fout. De één krijgt gevoelens of wordt verliefd op totaal iemand anders. Ikzelf doe er niet aan, want ik ben wel iets volwassener en verstandiger inmiddels.
Dat is een vrije relatie. In een open relatie kies je wel gewoon voor elkaar, mag je die gevoelens voor elkaar hebben en ben je niet slechts elkaars neukbuddy. Volgens mij komen geslaagde open relaties juist ook veel meer voor bij mensen die al jaren samen zijn en in principe ook de rest van hun leven bij elkaar willen blijven. Maar goed, ik denk dat Erodome dat allemaal beter kan uitleggen, mocht ze nog langs komen
Voor mij zou het op dit punt in mijn leven niet werken, ik ben nu te monogaam ingesteld, en misschien in bepaalde op zichten nog te onzeker dankzij mijn leeftijd. Ik keur het idee echter totaal niet af, dus wie weet dat ik er over een jaar of 10 wel heel anders over denk. Ik zou er echter sowieso niet aan beginnen met iemand met wie ik niet eerst jaren een normale relatie heb gehad, want ik denk dat je elkaar wel door en door moet kennen en vertrouwen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_53198322
Zelf er meer scharrels op na houden is oké, maar dat de vrouw waarmee je scharrelt ook weer met andere mannen gaat is einde verhaal.
pi_53199565
Ik vind dat best wel fout.

Zoenen met een ander terwijl je een relatie hebt.
Maar dat is mijn mening!
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:39:25 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53200039
Waarom zou je een open relatie willen? Als je niet genoeg hebt aan je partner, dan heb je duidelijk nog niet de juiste partner ontmoet.
KuikenGuppy
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:57:03 #21
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_53200435
quote:
Je wordt het toch snel genoeg zat, als je tien kutten hebt gezien heb je ze allemaal gezien.
Lawl !

OT: Niks voor mij.
There is no rehab for stupidity.
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:09:02 #22
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_53201911
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:59 schreef Chandler het volgende:

[..]

Hey MOD wannabe, dat topic is meer dan een jaar oud ( donderdag 10 augustus 2006 ) dus onnodig om die te kicken! en daar is de vraag wat een open relatie is, dit is net een ander topic
tik ff open relaties in in de zoekfunctie...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:52:36 #23
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_53202981
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef OldJeller het volgende:
Zelf er meer scharrels op na houden is oké, maar dat de vrouw waarmee je scharrelt ook weer met andere mannen gaat is einde verhaal.
Hypocriete zak
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_53203466
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:52 schreef Shitonya het volgende:

[..]

Hypocriete zak
Nee, zo is het en niet anders.. en ga nu maar lelijk doen bij iemand anders.
pi_53204587
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Als het echt alleen om de seks gaat, dan is het prima.
Ben ik helemaal met je eens, zou het zelf persoonlijk meer bij zoenen houden maar als beide partijen er niks op tegen hebben is het toch prachtig om gewoon es lekker helemaal los te gaan tijdens het uitgaan, toch?
pi_53204986
Een open relatie is voor mij de exclusiviteit van liefde, maar niet van seks. Oftewel: de relatie heb je met één persoon, maar de seks met meerdere. Polyamorie (wat releaze dus al noemde) is waarbij je zowel de liefde als seks met meerdere mensen hebt.

Op het eerste gezicht lijkt zoiets ideaal, zo'n open relatie. Ik bedoel, wat is er mis mee dat je allebei wat bij neukt? Jij neukt bij, zij neukt bij, iedereen tevreden. Jammer genoeg werkt het in veel van de gevallen niet zo. Dit komt vooral door het enorme verschil in seksueel gedrag tussen man en vrouw. Laat ik dat effe duidelijk maken aan de hand van een voorbeeldje uit een Kennislink artikel:

"Koekoeken leggen hun ei in het nest van andere vogelsoorten, die het vervolgens - onwetend - uitbroeden en de gulzige koekoeksjongen ook nog voeden, totdat ze oud genoeg zijn om uit te vliegen. Wanneer vrouwen vreemd gaan, lopen mannen een vergelijkbaar risico: een man met een overspelige vrouw dreigt zijn tijd en energie te steken in nageslacht dat niet het zijne is. Aldus draagt een man bij aan het verspreiden van het genetisch materiaal van een andere man; evolutionair gezien niet zo’n handige strategie. Vanwege de analogie met de koekoeksjongen wordt dit verschijnsel in het Engels ook wel ‘cuckoldry’ genoemd (de Engelse vertaling voor koekoek is cuckoo). In tegenstelling tot mannen, weten vrouwen altijd zeker dat hun nageslacht daadwerkelijk (de helft van) hun genen bezit. Overspel van de mannelijke partner leidt daarom niet tot risico’s voor de vrouw. Zij loopt echter wel het risico dat haar man, behalve een seksuele verbintenis, ook een emotionele band opbouwt met zijn minnares en haar in de steek zal laten, waardoor ze alleen zorg moet dragen voor het nageslacht.

Deze verschillende gevolgen van overspel worden weerspiegeld in de verschillende reacties van mannen en vrouwen op het vreemdgaan van hun partner. Uit onderzoek blijkt namelijk dat vrouwen zich jaloers voelen wanneer hun man een diepgaande emotionele band met een andere vrouw blijkt te hebben. Mannen daarentegen vinden het omgekeerde niet zo erg. Zij worden eerder jaloers wanneer ze erachter komen dat hun vrouw een seksuele relatie met een andere man heeft. Dit vinden vrouwen weer minder reden tot jaloezie."

Het bovenstaande illustreert voor mij nogal waarom ik geneigd ben tot monogame relatie. Verliefd worden is imo ook op een fundamenteel niveau seks willen met iemand. Die twee zaken zitten voor mij in elkaar verweven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2007 21:19:18 ]
pi_53205011
quote:
. Juischt.
pi_53205363
ik heb 3 jaar een open relatie gehad. Ik denk dat als de regels duidelijk blijven, het niet verkeerd hoeft te zijn. Maar ik denk ook dat je het gevaar kan lopen dat je bij elkaar blijft, terwijl dat misschien niet handig is.

Ik denk dat ik bij mijn ex bleef omdat ik bang was om weer op mezelf te zijn. Ik zoende met anderen als ik daar zin in had, en een enkele keer wat meer. Maar pas toen ik verliefd werd op iemand anders kwam ik erachter dat het enige dat onze relatie in stand hield het vertrouwelijke was. Dat is imho niet een goede relatie.
Begrijp me niet verkeerd, ik hield van haar. Maar niet meer op de goede manier. Moeilijk uit te leggen Maar dat komt denk ik mede door de open relatie die wij hadden.

tevens een tvp
Extremistisch gematigd.
pi_53206315
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:31 schreef P8 het volgende:
ik heb 3 jaar een open relatie gehad. Ik denk dat als de regels duidelijk blijven, het niet verkeerd hoeft te zijn. Maar ik denk ook dat je het gevaar kan lopen dat je bij elkaar blijft, terwijl dat misschien niet handig is.

Ik denk dat ik bij mijn ex bleef omdat ik bang was om weer op mezelf te zijn. Ik zoende met anderen als ik daar zin in had, en een enkele keer wat meer. Maar pas toen ik verliefd werd op iemand anders kwam ik erachter dat het enige dat onze relatie in stand hield het vertrouwelijke was. Dat is imho niet een goede relatie.
Begrijp me niet verkeerd, ik hield van haar. Maar niet meer op de goede manier. Moeilijk uit te leggen Maar dat komt denk ik mede door de open relatie die wij hadden.

tevens een tvp
jah het kan ook angst om alleen te zijn zijn jah, mijn situatie zit beetje anders, ik zie me vriendin nog maar weinig, mede door afstand, maar haar ouders/vriendinnen willen ook nie dat ik met der omga omdat ik "slechte invloed" op der zou hebben terwijl der pa gewoon pittoe rookt achter het stuur met haar erbij, ook een beetje krom maar dat terzijde, ik zie der dus weinig en hou echt veel van der, maar juist doordat ik haar zo weinig zie merk ik van mezelf dat ik toch wel veel naar andere meisjes loer, en we weten allebei dat ik haar wel trouw zou blijven, maar ik heb ook geen zin om compleet celibataire verder te gaan terwijl ik nu nog zo jong ben, en dat verwacht ik ook absoluut niet van haar..
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:16:03 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53207954
quote:
Als het echt alleen om de seks gaat, dan is het prima. Je wordt het toch snel genoeg zat, als je tien kutten hebt gezien heb je ze allemaal gezien.
Wat ben je toch romantisch
pi_53207958
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:04 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

jah het kan ook angst om alleen te zijn zijn jah, mijn situatie zit beetje anders, ik zie me vriendin nog maar weinig, mede door afstand, maar haar ouders/vriendinnen willen ook nie dat ik met der omga omdat ik "slechte invloed" op der zou hebben terwijl der pa gewoon pittoe rookt achter het stuur met haar erbij, ook een beetje krom maar dat terzijde, ik zie der dus weinig en hou echt veel van der, maar juist doordat ik haar zo weinig zie merk ik van mezelf dat ik toch wel veel naar andere meisjes loer, en we weten allebei dat ik haar wel trouw zou blijven, maar ik heb ook geen zin om compleet celibataire verder te gaan terwijl ik nu nog zo jong ben, en dat verwacht ik ook absoluut niet van haar..
pittoe=wiet neem ik aan?
anywayz, een wietrokende vader hoeft imho niet een slechte invloed te geven. Een vader die voor de lol in het weekend negers en bushokjes in elkaar schopt bijvoobeeld wel. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wat "een slechte invloed" is, alleen afhangt van je referentiekader. Die ouders zullen ongetwijfeld een reden hebben waarom ze dat van jou vinden. Of dat terecht is of niet is denk ik alleen door je vriendin te bepalen.

en het 2de vetgedrukte: Hoe weet jij zo zeker dat jij haar trouw zal blijven? Er komt een moment dat 1 van de 2 geen goed gevoel meer heeft bij jullie relatie. Wat zou jij doen als zij wil ophouden met de open relatie, en een vaste relatie wil? Als jij zegt dat je haar trouw zal blijven, dan zou je dus op ieder moment toegeven en overgaan naar een vaste "normale" relatie.

nogmaals, ik heb 3 jaar een open relatie gehad. Om dezelfde reden als jullie trouwens. Voor mij werkte het niet meer. In mijn geval werd het een soort van uitstel van executie. En dit is denk ik een gevaar dat in iedere open relatie schuilt. Er kan heel onverwachts een einde aan komen.
In mijn geval leek het allemaal goed te gaan. Totdat ik verliefd werd op iemand anders. Toen pas kwam ik erachter dat het enige dat mijn ex en ik bij elkaar hield "het vertrouwde" was. Hierdoor kwam het einde van onze relatie aardig onverwacht.

Maargoed. Dat het voor mij niet werkte, betekent niet dat het voor iemand anders ook niet kan werken. Een goede vriend en vriendin van mij redden zich prima met hun open relatie. In fact, de beste relatie die ik ken, is de relatie die die 2 hebben
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:16:40 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53207966
Ik heb een beetje een hekel aan het woord "open relatie". Daarom prefereer ik "geen verkering".
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:17:24 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53207984
quote:
Veel succes met iemand vinden die het met je eens is en niet heel lelijk is
pi_53209064
Ik vind open relaties persoonlijk maar niks...
pi_53209159
Ik begrijp het concept eigenlijk niet zo. . Wat is dan nog de waarde van een relatie? Waarom neem je überhaupt een relatie als je al op voorhand gaat bepalen dat het okay is om met andere mensen intiem te zijn?

Een relatie gaat er toch juist om dat je voor elkaar kiest en elkaar daarin vertrouwt? Of ben ik nou ineens héél ouderwets?
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zondag 16 september 2007 @ 00:10:27 #36
81237 releaze
best of both worlds
pi_53209301
waarom kan je niet voor meerdere mensen kiezen?
pi_53209359
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:10 schreef releaze het volgende:
Waarom is dat nodig? Dat geeft toch een beetje het idee van "ik heb aan jou niet genoeg, dus moet ik er meer bij"?
pi_53209435
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:10 schreef releaze het volgende:
tjah er ligt gewoon een of ander taboe op en men is te conservatief om er iets aan te veranderen..
pi_53209505
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:14 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

tjah er ligt gewoon een of ander taboe op en men is te conservatief om er iets aan te veranderen..
Geen kwestie van taboe, er zijn gewoon teveel mensen met een ietwat jaloers karakter.
pi_53209712
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:17 schreef Chowi het volgende:

[..]

Geen kwestie van taboe, er zijn gewoon teveel mensen met een ietwat jaloers karakter.
hoezo jaloers dan?
pi_53209831
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:25 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

hoezo jaloers dan?
Nou ja, als je jaloers aangelegd bent, is het niet echt fijn om te weten dat je partner intiem is met een ander, hm? Zelfs als hij daar open en eerlijk over is.
pi_53209960
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:30 schreef Chowi het volgende:

[..]

Nou ja, als je jaloers aangelegd bent, is het niet echt fijn om te weten dat je partner intiem is met een ander, hm? Zelfs als hij daar open en eerlijk over is.
naja tis hoezo intiem je het zelf maakt he, ik doe er niet moeilijk over als mijn vriendin een keertje eens met een andere kerel zoent als zij er geen serieuze bedoelingen mee heeft
  zondag 16 september 2007 @ 00:36:44 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53209985
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:12 schreef Chowi het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig? Dat geeft toch een beetje het idee van "ik heb aan jou niet genoeg, dus moet ik er meer bij"?
Heb jij ook maar één kletsvriendin?
pi_53210037
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb jij ook maar één kletsvriendin?
Eerlijk gezegd wel.
pi_53210057
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:35 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

naja tis hoezo intiem je het zelf maakt he, ik doe er niet moeilijk over als mijn vriendin een keertje eens met een andere kerel zoent als zij er geen serieuze bedoelingen mee heeft
Nee, okay. Ik vind ook dat daar over te discusseren valt. Maar als het gebeurt, laat het dan incidenteel zijn. Waarom moet het van tevoren toegezegd worden?
  zondag 16 september 2007 @ 00:45:48 #46
81237 releaze
best of both worlds
pi_53210154
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:12 schreef Chowi het volgende:

[..]

waarom zou dat erg zijn?
  zondag 16 september 2007 @ 00:48:02 #47
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 16 september 2007 @ 00:48:53 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53210227
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:45 schreef releaze het volgende:

[..]

waarom zou dat erg zijn?
Was jij vanavond in de bioscoop bij 1408?
pi_53215108
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Veel succes met iemand vinden die het met je eens is en niet heel lelijk is
Als er geen weet van is en het komt nooit ter discussie, dan hoef je er ook niet eensgezind over te zijn.
pi_53215305
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Hee hoe staan jullie fok!'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de "settle-fase" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..
Ik geloof er niet (meer!) in.
Ooit klonk het als het beste idee van de wereld.
Je wilt graag bij elkaar zijn en lichaamsvloeistoffen uitwisselen, maar je ziet een relatie als een verstikkend iets.
De oplossing: Wel een relatie, maar niet de verstikking!

Ik geloof er dus niet in. Als je echt een relatie hebt en écht om elkaar geeft, haal je niet je schouders op als de ander met een ander heeft liggen pompen.
En die ander wil dat jij je emoties opzij zet, want anders wordt zijn/haar vrijheid ingeperkt - oh jee!

Het punt is het beeld dat je hebt van relaties. Als je een relatie ziet als een inperking van je vrijheid, en niet als een verrijking van je leven, kom je vanzelf op de open relatie terecht.
Maar dat zegt dus meer over jou, je beeld van relaties en je angst om iets in te leveren, dan over de werkelijke wenselijkheid van een open relatie.
pi_53216449
Ik vind een open relatie drie keer niks. Ik heb in m'n hele leven maar met 1 persoon gezoend en gevrijd en dat is degene waar ik van hou, en waarvan ik hoop dat ik de rest van mijn leven bij hem kan blijven. Ik moet er niet aan denken om met andere jongens (of meiden) te zoenen of verder te gaan. Dan is het bijzondere van seks in 1 klap weg, verliest het alle waarde. Seks is gewoon voor 1 persoon en niemand anders. Mocht het ooit overgaan tussen mijn vriend en mij weet ik ook niet of ik het ooit nog met een ander zou doen.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 16 september 2007 @ 13:19:35 #52
81237 releaze
best of both worlds
pi_53216720
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
pi_53216854
Omdat dat goor is en ik niet van afgelikte boterhammen houdt, laat staan die als je al samen bent nog steeds op frequente basis worden afgelikt.
pi_53217502
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
Wat een gare vergelijking. .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  zondag 16 september 2007 @ 13:51:19 #55
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53217543
Dan vind ik niet dat er sprake is van een relatie.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 16 september 2007 @ 13:58:58 #56
189294 Bepsie
Smurf terreur.
pi_53217713
Heb er niets op tegen zolang je geen gevoelens voor elkaar hebt, anders komt er teveel gezeik van.
Anderzeids gaat uiteindelijk een van de twee meer voor de ander voelen en heb je dus evengoed gezeik. Dus ik zou dat zeker niet doen onder het mom van "relatie".
Afin, niets voor mij in ieder geval! Het is het een of het ander, je hebt een relatie of je hebt er geen!
Sex is immers overal verkrijgbaar, en niets voelt zo goed als sex met liefde.
Rape is such a bad word, lets call it surprisesex!!
pi_53217867
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
Omdat seks de ultieme daad van liefde voor elkaar is. Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.

Praten is in principe ook intiem, maar stata los van liefde. Praten kun je ook met mensen waar je niet van houdt.

Dat is dus een, ehm, klein verschil.
pi_53218097
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
pi_53218143
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:

Praten is in principe ook intiem, maar stata los van liefde. Praten kun je ook met mensen waar je niet van houdt.

Dat is dus een, ehm, klein verschil.
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt. De vergelijking zelf is alleen krom. Een goed gesprek hebben kan je partner ook met je moeder, mag hij dan ook maar seks hebben met je moeder? .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53218157
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
Amen to that.
pi_53218179
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:15 schreef Addict89 het volgende:
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt.
Voor mij absoluut niet.
pi_53218377
quote:
Hier sta ik helemaal achter
pi_53220184
Keer op keer valt het me op dat mensen er van uit gaan dat hun eigen gevoelens op iedereen van toepassing zijn. Zelf heb ik alleen seks met iemand waar ik echt stapelgek op ben, liefde en seks zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar dat ben ik. Ik weet dat voor veel andere mensen dit helemaal niet opgaat, die kunnen die twee makkelijk scheiden, en dus kan ik ook begrijpen dat die mensen seks buiten hun relatie kunnen hebben, zonder dat dat ook maar iets zegt over de kwaliteit van hun relatie.
Ik kan begrijpen dat mensen zeggen dat als er binnen hun eigen relatie seks buiten de deur zou plaats vinden, of zou moeten vinden om de spanning er in te houden, er iets niet meer goed zou zitten, maar is het niet erg superieur om er dan maar van uit te gaan dat dat voor alle andere relaties dus ook geldt?
Arseen (As), atoomnummer 33
  zondag 16 september 2007 @ 15:46:58 #64
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_53220487
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Chowi het volgende:
Ik begrijp het concept eigenlijk niet zo. . Wat is dan nog de waarde van een relatie? Waarom neem je überhaupt een relatie als je al op voorhand gaat bepalen dat het okay is om met andere mensen intiem te zijn?

Een relatie gaat er toch juist om dat je voor elkaar kiest en elkaar daarin vertrouwt? Of ben ik nou ineens héél ouderwets?
Een relatie gaat er voor mij om dat je voor elkaar kiest en elkaar vertrouwt. Niet dat je, zoals jij schrijft, elkaar daarin vertrouwt. Met "daarin" bedoel je dan exclusieve sex? Is dat voor jou dan de waarde van een relatie?

Een relatie bestaat nu juist uit meer dan dat.

Dus waarom zou je op voorhand een relatie moeten uitsluiten? Alleen omdat een stel op dit ene gebied onconventionele ideeen heeft?
pi_53222468
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.
Absoluut niet.
Al die fijne, doch tijdelijke hertjes moeten missen?
pi_53223187
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:12 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Al die fijne, doch tijdelijke hertjes moeten missen?
Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....
pi_53223317
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:44 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....
Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.
pi_53223709
Ja, leuk geweest. Kan het nu weer wat minder persoonlijk? OJ, loop niet zo te schoppen om het schoppen en reageer gewoon 's inhoudelijk en fatsoenlijk.
  zondag 16 september 2007 @ 18:32:49 #69
81237 releaze
best of both worlds
pi_53224280
trouwens, over jaloezie... ik help liever m'n partner z'n jaloezie uit de weg krijgen dan de triggers van jaloezie zoveel mogelijk vermijden. ben toch van de persoonlijk groei, mensen zo weerbaar mogelijk tegen hun eigen angsten maken ipv alle enge dingen vermijden. zo ook met mijn partner, ik vind het niet erg dat hij angsten heeft en ik sluis hem er met alle liefde van de wereld langs maar hem bijstaan over z'n angsten heen zetten is net ff wat constructiever en hebben we allebei baat bij. Tuurlijk, zoiets is een meerjarenplan maar ik ben niet van plan hem snel te verlaten dus waarom niet?
  zondag 16 september 2007 @ 18:35:07 #70
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53224330
quote:

Verder zijn 'open relaties' toch een beetje iets voor trailertrash en ander lowlife.
Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_53224440
quote:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij.
You wrote my thoughts exactly

Open relatie bij mij = exit!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_53224591
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.
Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walg Of dat nou blitse skileraren of suffe natuurkundenerds zijn. Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
pi_53224766
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walg Of dat nou blitse skileraren of suffe natuurkundenerds zijn. Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.

Overigens interpreteert men 'open' relaties hier op verschillende wijze is wel te merken.
pi_53225310
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.
Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.
pi_53225402
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:17 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.
Steekproeven zijn ook op een bepaalde hoeveelheid gebaseerd en niet op b.v. de gehele Nederlandse bevolking. Na enkele ervaringen en van personen uit mijn directe omgeving vind ik dat ik die conclusie gegrond kan trekken.
pi_53225442
Dus 'enkele personen in jouw directe omgeving' is direct een steekproef voor de gehele samenleving? Knap hoor.

En ohja; lelijk en saai zijn ook subjectieve begrippen. Kijk naar Britney: de een vind haar nog steeds een geile milf, terwijl de ander haar een uitgelubberde domme doos vindt. Dus eigenlijk slaat je opmerking helemaal nergens op.
pi_53225575
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:

Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:35 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.
Het is inderdaad of vreemdgaan, of een open relatie. Verdere opties zijn er niet.
pi_53225607
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Dus 'enkele personen in jouw directe omgeving' is direct een steekproef voor de gehele samenleving? Knap hoor.

En ohja; lelijk en saai zijn ook subjectieve begrippen. Kijk naar Britney: de een vind haar nog steeds een geile milf, terwijl de ander haar een uitgelubberde domme doos vindt. Dus eigenlijk slaat je opmerking helemaal nergens op.
Uiteraard is dat subjectief, het zou problematisch worden indien er een bepaalde standaard van 'mooi' is.
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]
maar vooral suffe,
Niet alle, wel veel. De conclusie die ik trek uit eigen ervaring en voor mij werkt dat, voor jou kennelijk niet.
pi_53225613
Goed, als Britney erbij gehaald wordt kan je met enige zekerheid stellen dat dit nog weinig met open relaties te maken heeft. Kappen, want ik heb geen zin om posts te verwijderen.
pi_53225727
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:25 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?
het maakt me niet uit van voor type mensen het zijn, maar mensen die zoveel mogelijk geneukt willen hebben in hun leven vind ik walgelijk. Kan toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')