abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 13:35:10 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53170581
Voor een ieder die benieuwd is ik lees nu

de lange weg naar beneden van Nick Hornby
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:27 #2
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53170903
Gemengd dubbel van Jill Mansell
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:38 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53170915
TerugVind Pil!

Three Bags Full van Leonie Swan, dus. Dankzij TS.
En de schrijfstijl doet me trouwens echt een beetje denken aan Mark Haddon's The Curious Incident of the Dog in the Night-time .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53171166
Subtiele TVP, als dat mag.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:59:27 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53171250
Ben nog steeds bezig in Kafka on the Shore.
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 14:06:20 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53171470
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef Copycat het volgende:
TerugVind Pil!

Three Bags Full van Leonie Swan, dus. Dankzij TS.
En de schrijfstijl doet me trouwens echt een beetje denken aan Mark Haddon's The Curious Incident of the Dog in the Night-time .
Ik vind het trouwens een heel engels boek hij doet engels aan ofzo, maar ze is een duitse
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_53171612
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben nog steeds bezig in Kafka on the Shore.
Hoe ver ben je? En is het wat? Ik maak ook serieuze overwegingen om het boek aan te schaffen, namelijk.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:33:07 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53172303
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Chowi het volgende:

[..]

Hoe ver ben je? En is het wat? Ik maak ook serieuze overwegingen om het boek aan te schaffen, namelijk.
Pagina 409. En het is erg goed. Murakami
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 16:55:11 #10
42184 crew  DaMart
pi_53175733
Ik ben nu bezig in 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_53177165

pi_53178315
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[afbeelding]
Typisch vrouwenboek weer. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_53182343
Ik ga morgen in het vliegtuig naar mijn vakantiebestemming met Een kleine geschiedenis van bijna alles van Bill Bryson beginnen.
pi_53183174
Momenteel lees ik Catch 22. Mijn vader heeft het weggelegd omdat hij het doodsaai vond, maar ik vind het eigenlijk een heerlijk boek. En hierna staat Wolkenatlas in de planning. Ik heb er hier veel positieve dingen over gelezen, dus daar ga ik me ook maar aan wagen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:55:43 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53183404
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:48 schreef Orbis het volgende:
Momenteel lees ik Catch 22. Mijn vader heeft het weggelegd omdat hij het doodsaai vond, maar ik vind het eigenlijk een heerlijk boek. En hierna staat Wolkenatlas in de planning. Ik heb er hier veel positieve dingen over gelezen, dus daar ga ik me ook maar aan wagen.

Allebei in hun eigen recht bijzonder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53183812
William Godwin - Caleb Williams omdat het woensdag uit moet zijn voor mijn literatuur college
voor mijn plezier heb ik net In de naam van de roos van umberto Eco uit
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_53200179
De Ondergang - Joachim Fest
pi_53203521
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:48 schreef Chowi het volgende:

[..]

Typisch vrouwenboek weer. .
Het is nooit wat geworden tussen de chicklit en mijzelf Behalve Bridget Jones, het eerste deel dan, Dat was briljant en toen nog vrij origineel

Ik ben nog steeds bezig in 'Ishq and Mushq' van Priya Basil. En onderwijl lees ik 'Het zijn zware dagen'.
Casper en Hobbes that is
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2007 @ 08:28:39 #19
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53213011
Op vakantie geweest en de volgende boeken gelezen (in willekeurige volgorde)


Erg vermakelijk boek over een groep mensen die zelfmoord willen plegen.


Een oud vrouwtje wordt geterroriseerd door haar neef en zijn vrienden en neemt wraak.


Er worden moorden gepleegd in en om het vaticaan. Enige gelijkenis met het bernini misterie van Dan Brown. Lekker leesvoer.


Een fotograaf raakt na de dood van zijn moeder verstrikt in een complot van de Vaticaanse Maffia. Een onverwacht einde!

En nu nog aan het lezen:



Na een bloederige moord lukt het de politie niet om een dader te vinden, uit eindelijk word er toch een gevonden. Deze dader wordt uit eindelijk tot de doodstraf veroordeeld. Deze dader blijkt niet de dader en wordt uit eindelijk weer vrij gesproken. (maar zover ben ik nog niet). Waar gebeurd
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53213217
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef dossie het volgende:
Michel Houellebecq - Mogelijkheid van een eiland

[afbeelding]

Fijn boek, alleen zijn toekomstige "ik" kan me wel gestolen worden eigenlijk.
Juist, en om die reden is het een kutboek.

Ik ben al een tijdje bezig in Underground van Murakami over 'The Tokyo Gas Attack and the Japanese Psyche'. In de trein lees ik steeds een paar verhalen. Erg indrukwekkend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 16 september 2007 @ 09:27:45 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53213246
House of leaves

quote:
House of Leaves is the debut novel by the American author Mark Z. Danielewski, published by Pantheon Books (ISBN 0-375-70376-4). The novel quickly became a bestseller following its March 7, 2000 release, having already developed a cult following through gradual release over the Internet. It was followed by a companion piece, The Whalestoe Letters (ISBN 0-375-71441-3). The novel has since been translated into a number of foreign languages, including French, Greek, Japanese, Dutch and Italian.

The format and structure of the novel is unconventional, with unusual page layout and style typical of ergodic literature. It contains copious footnotes, many of which contain footnotes themselves, and some of which reference books that do not exist.[1] Some pages contain only a few words or lines of text, arranged in strange ways to mirror the events in the story, often creating (paradoxically) both an agoraphobic and a claustrophobic effect. The novel is also distinctive for its multiple narrators, who interact with each other throughout the story in disorienting and elaborate ways.

House of Leaves has been described as a "satire of academic criticism."[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_leaves

Een boek, dat over een boek gaat, dat over een film gaat die niet bestaat. Een huis dat aan de binnenkant groter is dan aan de buitenkant. Erg indrukwekkend.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53213299
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:27 schreef HAL9000S het volgende:
Erg indrukwekkend.
Dus het is leesbaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 16 september 2007 @ 09:51:06 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53213415
Ondanks dat ik 'm in het Engels lees, vind ik 'm vrij leesbaar ja. Het is denk ik wel een boek dat je vaker moet lezen, helemaal met die notes.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53213485
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ondanks dat ik 'm in het Engels lees, vind ik 'm vrij leesbaar ja. Het is denk ik wel een boek dat je vaker moet lezen, helemaal met die notes.
In Menuet van Louis Paul Boon verschijnt parallel aan het verhaal een reeks krantenartikelen. Niet alleen het verhaal loopt door, maar de krantenartikelen ook. Dit maakt het erg lastig om het verhaal te laten liggen, een stuk van de artikelen te lezen en terug te keren naar het verhaal. Deze opzet komt de leesbaarheid m.i. niet ten goede. De reeks krantenartikelen ben ik mettertijd gaan verwaarlozen. Ik kan me voorstellen dat je dat ook doet als je te maken krijgt met voetnoten in voetnoten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_53236834
Aldus sprak Zarathoestra - Nietzsche
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 11:04:14 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53238967
Ik herlees "de ruimte van sokolov" van Leon de Winter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 11:04:41 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53238980
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:27 schreef HAL9000S het volgende:
House of leaves
* Bosbeetle noteerd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 12:25:15 #28
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53240852
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

* Bosbeetle noteerd
* Buurvrouw_Rietman schrijft mee
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 17 september 2007 @ 12:26:53 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53240891
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53289115
Ik ben net begonnen in My Friend Leonard van James Frey . A Million Little Pieces vond ik prachtig, verzonnen of niet, vandaar dat ik erg benieuwd ben.
Tap tap tap
  woensdag 19 september 2007 @ 13:12:34 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53298056
Ik lees een aantal dingen door elkaar, maar onder andere Jpod van Douglas Coupland, Nog drie keer slapen en ik word wakker van Brusselmans, Asbestemming van AFTH en een verhalenbundel van Borges.

Heerlijk, zo veel nog te lezen boeken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53301527
Momenteel voor mijn studie: Hella Haasse - Zelfportret als legkaart (1954)
Begint redelijk filosofisch
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53306097
Ik lees Thomas Pakenham - The Scramble for Africa: White Man's Conquest of the Dark Continent from 1876-1912.

  woensdag 19 september 2007 @ 18:51:57 #34
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53307212
Oh, en de briefwisseling tussen Reve en Harry de Groot. Totnutoe nog niet zo leuk als die met Carmiggelt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53307329
Geert Mak - In Europa
Xbox Live: koenpijl
pi_53317353
Ik lees Dünya, de nieuwe roman van Tomas Lieske.
pi_53317410
de bijbel schrijver onbekend ±P
pi_53318630
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:27 schreef HAL9000S het volgende:
House of leaves
Ik heb hem hier al tijden in de kast staan (in het Engels). Twee pogingen gedaan om hem te lezen, beiden zijn mislukt. House of leaves is niet het soort boek waarbij je 's avonds voor het slapen gaan twee pagina's kan lezen en al helemaal niet het soort boek dat je een week kan laten liggen om vervolgens weer vrolijk verder te lezen. Je moet er wat tijd in stoppen. In december heb ik drie weken vakantie. De ideale periode om nog een poging te wagen. In principe zou het dan wel moeten lukken om hem uit te lezen. Ik ben erg benieuwd. De vorige twee keer ben ik een aardig eind gekomen. Het is in ieder geval een interessant maar vooral bijzonder boek

Nu aan het lezen:
The Kite Runner - Khaled Hosseini
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  donderdag 20 september 2007 @ 09:21:51 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53319889
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:47 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Ik heb hem hier al tijden in de kast staan (in het Engels). Twee pogingen gedaan om hem te lezen, beiden zijn mislukt. House of leaves is niet het soort boek waarbij je 's avonds voor het slapen gaan twee pagina's kan lezen en al helemaal niet het soort boek dat je een week kan laten liggen om vervolgens weer vrolijk verder te lezen. Je moet er wat tijd in stoppen. In december heb ik drie weken vakantie. De ideale periode om nog een poging te wagen. In principe zou het dan wel moeten lukken om hem uit te lezen. Ik ben erg benieuwd. De vorige twee keer ben ik een aardig eind gekomen. Het is in ieder geval een interessant maar vooral bijzonder boek
Helemaal waar. Ik heb 'm ook in een ruk uitgelezen, er is denk ik geen tussenweg nee.

Ik ben nu bezig met de opvolger van Gödel, Escher, Bach van Douglas Hofstadter; I am A Strange Loop.

quote:
Am a Strange Loop is a 2007 book by Douglas Hofstadter, examining in depth the concept of a strange loop originally developed in his 1979 book Gödel, Escher, Bach.

Hofstadter had previously expressed disappointment with how Gödel, Escher, Bach was received. In the preface to the twentieth-anniversary edition, Hofstadter laments that his book has been misperceived as a hodge-podge of neat things with no central theme. He states: "GEB is a very personal attempt to say how it is that animate beings can come out of inanimate matter. What is a self, and how can a self come out of stuff that is as selfless as a stone or a puddle?"[1]

He sought to remedy this problem in I Am a Strange Loop, by focusing on and expounding upon the central message of Gödel, Escher, Bach. He seeks to demonstrate how the properties of self-referential systems, demonstrated most famously in Gödel's Incompleteness Theorem, can be used to describe the unique properties of minds.

As an exploration of the concept of "self", Hofstadter explores his own life, and those he has been close to.

"In the end, we self-perceiving, self-inventing, locked-in mirages are little miracles of self-reference."[2]
waar hij weer wat dieper ingaat op het zeer abstracte en epische begrip bewustzijn en vooral op het introspectrieve concept 'Ik', welke hij op mooie, toegankelijke en vooral ook bizarre wijze ontleedt... de gedachte dat ons bewustzijn slechts een loop is van onbewuste reflexen op externe stimuli...scary. Ik lees 'm in het Engels.

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 20-09-2007 09:29:55 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53342208

Adoptiekind hoe zijn 'familie' wordt vermoord. Het kind is autistisch en heeft zich in de kast verstopt.
Rechercheur die tevens 'oom' is van het kind moet het snel aan het praten krijgen omdat er geen direct bewijs is dat zijn broer om het leven is gebracht omdat alles erop wijst dat hij zelfmoord pleegde nadat hij zijn vrouw en kinderen vermoorde.

Erg spannend tot nog toe
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 20 september 2007 @ 23:53:18 #41
189777 zagevent
what's in a name
pi_53344503
Ik ben al een paar weken bezig in 'De Mammoetjagers' van J. M. Auel, maar het wilt niet vlotten. Jammer, want de twee vorige boeken waren wel goed.

Zou wel eens willen beginnen aan 'Op zoek naar de verloren tijd' van Proust. Iemand enige ervaring hiermee?
pi_53347357
Walden van Thoreau.
pi_53348857
De Wandelaar van Adriaan van Dis.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:43:13 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_53349178
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor een ieder die benieuwd is ik lees nu

de lange weg naar beneden van Nick Hornby
Briljant boek.


Ik ben nu bezig in The Science of Discworld. Erg leuk en leerzaam boek, vooral het wetenschap-gedeelte is erg goed gebracht vind ik.

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_53367648
De Wolkenatlas zal hier even moeten wachten, omdat ik voor school in een ander boek begonnen ben. The Picture of Dorian Gray van Oscar Wilde. Erg boeiend!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_53367707
Leah Stewart - Vrienden voor altijd

Hartsvriendinnen heb je voor altijd? Maar wat als de vriendschap plotseling wordt verbroken? En dan na acht jaar spreek je elkaar weer?!
Cameron en Sonia zijn veertien en zijn vriendinnen door dik en dun. Niemand kan tussen hen in komen staan, zo lijkt het.
Toch komt er een einde aan hun vriendschap.
Acht jaar later, ontvangt Cameron een uitnodiging voor de bruiloft van Cameron. Ze laat de uitnodiging voor wat het is en gaat niet.
Haar werkgever professor Oliver Doucer wil dat Cameron wél gaat, maar ze blijft bij haar besluit.
Plotseling overlijdt Oliver en hij heeft een pakje voor Sonia achtergelaten. Cameron twijfelt. Moet ze de laatste wens van Oliver respecteren, of heeft ze het pakje nooit gezien??
Cameron gaat het pakje bij Sonia afgeven. Dan volgt een zoektocht naar de vriendin waar ze alles mee deelde.
Cameron komt veel vragen tegen op deze zoektocht. Maar ook antwoorden en soms ze komt er achter dat zaken en mensen altijd anders zijn dan ze lijken. Maar alles heeft zijn reden.
#geen
pi_53391994
Peter Schwartz - Inevitable surprises



Ik heb een documentaire gezien van Schwartz en ik vond dat hij reuze interessante theorieën had over een aantal zaken. Daarom heb ik besloten om dit boek te kopen en er nu in te beginnen.
quote:
The author of the bestseller "The Art of the Long View" forecasts the inevitable surprises that will shape the business world of tomorrow. The world we live in today is more volatile than ever. The security of free nations is threatened by rogue states, the global economy is in flux, and the rapid advance of technology forces constant reevaluation of our society. With so many powerful forces at work and seemingly unpredictable events occurring, to many the future seems dark, and its possibilities frightening. Peter Schwartz disagrees. A world-renowned visionary in the field of scenario planning, Schwartzs startlingand accurate predictions have been employed by government agencies and major corporations for more than twenty-five years. He argues that the future is foreseeable, and that by examining the dynamics at work today we can predict the inevitable surprises of tomorrow. Timely and thought-provoking, "Inevitable Surprises" is a book that no one with an interest in businessor the future of our societycan afford to miss.
I spoke proper England since I was a children.
pi_53414180
Esther verhoef - Rendez vous

Wie heeft niet de droom te emigreren naar het zuiden van Frankrijk waar het klimaat beter, de mensen minder gehaast, de omgeving weidser, de natuur meer aanwezig, en de algehele stemming vrolijker is? Ontmoet Simone, een 34-jarige vrouw die de stap waagt om in het zuiden van Frankrijk een nieuw leven te beginnen. Samen met haar man en twee kinderen koopt ze een bouwvallig landhuis om op te knappen, erin te wonen en een deel ervan te verhuren als chambres d’hôtes. De werkelijkheid haalt de droom in. Waar haal je goede werklui vandaan in een vreemd dorp waar je nog niet eens de bakker weet te vinden? Hoe stel je je kinderen gerust die de taal nog niet machtig zijn en al hun vriendjes hebben moeten achterlaten? Hoe houd je je relatie opwindend terwijl de stress van de verbouwing steeds zwaarder op je schouders drukt? Terwijl de hectiek in en om het huis steeds groter wordt vlucht Simone – die er genoeg van heeft haar leven continu aan dat van haar man aan te passen – in een hartstochtelijke affaire met de aantrekkelijke twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar eens zo georganiseerde leven kwijt.

#geen
  maandag 24 september 2007 @ 07:01:15 #49
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53423789
The Book of Longing - Leonard Cohen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!fotograaf maandag 24 september 2007 @ 14:32:13 #50
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53432200
quote:
Tijdens restauratiewerkzaamheden aan de Sixtijnse kapel komen geheimzinnige inscripties aan het licht. Een geheimzinnige code die de Vaticaanse gemoederen danig verontrust. De code lijkt te verwijzen naar een oeroude samenzwering.
Tijdens zijn speurtocht naar een verklaring stuit kardinaal Jellinek in de geheime archieven van het Vaticaan op een document met een vernietigend geheim dat de leer van de katholieke kerk op zijn grondvesten doet trillen. Waarom heeft Michelangelo dit raadsel in zijn fresco's verwerkt?
'En de geheimzinnige inscritpie?' vroeg Jellinek gespannen.
Fedrizzi, de restaurator, antwoordde: 'De inscriptie moet van het begin af aan in het ontwerp opgenomen zijn, alleen al op formele gronden vanwege de verdeling van de hoofdletters over de gehele lengte. En daarnaast kunnen we er zeker van zijn dat de inscriptie geen latere toevoeging is, aangezien de gebruikte kleur dezelfde samenstelling heeft als de fresco-schildering.'
Jellinek staarde getroffen naar de grond. 'Dus speelde Michelangelo van begin af aan met de gedachte om de Sixtijnse gewelven van een geheim te voorzien. Ik bedoel, de inscriptie is dus niet in een plotselinge woedeopwelling of een eenmalige stemming ontstaan.'
'Nee,' antwoordde Fedrizzi, 'mijn bevindingen bewijzen juist het tegendeel.'
Het Sixtijnse geheim is een adembenemende thriller waarin, na Leonardo's geheim in De Da Vinci Code, nu ook Michelangelo's raadsel opgelost wordt.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53468804






en NRC Handelsblad
pi_53470954
VOORAL:




Petrarch and Petrarchism: The English and French Traditions, commentaries on and selections of poets writing in the Petrarchan tradition.




Dat doen psycho's nou in bed enzo..


En dan verder wat gebladerd in:



gewoon uit interesse, vanwege de controverse. Maar word er eerder anti Dawkins van dan atheist.
Veel te makkelijk, dat populaire gebash, en 't kriebelt.
quote:
Dawkins heeft een even gepassioneerde als rigoureuze weerlegging van religieuze aanspraken geformuleerd, die omarmd zal worden door iedereen die zich stoort aan de inconsistenties en wreedheden waarvan de Bijbel - weliswaar van grote literair-historische waarde volgens Dawkins - doorspekt is; door iedereen die niets moet hebben van de oppervlakkigheid van Intelligent Design; door iedereen die zich kwaad maakt over het fundamentalisme in het Midden-Oosten of in de hedendaagse VS. Dawkins' boek zal een welkome steun in de rug zijn voor ieder die zich met trots atheïst durft te noemen. En een vurig pleidooi voor het 'uit de kast komen' van ieder die zich diep in zijn hart al een atheïst weet. Een ongelooflijk boek over het ultieme onderwerp, dat beslist veel stof doet opwaaien.
In zijn onnavolgbare, pakkende, soms geestige stijl richt Richard Dawkins zijn scherpzinnige pijlen op het geloof in een bovennatuurlijke god. Dawkins bekritiseert het godsidee in al zijn vormen, van de door seks geobsedeerde tiran van het Oude Testament tot de heel wat minzamere (maar nog altijd onlogische) 'Grote Klokkenmaker' van sommige verlichtingsdenkers. Hij laat geen spaan heel van de belangrijkste argumenten voor religie (het bieden van troost, het funderen van ethiek, etc.) en toont de grote onwaarschijnlijkheid van een opperwezen aan. Hij laat zien hoe religie oorlog voedt, onverdraagzaamheid in de hand werkt en aanzet tot kindermishandeling. De auteur maakt overtuigend duidelijk dat geloof in God niet alleen irrationeel is, maar ook potentieel dodelijk.
Neuh, geef mij maar een Francescootje.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_53475368


pi_53477570
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:30 schreef Kw4Kje het volgende:
[afbeelding]

Die heb ik in de vakantie gelezen. Wel aardig, beetje vlak.

Nu ben ik bezig in In het land van Dutroux van Kristien Hemmerechts.
  woensdag 26 september 2007 @ 02:52:34 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53478310
Ik vind de God delusion wel wat meer dan slechts populair gebash, maar ik ben dan ook atheist
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 26 september 2007 @ 09:34:11 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53479869


Manson: The Unholy Trail of Charlie and the Family

Even boeiend als bizar, want vooral in de eigen (vage) bewoordingen van The Manson Family opgeschreven. En gruwelijk vanwege de vele bloederige foto's van de crimescenes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53480218
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:27 schreef Cutebutpsycho het volgende:


gewoon uit interesse, vanwege de controverse. Maar word er eerder anti Dawkins van dan atheist.
Veel te makkelijk, dat populaire gebash, en 't kriebelt.
Ik heb tot nu toe de eerste 50 pagina's gelezen van 'God als misvatting'. Maar ik vind het niet zo'n makkelijk populair gebash zoals jij dat stelt. Als wetenschapper formuleert hij een hypothese (de God- hypotese) die hij vervolgens gaat onderzoeken... ik vind het tot nu toe wel aardig onderbouwd allemaal.

Heb momenteel alleen niet de tijd om verder te lezen in het boek aangezien ik momenteel ongeveer 2 romans per week moet lezen voor studie...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53485664
Ik ben nu bezig in Het Ministerie van Buitengewone Zaken van Nathan Englander.

  FOK!fotograaf zondag 30 september 2007 @ 13:10:55 #59
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53586901
Net begonnen in:



De kinderen van Hurin - J.R.R. Tolkien
quote:
De kinderen van Húrin is het verhaal van het tragische lot van de mensenheld Húrin en zijn kinderen Túrin en Nienor, die allen een grote rol spelen in de mythologie die Tolkien creëerde voor Midden-aarde, in de tijd dat Elfen en Mensen nog niet van elkaar vervreemd waren. J.R.R. Tolkien begon al in 1918 aan het schrijven van De kinderen van Húrin. Het is een van de drie 'Grote Verhalen' waar hij zijn hele leven lang aan bleef werken en als zodanig een van de pijlers die de geschiedenis van In de ban van de ring schraagt.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53593765
Begin vanavond in deze ivm studie:

Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij



Schijnt een zeer goed boek te zijn!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 30 september 2007 @ 16:59:47 #61
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_53593857
And all the things you do with it
pi_53594074
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:
Begin vanavond in deze ivm studie:

Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

[afbeelding]

Schijnt een zeer goed boek te zijn!
idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik dan .
Tap tap tap
  zondag 30 september 2007 @ 18:16:38 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53595633
Komt op. Rookt wat. Gaat af.

11 theaterteksten van mijn held Ko van de Bosch.
Ik word GEK!!!

pi_53595930
Mein Kampf


Ik wil toch maar even lezen waar al die heisa over wordt gemaakt.
I feel kinda Locrian today
  zondag 30 september 2007 @ 22:20:19 #65
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_53602596


mijn lievelingsboek
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 1 oktober 2007 @ 03:29:23 #66
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53608199
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:28 schreef starla het volgende:
Mein Kampf
[afbeelding]

Ik wil toch maar even lezen waar al die heisa over wordt gemaakt.
Ik vond het echt een oninteressant boek. Zelfs op stormfront geven ze toe dat het inhoudelijk niet zoveel voorstelt allemaal
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 1 oktober 2007 @ 04:19:42 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53608286
Ik lees nu de kleine emigratie van Toon Kortooms



Voor mensen die de beste man niet kennen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Kortooms
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_53629219
Oorlog & Vrede

De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
pi_53633981
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik dan .
Moest wel even wennen aan de overgangen naar de verschillende vertelperspectieven.
Vind (tot nu toe dan) het perspectief van Oskar het mooiste om te lezen, al ben ik benieuwd hoe het geheel uiteindelijk gevormd gaat worden.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53647049
begin vanavond aan Milan Kundera - De ondraaglijke lichtheid van het bestaan
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:50:04 #71
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53647235
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede

De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
Ik vind dit soort zelfingenomen geneuzel bijna (let op, ik zeg bijna) net zo erg als de hordes die Kluun en van Rooyen lezen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:51:57 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53647311
Ja pcies. Kant en klare, voorgekauwde wereldschokkende filosofische en psychologische inzichten. Niet goed, geld terug garantie.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53647701


Dit boek trekt je vanaf de eerste bladzijde mee. Nou hebben meer boeken dat, maar achteraf blijk je jezelf dan voor de gek te hebben gehouden. Hier heb ik dat niet echt. Razend spannend en de voetnoten zijn zowaar constructief
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53647777
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ja pcies. Kant en klare, voorgekauwde wereldschokkende filosofische en psychologische inzichten. Niet goed, geld terug garantie.
Wat je in Misdaad en Straf leest, lees je in American Psycho 10x beter. En het verhaal wordt wat spannender gebracht.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:46:27 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53650785
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede

De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
ik hou ook van een klasieker op zn tijd maar ben nu kluun aan het lezen hij stond toch in onze kast En ik vind dat hij leuke wramples gebruikt enzo. (o.a. wim t schippers)

ohja dat ben ik nu dus aan het lezen. Trouwens ik wou een ikea lezer worden ik zag daar een zweeds boek over genetische manipulatie maar die mocht ik niet kopen was leuk geweest in mn boekenkast
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_53651467
John Grisham - De deal



Een topadvocaat wordt gearresteerd wegens het bezit van staatsgeheimen. Na zes jaar eenzame opsluiting (van de twintig) wordt hem gratie verleend door de Amerikaanse president die gaat aftreden. Dit allemaal op voorwaarde dat hij het land verlaat en elders onder een andere identiteit de rest van zijn leven slijt. Hij veronderstelt dat hij een nieuw bestaan kan opbouwen maar natuurlijk volgen onzichtbare ogen hem.

Boek dat wat minder snel op gang komt dan ik gewend ben van John Grisham, maar toch best vermakelijk.

  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:30:02 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53652264
Bosbeetle .

Ik ben een beetje van alles door elkaar aan het lezen, maar in een heel traag tempo. Dat heb je soms .
Three bags full liet ik even liggen voor Manson die ik van een vriend heb geleend en die laat ik nu weer even liggen voor Animal Farm, omdat ik zondag een klein stukje van een verfilming zag en het boekje toch al (maanden) binnen handbereik lag.



Animal Farm blijft een geweldig geschreven politieke fabel over de werking naar en van een totalitair systeem. Waard om herlezen te worden.

Kluun vond ik trouwens een aardige snack, tussendoor. Huilde als consument tranen met tuiten gehuild en vond vakmatig de marketingaanpak interessant en het boek zeker niet slecht geschreven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:00:16 #78
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53746561



Net uit, dit boek. Bah, wat een arrogante pessimist, die man. Het bleef blijkbaar wel zo boeien dat ik door heb gelezen, maar echt warm loop ik hier niet voor. Hij pocht mij te veel met zijn wetenschappelijke kennis. Bovendien vind ik hem niet goed in zijn opbouw/dramaturgie en zinsconstructies. Nee, don't know what all the fuzz is about.
pi_53746873
Ach nee, het is vermakelijke ideeënliteratuur. Scherp en geestig geschreven. Niet alle ballonnetjes die hij oplaat zijn even interessant, maar je kunt beter pochen met je wetenschappelijke kennis dan koketteren met je onwetendheid.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:25:05 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53748129
Daar ben ik het mee eens Mainport. Desondanks; géén ideeën die aan mij besteed zijn in 'Elementaire deeltjes'. Ik ben dan ook een optimist of relativist eerder dan een pessimist, zoals Houellebecq overduidelijk is. Ik vind hem bovendien niet echt geestig. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:27:57 #81
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53748195


Deze overigens daarvoor verslonden.

Dáár word ik pas vrolijk van!
pi_53749313
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:
Begin vanavond in deze ivm studie:

Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

[afbeelding]

Schijnt een zeer goed boek te zijn!


Wat een goed boek zeg!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53749372
Nu: Orhan Pamuk - Sneeuw



Aardig dik boek en moet hem voor dinsdag uitgelezen hebben, wel een goed boek volgens mij
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:24:05 #84
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53749410
In Elementaire Deeltjes moet je het wetenschappelijke geneuzel weglaten, en dan houd je een heerlijk inktzwarte satire over.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:03:20 #85
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53750414
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:20 schreef DubzOne het volgende:
Wat een goed boek zeg!

Eerstvolgende op mijn lijst. Zó veel over gehoord inderdaad!

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 07-10-2007 23:04:40 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:04:15 #86
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53750432
Ik lees nu: 'Sindskort heb ik de goede gewoonte ontwikkeld direct na het masturberen de lieve Heer te danken voor alle herinneringen aan meisjes met grote monturen en netkouzen die mijn leven verschikkelijk hebben gemaakt door hun schoonheid; MAN BE AN IDIOT; gedichten en korte verhalen door, voor en over T.J.Ouwehand.'- oftewel, mijn eigen dagboeken voordat ik naar Japan ging en daar- nu ja, dat komt wel een keer. Even een paar citaten uit 'over lichaamseigenstoffen die mijn wasbak zijn gepasseerd':
quote:
Ik had zoveel toiletpapier gekocht dat de helft ervan begon te rotten en te schimmelen voordat ik er ooit m'n reet mee af heb kunnen vegen.
quote:
God behoed me; het overkwam me. Ik was opeens een man van vijftig die in een kantoor naast de snelweg voor twee keer modaal in de maand van negen tot half zes z'n incontentieluiers aan het volschijten was.


Een paar is twee. Krijg de tyfus maar. .

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 06-10-2007 21:09:35 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:04:50 #87
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53750451
'Ben je soms een beetje boos, JAM?'
'Verdrietig. Gefrustreerd.'
'Boos, JAM?'
'Ja. Boos.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:06:37 #88
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53750496
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Elementaire Deeltjes moet je het wetenschappelijke geneuzel weglaten, en dan houd je een heerlijk inktzwarte satire over.


Sja, misschien ben ik dan gewoon niet inktzwarte satires grootste fan. Hoewel het nu erger lijkt dan het was hoor, want ik heb me bij tijd en wijlen best vermaakt met Bruno en Michel. Heb in het toneelstuk dat ik nu aan het maken ben zelfs een personage op dat van Bruno gebaseerd. Maar tóch, níet ijzersterk, daar blijf ik bij.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:07:55 #89
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53750535
De eerste die me vijftig euro overmaakt (425326403, t.a.v. T.J. Ouwehand, Den Haag) onder vermelding van zijn adres stuur ik m'n notietieboekje uit de periode mei 2007 - augustus 2007 met een tekening van Keith Haring op de voorkant (geen origineel). Zie het als een inverstering.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:08:16 #90
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53750543
Of een tientje,- ook goed.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:03:55 #91
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53756040
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:06 schreef renzell het volgende:

[..]


Sja, misschien ben ik dan gewoon niet inktzwarte satires grootste fan. Hoewel het nu erger lijkt dan het was hoor, want ik heb me bij tijd en wijlen best vermaakt met Bruno en Michel. Heb in het toneelstuk dat ik nu aan het maken ben zelfs een personage op dat van Bruno gebaseerd. Maar tóch, níet ijzersterk, daar blijf ik bij.

Platform is nog bitterder en seksgerichter, dus die zal ik je niet aanraden. Zelf vond ik m nog beter dan Elementaire Deeltjes.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:02:48 #92
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53757843
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Platform is nog bitterder en seksgerichter, dus die zal ik je niet aanraden. Zelf vond ik m nog beter dan Elementaire Deeltjes.
Jij bent zeker een man, of niet...

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 07-10-2007 23:05:17 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:24:42 #93
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53757983
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]

Jij bnt zeker een man, of niet...


aanrader voor jou:

quote:
Description: Ruimte en tijd zijn de basiselementen van de kosmos. Maar wat zijn ruimte en tijd zelf eigenlijk? Is ruimte een reëel bestaand iets? Waarom heeft tijd een richting? Zou het universum zonder ruimte en tijd kunnen bestaan? En de centrale vraag: hoe zit de kosmos in elkaar?

Brian Greene begint De ontrafeling van de kosmos met de inzichten van grote natuurkundigen als Newton en Einstein om uit te komen bij de meest recente ideeën op het gebied van de supersnaar- en M-theorie, waarmee het gedrag van alles, van het kleinste deeltje tot het grootste zwarte gat, kan worden verklaard. Deze verbazingwekkende ontwikkeling zou in de richting van een theorie van alles kunnen wijzen. Op geestige wijze en met briljant gebruik van analogieën neemt Greene ons mee op reis naar nieuwe lagen van de werkelijkheid die hedendaagse natuurkundigen onder de oppervlakte van onze huidige wereld hebben ontdekt. Na het lezen van De ontrafeling van de kosmos zullen we heel anders naar die werkelijkheid kijken.


Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:55:18 #94
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53759841
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]


Jij bnt zeker een man, of niet...

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er een rechtevenredig verband is tussen de kwaliteit van een boek en de hoeveelheid seks die er in voorkomt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53759975
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:27 schreef renzell het volgende:
[afbeelding]

Deze overigens daarvoor verslonden.

Dáár word ik pas vrolijk van!

is ie leuk? hij staat ook nog ergens op mijn lange lijstje .
Tap tap tap
pi_53759982
ik ben net begonnen in Brooklyn Follies van Paul Auster . Ik vond Moon Palace erg mooi, dus ik ben benieuwd .
Tap tap tap
pi_53761256
Ik heb tijdens mijn vakantie de volgende 4 boeken gelezen:

Bill Bryson - een kleine geschiedenis van bijna alles
Paul Trynka - Iggy Pop: open up and bleed
Paul Wilkinson - Rat Salad: Black Sabbath the classic years 1969 - 1975
Nick Kent - The dark stuff

Allemaal er interessant/vermakelijk.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:59:28 #98
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53778603
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

aanrader voor jou:

[ afbeelding ]
[..]

Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'
Hé, HAL, te gek! Dank je! Ga ik zéker even checken kopen!

Ik heb me nu, bij gebrek aan beter, maar weer verschanst achter mijn kolossale 'Atlas van de Wereld'. Tijd voor iets nieuws!
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:59:55 #99
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:01:54 #100
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53778670
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

is ie leuk? hij staat ook nog ergens op mijn lange lijstje .
Ik vind hem te gek ja! De 40 en nog wat euro meer dan waard.
pi_53779005
Ik heb, zo even tussendoor in de trein, Rode rozen en tortilla's gelezen, van Laura Esquivel.

Wat een ongelooflijk slecht geschreven prutboek, ik kan me niet voorstellen dat daar miljoenen exemplaren van zijn verkocht!

Oh en ik vond idd Extremely Loud & Incredibly Close ook een aanrader. Origineel boek!
Ik raad iedereen wel van harte aan om hem in het Engels te lezen.
pi_53791127
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:12 schreef ColdFeet het volgende:

Oh en ik vond idd Extremely Loud & Incredibly Close ook een aanrader. Origineel boek!
Ik raad iedereen wel van harte aan om hem in het Engels te lezen.
Nou heb ik em niet in het Engels gelezen, dus kan het ook niet vergelijken. Maar ik heb toch niet het idee dat ik iets 'gemist' heb omdat ik de Nederlandse vertaling heb gelezen.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:15:42 #103
178902 Just_theonedear
Absolutely Fabulous
pi_53824369
Ik lees nu De zwaluw en de kolibrie van Santa Montefiore. Prachtige boeken, al is Onder de ombuboom nog steeds mijn favoriet.
If you got it, flaunt it
pi_53830907
Heb nu net Ondraaglijke lichtheid v/h bestaan uit (kundera).. wat een heerlijk boek!

Kafka - het proces is het volgende boek
  Moderator woensdag 10 oktober 2007 @ 11:17:53 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53834128
Ik heb mijn gesigneerde versie van the double helix van James D Watson eindelijk eens gelezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 11 oktober 2007 @ 01:26:30 #106
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_53854501
Priya Basil - Ishq en mushq
Zie de review op de frontpage
Schitterend boek, zie de review!

En ondertussen ook nog Masaaki Imai - Kaizen (boek over kwaliteitszorg, eigenlijk erg
En van Samuel Huntington - Botsende Beschavingen, boek over welke botsingen verschillende beschavingen in de toekomst nog te wachten staan, en waarom. Erg interessant!
Action is the enemy of thoughts
pi_53888207
Ik lees Wladiwostok! , de nieuwe roman van P.F. Thomése en ik denk dat dit het beste boek van dit jaar is. Ik ben pas op een kwart, het blijft dus nog even spannend of hij het krankzinnig hoge niveau gaat volhouden, maar ik reken er wel op. Geweldig boek, echt briljant. Tranen gelachen, dat gebeurt niet zo vaak. Onwaarschijnlijk goed geschreven: snel en geestig, wat je noemt witty, maar er zit tóch een diepere onderstroom in, iets waardoor het boek ook een soort tragische lading krijgt, om te huilen.
Het onderwerp is ook briljant: de Nederlandse politiek, maar dan gezien door de ogen van een 'mannetjesmaker' (soort PR-consultant) en een aanstormend policitus. Machtswellust, daar draait het om. Seks, status, aandacht. En politiek bedrijven, natuurlijk. Maar dat is dan eigenlijk weer hetzelfde als machtswellust.
Het boek doet me denken, op de een of andere manier, aan het werk van Tom Wolfe. Het is Amerikaans in de snelheid en de slimmigheid, en het onderwerp leent zich natuurlijk bij uitstek voor het schrijven van 'faction', al is het bij Thomése toch echt gewoon fiction. Maar wel fictie die raakt aan de werkelijkheid. Nou ja, kortom: schitterende roman.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:13:32 #108
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53900685
Nieuw boek gekocht vandaag:


quote:
The Man Who Mistook His Wife for a Hat is a 1985 book by neurologist Oliver Sacks describing the case histories of some of his patients. The title of the book comes from the case study of a man with visual agnosia. The Man Who Mistook His Wife for a Hat became the basis of an opera of the same name by Michael Nyman, which premiered in 1986.

The other essays in this book include:

"The Lost Mariner", about Jimmie G., who has lost the ability to form new memories due to Korsakoff's syndrome. He can remember nothing of his life since his demobilization at the end of WWII, including events that happened only a few minutes ago, and must struggle to form an identity. (The main character of the film Memento has a similar condition)

"The President's Speech", about a ward of aphasiacs and agnosiacs listening to a speech given by an unnamed actor-president, "the old Charmer". Each group noticed flaws in the president's content and presentation respectively, flaws which escaped the notice of 'normal' people.

"The Disembodied Lady", a unique case of a woman losing her entire sense of proprioception (the sense of the position of parts of the body, relative to other neighbouring parts of the body).

"On The Level", another case involving damaged proprioception. Dr. Sacks interviews a patient who has trouble walking upright and discovers that he has lost his innate sense of balance due to Parkinson's-like symptoms that have damaged his inner ears; the patient, comparing his sense of balance to a carpenter's spirit level, suggests the construction of a similar level inside a pair of glasses, which enables him to judge his balance by sight.

"The Twins", about autistic savants. Dr. Sacks tries to connect with twin brothers by joining their game of finding very large prime numbers. He cheats and uses a book; neither of them can read or even do multiplication. They instantly count 111 dropped matches simultaneously noticing that 111 is three 37s. This event, with toothpicks in place of matches, and other of Dr. Sacks's observations on autistic savants[citation needed], were used in the film Rain Man, starring Dustin Hoffman. Although influential, this story was recently questioned in an article, "Questionable Aspects of Oliver Sacks' (1985) Report".
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Moderator zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:02:57 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53903867
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:13 schreef HAL9000S het volgende:
Nieuw boek gekocht vandaag:


[afbeelding]
[..]
Unkle tungsten van oliver sacks is ook een aanrader, het eiland der blinden (oid) is oersaai
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_53907534
Moab is my Washpot - Stephen Fry
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:53 #111
175985 Silaz
drie bier
pi_53930888
Steen der Wijzen - James Rollins.
Da Vinci Code achtig boek en ik moet zeggen dat ik het een super boek vind tot nu toe. (zit nu op helft )
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:19:33 #112
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53953640
"Toen Peter Pan nog bij de elfjes woonde" eindigt kei sieluuuuugh!



Het is het originele verhaal van Peter Pan (Peter Pan in Kensington Gardens), wat ooit een onderdeel was van The Little White Bird en waar later Peter Pan in Never Never Land op gebaseerd is (en dat later weer de beroemde Disney werd).

Erge aanrader
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:22:48 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53953709
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:00 schreef renzell het volgende:
[ afbeelding ]


Net uit, dit boek. Bah, wat een arrogante pessimist, die man. Het bleef blijkbaar wel zo boeien dat ik door heb gelezen, maar echt warm loop ik hier niet voor. Hij pocht mij te veel met zijn wetenschappelijke kennis. Bovendien vind ik hem niet goed in zijn opbouw/dramaturgie en zinsconstructies. Nee, don't know what all the fuzz is about.
Ik heb vorige week de film gekocht Zal mij benieuwen!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53967935
Je kunt zo'n boek toch niet vergelijken met een film.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:51:21 #115
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53968346
Tommy Wieringa - Joe Speedboot
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:05:26 #116
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53968643
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:51 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Tommy Wieringa - Joe Speedboot
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:38:17 #117
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_53971284
Nachttrein naar Lissabon - Pascal Mercier
I picture your face.. In the back of my eyes
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:29:08 #118
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53973149
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:30 schreef Mainport het volgende:
Je kunt zo'n boek toch niet vergelijken met een film.
En waarom niet? Sommige boeken zijn heel erg goed verfilmd. Ik ken natuurlijk het boek nog niet en weet niet of het qua verhaal "verfilmbaar" zou zijn, maar bv Everything is illuminated is prachtig verfilmd (ondanks weglatingen). Das Parfum idem dito. Zowel boek als film gelezen/gezien en met die film was helemaal niks mis. Vaak is het boek wel beter dan de film omdat het boek uitgebreider is en ruimte geeft voor eigen fantasie, maar dat neemt niet weg dat sommige boekverfilmingen prachtig zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53983135
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:51 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Tommy Wieringa - Joe Speedboot
Mooi boek!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53984086
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En waarom niet? Sommige boeken zijn heel erg goed verfilmd. Ik ken natuurlijk het boek nog niet en weet niet of het qua verhaal "verfilmbaar" zou zijn, maar bv Everything is illuminated is prachtig verfilmd (ondanks weglatingen). Das Parfum idem dito. Zowel boek als film gelezen/gezien en met die film was helemaal niks mis. Vaak is het boek wel beter dan de film omdat het boek uitgebreider is en ruimte geeft voor eigen fantasie, maar dat neemt niet weg dat sommige boekverfilmingen prachtig zijn.
Mijn punt is niet dat boekverfilmingen prut zijn, dat zou idioot zijn, want de meeste films zijn gebaseerd op een boek of een of ander verhaal. Daar houdt de vergelijking ook op, want je kunt die twee nooit met elkaar vergelijken. Een goed boek schept geen precedent voor een goede film, een slecht boek kan een heel goede verfilming opleveren. Je moet de twee volkomen onafhankelijk zien: de enige reden dat dit boek is verfilmd is vanwege de populariteit waardoor er gegarandeerd een aantal mensen de film zal bezoeken/kopen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:23:20 #121
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53984146
Confessions of a Part-time Sorceress: A Girl's Guide to the D&D Game door Shelly Mazzanoble

luchtig en grappig gepend.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:41:34 #122
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_53984518
Weekje vakantie gehad en het volgende gelezen (ik ben een langzame lezer):

  • Heere Heeresma - Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp: Hilarische parodie op de brave jongensboeken, met een übernaïeve luilebol als hoofdpersonage die niet eens doorheeft dat hij van alle kanten in de zeik genomen wordt. Ik heb zitten hikken van het lachen. Een verdiende 8.
  • Jana Oberski - Kinderjaren: Het leven in een concentratiekamp door de ogen van een jongetje van een jaar of zeven. Moet indrukwekkend zijn, maar komt niet echt over. Kan aan mij liggen. Een 7.
  • Harry Mulisch - De aanslag: Als dit een van zijn beste boeken moet zijn, laat de rest dan maar zitten. Je wilt natuurlijk weten hoe het afloopt, maar echt veel losmaken doet het niet. Een 7.
  • Geert Lernout - Een beknopte geschiedenis van het boek: Superinteressant, maar zakt op driekwart helaas wat in. Een 8.
  • John Irving - The hotel New Hampshire: Deze zakt zelfs op de helft al in, maar de eerste en laatste paar hoofdstukken zijn dermate boeiend dat ik het toch een heel fijn boek vond. Een 8.

    Momenteel lees ik Frits van Oostrom - Stemmen op schrift. Geschiedenis van de Nederlandse literatuur van het begin tot 1300.
  •   woensdag 17 oktober 2007 @ 19:31:23 #123
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_53994702
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 10:19 schreef Mainport het volgende:
    de enige reden dat dit boek is verfilmd is vanwege de populariteit waardoor er gegarandeerd een aantal mensen de film zal bezoeken/kopen.
    Het kan niet verfilmd zijn omdat het een goed verhaal is?
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      woensdag 17 oktober 2007 @ 19:33:23 #124
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_53994746
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 10:41 schreef Frollo het volgende:
    Weekje vakantie gehad en het volgende gelezen (ik ben een langzame lezer):

  • Heere Heeresma - Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp: Hilarische parodie op de brave jongensboeken, met een übernaïeve luilebol als hoofdpersonage die niet eens doorheeft dat hij van alle kanten in de zeik genomen wordt. Ik heb zitten hikken van het lachen. Een verdiende 8.
  • Kijk, dat lijkt me nou een leuk boek.

    Ben zelf nog bezig in Vrouwen van Bukowski, een soort Brusselmans-maar-dan-leuker.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_53995298
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 19:31 schreef Ang3l het volgende:

    [..]

    Het kan niet verfilmd zijn omdat het een goed verhaal is?
    Bij Dan Brown kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar een Houellebecq echt niet.
    pi_54000033
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Kijk, dat lijkt me nou een leuk boek.

    Ben zelf nog bezig in Vrouwen van Bukowski, een soort Brusselmans-maar-dan-leuker.
    Bukowski is prachtig, wel een echte writers-writer, dacht ik. Ask the dust is zijn mooiste boek, tenminste dat vind ik. En hij heeft zóveel epigonen, waaronder inderdaad Brusselmans en natuurlijk die hele bekende Amerikaan van wie ik nu de naam even niet weet. Dinges. Die zoveel zoop. Je weet wel. Maar Vrouwen ken ik niet. En ik weet ook niet of ik het wel moet gaan lezen, omdat ik inmiddels denk dat het gebrek aan spanningsboog me gaat opbreken. Bij de meeste boeken van Bukowski ontbreekt de spanningsboog namelijk totaal. En dat geeft ook niet, het is allemaal prachtig opgeschreven, en bovendien om te lachen, maar toch... ik merk dat ik daar het geduld niet meer voor heb. Dat is eigenlijk wel erg. Nog even en ik wil überhaupt geen fictie meer lezen, dat zie je vaker: mensen die het allemaal wel hebben gezien en gelezen, en die zich daarom richten op de non-fictie
    pi_54001872
    Bukowski lees je als je 14 bent, en dan maakt het veel indruk. Eigenlijk heb je daar wel genoeg aan voor de rest van je leven, je weet dan dat het goed is, maar lezen, dat hoeft niet meer. Alleen mannen met een saaie baan willen nog weleens koketteren op hun 40e met Bukowski. Verder niet.
    pi_54002576
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 00:42 schreef cioran63 het volgende:
    Bukowski lees je als je 14 bent, en dan maakt het veel indruk. Eigenlijk heb je daar wel genoeg aan voor de rest van je leven, je weet dan dat het goed is, maar lezen, dat hoeft niet meer. Alleen mannen met een saaie baan willen nog weleens koketteren op hun 40e met Bukowski. Verder niet.
    O, gelukkig maar

    Dat had ik dan toch wel goed gezien: de man-van-40-met-de-saaie-baan in mijn boek koketteerde met Bukowski Dat vind ik dan wel weer leuk, eerlijk gezegd. Om er zo tegenaan te kijken. Ik zag zo'n soort man in een tijdschrift staan vanmiddag - een gratis tijdschrift (VT Wonen, het zat afgelopen weekend bij Het Parool) en mijn zus was bij me op bezoek, en we hebben heel lang naar de foto van die man gekeken, en naar zijn gymschoenen vooral, en naar zijn kapsel, en we zeiden tegen elkaar: 'Oh, oh, dat is wel héél erg een man-van-40-met-een-saaie-baan...', en als ik jouw post eerder had gelezen, zou ik eraan toegevoegd hebben: "Hij koketteert vast met Bukowski."
    pi_54002682
    Ik lees de nieuwe Handelsregisterwet.


    [ Bericht 16% gewijzigd door Gajus op 18-10-2007 02:21:03 ]
      donderdag 18 oktober 2007 @ 07:32:46 #130
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54003760
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 19:58 schreef Mainport het volgende:

    [..]

    Bij Dan Brown kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar een Houellebecq echt niet.
    Wil ik 't dan überhaubt nog wel lezen, als het geen goed verhaal is.

    Ik zit te twijfelen wat m'n volgende boek wordt:

    Noem me bij jouw naam
    Over schoonheid
    Joe Speedboot
    Het verzuim van de dood

    Hmmz.....
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 08:03:22 #131
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_54003939
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 00:42 schreef cioran63 het volgende:
    Bukowski lees je als je 14 bent, en dan maakt het veel indruk. Eigenlijk heb je daar wel genoeg aan voor de rest van je leven, je weet dan dat het goed is, maar lezen, dat hoeft niet meer. Alleen mannen met een saaie baan willen nog weleens koketteren op hun 40e met Bukowski. Verder niet.
    Ik ben dan wel geen 14 meer, maar voel me nog wel meer verbonden met mensen van 14 dan met mensen van 40. En op mijn 14e kende ik Bukowski niet.

    Dus ik vind dat ik het nog wel mag.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_54004568
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]


    Ben zelf nog bezig in Vrouwen van Bukowski, een soort Brusselmans-maar-dan-leuker.
    Leuker dan Brusselmans?!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54004657
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 23:16 schreef Nadine26 het volgende:

    [..]

    Nog even en ik wil überhaupt geen fictie meer lezen, dat zie je vaker: mensen die het allemaal wel hebben gezien en gelezen, en die zich daarom richten op de non-fictie
    Tsja, dan kan je gaan betwisten wat nou fictie en wat non- fictie is...
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54004913
    Tijdens mijn vakantie heb ik deze boeken gelezen:

    Dertien - David Mitchell

    De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafón

    Calamiteitenleer voor gevorderden - Marisha Pessl

    Rainbow's end (een jeugd in Afrika) - Lauren St John
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      donderdag 18 oktober 2007 @ 09:49:51 #135
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54005215
    Hoe vond je de schaduw van de wind Snoop? Ik ben er in begonnen, maar heb het na een bladzijde of 40 laten afweten. Niet omdat ik het nou perse zó vreselijk slecht vond hoor. Ik had het druk geloof ik. Wrong time... dat kun je zo hebben met boeken. Maar misschien een hernieuwde poging waard?
      donderdag 18 oktober 2007 @ 09:51:53 #136
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54005252
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 09:24 schreef HAL9000S het volgende:

    aanrader voor jou:

    [ afbeelding ]
    [..]

    Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'

    Ik ga hem trouwens kopen vandaag HAL! Dank nogmaals!
    pi_54005333
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 09:49 schreef renzell het volgende:
    Hoe vond je de schaduw van de wind Snoop? Ik ben er in begonnen, maar heb het na een bladzijde of 40 laten afweten. Niet omdat ik het nou perse zó vreselijk slecht vond hoor. Ik had het druk geloof ik. Wrong time... dat kun je zo hebben met boeken. Maar misschien een hernieuwde poging waard?
    Ik vond het een heel goed boek renzell. Mooi, spannend verhaal. Eigenljk vond ik dit het fijnste boek van mijn vakantierijtje. Dus kom op, probeer het nog een keer
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      donderdag 18 oktober 2007 @ 10:10:48 #138
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54005596
    Nou, dan ga ik er nog een keer voor inderdaad. Zonde om hem in de kast te laten staan zo te horen.
    pi_54006134
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef snoopy het volgende:

    [..]

    Ik vond het een heel goed boek renzell. Mooi, spannend verhaal. Eigenljk vond ik dit het fijnste boek van mijn vakantierijtje. Dus kom op, probeer het nog een keer
    Ik ben er nu ook in bezig, en ook ik vind het tot nu toe een zeer goed boek!
    I am so sick of speaking words that no one understands.
    Is it clear enough that you can't live your whole life all alone.
    I can hear you when you whisper, but you can't even hear me screaming.
    pi_54006775
    Kennelijk net uit in een nieuwe vertaling: Gustave Flaubert - Bouvard en Pécuchet.

    .

    Hij is weer heerlijk gemeen & vilein. .
    pi_54007481
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 09:49 schreef renzell het volgende:
    Hoe vond je de schaduw van de wind Snoop? Ik ben er in begonnen, maar heb het na een bladzijde of 40 laten afweten. Niet omdat ik het nou perse zó vreselijk slecht vond hoor. Ik had het druk geloof ik. Wrong time... dat kun je zo hebben met boeken. Maar misschien een hernieuwde poging waard?
    Ik kwam er ook niet doorheen hoor . Heb hem wel uitgelezen, maar het kon me allemaal niet zo veel boeien wat er met die mensen gebeurde .
    Tap tap tap
      donderdag 18 oktober 2007 @ 12:09:08 #142
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 12:09:37 #143
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54007963
    Rib uit het lijf trouwens...
      donderdag 18 oktober 2007 @ 18:59:22 #144
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54015268
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 09:49 schreef renzell het volgende:
    Hoe vond je de schaduw van de wind Snoop? Ik ben er in begonnen, maar heb het na een bladzijde of 40 laten afweten. Niet omdat ik het nou perse zó vreselijk slecht vond hoor. Ik had het druk geloof ik. Wrong time... dat kun je zo hebben met boeken. Maar misschien een hernieuwde poging waard?
    Same here. Kreg het te druk en om er maar af en toe in te lezen is het een verhaal met iets te veel karakters. Maar weer eens oppakken als ik mere tijd heb.
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2007 @ 20:25:36 #145
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_54017063
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 07:32 schreef Ang3l het volgende:

    [..]

    Wil ik 't dan überhaubt nog wel lezen, als het geen goed verhaal is.

    Ik zit te twijfelen wat m'n volgende boek wordt:

    Noem me bij jouw naam
    Over schoonheid
    Joe Speedboot
    Het verzuim van de dood

    Hmmz.....
    Ik heb Joe Speedboot net uit... toppertje
    Gelukkig mocht ik van mijn baas veel in de trein zitten de afgelopen dagen dus had ik er mooi de tijd voor
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_54017816
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:
    Begin vanavond in deze ivm studie:

    Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

    Schijnt een zeer goed boek te zijn!
    Deze is ook super:
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_54018609
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 20:59 schreef snoopy het volgende:

    [..]

    Deze is ook super:
    [ afbeelding ]
    Heb ik ook gehoord ja... ik zal em binnenkort eens in mijn bezit proberen te krijgen!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54024999
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 16:59 schreef Houtspeer het volgende:
    [ afbeelding ]
    Deze heb ik ook gelezen ivm studie. Vond em vrij leerzaam en goed gebracht.

    Lees nu overigens:
    Mostly Harmless van Douglas Adams uit de Ultimate Hitchhiker's Guide

    en
    Sojourn van R.A. Salvatore
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:19:08 #149
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54025943


    Morgen toch maar eens kijken of ik deze kan bemachtigen. Lees er alleen maar positieve reacties over!
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
    pi_54026046
    Desolation Angels van Jack Kerouac bijna uit, heerlijk boek.
    pi_54027837


    Daar ga ik nu aan beginnen. Het idee staat me in ieder geval wel aan. Ik hoop niet dat het al te zweverig wordt.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:57:52 #152
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_54028453
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 10:27 schreef _Arual_ het volgende:
    [afbeelding]

    Daar ga ik nu aan beginnen. Het idee staat me in ieder geval wel aan. Ik hoop niet dat het al te zweverig wordt.
    Ik heb 'm lang geleden gelezen en weet er weinig meer van, maar ik geloof dat het met de zweverigheid erg meevalt.
    pi_54028509
    Heb de laatste tijd weinig tijd om te lezen maar ik ben nog steeds bezig met het laatste deel van de Hyperion saga. The Rise of Endymion... is super spannend maar ik heb gewoon geen tijd...
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
    pi_54028565
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 10:57 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Ik heb 'm lang geleden gelezen en weet er weinig meer van, maar ik geloof dat het met de zweverigheid erg meevalt.
    Ik hoop het, want ik heb al toegezegd er een artikel over te schrijven. Barbarber kon ik in ieder geval wel altijd waarderen, misschien is daarvan ook nog iets terug te vinden in dit boek.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:48:19 #155
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_54030511
    Oké. Zojuist James Rollins - Steen der Wijzen uitgelezen. moet zeggen dat ik het een super boek vind. alhoewel het op een gegeven moment een beetje standaard wordt dat
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    verder zit het vol leuke weetjes en veel historische feiten (aldus het boek/epiloog/nawoord etc.)

    een aanrader voor iedereen die van DA Vinci Code, Angels And Demons houdt.
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
    pi_54030591


    pi_54030855
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 12:52 schreef krapula het volgende:
    [ afbeelding ]



    4 jaar geleden voor het eerst gelezen, ondertussen 3 x ongeveer, en sinds kort ook andere werken van Kerouac aan het opzoeken.
      maandag 22 oktober 2007 @ 21:35:04 #158
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54096867


    Oeh, wat een sey boek tot nu toe!

    Dat zwoele sexy aftastende nooit aanrakende heimelijk verlangende fantaserende doet ie 'of doet ie 't niet wil ie 't of wil ie 't niet stiekem met woorden en bewegingen flirtende van die twee jongens. Heeeeel voorzichtig en knap beschreven.
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
    pi_54097011
    pi_54103835
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 13:08 schreef Dylanesque het volgende:

    [..]



    4 jaar geleden voor het eerst gelezen, ondertussen 3 x ongeveer, en sinds kort ook andere werken van Kerouac aan het opzoeken.
    heb normaal niet snel dat ik een boek meerdere keren wil lezen, maar dit is wel een superboek! Zal dus ook meerdere keren gelezen worden
      FOK!fotograaf dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:44:29 #161
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_54104097
    quote:
    Een intelligente literaire thriller in de traditie van De naam van de roos.
    Het is 1993 en in Italië zijn corruptieschandalen rond overheid, bedrijfsleven en het Vaticaan aan de orde van de dag. Behalve in het idyllische Urbino, het Toscaanse provincieplaatsje waar de schilder Rafaël ooit het levenslicht zag, want daar lijken de inwoners zich niet druk te maken over zulke onbelangrijke zaken als politiek. De Engelse kunsthistorica Charlotte Penton is naar Urbino gekomen voor een zeer eervolle opdracht: de restauratie van het schilderij La Muta ('de doofstomme vrouw') van Rafaël. Maar haar komst naar Urbino is voor Charlotte ook een vlucht, weg van de pijn van haar recente scheiding. Om haar gevoelens uit te schakelen, stort ze zich met volle overgave op het minutieuze restauratiewerk.

    Wanneer tijdens de feestelijke onthulling van La Muta een stomme vrouw graaf Malaspino met een mes verwondt en het kostbare schilderij beschadigt, rijst het vermoeden dat deze vrouw geheimen uit het verleden van de graaf kent die veel van Urbino's inwoners ook geheim willen houden. Alles wijst er namelijk op dat het onafgebroken zwijgen van de vrouw voornamelijk de ouderen onder hen goed van pas lijkt te komen. Want nog geen halve eeuw geleden, in de Tweede Wereldoorlog, heeft er zich in Urbino een ware ramp voltrokken in de vorm van een verschrikkelijke massamoord op een groep vredelievende deserteurs - soldaten van allerlei nationaliteiten - die in de bossen rond het dorp een commune hadden opgericht. Een bloedbad dat kon gebeuren omdat zij verraden zijn door een nog heel jonge jongen: de latere graaf Malaspino...
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_54121413

    Rendez-vous
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54179155
    on the road is verslonden

    nu plato - politeia
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:15:42 #164
    165164 Tha_Bartman
    And so it goes.
    pi_54179582

    sense & sensibility ( voor mijn studie) maar ik kan me er niet toe zetten om aan dit vrouwenboekje te beginnen
    Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
    pi_54179744
    dan is pride & prejudice leuker .
    Tap tap tap
      FOK!fotograaf zaterdag 27 oktober 2007 @ 07:27:05 #166
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_54196989
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 08:44 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
    [ afbeelding ]
    [..]
    Stiekum toch



    Was wat makkelijker mee nemen in de trein
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_54211108
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:29 schreef Blinky het volgende:
    [ afbeelding ]
    Rendez-vous
    die heb ik gelezen!
    Amstelveen de beste
    pi_54211189
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 21:41 schreef Dylanesque het volgende:
    [ afbeelding ]
    Dat boek was voor mij zo'n beetje m'n eerste kennismaking met literatuur. Ik kreeg het op m'n tiende verjaardag van m'n oma, nadat we de hele middag in de boekwinkel hadden rondgezworven.
    Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:38:06 #169
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_54212254


    erg leerzaam boek, prachtige afbeeldingen en heel duidelijk geschreven
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_54212449


    Ik weet alleen niet meer hoe Chocolat ook alweer ging, dat is zo lang gelden .
    Tap tap tap
    pi_54214349
    Ik heb inmiddels Arnon Grunbergs 'Blauwe maandagen' bijna uit. Het valt me niet tegen!

    Voor daarna heb ik Joris Luyendijk: 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' liggen - ik heb er goede dingen over gehoord.
    pi_54224061
    Rendez-vous heb ik gisteren uitgelezen. Het einde verraste mij nogal! Leuke wending en het boek is goed geschreven. Volgens 2 collega's die het boek hebben gelezen was het een echte turnpager, maar dat ben ik niet met ze eens. Bij mij kwam het spannende eigenlijk pas over de helft, meer tegen het einde aan.

    Nu ben ik in de eetclub van Saskia Noort bezig. Haar schrijfstijl bevalt me wel goed, en in tegenstelling tot rendez-vous kan ik deze niet laten liggen.

    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54232056
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 15:25 schreef Blinky het volgende:
    [ afbeelding ]
    Uit
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54235430


    Mooi boek!
    pi_54235841
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 21:41 schreef Dylanesque het volgende:
    [ afbeelding ]
    ook uit

    nu begonnen in:
    pi_54239020
    .

    Al twee zetfouten in de eerste vijftig bladzijden. . Bestaan er geen redacteuren meer?
    pi_54241082


    Die titel.

    Ik ben benieuwd. Synposis:
    quote:
    Edward Trencom has bumbled through life, relying on his trusty nose to turn the family cheese shop into the most celebrated fromagerie in England. But his world is turned upside down when he stumbles across a crate of family papers. To his horror, Edward discovers that nine previous generations of his family have come to sticky ends because of their noses.

    When he investigates further, Edward finds himself caught up in a Byzantine riddle to which there is no obvious answer. Like his ancestors, he is hunted down by rival forces whose identity and purpose remain a total mystery. Trapped between the mad, the bad and a cheese to die for, Edward Trencom’s nose must make a choice – and for the last nine generations it has made the catastrophically wrong decision.

    Giles Milton’s deliciously comic debut novel is a mouth-watering blend of Louis de Bernieres, Tom Sharpe and P. G. Wodehouse with every page permeated by the pungent odour of cheese.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:17:50 #178
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_54258502


    Een lief boekje.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:32:21 #179
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_54258771
    Theo Thijssen is altijd goed.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:35:12 #180
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_54258808
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 11:39 schreef MadGuy het volgende:
    [ afbeelding ]

    Die titel.

    Ik ben benieuwd. Synposis:
    [..]
    Lijkt me leuk. Ben benieuwd naar je oordeel!
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_54262949
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:17 schreef Tokay het volgende:
    [ afbeelding ]

    Een lief boekje.
    Heb het boekje ook gescoord... maar het is dus wel de moeitje waard?!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54263066
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:35 schreef Copycat het volgende:

    [..]

    Lijkt me leuk. Ben benieuwd naar je oordeel!
    Ik zal het tzt even melden!
    pi_54271805
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 09:53 schreef Gellius het volgende:
    Al twee zetfouten in de eerste vijftig bladzijden. . Bestaan er geen redacteuren meer?
    Ben benieuwd hoe het boek je verder bevalt.
    The real is always way ahead of what we can imagine.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:40:29 #184
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_54272793


    Maeve Binchy - Circle of Friends

    Een keer op het boekenfestijn bij toeval een boek van haar meegenomen, en dat beviel erg goed. Daarna nog een keer een dubbelexemplaar gehaald dat ook leuk was. En nu deze, die ik vorige week uit de Ramsj had gehaald. Het begin is al weer leuk, dus dat gaat wel goed komen. Lekker wegleesverhaal voor een herfstavond. Hetgeen een van de recensenten ook bleek te vinden, trouwens.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 31 oktober 2007 @ 20:35:51 #185
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_54289611
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 13:48 schreef DubzOne het volgende:
    Heb het boekje ook gescoord... maar het is dus wel de moeitje waard?!
    Zeer zeker de moeite waard, gewoon in beginnen en genieten.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
    pi_54341490
    Lemmy - White line fever
    pi_54359426


    &

      zondag 4 november 2007 @ 23:16:23 #188
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54369383
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:55 schreef SCH het volgende:
    Tipperdetip: Ik ben momenteel een prachtige homoroman aan het lezen:

    Andre Aciman - Noem me bij jouw naam


    .
    Oh. Vandaag in de trein uitgelezen Mooi!!
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      FOK!fotograaf woensdag 7 november 2007 @ 09:57:59 #189
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_54423364


    Ik had hem in augustus al gekregen, maar nog geen tijd gehad om er in te beginnen. Ik vind het hem tot nu toe zeer geslaagd!
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_54423631

    Lekker simpel boekie voor tussendoor.
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
    pi_54530686


    [ Bericht 73% gewijzigd door Kolkus op 11-11-2007 17:42:06 ]
    pi_54530716
    Tap tap tap
      zondag 11 november 2007 @ 17:39:45 #193
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_54530787


    Dubliners, van James Joyce. Ook in deze editie, met wat leuke notes achterin, en een voorwoord dat ik altijd pas op het einde lees omdat ze anders te veel verklappen.

    Verder wel een leuk boek, bevat allemaal korte verhalen over 'gewone' mensen. Ik ben er net in begonnen dus veel meer kan ik er niet over zeggen.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_54535618
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 20:35 schreef Tokay het volgende:

    [..]

    Zeer zeker de moeite waard, gewoon in beginnen en genieten.
    Moet het helaas nog een tijdje uitstellen, moet de komende tijd weer veel andere boeken lezen voor de studie. Te beginnen bij Hella S. Haasse - Woud der verwachting

    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54535861
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
    [ afbeelding ]

    Dubliners, van James Joyce. Ook in deze editie, met wat leuke notes achterin, en een voorwoord dat ik altijd pas op het einde lees omdat ze anders te veel verklappen.

    Verder wel een leuk boek, bevat allemaal korte verhalen over 'gewone' mensen. Ik ben er net in begonnen dus veel meer kan ik er niet over zeggen.
    Is het een beetje vergelijkbaar met z'n andere werk?
      zondag 11 november 2007 @ 21:35:39 #196
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_54536661
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 21:06 schreef Mainport het volgende:

    [..]

    Is het een beetje vergelijkbaar met z'n andere werk?
    Geen idee, dit is het eerste wat ik van hem lees. Misschien dat het in het voorwoord staat, dus dat hoor je wel als ik het uit heb
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      FOK!fotograaf maandag 12 november 2007 @ 09:08:51 #197
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_54543703
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
    [ afbeelding ]

    Dubliners, van James Joyce. Ook in deze editie, met wat leuke notes achterin, en een voorwoord dat ik altijd pas op het einde lees omdat ze anders te veel verklappen.

    Verder wel een leuk boek, bevat allemaal korte verhalen over 'gewone' mensen. Ik ben er net in begonnen dus veel meer kan ik er niet over zeggen.
    Hey da's een goede, die heb ik ook nog in de kast liggen, ooit in begonnen en vanwege drukte aan de kant gelegd en nooit meer in begonnen Binnenkort maar weer aan beginnen.

    On topic:

    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_54544877
    momenteel hier mee bezig:

    En als ik deze uit heb, ben wel weer even zoet met de nieuwe boeken die ik heb besteld.
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
    pi_54546118


    Mooi!
    pi_54546238


    Hier in bezig.

    Op 1 maart 2004 ging in het Belgische Aarlen het proces tegen Marc Dutroux van start. Bijna acht jaar eerder waren Sabine en Laetitia onder het oog van de camera uit zijn kelder verlost. Voor zijn vier andere slachtoffers, Julie, Melissa, Ann en Eefje was het te laat. België zou nooit meer hetzelfde land zijn. De affaire liet niemand onberoerd.

    De roman In het land van Dutroux volgt het wel en wee van een aantal doodgewone Belgen in die turbulente tijd. Aline houdt haar jonge kinderen angstvallig in de gaten; Rie herinnert zich haar vaders al te intieme omgang met zijn dochters. En dan is er Paul, een eenzame man, die achterdocht wekt. Wat voert hij in zijn schild? Is hij ook een Dutroux? En wie of wat kan hem redden?

    In het land van Dutroux toont op aangrijpende wijze dat niemand alleen kan leven. We hebben allen liefde en vriendschap nodig.
    pi_54548255
    Ik weet niet of foto het doet.



    In ieder geval eerst boek van de vijf uit the hitchuikers guide to the galaxy 5 book set.
    (7.50 op bol.com )
    Xbox Live: koenpijl
    pi_54560238

    Afgelopen weekend heb ik deze gelezen. Best wel een turnpager!
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54563146
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 21:47 schreef Blinky het volgende:
    [ afbeelding ]
    Afgelopen weekend heb ik deze gelezen. Best wel een turnpager!
    Pageturner bedoel je?
      maandag 12 november 2007 @ 23:23:52 #204
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_54563639


    erg mooi duister boek, je wilt blijven lezen hoe het verhaal van vader & zoon na de allesvernietigende apocalyps eindigt, nou je wilt meer dat het niet eindigt onverwachte wendingen/spanning en zelfs -momenten... aanrader
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_54565362
    Ik heb Joris Luyendijks 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' gelezen. Herkenbaar en tegelijk een eye-opener. Leuk omdat het zo'n persoonlijk relaas is.
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:01:28 #206
    82453 friskvind
    vivere pericoloso
    pi_54570596
    .
    .

    Ik ben aan "Onderweg" van Jack Kerouac begonnen.

    Het boek is vlot geschreven en heeft een hijgende stijl die wel wat lijkt op die van Céline.
    Prettig is ook dat de diverse swing- en (be)bopmuzikanten, die regelmatig in de tekst beschreven worden, en ook andere songs die aangehaald worden, direct bij youtube te bekijken en te beluisteren zijn.

    [ Bericht 0% gewijzigd door friskvind op 13-11-2007 19:38:19 ]
    Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
    pi_54570828
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:01 schreef friskvind het volgende:
    .
    .

    Ik ben aan "Onderweg" van Jack Kerouac begonnen.

    Het boek is vlot geschreven en heeft een hijgende stijl die wel wat lijkt op die van Celine.
    Prettig is ook dat de diverse swing- en (be)bopmuzikanten, die regelmatig in de tekst beschreven worden, en ook andere songs die aangehaald worden, direct bij youtube te bekijken en te beluisteren zijn.

    heel herkenbaar, heb een paar weken terug on the road gelezen. Puik boek
    pi_54587350
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 17:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    [ afbeelding ]
    die lees ik ook!
    Amstelveen de beste
    pi_54587527
    Ik lees Het meisje met het rode haar. Volgens mij ben ik de enige die dat boek nog niet gelezen heeft. MAar ik vind het zo saai, zo rechttoe rechtaan. Een verhaal dat van a tot z verteld wordt, compleet chronologisch, qua vorm dus totaal niet origineel. misschien heb ik teveel gelezen inmiddels.
    pi_54605387
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
    momenteel hier mee bezig:
    [ afbeelding ]
    En als ik deze uit heb, ben wel weer even zoet met de nieuwe boeken die ik heb besteld.
    Is het boek een beetje te volgen voor leken?!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      woensdag 14 november 2007 @ 18:31:32 #211
    165164 Tha_Bartman
    And so it goes.
    pi_54606922
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 12:33 schreef koen_pijl het volgende:
    Ik weet niet of foto het doet.

    [ afbeelding ]

    In ieder geval eerst boek van de vijf uit the hitchuikers guide to the galaxy 5 book set.
    (7.50 op bol.com )
    ik heb hem vorig jaar in schotland gekocht, 5 in 1 dik boek editie horen bij de leukste boeken die ik ooit gelezen heb
    Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
    pi_54610044
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:11 schreef krapula het volgende:

    [..]


    heel herkenbaar, heb een paar weken terug on the road gelezen. Puik boek
    En ook ik ben er nu in bezig. Fijn boek inderdaad!
    last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
    pi_54620046
    Voor studie:



    Ankersmit - De sublieme historische ervaring... een zeer moeilijk filosofisch werk, met vlagen bijna onmogelijk om doorheen te komen.
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54620179
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 20:28 schreef Orbis het volgende:

    [..]

    En ook ik ben er nu in bezig. Fijn boek inderdaad!
    Ik zie On the Road ondertussen zo vaak langskomen dat ik niet meer op elke moet reageren, maar ben wel behoorlijk Kerouac-fan geworden sinds ik m heb gelezen

    The Dharma Bums, Desolation Angels, Tristessa, Doctor Sax, Pomes in All Sizes, en ben nu bezig met The Town and the City. Ik moet er nog wel een hoop, waarvan Visions of Cody en Big Sur me het meest aanspreken, kan bijna niet wachten
    pi_54620250
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:19 schreef DubzOne het volgende:

    [..]

    Is het boek een beetje te volgen voor leken?!
    Ja is best te doen, maar een biologische achtergrond is wel aangenaam. Net als een kennis van de engelse taal.
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
      Moderator donderdag 15 november 2007 @ 12:16:53 #216
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_54622765
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:26 schreef HostiMeister het volgende:

    [..]

    Ja is best te doen, maar een biologische achtergrond is wel aangenaam. Net als een kennis van de engelse taal.
    Waar ik over viel bij het boek is als je wat meer van biologie weet het wel een boek is dat voor je gevoel veel open deuren intrapt. Had vaak het idee van tja dat is logisch en dat is helemaal niet zo dat zit zo. Kortom het boek is wat gedateerd ik zou voor iemand die geintreseerd is in evolutie the selfish gene aanraden die heeft wat meer diepgang en uitwerking (darwins idee stond nog in de kinderschoenen en hij was erg voorzichtig (vanzelfsprekend))
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_54623910
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    Waar ik over viel bij het boek is als je wat meer van biologie weet het wel een boek is dat voor je gevoel veel open deuren intrapt. Had vaak het idee van tja dat is logisch en dat is helemaal niet zo dat zit zo. Kortom het boek is wat gedateerd ik zou voor iemand die geintreseerd is in evolutie the selfish gene aanraden die heeft wat meer diepgang en uitwerking (darwins idee stond nog in de kinderschoenen en hij was erg voorzichtig (vanzelfsprekend))
    Daarom juist vind ik dat boek zo boeiend. Omdat in de tijd van Darwin alles wat we nu voor vanzelfsprekend aannemen, toen nog helemaal niet zo was. Ik lees het dan ook niet omdat ik evolutie en genealogie zo boeiend vind (wat ik wel boeiend vind, maar ik lees wel andere boeken om die honger te stillen) maar omdat ik benieuwd ben hoe Darwin aan zijn conclusies komt en hoe hij deze assumpties maakte.
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
    pi_54635466
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    Waar ik over viel bij het boek is als je wat meer van biologie weet het wel een boek is dat voor je gevoel veel open deuren intrapt. Had vaak het idee van tja dat is logisch en dat is helemaal niet zo dat zit zo. Kortom het boek is wat gedateerd ik zou voor iemand die geintreseerd is in evolutie the selfish gene aanraden die heeft wat meer diepgang en uitwerking (darwins idee stond nog in de kinderschoenen en hij was erg voorzichtig (vanzelfsprekend))
    Ik had the sellfish gene inderdaad ook al in gedachte (op langere termijn dan). Die is toch van Dawkins?
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54644618
      Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 10:15:31 #220
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_54644844
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 21:20 schreef DubzOne het volgende:

    [..]

    Ik had the sellfish gene inderdaad ook al in gedachte (op langere termijn dan). Die is toch van Dawkins?
    Jups
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 10:16:51 #221
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_54644871
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef HostiMeister het volgende:

    [..]

    Daarom juist vind ik dat boek zo boeiend. Omdat in de tijd van Darwin alles wat we nu voor vanzelfsprekend aannemen, toen nog helemaal niet zo was. Ik lees het dan ook niet omdat ik evolutie en genealogie zo boeiend vind (wat ik wel boeiend vind, maar ik lees wel andere boeken om die honger te stillen) maar omdat ik benieuwd ben hoe Darwin aan zijn conclusies komt en hoe hij deze assumpties maakte.
    ja vanuit historisch oogpunt natuurlijk een heel belangrijk boek
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_54645252
    Ik lees op het moment alle Guust Flater albums
    It has to mean something
    Could never mean more than a sacrifice
    pi_54645301
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 10:36 schreef Cynic het volgende:
    Ik lees op het moment alle Guust Flater albums
    Grmbl rrhhaaa de contracten!
      vrijdag 16 november 2007 @ 10:46:12 #224
    82453 friskvind
    vivere pericoloso
    pi_54645455
    Het is al weer een tijd geleden dat ik 'De idioot" gelezen heb en dan in het Nederlands.
    Het verhaal is bijzonder lang, maar de iinhoud is erg bijzonder.
    Je moet er dus de tijd voor nemen. Misschien had men in de tweede helft van de 19de eeuw meer tijd. Hoewel dat niet zeker is in de tijd van de industiele revolutie.
    Ik vond het een mooi boek, maar mijn voorkeur gaat uit naar 'De gebroeders Karamazov', maar vooral naar Raskolnikof uit de roman 'Schuld en Boete'
    Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
    pi_54645583
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 10:46 schreef friskvind het volgende:
    Het is al weer een tijd geleden dat ik 'De idioot" gelezen heb en dan in het Nederlands.
    Het verhaal is bijzonder lang, maar de iinhoud is erg bijzonder.
    Je moet er dus de tijd voor nemen. Misschien had men in de tweede helft van de 19de eeuw meer tijd. Hoewel dat niet zeker is in de tijd van de industiele revolutie.
    Ik vond het een mooi boek, maar mijn voorkeur gaat uit naar 'De gebroeders Karamazov', maar vooral naar Raskolnikof uit de roman 'Schuld en Boete'
    Ik lees 'm in t Engels, via een notepadje: http://www.gutenberg.org/dirs/etext01/idiot10.txt
    Doe er eigenlijk al een paar weken over, omdat ik er eigenlijk alleen in lees als ik niks te doen heb op m'n werk Tot nu toe wel erg boeiend, veel verschillende personages met namen die ik moet onthouden, maar leuke conversaties en leest makkelijker weg dan ik had verwacht van een Dostoevski. Ik heb thuis nog Crime and Punishment staan, waar ik in ga beginnen als ik deze uit heb. Toch wat sfeervoller om een echt boek te lezen uiteindelijk
    pi_54645800
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 10:04 schreef Dylanesque het volgende:
    [ afbeelding ]
    staat bij mij ook nog op het lijstje.. is het een mooi boek?
    pi_54645899
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 11:04 schreef krapula het volgende:

    [..]

    staat bij mij ook nog op het lijstje.. is het een mooi boek?
    Nog lang niet uit, maar interessant genoeg om 'm al aan te raden ja Als je 'm op je lijstje hebt staan zeker natuurlijk
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:27:34 #228
    82453 friskvind
    vivere pericoloso
    pi_54646323
    Jo roets schreef er in 'Iedereen leest' (bel.) het volgende over.
    Ik kan me er wel in vinden.

    De idioot van Dostojevski is vooral een intrigerend boek...
    Ik vind het een prachtig boek omdat het karakter van de prins uniek is. Het verhaal zelf is versplinterd en heeft iets van een soap. Maar daar doorheen zijn filosofieën geweven die je echt bezighouden. Wat is goed, wat is kwaad... en de uiteindelijke vaststelling dat die twee polen onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Het deed me daarom echt reflecteren op keuzes die ik zelf in mijn leven maakte.

    Een gewaarschuwd lezer is veel waard: het boek bestaat uit vier delen. Deel een leest als een trein, deel twee is traag, deel drie is onuitstaanbaar en deel vier is weerom prachtig. In zijn tijd werd het boek niet goed onthaald, en dat heeft veel te maken met het vreemde, onvoorspelbare ritme
    Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
    pi_54646845
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 11:27 schreef friskvind het volgende:

    Een gewaarschuwd lezer is veel waard: het boek bestaat uit vier delen. Deel een leest als een trein, deel twee is traag, deel drie is onuitstaanbaar en deel vier is weerom prachtig. In zijn tijd werd het boek niet goed onthaald, en dat heeft veel te maken met het vreemde, onvoorspelbare ritme
    Ik zit op de helft van deel 2, kan me wel vinden in de traagheid; deel 1 was inderdaad vlot en fijn om te lezen. Ach, blij dat ik iets heb om naar uit te kijken (deel 4 )
      zaterdag 17 november 2007 @ 15:45:28 #230
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_54674339
    Hallo

    Ik vroeg me af of iemand het boek "de stille elite" al gelezen had?

    Zo ja, is het een aanrader.. of zeg je van hmmmz nee, het was eigenlijk een tegenvaller!?

    Bvd
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      zaterdag 17 november 2007 @ 15:54:03 #231
    82453 friskvind
    vivere pericoloso
    pi_54674497
    Toch nog even on the road.
    Frank Albers schreef het boek beatland nadat hij de reizen van Kerouac vorig jaar had nagereisd. HIER vind je een video van een gesprek over de beide boeken.
    Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
    pi_54676055
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 15:54 schreef friskvind het volgende:
    Toch nog even on the road.
    Frank Albers schreef het boek beatland nadat hij de reizen van Kerouac vorig jaar had nagereisd. HIER vind je een video van een gesprek over de beide boeken.
    Op tv gezien inderdaad, bedankt voor de reminder, het boek in huis halen is er nog niet van gekomen
      zaterdag 17 november 2007 @ 20:20:28 #233
    128491 J-net
    Prettig gestoord
    pi_54680107
    Heb net Harry Potter 7 uit.
    Eergisteren ben ik begonnen in 'Geluk in het spel' van Jill Mansell en daar ga ik straks in verder.
    ~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
    pi_54710477

    vandaag begonnen
    pi_54723868

    Gisteren begonnen.
    Leuk geschreven: het is een boek over de eigen ervaringen van een Française die door haar stage in Amerika veel te dik terugkwam en radicaal op dieet moest. Dankzij adviezen van haar huisarts, haar moeder en grootmoeder en eeuwenoude tips&tricks is het haar gelukt om weer een mooi lijntje te hebben. Er staat veel in over de manier van Franse van eten, compleet met niet-dikmakende heerlijke gerechten en het staat vol met Franse woordjes tussendoor, wat het helemaal leuk maakt voor mij!
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54723979
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 23:11 schreef Esraa het volgende:

    [..]

    Pageturner bedoel je?

    ja
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_54727399
    Tap tap tap
      maandag 19 november 2007 @ 22:44:32 #238
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_54727591
    De zaak 40-61 is uit, dus nu verder in Jpod van Douglas Coupland. En af en toe een paar brieven van Reve aan Bert de Groot voor het slapen gaan.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      maandag 19 november 2007 @ 22:56:49 #239
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_54727997
    De toren van Babel - Morris L. West



    Een documentaire roman over Israelische spionnen in de
    Arabische landen. Acties en tegenacties, spionage en
    contraspionage, terreurdaden en represailles in de
    heksenketel van het huidige Midden-Oosten. West geeft niet
    alleen een zorgvuldig gedocumenteerde beschrijving, maar
    onderzoekt ook de oorzaken van een van de grootste drama's
    van onze tijd.


    Leuk verhaal vanuit verschillende oogpunten. Verheug me om zo verder te lezen
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
      dinsdag 20 november 2007 @ 09:29:27 #240
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_54732553
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 22:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
    De zaak 40-61 is uit, dus nu verder in Jpod van Douglas Coupland. En af en toe een paar brieven van Reve aan Bert de Groot voor het slapen gaan.
    Vanuit Frankrijk, 20 november 1978:

    Nog steeds geen druppel regen, hoewel er hier in de kerk stevig voor gebeden is. In Nederland zijn de priesters in het algemeen uitmuntende regenmakers, hier zijn hun prestaatsies veel minder. Het kan met het kilmaat te maken hebben.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_54738934
    gisteren begonnen met Donker Vuur van Lynn Austin, het tweede deel van een serie over de Amerikaanse Burgeroorlog, het wordt me nu pas duidelijk dat door het thema in deze serie, nl. vrouwen die zelfstandig willen zijn in een tijd waarin dat ongewoon was, deze serie verbazingwekkend veel overeenkomsten heeft met boeken van Thea Beckman, die verwerkte dit thema ook in haar historische romans, vooral in Donker Vuur waar ik nu dus in bezig ben komt die overeenkomst sterk naar voren omdat het thema hier op dezelfde manier wordt uitgewerkt, nl. op gebied van arbeids- en partnerkeuze
    pi_54742550

    In De vloek van de farao’s volgt Vandenberg nauwkeurig de loop van de gebeurtenissen bij de opening van het graf van Toetanchamon. Is er in de reeks rampzalige voorvallen in verband met het opgraven van de mummies sprake van toeval of niet? Wat voor ingenieuze vondsten hebben de Egyptenaren toegepast om grafschenners afdoende te straffen en ze met rampspoed en onheil te straffen?
    pi_54742688
    Ik heb vorige week Blind Faith van Ben Elton gelezen, en ben net begonnen aan The Book of Dave van Will Self. Overeenkomst aan beide boeken is het overstroomde Londen van de toekomst, maar dat is het enige. Het boek van Ben Elton is makkelijk leesbaar, Will Self kost toch wat meer moeite (al is dat ook weer niet zo heel erg).
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_54742861
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 22:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
    De zaak 40-61 is uit, dus nu verder in Jpod van Douglas Coupland. En af en toe een paar brieven van Reve aan Bert de Groot voor het slapen gaan.
    Is het hele boek (de zaak 40-61) de moeite waard om te lezen?! Ik heb een tijdje geleden een aantal hoofdstukken aan het eind gelezen
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      dinsdag 20 november 2007 @ 18:16:09 #245
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_54742947
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 18:12 schreef DubzOne het volgende:

    [..]

    Is het hele boek (de zaak 40-61) de moeite waard om te lezen?! Ik heb een tijdje geleden een aantal hoofdstukken aan het eind gelezen
    Mwaaa. Het is ontzettend interessante materie, maar ik kan niet zo goed tegen dat Mulischesque geneuzel. Misschien ben ik niet intelligent genoeg (al betwijfel ik dat) maar het irriteert me gewoon. Maar daartussendoor is het toch wel boeiend. En de pocketuitgave kost vrij weinig.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_54743300
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 18:16 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Mwaaa. Het is ontzettend interessante materie, maar ik kan niet zo goed tegen dat Mulischesque geneuzel. Misschien ben ik niet intelligent genoeg (al betwijfel ik dat) maar het irriteert me gewoon. Maar daartussendoor is het toch wel boeiend. En de pocketuitgave kost vrij weinig.
    Dit was ook exact mijn leeservaring... vandaar dat ik vroeg of het gehele boek de moeite waar was
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      dinsdag 20 november 2007 @ 20:30:53 #247
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54746131




    Goede serie, de Broodboekjes. Dit was de enige die ik nog niet gelezen had.
    pi_54768480
    Heb bijna "De wonderbaarlijke avonturen van Kavalier and Clay" van Michael Chabon uit. Aardig boek over mn. de gouden tijden van de Amerikaanse strip, alleen had ik er op voorhand -door de juichende recensies en de bekroning met een pullizer - iets meer van verwacht. Wat ik vooral minder vond, was het af en toe wel erg wollige taalgebruik. Zoals de volgende zin (op de bladzij waar ik nu ben) "wat zou dat een heldendaad zijn, in de donkere mouw van zijn verleden grijpen en iets tevoorschijn halen dat Sammy's omstandigheden totaal zou veranderen".
    ik hou van hobby's
      woensdag 21 november 2007 @ 22:52:13 #249
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_54772092


    Ben benieuwd.
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
    pi_54778377


    Het Stiefkind van Donna Ford
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
      donderdag 22 november 2007 @ 11:12:20 #251
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_54778681
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 21:01 schreef lnino het volgende:
    Heb bijna "De wonderbaarlijke avonturen van Kavalier and Clay" van Michael Chabon uit. Aardig boek over mn. de gouden tijden van de Amerikaanse strip, alleen had ik er op voorhand -door de juichende recensies en de bekroning met een pullizer - iets meer van verwacht. Wat ik vooral minder vond, was het af en toe wel erg wollige taalgebruik. Zoals de volgende zin (op de bladzij waar ik nu ben) "wat zou dat een heldendaad zijn, in de donkere mouw van zijn verleden grijpen en iets tevoorschijn halen dat Sammy's omstandigheden totaal zou veranderen".
    Ik vond het een fijn boek. Een lekker dikke pil die je wekenlang (ik lees vrij langzaam) compleet onderdompelt in andere maar toch vertrouwde tijden, landen en milieus.

    Van die juichende recensies heb ik niks meegekregen. Ik zag het boek simpelweg liggen op de ramsjtafel bij V&D en ik kende de schrijver nog vaag van The Mysteries of Pittsburgh.
    pi_54782013
    Twee boeken tegelijk Bonjour Tristesse van Sagan en De cranberry koningin van Kathleen DeMarco
    No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
    pi_54784851
    Tolkien - The Lord of the Rings
    Milton - Paradise Lost
    Pullman- The Subtle Knife
    Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
    As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
    pi_54786033
    T.S. Eliot - The waste land



    Voor mij is dit gedicht echt niet te 'bergrijpen'. Gelukkig staan er achterin noten en verwijzingen

    [ Bericht 2% gewijzigd door DubzOne op 22-11-2007 18:45:38 ]
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54788473
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 18:31 schreef DubzOne het volgende:
    T.S. Eliot - The waste land

    [ afbeelding ]

    Voor mij is dit gedicht echt niet te 'bergrijpen'. Gelukkig staan er achterin noten en verwijzingen
    Daar schijn je inderdaad een hele hoop voor gelezen te moeten hebben Ben er zelf nog niet aan toegekomen.. is het wel de moeite waard (met gebruik van de verwijzingen eventueel?)?
    pi_54788762
    Van Het Westelijk Front Geen Nieuws - Erich Maria Remarque.
      donderdag 22 november 2007 @ 21:09:13 #257
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_54789297
    Iemand een die me kan helpen. Ik twijfel tussen Max Havelaar (Multatuli), Het slot (kafka) ofof wat simpeler De Claim (Grisham)
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
    pi_54789982
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 21:09 schreef JoeyT het volgende:
    Iemand een die me kan helpen. Ik twijfel tussen Max Havelaar (Multatuli), Het slot (kafka) ofof wat simpeler De Claim (Grisham)
    Hmm... aan Multatuli zou ik niet zo snel beginnen denk ik, maar goed wie ben ik .

    Heb net de Sakrileg van Dan Brown (De da vinci code maar dan in 't duits) uitgelezen, was wel weer een keer leuk.
    Eet smakelijk en slaap lekker!
      vrijdag 23 november 2007 @ 14:59:48 #259
    19139 plunk
    einfach negieren.
    pi_54802457
    Net uit: Datumloze dagen, van Jeroen Brouwers,

    ..
    Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
    pi_54802611
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 21:09 schreef JoeyT het volgende:
    Iemand een die me kan helpen. Ik twijfel tussen Max Havelaar (Multatuli), Het slot (kafka) ofof wat simpeler De Claim (Grisham)
    Ik lees nu Max Havelaar en kan je die alleszins aanraden.
    pi_54804556
    De Mefisto Club van Tess Gerritsen.
    pi_54804934
    Beautiful losers van Leonard Cohen.

    Weird boek, maar ik had ook niet anders verwacht.
    pi_54805453
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 20:31 schreef Dylanesque het volgende:

    [..]

    Daar schijn je inderdaad een hele hoop voor gelezen te moeten hebben Ben er zelf nog niet aan toegekomen.. is het wel de moeite waard (met gebruik van de verwijzingen eventueel?)?
    Klopt, Eliot gebruikt veel verwijzingen naar bijbelpasages en andere religieus getinte werken. Daarnaast is ook te merken dat Eliot Indische filosofie heeft gestudeerd (o.a. verwijzingen naar preken en teksten van Boeddha).

    Het schijnt dat je van te voren (om het gedicht te verklaren) eigenlijk 'From Ritual to Romance van Jessie L. Weston en een antropologisch werk 'The Golden Bough' moet hebben gelezen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat het gedicht mij persoonlijk vrij weinig doet of zegt...
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      zaterdag 24 november 2007 @ 03:41:50 #264
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_54817994
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
      zondag 25 november 2007 @ 11:42:05 #265
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_54820937


    Paulo Coelho - The Alchemist

    Leuk boek, maar zo te zien wel vrij kort. Gisterenavond in begonnen, ik ben bang dat ik hem vandaag al uit ga hebben
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      zondag 25 november 2007 @ 17:25:40 #266
    141024 Moron
    .... Oh Crap
    pi_54828673
    I picture your face.. In the back of my eyes
      maandag 26 november 2007 @ 16:51:56 #267
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_54849712
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 17:25 schreef Moron het volgende:
    [ afbeelding ]
    Oh ja, díe moest ik nog kopen! Wat ruk dat die decembermaand zo f*cking duur is!
    pi_54851110
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 17:25 schreef Moron het volgende:
    [ afbeelding ]
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_54851670
    Susan Sontag - Kijken naar de pijn van anderen



    Zeer interessant boek(je) over wat de dagelijkse confrontatie met beelden van wreedheden en oorlogen etc. doen met een mens... ook vanuit historisch perspectief gezien.
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 09:38:34 #270
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_54864540
    De reis om de wereld in tachtig dagen

    van ome jules
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 27 november 2007 @ 10:13:29 #271
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_54865202
    eerste post in dit topic:

    leon de winter - De ruimte van Sokolov ben ik nu aan het lezen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_54865260
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 10:13 schreef No-P het volgende:
    eerste post in dit topic:

    leon de winter - De ruimte van Sokolov ben ik nu aan het lezen.
    Leon de Winter

    Zoeken naar Eileen W.
    La place de la Bastille
    pi_54865724


    Het plaatjesboek van Leo Blokhuis met CD
    quote:
    Het Plaatjesboek
    Wist u dat 'The House of the Rising Sun'; teruggaat op een melodie uit de zeventiende eeuw? En wist u dat Robert Johnsons 'Cross Road Blues' gaat over het moment waarop hij zijn ziel aan de duivel verkocht in ruil voor succes en virtuositeit ; en dat Eric Clapton ooit tijdens een interview zijn gesprekspartner wegstuurde omdat deze Robert Johnson niet kende? En wist u dat een van de mooiste versies van 'You'll Never Walk Alone'; werd opgenomen door Aretha Franklin? En weet u waar Bob Dylan zijn inspiratie voor 'Don't Think Twice, It's Allright' vandaan haalde?

    In Het Plaatjesboek neemt Leo Blokhuis ons mee op een reis door de geschiedenis van de popmuziek, aan de hand van zestien klassieke liedjes. Gaandeweg passeren talloze zangers, muzikanten, producers, labels en stromingen de revue. Ook bevat het boek een groot aantal prikkelende lijstjes; van de beste drinkliedjes tot de mooiste Italiaanse hits. De verhalen zijn bijzonder aanstekelijk verteld, en leiden steeds weer tot nieuwe muzikale ontdekkingen. Het boek is vormgegeven door de auteur en voorzien van prachtig full colour beeldmateriaal.

    De bijbehorende cd bevat de mooiste, meest bijzondere of zeldzaamste versies van de bekende nummers die in het boek aan de orde komen.


    [ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 27-11-2007 11:49:36 ]
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 10:49:16 #274
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_54865901
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 10:13 schreef No-P het volgende:
    eerste post in dit topic:

    leon de winter - De ruimte van Sokolov ben ik nu aan het lezen.
    Geweldig boek laatst nog herlezen
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_54873493
    Ik lees een paar dingen tegelijk;
    Pic, Jack Kerouac (edit; uit, klein boekje, kinderboek eigenlijk zelfs)
    Cloud, Castle, Lake van Vladimir Nabokov
    Man and his Symbols, Carl Jung (e.a.)

    [ Bericht 15% gewijzigd door Dylanesque op 27-11-2007 21:09:11 ]
    pi_54891787


    De zilveren kogel van A. Alberts. Na De vergaderzaal van dezelfde schrijver valt het me flink tegen. Taai en ingewikkeld, ondanks de geringe omvang van het boek.
      woensdag 28 november 2007 @ 15:49:40 #277
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_54895177
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 13:52 schreef _Arual_ het volgende:
    [ afbeelding ]

    De zilveren kogel van A. Alberts. Na De vergaderzaal van dezelfde schrijver valt het me flink tegen. Taai en ingewikkeld, ondanks de geringe omvang van het boek.
    ik heb "een venster op het buitenhof" van hem gelezen en die vond ik ook tegenvallen, met de zelfde argumentatie. Maar ik ga hem denk ik wel nog een keer lezen, om te kijken of het boek dan wel beter "valt".

    [ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 28-11-2007 16:08:43 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_54901833
    Stralende Dagen van Michael Cunningham



    Aardig boek! Moest er alleen even inkomen...
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      dinsdag 4 december 2007 @ 13:31:19 #279
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_55032911
    ik lees nu Monaldi & Sorti - De twijfel van salaï

    de ruimte van Sokolov was weer erg mooi!
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      dinsdag 4 december 2007 @ 14:43:35 #280
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_55034905
    Ga nu beginnen aan de Delta Deceptie (Dan Brown)

    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      dinsdag 4 december 2007 @ 14:48:07 #281
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_55035021
    Ik ben nu bezig in The Dirt van/over de band Mötley Crüe. Hou helemaal niet van de muziek, maar het boek is hilarisch qua anekdotes over de rock 'n roll levensstijl met alles erop, eraan en erin.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 14:56:30 #282
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_55035262
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 14:48 schreef Copycat het volgende:
    Ik ben nu bezig in The Dirt van/over de band Mötley Crüe. Hou helemaal niet van de muziek, maar het boek is hilarisch qua anekdotes over de rock 'n roll levensstijl met alles erop, eraan en erin.
    geweldig boek inderdaad
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_55038096
    Ik heb ook genoten van The Dirt!
      dinsdag 4 december 2007 @ 17:07:46 #284
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55038361

    De geillustreerde versie =oude foto's
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_55048497
    De profeet van Kahlil Gibran (de vertaling van Désanne van Brederode).
    pi_55052222


    Dit is dan weer wel goed te verteren. Mysterieuze verhalen over Nederlands-Indië (hoewel die naam nergens genoemd wordt). Maar dan heeeeel subtiel mysterieus, je moet wel goed opletten. Op een of andere manier ga je pas nadenken over het boek nadat je het hebt dichtgeslagen. Vooral 'Groen' en 'Het moeras' zijn aanraders.
    pi_55052521
    Ik heb A Clockwork Orange bij me vandaag
    pi_55052644
    Frank Vande Veire - Neem en eet, dit is je lichaam



    Fascinatie en intimidatie in de hedendaagse cultuur


    Met vlagen een interessant filosofisch betoog over Pasolini's Salò
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      woensdag 5 december 2007 @ 15:16:34 #289
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55058697
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 10:49 schreef DubzOne het volgende:


    Met vlagen een interessant filosofisch betoog over Pasolini's Salò
    Is dat Salò de film?
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55059134
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:16 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Is dat Salò de film?
    Ja

    Vande Veire geeft wel een interessante filosofische uiteenzetting over de film. O.a. op het gebied van het fascisme, het genot en de consumptiemaatschappij. Misschien ook wel interessant voor jou! Ik neem het boek wel een keer mee voor je...
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      woensdag 5 december 2007 @ 15:42:03 #291
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55059180
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:40 schreef DubzOne het volgende:

    [..]

    Ja

    Vande Veire geeft wel een interessante filosofische uiteenzetting over de film. O.a. op het gebied van het fascisme, het genot en de consumptiemaatschappij. Misschien ook wel interessant voor jou! Ik neem het boek wel een keer mee voor je...
    Ja doe maar. Ik heb de film een jaar of 12 geleden gezien en ik ben wel benieuwd wat voor filosofisch betoog je kunt houden over een verkapte SNUFF-film
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55059249
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:42 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Ja doe maar. Ik heb de film een jaar of 12 geleden gezien en ik ben wel benieuwd wat voor filosofisch betoog je kunt houden over een verkapte SNUFF-film
    Kijk, daar heb je de onwetendheid al!

    Het is alles behalve een SNUFF- movie!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      woensdag 5 december 2007 @ 15:46:49 #293
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55059271
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:45 schreef DubzOne het volgende:

    [..]

    Kijk, daar heb je de onwetendheid al!

    Het is alles behalve een SNUFF- movie!
    Heb jij 'm gezien? Ik bedoel... het is een controversiele film dus je zult er heus wel een of ander diep, filosofisch geneuzel omheen hangen maar als je gewoon puur het plot bekijkt:
    quote:
    With the aid of several young male collaborators, they kidnap eighteen young men and women (nine male, nine female), and take them to a palace near Marzabotto. With them are four middle-aged prostitutes, also collaborators, whose function will be to recount various arousing stories for the men of power, and who will in turn exploit their victims sexually and sadistically.

    The film depicts the three days spent at the palace, during which time the four men of power devise increasingly abhorrent tortures and humiliations for their own pleasure. In one of the film's most infamous scenes, a young woman is forced to eat the feces of the Duke; later, the other victims are presented with a giant meal of human feces (the "feces" were created with chocolate sauce and orange marmalade). At the end of the three days, the victims who chose not to collaborate with their tormentors are murdered in various gruesome ways: scalping, branding, and having their tongues (see also Franco Merli) and eyes cut out.
    Wel mooie quotes in de film btw...
    quote:
    The obscene gesticulation is like deaf-mute's language, with a code none of us, despite unrestrained caprice, can transgress.


    [ Bericht 31% gewijzigd door HAL9000S op 05-12-2007 15:52:49 ]
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55059350
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:46 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Heb jij 'm gezien?
    Zo goed als... Maar Vande Veire duikt echt ín de film. Dus aan de oppervlakte lijkt het misschien een verkapte SNUFF-film, maar dat is het in feite niet.
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      donderdag 6 december 2007 @ 16:00:13 #295
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_55080349
    Fante.
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
      donderdag 6 december 2007 @ 17:11:30 #296
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55081747
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 16:00 schreef JAM het volgende:
    Fante.
    John?

    Ik moest het opzoeken verdorie.
      donderdag 6 december 2007 @ 17:20:19 #297
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_55081967
    Clive Custler - Vixen 03
      donderdag 6 december 2007 @ 18:48:15 #298
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_55083597
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 17:11 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    John?

    Ik moest het opzoeken verdorie.
    Ask the Dust, John inderdaad. .
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
      donderdag 6 december 2007 @ 19:12:54 #299
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_55084147


    Harlan Coben - The Innocent

    Ook een auteur die ik via het boekenfestijn heb ontdekt. Lekkere wegleestriller, al mis ik een beetje de humor die in andere boeken die ik van hem heb gelezen zat. Aan de andere kant misbruikt hij het fenomeen 'cliffhanger' hier wat minder. Kortom, al met al nog steeds een fijn boek dat wederom vraagt om doorlezen.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_55102307
    Ik lees "The dwarves of death" van Jonathan Coe en "Dagboek 1976" van Jan Wolkers.

    Jonathan Coes andere boeken vond ik fijne boeken, behalve "The accidental woman". En Wolkers' dagboeken zijn gewoon leuk, dus dit vast ook!
      FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2007 @ 15:04:43 #301
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_55124667
    Nu echt begonnen in:



    geleend uit de bieb van mijn zwager
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')