abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 13:35:10 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53170581
Voor een ieder die benieuwd is ik lees nu

de lange weg naar beneden van Nick Hornby
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:27 #2
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53170903
Gemengd dubbel van Jill Mansell
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:38 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53170915
TerugVind Pil!

Three Bags Full van Leonie Swan, dus. Dankzij TS.
En de schrijfstijl doet me trouwens echt een beetje denken aan Mark Haddon's The Curious Incident of the Dog in the Night-time .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53171166
Subtiele TVP, als dat mag.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:59:27 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53171250
Ben nog steeds bezig in Kafka on the Shore.
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 14:06:20 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53171470
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef Copycat het volgende:
TerugVind Pil!

Three Bags Full van Leonie Swan, dus. Dankzij TS.
En de schrijfstijl doet me trouwens echt een beetje denken aan Mark Haddon's The Curious Incident of the Dog in the Night-time .
Ik vind het trouwens een heel engels boek hij doet engels aan ofzo, maar ze is een duitse
pi_53171612
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben nog steeds bezig in Kafka on the Shore.
Hoe ver ben je? En is het wat? Ik maak ook serieuze overwegingen om het boek aan te schaffen, namelijk.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:33:07 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53172303
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Chowi het volgende:

[..]

Hoe ver ben je? En is het wat? Ik maak ook serieuze overwegingen om het boek aan te schaffen, namelijk.
Pagina 409. En het is erg goed. Murakami
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 16:55:11 #10
42184 crew  DaMart
pi_53175733
Ik ben nu bezig in 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin.
pi_53177165

pi_53178315
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[afbeelding]
Typisch vrouwenboek weer. .
pi_53182343
Ik ga morgen in het vliegtuig naar mijn vakantiebestemming met Een kleine geschiedenis van bijna alles van Bill Bryson beginnen.
pi_53183174
Momenteel lees ik Catch 22. Mijn vader heeft het weggelegd omdat hij het doodsaai vond, maar ik vind het eigenlijk een heerlijk boek. En hierna staat Wolkenatlas in de planning. Ik heb er hier veel positieve dingen over gelezen, dus daar ga ik me ook maar aan wagen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:55:43 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53183404
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:48 schreef Orbis het volgende:
Momenteel lees ik Catch 22. Mijn vader heeft het weggelegd omdat hij het doodsaai vond, maar ik vind het eigenlijk een heerlijk boek. En hierna staat Wolkenatlas in de planning. Ik heb er hier veel positieve dingen over gelezen, dus daar ga ik me ook maar aan wagen.

Allebei in hun eigen recht bijzonder.
pi_53183812
William Godwin - Caleb Williams omdat het woensdag uit moet zijn voor mijn literatuur college
voor mijn plezier heb ik net In de naam van de roos van umberto Eco uit
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_53200179
De Ondergang - Joachim Fest
pi_53203521
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:48 schreef Chowi het volgende:

[..]

Typisch vrouwenboek weer. .
Het is nooit wat geworden tussen de chicklit en mijzelf Behalve Bridget Jones, het eerste deel dan, Dat was briljant en toen nog vrij origineel

Ik ben nog steeds bezig in 'Ishq and Mushq' van Priya Basil. En onderwijl lees ik 'Het zijn zware dagen'.
Casper en Hobbes that is
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2007 @ 08:28:39 #19
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53213011
Op vakantie geweest en de volgende boeken gelezen (in willekeurige volgorde)

Erg vermakelijk boek over een groep mensen die zelfmoord willen plegen.

Een oud vrouwtje wordt geterroriseerd door haar neef en zijn vrienden en neemt wraak.

Er worden moorden gepleegd in en om het vaticaan. Enige gelijkenis met het bernini misterie van Dan Brown. Lekker leesvoer.

Een fotograaf raakt na de dood van zijn moeder verstrikt in een complot van de Vaticaanse Maffia. Een onverwacht einde!

En nu nog aan het lezen:

Na een bloederige moord lukt het de politie niet om een dader te vinden, uit eindelijk word er toch een gevonden. Deze dader wordt uit eindelijk tot de doodstraf veroordeeld. Deze dader blijkt niet de dader en wordt uit eindelijk weer vrij gesproken. (maar zover ben ik nog niet). Waar gebeurd
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53213217
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef dossie het volgende:
Michel Houellebecq - Mogelijkheid van een eiland

[afbeelding]

Fijn boek, alleen zijn toekomstige "ik" kan me wel gestolen worden eigenlijk.
Juist, en om die reden is het een kutboek.

Ik ben al een tijdje bezig in Underground van Murakami over 'The Tokyo Gas Attack and the Japanese Psyche'. In de trein lees ik steeds een paar verhalen. Erg indrukwekkend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 16 september 2007 @ 09:27:45 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53213246
House of leaves

quote:
House of Leaves is the debut novel by the American author Mark Z. Danielewski, published by Pantheon Books (ISBN 0-375-70376-4). The novel quickly became a bestseller following its March 7, 2000 release, having already developed a cult following through gradual release over the Internet. It was followed by a companion piece, The Whalestoe Letters (ISBN 0-375-71441-3). The novel has since been translated into a number of foreign languages, including French, Greek, Japanese, Dutch and Italian.

The format and structure of the novel is unconventional, with unusual page layout and style typical of ergodic literature. It contains copious footnotes, many of which contain footnotes themselves, and some of which reference books that do not exist.[1] Some pages contain only a few words or lines of text, arranged in strange ways to mirror the events in the story, often creating (paradoxically) both an agoraphobic and a claustrophobic effect. The novel is also distinctive for its multiple narrators, who interact with each other throughout the story in disorienting and elaborate ways.

House of Leaves has been described as a "satire of academic criticism."[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_leaves

Een boek, dat over een boek gaat, dat over een film gaat die niet bestaat. Een huis dat aan de binnenkant groter is dan aan de buitenkant. Erg indrukwekkend.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53213299
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:27 schreef HAL9000S het volgende:
Erg indrukwekkend.
Dus het is leesbaar?
  zondag 16 september 2007 @ 09:51:06 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53213415
Ondanks dat ik 'm in het Engels lees, vind ik 'm vrij leesbaar ja. Het is denk ik wel een boek dat je vaker moet lezen, helemaal met die notes.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_53213485
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ondanks dat ik 'm in het Engels lees, vind ik 'm vrij leesbaar ja. Het is denk ik wel een boek dat je vaker moet lezen, helemaal met die notes.
In Menuet van Louis Paul Boon verschijnt parallel aan het verhaal een reeks krantenartikelen. Niet alleen het verhaal loopt door, maar de krantenartikelen ook. Dit maakt het erg lastig om het verhaal te laten liggen, een stuk van de artikelen te lezen en terug te keren naar het verhaal. Deze opzet komt de leesbaarheid m.i. niet ten goede. De reeks krantenartikelen ben ik mettertijd gaan verwaarlozen. Ik kan me voorstellen dat je dat ook doet als je te maken krijgt met voetnoten in voetnoten.
pi_53236834
Aldus sprak Zarathoestra - Nietzsche
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 11:04:14 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53238967
Ik herlees "de ruimte van sokolov" van Leon de Winter
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 11:04:41 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53238980
quote:
House of leaves
* Bosbeetle noteerd
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 12:25:15 #28
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53240852
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

* Bosbeetle noteerd
* Buurvrouw_Rietman schrijft mee
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 17 september 2007 @ 12:26:53 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53240891
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_53289115
Ik ben net begonnen in My Friend Leonard van James Frey . A Million Little Pieces vond ik prachtig, verzonnen of niet, vandaar dat ik erg benieuwd ben.
Tap tap tap
  woensdag 19 september 2007 @ 13:12:34 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53298056
Ik lees een aantal dingen door elkaar, maar onder andere Jpod van Douglas Coupland, Nog drie keer slapen en ik word wakker van Brusselmans, Asbestemming van AFTH en een verhalenbundel van Borges.

Heerlijk, zo veel nog te lezen boeken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53301527
Momenteel voor mijn studie: Hella Haasse - Zelfportret als legkaart (1954)
Begint redelijk filosofisch
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53306097
Ik lees Thomas Pakenham - The Scramble for Africa: White Man's Conquest of the Dark Continent from 1876-1912.

woensdag 19 september 2007 @ 18:51:57 #34
11923 I.R.Baboon
pi_53307212
Oh, en de briefwisseling tussen Reve en Harry de Groot. Totnutoe nog niet zo leuk als die met Carmiggelt.
pi_53307329
Geert Mak - In Europa
Xbox Live: koenpijl
pi_53317353
Ik lees Dünya, de nieuwe roman van Tomas Lieske.
pi_53317410
de bijbel schrijver onbekend ±P
pi_53318630
quote:
House of leaves
Ik heb hem hier al tijden in de kast staan (in het Engels). Twee pogingen gedaan om hem te lezen, beiden zijn mislukt. House of leaves is niet het soort boek waarbij je 's avonds voor het slapen gaan twee pagina's kan lezen en al helemaal niet het soort boek dat je een week kan laten liggen om vervolgens weer vrolijk verder te lezen. Je moet er wat tijd in stoppen. In december heb ik drie weken vakantie. De ideale periode om nog een poging te wagen. In principe zou het dan wel moeten lukken om hem uit te lezen. Ik ben erg benieuwd. De vorige twee keer ben ik een aardig eind gekomen. Het is in ieder geval een interessant maar vooral bijzonder boek

Nu aan het lezen:
The Kite Runner - Khaled Hosseini
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  donderdag 20 september 2007 @ 09:21:51 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53319889
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:47 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Ik heb hem hier al tijden in de kast staan (in het Engels). Twee pogingen gedaan om hem te lezen, beiden zijn mislukt. House of leaves is niet het soort boek waarbij je 's avonds voor het slapen gaan twee pagina's kan lezen en al helemaal niet het soort boek dat je een week kan laten liggen om vervolgens weer vrolijk verder te lezen. Je moet er wat tijd in stoppen. In december heb ik drie weken vakantie. De ideale periode om nog een poging te wagen. In principe zou het dan wel moeten lukken om hem uit te lezen. Ik ben erg benieuwd. De vorige twee keer ben ik een aardig eind gekomen. Het is in ieder geval een interessant maar vooral bijzonder boek
Helemaal waar. Ik heb 'm ook in een ruk uitgelezen, er is denk ik geen tussenweg nee.

Ik ben nu bezig met de opvolger van Gödel, Escher, Bach van Douglas Hofstadter; I am A Strange Loop.

quote:
Am a Strange Loop is a 2007 book by Douglas Hofstadter, examining in depth the concept of a strange loop originally developed in his 1979 book Gödel, Escher, Bach.

Hofstadter had previously expressed disappointment with how Gödel, Escher, Bach was received. In the preface to the twentieth-anniversary edition, Hofstadter laments that his book has been misperceived as a hodge-podge of neat things with no central theme. He states: "GEB is a very personal attempt to say how it is that animate beings can come out of inanimate matter. What is a self, and how can a self come out of stuff that is as selfless as a stone or a puddle?"[1]

He sought to remedy this problem in I Am a Strange Loop, by focusing on and expounding upon the central message of Gödel, Escher, Bach. He seeks to demonstrate how the properties of self-referential systems, demonstrated most famously in Gödel's Incompleteness Theorem, can be used to describe the unique properties of minds.

As an exploration of the concept of "self", Hofstadter explores his own life, and those he has been close to.

"In the end, we self-perceiving, self-inventing, locked-in mirages are little miracles of self-reference."[2]
waar hij weer wat dieper ingaat op het zeer abstracte en epische begrip bewustzijn en vooral op het introspectrieve concept 'Ik', welke hij op mooie, toegankelijke en vooral ook bizarre wijze ontleedt... de gedachte dat ons bewustzijn slechts een loop is van onbewuste reflexen op externe stimuli...scary. Ik lees 'm in het Engels.

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 20-09-2007 09:29:55 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_53342208

Adoptiekind hoe zijn 'familie' wordt vermoord. Het kind is autistisch en heeft zich in de kast verstopt.
Rechercheur die tevens 'oom' is van het kind moet het snel aan het praten krijgen omdat er geen direct bewijs is dat zijn broer om het leven is gebracht omdat alles erop wijst dat hij zelfmoord pleegde nadat hij zijn vrouw en kinderen vermoorde.

Erg spannend tot nog toe
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 20 september 2007 @ 23:53:18 #41
189777 zagevent
what's in a name
pi_53344503
Ik ben al een paar weken bezig in 'De Mammoetjagers' van J. M. Auel, maar het wilt niet vlotten. Jammer, want de twee vorige boeken waren wel goed.

Zou wel eens willen beginnen aan 'Op zoek naar de verloren tijd' van Proust. Iemand enige ervaring hiermee?
pi_53347357
Walden van Thoreau.
pi_53348857
De Wandelaar van Adriaan van Dis.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:43:13 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_53349178
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor een ieder die benieuwd is ik lees nu

de lange weg naar beneden van Nick Hornby
Briljant boek.

Ik ben nu bezig in The Science of Discworld. Erg leuk en leerzaam boek, vooral het wetenschap-gedeelte is erg goed gebracht vind ik.

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_53367648
De Wolkenatlas zal hier even moeten wachten, omdat ik voor school in een ander boek begonnen ben. The Picture of Dorian Gray van Oscar Wilde. Erg boeiend!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_53367707
Leah Stewart - Vrienden voor altijd

Hartsvriendinnen heb je voor altijd? Maar wat als de vriendschap plotseling wordt verbroken? En dan na acht jaar spreek je elkaar weer?!
Cameron en Sonia zijn veertien en zijn vriendinnen door dik en dun. Niemand kan tussen hen in komen staan, zo lijkt het.
Toch komt er een einde aan hun vriendschap.
Acht jaar later, ontvangt Cameron een uitnodiging voor de bruiloft van Cameron. Ze laat de uitnodiging voor wat het is en gaat niet.
Haar werkgever professor Oliver Doucer wil dat Cameron wél gaat, maar ze blijft bij haar besluit.
Plotseling overlijdt Oliver en hij heeft een pakje voor Sonia achtergelaten. Cameron twijfelt. Moet ze de laatste wens van Oliver respecteren, of heeft ze het pakje nooit gezien??
Cameron gaat het pakje bij Sonia afgeven. Dan volgt een zoektocht naar de vriendin waar ze alles mee deelde.
Cameron komt veel vragen tegen op deze zoektocht. Maar ook antwoorden en soms ze komt er achter dat zaken en mensen altijd anders zijn dan ze lijken. Maar alles heeft zijn reden.
#geen
pi_53391994
Peter Schwartz - Inevitable surprises

Ik heb een documentaire gezien van Schwartz en ik vond dat hij reuze interessante theorieën had over een aantal zaken. Daarom heb ik besloten om dit boek te kopen en er nu in te beginnen.
quote:
The author of the bestseller "The Art of the Long View" forecasts the inevitable surprises that will shape the business world of tomorrow. The world we live in today is more volatile than ever. The security of free nations is threatened by rogue states, the global economy is in flux, and the rapid advance of technology forces constant reevaluation of our society. With so many powerful forces at work and seemingly unpredictable events occurring, to many the future seems dark, and its possibilities frightening. Peter Schwartz disagrees. A world-renowned visionary in the field of scenario planning, Schwartzs startlingand accurate predictions have been employed by government agencies and major corporations for more than twenty-five years. He argues that the future is foreseeable, and that by examining the dynamics at work today we can predict the inevitable surprises of tomorrow. Timely and thought-provoking, "Inevitable Surprises" is a book that no one with an interest in businessor the future of our societycan afford to miss.
I spoke proper England since I was a children.
pi_53414180
Esther verhoef - Rendez vous

Wie heeft niet de droom te emigreren naar het zuiden van Frankrijk waar het klimaat beter, de mensen minder gehaast, de omgeving weidser, de natuur meer aanwezig, en de algehele stemming vrolijker is? Ontmoet Simone, een 34-jarige vrouw die de stap waagt om in het zuiden van Frankrijk een nieuw leven te beginnen. Samen met haar man en twee kinderen koopt ze een bouwvallig landhuis om op te knappen, erin te wonen en een deel ervan te verhuren als chambres d’hôtes. De werkelijkheid haalt de droom in. Waar haal je goede werklui vandaan in een vreemd dorp waar je nog niet eens de bakker weet te vinden? Hoe stel je je kinderen gerust die de taal nog niet machtig zijn en al hun vriendjes hebben moeten achterlaten? Hoe houd je je relatie opwindend terwijl de stress van de verbouwing steeds zwaarder op je schouders drukt? Terwijl de hectiek in en om het huis steeds groter wordt vlucht Simone – die er genoeg van heeft haar leven continu aan dat van haar man aan te passen – in een hartstochtelijke affaire met de aantrekkelijke twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar eens zo georganiseerde leven kwijt.

#geen
  maandag 24 september 2007 @ 07:01:15 #49
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53423789
The Book of Longing - Leonard Cohen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!fotograaf maandag 24 september 2007 @ 14:32:13 #50
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53432200
quote:
Tijdens restauratiewerkzaamheden aan de Sixtijnse kapel komen geheimzinnige inscripties aan het licht. Een geheimzinnige code die de Vaticaanse gemoederen danig verontrust. De code lijkt te verwijzen naar een oeroude samenzwering.
Tijdens zijn speurtocht naar een verklaring stuit kardinaal Jellinek in de geheime archieven van het Vaticaan op een document met een vernietigend geheim dat de leer van de katholieke kerk op zijn grondvesten doet trillen. Waarom heeft Michelangelo dit raadsel in zijn fresco's verwerkt?
'En de geheimzinnige inscritpie?' vroeg Jellinek gespannen.
Fedrizzi, de restaurator, antwoordde: 'De inscriptie moet van het begin af aan in het ontwerp opgenomen zijn, alleen al op formele gronden vanwege de verdeling van de hoofdletters over de gehele lengte. En daarnaast kunnen we er zeker van zijn dat de inscriptie geen latere toevoeging is, aangezien de gebruikte kleur dezelfde samenstelling heeft als de fresco-schildering.'
Jellinek staarde getroffen naar de grond. 'Dus speelde Michelangelo van begin af aan met de gedachte om de Sixtijnse gewelven van een geheim te voorzien. Ik bedoel, de inscriptie is dus niet in een plotselinge woedeopwelling of een eenmalige stemming ontstaan.'
'Nee,' antwoordde Fedrizzi, 'mijn bevindingen bewijzen juist het tegendeel.'
Het Sixtijnse geheim is een adembenemende thriller waarin, na Leonardo's geheim in De Da Vinci Code, nu ook Michelangelo's raadsel opgelost wordt.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53468804

en NRC Handelsblad
pi_53470954
VOORAL:

Petrarch and Petrarchism: The English and French Traditions, commentaries on and selections of poets writing in the Petrarchan tradition.

Dat doen psycho's nou in bed enzo..

En dan verder wat gebladerd in:

gewoon uit interesse, vanwege de controverse. Maar word er eerder anti Dawkins van dan atheist.
Veel te makkelijk, dat populaire gebash, en 't kriebelt.
quote:
Dawkins heeft een even gepassioneerde als rigoureuze weerlegging van religieuze aanspraken geformuleerd, die omarmd zal worden door iedereen die zich stoort aan de inconsistenties en wreedheden waarvan de Bijbel - weliswaar van grote literair-historische waarde volgens Dawkins - doorspekt is; door iedereen die niets moet hebben van de oppervlakkigheid van Intelligent Design; door iedereen die zich kwaad maakt over het fundamentalisme in het Midden-Oosten of in de hedendaagse VS. Dawkins' boek zal een welkome steun in de rug zijn voor ieder die zich met trots atheïst durft te noemen. En een vurig pleidooi voor het 'uit de kast komen' van ieder die zich diep in zijn hart al een atheïst weet. Een ongelooflijk boek over het ultieme onderwerp, dat beslist veel stof doet opwaaien.
In zijn onnavolgbare, pakkende, soms geestige stijl richt Richard Dawkins zijn scherpzinnige pijlen op het geloof in een bovennatuurlijke god. Dawkins bekritiseert het godsidee in al zijn vormen, van de door seks geobsedeerde tiran van het Oude Testament tot de heel wat minzamere (maar nog altijd onlogische) 'Grote Klokkenmaker' van sommige verlichtingsdenkers. Hij laat geen spaan heel van de belangrijkste argumenten voor religie (het bieden van troost, het funderen van ethiek, etc.) en toont de grote onwaarschijnlijkheid van een opperwezen aan. Hij laat zien hoe religie oorlog voedt, onverdraagzaamheid in de hand werkt en aanzet tot kindermishandeling. De auteur maakt overtuigend duidelijk dat geloof in God niet alleen irrationeel is, maar ook potentieel dodelijk.
Neuh, geef mij maar een Francescootje.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_53475368

pi_53477570
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:30 schreef Kw4Kje het volgende:
[afbeelding]

Die heb ik in de vakantie gelezen. Wel aardig, beetje vlak.

Nu ben ik bezig in In het land van Dutroux van Kristien Hemmerechts.
  woensdag 26 september 2007 @ 02:52:34 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53478310
Ik vind de God delusion wel wat meer dan slechts populair gebash, maar ik ben dan ook atheist
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 26 september 2007 @ 09:34:11 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53479869

Manson: The Unholy Trail of Charlie and the Family

Even boeiend als bizar, want vooral in de eigen (vage) bewoordingen van The Manson Family opgeschreven. En gruwelijk vanwege de vele bloederige foto's van de crimescenes.
pi_53480218
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:27 schreef Cutebutpsycho het volgende:

gewoon uit interesse, vanwege de controverse. Maar word er eerder anti Dawkins van dan atheist.
Veel te makkelijk, dat populaire gebash, en 't kriebelt.
Ik heb tot nu toe de eerste 50 pagina's gelezen van 'God als misvatting'. Maar ik vind het niet zo'n makkelijk populair gebash zoals jij dat stelt. Als wetenschapper formuleert hij een hypothese (de God- hypotese) die hij vervolgens gaat onderzoeken... ik vind het tot nu toe wel aardig onderbouwd allemaal.

Heb momenteel alleen niet de tijd om verder te lezen in het boek aangezien ik momenteel ongeveer 2 romans per week moet lezen voor studie...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53485664
Ik ben nu bezig in Het Ministerie van Buitengewone Zaken van Nathan Englander.

FOK!fotograaf zondag 30 september 2007 @ 13:10:55 #59
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_53586901
Net begonnen in:

De kinderen van Hurin - J.R.R. Tolkien
quote:
De kinderen van Húrin is het verhaal van het tragische lot van de mensenheld Húrin en zijn kinderen Túrin en Nienor, die allen een grote rol spelen in de mythologie die Tolkien creëerde voor Midden-aarde, in de tijd dat Elfen en Mensen nog niet van elkaar vervreemd waren. J.R.R. Tolkien begon al in 1918 aan het schrijven van De kinderen van Húrin. Het is een van de drie 'Grote Verhalen' waar hij zijn hele leven lang aan bleef werken en als zodanig een van de pijlers die de geschiedenis van In de ban van de ring schraagt.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_53593765
Begin vanavond in deze ivm studie:

Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

Schijnt een zeer goed boek te zijn!
Last.fm
  zondag 30 september 2007 @ 16:59:47 #61
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_53593857
And all the things you do with it
pi_53594074
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:

[afbeelding]

idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik dan .
Tap tap tap
  zondag 30 september 2007 @ 18:16:38 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53595633
Komt op. Rookt wat. Gaat af.

11 theaterteksten van mijn held Ko van de Bosch.
Ik word GEK!!!

pi_53595930
Mein Kampf

Ik wil toch maar even lezen waar al die heisa over wordt gemaakt.
I feel kinda Locrian today
pi_53602596

mijn lievelingsboek
Werewolf
  maandag 1 oktober 2007 @ 03:29:23 #66
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53608199
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:28 schreef starla het volgende:
Mein Kampf
[afbeelding]

Ik wil toch maar even lezen waar al die heisa over wordt gemaakt.
Ik vond het echt een oninteressant boek. Zelfs op stormfront geven ze toe dat het inhoudelijk niet zoveel voorstelt allemaal
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 1 oktober 2007 @ 04:19:42 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53608286
Ik lees nu de kleine emigratie van Toon Kortooms

Voor mensen die de beste man niet kennen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Kortooms
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_53629219
Oorlog & Vrede

De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
Graag op anoniem
pi_53633981
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

idd heel goed, beter dan everything is illuminated, vind ik dan .
Moest wel even wennen aan de overgangen naar de verschillende vertelperspectieven.
Vind (tot nu toe dan) het perspectief van Oskar het mooiste om te lezen, al ben ik benieuwd hoe het geheel uiteindelijk gevormd gaat worden.
Last.fm
pi_53647049
begin vanavond aan Milan Kundera - De ondraaglijke lichtheid van het bestaan
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:50:04 #71
11923 I.R.Baboon
pi_53647235
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede

De Ikea-lezers die zeggen niet van hoge Literatuur met de grote L te houden, zouden een klap voor hun kop moeten krijgen. Weg met de commerciële verlakkerij, de gehypte schmultuur uit Amerika en Nederlandse frikandellenromannetjes van Heleen van Rooyen. Lees maar eens iets wat zich door de tijd heen bewezen heeft, iets waarvan je iets leert, iets wat geschiedkundige waarde heeft en je werkelijk nieuwe inzichten brengt, ook in filosofisch/psychologisch opzicht. Als je dat bereid bent te doen zal er zich een nieuwe wereld voor je openen, een ervaring die nooit meer geëvenaard zal worden.
Ik vind dit soort zelfingenomen geneuzel bijna (let op, ik zeg bijna) net zo erg als de hordes die Kluun en van Rooyen lezen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:51:57 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53647311
Ja pcies. Kant en klare, voorgekauwde wereldschokkende filosofische en psychologische inzichten. Niet goed, geld terug garantie.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_53647701

Dit boek trekt je vanaf de eerste bladzijde mee. Nou hebben meer boeken dat, maar achteraf blijk je jezelf dan voor de gek te hebben gehouden. Hier heb ik dat niet echt. Razend spannend en de voetnoten zijn zowaar constructief
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53647777
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ja pcies. Kant en klare, voorgekauwde wereldschokkende filosofische en psychologische inzichten. Niet goed, geld terug garantie.
Wat je in Misdaad en Straf leest, lees je in American Psycho 10x beter. En het verhaal wordt wat spannender gebracht.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:46:27 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53650785
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:32 schreef Mainport het volgende:
Oorlog & Vrede

ik hou ook van een klasieker op zn tijd maar ben nu kluun aan het lezen hij stond toch in onze kast En ik vind dat hij leuke wramples gebruikt enzo. (o.a. wim t schippers)

ohja dat ben ik nu dus aan het lezen. Trouwens ik wou een ikea lezer worden ik zag daar een zweeds boek over genetische manipulatie maar die mocht ik niet kopen was leuk geweest in mn boekenkast
pi_53651467
John Grisham - De deal

Een topadvocaat wordt gearresteerd wegens het bezit van staatsgeheimen. Na zes jaar eenzame opsluiting (van de twintig) wordt hem gratie verleend door de Amerikaanse president die gaat aftreden. Dit allemaal op voorwaarde dat hij het land verlaat en elders onder een andere identiteit de rest van zijn leven slijt. Hij veronderstelt dat hij een nieuw bestaan kan opbouwen maar natuurlijk volgen onzichtbare ogen hem.

Boek dat wat minder snel op gang komt dan ik gewend ben van John Grisham, maar toch best vermakelijk.

dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:30:02 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53652264
Bosbeetle .

Ik ben een beetje van alles door elkaar aan het lezen, maar in een heel traag tempo. Dat heb je soms .
Three bags full liet ik even liggen voor Manson die ik van een vriend heb geleend en die laat ik nu weer even liggen voor Animal Farm, omdat ik zondag een klein stukje van een verfilming zag en het boekje toch al (maanden) binnen handbereik lag.

Animal Farm blijft een geweldig geschreven politieke fabel over de werking naar en van een totalitair systeem. Waard om herlezen te worden.

Kluun vond ik trouwens een aardige snack, tussendoor. Huilde als consument tranen met tuiten gehuild en vond vakmatig de marketingaanpak interessant en het boek zeker niet slecht geschreven.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:00:16 #78
105888 renzell
pi_53746561

Net uit, dit boek. Bah, wat een arrogante pessimist, die man. Het bleef blijkbaar wel zo boeien dat ik door heb gelezen, maar echt warm loop ik hier niet voor. Hij pocht mij te veel met zijn wetenschappelijke kennis. Bovendien vind ik hem niet goed in zijn opbouw/dramaturgie en zinsconstructies. Nee, don't know what all the fuzz is about.
pi_53746873
Ach nee, het is vermakelijke ideeënliteratuur. Scherp en geestig geschreven. Niet alle ballonnetjes die hij oplaat zijn even interessant, maar je kunt beter pochen met je wetenschappelijke kennis dan koketteren met je onwetendheid.
Graag op anoniem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:25:05 #80
105888 renzell
pi_53748129
Daar ben ik het mee eens Mainport. Desondanks; géén ideeën die aan mij besteed zijn in 'Elementaire deeltjes'. Ik ben dan ook een optimist of relativist eerder dan een pessimist, zoals Houellebecq overduidelijk is. Ik vind hem bovendien niet echt geestig. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:27:57 #81
105888 renzell
pi_53748195

Deze overigens daarvoor verslonden.

Dáár word ik pas vrolijk van!
pi_53749313
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:56 schreef DubzOne het volgende:

[afbeelding]

Wat een goed boek zeg!
Last.fm
pi_53749372
Nu: Orhan Pamuk - Sneeuw

Aardig dik boek en moet hem voor dinsdag uitgelezen hebben, wel een goed boek volgens mij
Last.fm
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:24:05 #84
11923 I.R.Baboon
pi_53749410
In Elementaire Deeltjes moet je het wetenschappelijke geneuzel weglaten, en dan houd je een heerlijk inktzwarte satire over.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:03:20 #85
105888 renzell
pi_53750414
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:20 schreef DubzOne het volgende:
Wat een goed boek zeg!

Eerstvolgende op mijn lijst. Zó veel over gehoord inderdaad!

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 07-10-2007 23:04:40 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:04:15 #86
37950 JAM
pi_53750432
Ik lees nu: 'Sindskort heb ik de goede gewoonte ontwikkeld direct na het masturberen de lieve Heer te danken voor alle herinneringen aan meisjes met grote monturen en netkouzen die mijn leven verschikkelijk hebben gemaakt door hun schoonheid; MAN BE AN IDIOT; gedichten en korte verhalen door, voor en over T.J.Ouwehand.'- oftewel, mijn eigen dagboeken voordat ik naar Japan ging en daar- nu ja, dat komt wel een keer. Even een paar citaten uit 'over lichaamseigenstoffen die mijn wasbak zijn gepasseerd':
quote:
Ik had zoveel toiletpapier gekocht dat de helft ervan begon te rotten en te schimmelen voordat ik er ooit m'n reet mee af heb kunnen vegen.
quote:
God behoed me; het overkwam me. Ik was opeens een man van vijftig die in een kantoor naast de snelweg voor twee keer modaal in de maand van negen tot half zes z'n incontentieluiers aan het volschijten was.

Een paar is twee. Krijg de tyfus maar. .

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 06-10-2007 21:09:35 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:04:50 #87
37950 JAM
pi_53750451
'Ben je soms een beetje boos, JAM?'
'Verdrietig. Gefrustreerd.'
'Boos, JAM?'
'Ja. Boos.'
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:06:37 #88
105888 renzell
pi_53750496
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Elementaire Deeltjes moet je het wetenschappelijke geneuzel weglaten, en dan houd je een heerlijk inktzwarte satire over.

Sja, misschien ben ik dan gewoon niet inktzwarte satires grootste fan. Hoewel het nu erger lijkt dan het was hoor, want ik heb me bij tijd en wijlen best vermaakt met Bruno en Michel. Heb in het toneelstuk dat ik nu aan het maken ben zelfs een personage op dat van Bruno gebaseerd. Maar tóch, níet ijzersterk, daar blijf ik bij.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:07:55 #89
37950 JAM
pi_53750535
De eerste die me vijftig euro overmaakt (425326403, t.a.v. T.J. Ouwehand, Den Haag) onder vermelding van zijn adres stuur ik m'n notietieboekje uit de periode mei 2007 - augustus 2007 met een tekening van Keith Haring op de voorkant (geen origineel). Zie het als een inverstering.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:08:16 #90
37950 JAM
pi_53750543
Of een tientje,- ook goed.
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:03:55 #91
11923 I.R.Baboon
pi_53756040
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:06 schreef renzell het volgende:

[..]

Sja, misschien ben ik dan gewoon niet inktzwarte satires grootste fan. Hoewel het nu erger lijkt dan het was hoor, want ik heb me bij tijd en wijlen best vermaakt met Bruno en Michel. Heb in het toneelstuk dat ik nu aan het maken ben zelfs een personage op dat van Bruno gebaseerd. Maar tóch, níet ijzersterk, daar blijf ik bij.

Platform is nog bitterder en seksgerichter, dus die zal ik je niet aanraden. Zelf vond ik m nog beter dan Elementaire Deeltjes.
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:02:48 #92
105888 renzell
pi_53757843
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Platform is nog bitterder en seksgerichter, dus die zal ik je niet aanraden. Zelf vond ik m nog beter dan Elementaire Deeltjes.
Jij bent zeker een man, of niet...

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 07-10-2007 23:05:17 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:24:42 #93
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53757983
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]

Jij bnt zeker een man, of niet...

aanrader voor jou:

quote:
Description: Ruimte en tijd zijn de basiselementen van de kosmos. Maar wat zijn ruimte en tijd zelf eigenlijk? Is ruimte een reëel bestaand iets? Waarom heeft tijd een richting? Zou het universum zonder ruimte en tijd kunnen bestaan? En de centrale vraag: hoe zit de kosmos in elkaar?

Brian Greene begint De ontrafeling van de kosmos met de inzichten van grote natuurkundigen als Newton en Einstein om uit te komen bij de meest recente ideeën op het gebied van de supersnaar- en M-theorie, waarmee het gedrag van alles, van het kleinste deeltje tot het grootste zwarte gat, kan worden verklaard. Deze verbazingwekkende ontwikkeling zou in de richting van een theorie van alles kunnen wijzen. Op geestige wijze en met briljant gebruik van analogieën neemt Greene ons mee op reis naar nieuwe lagen van de werkelijkheid die hedendaagse natuurkundigen onder de oppervlakte van onze huidige wereld hebben ontdekt. Na het lezen van De ontrafeling van de kosmos zullen we heel anders naar die werkelijkheid kijken.

Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:55:18 #94
11923 I.R.Baboon
pi_53759841
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]

Jij bnt zeker een man, of niet...

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er een rechtevenredig verband is tussen de kwaliteit van een boek en de hoeveelheid seks die er in voorkomt.
pi_53759975
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:27 schreef renzell het volgende:
[afbeelding]

Deze overigens daarvoor verslonden.

Dáár word ik pas vrolijk van!

is ie leuk? hij staat ook nog ergens op mijn lange lijstje .
Tap tap tap
pi_53759982
ik ben net begonnen in Brooklyn Follies van Paul Auster . Ik vond Moon Palace erg mooi, dus ik ben benieuwd .
Tap tap tap
pi_53761256
Ik heb tijdens mijn vakantie de volgende 4 boeken gelezen:

Bill Bryson - een kleine geschiedenis van bijna alles
Paul Trynka - Iggy Pop: open up and bleed
Paul Wilkinson - Rat Salad: Black Sabbath the classic years 1969 - 1975
Nick Kent - The dark stuff

Allemaal er interessant/vermakelijk.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:59:28 #98
105888 renzell
pi_53778603
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

aanrader voor jou:

[ afbeelding ]
[..]

Gaat wat dieper in op de werkelijk interessante onderwerpen van 'Een kleine geschiedenis van bijna alles.'
Hé, HAL, te gek! Dank je! Ga ik zéker even checken kopen!

Ik heb me nu, bij gebrek aan beter, maar weer verschanst achter mijn kolossale 'Atlas van de Wereld'. Tijd voor iets nieuws!
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:59:55 #99
105888 renzell
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:01:54 #100
105888 renzell
pi_53778670
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

is ie leuk? hij staat ook nog ergens op mijn lange lijstje .
Ik vind hem te gek ja! De 40 en nog wat euro meer dan waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')