Ik ben niet verontwaardigd, ik ben alleen verdrietigquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:16 schreef Nielsch het volgende:
Niet iedereen heeft zoveel interesse in deze zaak als de mensen op dit forum. Wat dat betreft mag NRC zelf weten hoeveel aandacht ze eraan besteden. Ik vind het niet gek dat de krant er niet mee vol staat. Alsof de Engelse pers wel zoveel aandacht geeft aan de ontvoering van Nederlandse kinderen. Nee dus. Doe nou niet zo verontwaardigd.
Ja, ik ben het met je eens hoor.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:27 schreef milagro het volgende:
[..]
Jane , in de bio staat Mrs. McCann niet eens genoemd, dus het kan nog raarderder, hoor.
Ik denk dat het nadrukkelijk genoemd is om een reden, en wie het dan feitelijk getypt heeft, doet er niet toe, Pa McCann zal heus wel in de gaten houden wat er op die site komt en hoe het op die site komt.
Maar ook hij kan fouten maken of de typfouten van de ander niet zien.
Hoe dan ook, intentioneel gemeld of niet, het tijdstip van die foto zegt niets.
geen enkele pc/ camera past zichzelf aan aan de tijdzone hoor, die moet je zelf instellen... zo slim zijn die dingen nog net niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:35 schreef milagro het volgende:
lijkt mij wel, ik heb er geen, maar het zou wel erg raar zijn als dat niet kan.
als de camera dat zelf regelt, en zelf zich aanpast inzake tijdzones, kan het dus niet verkeerd staan en hoef je niet te melden dat de tijd niet klopt, want de tijd kan niet niet kloppen dan, en dat kan het wel dus kun je het zelf instellen
Het is regelmatig naar voren gekomen, ik weet niet of het idd officieel is, ik reageerde op Jane die zei dat een kind van kennissen niet gauw zou schrikken, kinderen met een autistische stoornis doen dat namelijk wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is dit inderdaad ooit officieel vastgesteld?
Ik heb het alleen vernomen van dat vage onderzoeksbureau dat op kosten van al die brave hyvers naar Portugal is getogen. Of geven meerdere bronnen dit aan?
Ik vrees dat de vliegtuigtheorie niet opgaat, of ze nou in een privéjet zijn gestapt of op een lijnvlucht. In het geval van een 'ongelukje' moesten de McCanns improviseren, en dan neem je niet 25 dagen de tijd om eens rustig op een plannetje te broeden. "Hé, een vliegtuig, is dat niks?!" Nee joh, dan zorg je dat je zo snel mogelijk van dat lijk afkomt, dat ligt maar in de weg.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:09 schreef Snoet123 het volgende:
Ik weet niet of de strenge veiligheidsprocedures tijdens het inchecken dus ook voor een prive jet opgaan...
Ook van kennissen schrikt een 'normaal' kind vast wel, hoor, als het plots wakker schrikt door een geopende deur en daar niet mama's gezicht ziet, of die van papa.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het is regelmatig naar voren gekomen, ik weet niet of het idd officieel is, ik reageerde op Jane die zei dat een kind van kennissen niet gauw zou schrikken, kinderen met een autistische stoornis doen dat namelijk wel.
Ik weet niet of men elkaar in deze gewoon napraat of dat het idd is vastgesteld door een arts.
Maar toen je zag dat het je moeder was hield je wel op toch?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Ook van kennissen schrikt een 'normaal' kind vast wel, hoor, als het plots wakker schrikt door een geopende deur en daar niet mama's gezicht ziet, of die van papa.
ik schrik van ieders gezicht dat ik niet verwacht, omdat ik me alleen thuis waan en bv onder de douche sta en opeens een hoofd om het muurtje heen zie, zo heb ik ooit mijn eigen moeder niet herkend, de eerste seconde en begon meteen te gillen![]()
![]()
2:29pm The last picture of Madeleine was taken at the swimming pool at the Ocean Club resort in Praia da Luz, where the McCanns and the three other families with whom they were staying played together.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:06 schreef Jonathanalways het volgende:
Het verhaal begint op het moment dat Kate en Gerry McCann hun kinderen achterlaten om wat te eten, met een gezelschap, in de tapasbar, lees ik.
• Kate and Gerry McCann leave their daughter Madeleine and her two-year-old twin brother and sister Sean and Amelie in bed in their apartment and head for dinner at a nearby tapas restaurant.
Weet iemand wat er gebeurd is of wat zij gedaan hebben ongeveer een twee uur voordat tot vlak voordat zij naar die tapas bar gingen?
Groot Brittanië zit toch al in een andere tijdzone?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:08 schreef tbl1966 het volgende:
Even over de tijd in de camera, het kan natuurlijk ook zijn dat ze de tijd nog niet aangepast hadden vanwege de zomer/wintertijd. In maart gaat de klok voor heel de EU een uur vooruit. Ik vergeet zelf ook altijd om die tijd aan te passen.
De context waarin ik het zei is inmiddels verdwenen. Het ging om de vraag waarom de McCanns de vrienden nadrukkelijk hadden gevraagd om Maddie's kamer niet in te gaan bij het checken. Dat zou kunnen zijn (suggereerde iemand) omdat Maddie snel wakker werd en dan zou schrikken van een vreemde. Waarop ik dus reageerde dat het dan helemaal raar was dat Maddie niet wakker was geworden van de ontvoerder en een keel had opgezet. Zeker omdat die een nog veel onbekender gezicht zou hebben dan de vrienden van de ouders.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Ook van kennissen schrikt een 'normaal' kind vast wel, hoor, als het plots wakker schrikt door een geopende deur en daar niet mama's gezicht ziet, of die van papa.
ik schrik van ieders gezicht dat ik niet verwacht, omdat ik me alleen thuis waan en bv onder de douche sta en opeens een hoofd om het muurtje heen zie, zo heb ik ooit mijn eigen moeder niet herkend, de eerste seconde en begon meteen te gillen![]()
![]()
ja maar ik was toen 20, he, een kind kan blijven krijsen ook al ziet ze wel dat het een bekende is, ze wil gewoon mama of papa zien en niet diequote:Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar toen je zag dat het je moeder was hield je wel op toch?![]()
Je hebt schrikken en realiseren van oh ja die ken ik, of gierende gillende paniek omdat het anders is dan anders, er is imho een klein verschilletje....![]()
't schijnt dat Portugal en Engeland in dezelfde tijdzone zitten, vandaar ook de discussie hierboven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Groot Brittanië zit toch al in een andere tijdzone?
Dan zou er 2 uur verschil moeten zijn met portugal, of zit ik nu krom te denken?
Ho ho ho!quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan zou er 2 uur verschil moeten zijn met portugal, of zit ik nu krom te denken?
Ze zitten in dezelfde tijdszone (Western European Time Zone (WET))quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
klopt helemaal .quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:14 schreef Jane het volgende:
[..]
De context waarin ik het zei is inmiddels verdwenen. Het ging om de vraag waarom de McCanns de vrienden nadrukkelijk hadden gevraagd om Maddie's kamer niet in te gaan bij het checken. Dat zou kunnen zijn (suggereerde iemand) omdat Maddie snel wakker werd en dan zou schrikken van een vreemde. Waarop ik dus reageerde dat het dan helemaal raar was dat Maddie niet wakker was geworden van de ontvoerder en een keel had opgezet. Zeker omdat die een nog veel onbekender gezicht zou hebben dan de vrienden van de ouders.
Dat is in ieder geval hoe ik het bedoelde.
Ik heb zitten zoeken maar volgens mij staat het nergens officieel bevestigd om welk tijdstip Maddie exact voor t laatst gezien zou zijn ( door derden)quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:06 schreef Jonathanalways het volgende:
Het verhaal begint op het moment dat Kate en Gerry McCann hun kinderen achterlaten om wat te eten, met een gezelschap, in de tapasbar, lees ik.
• Kate and Gerry McCann leave their daughter Madeleine and her two-year-old twin brother and sister Sean and Amelie in bed in their apartment and head for dinner at a nearby tapas restaurant.
Weet iemand wat er gebeurd is of wat zij gedaan hebben ongeveer een twee uur voordat tot vlak voordat zij naar die tapas bar gingen?
Er vanuitgaande dat de mogelijke ontvoerder een vreemde is....quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:14 schreef Jane het volgende:
[..]
De context waarin ik het zei is inmiddels verdwenen. Het ging om de vraag waarom de McCanns de vrienden nadrukkelijk hadden gevraagd om Maddie's kamer niet in te gaan bij het checken. Dat zou kunnen zijn (suggereerde iemand) omdat Maddie snel wakker werd en dan zou schrikken van een vreemde. Waarop ik dus reageerde dat het dan helemaal raar was dat Maddie niet wakker was geworden van de ontvoerder en een keel had opgezet. Zeker omdat die een nog veel onbekender gezicht zou hebben dan de vrienden van de ouders.
Dat is in ieder geval hoe ik het bedoelde.
da's de persvoorlichter, Amara is diegene die het onderzoek leidquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:54 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Dat ging om ene Portuguese Chief-Inspector Gonçalo Amara ( Joana Cipriano een negen jarig meisje)
Maar de leidinggevende is nu toch police chief inspector Olegario De Sousa?
Ha! Nóg een scenario!quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat de mogelijke ontvoerder een vreemde is....
Misschien is de ontvoerder wel een bekende van Maddie, bijv één van de vrienden die ook in Portugal was..
die zaten allemaal aan tafel en 1 van die vrienden heeft de kids gechecked, althans de kamer en is meteen teruggekomen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat de mogelijke ontvoerder een vreemde is....
Misschien is de ontvoerder wel een bekende van Maddie, bijv één van de vrienden die ook in Portugal was..
Tweeeneenhalf uur window of opportunity.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:09 schreef Jane het volgende:
[..]
2:29pm The last picture of Madeleine was taken at the swimming pool at the Ocean Club resort in Praia da Luz, where the McCanns and the three other families with whom they were staying played together.
7:00pm Madeleine and the other children were put to bed. Reports of when she was last seen before this vary, with some accounts putting it as early as 6pm. This would be crucial as the police might put forward a theory that the McCanns killed Madeleine and hid her body before they went for dinner.
8:30pm Around this time, witnesses agree, the McCanns arrived at the tapas bar near their apartment, meaning there was a “window of opportunity” of up to 2hrs 40 mins for them to kill Madeleine and hide her body - a scenario dismissed as “ludicrous” by their family.
The couple then settled down to dinner and take part in a quiz organised by the Ocean Club’s aerobics teacher, Najova Chekaya.
The McCanns say checks were made on their children every half-hour, sometimes by other members of the party, comprising Dr Russell O’Brien and Jane Tanner, from Exeter, Dr Matthew and Rachael Oldfield, from London, and David and Fiona Payne, from Leicester, together with Mrs Payne’s mother Dianne Webster.
Yet Mrs Webster has reportedly told police that each couple was responsible for checking their own children.
9:05pm Gerry McCann left the table to check on his children, who were all sleeping soundly, he says. Returning, he bumped into another British tourist, Jeremy Wilkins, with whom he had played tennis.
They chatted for several minutes, as Mr Wilkins has confirmed.
9:15pm Jane Tanner told police that at this time she went to check on her daughter, who was ill, and recalled seeing Mr McCann talking to Mr Wilkins. As she went into the apartment, she saw a man aged around 35 carrying a little girl wrapped in a blanket.
She thought nothing of it but is now convinced this was the kidnapper. The child’s pajamas matched the description of those Madeleine was wearing. Mr Wilkins apparently saw no such man, and does not remember seeing Miss Tanner. He has told police: “It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing.”
9:30pm Dr Matthew Oldfield left the table and offered to check the McCann children. In his first police statement he said he merely listened at the door of apartment 5a but later said he had gone in and noticed that the room seemed lighter than the others, as if the shutters had been opened. He cannot be certain whether Madeleine was there.
Gerry McCann invited Miss Chekaya to join the party at 9.30. Her account apparently contradicts Mr Oldfield, as she claims that no one left or returned to the table in the half-hour she was there.
10:00pm Kate McCann left the table at this time. One tapas bar worker has even claimed that only one person left the table during the evening, a tall man thought to be Dr O’Brien.
There are also conflicting accounts of how much the party drank. One Portuguese newspaper claimed the nine friends downed 14 bottles of wine. The McCanns insist they drank three or four.
Kate McCann ran back to the restaurant at 10pm, saying Madeleine was missing.
10:14pm Police were called after the friends made an initial search. Detectives are said to be intrigued by one witness report which quoted Kate McCann shouting out: “They’ve taken her, they’ve taken her!”
They believe her immediate assertion that Madeleine had been snatched - and the implication that it was by more than one person - is suspicious.
But other accounts have claimed Mrs McCann in fact said: “Madeleine has gone. Somebody has taken her.”
http://gretawire.foxnews.(...)al-madeleine-mccann/
(het is hier ook overgenomen uit een andere bron, maar ik was ff te lui om verder te zoeken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |