Dan zou het huidige gedrag verwacht zijn.. Het zijn, vind ik, lokale variabelen van een method.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:35 schreef markiemark het volgende:
en wat nou als je er private van maakt?
Ik heb een class die het een en ander uitrekent / controleert (best zware berekeningen). Hij roept van al zijn members een method aan. De bedoeling was dan dat deze method zijn resultaat opslaat, zodat hij dat maar 1x hoeft te rekenen.. Ik kan het later dan direct opvragen. Doorgeslagen optimalisatie, wellicht.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:01 schreef JeRa het volgende:
@Arjan321
Ik ben met je eens dat het enigzins onlogisch is. Maar waarom zou je in vredesnaam zo'n constructie gebruiken?
Ja precies. Ik zou helemaal met dit gedrag eens zijn, als ik de variabele gedeclareerd zou hebben als een class member.. wat ik, naar mijn inziens, niet doe..quote:Jouw static variabele is eigenlijk gewoon een class member. Zoals jij ze nu gebruikt zou je ze buiten OOP gebruiken, in losse functies bijvoorbeeld.
Of het wel of niet doorgeslagen is maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat het niet doet wat je ervan verwacht. Ik kan het denk ik wel verklaren; de methodes van een object zijn de methodes van een class en alleen voor de class members wordt bij een nieuw object geheugen vrijgemaakt om gegevens op te slaan.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:28 schreef Arjan321 het volgende:
Ik heb een class die het een en ander uitrekent / controleert (best zware berekeningen). Hij roept van al zijn members een method aan. De bedoeling was dan dat deze method zijn resultaat opslaat, zodat hij dat maar 1x hoeft te rekenen.. Ik kan het later dan direct opvragen. Doorgeslagen optimalisatie, wellicht.
ANSI-C is uiteraard snel te zeggen, die ondersteund geen klasses.. heerlijke tijdenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Of het wel of niet doorgeslagen is maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat het niet doet wat je ervan verwacht. Ik kan het denk ik wel verklaren; de methodes van een object zijn de methodes van een class en alleen voor de class members wordt bij een nieuw object geheugen vrijgemaakt om gegevens op te slaan.
Static variabelen in een functie zijn zichtbaar voor en blijven in de scope van die functie zolang de functie blijft bestaan. Aangezien je zodra je een class definieert ook de functies aanmaakt, heb je maar één static variabele voor alle instanties van die class.
Hoe het in C/C++ en andere talen werkt weet ik niet, maar dit lijkt me de meest logische verklaring. Maar wat is er mis met deze methode, welke ik persoonlijk niet eens lelijk vind?
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | <minimumtemperatuur>14</minimumtemperatuur> <maximumtemperatuur>20</maximumtemperatuur> <windrichting>zw</windrichting> <windsnelheid>3-5</windsnelheid> <weersymbool>C</weersymbool> <weersomschrijving>zwaar bewolkt</weersomschrijving> </Verwachting> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $inhoud = explode('<verwachting>', $inhoud); $teller = 0; foreach($inhoud as $verwachting) { $teller++; } echo $teller; |
Op die manier gaat het inderdaad niet lukken. Ten eerste staat er een hoofdletter in het begin van Verwachting en ten tweede staat er meer info in. Explode werkt met exact strings. Met PHP kun je xml parsen. http://nl3.php.net/xmlquote:Op donderdag 20 september 2007 20:14 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik heb een probleempje met het uitlezen van data uit een xml bestand. Het XML bestand is als volgt:
[ code verwijderd ]
En dat dan 5 keer. Al wil ik echter met de volgende code de data eruit halen dan werkt het niet: (in de code staat nu een teller , en die telt er maar 1 ipv 5.)
[ code verwijderd ]
Weet iemand wat het probleem is? Ik denk zelf omdat er ook de dag en maand enz. in de <verwachting> tag staat. Hoe los ik dit op?
| 1 |
dan moet je de verhouding uitrekenen en daarmee kan je alles herberekenen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een leuk berekenings vraagje
Voor een site wil ik gaan werken met een template voor afbeeldingen. Deze template is alleen de 'border' rondom het plaatje. Nu heeft deze rare maten.
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
Hoe kan ik zorgen dat alle afbeeldingen er juist in komen te staan qua verkleining? anyone?
ps en dan voor te stellen dat een afbeelding bv
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
Met bijvoorbeeld PHPThumb de afbeeldingen herschalen en automatisch het overtollige gedeelte laten wegsnijden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
Voor een site wil ik gaan werken met een template voor afbeeldingen. Deze template is alleen de 'border' rondom het plaatje. Nu heeft deze rare maten.
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
Hoe kan ik zorgen dat alle afbeeldingen er juist in komen te staan qua verkleining? anyone?
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
| 1 2 3 4 5 6 7 | Warning: disk_total_space() [function.disk-total-space]: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect. in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 874 Warning: disk_free_space() [function.disk-free-space]: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect. in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 875 Warning: Division by zero in C:wwwtorrentfluxfunctions.php on line 878 |
Er zijn allerlei libs verkrijgbaar om afbeeldingen op deze gewenste manier te bewerken, maar je kunt het zelf ook vrij eenvoudig doen met behulp van de standaard GD2 functies. Het komt er dan op neer dat je de afbeelding verkleind en eventueel de gewenste uitsnede maakt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Chandler het volgende:
normaal = 121 x 92
klein = 92 x 69
640x480
800x600
1024x800
etc zijn?
Ja, maar daar is vrij weinig aan te doen als je alle thumbs in landscape wilt hebben. Je zou de portrait-foto's zo kunnen snijden dat ze als landscape-thumb te zien worden, maar dan zul je onder en boven veel moeten wegknippen. Bij sommige foto's geen probleem, bij andere weer niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:14 schreef Chandler het volgende:
Ja maar overtollig is niet altijd handig hé.
Ik heb even wat voorbeelden gemaakt.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
maar vind vooral afbeelding 2 en 4 niet mooi. Wanneer ik ga snijden in deze foto's ziet het er helemaal niet meer uit juist omdat de afbeeldingen dan echt een groot stuk missen
ps, ik ben niet een van de gozerts op deze afbeeldingenecht niet
Volgens mij heeft het niets met rechten te maken, in windows heb je vrijwel alle rechten (behalve indien anders ingesteld) om te schrijven.quote:Op zondag 23 september 2007 10:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik gebruik wamp om torrentflux te gebruiken. Nu moet er buiten de www map weggeschreven worden. En omdat die waarschijnlijk niet kan, krijg ik deze foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Ik heb geprobeerd om via windows verkenner de read-only rights weg te halen maar daar heeft het blijkbaar niet veel mee te maken...
Heb je de config van torenflux aangepast? Of post hem hier ffquote:Op zondag 23 september 2007 10:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik gebruik wamp om torrentflux te gebruiken. Nu moet er buiten de www map weggeschreven worden. En omdat die waarschijnlijk niet kan, krijg ik deze foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Ik heb geprobeerd om via windows verkenner de read-only rights weg te halen maar daar heeft het blijkbaar niet veel mee te maken...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | for ($i = 1; $i <= 1; $i++) { //De pagina openen $handle = file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/"); //De titel opzoeken preg_match_all('/<caption>(.*?)</caption>/', $handle , $matches); //De : uit de titel halen en vervangen omdat Windows zeurt $filename = preg_replace('/:/',' =',$matches[0][0]); //Inhoud wegschrijven naar bestand fwrite($matches[0][0].".html", file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/")); //Link sluiten fclose($handle); } ?> |
| 1 2 3 | Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in C:webwwwhomequ63Queenconcertsindex.php on line 12 |
Lees deze eens doorquote:Op zondag 23 september 2007 15:02 schreef qu63 het volgende:
Mijn script:
[ code verwijderd ]
Mijn foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Wat klopt er dan niet?
Dat had ik al gedaan, toen kwam ik er niet meer uit en probeerde ik het hierquote:Op zondag 23 september 2007 15:06 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Lees deze eens door.:
http://nl3.php.net/fopen
http://nl3.php.net/fwrite
http://nl3.php.net/fclose
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.quote:Op zondag 23 september 2007 15:02 schreef qu63 het volgende:
Mijn script:
[ code verwijderd ]
Mijn foutmeldingen:
[ code verwijderd ]
Wat klopt er dan niet?
fwrite en fclose werken alleen in combinatie met fopenquote:Op zondag 23 september 2007 15:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, toen kwam ik er niet meer uit en probeerde ik het hier
Zie post hier bovenquote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | define('FILE_APPEND', 1); function file_put_contents($n, $d, $flag = false) { $mode = ($flag == FILE_APPEND || strtoupper($flag) == 'FILE_APPEND') ? 'a' : 'w'; $f = @fopen($n, $mode); if ($f === false) { return 0; } else { if (is_array($d)) $d = implode($d); $bytes_written = fwrite($f, $d); fclose($f); return $bytes_written; } } ?> |
thanks!quote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | for ($i = 1; $i <= 1; $i++) { //De pagina openen $html = file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/","r"); //De titel opzoeken preg_match_all('/<caption>(.*?)</caption>/', $html , $matches); //De : uit de titel halen en vervangen omdat Windows zeurt $filename = preg_replace('/:/',' -',$matches[1][0]); $filename = $filename.".html"; //Inhoud wegschrijven naar bestand, eerst maken/opene $handle = fopen($filename,"w+"); //dan schrijven fwrite($handle, $html); //En dan sluiten fclose($handle); } ?> |
omdat het om te testen wasquote:Op zondag 23 september 2007 16:45 schreef the_disheaver het volgende:
gewoon benieuwd, waarom die for-loop die maar 1 keer loop't?
Dan comment ik zelf meestal de loop uitquote:Op zondag 23 september 2007 16:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
omdat het om te testen was
Hij moet in totaal 1770 keer lopen, maar had geen zin om steeds te wachten tot ie klaar was met draaien, 1x is tenslotte sneller dan 1770 keer
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concertenquote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan comment ik zelf meestal de loop uit.
Ja kan ook,is persoonlijke voorkeurquote:Op zondag 23 september 2007 18:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concerten
Je zou de keyword string uit de URL kunnen opdelen in een array op basis van een scheidingskarakter. In jouw voorbeeld zie ik in de URL variabele een aantal keer een underscore staan. Is dat in feite een spatie? Volgens mij wordt een spatie bij URL encoding standaard omgezet naar een +, wat in jouw geval dan zou opleveren: zwarte+mercedes+clk.quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
vraagje.. ik heb een keyword als url variabele: bijvoorbeeld
http://www.site.nl?keyword=zwarte_mercedes_clk
ik heb ook een array met automerken: bijvoorbeeld
$merken = array('mercedes', 'audi', 'bmw', 'ferrari', 'opel', 'volkswagen');
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
hoe kan ik dit controleren?
| 1 2 3 | $search_query = split('+', $_GET["keyword"]); ?> |
| 1 2 3 4 5 | $match = false; if(count(array_intersect($merken, $search_query)) > 0) $match = true; ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
| 1 2 3 | if(isset($_GET['keyword']) && isset($merken[$_GET['keyword']])) ?> |
Vraag het aan je leeraar ;). Aan je connect string kan niemand je hier helpen omdat dat per server verschilt ;). En username en wachtwoord weten wij ook niet, zul je toch echt bij je leeraar of in je opdracht lezen :). (Tenzij je met een eigen server install zit dan hoor je dat te weten :P.)quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
Dat is het leuke van zelf iets ontwerpen/programmeren: Je mag het allemaal zelf bedenken :P. Probeer gewoon wat te maken en zie waar je komt en je merkt vanzelf of je het handig vind of niet. Misschien is http://cakephp.org/ wat voor je. Veel dingen zitten er al in, die jij zoekt (mits ik je enig wanhopige overkomende post goed begrepen heb) denk ik :).quote:Op zondag 23 september 2007 18:30 schreef Scriptha het volgende:
Ik maak mijn sites nu altijd door dingen te include, daaruit komt $header en $body, en die worden in de layout geprint.
Dit is niet echt de handigste manier :P en dus wou ik iets met classes gaan doen.
Ik weet wel hoe ze werken, maar ik kan ze niet echt goed implementeren..
Ik heb bijvoorbeeld een sql class, en moet ik dan al mijn andere classes daarop enten?
Hoe word mijn directory structuur? Wat bepaald welke functies worden aangeroepen, gewoon de index.php of een aparte class? enz enz..
:?
Vaak is dat zoiets als admin en admin, of alleen admin en geen wachtwoord. Is er geen documentatie te vinden op het internet? Het lijkt mij toch wel dat er ergens iets te vinden is over het initiële account van zo'n databaseserver?quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
This will do:quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | // place the existing keywords from database in array $keywords = array(); $key_counter = 0; $query = "SELECT keyword, banner, logo FROM keywords;"; $result = mysql_query($query); $db_keywords = mysql_num_rows($result); while(list($keyword, $banner, $logo) = mysql_fetch_row($result)){ $keywords[$key_counter]['keyword'] = $keyword; $keywords[$key_counter]['banner'] = $banner; $keywords[$key_counter]['logo'] = $logo; $key_counter++; } // setting up the keyword if (isset($_GET['kwd'])){ $keyword = $_GET['kwd']; }else{ $keyword = "no_keyword"; } $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace("%20", "_", $keyword); $keyword = explode("_", $keyword); // array filled with found keywords $found_keys = array(); $found_keys_cnt = 0; // loop with separated url variabele keywords for ($i=1; $i<=count($keyword); $i++){ // loop with keywords from database for ($j=0; $j<=$db_keywords-1; $j++){ if ($keyword[$i-1] == $keywords[$j]['keyword']){ $found_keys[$found_keys_cnt] = $keywords[$j]['keyword']; $found_keys_cnt++; break; } } } // pick first value from array if (count($found_keys) > 0){ $keyword = $found_keys[0]; }else{ $keyword = "default"; } ?> |
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.quote:Op maandag 24 september 2007 10:59 schreef JeRa het volgende:
Ik kan je niet verder helpen Hijacking, maar op zich is dit toch niet het verkeerde topic SuperRembo? Het is PHP en (My)SQL voor dummies, dus niet alleen voor problemen met MySQL
Oracle SQL Plus eerste keer inloggen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
Ik ben het met je eens Superremboquote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
| 1 |
| 1 2 | 327 http://www.papalouie.com/games/papa_freeversion.swf Papa Louie Pizza Game 2007-04-20 19:36:46 |
| 1 2 | 1 327 2006-01-11 16:40:08 In dit spel moet je tijdens een race<br>auto's tot... |
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te gevenquote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef dennistd het volgende:
wat doe ik hier aan fout?
[ code verwijderd ]
ogames:
[ code verwijderd ]
spelvdweek:
[ code verwijderd ]
quote:Op maandag 24 september 2007 21:02 schreef ralfie het volgende:
[..]
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te geven
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $query = "SELECT g.ID,g.naam,s.beschrijving FROM ogames g, spelvdweek s WHERE g.ID = s.spel_id ORDER BY s.datum DESC LIMIT 1"; $result = mysql_query($query); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { echo "<h3><a href="views.php?type=ogame&id=".$row['g.ID']."">".$row['g.naam']."</a></h3>"; echo $row['s.beschrijving']; } ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 21:13 schreef super-muffin het volgende:
Wilde gok, maar moet je niet dit $row['ID'] gebruiken? Zonder die prefix?
Niemand?quote:Op maandag 24 september 2007 20:56 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig om 2 queries te maken om (de ID van) het vorige en volgende record uit een lijst te selecteren. Op zich is dit niet zo ingewikkeld, als je het op ID sorteert bijvoorbeeld.
Nu heb ik een lijst die gesorteerd is op achternaam, voornaam. Op zich gaat het dan nog steeds goed, totdat ik twee records krijg die zowel dezelfde voornaam als achternaam hebben. Als ik dan vorige of volgende klik biljf ik tussen deze twee records wisselen.
In de praktijk is de kans hierop natuurlijk erg klein, maar het is toch niet fijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraintquote:
Ik ben er inmiddels uit :)quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:33 schreef JeRa het volgende:
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraint :)
| 1 |
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $cmstext = $result['cmstext']; $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); print $keywords; |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); $keywords2 = (array_count_values($keywords)); print_r ($keywords2); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | set adoRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") strSQL = "Select * From DVD order by top100" set adoRs = adoCn.Execute(strSQL) %> <html> <head> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <OL> <% 'Hier begint de loop, zolang er items in de recordset zitten Do While Not adoRs.EOF %> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td style="width:50%"><b><%=adoRs("top100")%>. <%=adoRs("Titel")%></b> (<%=adoRs("Jaar")%>)</td> </tr> </table> <% 'Hier ga je naar het volgende item in de recordset adoRs.MoveNext Loop %> </OL> </body> </html> <% 'Hier wordt de connectie afgesloten adoRs.Close set adoRs = nothing adoCn.Close set adoCn = nothing %> |
| 1 |
Het gedeelte != werkt niet bij mijquote:
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:32 schreef smesjz het volgende:
>> Select * From DVD Where top100 <> "" and top100 <> null order by top100
zoiets?
Limit werkt niet met mysql, top zou wel moeten kunnen met sql-server of het met acces sook werkt, weet ik niet.
select top 100 * from blabla....
Die werktquote:
Ik bedoelde dat het niet werkte met Access/MSSQL...*zucht* my badquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/select.html
groen is alleen niet zo groenquote:
sluit je img afquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
[img]http://kexx.net/kop/index.php?t=Het+werkt!+*O*&kleur=groen&r=&g=&b=
Ik ga het denk ik doen met FPDF. Kent iemand dit? Volgens mij werkt het goed, even wat getest en mooie resultaten!quote:Op woensdag 26 september 2007 19:35 schreef markiemark het volgende:
Iemand ervaring met PDFLib installeren in PHP? Ik heb de packacge gedownload en geprobeerd te installeren door de libpdf_php.dll te kopieeren naar de ext map op mijn server (IIS)
Maar het werkt niet.. Wanneer ik phpinfo() aanroep, krijg ik onderaan de pagina de volgende fout:
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:/php/extlibpdf_php.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
Weet iemand hoe ik dit kan installeren?
quote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
kan iemand me nog even op weg helpen met een regexp
In een string staat [[poll(4)]] Dit moet show_poll(4); worden, sterker nog, eigenlijk moet [[poll(4)]] vervangen worden door het resultaat uit show_poll(4)
Vooral die value meenemen leidt tot hoofdpijn
Show us some codequote:Op woensdag 26 september 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
oke de tekst in de string wordt nu netjes vervangen door de php funtie, maar uiteraard wordt die niet geparsed, maar gewoon als tekst op beeld gegooid.
Iemand een briljant idee hoe ik het resultaat erin gooi?
quote:
| 1 2 3 | $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9])+(\])/",'<? show_poll(\2); ?>',$row['pageBody']); echo $text; |
kijk eens naar de 'e' modifier van preg_replace:dan voert ie de replace string als php uit, kun je allerlei functies aanroepenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
De regexp inquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
| 1 |
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weetquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4]. En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
| 1 |
Truequote:Op donderdag 27 september 2007 05:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weet. Dus met 2 of meer cijfers gaat gewoon goed komen.
ah nu zie ik emquote:Op donderdag 27 september 2007 07:54 schreef Light het volgende:
[..]
TrueMaar die + staat niet binnen de haakjes
Dat klopt, ik had hem aangepastquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4].
quote:En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <hr /> <table style="width:95%;"> <tr><td class="highlight2">- Broertje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-167px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">17%</div></td> <td>1 stemmen</td></tr> <tr><td class="highlight2">- Zusje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-33px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">83%</div></td> <td>5 stemmen</td></tr> </table> <p>welkom.</p> <p></p> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $query="SELECT pageBody FROM page_body WHERE pageName='".$id."'"; $result=mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9]+)(\])/e",'show_poll(\2)',$row['pageBody']); echo $text; } ?> |
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?quote:Op donderdag 27 september 2007 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Kortom, hij gooit de pollcode boven de rest van de tekst ipv op de plek waar hij bedoeld is
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $filenaampje="mijntestfile"; $line1="NRtTITELtGENREtSPEELDUURtJAARt"; $line2="1tPrintertGreyt13t"; $line3="2tCDtBluet15t"; $line4="3tDVDtRedt7t"; $line5="4tMonitortGreent4t"; $line6="5tTelephonetBlackt2t"; $data="$line1n$line2n$line3n$line4n$line5n$line6n"; header("Content-type: application/x-msdownload"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filenaampje.xls"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); print "$header$data"; ?> |
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:44 schreef autocue het volgende:
[..]
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef wobbel het volgende:
Is het mogelijk om een simpele tekststring te coderen (en dan wel 1tje welke weer terug te decoden is)
base64_encode en base64_decode kunnen wel, maar dei maken er hele grote lappen tekst van
base64 converteerd alles (text, binary etc etc) naar een text string en weer terugquote:Op donderdag 27 september 2007 18:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.
| 1 2 3 | 2 76780 piet 3 12431 ed |
| 1 2 3 | 3 12431 ed 1 56789 jan |
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:54 schreef commentator het volgende:
stel ik heb de volgende tabel
[ code verwijderd ]
is het ook mogelijk om deze op de omgekeerde waarde die erin staat (van achteren naar voren) te sorteren dus:
[ code verwijderd ]
Dunno, het was maar een voorbeeldjequote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ik.
als je naar het voorbeeld had gekeken had je wel gezien dat het om het laatste getal gingquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:36 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dunno, het was maar een voorbeeldje.
iddquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:25 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij bedoelt hij op eindcijfer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |