Nee die mensen hebben op dat moment niks misdaan (behalve achter een proxy zittenquote:Op maandag 10 september 2007 13:33 schreef Igen het volgende:
Nee, het gaat niet om het misbruiken van een proxy, maar om het gebruiken van een proxy. Als toevallig 10 mensen achter dezelfde proxy binnen dezelfde minuut een pagina op FOK! opvragen, wat me niet zo heel uitzonderlijk lijkt, moet dan die proxy worden geblokkeerd? Geeneen van die mensen heeft toch iets misdaan?
Ja daar zal je dus ook geen last van hebbenquote:Op maandag 10 september 2007 13:33 schreef Igen het volgende:Bovendien doet zo'n indexeer-programma in principe minder dan 1000 aanvragen per dag, dat is één pagina per 1,5 minuut.
Sterkquote:
Ik denk dat je die best moet kunnen blocken... 100 per minuut is een hoop en is zeker niet menselijkquote:Op maandag 10 september 2007 13:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee die mensen hebben op dat moment niks misdaan (behalve achter een proxy zitten). Maar dan zit jij met het probleem wat te doen met die 100 request per minuut van 1 IP af. Hoe bepaal je dat het een proxy is of een bot die asociaal bezig is? Dat is het probleem een beetje
[..]
Ja daar zal je dus ook geen last van hebben.
Ik denk dat sommige scholen en universiteiten dat wel halen in de pauze (ervan uitgaand dat ze een proxy gebruiken).quote:Op maandag 10 september 2007 14:00 schreef JortK het volgende:
[..]
Sterk
[..]
Ik denk dat je die best moet kunnen blocken... 100 per minuut is een hoop en is zeker niet menselijk
Ja maar dan zou je die proxies van die universiteiten kunnen ontblocken toch?quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef doka het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige scholen en universiteiten dat wel halen in de pauze (ervan uitgaand dat ze een proxy gebruiken).
whehe, dat heb ik ook wel eens ja, maar ik ben nu met een online spel begonnen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Ik wil de laatste tijd donders graag wat maken, maar heb geen idee wat. Iemand hier die hulp kan gebruiken met een project?
ga monopoly bouwenquote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Ik wil de laatste tijd donders graag wat maken, maar heb geen idee wat. Iemand hier die hulp kan gebruiken met een project?
Mwah zoek nog iets wat aan de hand van 3D bestanden een cartoon achtige header kan genereren aan de hand van de mee gegeven weer omstandig heden, en GPS coardinaten en de tijd. Alles netjes zoals het op die coardinaten in het echt ook zo isquote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Dat betekent dat ik 17% van al m'n posts in deze reeks heb gemaaktquote:
ALTER TABLE ADD COLUMN?quote:Op maandag 10 september 2007 18:59 schreef The_Terminator het volgende:
Iemand een idee hoe ik een bestaande MySQL table kan updaten? Ik wil graag een extra kolom toevoegen zonder eerst de hele database te hoeven verwijderen en dan opnieuw aanmaken met de extra kolom.
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.quote:Op maandag 10 september 2007 19:00 schreef JeRa het volgende:
[..]
ALTER TABLE ADD COLUMN?Of gewoon in phpMyAdmin de tabel aanpassen.
Een vlugge blik op deze pagina zal je waarschijnlijk snel helpen bij de SQL-vraagstukken van MySQLquote:Op maandag 10 september 2007 19:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.
Wat ik zelf meestal doe is als ik het niet 1 2 3 zelf weet. Het eerst in phpmyadmin te doen en daar de query uit jatten en die in me eigen code zettenquote:Op maandag 10 september 2007 19:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.
Kijk dat is een goede tipquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:55 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wat ik zelf meestal doe is als ik het niet 1 2 3 zelf weet. Het eerst in phpmyadmin te doen en daar de query uit jatten en die in me eigen code zetten.
Ergens het hoogste id opslaan...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:07 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb een vraagje over access.
Ik heb meerdere tabellen, deze wil ik graag gescheiden houden.
Iedere tabel heeft een kolom Artikelnr. Deze moet uniek zijn binnen alle tabellen. Dus Artikelnr moet doortellen tussen de verschillende tabellen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooiquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:44 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb iets vaag, wat lokaal (PHP 5) wel werkt, maar op m'n server (PHP 4) niet...
Ik heb een class die wat data uit een XML haalt, dit wordt in een array gezet. Als ik die print ("print_r($this->campaign);") krijg ik die netjes te zien. Als ik daarna in m'n script deze array print is die leeg ("print_r($feed->campaign);")
De volgorde is natuurlijk goed. Enig idee waarom zoiets gebeurt, en hoe ik dit op kan lossen?
Edit: ik heb hem nu global gemaakt, dan werkt het wel.... niet zo netjes, maar ja
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef DionysuZ het volgende:
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooi. print_r($feed->getcampaign());. Moet je natuurlijk wel de campaign returnen.
bijv in je class:quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:54 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?
Morgen maar eens effe proberen
1 2 3 4 5 | public function set($parent, $key, $value) { $this->settings[$parent][$key] = $value; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | public function set($parent, $key, $value) { if($key == null) { $this->settings[$parent][] = $value; } else { $this->settings[$parent][$key] = $value; } } ?> |
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
bijv in je class:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou, dit werkt dus niet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou laat je code eens zien dan =)quote:
In de handleiding staat het volgende:quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een functie om dingen aan een array toe te voegen :
[ code verwijderd ]
maar als ik nu een nummerieke index wil ($settings['global'][0]) hoe doe ik dat, behalve door een 0 op te geven aan $key;
heb het nu zo opgelost, maar ik vraag me af of het anders kan :
[ code verwijderd ]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.quote:Using TRUE as a key will evaluate to integer 1 as key. Using FALSE as a key will evaluate to integer 0 as key. Using NULL as a key will evaluate to the empty string. Using the empty string as key will create (or overwrite) a key with the empty string and its value; it is not the same as using empty brackets.
Feitelijk hetzelfde als wat jij gepost had....quote:Op woensdag 12 september 2007 18:19 schreef DionysuZ het volgende:
Nou laat je code eens zien dan =)
Dus toch, precies wat ik vermoedde.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
In de handleiding staat het volgende:
[..]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.
Je hebt alles behalve waar het om gaatquote:Op donderdag 13 september 2007 16:41 schreef markiemark het volgende:
Hoe kom ik er achter hoeveel weken er in een jaar zitten? Ik wil daar een functie voor schrijven, maar weet niet hoe te beginnen.. Kan iemand me helpen?
[ code verwijderd ]
Zoiets dacht ik in ieder geval... ;-)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); return $datum; } echo getWeeks(2007); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); if ($datum == 01){ $day = 31; while($datum == 01){ $datum = mktime(0,0,0,12,$day,$year); $datum = date("W", $datum); $day--; } }else{ $datum = $datum; } return $datum; } echo getWeeks(2008); ?> |
ik zou $day de eerste keer op 30 zetten, anders doe je 2x dezelfde check. Detail, maar toch.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
Beetje te ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
1 2 3 | return date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, $year)); } |
zo leer je ook nog eens watquote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
hee das cool! top man, even kleine functie aanpassen!quote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
Eigenlijk zit hier gewoon het probleem natuurlijk.... of je zorgt dat het toch werkt zonder javascript, of je accepteert dat x-procent je applicatie niet kan gebruikenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:15 schreef markiemark het volgende:
mijn applicatie gebruikt best veel javascript en werkt gewoon niet als dat niet geenabled is..
als je het serverside doet kan je het altijd checken, daarnaast zou je het als extra met javascript kunnen doen. Als javascript dan uitstaat is er niks aan de hand, dan gebeurt het altijd nog serverside... als javascript aanstaan werkt het nog beter, en gaan je serverside checks altijd goedquote:Op donderdag 13 september 2007 22:02 schreef markiemark het volgende:
ja op zich werkt het wel zonder javascript... maar ik wil iets maken dat zeer egbruiksvriendljk is, waardoor het product aantrekkelijk is. bijvoorbeeld validatie van een email adres.. dat heb ik liever voordat het formulier gesubmit wordt..
en zo zijn er nog meer dingen die ik graag met jd wil doen..
daar heb je natuurlijk wel een punt... ga met php ook nog maar wat validatie uitvoeren, omdat bijv email adres essentieel is om in te loggen..quote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwenquote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.
Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
En diegene die het uitgeschakeld heeft, weet daar waarschijnlijk zelf van, dus kan zelf zijn oplossingen zoekenquote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
voor de mobiele gebruiker komt er uiteraard een mobiele versie.. zonder javascriptquote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Ik weet nog van vroeger dat om de één of andere reden zo'n bewerking in SQL helemaal niet zo vanzelfsprekend lijkt als in een scripttaal als PHPquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:45 schreef SuperRembo het volgende:
UPDATE `users` SET `money`= `money` + 1000 WHERE `id`=7
Waarom zou je het anders willen doen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $artikelcode = $_POST['artikelcode']; $soort = $_POST['soort']; //uitlezen mysql_query("Select Concat(Tekst) as nieuwe_waarde From picklijst Where Artikelcode='$artikelcode' AND Soort='$soort'") or die (mysql_error()); $waarde = ??? //invoegen in nieuwe tabel mysql_query("INSERT INTO picklijst2 ( Artikelcode, Text, Soort) VALUES ('$artikelcode', '$waarde', '$soort');") or die (mysql_error()); ?> |
Serverside moet je sowieso je invoer controleren, maar dat lijkt me logisch. Clientside controleren is gewoon vriendelijker tegenover de gebruikers, zeker als niet alle gebruikers een snelle verbinding met de server hebben (en je kunt er over het algemeen niet vanuit gaan dat ze dat hebben).quote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Het gaat dan natuurlijk ook vooral om de kwaadwillenden, die opzettelijk JavaScript uitschakelen om de validatie te omzeilen. Dus sowieso ALTIJD serverside valideren en desgewenst (met het oog op gebruiksvriendelijkheid) clientside.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Je kan dat ook nog wel in 1 query doen zonder aparte query om de gegevens op te halen, maar gezien je (gebrek aan) PHP kennis lijkt me dat nog een brug te ver.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:05 schreef STi_Power het volgende:
Mensen ik zit met een lastig probleem (voor mij dan)
Ik wil uit een database gegevens samenvoegen (door middel van CONCAT) (2 velden samenvoegen) en deze weer in een nieuw tabel in de database stoppen (1 veld)
Hieronder is de code:
[ code verwijderd ]
Ik weet dus alleen niet hoe ik die "nieuwe_waarde" in een variabele kan stoppen zodat ik die voor de 2e query kan gebruiken.
Nog beter, bij iedere requestquote:Op zondag 16 september 2007 22:31 schreef Tiemie het volgende:
en de hash laat je b.v. na een week verlopen oid
Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.quote:Op zondag 16 september 2007 22:41 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nog beter, bij iedere request. Bij iedere request de hash checken en bij succes een nieuwe hash genereren en updaten.
kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..quote:Op maandag 17 september 2007 00:09 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.quote:Op maandag 17 september 2007 10:56 schreef markiemark het volgende:
[..]
kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..
alleen bij elke request een database update? lijkt me wat performance kosten..
ah ja ok.. dan klopt het inderdaad niet meer.. stom van me..quote:Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.
We maken er een apart topic van!quote:Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef JeRa het volgende:
En het gaat ook fout als je op méér dan één plek tegelijk bent ingelogd of gebruik maakt van dezelfde sessie. Kom, laten we nog eens 10 situaties verzinnen!
let er wel op dat koekjes te 'jatten' zijn. Dus wellicht wil je nog een extra veld [ip] in je tabel maken en bij iedere request het ip adres checken. En daarnaast nog een [tijd] veldje zodat je de login kunt laten verlopen na een bepaalde tijd.quote:Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PiRANiA het volgende:
Goedgoed, ik maak dus een koekje op de client met daarin een hash.
Ik maak dus ff een tabel:
[id] - [userid] - [hash]
En als er een pagina wordt opgevraagd waar je voor ingelogged moet zijn, dan haal ik het koekje op, en log de user in...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | /* Timestamp = Dag 1 Days = Dagen in overzicht Day = Dagen waarop geklikt is Ma/ZO = Dagen die weergegeven worden (0 of 1) */ function GetDay($timestamp, $days, $day, $ma, $di, $wo, $do, $vr, $za, $zo) { //en toen :( return $timestamp; } ?> |
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:34 schreef mooya het volgende:
Ik heb een PHP probleempje waar ik al tijden over na zit te denken, maar ik kom er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie me een stap de goede richting op sturen..
Ik ben bezig om een planbord te maken, waarin je kan opgeven welke dagen zichtbaar zijn (Ma/Zo) en hoeveel dagen je in het overzicht wilt hebben.
Na het dubbelklikken op een datum is het de bedoeling dat je een afspraak kan aanpassen/aanmaken.
Hiervoor gebruik ik AJAX, zodat eerst gechecked wordt of er al een afspraak staat, en voor het berekenen van de datum waarop ge-dubbelkliklt is (adhv de MOUSE-X en MOUSE-Y Coördinaten)
Als je alle dagen weergeeft in het overzicht heb ik geen probleem, om de datum te achterhalen. Maar als je 30 dagen weergeeft, en je hebt de ZA en ZO uit staan wordt het een stuk lastiger.
Ik was een functie aan het maken, maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen
[ code verwijderd ]
Beetje wazig verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpel
klopt,quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?
je kunt toch ook door middel van loops doen die de divjes id's geven? een loop voor de x-as, en een loop voor de y-as?! lijkt me wel zo makkelijk..quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
1 2 3 4 5 6 7 | for($i=1; $i<=10; $i++){ for ($j=1; $j<=10; $j++){ echo "<div>X: ".$i." - Y: ".$j."</div>"; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | echo "nn <!--Lijn Verticaal-->n"; echo " <div class="LineVertDag" style="left:0px"></div>n"; for($i = 0; $i <= ($_px['Uren']); $i++) { if ($_px['UurWidth'] >= 15) { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } else { echo " <div class="LineVertUur" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } else //alleen lijn per dag weergeven { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } } ?> |
Waarom zou je zoiets niet voor elkaar kunnen krijgen met tabellen dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
dat bedoel ik...quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.
Rowspan kan idd wel, en dan voor elk uur bijv. één cel pakken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.
1 2 3 4 | echo("http://www.mijndomein.com/script.php"); <br /> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | class foo { public function bar($v = '') { static $value; if (!$v) { return $value; } $value = $v; // enz enz } } $henk = new foo(); $piet = new foo(); $henk->bar('Dit is een test'); $piet->bar('En dit is een tweede test'); echo $henk->bar() . '<br>'; echo $piet->bar(); /* Huidige Output: En dit is een tweede test En dit is een tweede test Naar mijn idee verwachte output: Dit is een test En dit is een tweede test */ ?> |
Dan zou het huidige gedrag verwacht zijn.. Het zijn, vind ik, lokale variabelen van een method.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:35 schreef markiemark het volgende:
en wat nou als je er private van maakt?
Ik heb een class die het een en ander uitrekent / controleert (best zware berekeningen). Hij roept van al zijn members een method aan. De bedoeling was dan dat deze method zijn resultaat opslaat, zodat hij dat maar 1x hoeft te rekenen.. Ik kan het later dan direct opvragen. Doorgeslagen optimalisatie, wellicht.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:01 schreef JeRa het volgende:
@Arjan321
Ik ben met je eens dat het enigzins onlogisch is. Maar waarom zou je in vredesnaam zo'n constructie gebruiken?
Ja precies. Ik zou helemaal met dit gedrag eens zijn, als ik de variabele gedeclareerd zou hebben als een class member.. wat ik, naar mijn inziens, niet doe..quote:Jouw static variabele is eigenlijk gewoon een class member. Zoals jij ze nu gebruikt zou je ze buiten OOP gebruiken, in losse functies bijvoorbeeld.
Of het wel of niet doorgeslagen is maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat het niet doet wat je ervan verwacht. Ik kan het denk ik wel verklaren; de methodes van een object zijn de methodes van een class en alleen voor de class members wordt bij een nieuw object geheugen vrijgemaakt om gegevens op te slaan.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:28 schreef Arjan321 het volgende:
Ik heb een class die het een en ander uitrekent / controleert (best zware berekeningen). Hij roept van al zijn members een method aan. De bedoeling was dan dat deze method zijn resultaat opslaat, zodat hij dat maar 1x hoeft te rekenen.. Ik kan het later dan direct opvragen. Doorgeslagen optimalisatie, wellicht.
ANSI-C is uiteraard snel te zeggen, die ondersteund geen klasses.. heerlijke tijdenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Of het wel of niet doorgeslagen is maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat het niet doet wat je ervan verwacht. Ik kan het denk ik wel verklaren; de methodes van een object zijn de methodes van een class en alleen voor de class members wordt bij een nieuw object geheugen vrijgemaakt om gegevens op te slaan.
Static variabelen in een functie zijn zichtbaar voor en blijven in de scope van die functie zolang de functie blijft bestaan. Aangezien je zodra je een class definieert ook de functies aanmaakt, heb je maar één static variabele voor alle instanties van die class.
Hoe het in C/C++ en andere talen werkt weet ik niet, maar dit lijkt me de meest logische verklaring. Maar wat is er mis met deze methode, welke ik persoonlijk niet eens lelijk vind?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | <minimumtemperatuur>14</minimumtemperatuur> <maximumtemperatuur>20</maximumtemperatuur> <windrichting>zw</windrichting> <windsnelheid>3-5</windsnelheid> <weersymbool>C</weersymbool> <weersomschrijving>zwaar bewolkt</weersomschrijving> </Verwachting> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $inhoud = explode('<verwachting>', $inhoud); $teller = 0; foreach($inhoud as $verwachting) { $teller++; } echo $teller; |
Op die manier gaat het inderdaad niet lukken. Ten eerste staat er een hoofdletter in het begin van Verwachting en ten tweede staat er meer info in. Explode werkt met exact strings. Met PHP kun je xml parsen. http://nl3.php.net/xmlquote:Op donderdag 20 september 2007 20:14 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik heb een probleempje met het uitlezen van data uit een xml bestand. Het XML bestand is als volgt:
[ code verwijderd ]
En dat dan 5 keer. Al wil ik echter met de volgende code de data eruit halen dan werkt het niet: (in de code staat nu een teller , en die telt er maar 1 ipv 5.)
[ code verwijderd ]
Weet iemand wat het probleem is? Ik denk zelf omdat er ook de dag en maand enz. in de <verwachting> tag staat. Hoe los ik dit op?
1 |
dan moet je de verhouding uitrekenen en daarmee kan je alles herberekenen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een leuk berekenings vraagje
Voor een site wil ik gaan werken met een template voor afbeeldingen. Deze template is alleen de 'border' rondom het plaatje. Nu heeft deze rare maten.
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
Hoe kan ik zorgen dat alle afbeeldingen er juist in komen te staan qua verkleining? anyone?
ps en dan voor te stellen dat een afbeelding bv
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
Met bijvoorbeeld PHPThumb de afbeeldingen herschalen en automatisch het overtollige gedeelte laten wegsnijden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
Voor een site wil ik gaan werken met een template voor afbeeldingen. Deze template is alleen de 'border' rondom het plaatje. Nu heeft deze rare maten.
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
Hoe kan ik zorgen dat alle afbeeldingen er juist in komen te staan qua verkleining? anyone?
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
1 2 3 4 5 6 7 | Warning: disk_total_space() [function.disk-total-space]: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect. in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 874 Warning: disk_free_space() [function.disk-free-space]: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect. in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 875 Warning: Division by zero in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 878 |
Er zijn allerlei libs verkrijgbaar om afbeeldingen op deze gewenste manier te bewerken, maar je kunt het zelf ook vrij eenvoudig doen met behulp van de standaard GD2 functies. Het komt er dan op neer dat je de afbeelding verkleind en eventueel de gewenste uitsnede maakt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
Ja, maar daar is vrij weinig aan te doen als je alle thumbs in landscape wilt hebben. Je zou de portrait-foto's zo kunnen snijden dat ze als landscape-thumb te zien worden, maar dan zul je onder en boven veel moeten wegknippen. Bij sommige foto's geen probleem, bij andere weer niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:14 schreef Chandler het volgende:
Ja maar overtollig is niet altijd handig hé.
Ik heb even wat voorbeelden gemaakt.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
maar vind vooral afbeelding 2 en 4 niet mooi. Wanneer ik ga snijden in deze foto's ziet het er helemaal niet meer uit juist omdat de afbeeldingen dan echt een groot stuk missen
ps, ik ben niet een van de gozerts op deze afbeeldingenecht niet
Volgens mij heeft het niets met rechten te maken, in windows heb je vrijwel alle rechten (behalve indien anders ingesteld) om te schrijven.quote:Op zondag 23 september 2007 10:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik gebruik wamp om torrentflux te gebruiken. Nu moet er buiten de www map weggeschreven worden. En omdat die waarschijnlijk niet kan, krijg ik deze foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Ik heb geprobeerd om via windows verkenner de read-only rights weg te halen maar daar heeft het blijkbaar niet veel mee te maken...
Heb je de config van torenflux aangepast? Of post hem hier ffquote:Op zondag 23 september 2007 10:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik gebruik wamp om torrentflux te gebruiken. Nu moet er buiten de www map weggeschreven worden. En omdat die waarschijnlijk niet kan, krijg ik deze foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Ik heb geprobeerd om via windows verkenner de read-only rights weg te halen maar daar heeft het blijkbaar niet veel mee te maken...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | for ($i = 1; $i <= 1; $i++) { //De pagina openen $handle = file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/"); //De titel opzoeken preg_match_all('/<caption>(.*?)</caption>/', $handle , $matches); //De : uit de titel halen en vervangen omdat Windows zeurt $filename = preg_replace('/:/',' =',$matches[0][0]); //Inhoud wegschrijven naar bestand fwrite($matches[0][0].".html", file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/")); //Link sluiten fclose($handle); } ?> |
1 2 3 | Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in C:webwwwhomequ63Queenconcertsindex.php on line 12 |
Lees deze eens doorquote:Op zondag 23 september 2007 15:02 schreef qu63 het volgende:
Mijn script:
[ code verwijderd ]
Mijn foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Wat klopt er dan niet?
Dat had ik al gedaan, toen kwam ik er niet meer uit en probeerde ik het hierquote:Op zondag 23 september 2007 15:06 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Lees deze eens door.:
http://nl3.php.net/fopen
http://nl3.php.net/fwrite
http://nl3.php.net/fclose
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.quote:Op zondag 23 september 2007 15:02 schreef qu63 het volgende:
Mijn script:
[ code verwijderd ]
Mijn foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Wat klopt er dan niet?
fwrite en fclose werken alleen in combinatie met fopenquote:Op zondag 23 september 2007 15:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, toen kwam ik er niet meer uit en probeerde ik het hier
Zie post hier bovenquote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | define('FILE_APPEND', 1); function file_put_contents($n, $d, $flag = false) { $mode = ($flag == FILE_APPEND || strtoupper($flag) == 'FILE_APPEND') ? 'a' : 'w'; $f = @fopen($n, $mode); if ($f === false) { return 0; } else { if (is_array($d)) $d = implode($d); $bytes_written = fwrite($f, $d); fclose($f); return $bytes_written; } } ?> |
thanks!quote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | for ($i = 1; $i <= 1; $i++) { //De pagina openen $html = file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/","r"); //De titel opzoeken preg_match_all('/<caption>(.*?)</caption>/', $html , $matches); //De : uit de titel halen en vervangen omdat Windows zeurt $filename = preg_replace('/:/',' -',$matches[1][0]); $filename = $filename.".html"; //Inhoud wegschrijven naar bestand, eerst maken/opene $handle = fopen($filename,"w+"); //dan schrijven fwrite($handle, $html); //En dan sluiten fclose($handle); } ?> |
omdat het om te testen wasquote:Op zondag 23 september 2007 16:45 schreef the_disheaver het volgende:
gewoon benieuwd, waarom die for-loop die maar 1 keer loop't?
Dan comment ik zelf meestal de loop uitquote:Op zondag 23 september 2007 16:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
omdat het om te testen was
Hij moet in totaal 1770 keer lopen, maar had geen zin om steeds te wachten tot ie klaar was met draaien, 1x is tenslotte sneller dan 1770 keer
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concertenquote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan comment ik zelf meestal de loop uit.
Ja kan ook,is persoonlijke voorkeurquote:Op zondag 23 september 2007 18:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concerten
Je zou de keyword string uit de URL kunnen opdelen in een array op basis van een scheidingskarakter. In jouw voorbeeld zie ik in de URL variabele een aantal keer een underscore staan. Is dat in feite een spatie? Volgens mij wordt een spatie bij URL encoding standaard omgezet naar een +, wat in jouw geval dan zou opleveren: zwarte+mercedes+clk.quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
vraagje.. ik heb een keyword als url variabele: bijvoorbeeld
http://www.site.nl?keyword=zwarte_mercedes_clk
ik heb ook een array met automerken: bijvoorbeeld
$merken = array('mercedes', 'audi', 'bmw', 'ferrari', 'opel', 'volkswagen');
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
hoe kan ik dit controleren?
1 2 3 | $search_query = split('+', $_GET["keyword"]); ?> |
1 2 3 4 5 | $match = false; if(count(array_intersect($merken, $search_query)) > 0) $match = true; ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
1 2 3 | if(isset($_GET['keyword']) && isset($merken[$_GET['keyword']])) ?> |
Vraag het aan je leeraar ;). Aan je connect string kan niemand je hier helpen omdat dat per server verschilt ;). En username en wachtwoord weten wij ook niet, zul je toch echt bij je leeraar of in je opdracht lezen :). (Tenzij je met een eigen server install zit dan hoor je dat te weten :P.)quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
Dat is het leuke van zelf iets ontwerpen/programmeren: Je mag het allemaal zelf bedenken :P. Probeer gewoon wat te maken en zie waar je komt en je merkt vanzelf of je het handig vind of niet. Misschien is http://cakephp.org/ wat voor je. Veel dingen zitten er al in, die jij zoekt (mits ik je enig wanhopige overkomende post goed begrepen heb) denk ik :).quote:Op zondag 23 september 2007 18:30 schreef Scriptha het volgende:
Ik maak mijn sites nu altijd door dingen te include, daaruit komt $header en $body, en die worden in de layout geprint.
Dit is niet echt de handigste manier :P en dus wou ik iets met classes gaan doen.
Ik weet wel hoe ze werken, maar ik kan ze niet echt goed implementeren..
Ik heb bijvoorbeeld een sql class, en moet ik dan al mijn andere classes daarop enten?
Hoe word mijn directory structuur? Wat bepaald welke functies worden aangeroepen, gewoon de index.php of een aparte class? enz enz..
:?
Vaak is dat zoiets als admin en admin, of alleen admin en geen wachtwoord. Is er geen documentatie te vinden op het internet? Het lijkt mij toch wel dat er ergens iets te vinden is over het initiële account van zo'n databaseserver?quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
This will do:quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | // place the existing keywords from database in array $keywords = array(); $key_counter = 0; $query = "SELECT keyword, banner, logo FROM keywords;"; $result = mysql_query($query); $db_keywords = mysql_num_rows($result); while(list($keyword, $banner, $logo) = mysql_fetch_row($result)){ $keywords[$key_counter]['keyword'] = $keyword; $keywords[$key_counter]['banner'] = $banner; $keywords[$key_counter]['logo'] = $logo; $key_counter++; } // setting up the keyword if (isset($_GET['kwd'])){ $keyword = $_GET['kwd']; }else{ $keyword = "no_keyword"; } $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace("%20", "_", $keyword); $keyword = explode("_", $keyword); // array filled with found keywords $found_keys = array(); $found_keys_cnt = 0; // loop with separated url variabele keywords for ($i=1; $i<=count($keyword); $i++){ // loop with keywords from database for ($j=0; $j<=$db_keywords-1; $j++){ if ($keyword[$i-1] == $keywords[$j]['keyword']){ $found_keys[$found_keys_cnt] = $keywords[$j]['keyword']; $found_keys_cnt++; break; } } } // pick first value from array if (count($found_keys) > 0){ $keyword = $found_keys[0]; }else{ $keyword = "default"; } ?> |
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.quote:Op maandag 24 september 2007 10:59 schreef JeRa het volgende:
Ik kan je niet verder helpen Hijacking, maar op zich is dit toch niet het verkeerde topic SuperRembo? Het is PHP en (My)SQL voor dummies, dus niet alleen voor problemen met MySQL
Oracle SQL Plus eerste keer inloggen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
Ik ben het met je eens Superremboquote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
1 |
1 2 | 327 http://www.papalouie.com/games/papa_freeversion.swf Papa Louie Pizza Game 2007-04-20 19:36:46 |
1 2 | 1 327 2006-01-11 16:40:08 In dit spel moet je tijdens een race<br>auto's tot... |
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te gevenquote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef dennistd het volgende:
wat doe ik hier aan fout?
[ code verwijderd ]
ogames:
[ code verwijderd ]
spelvdweek:
[ code verwijderd ]
quote:Op maandag 24 september 2007 21:02 schreef ralfie het volgende:
[..]
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te geven
1 2 3 4 5 6 7 8 | $query = "SELECT g.ID,g.naam,s.beschrijving FROM ogames g, spelvdweek s WHERE g.ID = s.spel_id ORDER BY s.datum DESC LIMIT 1"; $result = mysql_query($query); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { echo "<h3><a href="views.php?type=ogame&id=".$row['g.ID']."">".$row['g.naam']."</a></h3>"; echo $row['s.beschrijving']; } ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 21:13 schreef super-muffin het volgende:
Wilde gok, maar moet je niet dit $row['ID'] gebruiken? Zonder die prefix?
Niemand?quote:Op maandag 24 september 2007 20:56 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig om 2 queries te maken om (de ID van) het vorige en volgende record uit een lijst te selecteren. Op zich is dit niet zo ingewikkeld, als je het op ID sorteert bijvoorbeeld.
Nu heb ik een lijst die gesorteerd is op achternaam, voornaam. Op zich gaat het dan nog steeds goed, totdat ik twee records krijg die zowel dezelfde voornaam als achternaam hebben. Als ik dan vorige of volgende klik biljf ik tussen deze twee records wisselen.
In de praktijk is de kans hierop natuurlijk erg klein, maar het is toch niet fijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraintquote:
Ik ben er inmiddels uit :)quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:33 schreef JeRa het volgende:
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraint :)
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $cmstext = $result['cmstext']; $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); print $keywords; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); $keywords2 = (array_count_values($keywords)); print_r ($keywords2); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | set adoRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") strSQL = "Select * From DVD order by top100" set adoRs = adoCn.Execute(strSQL) %> <html> <head> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <OL> <% 'Hier begint de loop, zolang er items in de recordset zitten Do While Not adoRs.EOF %> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td style="width:50%"><b><%=adoRs("top100")%>. <%=adoRs("Titel")%></b> (<%=adoRs("Jaar")%>)</td> </tr> </table> <% 'Hier ga je naar het volgende item in de recordset adoRs.MoveNext Loop %> </OL> </body> </html> <% 'Hier wordt de connectie afgesloten adoRs.Close set adoRs = nothing adoCn.Close set adoCn = nothing %> |
1 |
Het gedeelte != werkt niet bij mijquote:
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:32 schreef smesjz het volgende:
>> Select * From DVD Where top100 <> "" and top100 <> null order by top100
zoiets?
Limit werkt niet met mysql, top zou wel moeten kunnen met sql-server of het met acces sook werkt, weet ik niet.
select top 100 * from blabla....
Die werktquote:
Ik bedoelde dat het niet werkte met Access/MSSQL...*zucht* my badquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/select.html
groen is alleen niet zo groenquote:
sluit je img afquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
[img]http://kexx.net/kop/index.php?t=Het+werkt!+*O*&kleur=groen&r=&g=&b=
Ik ga het denk ik doen met FPDF. Kent iemand dit? Volgens mij werkt het goed, even wat getest en mooie resultaten!quote:Op woensdag 26 september 2007 19:35 schreef markiemark het volgende:
Iemand ervaring met PDFLib installeren in PHP? Ik heb de packacge gedownload en geprobeerd te installeren door de libpdf_php.dll te kopieeren naar de ext map op mijn server (IIS)
Maar het werkt niet.. Wanneer ik phpinfo() aanroep, krijg ik onderaan de pagina de volgende fout:
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:/php/extlibpdf_php.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
Weet iemand hoe ik dit kan installeren?
quote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
kan iemand me nog even op weg helpen met een regexp
In een string staat [[poll(4)]] Dit moet show_poll(4); worden, sterker nog, eigenlijk moet [[poll(4)]] vervangen worden door het resultaat uit show_poll(4)
Vooral die value meenemen leidt tot hoofdpijn
Show us some codequote:Op woensdag 26 september 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
oke de tekst in de string wordt nu netjes vervangen door de php funtie, maar uiteraard wordt die niet geparsed, maar gewoon als tekst op beeld gegooid.
Iemand een briljant idee hoe ik het resultaat erin gooi?
quote:
1 2 3 | $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9])+(\])/",'<? show_poll(\2); ?>',$row['pageBody']); echo $text; |
kijk eens naar de 'e' modifier van preg_replace:dan voert ie de replace string als php uit, kun je allerlei functies aanroepenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
De regexp inquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
1 |
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weetquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4]. En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
1 |
Truequote:Op donderdag 27 september 2007 05:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weet. Dus met 2 of meer cijfers gaat gewoon goed komen.
ah nu zie ik emquote:Op donderdag 27 september 2007 07:54 schreef Light het volgende:
[..]
TrueMaar die + staat niet binnen de haakjes
Dat klopt, ik had hem aangepastquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4].
quote:En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <hr /> <table style="width:95%;"> <tr><td class="highlight2">- Broertje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-167px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">17%</div></td> <td>1 stemmen</td></tr> <tr><td class="highlight2">- Zusje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-33px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">83%</div></td> <td>5 stemmen</td></tr> </table> <p>welkom.</p> <p></p> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $query="SELECT pageBody FROM page_body WHERE pageName='".$id."'"; $result=mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9]+)(\])/e",'show_poll(\2)',$row['pageBody']); echo $text; } ?> |
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?quote:Op donderdag 27 september 2007 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Kortom, hij gooit de pollcode boven de rest van de tekst ipv op de plek waar hij bedoeld is
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $filenaampje="mijntestfile"; $line1="NRtTITELtGENREtSPEELDUURtJAARt"; $line2="1tPrintertGreyt13t"; $line3="2tCDtBluet15t"; $line4="3tDVDtRedt7t"; $line5="4tMonitortGreent4t"; $line6="5tTelephonetBlackt2t"; $data="$line1n$line2n$line3n$line4n$line5n$line6n"; header("Content-type: application/x-msdownload"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filenaampje.xls"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); print "$header$data"; ?> |
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:44 schreef autocue het volgende:
[..]
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef wobbel het volgende:
Is het mogelijk om een simpele tekststring te coderen (en dan wel 1tje welke weer terug te decoden is)
base64_encode en base64_decode kunnen wel, maar dei maken er hele grote lappen tekst van
base64 converteerd alles (text, binary etc etc) naar een text string en weer terugquote:Op donderdag 27 september 2007 18:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.
1 2 3 | 2 76780 piet 3 12431 ed |
1 2 3 | 3 12431 ed 1 56789 jan |
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:54 schreef commentator het volgende:
stel ik heb de volgende tabel
[ code verwijderd ]
is het ook mogelijk om deze op de omgekeerde waarde die erin staat (van achteren naar voren) te sorteren dus:
[ code verwijderd ]
Dunno, het was maar een voorbeeldjequote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ik.
als je naar het voorbeeld had gekeken had je wel gezien dat het om het laatste getal gingquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:36 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dunno, het was maar een voorbeeldje.
iddquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
Ah zo dacht het 2e cijfer ipv het laatste van het 2e cijferquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:39 schreef commentator het volgende:
[..]
[..]
als je naar het voorbeeld had gekeken had je wel gezien dat het om het laatste getal ging
[..]
idd
1 2 3 4 5 6 7 8 | $TotalUniqueHours = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 3600 ); $TotalUniqueMinutes = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 ); $TotalUniqueSeconds = $MySQL_UniqueLength_Result - ( $TotalUniqueHours * 3600 ) - ( $TotalUniqueMinutes * 60 ); $tml->RegisterVar ( "TOTAL_UNIQUETIME", $TotalUniqueHours . " uur, " . $TotalUniqueMinutes . " minuten en " . $TotalUniqueSeconds . " seconden" ); |
kan het zo ook?quote:77 uur, 14 minuten en 33 seconden.
whaha ja iddquote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bedoelt hij niet anders om? timetostr?
( $TotalUniqueHours * 60 ) moet zijn ( $TotalUniqueHours * 3600 ).quote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef wobbel het volgende:
Ik heb nu volgende:
[ code verwijderd ]
wat volgende resultaat geeft:
[..]
kan het zo ook?
[edit]
hier klopt echt geen ruk van
je bedoeld dat dit: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 );quote:Op zondag 30 september 2007 22:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
( $TotalUniqueHours * 60 ) moet zijn ( $TotalUniqueHours * 3600 ).
eens nog primitiever gedaan: round($getal - 0.5) om het getal naar beneden af te ronden...
aah...als ik het hiermee verifieer dan klopt m'n eigen berekening ookquote:Op zondag 30 september 2007 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.laughing-buddha.net/jon/php/sec2hms/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | $time=5425; $seconds=0; $minutes=0; $hours=0; $days=0; $str = $days." days ".$hours ." hours ".$minutes." minutes ".$seconds. " seconds"; while((strtotime($str) - strtotime("now")) != $time) { $seconds++; if ($seconds == 60) { $seconds = 0; $minutes++; if ($minutes == 60) { $minutes = 0; $hours++; if ($hours == 24) { $hours = 0; $days++; } } } $str = $days." days ".$hours ." hours ".$minutes." minutes ".$seconds. " seconds"; } print $str; ?> |
ja. Dan klopt er nog iets nietquote:Op zondag 30 september 2007 23:06 schreef wobbel het volgende:
[..]
je bedoeld dat dit: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 );
moet worden: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 3600 );
? want dan krijg ik hele rare waardes
1 2 3 | $TotalUniqueMinutes = floor ( ($MySQL_UniqueLength_Result-($TotalUniqueHours*3600)) / 60 ) ; $TotalUniqueSeconds = $MySQL_UniqueLength_Result - ( $TotalUniqueHours * 3600 ) - ( $TotalUniqueMinutes * 60 ); |
Nouja, als je bedenkt dat PHP intern ook nog for-loops gebruikt voor het berekenen van schrikkeljaren valt het nog wel meequote:
1 2 3 4 5 | $seconds = $time % 60; $minutes = ($time = ($time - $seconds) / 60) % 60; $hours = ($time - $minutes) / 60; |
interessant.. even bewaren!quote:
Je kan beter die van autocue bewaren (en die andere direct vergeten).quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:53 schreef markiemark het volgende:
interessant.. even bewaren!
ohw hehe die bedoelde ik..quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je kan beter die van autocue bewaren (en die andere direct vergeten).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $input = preg_replace("_\[quote=(.*?)\](.*?)\[\/quote\]_isu" , $this->__quotes('$1','$2') , $input); // Quote function __quotes($naam,$input,$type = 1){ if($type == 1){ $wat = $naam." zei:"; }elseif($type == 2){ $wat = "Quote: <a href='".$naam."'>Bron</a>"; }else{ $wat = "Quote:"; } $output = "<span class='quote'>\n"; $output .= " <b>".$wat."</b><br />\n"; $output .= " ".$input."\n"; $output .= "</span>"; return $output; } ?> |
Jah dat is iets wat ooit werkte, maar niet volledig dus. Ik heb het ooit op suggestie van iemand zo gedaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:43 schreef Xcalibur het volgende:
Wat is de "_isu" aan het einde van je regex?
Weet je zeker dat het probleem in de regexp zit, volgens mij moet die wel werken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:35 schreef Pelgrim het volgende:
Ik heb een probleem met mijn ubb. Hij vervangt quote-tags netjes door wat hij moet vervangen, behalve wanneer er nog tekst achter staan, dan werkt het niet meer:
[ code verwijderd ]
Wat doe ik fout?
1 |
1 2 | RewriteRule ^test/([0-9]+)/fotos//foto([0-9]+).html$ /index.php?mod=test&id=$1&foto=$2 |
waarschijnlijk heb je ergens iets UTF-8 in je script zitten?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
slash teveel?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:28 schreef Chandler het volgende:
Maar die werkt dus weer wel
Maar de 2e dus niet
dit al geprobeerd?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:09 schreef markiemark het volgende:
[..]
dit al geprobeerd?
http://nl.php.net/manual/en/function.htmlentities.php
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:16 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....
lijkt me niet de bedoeling?
http://nl.php.net/function.opendirquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:42 schreef Clannif het volgende:
Ik ben bezig met een website en wil graag en link in dewebsite maken naar een map zodat je de inhoud van deze map kan zien .
alvast bedankt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | // function om de volgende dag in db formaat weer tegeven function dateNextDay($date){ $date = explode("-", $date); $date = mktime(0,0,0,$date[1],($date[2]+1),$date[0]); $date = date("Y-m-d", $date); return $date; } ?> |
wtf lol wist niet dat dat zo makkelijk kon!!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:21 schreef ralfie het volgende:
Ja
strtotime("+1 day",$date)
(waar $date een timestamp is)
Nou ja, het gaat er dus om dat de tekst gewoon leesbaar is als je hem op de site laat zien, niet rare tekens. Of dat nou met een fysieke é is of met &eacute; maakt me niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:26 schreef markiemark het volgende:
[..]
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...
maar misschien is het anders.
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar &eacute; van maakt? Dat schiet niet op.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:48 schreef markiemark het volgende:
daarom hun je htmlentities gebruiken lijkt me..
he?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:06 schreef wonderer het volgende:
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar &eacute; van maakt? Dat schiet niet op.
Ik gebruik zelf de html entities om accenten in te voeren in die tabel, omdat mijn toetsenbord geen accenten doet en als ik het met ALT probeer wisselt ie van pagina vanwege de accesskeys. Maar als ik een & invoer met htmlentities(), wordt dat toch opgeslagen als &am;? En dan heb ik alsnog geen leesbare tekst.quote:
Heb je voldaan aan de vijf punten die ik eerder gaf? Je zei dat het werkte, maar dat kan soms alleen maar zo lijken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:07 schreef wonderer het volgende:
Ik heb te vroeg gejuichtAls ik een ´ invoer, komt het er mooi te staan, in mijn browser, maar bij iemand anders als vraagteken, en als iemand anders apostrof e doet (ander toetsenbord) zie ik é en die ander gewoon een é
WTF?
lijkt me meer een javascript probleem, daar is een apart topic voorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:55 schreef SvenM het volgende:
Kan ik hier ook terecht over vragen/problemen over php icm met AJAX? Heb een tutorial gedaan van w3schools, alleen op w3schools werkt ie gewoon terwijl ie bij mij een javascript error geeft met de melding "object wordt verwacht"
Ik denk dat JeRa met punt drie doelt op http://nl3.php.net/manual/en/ref.mbstring.php en de functies die daar staan. En bij htmlentities kun je een character set opgeven, als optie.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:29 schreef wonderer het volgende:
Alleen punt drie snap ik niet goed. htmlentities() gebruik ik nu niet, dus ok geen juiste parameters.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function getFirstDayOfWeek($year, $weeknr) { $offset = date('w', mktime(0,0,0,1,1,$year)); $offset = ($offset < 5) ? 1-$offset : 8-$offset; $monday = mktime(0,0,0,1,1+$offset,$year); return strtotime('+' . ($weeknr - 1) . ' weeks', $monday); } ?> |
1 2 3 4 | $timestamp = getFirstDayOfWeek($jaar,$weeknummer); $datum = date("Y-m-d", $timestamp); ?> |
1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK($datum) AND YEAR(datum) = YEAR($datum)"); ?> |
1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK(NOW()) AND YEAR(datum) = YEAR(NOW())"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | // Functie om alle sumenu's en onderliggende op te halen uit // de tabel met de menustructuur/links function select_menu($menu_id='0',$counter='0') { global $domain; $output = ''; $menu_parent = ''; $menu_array = array(); if($counter === '0' && $menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_parent='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { while($row=mysql_fetch_array($result)) { $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } } } elseif($menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_id='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { $row=mysql_fetch_array($result); $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; } if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } if($menu_parent != 0) { $counter++; $menu_array[] = select_menu($menu_parent,$counter); } return $menu_array; } ?> |
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Zit wat met me tags te kutten en heb de tags voor me screenshots in de title en alt attibutes gezet. Zit me nu af te vragen of dit de screenshots en blog posts beter vind baar gaat maken.
De enige tijden die je dan kunt opvragen zijn de fileatime, filectime en de filemtime.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.
1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
1. Als je een dagje hebt, google maar eens naar "EXIF specifications". Ik geloof een .org site heeft PDF'jes waarin precies beschreven staat hoe de headers met EXIF info eruitzien. Zal wat uurtjes kosten om precies uit te vogelen waar staat wat jij moet hebben (en dit dan voor alle versies die je denkt nodig te hebben), maar het kan wel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.
1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
2. Voor een bestel systeem met maten ben ik opzoek naar iets wat aanpasbaar is (uitleg).
Nu heb ik een vast systeem met maten voor personen en kledingstukken maar wil deze om gaan zetten naar een systeem dat simpel is aan te passen.
Bv. 40 maten per persoon.
Bv 5 produkten waarvan 3 voor de man en 2 voor vrouwen.
Ieder produkt heeft vaste maten waarbij iedere maat weer aparte maten heeft.
Hoe zou ik dit bovenstaande het beste naar SQL kunnen vertalen? meer info geef ik graag
Je kunt ook meteen naar www.exif.org gaanquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:24 schreef ralfie het volgende:
1. Als je een dagje hebt, google maar eens naar "EXIF specifications". Ik geloof een .org site heeft PDF'jes waarin precies beschreven staat hoe de headers met EXIF info eruitzien. Zal wat uurtjes kosten om precies uit te vogelen waar staat wat jij moet hebben (en dit dan voor alle versies die je denkt nodig te hebben), maar het kan wel.
1 2 3 4 5 6 | $file = file_get_contents('http://web.ghlyceum.nl/dagrooster/centrum/bbouw/subst/subst_001.htm'); $patt = "/body(.*)body/Ui"; preg_match($patt,$file,$matches); print_r($matches); |
Deze pakt ook body-tags mee waar tussen body en > nog wat tekst staat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:26 schreef qu63 het volgende:
preg_match('/\<body\>(.*?)\<\/body\>/', $html , $matches);
1 |
werkt niet :squote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:05 schreef Light het volgende:
[..]
Deze pakt ook body-tags mee waar tussen body en > nog wat tekst staat.
[ code verwijderd ]
zet er nog een s modifier achter, anders pakt de punt geen newlinesquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
werkt niet :s
ik krijg een lege array $matches terug
Hmmja, een beetje webpagina heeft wel newlines natuurlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:42 schreef ralfie het volgende:
[..]
zet er nog een s modifier achter, anders pakt de punt geen newlines
Dat heeft niks te maken met auto_increment, maar met het type kolom waarop je de auto-increment zetquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:58 schreef markiemark het volgende:
tot hoe hoog kan de auto_increment functie van mysql tellen?
tot 429.... dus... kan ik voorlopig nog wel even vooruit..quote:INT[(M)] [UNSIGNED] [ZEROFILL]
A normal-size integer. The signed range is -2147483648 to 2147483647. The unsigned range is 0 to 4294967295.
Als je elke seconde 1 datum invoert, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, dan kan je nog 136 jaar vooruitquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:24 schreef markiemark het volgende:
[..]
tot 429.... dus... kan ik voorlopig nog wel even vooruit..
Kan iemand mij helpen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:04 schreef qu63 het volgende:
Weet er iemand misschien een site met goede tutorials over hoe te werken met Excel en PHP / COM-objecten?
Het is de bedoeling dat ik een pagina schrijf die uit een excel-sheet gegevens ophaal, en die mooi laat zien.
Ik weet dat het makkelijker kan in MySQL, maar dat vraag i kdus niet
lolquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:03 schreef PiRANiA het volgende:
Stop sending me emails !!
vankordelaar-berden.nl> Je hebt mijn errorscript gebruikt, nu krijg ik allemaal emails
haha dat is mooi om te horen... tegen die tijd zoeken ze het zelf maar uit!!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:24 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je elke seconde 1 datum invoert, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, dan kan je nog 136 jaar vooruit
dus bij ieder artikel heb je een variabel aantal plaatjes?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Scriptha het volgende:
Ik heb een mysql table met items, en 1 met bijbehorende plaatjes. Die moeten bij elkaar, dus ik doe een join,
maar dan komt daar
item|plaatje_id
test1|2
test1|5
uit als ik meerder plaatjes heb, en ik gebruik een foreach om het te printen, dus krijg ik alles meerdere keren..
Hoe kan ik dit goed verwerken? Dus item en dan alle plaatjes..
Dat kan je op een aantal manieren doen:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Scriptha het volgende:
Hoe kan ik dit goed verwerken? Dus item en dan alle plaatjes..
Als de item-id van de row anders is dan de item-id van de vorige row.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:13 schreef Scriptha het volgende:
1e manier, hoe zorg ik ervoor dat php op het juiste moment aan een nieuwe item begint?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |