idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik danquote:Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:
Begin vanavond in deze ivm studie:
Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij
[afbeelding]
Schijnt een zeer goed boek te zijn!
Ik vond het echt een oninteressant boek. Zelfs op stormfront geven ze toe dat het inhoudelijk niet zoveel voorstelt allemaalquote:Op zondag 30 september 2007 18:28 schreef starla het volgende:
Mein Kampf
[afbeelding]
Ik wil toch maar even lezen waar al die heisa over wordt gemaakt.
Moest wel even wennen aan de overgangen naar de verschillende vertelperspectieven.quote:Op zondag 30 september 2007 17:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik dan.
Ik vind dit soort zelfingenomen geneuzel bijna (let op, ik zeg bijna) net zo erg als de hordes die Kluun en van Rooyen lezen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede
De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
Wat je in Misdaad en Straf leest, lees je in American Psycho 10x beter. En het verhaal wordt wat spannender gebracht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ja pcies. Kant en klare, voorgekauwde wereldschokkende filosofische en psychologische inzichten. Niet goed, geld terug garantie.
ik hou ook van een klasieker op zn tijd maar ben nu kluun aan het lezen hij stond toch in onze kastquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede
De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
quote:Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:
Begin vanavond in deze ivm studie:
Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij
[afbeelding]
Schijnt een zeer goed boek te zijn!
quote:
quote:Ik had zoveel toiletpapier gekocht dat de helft ervan begon te rotten en te schimmelen voordat ik er ooit m'n reet mee af heb kunnen vegen.
quote:God behoed me; het overkwam me. Ik was opeens een man van vijftig die in een kantoor naast de snelweg voor twee keer modaal in de maand van negen tot half zes z'n incontentieluiers aan het volschijten was.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Elementaire Deeltjes moet je het wetenschappelijke geneuzel weglaten, en dan houd je een heerlijk inktzwarte satire over.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:06 schreef renzell het volgende:
[..]
Sja, misschien ben ik dan gewoon niet inktzwarte satires grootste fan.Hoewel het nu erger lijkt dan het was hoor, want ik heb me bij tijd en wijlen best vermaakt met Bruno en Michel. Heb in het toneelstuk dat ik nu aan het maken ben zelfs een personage op dat van Bruno gebaseerd.
Maar tóch, níet ijzersterk, daar blijf ik bij.
Jij bent zeker een man, of niet...quote:Op zondag 7 oktober 2007 02:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Platform is nog bitterder en seksgerichter, dus die zal ik je niet aanraden. Zelf vond ik m nog beter dan Elementaire Deeltjes.
quote:
quote:Description: Ruimte en tijd zijn de basiselementen van de kosmos. Maar wat zijn ruimte en tijd zelf eigenlijk? Is ruimte een reëel bestaand iets? Waarom heeft tijd een richting? Zou het universum zonder ruimte en tijd kunnen bestaan? En de centrale vraag: hoe zit de kosmos in elkaar?
Brian Greene begint De ontrafeling van de kosmos met de inzichten van grote natuurkundigen als Newton en Einstein om uit te komen bij de meest recente ideeën op het gebied van de supersnaar- en M-theorie, waarmee het gedrag van alles, van het kleinste deeltje tot het grootste zwarte gat, kan worden verklaard. Deze verbazingwekkende ontwikkeling zou in de richting van een theorie van alles kunnen wijzen. Op geestige wijze en met briljant gebruik van analogieën neemt Greene ons mee op reis naar nieuwe lagen van de werkelijkheid die hedendaagse natuurkundigen onder de oppervlakte van onze huidige wereld hebben ontdekt. Na het lezen van De ontrafeling van de kosmos zullen we heel anders naar die werkelijkheid kijken.
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:27 schreef renzell het volgende:
[afbeelding]
Deze overigens daarvoor verslonden.
Dáár word ik pas vrolijk van!![]()
![]()
Hé, HAL, te gek! Dank je! Ga ik zéker even checken kopen!quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
aanrader voor jou:
[ afbeelding ]
[..]
Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'
Ik vind hem te gek ja! De 40 en nog wat euro meer dan waard.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
is ie leuk? hij staat ook nog ergens op mijn lange lijstje.
Nou heb ik em niet in het Engels gelezen, dus kan het ook niet vergelijken. Maar ik heb toch niet het idee dat ik iets 'gemist' heb omdat ik de Nederlandse vertaling heb gelezen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:12 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en ik vond idd Extremely Loud & Incredibly Close ook een aanrader. Origineel boek!
Ik raad iedereen wel van harte aan om hem in het Engels te lezen.
quote:The Man Who Mistook His Wife for a Hat is a 1985 book by neurologist Oliver Sacks describing the case histories of some of his patients. The title of the book comes from the case study of a man with visual agnosia. The Man Who Mistook His Wife for a Hat became the basis of an opera of the same name by Michael Nyman, which premiered in 1986.
The other essays in this book include:
"The Lost Mariner", about Jimmie G., who has lost the ability to form new memories due to Korsakoff's syndrome. He can remember nothing of his life since his demobilization at the end of WWII, including events that happened only a few minutes ago, and must struggle to form an identity. (The main character of the film Memento has a similar condition)
"The President's Speech", about a ward of aphasiacs and agnosiacs listening to a speech given by an unnamed actor-president, "the old Charmer". Each group noticed flaws in the president's content and presentation respectively, flaws which escaped the notice of 'normal' people.
"The Disembodied Lady", a unique case of a woman losing her entire sense of proprioception (the sense of the position of parts of the body, relative to other neighbouring parts of the body).
"On The Level", another case involving damaged proprioception. Dr. Sacks interviews a patient who has trouble walking upright and discovers that he has lost his innate sense of balance due to Parkinson's-like symptoms that have damaged his inner ears; the patient, comparing his sense of balance to a carpenter's spirit level, suggests the construction of a similar level inside a pair of glasses, which enables him to judge his balance by sight.
"The Twins", about autistic savants. Dr. Sacks tries to connect with twin brothers by joining their game of finding very large prime numbers. He cheats and uses a book; neither of them can read or even do multiplication. They instantly count 111 dropped matches simultaneously noticing that 111 is three 37s. This event, with toothpicks in place of matches, and other of Dr. Sacks's observations on autistic savants[citation needed], were used in the film Rain Man, starring Dustin Hoffman. Although influential, this story was recently questioned in an article, "Questionable Aspects of Oliver Sacks' (1985) Report".
Unkle tungsten van oliver sacks is ook een aanrader, het eiland der blinden (oid) is oersaaiquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:13 schreef HAL9000S het volgende:
Nieuw boek gekocht vandaag:
[afbeelding]
[..]
Ik heb vorige week de film gekochtquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:00 schreef renzell het volgende:
[ afbeelding ]
Net uit, dit boek. Bah, wat een arrogante pessimist, die man. Het bleef blijkbaar wel zo boeien dat ik door heb gelezen, maar echt warm loop ik hier niet voor. Hij pocht mij te veel met zijn wetenschappelijke kennis. Bovendien vind ik hem niet goed in zijn opbouw/dramaturgie en zinsconstructies. Nee, don't know what all the fuzz is about.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:51 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Tommy Wieringa - Joe Speedboot
En waarom niet? Sommige boeken zijn heel erg goed verfilmd. Ik ken natuurlijk het boek nog niet en weet niet of het qua verhaal "verfilmbaar" zou zijn, maar bv Everything is illuminated is prachtig verfilmd (ondanks weglatingen). Das Parfum idem dito. Zowel boek als film gelezen/gezien en met die film was helemaal niks mis. Vaak is het boek wel beter dan de film omdat het boek uitgebreider is en ruimte geeft voor eigen fantasie, maar dat neemt niet weg dat sommige boekverfilmingen prachtig zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:30 schreef Mainport het volgende:
Je kunt zo'n boek toch niet vergelijken met een film.
Mooi boek!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:51 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Tommy Wieringa - Joe Speedboot
Mijn punt is niet dat boekverfilmingen prut zijn, dat zou idioot zijn, want de meeste films zijn gebaseerd op een boek of een of ander verhaal. Daar houdt de vergelijking ook op, want je kunt die twee nooit met elkaar vergelijken. Een goed boek schept geen precedent voor een goede film, een slecht boek kan een heel goede verfilming opleveren. Je moet de twee volkomen onafhankelijk zien: de enige reden dat dit boek is verfilmd is vanwege de populariteit waardoor er gegarandeerd een aantal mensen de film zal bezoeken/kopen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En waarom niet? Sommige boeken zijn heel erg goed verfilmd. Ik ken natuurlijk het boek nog niet en weet niet of het qua verhaal "verfilmbaar" zou zijn, maar bv Everything is illuminated is prachtig verfilmd (ondanks weglatingen). Das Parfum idem dito. Zowel boek als film gelezen/gezien en met die film was helemaal niks mis. Vaak is het boek wel beter dan de film omdat het boek uitgebreider is en ruimte geeft voor eigen fantasie, maar dat neemt niet weg dat sommige boekverfilmingen prachtig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |