Dunno, het was maar een voorbeeldjequote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ik.
als je naar het voorbeeld had gekeken had je wel gezien dat het om het laatste getal gingquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:36 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dunno, het was maar een voorbeeldje.
iddquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
Ah zo dacht het 2e cijfer ipv het laatste van het 2e cijferquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:39 schreef commentator het volgende:
[..]
[..]
als je naar het voorbeeld had gekeken had je wel gezien dat het om het laatste getal ging
[..]
idd
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $TotalUniqueHours = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 3600 ); $TotalUniqueMinutes = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 ); $TotalUniqueSeconds = $MySQL_UniqueLength_Result - ( $TotalUniqueHours * 3600 ) - ( $TotalUniqueMinutes * 60 ); $tml->RegisterVar ( "TOTAL_UNIQUETIME", $TotalUniqueHours . " uur, " . $TotalUniqueMinutes . " minuten en " . $TotalUniqueSeconds . " seconden" ); |
kan het zo ook?quote:77 uur, 14 minuten en 33 seconden.
whaha ja iddquote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bedoelt hij niet anders om? timetostr?
( $TotalUniqueHours * 60 ) moet zijn ( $TotalUniqueHours * 3600 ).quote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef wobbel het volgende:
Ik heb nu volgende:
[ code verwijderd ]
wat volgende resultaat geeft:
[..]
kan het zo ook?
[edit]
hier klopt echt geen ruk van
je bedoeld dat dit: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 );quote:Op zondag 30 september 2007 22:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
( $TotalUniqueHours * 60 ) moet zijn ( $TotalUniqueHours * 3600 ).
eens nog primitiever gedaan: round($getal - 0.5) om het getal naar beneden af te ronden...
aah...als ik het hiermee verifieer dan klopt m'n eigen berekening ookquote:Op zondag 30 september 2007 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.laughing-buddha.net/jon/php/sec2hms/
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | $time=5425; $seconds=0; $minutes=0; $hours=0; $days=0; $str = $days." days ".$hours ." hours ".$minutes." minutes ".$seconds. " seconds"; while((strtotime($str) - strtotime("now")) != $time) { $seconds++; if ($seconds == 60) { $seconds = 0; $minutes++; if ($minutes == 60) { $minutes = 0; $hours++; if ($hours == 24) { $hours = 0; $days++; } } } $str = $days." days ".$hours ." hours ".$minutes." minutes ".$seconds. " seconds"; } print $str; ?> |
ja. Dan klopt er nog iets nietquote:Op zondag 30 september 2007 23:06 schreef wobbel het volgende:
[..]
je bedoeld dat dit: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 60 );
moet worden: = floor ( $MySQL_UniqueLength_Result / 60 ) - ( $TotalUniqueHours * 3600 );
? want dan krijg ik hele rare waardes
| 1 2 3 | $TotalUniqueMinutes = floor ( ($MySQL_UniqueLength_Result-($TotalUniqueHours*3600)) / 60 ) ; $TotalUniqueSeconds = $MySQL_UniqueLength_Result - ( $TotalUniqueHours * 3600 ) - ( $TotalUniqueMinutes * 60 ); |
Nouja, als je bedenkt dat PHP intern ook nog for-loops gebruikt voor het berekenen van schrikkeljaren valt het nog wel meequote:
| 1 2 3 4 5 | $seconds = $time % 60; $minutes = ($time = ($time - $seconds) / 60) % 60; $hours = ($time - $minutes) / 60; |
interessant.. even bewaren!quote:
Je kan beter die van autocue bewaren (en die andere direct vergeten).quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:53 schreef markiemark het volgende:
interessant.. even bewaren!
ohw hehe die bedoelde ik..quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je kan beter die van autocue bewaren (en die andere direct vergeten).
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $input = preg_replace("_\[quote=(.*?)\](.*?)\[\/quote\]_isu" , $this->__quotes('$1','$2') , $input); // Quote function __quotes($naam,$input,$type = 1){ if($type == 1){ $wat = $naam." zei:"; }elseif($type == 2){ $wat = "Quote: <a href='".$naam."'>Bron</a>"; }else{ $wat = "Quote:"; } $output = "<span class='quote'>\n"; $output .= " <b>".$wat."</b><br />\n"; $output .= " ".$input."\n"; $output .= "</span>"; return $output; } ?> |
Jah dat is iets wat ooit werkte, maar niet volledig dus. Ik heb het ooit op suggestie van iemand zo gedaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:43 schreef Xcalibur het volgende:
Wat is de "_isu" aan het einde van je regex?
Weet je zeker dat het probleem in de regexp zit, volgens mij moet die wel werken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:35 schreef Pelgrim het volgende:
Ik heb een probleem met mijn ubb. Hij vervangt quote-tags netjes door wat hij moet vervangen, behalve wanneer er nog tekst achter staan, dan werkt het niet meer:
[ code verwijderd ]
Wat doe ik fout?
| 1 |
| 1 2 | RewriteRule ^test/([0-9]+)/fotos//foto([0-9]+).html$ /index.php?mod=test&id=$1&foto=$2 |
waarschijnlijk heb je ergens iets UTF-8 in je script zitten?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
slash teveel?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:28 schreef Chandler het volgende:
Maar die werkt dus weer wel
Maar de 2e dus niet
dit al geprobeerd?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:09 schreef markiemark het volgende:
[..]
dit al geprobeerd?
http://nl.php.net/manual/en/function.htmlentities.php
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:16 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....
lijkt me niet de bedoeling?
http://nl.php.net/function.opendirquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:42 schreef Clannif het volgende:
Ik ben bezig met een website en wil graag en link in dewebsite maken naar een map zodat je de inhoud van deze map kan zien .
alvast bedankt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | // function om de volgende dag in db formaat weer tegeven function dateNextDay($date){ $date = explode("-", $date); $date = mktime(0,0,0,$date[1],($date[2]+1),$date[0]); $date = date("Y-m-d", $date); return $date; } ?> |
wtf lol wist niet dat dat zo makkelijk kon!!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:21 schreef ralfie het volgende:
Ja
strtotime("+1 day",$date)
(waar $date een timestamp is)
Nou ja, het gaat er dus om dat de tekst gewoon leesbaar is als je hem op de site laat zien, niet rare tekens. Of dat nou met een fysieke é is of met &eacute; maakt me niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:26 schreef markiemark het volgende:
[..]
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...
maar misschien is het anders.
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar &eacute; van maakt? Dat schiet niet op.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:48 schreef markiemark het volgende:
daarom hun je htmlentities gebruiken lijkt me..
he?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:06 schreef wonderer het volgende:
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar &eacute; van maakt? Dat schiet niet op.
Ik gebruik zelf de html entities om accenten in te voeren in die tabel, omdat mijn toetsenbord geen accenten doet en als ik het met ALT probeer wisselt ie van pagina vanwege de accesskeys. Maar als ik een & invoer met htmlentities(), wordt dat toch opgeslagen als &am;? En dan heb ik alsnog geen leesbare tekst.quote:
Heb je voldaan aan de vijf punten die ik eerder gaf? Je zei dat het werkte, maar dat kan soms alleen maar zo lijken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:07 schreef wonderer het volgende:
Ik heb te vroeg gejuichtAls ik een ´ invoer, komt het er mooi te staan, in mijn browser, maar bij iemand anders als vraagteken, en als iemand anders apostrof e doet (ander toetsenbord) zie ik é en die ander gewoon een é
WTF?
lijkt me meer een javascript probleem, daar is een apart topic voorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:55 schreef SvenM het volgende:
Kan ik hier ook terecht over vragen/problemen over php icm met AJAX? Heb een tutorial gedaan van w3schools, alleen op w3schools werkt ie gewoon terwijl ie bij mij een javascript error geeft met de melding "object wordt verwacht"
Ik denk dat JeRa met punt drie doelt op http://nl3.php.net/manual/en/ref.mbstring.php en de functies die daar staan. En bij htmlentities kun je een character set opgeven, als optie.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:29 schreef wonderer het volgende:
Alleen punt drie snap ik niet goed. htmlentities() gebruik ik nu niet, dus ok geen juiste parameters.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function getFirstDayOfWeek($year, $weeknr) { $offset = date('w', mktime(0,0,0,1,1,$year)); $offset = ($offset < 5) ? 1-$offset : 8-$offset; $monday = mktime(0,0,0,1,1+$offset,$year); return strtotime('+' . ($weeknr - 1) . ' weeks', $monday); } ?> |
| 1 2 3 4 | $timestamp = getFirstDayOfWeek($jaar,$weeknummer); $datum = date("Y-m-d", $timestamp); ?> |
| 1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK($datum) AND YEAR(datum) = YEAR($datum)"); ?> |
| 1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK(NOW()) AND YEAR(datum) = YEAR(NOW())"); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | // Functie om alle sumenu's en onderliggende op te halen uit // de tabel met de menustructuur/links function select_menu($menu_id='0',$counter='0') { global $domain; $output = ''; $menu_parent = ''; $menu_array = array(); if($counter === '0' && $menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_parent='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { while($row=mysql_fetch_array($result)) { $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } } } elseif($menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_id='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { $row=mysql_fetch_array($result); $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; } if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } if($menu_parent != 0) { $counter++; $menu_array[] = select_menu($menu_parent,$counter); } return $menu_array; } ?> |
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Zit wat met me tags te kutten en heb de tags voor me screenshots in de title en alt attibutes gezet. Zit me nu af te vragen of dit de screenshots en blog posts beter vind baar gaat maken.
De enige tijden die je dan kunt opvragen zijn de fileatime, filectime en de filemtime.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.
1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
1. Als je een dagje hebt, google maar eens naar "EXIF specifications". Ik geloof een .org site heeft PDF'jes waarin precies beschreven staat hoe de headers met EXIF info eruitzien. Zal wat uurtjes kosten om precies uit te vogelen waar staat wat jij moet hebben (en dit dan voor alle versies die je denkt nodig te hebben), maar het kan wel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.
1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
2. Voor een bestel systeem met maten ben ik opzoek naar iets wat aanpasbaar is (uitleg).
Nu heb ik een vast systeem met maten voor personen en kledingstukken maar wil deze om gaan zetten naar een systeem dat simpel is aan te passen.
Bv. 40 maten per persoon.
Bv 5 produkten waarvan 3 voor de man en 2 voor vrouwen.
Ieder produkt heeft vaste maten waarbij iedere maat weer aparte maten heeft.
Hoe zou ik dit bovenstaande het beste naar SQL kunnen vertalen? meer info geef ik graag
Je kunt ook meteen naar www.exif.org gaanquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:24 schreef ralfie het volgende:
1. Als je een dagje hebt, google maar eens naar "EXIF specifications". Ik geloof een .org site heeft PDF'jes waarin precies beschreven staat hoe de headers met EXIF info eruitzien. Zal wat uurtjes kosten om precies uit te vogelen waar staat wat jij moet hebben (en dit dan voor alle versies die je denkt nodig te hebben), maar het kan wel.
| 1 2 3 4 5 6 | $file = file_get_contents('http://web.ghlyceum.nl/dagrooster/centrum/bbouw/subst/subst_001.htm'); $patt = "/body(.*)body/Ui"; preg_match($patt,$file,$matches); print_r($matches); |
Deze pakt ook body-tags mee waar tussen body en > nog wat tekst staat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:26 schreef qu63 het volgende:
preg_match('/\<body\>(.*?)\<\/body\>/', $html , $matches);
| 1 |
werkt niet :squote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:05 schreef Light het volgende:
[..]
Deze pakt ook body-tags mee waar tussen body en > nog wat tekst staat.
[ code verwijderd ]
zet er nog een s modifier achter, anders pakt de punt geen newlinesquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
werkt niet :s
ik krijg een lege array $matches terug
Hmmja, een beetje webpagina heeft wel newlines natuurlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:42 schreef ralfie het volgende:
[..]
zet er nog een s modifier achter, anders pakt de punt geen newlines
Dat heeft niks te maken met auto_increment, maar met het type kolom waarop je de auto-increment zetquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:58 schreef markiemark het volgende:
tot hoe hoog kan de auto_increment functie van mysql tellen?
tot 429.... dus... kan ik voorlopig nog wel even vooruit..quote:INT[(M)] [UNSIGNED] [ZEROFILL]
A normal-size integer. The signed range is -2147483648 to 2147483647. The unsigned range is 0 to 4294967295.
Als je elke seconde 1 datum invoert, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, dan kan je nog 136 jaar vooruitquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:24 schreef markiemark het volgende:
[..]
tot 429.... dus... kan ik voorlopig nog wel even vooruit..
Kan iemand mij helpen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:04 schreef qu63 het volgende:
Weet er iemand misschien een site met goede tutorials over hoe te werken met Excel en PHP / COM-objecten?
Het is de bedoeling dat ik een pagina schrijf die uit een excel-sheet gegevens ophaal, en die mooi laat zien.
Ik weet dat het makkelijker kan in MySQL, maar dat vraag i kdus niet
lolquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:03 schreef PiRANiA het volgende:
Stop sending me emails !!
vankordelaar-berden.nl> Je hebt mijn errorscript gebruikt, nu krijg ik allemaal emails
haha dat is mooi om te horen... tegen die tijd zoeken ze het zelf maar uit!!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:24 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je elke seconde 1 datum invoert, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, dan kan je nog 136 jaar vooruit
dus bij ieder artikel heb je een variabel aantal plaatjes?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Scriptha het volgende:
Ik heb een mysql table met items, en 1 met bijbehorende plaatjes. Die moeten bij elkaar, dus ik doe een join,
maar dan komt daar
item|plaatje_id
test1|2
test1|5
uit als ik meerder plaatjes heb, en ik gebruik een foreach om het te printen, dus krijg ik alles meerdere keren..
Hoe kan ik dit goed verwerken? Dus item en dan alle plaatjes..
Dat kan je op een aantal manieren doen:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Scriptha het volgende:
Hoe kan ik dit goed verwerken? Dus item en dan alle plaatjes..
Als de item-id van de row anders is dan de item-id van de vorige row.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:13 schreef Scriptha het volgende:
1e manier, hoe zorg ik ervoor dat php op het juiste moment aan een nieuwe item begint?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |