Dus het is afgelopen? Waarom staat dit niet op de frontpage?quote:Het verdwenen meisje Madeleine McCann is gestorven aan een overdosis slaappillen. Dat meldt de Franse krant France Soir.
Lichaamssappen
In de huurauto van de McCanns zijn lichaamssappen aangetroffen die voor 88% zekerheid afkomstig zijn van het 4-jarige meisje. DNA-analyse van die lichaamssappen zou aantonen dat Maddie enorme doses slaappillen zou hebben geslikt.
Hoofdverdachten
Maddie McCann verdween ruim 4 maanden geleden toen ze met haar familie op vakantie was in Portugal. Haar ouders gelden sinds kort als hoofdverdachten.
© RTLNieuws.nl
Zou wat zijn als dit waar isquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:36 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dus het is afgelopen? Waarom staat dit niet op de frontpage?
Mijn god wat zijn journalisten toch domquote:DNA-analyse van die lichaamssappen zou aantonen dat Maddie enorme doses slaappillen zou hebben geslikt.
Juist.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mijn god wat zijn journalisten toch dom
in welke zin is het afgelopen ? wie heeft die slaappillen gegeven, het kunnen de ouders zijn, maar het kan even goed een ontvoerder zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:36 schreef Houtspeer het volgende:
Dus het is afgelopen? Waarom staat dit niet op de frontpage?
OMFG...Lang geleden dat ik zulke aperte onzin heb gelezenquote:DNA-analyse van die lichaamssappen zou aantonen dat Maddie enorme doses slaappillen zou hebben geslikt.
Precies, dit zegt nog niks.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
in welke zin is het afgelopen ? wie heeft die slaappillen gegeven, het kunnen de ouders zijn, maar het kan even goed een ontvoerder zijn.
En de ouders huren precies dezelfde auto? Beetje toevallig he?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:49 schreef Ericr het volgende:
Een ontvoerder die een huurauto gebruikt toen Maddie al lang verdwenen was?
Dat zag je toch van mijlenver aankomen of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou wat zijn als dit waar is![]()
misschien dat ze bij RTL zich meer op de SBS6-kijkers willen richten ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Slaappillen met DNA? Een val-in-slaap-virus? Genetische manipulatie? Erfelijke slaapziekte?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ook dan is het niet zo moeilijk om het gewoon ff wél correct op te schrijven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien dat ze bij RTL zich meer op de SBS6-kijkers willen richten ?
Er is geen bloed gevonden in die auto, maar 'bodily fluids'. Lijkvocht o.i.d.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:50 schreef Houtspeer het volgende:
De reporter bedoelde natuurlijk dat er slaapmiddel in haar bloed zat, niet in haar DNA.
Ik heb me niet verdiept, ik hoorde af en toe iets op het nieuws, dus ik zag verder niets aankomen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:51 schreef NED het volgende:
[..]
Dat zag je toch van mijlenver aankomen of ben ik nou gek?
En een heleboel haren, ik denk dat ze het daar ook wel uitgehaald kunnen hebben.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is geen bloed gevonden in die auto, maar 'bodily fluids'. Lijkvocht o.i.d.
In principe wel geloof ik, maar waarschijnlijk niet als ze direct is overleden aan de overdosis slaappillen. Ze kunnen waarschijnlijk wel achterhalen of ze vaker slaappillen kreeg.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En een heleboel haren, ik denk dat ze het daar ook wel uitgehaald kunnen hebben.
Dat is wel moeilijk. De gemiddelde joernalist is niet bezig met het opschrijven van de werkelijkheid. Hij schrijft een verhaal. Dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ook dan is het niet zo moeilijk om het gewoon ff wél correct op te schrijven.
Smoking gun, denk ik. Als het gebeurd is, is het niet gebeurd tussen 8.30pm en 10pm. Teveel risico.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:22 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Ik heb zitten zoeken maar volgens mij staat het nergens officieel bevestigd om welk tijdstip Maddie exact voor t laatst gezien zou zijn ( door derden)
Wel een heel belangrijk punt overigens...
Als TT?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Madeleine McCann & The Pills of Sleep
Als de ouders er iets mee te maken hebben, dan denk ik inderdaad dat het lichaam er al niet meer was toen ze naar het restaurant gingen. Het klopt dat een kinderlijkje wel in een koffer te verbergen is, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Je kunt er vantevoren niet op vertrouwen dat daar niet gezocht zou worden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:32 schreef Jonathanalways het volgende:
Wat als het lichaam dus al eerder was weggewerkt? Voor 8.30pm.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is wel moeilijk.
Hoe moeilijk wil je het hebben?quote:In de huurauto van de McCanns zijn lichaamssappen aangetroffen die volgens DNA-test met 88% zekerheid afkomstig zijn van het 4-jarige meisje. Verder zou analyse van die lichaamssappen aantonen dat Maddie enorme doses slaappillen zou hebben geslikt.
Zullen we even wachten tot de politie met een statement komt, ipv alvast wat te eisen aan de hand van een krantenartikel?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:49 schreef Darklight het volgende:
doodstraf voor die kankerouders dan maar
als het een wereldstad zou zijn wel ja, maar dit is een klein dorp met een verhuurbedrijfquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:50 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
En de ouders huren precies dezelfde auto? Beetje toevallig he?
Nog verder doorgedacht, wat als hij bij de autoverhuur werkt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:55 schreef Nielsch het volgende:
Stel nou DAT de ouders het niet gedaan hebben en ze door een of ander freaky toeval gewoon dezelfde auto hebben gehuurd als de echter moordenaar, dan ben je echt zuur.
Inderdaad, en de helft van de berichten worden weer herroepen of bijgesteld, het is in deze zaak met recht een mediacircus, compleet met goochelaars en dompteurs....quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:55 schreef Suko het volgende:
tvp, lees alleen mee, ik post ff geen nieuws meer, het is niet meer bij te houden en onbewust en ongewild doet 't je toch wat als buitenstaander, gaat in je kop zitten, moet echt snel worden opgelost, cq, de McCanns moeten ophouden met die poppenkast, voor den draad ermee!![]()
Ja, en expres die auto heeft verhuurd aan de McCanns! Dat zou wat zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nog verder doorgedacht, wat als hij bij de autoverhuur werkt?![]()
Inderdaad. Maar dan roep je dat natuurlijk ook gelijk als onschuldige ouder, op het moment dat je met dat bewijs geconfronteerd wordt. Op dat moment besef jij namelijk direct dat precies dát freaky toeval moet hebben plaatsgevonden. Dan wijs je de politie erop dat ze maar heel snel achter de mensen aan moeten die de auto tussen 3 en 28 mei gehuurd hebben. Wat overigens ook wel gebeurd is, denk ik (dat de eerdere huurders zijn nagegaan).quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:55 schreef Nielsch het volgende:
Stel nou DAT de ouders het niet gedaan hebben en ze door een of ander freaky toeval gewoon dezelfde auto hebben gehuurd als de echter moordenaar, dan ben je echt zuur.
zal ik mijn vraag uit het vorige topic dan maar herhalen .. ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:55 schreef Suko het volgende:
tvp, lees alleen mee, ik post ff geen nieuws meer, het is niet meer bij te houden en onbewust en ongewild doet 't je toch wat als buitenstaander, gaat in je kop zitten, moet echt snel worden opgelost, cq, de McCanns moeten ophouden met die poppenkast, voor den draad ermee!![]()
Kinderen moeten eerst eten, dan breng je ze naar bed, daarna ga je zelf douchen en omkleden, denk ik. We hebben een periode van ongeveer 2.30 uur. Kinderen eten half uur. Kinderen naar bed brengen half uur. Als laatste een slaaptablet. Zitten we op 7pm. Hoogstens een half uur later ontdekt een van de ouders dan Maddie niet meer slaapt, maar dood is. Ze proberen haar te reanimeren: half uur. Zit je 8pm. Een half uur later al worden ze verwacht. Dan nog moeten ze razend znel gedacht en gehandeld hebben. Koelbloedig bij de binnenkomst in de tapas bar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Als de ouders er iets mee te maken hebben, dan denk ik inderdaad dat het lichaam er al niet meer was toen ze naar het restaurant gingen. Het klopt dat een kinderlijkje wel in een koffer te verbergen is, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Je kunt er vantevoren niet op vertrouwen dat daar niet gezocht zou worden.
Ik zit ook nog even aan die timeline te denken...
Hoe doe je dat als ouder (misschien kan een ouder daar z'n licht over laten schijnen) als je zoals je McCanns 3 kinderen in bed moet stoppen (+ alle voorbereidingen daartoe), terwijl je zelf daarna uit eten wilt? Ik neem aan dat je zelf ook nog eerst wilt douchen en je omkleden. Want je hebt tenslotte de hele dag bij het zwembad gehangen, gezweet, bent vet van de zonnebrand, hebt getennist, whatever. Ga je zelf eerst douchen en omkleden voordat je de kinderen in bed stopt? Of doe je dat erna? Maar als je het erna doet, dan heb je weer kans dat je herrie maakt waardoor de kinderen wakker worden.
Ik probeer de gebeurtenissen rond het naar bed brengen van de kinderen een beetje uit te tekenen in mijn hoofd. Ik stel me zo voor dat mams en paps eerst even gaan douchen. Ze geven misschien de kinderen alvast hun slaapmiddeltje zodat ze straks tenminste snel onder de wol zijn? Al snel gaat het mis met Maddie en vanaf dat moment hebben ze zo'n anderhalf a 2 uur voordat ze aan tafel worden verwacht?
Er is blijkbaar een onderzoek gestart naar deze politiemensen, volgens mij is het beter om daar op te wachten het lijkt me dat als blijkt dat dit waar is er wel een andere leidinggevende op de zaak wordt gezet, je hebt echter wel gelijk dat zo iemand het onderzoek behoorlijk kan frustreren als het waar blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
zal ik mijn vraag uit het vorige topic dan maar herhalen .. ?
hoe komt het dat het niemand opvalt dat het dezelfde leidinggevende is die bij een soortgelijke verdwijning 3 jaar geleden precies net zo achterlijk deed qua crime scene zeker stellen, sporen zoeken in die kamer ed .. http://www.timesonline.co(...)e/article1913175.ece
Ik ben het met je eens dat dat een zeer kwalijk en onrustbarend verhaal is. Ik denk ook zeker dat er in het begin cruciale fouten en omissies zijn geweest in het onderzoek.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe komt het dat het niemand opvalt dat het dezelfde leidinggevende is die bij een soortgelijke verdwijning 3 jaar geleden precies net zo achterlijk deed qua crime scene zeker stellen, sporen zoeken in die kamer ed .. http://www.timesonline.co(...)e/article1913175.ece
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6933950.stmquote:The BBC understands British police were invited to review key aspects of the case by their Portuguese counterparts.
Die leidinggevende heeft het gedaanquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
De PZC is wel een redelijk serieuze krant; dit stuk vind ik wel schokkend. Vervelend dat het allemaal bij 'anonieme bronnen' en 'lekken' blijft, dat schiet natuurlijk niet op, maar ik heb dat gerucht over het eerste telefoontje van Kate naar Sky-nieuws nooit durven geloven, het leek me té verdacht, om niet te zeggen een goede reden om die vrouw meteen op te pakken en in de boeien te slaan - maar nu zou dat dus wel eens wáár kunnen zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:06 schreef Snoet123 het volgende:
De media 'draait' weer op volle toeren :
http://www.pzc.nl/internationaal/buitenland/article1880908.ece
citaat uit bovengenoemde link "
Het feit dat de McCanns de dood van hun dochtertje uit alle macht willen verdoezelen, schrijft de Portugese politie toe aan eerzucht van Gerry McCann. Hij zou kans maken op een topfunctie bij het Britse ministerie van Volksgezondheid. Die baan gaat aan zijn neus voorbij als Madeleine mede door zijn toedoen blijkt te zijn overleden.
Kleine kinderen slikken niet zo makkelijk tabletjes, dus ik denk eerder dat het een drankje is geweest (of toch een injectie? helemaal bizar). En dan na het eten, denk ik. Niet pas toen ze al in bed lagen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:12 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Kinderen moeten eerst eten, dan breng je ze naar bed, daarna ga je zelf douchen en omkleden, denk ik. We hebben een periode van ongeveer 2.30 uur. Kinderen eten half uur. Kinderen naar bed brengen half uur. Als laatste een slaaptablet. Zitten we op 7pm. Hoogstens een half uur later ontdekt een van de ouders dan Maddie niet meer slaapt, maar dood is.
Inderdaad!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De PZC is wel een redelijk serieuze krant; dit stuk vind ik wel schokkend. Vervelend dat het allemaal bij 'anonieme bronnen' en 'lekken' blijft, dat schiet natuurlijk niet op, maar ik heb dat gerucht over het eerste telefoontje van Kate naar Sky-nieuws nooit durven geloven, het leek me té verdacht, om niet te zeggen een goede reden om die vrouw meteen op te pakken en in de boeien te slaan - maar nu zou dat dus wel eens wáár kunnen zijn.
Dit is te bizar. Je loopt dus de deur gewoon binnen (als ontvoerder), maar loopt dan niet ook gewoon de deur uit met dat kind, maar gaat extra risico lopen om opgemerkt te worden door op dat moment nog van binnenuit het raam te forceren.quote:De Portugese politie heeft het echtpaar altijd verdacht. Hun verklaringen over de gebeurtenissen op 3 mei waren tegenstrijdig en werden door getuigen tegengesproken. Een kapot raam in de woning van waaruit Madeleine ontvoerd zou zijn, bleek bovendien van binnenuit vernield te zijn.
Sky heeft ook een reisbureau, als ze eerst met hun contactpersoon van de reisorganisatie heeft gebeld en die heeft het hele circus in gang gezet is het te begrijpen, je hebt wel gelijk dat dat eigenlijk het 2e telefoontje had moeten zijn, je belt toch altijd eerst het alarmnummer als je kind weg is, en niet pas een half uur na de ontdekking.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad!Ik heb precies hetzelfde. Nam dat verhaal over het eerst bellen naar Sky ook met een zak zout...
En ook hier was ik me nog niet van bewust:
Dat raam is idd bizar, dat duidt op planning vooraf.quote:Dit is te bizar. Je loopt dus de deur gewoon binnen (als ontvoerder), maar loopt dan niet ook gewoon de deur uit met dat kind, maar gaat extra risico lopen om opgemerkt te worden door op dat moment nog van binnenuit het raam te forceren.Dat lukt sowieso niet zonder geluid, dus de kans dat niet alleen Madeleine, maar ook de tweeling daar krijsend wakker van worden is levensgroot. Ook als je het vanaf buiten doet, btw, maar het alsnog doen terwijl de deur al wagenwijd openstaat is helemaal onwaarschijnlijk.
In het scenario dat de ouders het gedaan hebben, is het juist wel weer waarschijnlijk dat ze het van binnenuit gedaan hebben. Want hoe leg je het uit aan je vriendelijke medevakantiegangers die toevallig voorbij lopen dat je het raam van je appartement aan het vernielen bent?
je vind het niet opvallend dat een leidinggevende zich in 2 ontvoeringszaken, op een steenworp afstand van elkaar !!, ineens niet meer kan herinneren hoe die moet handelen .. of hebben ze in Portugal geen protocollen soms, gewoon een achterlijk land waar ze nog nooit van sporenzekering en forensisch onderzoek hebben gehoord ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die leidinggevende heeft het gedaan
de instanties zijn al langs geweest, maar dat is sowieso logisch als ouders op het punt staan (ws) opgepakt te worden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef samjustme het volgende:
Vraag me af hoe ze hiermee kunnen leven en wordt het niet tijd dat hun overige kids van ze worden afgepakt!
Als je dit mag geloven (maar ik houd mijn zout nog even bij de hand), dan zou het echt een uitgebreid complot moeten zijn geweest. Het wordt mij alleen niet echt duidelijk of het een ander appartement op hetzelfde park is geweest (van één van die kennissen dan?) of in het dorp, maar buiten het park.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:33 schreef kahaarin het volgende:
En er is nog meer bloed gevonden, in een ander appartement:
Sniffer dogs have detected blood in an apartment close to the flat from where Madeleine McCann went missing, it was claimed yesterday.
bron: http://www.mirror.co.uk/n(...)no-2-89520-19789121/
Die mevrouw Tanner is dus een van de vrienden waarmee Gerry en Kate aan het dineren waren. Meneer Wilkins niet. Zij kan in het complot hebben gezeten, hij hoogstwaarschijnlijk niet, wat een goede uitleg zou zijn van hun tegenstrijdige verklaringen. Als er al een man (Gerry) met een schijnbaar slapende Maddie over het terrein zou hebben gelopen, zou dat veel eerder moeten hebben plaatsgevonden. Voor het eten.quote:9:05pm Gerry McCann left the table to check on his children, who were all sleeping soundly, he says. Returning, he bumped into another British tourist, Jeremy Wilkins, with whom he had played tennis.
They chatted for several minutes, as Mr Wilkins has confirmed.
9:15pm Jane Tanner told police that at this time she went to check on her daughter, who was ill, and recalled seeing Mr McCann talking to Mr Wilkins. As she went into the apartment, she saw a man aged around 35 carrying a little girl wrapped in a blanket.
She thought nothing of it but is now convinced this was the kidnapper. The child’s pajamas matched the description of those Madeleine was wearing. Mr Wilkins apparently saw no such man, and does not remember seeing Miss Tanner. He has told police: “It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing.”
Als je ziet hoe amateuristiesch de politie in "moderne" landen als NL en Amerika kan zijn geloof ik alles, zelfs dat hooggeplaatste figuren misbruik van dat amateurisme kunnen maken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:54 schreef moussie het volgende:
[..]
je vind het niet opvallend dat een leidinggevende zich in 2 ontvoeringszaken, op een steenworp afstand van elkaar !!, ineens niet meer kan herinneren hoe die moet handelen .. of hebben ze in Portugal geen protocollen soms, gewoon een achterlijk land waar ze nog nooit van sporenzekering en forensisch onderzoek hebben gehoord ?
daarnaast, als je even gaat googelen op casa-pia kring kom je er snel genoeg achter dat het niet de minsten waren op de sociale ladder die zich aan pedofiele praktijken schuldig hebben gemaakt .. dus dat hij leidinggevende is spreekt hem niet automatisch vrij ..
Kinderen moeten niet in slaap vallen voordat ze in bed liggen. Dus na het eten pas, denk ik. Misschien een drnakje? Maar bestaat dat, voor heel kleine kinderen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Kleine kinderen slikken niet zo makkelijk tabletjes, dus ik denk eerder dat het een drankje is geweest (of toch een injectie? helemaal bizar). En dan na het eten, denk ik. Niet pas toen ze al in bed lagen.
Ik wacht het ook nog even af, en de emmer zout staat hier ook nog paraat hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je dit mag geloven (maar ik houd mijn zout nog even bij de hand), dan zou het echt een uitgebreid complot moeten zijn geweest. Het wordt mij alleen niet echt duidelijk of het een ander appartement op hetzelfde park is geweest (van één van die kennissen dan?) of in het dorp, maar buiten het park.
In dat geval moet iemand dus ook met de dode Maddie rond hebben gelopen.In haar roze pyjama, gewikkeld in een deken?
Is het feit dat één van de vrienden zegt een man met een meisje in de deken te hebben zien lopen (terwijl Gerry met iemand stond te kletsen en dus een alibi had), een poging geweest om eventuele andere getuigen die de man hebben zien lopen met het kind en wellicht zouden zeggen dat het Gerry was geweest, alvast wat gras voor de voeten weg te maaien?
Ja, ik ben heel erg aan het speculeren nu. Ik weet het.
Staat voor mij nog niet vast dat ze het gedaan hebben. Maar als ze het gedaan hebben dan zijn ze zeer koelbloedig. Iets dat vast ook bekend staat bij mensen die hen kennen of gekend hebben.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef samjustme het volgende:
Vraag me af hoe ze hiermee kunnen leven en wordt het niet tijd dat hun overige kids van ze worden afgepakt!
Ja, dat bestaat, kan ik uit eigen 'ervaring' zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:02 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Kinderen moeten niet in slaap vallen voordat ze in bed liggen. Dus na het eten pas, denk ik. Misschien een drnakje? Maar bestaat dat, voor heel kleine kinderen?
Het resort wilde schijnbaar de politie bellen, maar dat vonden de mcCanns niet goed. Ze wilden dit liever zelf doen. Waarom deden ze dat dan niet meteen? Eerst zorgen dat het mediacircus in gang is gezet, waarom?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Nadine26 het volgende:
Wat kan een buitenlands nieuwsstation in godsnaam betekenen voor mensen die er ca. een half uur eerder achter zijn gekomen dat hun kind weg is? Eén ding: flitslicht, aandacht, sensatie, zand strooien in de ogen van de politie. Los daarvan: ze hebben de politie een half uur later pas gebeld, en niet slechts een paar minuten later, zoals normaal zou zijn geweest. Zelfs als je het nummer van de politie niet kan vinden, heb je het binnen enkele minuten te pakken met behulp van omstanders, hotelpersoneel etc. Maar dat kon kennelijk wel even wachten. Terwijl Maddie op dat moment nooit héél ver weg kan zijn geweest.
diezelfde man, beige broek en zwarte schoenen was het toch, opvallende combinatie, is anders ook in de plaatselijke kroeg gezien door een buitenstaanderquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik wacht het ook nog even af, en de emmer zout staat hier ook nog paraat hoor!![]()
Dit is dan wel een heel groot complot, dat was niet zo lang stilgehouden denk ik, dan zou iedereen er vanaf moeten weten en niemand last hebben gekregen van zijn/haar geweten.
Het zou ook kunnen dt die vriendin Gerry niet heeft herkend natuurlijk.
We wachten even af. Als dat 2e appartement het appartement van meneer O'Brien en mevrouw Tanner blijkt te zijn geweest, dan wordt het wel heel verdacht. Dan kunnen zijn namelijk als enige in het complot zitten. Maddie wordt in hun appartement verstopt, zij gaat nog 'even extra checken bij haar zieke dochter', ziet toevallig (als enige op dat moment) een man met een meisje in een deken lopen... Hmmm...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:02 schreef kahaarin het volgende:
Dit is dan wel een heel groot complot, dat was niet zo lang stilgehouden denk ik, dan zou iedereen er vanaf moeten weten en niemand last hebben gekregen van zijn/haar geweten.
Kan dat Gerry niet geweest zijn, toen hij ging checken? Misschien op dat moment overgebracht naar een ander appartement? Tja, dan zijn er dus medeplichtigen. Ik weet wel dat ik zoiets nog niet eens voor mijn allerbeste vriendin over heb.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:55 schreef Jane het volgende:
Die mevrouw Tanner is dus een van de vrienden waarmee Gerry en Kate aan het dineren waren. Meneer Wilkins niet. Zij kan in het complot hebben gezeten, hij hoogstwaarschijnlijk niet, wat een goede uitleg zou zijn van hun tegenstrijdige verklaringen. Als er al een man (Gerry) met een schijnbaar slapende Maddie over het terrein zou hebben gelopen, zou dat veel eerder moeten hebben plaatsgevonden. Voor het eten.
Inderdaad heel vaag, je laat op zo'n moment toch gewoon bellen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Het resort wilde schijnbaar de politie bellen, maar dat vonden de mcCanns niet goed. Ze wilden dit liever zelf doen. Waarom deden ze dat dan niet meteen? Eerst zorgen dat het mediacircus in gang is gezet, waarom?
En vandaag las ik in het Eindhovens Dagblad, dat de raam van binnenuit kapot geslagen was.
Als de ontvoerder via de deur naar binnen kon, waarom zou hij dan nog een raam kapot slaan, als hij ook via de deur weer naar buiten kan? Aannemelijker is het dan dat de McCanns wilden doen geloven dat de ontvoerder via het raam naar binnen is gekomen. Erg dom, om dan van binnenuit kapot te slaan. Aan de andere kant, van buitenuit valt misschien weer teveel op.
het zou ook zoiets simpels kunnen zijn als de ontvoerder die iemand in de gang hoort lopen en probeert door het raam weg te komen .. bvb die vriend die tussentijds heeft gekeken en de deur open zag staanquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Het resort wilde schijnbaar de politie bellen, maar dat vonden de mcCanns niet goed. Ze wilden dit liever zelf doen. Waarom deden ze dat dan niet meteen? Eerst zorgen dat het mediacircus in gang is gezet, waarom?
En vandaag las ik in het Eindhovens Dagblad, dat de raam van binnenuit kapot geslagen was.
Als de ontvoerder via de deur naar binnen kon, waarom zou hij dan nog een raam kapot slaan, als hij ook via de deur weer naar buiten kan? Aannemelijker is het dan dat de McCanns wilden doen geloven dat de ontvoerder via het raam naar binnen is gekomen. Erg dom, om dan van binnenuit kapot te slaan. Aan de andere kant, van buitenuit valt misschien weer teveel op.
dat was de ouders dan vast wel opgevallen en al gemeld.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:13 schreef Rewimo het volgende:
Misschien was dat raam al stuk. Hoeft er niks mee te maken te hebben op zich.
Volgens mij beweren de McCanns zelf ook dat dat door de ontvoerder gedaan is. Als het daarvoor al (flink) stuk was, dan hadden ze er toch ook al iets aan laten doen? Al was het alleen maar om hun spullen te beschermen als ze niet thuis waren. Je gaat niet met een kapot raam in een vakantiewoning zitten...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:13 schreef Rewimo het volgende:
Misschien was dat raam al stuk. Hoeft er niks mee te maken te hebben op zich.
Tja, dat is de ellende nu net, het zou iemand anders kunnen zijn geweest die ook een beige broek en zwarte schoenen aan had.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
diezelfde man, beige broek en zwarte schoenen was het toch, opvallende combinatie, is anders ook in de plaatselijke kroeg gezien door een buitenstaander
een ongeluk met een dood kind als gevolg mee helepen verdoezelen, en zien dat ze dan maanden aan een stuk voor de tv zitten te smeken om hun maddie terug te krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef milagro het volgende:
ms dachten vrienden wel dat ze meehielpen aan een ongeluk verdoezelen.
en ja die bestaan , zulke vrienden.
nee, bij mij ook niet, maar ik ben niet een McCann die van een kind af wil (aannemende dat wederom) , en ik heb andere vrienden dan zij ms hebben.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
een ongeluk met een dood kind als gevolg mee helepen verdoezelen, en zien dat ze dan maanden aan een stuk voor de tv zitten te smeken om hun maddie terug te krijgen.
nu, nogmaals, niemand van mijn vrienden hoeft het me te vragen![]()
Een soort uitgestelde abortus?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, bij mij ook niet, maar ik ben niet een McCann die van een kind af wil (aannemende dat wederom) , en ik heb andere vrienden dan zij ms hebben.
birds of a feather zou hier op kunnen gaan.
je hebt maar 1 vriend(in) nodig om dat voor je over te hebben.
ik denk nog steeds dat het kind ontvoerd is, maar goed, ik zou ook niet meer echt van mijn stoel vallen moesten de ouders het hebben gedaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
nee, bij mij ook niet, maar ik ben niet een McCann die van een kind af wil (aannemende dat wederom) , en ik heb andere vrienden dan zij ms hebben.
birds of a feather zou hier op kunnen gaan.
je hebt maar 1 vriend(in) nodig om dat voor je over te hebben.
Dan zouden ze al veel langer wroeging hebben gekregen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef milagro het volgende:
ms dachten vrienden wel dat ze meehielpen aan een ongeluk verdoezelen.
en ja die bestaan , zulke vrienden.
Ergens lijkt het mij ook te zot voor woorden hoor. Ik zou dat ook niet doen, zelfs niet voor mijn beste vrienden. Niet voor mijn partner ook, trouwens! Als het dan een ongeluk was, dan zijn er nog andere manieren om de ander te steunen, dan het helpen verdoezelen van het lijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:16 schreef petitlapin2 het volgende:
nu moet niemand van mijn vrienden mij vragen om even mee te werken aan de moord of aan het verdoezelen van de moord van één van hun kinderen hoor
wat een bende gestoorde mensen was dat daar bij elkaar, sorry, ik geloof het niet.
Dat het kind in die 2 tot 3 minuten vermoord zou zijn, hoeft natuurlijk niet persé te kloppen. Ook vrienden zouden het meisje een overdosis gegeven kunnen hebben (volgens mij slechts een kwestie van een injectie geven) en op een verborgen plek hebben weggestopt (in een koffer op hun eigen kamer, bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:29 schreef milagro het volgende:
[..]
die zaten allemaal aan tafel en 1 van die vrienden heeft de kids gechecked, althans de kamer en is meteen teruggekomen.
dan moet hij in een tijdsbestek van 2 minuten, 3 minuten, kind vermoord, en compleet uit het zicht gedumpt hebben en dat kan niet.
of er moeten vrienden zijn daar waar de ouders geen melding van hebben gemaakt.... kom je weer uit op bv die Murat.
in 3 minuten tijdquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:28 schreef sunmoonstar het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
[..]
Dat het kind in die 2 tot 3 minuten vermoord zou zijn, hoeft natuurlijk niet persé te kloppen. Ook vrienden zouden het meisje een overdosis gegeven kunnen hebben (volgens mij slechts een kwestie van een injectie geven) en op een verborgen plek hebben weggestopt (in een koffer op hun eigen kamer, bijvoorbeeld)
Maar ehm ja.. ik moet toegeven dat dat opzich allemaal vrij ondenkbaar is.. eigenlijk ...
quote:Yesterday another trace of blood was found in a second apartment at the Mark Warner complex.
A Portuguese newspaper quoting police sources said it was discovered in an apartment near the one from which Madeleine disappeared.
The apartment was not identified - but it is believed to be either the one to which the McCanns moved when the original one was sealed off as a crime scene, or one used by some of their holidaying friends from the UK.
All those friends have already been interviewed by police, but could yet be re-interviewed. None has been named formally as a suspect.
The blood is understood to have been found after the original trace was detected in Madeleine's apartment, but in time to be included in the samples sent to Britain for analysis by the Forensic Science Service.
ik ben iig niet de enige die de overeenkomsten tussen deze 2 gevallen frappant vindquote:Portuguese detectives have been urged to ditch their case against Gerry and Kate McCann and re-open the investigation into a girl who disappeared in similar circumstances to Madeleine.
Crime expert Mark Williams-Thomas believes there are far too many similarities between the two cases for it not to be a strong line of police inquiry.
Mr Williams-Thomas, a former detective who is now a child protection specialist, said: "I can't accept that Gerry and Kate as parents of the child could have been involved in her murder - even based on the fact that over 90% of murders are domestic-related.
"What I have difficulty in understanding is they would have killed her and stored her body for at least 25 days and left no evidence.
"At the very least the body would have started to decompose, especially in a hot country. And there was a huge risk of someone finding that body."
He believes the answer to the case may lie in the disappearance of an eight-year-old Portuguese girl in 2004.
zoals ik al zei, Birds of a feather.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:28 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Dan zouden ze al veel langer wroeging hebben gekregen.
Als je ook maar even nadenkt als je gevraagd wordt wat van het meehelpen aan verdoezeling de consequenties kunnen zijn dan doe je dat niet. Kate en Gerry kunnen ook nooit het risico nemen om aan vrienden te vragen, ook al zijn het heel goede vrienden, hieraan mee te werken.
Bronquote:Portuguese police believe Madeleine's body dumped at sea in bag of stones
Portuguese police fear they will never find Madeleine McCann's body, it was claimed today.
Detectives convinced the four-year-old is dead are said to believe her remains are now gone for ever and a vital piece of evidence may be missing in any prosecution against parents Gerry and Kate.
Investigators think her body was most probably dumped in a bag weighed down with stones and thrown off a British-owned yacht at high sea, according to reports in Diario de Noticias.
Mja, dat 3 minuten wel erg kort is, had ik dus inmiddels zelf ook geconcludeerd.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:31 schreef milagro het volgende:
[..]
in 3 minuten tijd
nee, sorry, dat gaat je niet lukken.
de ouders hadden ook bij een ongeluk meer tijd, het kind is voor dat ze gingen eten dan al dood geweest
Interessant.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:32 schreef moussie het volgende:
Girl's Case 'May Solve McCann Mystery'
[..]
ik ben iig niet de enige die de overeenkomsten tussen deze 2 gevallen frappant vind
Ja, 1 na bovenste post op deze blzquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:32 schreef nebelung het volgende:
Wisten we dit al?
Bron
en dan bedoel ik dit:
[..]
dus ze zijn bewezen wezen varen, de McCanns?quote:
nee, en dat is een heel naar idee, maar gelukkig betekent dat niet dat de ouders dan nooit veroordeeld kunnen worden, mochten zij de daders zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:37 schreef sunmoonstar het volgende:
Is er weleens aan gedacht dat het bijvoorbeeld ook zo kan zijn dat het lichaam van Maddie verbrand is.... Jah, klinkt heel luguber... maar in dat geval (net als in het geval dat haar lichaam op de bodem van de zee ligt) zal Maddie nooit... nooit meer gevonden worden....![]()
![]()
ja, en dan vraag ik me weer af hoe betrouwbaar de laatste sightings van een levende Maddy zijn, wie zegt dat ze die bewuste avond idd überhaupt in haar bedje terecht is gekomen, niet 1 van die vrienden is in de slaapkamer geweest, misschien was ze al langer dood en heeft Gerry of Kate haar verstopt en dit scenario bedacht om haar na 25 dagen in de auto te vervoeren en die boot weer even te lenen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:37 schreef milagro het volgende:
[..]
dus ze zijn bewezen wezen varen, de McCanns?
Geeft niet, heb ik ook wel eens hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:38 schreef nebelung het volgende:
oh haha en dan denk ik écht dat ik alle posts lees, mis ik het toch nog
ok.. dat zou de boel wel wat ingewikkelder gaan maken. Zonder lichaam geen bekentenis van de ouders.. dus zo kunnen we dit wel even volhoudenquote:
Dat staat er niet, wel nog het volgende:quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:37 schreef milagro het volgende:
[..]
dus ze zijn bewezen wezen varen, de McCanns?
Het is natuurlijk yet another possible scenario.quote:Within this scenario, one of the most credible possibilties would involve the body having been thrown in a sack of stones at high sea from a yacht, namely the yacht of an English sailor in Lagos marina who was put under investigation by the authorities around the time official suspect Robert Murat's computers were being analysed.
Zijn ze wezen varen op de bewuste 3 mei?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ja, en dan vraag ik me weer af hoe betrouwbaar de laatste sightings van een levende Maddy zijn, wie zegt dat ze die bewuste avond idd überhaupt in haar bedje terecht is gekomen, niet 1 van die vrienden is in de slaapkamer geweest, misschien was ze al langer dood en heeft Gerry of Kate haar verstopt en dit scenario bedacht om haar na 25 dagen in de auto te vervoeren en die boot weer even te lenen.![]()
Net als bij de moord op JonBenet Ramsey in 1995, ook nooit gekraakt die zaak. Maar dat was moord, dit blijft een open einde.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:40 schreef deedeetee het volgende:
Nou het word steeds spannender, wat een afgang als we nooit achter de waarheid komen.....
ik denk dat je de lijsten van vermiste personen die nooit meer opduiken niet wil weten... ik denk ook dat we madeleine niet meer gaan terugvinden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:44 schreef kahaarin het volgende:
Geeft niet, heb ik ook wel eens hoor!![]()
Ik hoop echt dat ze nu snel wordt gevonden of er een bekentenis komt, dit is gewoon te gek voor woorden, een kind dat compleet verdwijnt.
Zonder lijkje is het wel een stuk moeilijker natuurlijk... Ik ben erg benieuwd wat er nu precies aan sporen in die huurauto is gevonden en hoe belastend dat is, van wat ik tot dusver gelezen heb lijkt me dat het sterkste bewijs tegen de McCanns, of niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, en dat is een heel naar idee, maar gelukkig betekent dat niet dat de ouders dan nooit veroordeeld kunnen worden, mochten zij de daders zijn.
Nee, er staat in het artikel idd niet dat de McCanns zijn gaan varen. Het zou heel goed een wilde speculatie kunnen zijn, enkel gebaseerd op het feit dat die boot toevallig van een Engelsman is...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:47 schreef tbl1966 het volgende:
Ik heb het hele artikel 2x gelezen, maar ik kan nergens vinden dan te McCann's zijn gaan varen. Lees ik er overheen?
Ik weet niet of ze zijn gaan varen die dag maar ik bedoel dat er onduidelijkheid is over hoe laat Maddy nog gezien is, er bekroop me ineens een idee dat ze misschien niet eens in haar bed is geweest die avond, niemand heeft haar na 18.00 uur nog levend gezien en dat zou ook verklaren waarom die kadaverhonden alleen maar lijkgeur op de moeder en de knuffel hebben gevonden,quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:46 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Zijn ze wezen varen op de bewuste 3 mei?
En die zin die ik even vetgedrukt heb.. snap ik nie helemaal.... Wat bedoel je daarmee/
mmh interessantquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze zijn gaan varen die dag maar ik bedoel dat er onduidelijkheid is over hoe laat Maddy nog gezien is, er bekroop me ineens een idee dat ze misschien niet eens in haar bed is geweest die avond, niemand heeft haar na 18.00 uur nog levend gezien en dat zou ook verklaren waarom die kadaverhonden alleen maar lijkgeur op de moeder en de knuffel hebben gevonden,
als ze dood was voordat de McCanns naar het appartement gingen en ze hebben haar ergens verstopt buiten het vakantieoord dan hebben ze haar na 25 dagen kunnen oppikken en kunnen dumpen in zee met die boot waar ze eerder mee weg zijn geweest of met een andere boot.
Ga maar na, niemand van de vrienden heeft haar gezien die avond, ze mochten niet in de slaapkamer kijken of ze sliep maar ze moesten aan de deur luisteren omdat ze anders wakker zou kunnen worden.
Vooral dat vetgedrukte vind ik een belangrijk gegeven... Veelzeggend, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze zijn gaan varen die dag maar ik bedoel dat er onduidelijkheid is over hoe laat Maddy nog gezien is, er bekroop me ineens een idee dat ze misschien niet eens in haar bed is geweest die avond, niemand heeft haar na 18.00 uur nog levend gezien en dat zou ook verklaren waarom die kadaverhonden alleen maar lijkgeur op de moeder en de knuffel hebben gevonden,
als ze dood was voordat de McCanns naar het appartement gingen en ze hebben haar ergens verstopt buiten het vakantieoord dan hebben ze haar na 25 dagen kunnen oppikken en kunnen dumpen in zee met die boot waar ze eerder mee weg zijn geweest of met een andere boot.
Ga maar na, niemand van de vrienden heeft haar gezien die avond, ze mochten niet in de slaapkamer kijken of ze sliep maar ze moesten aan de deur luisteren omdat ze anders wakker zou kunnen worden.
Als ze het gedaan hebben dan moet het onderzoek gaan over de tijd tussen 6pm en 8.30pm.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ja, het wordt wat lastiger, ja, maar als je genoeg bewijzen hebt van de plaats delict en in de auto (DNA en weetikwat), plus tegenstrijdige verklaringen, verzwegen zaken die toch boven water kwamen, wie weet wat tegen wil en dank alibi leverende vrienden die afhaken alsnog (die ineens zelf nu ook in de gaten krijgen dat ze bedonderd zijn), gaat het wel lukken, je hebt geen lijk nodig, maar wel een lijk maakt het een stuk makkelijker en dus sneller opgelost, maaaaaaaar....quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zonder lijkje is het wel een stuk moeilijker natuurlijk... Ik ben erg benieuwd wat er nu precies aan sporen in die huurauto is gevonden en hoe belastend dat is, van wat ik tot dusver gelezen heb lijkt me dat het sterkste bewijs tegen de McCanns, of niet?
Het is interessant, maar er zijn ook kanttekeningen bij te plaatsen.quote:
Hier begint het al mee. Kijk wij, als leken hier op het forum, praten misschien alles een kant op vanuit een bepaalde overtuiging, maar deze meneer de deskundige doet dat ook. Het is steeds die meneer Williams-Thomas die aangehaald wordt en die lijkt er bij voorbaat al vanuit te gaan dat Kate & Gerry het niet gedaan kunnen hebben. Dat is natuurlijk bullshit en getuigt net zo zeer van tunnelvisie. Alleen haalt zijn mening de krant.quote:Mr Williams-Thomas, a former detective who is now a child protection specialist, said: "I can't accept that Gerry and Kate as parents of the child could have been involved in her murder - even based on the fact that over 90% of murders are domestic-related.
Dat weet ik niet, maar als je het timeframe bekijkt (heeft Jane in het vorige topic gepost) is er genoeg tijd om het een en ander te 'regelen'.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:59 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Als ze het gedaan hebben dan moet het onderzoek gaan over de tijd tussen 6pm en 8.30pm.
Hoe ver lag het appartementencomplex van de zee af?
Dat is niet helemaal zeker - één van de vrienden beweerde dat hij wel een blik in de kamer had geworpen, maar hij kon zich niet herinneren of hij Madeleine had zien liggen. Is niet zó vreemd, als we even uitgaan van de onschuld van deze vriend (ik kan niet in een complot geloven): je checkt even bij de kinderen van je vrienden, is een kwestie van even luisteren, meer niet. Het is donker in de kamer, hij gaat niet boven de bedjes hangen, omdat hij er vanuit gaat dat de 3 kinderen onder zeil zijn. Ik ben 's nachts ook wel eens bij kinderen van vrienden gaan kijken, en in de duisternis komt dat feitelijk neer op luisteren.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef sunmoonstar het volgende:
Vooral dat vetgedrukte vind ik een belangrijk gegeven... Veelzeggend, eerlijk gezegd.![]()
Dr Matthew Oldfield left the table and offered to check the McCann children. In his first police statement he said he merely listened at the door of apartment 5a but later said he had gone in and noticed that the room seemed lighter than the others, as if the shutters had been opened. He cannot be certain whether Madeleine was there.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zeker - één van de vrienden beweerde dat hij wel een blik in de kamer had geworpen, maar hij kon zich niet herinneren of hij Madeleine had zien liggen. Is niet zó vreemd, als we even uitgaan van de onschuld van deze vriend (ik kan niet in een complot geloven): je checkt even bij de kinderen van je vrienden, is een kwestie van even luisteren, meer niet. Het is donker in de kamer, hij gaat niet boven de bedjes hangen, omdat hij er vanuit gaat dat de 3 kinderen onder zeil zijn. Ik ben 's nachts ook wel eens bij kinderen van vrienden gaan kijken, en in de duisternis komt dat feitelijk neer op luisteren.
Nee, een bezorgde moeder, en terecht.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:15 schreef petitlapin2 het volgende:
even aan de deur gaan staan of door het raam in een donkere kamer binnenkijken is toch niet checken of alles ok is met de kinderen ???
als ik mijn kinderen check wil ik zien of ze nog wel onder de dekentjes liggen, of ze niet stikken door weet ik veel wat ( doodsoorzaak 1 bij peuters/kleuters is nog steeds verstikking terwijl ze in bedje liggen). En als het echt pikkedonker is in de kamer, luister ik of ik een ademhaling hoor.
ben ik zo'n freak ?
die shutters waren, denk ik, in de woonkamer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dr Matthew Oldfield left the table and offered to check the McCann children. In his first police statement he said he merely listened at the door of apartment 5a but later said he had gone in and noticed that the room seemed lighter than the others, as if the shutters had been opened. He cannot be certain whether Madeleine was there.
Deze bedoel je?
Hij is niet in de slaapkamer geweest maar in het appartement, het leek alsof de kamer van Maddy lichter was dan anders alsof de luiken open waren, als ze niet in haar bed lag dan hoefden die ook niet dicht natuurlijk.....![]()
Nee hoor, doe ik ook nog steeds en die van mij zijn 11 en 15. Maar dit was een vriend van de familie en de binding / bezorgdheid met / over de kinderen van vrienden is toch minder. Dan is een blik in de kamer voldoende.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, een bezorgde moeder, en terecht.![]()
Ja, eens. Het zou ook niet zo vreemd zijn als deze meneer ineens niet meer helemaal zeker weet of hij Madeleine heeft zien liggen, op het moment dat daar alles vanaf hangt (want ze is verdwenen). Als het belangrijk wordt, ga je soms té hard nadenken wat je gezien hebt en juist daardoor aan jezelf twijfelen. Tot je het zelf ook echt niet meer weet. Toen er nog niks aan de hand was, wist je zeker dat ze er was. Maar wat heb je nu eigenlijk gezien of gehoord? Geen idee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zeker - één van de vrienden beweerde dat hij wel een blik in de kamer had geworpen, maar hij kon zich niet herinneren of hij Madeleine had zien liggen. Is niet zó vreemd, als we even uitgaan van de onschuld van deze vriend (ik kan niet in een complot geloven): je checkt even bij de kinderen van je vrienden, is een kwestie van even luisteren, meer niet. Het is donker in de kamer, hij gaat niet boven de bedjes hangen, omdat hij er vanuit gaat dat de 3 kinderen onder zeil zijn. Ik ben 's nachts ook wel eens bij kinderen van vrienden gaan kijken, en in de duisternis komt dat feitelijk neer op luisteren.
Ik denk dat het checken meer neerkwam op 'kijken of ze niet wakker zijn geworden'.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:17 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Nee hoor, doe ik ook nog steeds en die van mij zijn 11 en 15. Maar dit was een vriend van de familie en de binding / bezorgdheid met / over de kinderen van vrienden is toch minder. Dan is een blik in de kamer voldoende.
Dr Matthew Oldfield left the table and offered to check the McCann children. In his first police statement he said he merely listened at the door of apartment 5a but later said he had gone in and noticed that the room seemed lighter than the others, as if the shutters had been opened. He cannot be certain whether Madeleine was there.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:17 schreef milagro het volgende:
[..]
die shutters waren, denk ik, in de woonkamer.
als het lichter was in Maddies room dan had hij Maddie kunnen zien liggen, lijkt mij.
Dat denk ik ook, maar ik had verkeerd gequote, ik reageerde op de opmerking van petitlapin2 over het nakijken of ze niet gestikt zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat het checken er meer neerkwam op 'kijken of ze niet wakker zijn geworden'.
Even aangenomen dat meneer Oldfield compleet onschuldig is, want er zijn volgens mij ook geen aanwijzingen dat hij dat niet zou zijn.
die man voelde zich ms schuldig dat hij niet écht gekeken heeft, en kwam daar half op terug...quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat het checken er meer neerkwam op 'kijken of ze niet wakker zijn geworden'.
Even aangenomen dat meneer Oldfield compleet onschuldig is, want er zijn volgens mij ook geen aanwijzingen dat hij dat niet zou zijn.
nou nee, hij zegt alleen dat het vrijwel onmogelijk is om het lijk te verbergen zonder sporen achter te laten, hij valt over het gebrek daaraanquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is interessant, maar er zijn ook kanttekeningen bij te plaatsen.
[..]
Hier begint het al mee. Kijk wij, als leken hier op het forum, praten misschien alles een kant op vanuit een bepaalde overtuiging, maar deze meneer de deskundige doet dat ook. Het is steeds die meneer Williams-Thomas die aangehaald wordt en die lijkt er bij voorbaat al vanuit te gaan dat Kate & Gerry het niet gedaan kunnen hebben. Dat is natuurlijk bullshit en getuigt net zo zeer van tunnelvisie. Alleen haalt zijn mening de krant.
dat is zijn mening als deskundige .. ik denk dat hij beter weet dan wij hoeveel sporen er achter blijven als je probeert een lijk weg te moffelen, en die sporen zijn er nu eenmaal nietquote:Hij vind het 'te toevallig' dat er 2 vermiste kinderen in een gebied met een radius van 7 mijl, binnen een periode 4 jaar verdwijnen. Hij beweert dat dat eigenlijk nooit voorkomt. Ik weet niet of dat zo is, en het kan geen kwaad om de zaken eens naast elkaar te leggen, maar dat dát scenario waarschijnlijker is dan dat de ouders er iets mee te maken hebben is m.i. toch gewoon de particuliere mening van die meneer zelf. Iemand die de McCanns blijkbaar erg aardig en betrouwbaar vindt overkomen.
tenzij de leidinggevende in dit geval, net als bij het vorige, op de een of andere manier te maken heeft met de ontvoerders .. als je bvb de manier waarop er stukje bij beetje gelekt word naar de pers, allemaal reuze suggestief maar geen enkel echt bewijs, op een soortgelijke kritische manier bekijkt als elke handeling en elk woord van de McCanns .. far fetched, I know, maar net zo goed mogelijk als dat 2 ouders die door een hel zijn gegaan om die kinderen te kunnen krijgen ervan te verdenken om een moord op hun eigen kind te plannenquote:Grote verschil is m.i. dat het geval van het Portugese meisje een lokaal verhaal is geweest, terwijl nu ook Britse politie met de zaak bezig is en de ogen van de wereld op de zaak gericht zijn. Als er echt aanwijzingen zouden zijn dat de zaken met elkaar verband hielden, dan was men nu inmiddels die kant wel opgeslagen, denk ik.
Ik blijf bij mijn vermoeden dat de politie al over veel meer aanwijzingen in de richting van de ouders beschikt dan nu naar buiten zijn gekomen. Belastende telefoontjes en e-mails, bijvoorbeeld.
nee, ik heb juist begrepen dat niemand in de slaapkamer geweest is , omdat maddie anders wakker zou worden, en men dus alleen aan de slaapkamerdeur geluisterd heeft, en dan was die deur dus dicht.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dr Matthew Oldfield left the table and offered to check the McCann children. In his first police statement he said he merely listened at the door of apartment 5a but later said he had gone in and noticed that the room seemed lighter than the others, as if the shutters had been opened. He cannot be certain whether Madeleine was there.
Dr Matthew Oldfield stond op van tafel en bood aan om bij de McCann kindere te gaan kijken.
In zijn eerste politieverklaring beweerde hij dat hij eerst alleen maar aan de deur van app 5a was gaan luisteren maar later verklaarde hij dan hij naar binnen was gegaan en had opgemerkt dat de kamer lichter was dan anders, alsof de luiken open waren.
Hij kan niet zeker weten of Maddy er was.
Ik haal hier uit dat hij eerst alleen aan de deur heeft geluisterd maar daarna toch het appartement binnen is gegaan, hij zag daar dat de kamer van Maddy lichter leek dan anders alsof de luiken open waren maar dat hij niet in de kamer zelf is geweest.
Als hij er wel was geweest dan had hij wel kunnen verklaren of Maddy al dan niet in haar bed lag, levend en wel.
Ik kan het ook verkeerd lezen hoor, waar heb jij gelezen dat er iemand in de slaapkamer van Maddy is geweest dan?
Ik had begrepen dat echt niemand haar na 18.00 uur levend heeft gezien.
Ik stel me even een typisch vakantieappartement voor. Er is meestal geen hal o.i.d., maar je komt direct de woonkamer binnen. De slaapkamers en badkamer grenzen ook direct aan de woonkamer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef kahaarin het volgende:
Ik haal hier uit dat hij eerst alleen aan de deur heeft geluisterd maar daarna toch het appartement binnen is gegaan, hij zag daar dat de kamer van Maddy lichter leek dan anders alsof de luiken open waren maar dat hij niet in de kamer zelf is geweest.
Als hij er wel was geweest dan had hij wel kunnen verklaren of Maddy al dan niet in haar bed lag, levend en wel.
Ik kan het ook verkeerd lezen hoor, waar heb jij gelezen dat er iemand in de slaapkamer van Maddy is geweest dan?
Ik had begrepen dat echt niemand haar na 18.00 uur levend heeft gezien.
Ik ging er helemaal van uit dat er een raampje boven de deur zou zitten, is dat bij jouw huis niet zo?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ik heb juist begrepen dat niemand in de slaapkamer geweest is , omdat maddie anders wakker zou worden, en men dus alleen aan de slaapkamerdeur geluisterd heeft, en dan was die deur dus dicht.
hoe kan hij nu zien of die slaapkamer lichter leek als de deur dicht was?
of was de deur vd slaapkamer niet dicht?
Dat is ook een mogelijkheid, dat hij echt alleen maar aan de voordeur heeft geluisterd en nu een verhaaltje ophangt dat "het er wel iets lichter uit zag dan anders".quote:luisteren aan de voordeur lijkt mij ook weer zo zinloos, dus neem ik aan dat er aan de slaapkamerdeur geluisterd is
ik denk dat hij wazig bleef uit schuldgevoel en ms ook om Gerry niet af te vallen, vanwege toch wel nalatigheid, en dan ms ook,indien kids, zijn eigen nalatigheid, want iedereen heeft de kids alleen gelaten.
Zoiets kan ik me idd ook voorstellen, het is dus duidelijk dat die man niet bij het bedje van Maddy is geweest, jammer dan was er meer duidelijkheid geweest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik stel me even een typisch vakantieappartement voor. Er is meestal geen hal o.i.d., maar je komt direct de woonkamer binnen. De slaapkamers en badkamer grenzen ook direct aan de woonkamer.
De deuren van de kinderslaapkamers zullen wel niet helemaal gesloten zijn geweest. Veel kinderen vinden dat niet prettig en bovendien maakt zo'n deur nog wel eens lawaai als je hem opendoet, dus laat je hem op een (flinke) kier staan.
Dr Oldfield is misschien de huiskamer wel ingestapt, maar heeft voornamelijk geluisterd of één van de kinderen wakker was. Hij heeft de deuren op een kier zien staan, maar is niet echt de slaapkamer binnengestapt. Op die manier heeft hij misschien achteraf wel gedacht dat het lichter leek in Maddie's kamer (door de kier), maar heeft hij haar niet zien liggen.
Bij mijn huis hier in Nederland is dat ook zo, maar ik ben dat in dit soort Zuid-Europese vakantiewoningen nog nooit tegengekomen. Men doet er daar juist vanalles aan om de slaapkamers zoveel mogelijk te kunnen verduisteren (ook met die luiken idd). Vanwege de vele zon, neem ik maar even aan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ging er helemaal van uit dat er een raampje boven de deur zou zitten, is dat bij jouw huis niet zo?
Wat zou een verklaring kunnen zijn dat die luiken open waren? Was dit gewoon 'per ongeluk' zoals het ook kan gebeuren dat je het licht laat branden, of zit er meer achter?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dr Matthew Oldfield stond op van tafel en bood aan om bij de McCann kindere te gaan kijken.
In zijn eerste politieverklaring beweerde hij dat hij eerst alleen maar aan de deur van app 5a was gaan luisteren maar later verklaarde hij dan hij naar binnen was gegaan en had opgemerkt dat de kamer lichter was dan anders, alsof de luiken open waren.
Of vergeten dicht te doen omdat het toch niet nodig was....quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:40 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Wat zou een verklaring kunnen zijn dat die luiken open waren? Was dit gewoon 'per ongeluk' zoals het ook kan gebeuren dat je het licht laat branden, of zit er meer achter?
Kan een mogelijke ontvoerder de luiken hebben opengedaan om goed om zich heen te kunnen kijken? Of zouden de ouders de luiken met opzet hebben opgengelaten om .. ja... om....
Iemand suggesties??
Ja, ik ook wel, dat is nu net het punt het is best verklaarbaar, het blijft echter een feit dat niemand iets gezien heeft van Maddy die avond.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:42 schreef petitlapin2 het volgende:
ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen dat een ouder zegt, ga vooral niet binnen bij mijne kleine en wees stil, want als hij/zij wakker wordt is 't misère ...
tja...
bij mij thuis zit boven iedere deur een raampje ja, maar in een hotelkamer?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ging er helemaal van uit dat er een raampje boven de deur zou zitten, is dat bij jouw huis niet zo?
Dan kan hij zien dat het er lichter uit ziet dan anders maar hoeft daarvoor niet de kamer in.
[..]
Dat is ook een mogelijkheid, dat hij echt alleen maar aan de voordeur heeft geluisterd en nu een verhaaltje ophangt dat "het er wel iets lichter uit zag dan anders".
Hier staat niet dat de kamer lichter was dan eerst of anders, maar dat de kamer lichter leek dan de andere kamers. Dat is best wel een verschil.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lichter dan een andere avond, lichter dan bij hem in het appartement als de luiken dichtzitten ik weet het niet, ik ben met je eens dat ik dan ook zou zijn gaan kijken maar deze man heeft dat blijkbaar niet gedaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:49 schreef milagro het volgende:
[..]
bij mij thuis zit boven iedere deur een raampje ja, maar in een hotelkamer?
volgens mij daar niet, hoor.
en als het lichter lijkt, zou ik toch ff gaan kijken, ondanks wat Pa en Ma mij strikt verboden heeft.
ik bedoel : dan wordt Maddie wakker maar wat is nu belangrijker? checken of dat kind wel braaf in bed ligt , die zekerheid hebben of je avondje uit wat ingekort?
en dan bedoel ik niet checken of dat kind wel in bed ligt, omdat ze ms wel eens ontvoerd kan zijn , wie denkt nu aan zoiets, maar of dat kind ms niet zelf aan het raam heeft lopen klooien, of gewoon kijken omdat het er dus anders uitziet dan eerst... en bovendien? de man heeft 2 keer gechecked of zo??
hoe kun je anders weten dat het lichter leek dan eerst... welke eerst??
Een nieuwe verklaring die naar buiten is gebracht, er staat eigenlijk precies wat wij hier ook al hadden geconcludeert.quote:The forensic evidence which led to Kate and Gerry McCann being made official suspects in the disappearance of their daughter does not prove that Madeleine is dead, it was claimed today.
A senior detective involved in the investigation said that although officers have lots of circumstantial evidence they can not prove what happened to Madeleine, a Portuguese newspaper reported.
The high-ranking officer from the Polícia Judiciária is quoted by the 24 Horas newspaper as admitting: “We have nothing concrete.
“There are a lot of indications but without more elements it is impossible to determine what happened in the four vital hours in the case.”
Detectives have been unable to create an accurate timeline of events after 6pm on May 3 when Madeleine was taken by her parents to their holiday apartment on the Algarve to prepare her for bed. Mrs McCann says she discovered Madeleine’s bed empty when she made a check on the apartment at 10pm.
Portuguese police want to reinterview some of the British friends who had travelled with the McCanns to Portugal and were with them at the Ocean Club when Madeleine disappeared. A team of Portuguese detectives are believed to have already travelled to England.
Reports have suggested that traces of hair and bodily fluids discovered in a Renault Scenic rented by the couple 25 days after Madeleine’s disappearance prove that her corpse had been in the boot.
However, the officer spoken to by 24 Horas said: “Even if the blood and the traces gathered in the car and the apartment were confirmed to correspond 100 per cent with the little girl’s DNA that would prove nothing.
“Those elements could only confirm – and that does not even happen – that the little girl was in the apartment, which is obvious, and in the car. In either of the cases nothing would prove homicide just that the body of the little girl had been transported in the vehicle.
“We don’t know if Maddie is dead and if she is how it has happened. Was she strangled? Could she have been beaten? They are questions only. The parents could clarify in an eventual confession”
Portuguese police are still awaiting for the results of tests some of the samples taken from the McCanns' apartment on their Ocean Club resort and hire car. The tests are being carried out at the headquarters of the forensic science service in Portugal.
Lichter dan de kamer waarin de tweeling sliep, neem ik aan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lichter dan een andere avond, lichter dan bij hem in het appartement als de luiken dichtzitten ik
ik val je dan ook niet aan, he, ik val wat jij aanhaalt aan, dus die man, snap heus wel dat het niet je eigen relaas is, gekkiequote:Op vrijdag 14 september 2007 15:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lichter dan een andere avond, lichter dan bij hem in het appartement als de luiken dichtzitten ik weet het niet, ik ben met je eens dat ik dan ook zou zijn gaan kijken maar deze man heeft dat blijkbaar niet gedaan.
Ik geef ook maar gewoon mijn mening en heb een beetje het gevoel dat ik me nu aan het verdedigen ben, dit is hoe ik de zaak interpreteer, je hoeft het niet met me eens te zijn hoor.![]()
Ja, dat is een hele goede verklaring voor zijn beweringen, en zou ook verklaren waarom de kamer lichter leek toen die vriend ging kijken, het luik was al stuk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef Nadine26 het volgende:
Nog even terugkomend op dat 'ingeslagen raam' - volgens mij ging het om een verbogen luik van metaal, trouwens, waarvan was komen vast te staan dat het van binnenuit verbogen was, en niet - zoals te verwachten van een ontvoerder die van buitenaf de kamer binnendringt - aan de buitenkant.
Oké, dit is heel raar.
Dan het volgende: er is onduidelijkheid over het tijdstip waarop de McCanns het restaurant binnenkwamen. Zelf zeggen ze dat ze er om 20:30 uur waren, maar volgens getuigenverklaringen van hun vrienden kwamen ze pas om 21:00 uur binnen.
Dat is dáárom zo belangrijk, omdat Gerry - en daarvan is een getuige, namelijk de tennisvriend met wie hij even heeft staan praten - om 21:05 bij de kinderen is gaan checken. Waarom gaat hij vijf minuten na zijn vermoedelijke binnenkomst bij de kinderen kijken? Oké, dat vond hij zelf ook een zwak verhaal, daarom heeft hij het tijdstip van aankomst voor de politie wat vervroegd, naar 20:30 uur. Een half uur is een normale periode.
Waarom voelde hij zich genoodzaakt om al na 5 minuten terug te gaan naar het appartement? Omdat zijn vrienden al een half uur in het restaurant zaten en hij het risico wilde uitsluiten dat één van hen bij de kinderen zou gaan kijken, en ook bij die van hem. Hij moest het luik namelijk nog verbuigen. Dat heeft hij dus gedaan om 21:05. Volgens afspraak zou Kate de volgende ronde doen, om 22:00 uur, en dan was er geen tijd voor het ombuigen van luiken, omdat ze zo snel mogelijk (om elke vorm van verdachtmaking uit te sluiten) terug moest zijn in het restaurant, gillend en krijsend.
Waarom heeft hij het luik niet alvast verbogen vóórdat ze naar het restaurant vertrokken? Omdat hij niet kon uitsluiten dat één van hun vrienden bij de kinderen zou gaan checken, laten we zeggen om 21:05 uur, en dat dan ontdekt zou worden dat het luik was verbogen (& Maddie weg was). Immers: de ontvoerder zou dan héél snel gehandeld moeten hebben, hij zou in minder dan 5 minuten zijn slag hebben geslagen, aangezien de McCanns om 21:00 uur in het restaurant aankwamen, en dat scenario was ongeloofwaardig geweest.
Ze hadden ongeveer een half uur tot een uur speling nodig om het ontvoeringsdrama geloofwaardig te doen lijken, en ze hadden braaksporen nodig.
Nou ja, of het nu Maddie is geweest of niet, 'hair & bodily fluids' van een lijk in een huurauto zou sowieso een reden voor de politie moeten zijn om de zaak eens te onderzoeken. Wie weet hebben ze nog wel een andere moord die ze op te lossen hebben!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een nieuwe verklaring die naar buiten is gebracht, er staat eigenlijk precies wat wij hier ook al hadden geconcludeert.![]()
Bron: http://www.timesonline.co(...)q/article2454101.ece
wacht even, aan de hoeveelheid haar kon je toch zien dat ze zelf in de auto moet zijn geweest?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een nieuwe verklaring die naar buiten is gebracht, er staat eigenlijk precies wat wij hier ook al hadden geconcludeert.![]()
Bron: http://www.timesonline.co(...)q/article2454101.ece
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ik val je dan ook niet aan, he, ik val wat jij aanhaalt aan, dus die man, snap heus wel dat het niet je eigen relaas is, gekkie
ieder felle toon die je leest is dus niet tegen jou of wie danook, of je moet echt eigen geproduceerde complete poep praten en dat heb ik jou nog niet zien doen, dus dan weet je dat bij een evt volgende felheid
Ja die wijn he, checken of een kind slaapt is wel een beetje anders geworden als een poosje later blijkt dat ze weg is.quote:hij heeft gewoon niet gekeken, is ms niet eens naar binnen geweest, voelt zich schuldig daarover en herinnert zich dan ineens dat veranderde licht
ik geloof er geen drol van dat je niet meer exact weet HOE je gechecked hebt, want juist dat checken is essentieel, essentieel dat je dat bewust doet, en niet halfslachtig en 3 stappen later al kwijt bent wat je nu gezien hebt of niet.
is dat wel het geval dan is de man met zijn zatte kop gaan checken dus.
en ja, ga dat maar eens toegeven aan de politie en de hele wereld die alles op de voet volgt.
de ouders wisten al dat je dronken was, zij waren het zelf ms ook wel.
Jeetje... jah...quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, dat is een hele goede verklaring voor zijn beweringen, en zou ook verklaren waarom de kamer lichter leek toen die vriend ging kijken, het luik was al stuk.
Welk soort appartement zouden de McCanns hebben gehad?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Lichter dan de kamer waarin de tweeling sliep, neem ik aan.
Ik besef trouwens nu dat ik geen idee heb hoeveel slaapkamers er waren. De tweeling sliep niet bij Maddie, toch? Hadden een aparte kamer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |